Hop til indhold
Brutus

Skattejagt

Recommended Posts

Gæst

Altså Starson:

Er det i virkeligheden sådan, at du ulven er i fåreklæder?

For at blive lidt mere specifik: Er du med din skatteviden og opposition til de fleste på EG i virkeligheden Fournæse?

har du først lurret den nu kære bx?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Altså hvis Fyretrolden er inde i Starson, så tør jeg slet ikke tænke så hvem der er inde i visse andre tilsvarende troldedrenge herinde :), :o).

God joke, mereeeeeeeen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

har du først lurret den nu kære bx?

 

Tilsyneladende.

Undskyld mig 103-årige gamle fjols. Vi er ikke så hurtige i min alder.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Inden I koger helt over og ødelægger flere fødselsdage.

Jeg er ikke Fournæse. Jeg er mig selv og ingen anden. Heller ikke muslim, som jeg også er blevet udråbt til at være.

Men I skal da have lov til at gætte og tro hvad I vil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tak starson45. Så forbliver jeg i troen på at du synes jeg er god til at gætte. At jeg måske så ikke staver navnet helt korrekt, gør jo at du let kunne trække din erklæring tilbage. Men som sagt tak fordi det er okay med dig, at jeg forbliver i troen.

Det ville nok også igen igen få SKAT til at trække avis overskrifter, hvis man borede i dette her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tak starson45. Så forbliver jeg i troen på at du synes jeg er god til at gætte. At jeg måske så ikke staver navnet helt korrekt, gør jo at du let kunne trække din erklæring tilbage. Men som sagt tak fordi det er okay med dig, at jeg forbliver i troen.

Det ville nok også igen igen få SKAT til at trække avis overskrifter, hvis man borede i dette her.

Kender du ordsproget: Sigter godt, men rammer skidt?

Du gætter godt, men...

Men hvis du er så sensationshungrende, så værsgo. Prøv Ekstra Bladet. De mangler læsere har jeg hørt, og så gør det ikke så meget om der er hold i historien.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Super med så mange spændende vinkler. Ikke mindst Starsons store viden er velkommen. Vi bliver klogere, tak!

Venlig hilsen

Brutus

Del dette indlæg


Link til indlæg

Inden I koger helt over og ødelægger flere fødselsdage.

Jeg er ikke Fournæse.

 

Det beroliger mig meget, Starson.

 

Jeg havde i min fantasi også vanskeligt ved at kunne forestille mig, at nogen herinde ville glædespegerne noget ondt.

 

Du har jo tidligere - også i bataljer med mig - vist dig som en hård §§-rytter- men lige så slem som Fournæse tror jeg, ved nærmere eftertanke, heller ikke, at du er :D:)

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Starson så er der nok ikke så stor forskel på ekstrabladet og SKAT omkring det, at det ikke gør så meget om der er hold i historien.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Starson så er der nok ikke så stor forskel på ekstrabladet og SKAT omkring det, at det ikke gør så meget om der er hold i historien.

Og du kan så melde dig i koret. Du startede med at udråbe mig til at være Finn Fournais inden du rettede det til at være et gæt.

Virkeligt seriøst og voksent.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det er ikke nemt at være selvstændig erhvervsdrivende. :wink:

 

Nej, det er det ikke.

 

Mht. fakturakrav, kan det oplyses, at disse er bestemt af §61 i kapital 12 i momsbekendtgørelsen, og for at få en helt præcis vejledning i hvad kravene er, bør man læse dem der.

 

Mht. krav til "forenkelt faktura" og "kasseboner" er dette styret af § 66 i kapital 12 i momsbekendtgørelsen

 

Bemærk iøvrigt, at man kan benytte "forenkelt faktura", herunder "kassebon" for beløb på op til 3.000 kr. (reglerne blev ændret i 2010).

 

Hvis man handler på steder hvor udstedelsen af "forenkelt faktura", herunder "kassebon", som f.eks. stadepladser o.lign., er det tilladt ikke at udstede hverken "faktura", eller "forenkelt faktura", herunder "kassebon", for beløb på op til 1.000 kr. Der skal dog så føres en daglig kasseafstemning, med morgen- og aftenbeholdning, dokumentation af andre transaktioner end salg osv.

 

Mht. "dags dato"-nota, så bruges disse udelukkende til en købers dokumentation for at indbetaling af et bestemt beløb (mao. en simpel indbetalings-kvittering). De kan IKKE bruges som "faktura", "forenkelt faktura" eller "kassebon", men bruges udelukkende til at en køber kan dokumentere, at han/hun har indbetalt et beløb (f.eks. vis sælger skulle hævde, at køber ikke har betalt). Man kan sige, at en "dags dato" er det samme som hvis man har for stemplet "BETALT" på sin faktura/bon.

 

Bemærk iøvrigt også, at "faktura" og "forenkelt faktura" skal indeholde et fortløbende fakturanummer. På "Kassebon" kan forløbende nummering udelades, men der skal til gengæld føres en "revisions"-bon-rulle (kopi).

 

Og afslutningsvis skal bemærkes, jf. § 52 a i kapital 13 i momsloven, at sælger som udgangspunkt ALTID skal udstede en "faktura" til kunden. (uanset om kunden vil have den eller ej). Og dette kan KUN udelades, hvis man falder ind under bestemmelsen om stade-salg og for beløb under 1.000 kr.

 

OG sælger skal, jf. § 52 c i kapital 13 i momsloven, ALTID opbevare kopi af udstedte fakturaer/kreditnotater.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nej statson. Jeg skrev fournæse og ikke Finn fournais. Så hvordan går det lige for dig, at have hold i historien?

Med det slutter jeg dialogen og du kan så få det sidste ord. Ret voksen gjort af mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hov, skal i øvrigt også bemærkes, at fakturareglerne i momsbekendtgørelsen kapital 12, og regnskabsbestemmelserne i momslovens kapital 13, gælder for alle afgiftpligtige personer.

 

Man er også en "afgiftspligtig person", selv om man er fritaget for betaling af afgift og registrering hvis ens omsætning er under 50.000 (i fortløbne 12 måneder).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Stjernen på 45 er næppe Bærnæsemanden.

Men hvad betydet et navn når vi forholdet os til attituder. (Sidste ord kan googles, og der er hit)

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej statson. Jeg skrev fournæse og ikke Finn fournais. Så hvordan går det lige for dig, at have hold i historien?

Med det slutter jeg dialogen og du kan så få det sidste ord. Ret voksen gjort af mig.

 

Finn Fournæse

er en samfundsmæssig fædæse.

 

Han erkender i sin visdom ej,

at pigen, han møder på sin vej,

er idylisk lykke for manden

dog for skattefolk en Fanden

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skulle vi ikke skillinge sammen til 30 gode minutter i en varm kvindes favn, til Starson45 mod at han skriver sin første anmeldelse i forum på EG - han må gerne bede om en kvittering :rolleyes:

 

Jeg giver 250 kr, så mangler vi bare 3 flere donorer :)

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg giver 250 kr, så mangler vi bare 3 flere donorer :)

 

Er det til Starsons forbedring

og ej til hans fornedring

da gerne jeg i bøssen spøtte

bare dog det måtte nytte

 

Kort sagt: Jeg er med

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså Starson:

Er det i virkeligheden sådan, at du ulven er i fåreklæder?

For at blive lidt mere specifik: Er du med din skatteviden og opposition til de fleste på EG i virkeligheden Fournæse?

Kære Borende X

 

- nu har jeg været her i snart 1 år på EG, og hver gang der er noget med moms og skat, - og hvad må man og ikke må !!!  - så er Starson der som kaldet for at udrede om alt - for alle med reference til relevant lovgivning - bekendtgørelser - regler - vejledninger - sædvane og kutyme

 

Og alt det han samlet set har skrevet i bare denne tråd om korrekt virksomheds dokumentation overfor SKAT, - det er rigtigt :) .

 

Og hvor ved jeg det fra ?? - jeg har selv været selvstændig i 38 år og kender hele SKAT´s  "papirmølleri" og efter nogle naive år i min ungdom (startede som 23 år) blev jeg hurtigt dreven til at gi dem, den helt korrekte behandling. Min holdning har altid været at jeg har tid nok og SKAT har penge nok - til mig.

 

Nu er det også sådan, at jeg har en onkel der er ansat hos SKAT - og vi har da i tidens løb haft mange indædte diskussioner om virksomhedsførelse og anstændig SKAT adfærd overfor borgerne - og BX du sku være en flue på væggen, når jeg får trængt ham op "krog"

Skattefolk har en lidt speciel fælles professionsadfærd som kommer frem når man går dem på klingen - det er faktisk som en rød gennemgående tråd.

 

Så den kære hr. Starson45 - - er det så svært at regne ud.

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

 

Jeg er ikke momsregistreret mere, og ej heller regnskabspligtig (alt er lukket ned) - så nu har jeg kastet al min overskydende kærlighed :wub:  på de nidkære P-vagter :evil:

 

-

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Javel, så er freden forbi.

Jeg har nu ikke selv observeret, at jeg skulle have pisset på nogens sukkermad. Og alligevel bliver man personlig.

Undre mig f.eks. lidt over X'et, der selv i andre sammenhæng er temmelig ømskindet og lynhurtigt ifører sig offerrollen.

Edit: og til dig Nyder Livet. Jeg har aldrig været ansat i SKAT. Så også du tager fejl. Igen.

Redigeret af Starson45

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og alt det han samlet set har skrevet i bare denne tråd om korrekt virksomheds dokumentation overfor SKAT, - det er rigtigt :) .

 

 

Ahem... næsten rigtigt. F.eks. har han i denne tråd fremført, at grænsen for en forenkelt faktura er 1.000, selvom den er 3.000.... (det blev ændret i 2010, så måske er han ikke helt så opdateret, som man ellers kunne tro)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ahem... næsten rigtigt. F.eks. har han i denne tråd fremført, at grænsen for en forenkelt faktura er 1.000, selvom den er 3.000.... (det blev ændret i 2010, så måske er han ikke helt så opdateret, som man ellers kunne tro)

Momsbekendtgørelsens paragraf 66, stk. 4:

"Stk. 4. Hvor det ikke er teknisk muligt at udstede en kassebon i henhold til stk. 3, kan den registrerede virksomhed, til private forbrugere, i stedet udstede en kassebon med følgende oplysninger om den registrerede virksomheds navn eller registreringsnummer og salgsbeløbets størrelse. Hvis det ikke er teknisk muligt at udstede en kassebon, skal der ved salg til private forbrugere udstedes en forenklet faktura i henhold til stk. 1, når salgsbeløbet er over 1.000 kroner. En registreret virksomhed, som driver handel ved omførsel, kan pålægges at anvende kasseapparat ved omførslen, såfremt SKAT har konstateret uregelmæssigheder i virksomhedens regnskaber. Et pålæg om at anvende kasseapparat gives for 2 år. Konstaterer SKAT i den 2-årige periode fortsat uregelmæssigheder i virksomhedens regnskaber, kan pålægget forlænges."

Irriterende at jeg skal gentage mig selv over for dig.

Lad nu være med at spille bedrevidende. Du gør dig selv til grin.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Momsbekendtgørelsens paragraf 66, stk. 4:

Momsbekendtgørelsen § 66, 1. pkt. siger:

"En virksomhed kan over den enkelte leverance udstede en forenklet faktura med et indhold efter 2. pkt., hvis virksomheden i det enkelte tilfælde leverer varer eller ydelser for højst 3.000 kr. eller alene udsteder en faktura under hensyn til reglerne i § 61, stk. 2, i denne bekendtgørelse."

Stk. 4 gælder kun, hvor det ikke er muligt at udstede en kassebon jf. stk. 3.

 

Dvs. det ER muligt at udstede forenklede faktura'er på beløb op til 3.000 kr.

 

Irriterende at jeg skal gentage mig selv over for dig.

At du gentager din fejl, gør den ikke mere rigtig.

 

Lad nu være med at spille bedrevidende. Du gør dig selv til grin.

 

Tjaa, når man ikke vil anerkende sin fadæse, kan man jo altid forsøge med et personangreb....

Og det opfatter jeg som temmelig patetisk....

Del dette indlæg


Link til indlæg

...... Jeg synes i øvrigt du overfortolker (mod, hvordan vil du ellers formulere den sætning?) happeningen fra Fournæse's jubilæum. Skal der virkelig ikke mere til at forarge dig?

 

Nej, jeg er da bestemt ikke forarget. Slet ikke, snarere tværtom.

 

På egne vegne sidder jeg da og småfniser over Fournæses jubilæumsbilleder med "villige piger", der nok i virkeligheden er hans sekretærer.

 

På andres vegne (læs: pigernes) må jeg nok udtrykke forbløffelse over Fournæses nidkærhed. Og han er vitterligt i følge tidligere strenge herinde nidkær.

 

Det må jo have noget at gøre med en personlig moral, ja måske endda med en dårlig barndom (uha da), for i lille Dannevang plejer man jo at tale sig til rette om tingene.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...