Hop til indhold
Brutus

Skattejagt

Recommended Posts

I går d.11.11, kl.21:25 så jeg et program fra TV2: "Razzia - SKAT rykker ud".
Her blev et par prostituerede på Fyn afsløret i at drive hver deres forretning fra et hotel.
Det måtte de ikke og de havde ikke betalt skat af deres indtægt. Så de blev knaldet af SKAT.
Så er alt vel som det skal være - MEN! Medarbejderen fra skat legede "agent provocateur".
Det er noget politiet benytter sig af ved alvorlig kriminalitet, hvor der ingen andre muligheder er (har jeg forstået - jeg er i øvrigt ikke juridisk kyndig).

Ifølge Wikipedia: "Politiets brug af agenter som led i efterforskningen af lovovertrædelser har siden midten af 1970'erne givet anledning til betydelig debat – både i dagspressen og i den juridiske litteratur. Kritikerne fremhæver, at agenten kan komme til at fremprovokere en lovovertrædelse, som ellers ikke ville være blevet begået."

Men Skat kan åbenbart problemfrit ringe og bestille en hyrdetime (opfordre til kriminalitet) og således ankommet under falsk identitet, afsløre sig selv som SKAT og knalde pigen.

Er "skattefri" prostitution meget alvorlig kriminalitet?
Er det ok at SKAT gør noget politiet kun må i særligt alvorlige tilfælde?

/Brutus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det var jo også den " berømte" f... fra Odense, som vi er en del der ikke ser som det mest sympatiske menneske ... Dette tricks har jeg også oplevet med ham og hans følge, dog på en registreret klinik og jeg er også registreret , men det ændre ikke ved at en time blev spildt af hans latterlige besøg!!!

Når Line må ud af det røde feldt.

Nogen piger beretter om, at de betaler for den times snak/ undersøgen/ cikane som de udøver, selv har jeg aldrig oplevet det...

Politiet bruger også meget det, at spørge ind til alle mulige andre spørgsmål. Som jeg plejer at sige til dem, så er de jo med for at passe på hr skattefjols og hans underdogs, så de må selv opklare og undersøge det de er ansat til uden at indrage mig...

Nej det er bestemt ikke ok og bla derfor lavede Susanne Møller og team også en pjece til os med vores rettigheder i. Heri står også, at de ikke må forhindre dine kunder i at komme ind, at de ikke har ret til at rode i vores private tasker osv, at de ikke behøver at komme helt ind i klinikken, at de ikke må skille telefondame og pigen af i deres forhør, at vi ikke har pligt til at Skive under på hans ( kæphest) moms registrering osv.

Det er vist blevet lidt bedre med tiden med ham, man kan da håbe han bliver mildere med alderen og endnu bedre stopper helt!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sandra Dee's Place

Jeg må tilstå jeg tit, specielt når jeg indbetaler skat...tænker tanken....

 

 

Er der ikke en paragraf der siger...og jeg citerer:

 

" Man må ikke tjene penge på andre folks seksualitet"

 

(Har ladet mig fortælle det er den paragraf de bruger når de anholder bagmænd/ bordelmutter!)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem

Men Skat kan åbenbart problemfrit ringe og bestille en hyrdetime (opfordre til kriminalitet) og således ankommet under falsk identitet, afsløre sig selv som SKAT og knalde pigen.

/Brutus

 

Kan ikke se problemet. Ved at bestille en hyrdetime gør man ikke noget ulovligt. Hvis GPen vælger ikke at betale skat at sin indtjening, så er det noget hun og kun hun har valgt. Og ikke noget man som kunde har indflydelse på. 

 

I mange andre sammenhæng er det kunden der ønsker at købe noget uden regning. Og derfor opfordre til skatteunddragelse. 

Jeg er kun en gang blevet tilbudt en regning/kvittering i alle de år jeg har betalt for sex. Og jeg er aldrig blevet tilbudt rabat eller nedslag i prisen hvis jeg ville gå med til at det var uden regning. Så når du skrive man opfordre til kriminalitet ved at bestille sex så syntes jeg du er langt ude.

 

Kunne reglerne på området være bedre? Ja helt sikkert.

Er det mit ansvar/opgave at vide om pigen betaler skat? Nej.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er kun en gang blevet tilbudt en regning/kvittering i alle de år jeg har betalt for sex.

Undskyld, men det gør mig helt nysgerrig. Jeg har også købt sex i mange år, men dét har jeg aldrig oplevet. Var det i Danmark, og hvad var situationen?

Del dette indlæg


Link til indlæg

I princippet burde alle registrede glædespiger vel være udstyret med en blok til at skrive en kvittering på eller et kasseapperart som de kan slå det betalte beløb ind på og aflevere en kvittering.

Men mit gæt er at det er under 0,1% af pigerne hvor det er muligt at få en kvittering.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I princippet burde alle registrede glædespiger vel være udstyret med en blok til at skrive en kvittering på eller et kasseapperart som de kan slå det betalte beløb ind på og aflevere en kvittering.

Men mit gæt er at det er under 0,1% af pigerne hvor det er muligt at få en kvittering.

Det første lange stykke tid jeg arbejdede som pige, havde jeg en dagsdatoblok i tasken, men ingen har nogensinde bedt om en kvittering.......... Jeg slæber rundt med rigeligt i tasken, så ingen grund til unødige rekvisitter. Skulle nogen bede om en kvittering, så skriver jeg den gerne i hånden ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det første lange stykke tid jeg arbejdede som pige, havde jeg en dagsdatoblok i tasken, men ingen har nogensinde bedt om en kvittering.......... Jeg slæber rundt med rigeligt i tasken, så ingen grund til unødige rekvisitter. Skulle nogen bede om en kvittering, så skriver jeg den gerne i hånden :wink:

 

"så skriver jeg den gerne i hånden"  -- Ja, Ja, det er jo meget godt, men det går jo af efter et par ture ved håndvasken - ikke  :wink:

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har for mange år siden fået kvitering på et dansk bordel og jeg betalte også med dankort, ja det kunne man nogle steder i gamle dage da fluesmækkeren stadig måtte bruges.

Del dette indlæg


Link til indlæg

med hensyn til at betale skat af de penge vi tjener tror jeg enlig at da er flere som gør det ind man lige tror uden selvfølgelig at kunne vide det. personligt betaler jeg selv skat af de penge som jeg for i hånden og spørger ind i mellem om jeg skal skrive en kvitering. men ikke oplevet at nogle vil have det i nu. når ingen ønsker at få en holder man op med at spørger om det.

den måde skat arbejder på er dybt forrykt og det er ikke kun i denne branche. desuden er skat ikke den eneste indstands i danmark som har de mulighedder som benyttes

Del dette indlæg


Link til indlæg

I går d.11.11, kl.21:25 så jeg et program fra TV2: "Razzia - SKAT rykker ud".

Her blev et par prostituerede på Fyn afsløret i at drive hver deres forretning fra et hotel.

Det måtte de ikke og de havde ikke betalt skat af deres indtægt. Så de blev knaldet af SKAT.

Så er alt vel som det skal være - MEN! Medarbejderen fra skat legede "agent provocateur".

Det er noget politiet benytter sig af ved alvorlig kriminalitet, hvor der ingen andre muligheder er (har jeg forstået - jeg er i øvrigt ikke juridisk kyndig).

Ifølge Wikipedia: "Politiets brug af agenter som led i efterforskningen af lovovertrædelser har siden midten af 1970'erne givet anledning til betydelig debat – både i dagspressen og i den juridiske litteratur. Kritikerne fremhæver, at agenten kan komme til at fremprovokere en lovovertrædelse, som ellers ikke ville være blevet begået."

Men Skat kan åbenbart problemfrit ringe og bestille en hyrdetime (opfordre til kriminalitet) og således ankommet under falsk identitet, afsløre sig selv som SKAT og knalde pigen.

Er "skattefri" prostitution meget alvorlig kriminalitet?

Er det ok at SKAT gør noget politiet kun må i særligt alvorlige tilfælde?

/Brutus

Hej Brutus

Det er jo lovligt at sælge sex i Danmark, så der er intet ulovligt i at skat ringer op og bestiller en time. Intet.

Der i mod er det ulovligt ikke at betale skat af de penge man tjener og så er det ligegyldigt om man sælger stoffer, grønsager, gør rent eller sælger sex.

Så længe man er over 21 år, ikke er umyndiggjort så er sex salg lovligt.

Helene

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har altså svært ved at finde forargelsen frem her. For mig at se er der et problem hvis politiet bruger "agent provocateur" i tilfælde hvor der kan være den mindste mistanke om at den mistænkte ikke ville bryde loven hvis ikke vedkommende var blevet provokeret/opfordret til det. Det er der vist næppe tale om her.

 

Hvad angår sort arbejde og undladen at betale skat, så er det i min verden fuldstændig at sammenligne med socialt bedrageri, tyveri,svindel og lignende forbrydelser. At man vælger at snyde den fælles kasse som sørger for at der er gratis skoler, gratis sygehuse, et socialt sikkerhedsnet der fanger (de fleste) der ryger i problemer og har brug for hjælp, sikrer en ordentlig infrastruktur, en rimelig ældrepleje osv.. er for mig at se regulært bedrageri, og fuldstændig ligeså modbydeligt som hvis f.eks. en ældre medborger bliver udsat for et tricktyveri.

 

Den ekstra vinkel på sort arbejde er så ovenikøbet den konkurrencefordel man har ifht. de virksomheder (her GP'ere) der rent faktisk BETALER deres skat og som dermed bliver nødt til at køre med højere priser.

 

Vi burde faktisk allesammen bede om kvitteringer når vi køber noget, så kan man jo bare smide den ud hvis man ikke vil "stå til ansvar" for den i anden sammenhæng.

 

Personligt betaler jeg næsten altid elektronisk, (pånær hos GP'ere), så er det ret svært for virksomheden at skjule indtægten.

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det første lange stykke tid jeg arbejdede som pige, havde jeg en dagsdatoblok i tasken, men ingen har nogensinde bedt om en kvittering.......... Jeg slæber rundt med rigeligt i tasken, så ingen grund til unødige rekvisitter. Skulle nogen bede om en kvittering, så skriver jeg den gerne i hånden :wink:

 

Dags dato kvittering er intet værd, hvis de ikke indeholder de nødvendige oplysninger, som mange piger i branchen nok ikke vil af med.

 

Reglerne er således:

 

Sælges overvejende til private, skal kasseapparat anvendes. Kassebon skal indeholde følgende oplysninger:

 

-virksomhedens navn eller registreringsnummer (cvr-nr./SE-nr.)

-udstedelsesdato

-leverancens art

-momsbeløbets størrelse.

 

Er det ikke muligt at operere med et kasseapparat (der er sikkert nogle i branchen, der er blevet mødt med det krav), kan man undlade udstedelse af kassebon og forenkelt faktura, hvis beløbet inkl. moms er under 1.000, ellers skal der udstedes forenkelt faktura med følgende oplysninger:

 

-virksomhedens navn og adresse

-virksomhedens registreringsnummer (cvr-nr.)

-fortløbende nummer (fakturanummer)

-udstedelsesdato (fakturadato)

-mængden og arten af de leverede varer/omfanget eller arten af de leverede ydelser

-det samlede omsætningsbeløb og momsbeløbets størrelse.

 

Når der udstedes kassebon og forenklet faktura, skal den udstedende virksomhed naturligvis opbevare kopier til eget bogholderi, selvom kunden måske ikke ønsker dokumentet.

 

Ja det er ikke nemt at være selvstændig erhvervsdrivende. :wink:

Redigeret af Starson45

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Brutus

Det er jo lovligt at sælge sex i Danmark, så der er intet ulovligt i at skat ringer op og bestiller en time. Intet.

Der i mod er det ulovligt ikke at betale skat af de penge man tjener og så er det ligegyldigt om man sælger stoffer, grønsager, gør rent eller sælger sex.

Så længe man er over 21 år, ikke er umyndiggjort så er sex salg lovligt.

Helene

 

Er det ikke 18 år der er grænsen?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes at det er super fint at SKAT tager den slags værktøj i brug. Jeg har meget svært ved at se at det på nogen måde kan ses som chikane.

Skat/politi/Fødevarestyrelsen/Sundhedsstyrelsen tager på tilsvarende besøg hos virksomheder for at sikre, at virksomheden lever op til alle lovkrav.

Jeg betaler min skat med glæde - jeg og er meget glad for at jeg som højtuddannet og højtlønnet bidrager til et samfund, hvor vi behandler de svageste nogenlunde rimeligt. Vores samfundsstruktur er afhængig af skatteindbetalinger - og at alle betaler skat og moms.

Line, jeg forstår ikke at du er så utilfreds med disse kontrolbesøg. Du har tidligere udtalt at du betaler den skat og moms du skal. Så SKAT's kontroller vel kun kan ses som noget der er med til at sikre dig lige konkurrencevilkår...ved at dine kolleger/konkurrenters skatteunddragelse.

De råd fra Susanne (hvem det så end er) kan da kun undre. Betaler man skat/moms af indtægterne så er der da kun grund til at samarbejde med SKAT og politiet....og ikke obstruere deres arbejde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har altså svært ved at finde forargelsen frem her. For mig at se er der et problem hvis politiet bruger "agent provocateur" i tilfælde hvor der kan være den mindste mistanke om at den mistænkte ikke ville bryde loven hvis ikke vedkommende var blevet provokeret/opfordret til det. Det er der vist næppe tale om her.

Hvad angår sort arbejde og undladen at betale skat, så er det i min verden fuldstændig at sammenligne med socialt bedrageri, tyveri,svindel og lignende forbrydelser. At man vælger at snyde den fælles kasse som sørger for at der er gratis skoler, gratis sygehuse, et socialt sikkerhedsnet der fanger (de fleste) der ryger i problemer og har brug for hjælp, sikrer en ordentlig infrastruktur, en rimelig ældrepleje osv.. er for mig at se regulært bedrageri, og fuldstændig ligeså modbydeligt som hvis f.eks. en ældre medborger bliver udsat for et tricktyveri.

Den ekstra vinkel på sort arbejde er så ovenikøbet den konkurrencefordel man har ifht. de virksomheder (her GP'ere) der rent faktisk BETALER deres skat og som dermed bliver nødt til at køre med højere priser.

Vi burde faktisk allesammen bede om kvitteringer når vi køber noget, så kan man jo bare smide den ud hvis man ikke vil "stå til ansvar" for den i anden sammenhæng.

Personligt betaler jeg næsten altid elektronisk, (pånær hos GP'ere), så er det ret svært for virksomheden at skjule indtægten.

Jeg er helt på linje med dig :-)

Havde lige overset dit indlæg, inden jeg skrev ovenstående.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Starson, det siger sig selv, at vi ikke kan udlevere cvr nummer, så kunne vi lige så godt aflevere visitkort med navn og adresse. Jeg kan ikke huske, hvor jeg læste, at hvis man ikke har et kasseapparat, er dagsdato nok. Men diskussionen er ikke videre relevant, for ingen beder jo om kvittering alligevel ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det ikke 18 år der er grænsen?

Hej Starson45

Jo 18 er grænsen har jeg lige set. Korrekt.

Dog har jeg altid oplevet at de steder hvor jeg var, den gang fra før verden gik af lave, at man have en moralsk grænse på 21. Hvorfor 21 ved jeg ikke, måske var det fordi man ønskede at pigerne var lidt mere selvbeviste om deres krop og sexsualitet inden de begav sig ud i den frække brance.

MH

Del dette indlæg


Link til indlæg

Starson, det siger sig selv, at vi ikke kan udlevere cvr nummer, så kunne vi lige så godt aflevere visitkort med navn og adresse. Jeg kan ikke huske, hvor jeg læste, at hvis man ikke har et kasseapparat, er dagsdato nok. Men diskussionen er ikke videre relevant, for ingen beder jo om kvittering alligevel ;)

Hej liv,

Man kan hvis er heldig have sin "firma adresse" der hvor man driver sin forretning eller hos sin revisor eller på et hotel kontor.

Så er problemet løst, udgiften til et hotelkontor trækker du fra lige som alle dine andre udgifter.

Posten fra skat får du send hjem det kan man vælge selv.

Hilsen helene

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...