Hop til indhold
Gæst

Thai-bordel, med god samvittighed?

Recommended Posts

Se min logik siger mig, hvis eksempelvis over halvdelen af Pigerne ikke har opholdstilladelse, ville Told/Skat/Politi så ikke gribe ind? Hvis de kunne tage ind i næsten hver eneste Thaibordel og tage nogle Piger med derfra, ville de så ikke gøre det? ellers gør Told/Skat/Politi jo ikke deres arbejde!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Din logik mangler intet. Politi, told og skat gør hele tiden razzier, nogle tider flere end ellers. Og vi kan jo være helt sikkre på at det de får frem, det kommer også til medierne. At det så stadig er så forholdsvis få retssager, handler ikke om at politiet ikke vil eller gider, men at de faktiskt ikke finder særligt meget. På trods af at der findes et stort politiskt interesse i at de skal opdage mere. De steder jeg besøger får flere besøg årligt fra polti, skat og told. Og kører videre, fordi alt er i orden.

 

Jeg er overbevist om at hvis man fokuserede lige så meget på håndværkere, frisører og mange andre fak, som man gør på massageklinikker og bordeller, så skulle man få langt flere resultater. Men det er ikke politiskt á la mode på samme måde. Og det er heller ikke lige så let at bruge magtsprog i disse sammenhæng som det er mod thaiklinikker hvor pigerne allerede fra start er underdogs.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan se at du bekræfter, at der er et problem med thai-stederne.

Og at problemet helt åbentlyst er større her end hos de danske piger.

 

Nej jeg bekræfter ikke at der er et probelm. Jeg skriver at der sikkert er en del piger på turist visum.

Det er mine helt egne antagelser, og jeg har slet ingen anelse om antallet.

Og jeg har absolut heller ingen anelse om, hvorvidt problemet skulle være større end hos danske piger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Jeg har tilladt mig at sakse stumpens indlæg og skrive den i kursiv, og prøver efter bedste evne at svare med fed skrift.

 

 

Diller... du smider et atypisk tilfælde ind i en generel debat. Det kan godt være at din historie er korrekt, men den er næsten uinteressant, fordi den er undtagelsen. 

 

Selvfølgelig er historien sand. Men jeg har lidt svært ved at forstå, at du tillader dig at postulere at være i besiddelse af den eneste sandhed. Kan vi ikke bare prøve at blive enige om, at der sikkert er masser af nuancer i denne diskussion.

 

 

Dit svar er vagt, "det kunne tænke sig". Men historien kan godt være sand. Knepper hun med bossen, for at få fri? Er det det, du forsøger at fortælle? Eller er hun en holdt mia noi (bossens ekstra kone).

 

Det kan vel være sagen uvedkommende.

 

 

Hvis du prøver at antyde, at den kvinde du henviser til, som har et job som hun kan leve af, via sin måde at prioritere penge i sit liv, "bare der er penge i lortet, så lige meget med hvad jeg gør ved mig selv og min krop", er normal i forhold til andre thaikvinder, så er du helt galt på den.

 

Det antyder jeg sådan set heller ikke.

 

 

Det er ikke alle thai kvinder, som er ludere. Nogle få procent, det er alt.

 

Jeg giver jeg dig fuldstændig ret. Og mon ikke antallet af prostituerede i Thailand målt i %, svarer nogenlunde til alle mulige andre lande, inklusive DK.

 

 

Dine antydninger om brugere her som ved alt, vær dog konkrat Diller. Kom med eksempler. I denne tråd har jeg smidt finansiering af de thai prostitueredes rejser ind i debatten. Mærkeligt at du, som også har kendskab til Thai forhold, ikke kommer med den vinkel.

 

Jeg behøver vel ikke at være konkret. Hvis nogen føler sig ramt, så er der måske noget om det.

Jeg er udmærket klar over hvad udlåns renten på privat lån kan ryge op på. Men du overser bare at det ikke nødvendigvis er alle der betaler 20 %. Nu er der jo også den mulighed at værten i DK lægger pengene ud, og der så afregnes løbende som ”arbejdet” skrider frem. Du må ikke glemme, at mange af de piger der svinger forbi DK på turistvisum, jo rent faktisk er i familie med nogen der bor her i forvejen. Ellers er det faktisk ikke så let at få visum.

 

 

Som jeg fortår dig, er du en del af thai luder miljøet, så du er jo lidt af en ekspert. Du må jo kunne tilføje en masse til denne og andre debatter om thailandske prostitueredes forhold til landsmænd og kvinder.

 

Nej, jeg er ikke en del af thai luder miljøet. Men jeg kender og omgås mange thaier, og de allerfleste er nogle rigtig rare mennesker, og så jeg hører ind imellem nogle spændende historier.

Jeg prøver at tilføje lidt til debatterne hvor jeg kan, men vi to må bare blive enige om, at vi aldrig nogensinde får det samme syn på hvordan verden er skruet sammen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Dette er ikke ment som et svar til ServiceM men generelt til trådens deltagere:

Men er det OK, at man ser stort på at landets love og regler, helt bevidst tilsidesættes, ved ikke at have de fornødne tilladelser, registreringer og afregne med SKAT. "Småting" som bl.a. danske piger må med tage med i ligningen.

Eller handler det i grunden om, at få dyppet snablen, uden at tænke på mange andre end sig selv?

Når landets love er ligegyldige, formynderiske eller dobbelt moralske, så tilsidesætter jeg dem gerne.

 

Og når mine surt tjente skatte kroner går til at personer som min ex og hele hendes familie kan ligge og drive den på sofaen med undskyldning om at de har ondt her og der, så snyder jeg gerne i skat.

 

At en thai pige selvstændigt tager til DK for at tjene nogle penge til familien der hjemme, er hendes eget frie valg, og det kan jeg kun støtte. Modsat visse personer her i tråden, går jeg ind for frihed under ansvar.

 

Jeg har i en anden tråd beskrevet hvordan prostitutionen er organiseret i Østrig. For mig at se er den Østrigske model en fordel for alle, bortset fra bagmændende og de snævertsynede personer som mener man kan løse prostitutions problemet med forbud.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

 

Jeg er overbevist om at hvis man fokuserede lige så meget på håndværkere, frisører og mange andre fak, som man gør på massageklinikker og bordeller, så skulle man få langt flere resultater. Men det er ikke politiskt á la mode på samme måde. Og det er heller ikke lige så let at bruge magtsprog i disse sammenhæng som det er mod thaiklinikker hvor pigerne allerede fra start er underdogs.

Lige en kommentar til dette afsnit, specielt fremhævede linie.

 

Måske der er lidt Politiske vinde i det :-) men synes nu branchen ligger op til ekstra kontrol, da den adskiller sig på nogle punkter i forhold til andre Brancher.

 

Først er det Thailændere, de er ikke med i EU, så derfor tænker man jo straks illegal arbejdskraft. Håndværkeren har måske nogle Polakker, men Polakker har faktisk lov at arbejde i DK, hvis der er orden i Papirer. 

 

Kvittering, hvad er det? Har prøvet 1 sted på en Thaiklinik at få Kvittering. Forventer en Håndværker stikker mig 1 i hånden, hvis andet ikke er aftalt. Dette fact, skulle helst gerne give en Skattemand Tics altså en Branche hvor man undlader Kvittering. Dette gælder både GP og Thaistederne. 

 

Sex og trafficking etc eksisterer jo ikke i Håndværksbranchen 

 

Håndværkere arbejder ofte for andre firmaer, hvor det andet firma skal kunne trække regningen fra. Derudover er der garanti på deres arbejde, derfor er der relativ stor sandsynlighed for at meget af det bliver opgjort. Naturligvis forefindes sort arbejde, men så er det aftalt til at være det og til en helt anden Pris. Thaimassøren giver ikke garanti og sælger primært til Private. 

 

Jeg har aldrig oplevet i Sexbranchen at jeg kan betale med Dankort eller via pengeoverførsel. Alt florerer i Kontanter og endda uden kvittering. Skal vække en vis skepsis :-)

 

Ja igen siger min logik mig, at jeg kan forstå der er ekstra Razzier :-) ikke sikkert de er mere Banditter end så mange andre, men der er nogle forhold som burde springe i øjnene på Ordensmagten 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

" Hun har været i Danmark en måned og rejser igen om to, formodentlig, når hendes turistvisum løber ud."

 

"Mange piger er her på turistvisum og blot for at tjene en stak penge....og måske møde en kommende mand ? Men faktum er at de fleste skrider igen. Det kan være lidt "trist" at miste sin superstjerne, men giver på den anden side også lidt afveksling."

 

"Nogle af pigerne kommer fra fattige kår derhjemme og tager så herop på turistvisum for at tjene en masse penge hurtigt (og nogle tager så chancen og bliver efter deres visum er udløbet for at tjene flere penge)."

 

"Der findes et thaimodel i nærheden af mig hvor pigerne kommer til Danmark i en slags turnus ordning om det er helt lovligt tja... tænker man jo ikke over men jeg kunne forestille mig at de kom på et turistvisum, der må man vist godt tjene penge hvis der er et eller andet sæson arbejde, og prostitution er ikke ulovligt i Danmark."

 

"De thaipiger der er på 3 md visum får 60% af hele beløbet.
Derfor oplever man sommetider at de beder en om ikke at fortælle mutter at man har fået for mere end 300 kr. De piger holder ikke længe på klinikken. Mutter kan, med sin store erfaring, godt se på en mand, når forlader klinikken, om han har haft det lidt mere lækkert end blot massage"

 

"Mht til de unge! Jeg så en på Chabe for nogle uger siden. Slank med lidt markeret ansigt. Det var ikke hende jeg legede med, så jeg ved ikke hvad hun hedder. Hun er der sikkert hele dagen, da hun med garanti er her på 3 md visum."

 

"Thaiklinikkerne rekrutterer nye piger fra Thailand på turist visum. Thaiklinikkerne har måske kun få piger med permanent opholdstilladelse ansat. Det er mit indtryk i KBHs-området,"

 

"Det skal nok ikke være så svært at finde sådan en pige. I thai verden findes der nogle stykker der sikkert skulle due til opgaven. Men vælg ikke nogen af de yngste, som lige er komme fra Thailand på turistvisum, og ikke kan hverken dansk eller engelsk eller massagesk."

 

"De unge piger kommer hertil på visum og er her kun i kort tid."

 

"de kommer på et turistvisum som gælder i 3 mdr. så skal de hjem til thailand i 6 mdr. inden de kan komme igen til en schengen land :shock: og jo de fleste

er godt brugt i hjemlandet, men der findes selvfølig undtagelser."

 

"Det er rigtigt mange kommer herop på et 3 mdr. visum og rejser hjem igen, de kan så få et nyt turistvisum igen efter 3 mdr. ikke 6 mdr."

 

"Naturligvis er de UNGE piger her kun på et 3-måneders turistvisum. Spørgsmålet var: Hvor arbejder de?"

 

"Det er mit indtryk, at også den del af Thaibranchen som ikke tilbyder ekstraydelser i vidt omfang bruger arbejdskraft på 3 mnd. turistvisum. Jeg har ved mere end én lejlighed mødt piger sådan et sted, der fortalt at de skulle hjem når de 3 måneder udløb."

 

"Helt sikkert udnyttes thaipiger - og lader sig udnyttes. Og helt sikkert kommer de på turistvisum, og helt sikkert fortjener nogle danske mænd mange penge på at garantere for dem når de er her. Og helt sikkert trækker de videre til de kan komme tilbage etc etc."

 

"Der er jo mange, der blot er heroppe på turistvisum, og det er åbenbart en kollektiv thaiopgave, at få deres status ændret."

 

"Synes gerne stederne er lidt lotteri fra gang til gang...må være den korte tid pigerne er her på turist visum...hmm"

 

"Så medmindre man er fra Mellemøsten eller tynd, (dem lukker hun ikke ind) så venter der en super MILF/GFE oplevelse, men inden 10 maj, hvor hendes visum udløber."

 

"Desværre tager hun nu til Thailand i en tid (visummet er vel udløbet) men regner med, at komme tilbage slutningen af foråret, for sommer."

 

"En af mine kammerater siger, der skulle være relativ stor udskiftning på Nymarksvej, da nogle af pigerne er her, på turistvisum, eller hvad det nu hedder."

 

 

 

Lidt udklip af EG. Man skulle næste tro at det er reglen snarere end undtagelsen, at pigerne er her på 3 måneders visum.

 

Sjovt nok er flere af ovenstående udsagn skrevet af nicks, der nu påstår, at de intet aner om dette forhold, eller tvivler på, at det er særligt udbredt.
       

 

  •  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Jeg har skrevet den om nymarksvej. Men som nævnt er det fra anden hånd jeg har informationen! Skulle jeg undlade at besøge Lin i Vejle da jeg har hørt de muligvis har piger på Turistvisum på Nymarksvej i Fredericia?? Igen det er ikke mig som er ordensmagten! jeg kan ikke dømme folk på rygter jeg har hørt. Og kan da slet ikke lade det påvirke valget af andre klinikker som jeg nu engang besøger

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige en kommentar til dette afsnit, specielt fremhævede linie.

 

Måske der er lidt Politiske vinde i det :smile: men synes nu branchen ligger op til ekstra kontrol, da den adskiller sig på nogle punkter i forhold til andre Brancher.

 

Først er det Thailændere, de er ikke med i EU, så derfor tænker man jo straks illegal arbejdskraft. Håndværkeren har måske nogle Polakker, men Polakker har faktisk lov at arbejde i DK, hvis der er orden i Papirer. 

 

Kvittering, hvad er det? Har prøvet 1 sted på en Thaiklinik at få Kvittering. Forventer en Håndværker stikker mig 1 i hånden, hvis andet ikke er aftalt. Dette fact, skulle helst gerne give en Skattemand Tics altså en Branche hvor man undlader Kvittering. Dette gælder både GP og Thaistederne. 

 

Sex og trafficking etc eksisterer jo ikke i Håndværksbranchen 

 

Håndværkere arbejder ofte for andre firmaer, hvor det andet firma skal kunne trække regningen fra. Derudover er der garanti på deres arbejde, derfor er der relativ stor sandsynlighed for at meget af det bliver opgjort. Naturligvis forefindes sort arbejde, men så er det aftalt til at være det og til en helt anden Pris. Thaimassøren giver ikke garanti og sælger primært til Private. 

 

Jeg har aldrig oplevet i Sexbranchen at jeg kan betale med Dankort eller via pengeoverførsel. Alt florerer i Kontanter og endda uden kvittering. Skal vække en vis skepsis :smile:

 

Ja igen siger min logik mig, at jeg kan forstå der er ekstra Razzier :smile: ikke sikkert de er mere Banditter end så mange andre, men der er nogle forhold som burde springe i øjnene på Ordensmagten 

 

Det er ikke helt rigtigt, at man ikke kan betale med dankort... Dokkun i Glostrup  kan man og et sted på Bellahøj, har jeg oplevet det..med kvittering

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg gider ikke citere alle dine citater starson45, men det er sagtens imponerende hvilket arbejde du lægger ned for at ..... ja for at hvad for noget? Uanset hvor flinke vi herrer er herinde, så gør næppe vores diverse udsagn dit oprindelige indlæg mer intressant eller videnskabligt underbygget.

 

Jeg tror ikke nogen i denne debat har sagt at han ikke aner noget om forholden med turistvisa, i hvert fald ikke jeg. Selvfølgelig kommer her thaipiger på turistvisa, og selvfølgelig arbejder nogle af dem med massage. Spørgsmålen er stadig to: Hvor udbredt er det?  Burde det være et samvittighedsproblem for massagekøberen? På spørgsmål 1 har jeg ikke en anelse. På spørgsmål to har jeg heller ikke en anelse.

 

Men debatten omkring spørgsmål to kunde vi jo tage, hvis du havde lagt op til det. Men i stedet for, har du spredet dit hagl kors og tværs omkring en hel masse omstændigheder vedrørende thaiklinikker: alt fra ev. menneskehandel til tyveri, hæleri og narko.

 

Og lige præcis det du gør nu, gjorde også en anden bruger herinde når han påstod at noget slags thaimafia stod bag alle thaiklinikker i Danmark. Det var på hans indlæg jeg skrev det svar, fra hvilket du citerede mig oven. Grebet ur sit sammenhæng, som man så ofte ser i debatter hvor nogen absolut skal vinde, snarere end debattere.

 

Jeg har stadig ikke nogle samvittighedsproblemer med at besøge thaisteder. Men det kunde absolut være intressant at debattere hvis det er problematiskt med turistvisa-pigerne, og i det fald hvorfor og på hvilke grunder. Og hvis vi tog den debatten fra et moralsk perspektiv, skulle du jo også slippe fra at behøve lede i bevis din mistænkliggørelse af thaisteder generelt.

 

Men den debat er du ikke intresseret i vel?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hr Banan

Det er præcis dit spørgsmål to jeg har i min trådstart:

"Kan man besøge sådanne steder, for at få sexuelle ydelser og stadig have det godt med sig selv?

Sandsynligheden for, at visum/opholds- og/eller arbejdstilladelsen ikke er i orden er jo temmelig stor og man er naiv, hvis man synes man ikke bidrager til ulovligheder, når man besøger disse steder for at opsøge sexuelle ydelser. "

Og igen, fortæl mig, hvor jeg nævner menneskehandel.

Det er i din ophidselse, du begynder at digte ting, jeg skulle have skrevet og ikke skrevet. Så træk vejret, læs tråden igennem og angrib mig så, men nu på et korrekt grundlag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lidt udklip af EG. Man skulle næste tro at det er reglen snarere end undtagelsen, at pigerne er her på 3 måneders visum.

19 udklip bliver listet op.

Dags dato er der 1.137 emner med 7.834 svar i Thai-forummet.

19 svar i forhold til 7.834 svar, udgør ca. 0,14%

 

Det er heldigvis op til en selv at vurdere, om der på dette grundlag er troværdigt at "tro at det er reglen snarere end undtagelsen".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Sandsynligheden for, at visum/opholds- og/eller arbejdstilladelsen ikke er i orden er jo temmelig stor og man er naiv, hvis man synes man ikke bidrager til ulovligheder, når man besøger disse steder for at opsøge sexuelle ydelser. "

 

Starson stiller dig faktisk nogle spørgsmål i denne retning, som du åbenbart ikke reflekterer over. Bananas gør og bærer hans svar præg af

 

Er det så udbredt? Du linker lidt avis artikler og lidt citater herinde fra. Den kære Vice Politi kommissær udtaler det er meget udbredt. Først blander han Pærer og Bananer sammen (for at bruge et ynglingsudtryk herinde) Han taler om arbejdstilladelse og går ind i hvor udbredt sexsalget er og hvordan Thaipigerne definerer Sex

 

Det er jo 2 vidt forskellige ting! Sexsalg er ingenlunde ulovligt! Det er tilgengæld at arbejde uden Arbejdstilladelse.Så meget af det han skriver er irrellevant. Og det relevante springer han let og elegant henover. For et af mine spørgsmål er, hvis det er så udbredt, hvorfor gør Ordensmagten så ikke noget ved det? Det er jo ligesom hans arbejde. Det er et kæmpe problem siger han og han sætter sig ind og spiser Donutten. Giver det mening? ikke for mig!

 

Det er jo noget af det nemmeste at optrævle! Men på hans kommentarer virker det som, de griber det helt forkert an. De fokuserer på sexdelen og vil anklage dem for det. Hvorfor? tag ind på Bordellet, jeg vil gerne have en Massage. Det kan Minh klare,fint Minh må jeg se dine Papirer. Nå dem har du ikke i orden, jeg tager dig med, du er anklaget for at arbejde uden arbejdstilladelse. Simpelt!!!! der må ikke arbejde en Massør på et Bordel uden arbejdstilladelse uanset om hun sælger Massage eller Sex. Bordelmutter må jo faktisk heller ikke have sådan en ansat. 

 

Jeg hælder til, det ikke er så udbredt, for ellers blev der vel gjort noget ved det? Det foregår jo ikke ligefrem Lyssky. Jeg kan ikke gøre mig til dommer over der foregår noget ulovligt de forskellige steder! Ikke uden jeg har fact på bordet og de skal komme fra Pigen selv. Så når Kammeraten siger, Nymarksvej vist har Piger på Turistvisum pga ofte udskiftning, kan jeg ikke bruge det som "bevis" Det skal komme fra Pigen selv ellers er det Politiet/skat der skal tage sig af det.

 

Hvis du nu ændrede din retorik ville det hjælpe. Hvordan har du det med dig selv, hvis du besøger en Thaipige om og om igen, hvis du er bevist om hun er her på Turistvisum? Du medvirker til ulovligheder. Der kan jeg godtage, man burde have moralske skrupler, for det gør man :smile:

 

Yderligere stillede jeg dig et spørgsmål, der dog ikke helt omhandler Trådstart. Nu siger du langt de fleste steder er svindel og humburg. Og ens moral og etik skulle få en til at holde sig væk! Er du klar over hvad du faktisk opfordrer til ved det? Der findes de reelle Thaipiger! Det tror jeg ikke vi er uenige om? Der er problemmer med Turistvisa, vi er ikke enige om størrelsen, dog er vi enige om der er problemmer. Se disse "ærlige" piger er oppe imod Social dumping gennem Turistvisum Pigerne. De prøver at køre en forretning, men besværliggøres yderligere af, at Turistpigerne formentlig ikke betaler alverden moms og skat (kan de jo  ikke når de ikke må arbejde her+ de har ikke en årsindtægt der skal forsvares, de er jo kun på ferie) Altså hun kæmper imod et sort arbejdsmarked, der dumper priserne ned til 250 kr for en times massage. Hvilket er sindsyg lidt, i forhold til hvad Mekanikeren (andre fag)  tager per time. Nu bliver hendes forretning yderligere terroriseret af, at Starson opfordrer til Boykot af stederne. WWWWWWAAAAAAUUUUUUWWWW nu er det fandeme op af bakke for hende! Hun er tvunget ud i at tage en pik i munden uden hendes gode vilje, hvis hun skal have en lille chance for at overleve. Arbejder du selv under ordnede forhold? hvor du er beskyttet af fagforening og en hulens masse regler?  Det gør den ærlige Thaipige på ingen måder! så skal vi ikke lade være med at træde yderligere på hende?

 

Og ville det ikke være det bedste at lade ordensmagten tage sig af moralen og etikken? de har trods alt nemmere ved at bevise de faktiske forhold! Hvis der skulle lægges et pres på nogen, var det så ikke bedre at gøre det på ordensmagten? få dem til at "rydde op" gøre det arbejde de faktisk er ansat til :smile:

 

@ Ihi1964 Det er nu helt rigtig hvad jeg skriver jeg har aldrig oplevet man kan betale med dankort derfor kan du jo godt have fundet et sted :-) Kan du betale ekstra på Dankort? og kommer der en kvittering på det fulde beløb? ;-)

Redigeret af Liderligfyr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og igen, fortæl mig, hvor jeg nævner menneskehandel.

Det er i din ophidselse, du begynder at digte ting, jeg skulle have skrevet og ikke skrevet. Så træk vejret, læs tråden igennem og angrib mig så, men nu på et korrekt grundlag.

 

Du plejer at være en mand der er nøjagtig og korrekt i det han skriver. Sådan har jeg i hvert fald opfattet dig?
Men den her gang skriver du tendentiøst, insinuerer og bruger artikler fra diverse aviser og indlæg fra anonyme bruger af EG for at skabe et billede. Det er kedeligt og svært at kommentere eller debattere.
 
Jeg er overhovedet ikke ophidset. så har vi det fastslaget. Og jeg digter ikke, men jeg troede du linkede til artiklerne af nogen anledelse:
"Politiet undersøger nu, om de to thailandske kvinder har været udsat for menneskehandel. Hvis det viser sig, at kvinderne er blevet handlet, overgår deres sag til Center Mod Menneskehandel."
Så står det i et af dine links. Et af de andre kan jeg ikke læse fordi jeg ikke vil betale, men jeg tænker at det måske står noget af samme slagsens. Hvorfor linker du til den slags, og til et andet om tyveri, hæleri og narko, hvis du ikke mener noget med det?
 
Du formulerer dig desuden særdeles ineksakt og insinuerende når du skriver (min kursivering): 
"Kan man besøge sådanne steder, for at få sexuelle ydelser og stadig have det godt med sig selv?"
 
Sådanne steder! Mener du steder som haft besøg av politi og blivit nævnt i avisen? Eller mener du thaisteder generelt? Jeg opfatter det som at du mener thaisteder generelt, og eftersom spørgsmålet er hvis man stadig kan have det godt med sig selv, så er det altså underforstået at thaisteder generelt er et sådant sted som nævnes i nogen af artiklerne. Besvarer man dit spørgsmål så har man altså accepteret dine præmisser for spørgsmålet.
 
Videre i din tekst:
"Sandsynligheden for, at visum/opholds- og/eller arbejdstilladelsen ikke er i orden er jo temmelig stor og man er naiv, hvis man synes man ikke bidrager til ulovligheder, når man besøger disse steder for at opsøge sexuelle ydelser."
Her postulerer du at sandsynligheden er temmelig stor. Temmelig stor er et temmelig vagt begreb, som igen synes baseret på dine links, som i sin tur er alt andet end statistiskt eller videnskabligt underbygget.
 
Og i næste sætning kommer disse steder .... Hvilke er disse steder?  Igen, enten refererer du til artiklerne, eller til thaisteder generelt. Men refererer du til thaisteder generelt, så skal altså vores viden om dem baseres på informationen i dine links, hvor man bl.a snakker om menneskehandel, tyveri, hæleri og narko.
 
Uanset hvad starson45, så kan man ikke svare ordentligt på dine spørgsmål uden at acceptere dine præmisser, og det er grunden til at du får de reaktioner du får. Bl.a. af mig. 
 
Jeg er ikke ophidset, men jeg vil ikke lures ind i en debatt som indebærer at jeg accepterer løse og dårlgt underbyggede præmisser, bare gennem at jeg svarer.
Og jeg er ikke så vandt til at du bruger den slags. Men så har jeg måske læst dig forkert tideligere.
 
Og igen: det skulle måske være intressant at diskutere hvis det er et moralsk dilemma at købe seksuelle ydelser af piger som er her på turistvisum, uden at grunden for samtalet skal være at alle thaiklinikker bruger disse piger, eller har andre skumle ting for sig.
 
Men jeg tror ikke du er intresseret i det. Jeg tror du er intresseret i at sprede forestillingen om at thaisteder er skumle steder og at man ikke kan besøge dem med god samvittighed. Måske har jeg fejl, men det er min konklusion.
 
En helt rolig banan.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

"Og igen: det skulle måske være intressant at diskutere hvis det er et moralsk dilemma at købe seksuelle ydelser af piger som er her på turistvisum, uden at grunden for samtalet skal være at alle thaiklinikker bruger disse piger, eller har andre skumle ting for sig."

Vi prøver igen. Det er præcis samme spørgsmål jeg stiller i trådstart. Så kan du tro hvad du vil om mine intetion. Det forbliver gætværk fra din side, styret af dine fordomme om, hvilken fætter du tror jeg er. Og det gider jeg sådan set ikke diskutere med dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej det er ikke samme spørgsmål du stiller i trådstart, hvor du istedet markerer at man er naiv hvis man ikke mener at man bidrager til ulovligheder gennem at besøge disse steder. Du har allerede fastslaget at 1. man er naiv hvis man ikke indrømmer at man bidrager til ulovligheder, og 2. Disse steder er steder hvor ulovligheder sker. Hvad er der tilbage at diskutere, hvis vi accepterer dine præmisser? Hvis det er ok at være naiv eller ikke?

 

 

Vedrørende dine intentioner: Ikke gætverk, snarere analys af dine skriv. Ikke fordomme om hvem du er, snarere indikationer grundet dine skriv.

 

Gider du ikke så gider du ikke. Men lidt kedeligt er det at du ikke en eneste gang har kunnet forklare hvorfor du lægger op bolden som du gør, uden istedet kritiserer dem der undrer hvad du er ude på. Dine links afhandler ulovligheder som bl.a. menneskehandel, tyveri, hæleri og narko i forbindelse med thaiklinikker. Og alligevel mener du at jeg skal tro at du ikke mener noget med det?

 

Altså....gætverk?

 

B

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kan desværre ikke bidrage med så meget andet, end det der var formålet med min trådstart:

"Kan man besøge sådanne steder, for at få sexuelle ydelser og stadig have det godt med sig selv?

Sandsynligheden for, at visum/opholds- og/eller arbejdstilladelsen ikke er i orden er jo temmelig stor og man er naiv, hvis man synes man ikke bidrager til ulovligheder, når man besøger disse steder for at opsøge sexuelle ydelser. "

Første afsnit er spørgsmålet og andet afsnit er min holdning. Er det så galt?

Jeg har på intet tidspunkt forsøgt at dreje debatten hen på andre ting, det er der andre, der klarer helt fint uden hjælp. Også fra mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men hvordan har du det med at gå ned i den lokale yalla kiosk og handle ind? Der ved du jo heller ikke om vedkommende som betjener dig har arbejdstilladelse eller betaler skat. Det er jo også set mange gange før.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg sidder på en bar i Mellemøsten og får en øl, GPer er der ingen af her, men trods alt en god øl og når der nu ikke er GP muligheder jeg har kunnet detektere, så er der god tid til at læse og reflektere over en lang kompliceret tråd som denne.

Emnet Starson rejste er superrelevant, hvad er det vi som kunder vil være med til og hvad vil vi ikke. Dette gælder thai klinikkerne, men da også alle de andre GP muligheder. Det er jo et meget personligt spørgsmål, og vi skal personligt leve med vores valg.

Personligt for mig er menneskehandel og det der ligner inkl. rå alfonser helt utåleligt, og jeg/vi har et ansvar for at fravælge det og advare andre når vi ser det.

Når vi ser bort fra de handlede, er prostitution for mange kvinder i prostitution det mindst ringe alternativ og selv om de er i farezonen for ublu långivere, muttere der ikke deler på en fair måde osv., så er det for det første rigtig svært at detektere, men jeg kan godt leve med at være kunde hos dem og give dem en god og respektfuld behandling, og en tip mutteren mv ikke ved noget om.

Men heldigvis er der også de afklarede dejlige kvinder der både giver os fantastiske oplevelser, får et rimeligt monetært udbytte ud af det og måske af og til også virkelig nydelse, vi er ihvertfald forfængelige nok til at tro på det sidste. Det er der jeg har fået de allermest mindeværdige oplevelser, der gør at jeg stadig er kunde.

Når så alt det ovenstående er skrevet, hvad så med danske skatte-, visa-, arbejdsregler? Personligt er det en mindre bekymring.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Starson stiller dig faktisk nogle spørgsmål i denne retning, som du åbenbart ikke reflekterer over. Bananas gør og bærer hans svar præg af

Er det så udbredt? Du linker lidt avis artikler og lidt citater herinde fra. Den kære Vice Politi kommissær udtaler det er meget udbredt. Først blander han Pærer og Bananer sammen (for at bruge et ynglingsudtryk herinde) Han taler om arbejdstilladelse og går ind i hvor udbredt sexsalget er og hvordan Thaipigerne definerer Sex

Det er jo 2 vidt forskellige ting! Sexsalg er ingenlunde ulovligt! Det er tilgengæld at arbejde uden Arbejdstilladelse.Så meget af det han skriver er irrellevant. Og det relevante springer han let og elegant henover. For et af mine spørgsmål er, hvis det er så udbredt, hvorfor gør Ordensmagten så ikke noget ved det? Det er jo ligesom hans arbejde. Det er et kæmpe problem siger han og han sætter sig ind og spiser Donutten. Giver det mening? ikke for mig!

Det er jo noget af det nemmeste at optrævle! Men på hans kommentarer virker det som, de griber det helt forkert an. De fokuserer på sexdelen og vil anklage dem for det. Hvorfor? tag ind på Bordellet, jeg vil gerne have en Massage. Det kan Minh klare,fint Minh må jeg se dine Papirer. Nå dem har du ikke i orden, jeg tager dig med, du er anklaget for at arbejde uden arbejdstilladelse. Simpelt!!!! der må ikke arbejde en Massør på et Bordel uden arbejdstilladelse uanset om hun sælger Massage eller Sex. Bordelmutter må jo faktisk heller ikke have sådan en ansat.

Jeg hælder til, det ikke er så udbredt, for ellers blev der vel gjort noget ved det? Det foregår jo ikke ligefrem Lyssky. Jeg kan ikke gøre mig til dommer over der foregår noget ulovligt de forskellige steder! Ikke uden jeg har fact på bordet og de skal komme fra Pigen selv. Så når Kammeraten siger, Nymarksvej vist har Piger på Turistvisum pga ofte udskiftning, kan jeg ikke bruge det som "bevis" Det skal komme fra Pigen selv ellers er det Politiet/skat der skal tage sig af det.

Hvis du nu ændrede din retorik ville det hjælpe. Hvordan har du det med dig selv, hvis du besøger en Thaipige om og om igen, hvis du er bevist om hun er her på Turistvisum? Du medvirker til ulovligheder. Der kan jeg godtage, man burde have moralske skrupler, for det gør man :smile:

Yderligere stillede jeg dig et spørgsmål, der dog ikke helt omhandler Trådstart. Nu siger du langt de fleste steder er svindel og humburg. Og ens moral og etik skulle få en til at holde sig væk! Er du klar over hvad du faktisk opfordrer til ved det? Der findes de reelle Thaipiger! Det tror jeg ikke vi er uenige om? Der er problemmer med Turistvisa, vi er ikke enige om størrelsen, dog er vi enige om der er problemmer. Se disse "ærlige" piger er oppe imod Social dumping gennem Turistvisum Pigerne. De prøver at køre en forretning, men besværliggøres yderligere af, at Turistpigerne formentlig ikke betaler alverden moms og skat (kan de jo ikke når de ikke må arbejde her+ de har ikke en årsindtægt der skal forsvares, de er jo kun på ferie) Altså hun kæmper imod et sort arbejdsmarked, der dumper priserne ned til 250 kr for en times massage. Hvilket er sindsyg lidt, i forhold til hvad Mekanikeren (andre fag) tager per time. Nu bliver hendes forretning yderligere terroriseret af, at Starson opfordrer til Boykot af stederne. WWWWWWAAAAAAUUUUUUWWWW nu er det fandeme op af bakke for hende! Hun er tvunget ud i at tage en pik i munden uden hendes gode vilje, hvis hun skal have en lille chance for at overleve. Arbejder du selv under ordnede forhold? hvor du er beskyttet af fagforening og en hulens masse regler? Det gør den ærlige Thaipige på ingen måder! så skal vi ikke lade være med at træde yderligere på hende?

Og ville det ikke være det bedste at lade ordensmagten tage sig af moralen og etikken? de har trods alt nemmere ved at bevise de faktiske forhold! Hvis der skulle lægges et pres på nogen, var det så ikke bedre at gøre det på ordensmagten? få dem til at "rydde op" gøre det arbejde de faktisk er ansat til :smile:

@ Ihi1964 Det er nu helt rigtig hvad jeg skriver jeg har aldrig oplevet man kan betale med dankort derfor kan du jo godt have fundet et sted :-) Kan du betale ekstra på Dankort? og kommer der en kvittering på det fulde beløb? ;-)

Bare lige et par korte kommentarer:

Jeg mener ikke man som selektiv forbruger gør Politiets arbejde. Man kan være med til at begrænse et problem.

Politiet ville sikkert gerne støvsuge miljøet for visum-piger. Men kravet om bevis i sådanne sager fordre, at pigerne bliver taget på fersk gerning, med "pølsen" i hånden eller i andre dertil indrettede kropsåbninger, eller hvad de nu laver, når Politiet træder ind af døren. I modsat fald er pigerne naturligvis kun på høfligt visit hos veninderne.

Jeg tror helt sikkert Politiet gør alt hvad de kan, med de ressourcer de er tildelt. Men gør forbrugerne det, så de kan hjælpe med til, at den reelle thai-kvinde kan drive sin forretning, uden at blive udsat for konkurrenceforvridning?

Redigeret af Starson45

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bare lige et par korte kommentarer:

Jeg mener ikke man som selektiv forbruger gør Politiets arbejde. Man kan være med til at begrænse et problem.

Politiet ville sikkert gerne støvsuge miljøet for visum-piger. Men kravet om bevis i sådanne sager fordre, at pigerne bliver taget på fersk gerning, med "pølsen" i hånden eller i andre dertil indrettede kropsåbninger, eller hvad de nu laver, når Politiet træder ind af døren. I modsat fald er pigerne naturligvis kun på høfligt visit hos veninderne.

Jeg tror helt sikkert Politiet gør alt hvad de kan, med de ressourcer de er tildelt. Men gør forbrugerne det, så de kan hjælpe med til, at den reelle thai-kvinde kan drive sin forretning, uden at blive udsat for konkurrenceforvridning?

 

Jamen hvis politiet ikke kan fange pigen med pølsen i hånden, så er der jo slet ingen sag, for så er det måske rigtigt at hun bare er på besøg.

Og i en retsstat som DK, er man jo uskyldig indtil det modsatte er bevist.

Det håber jeg da at alle herinde er enige om.

 

Så hvis du vil sikre bevisbyrden, må du altså lægge pres på din lokale folketingspolitiker, og bede om mere politi på gaden, og thai klinikkerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Starson45

Nu kører der parallelt med denne debat denne tråd:

Er vi selv skyld i tingenes tilstand
Startet af Slaven_Randers, i går, 14:29
'?do=embed' frameborder='0' data-embedContent>>

Nøj hvor du svinger dig op på din moralske piedestal :blink:  :rolleyes: 

"Jeg tror helt sikkert Politiet gør alt hvad de kan, med de ressourcer de er tildelt. Men gør forbrugerne det, så de kan hjælpe med til, at den reelle thai-kvinde kan drive sin forretning, uden at blive udsat for konkurrenceforvridning?"

Ser du, og du er formentlig ikke dummere end at du vil kunne tænke tanken hvis du ville, men hvis du ville, ville du jo ikke have denne din, ser det for mig ud som, denne din mission herinde, ser du at det måske netop forholder sig sådan at den faktuelle prostitutionsvirksomhed bag facaden, i modsætning til den postulerede thaimassage uden på facaden, prostitutionen de facto udgør den uudtalte kommercielle begrundelse, men samtidig den faktiske motivation til både at starte og drive klinikken?

Kort sagt at dit emotionelt vinklede argument om den reelle thai-kvinde kan drive sin forretning, uden at blive udsat for konkurrenceforvridning, dette argument er fuldstændig hult set i lyset af mit indlæg i den anden debat, hvor jeg argumenterer for at der er så mange thaiklinikker nu, at det vel er fuldstændig ude af proportion med den efterspørgsel der alene er efter thai kropsmassage.

Hvis der vitterligt er kunder nok til den rette thai klinik, der kun yder professionel massage af veluddannede massører med diplomer der står til troende, så er det vel blot at indrette sin klinik, kun med massagebrikse, og ikke som forstår jeg så mange steder, med brikse og senge der er fuldstændig irrelevante for en klinik der kun yder kropsmassage.

Ser du, målrettede en sådan klinik sig både hr og fru Danmark/familien Danmark, og fik den ry for kun at være hvad den giver sig ud for, ja så er jeg også ret sikker på at der består det marked herfor, som den latente, men endnu uopfyldte efterspørgsel måtte komme til udtryk.

Og er det tilfældet, vil konkurrence fra utroværdige klinikker, der under skalkeskjul af at yde ægte thaimassage, men i virkeligheden lever højt på den lille, mellem og hele pakken, være helt irrelevant - for det vil jo ikke interessere først nævnte kliniks kernekunder - vel?

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jeg skulle meget gerne se at nogen - politiet og andre - hjælper til med at begrænse mine konkurrenters forvridning av priser og andet. Men det kan jeg nok ikke regne med, fordi kunder - uanset branche - ser til hvad de får og hvad det koster. Ikke meget andet. I købesexverdenen kan man man måske håbe på at kunderne også ser kvinderne og nogenlunde prøver at identificere hvis de har det godt eller om noget er forskrækkeligt fejl. 
 
Men at kunderne skulle bryde sig om de eventuelle bekymmer danske lovopretholdere har med mennesker der arbejder på turistvisa ..... det kræver et slags moral jeg ikke er sikker på at jeg skulle sætte pris på hos mennesker jeg omgås med. Overhovedet har jeg - og mange med mig - det svært med stikkermentalitet. Og selv om jeg ved at min nabo snyder med skat eller bygger noget på sin mark uden tilladelse - så skulle jeg aldrig sladre om det. Det er den slags mentalitet DDR var bygget på, og jeg er helt sikker på at vi ikke vil have den slags her.
 
Når man mistænker, eller ved at mennesker bliver slemt behandlede, så er det grund at kontakte politiet. Når man mistænker at nogen snyder skattefar, så lader man politiet gøre sit job uden inblanding. Sådan er min indstilling, og den bygger også på at vi allesammen nogle gange i vores liv bryder imod et eller andet. Og gerne skatteloverne, hvis vi har mulighed. Vi er mennesker, og vil gerne så forblive. Ikke statskontrollerede robotter.
 
Altså må pigerne arbejde så meget de vil på turistvisa, hvad mig angår. Et andet ting er at thaiklinikkerne næppe er dem der forvrider konkurrencen. De er temmelig overens om hvad ydelser skal koste, og ikke en gang i disse svære tider er det særligt mange der sænker prisen. Og det sætter i hvert fald jeg pris på. Det vidner om noget slags selvrespekt. At thaiklinikkerne er blevet alt for mange for sit eget bedste, er noget andet.
 
Konkurrenceforvridningen kommer snarere fra østatspiger og sydamerikanske piger. Og der kan du være helt sikker på at der i mange fald forekommer skumle ting: bagmænd, mafia og tilmed menneskehandel. Og oven i det skattesnyderi på grandios niveau.
I det sammenhænget forekommer mig thaimiljøet som en uskyldig børnehave.
 
Nej kunderne bidrager ikke til politiets arbejde vedrørende turistvisaproblematiken, men giver derimod - som nogen også nævner - gerne pigerne lidt ekstra som mamasan ikke ser, fordi man måske aner at hun ikke får så meget som man som kunde ønsker at hun skal få. Godt så, og aldeles tilstrækkeligt i min optik.
 
Siden kan man jo, som undertegnet, vælge klinikker hvor turistvisa-pigerne ikke arbejder. For mig forekommer det naturligt, fordi jeg gerne vil lære de kvinder nogenlunde at kende, som jeg frydes med på briksen. Det bliver nemlig svært med piger som snart tar afsted igen.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Bare lige et par korte kommentarer:

1) Jeg mener ikke man som selektiv forbruger gør Politiets arbejde. Man kan være med til at begrænse et problem.

2) Politiet ville sikkert gerne støvsuge miljøet for visum-piger. Men kravet om bevis i sådanne sager fordre, at pigerne bliver taget på fersk gerning, med "pølsen" i hånden eller i andre dertil indrettede kropsåbninger, eller hvad de nu laver, når Politiet træder ind af døren. I modsat fald er pigerne naturligvis kun på høfligt visit hos veninderne.

3) Jeg tror helt sikkert Politiet gør alt hvad de kan, med de ressourcer de er tildelt. Men gør forbrugerne det, så de kan hjælpe med til, at den reelle thai-kvinde kan drive sin forretning, uden at blive udsat for konkurrenceforvridning?

1) her er vi enig! er man klar over tingenes tilstand det enkelte sted, så har man helt klart et ansvar som forbruger. Men igen skal man have den viden ellers straffer man nogle forkerte.

 

2) Politiet bruger mere og mere Agenter. Som sagt er Massagen også ulovlig hvis ikke arbejdstilladelse. Så ind og spørg efter en massage, hvis hun siger ja, så check arbejdstilladelse. 

 

3) Nej der er nok lidt problemmer udfra dine fund i trådene. Igen er du bevist om det er en turistvisum pige du besøger, burde du ikke besøge hende igen! Hvis du ikke med sikkerhed ved det, mener jeg det er ordensmagten der skal tage affære. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Starson stiller dig faktisk nogle spørgsmål i denne retning, som du åbenbart ikke reflekterer over. Bananas gør og bærer hans svar præg af

 

Er det så udbredt? Du linker lidt avis artikler og lidt citater herinde fra. Den kære Vice Politi kommissær udtaler det er meget udbredt. Først blander han Pærer og Bananer sammen (for at bruge et ynglingsudtryk herinde) Han taler om arbejdstilladelse og går ind i hvor udbredt sexsalget er og hvordan Thaipigerne definerer Sex

 

Det er jo 2 vidt forskellige ting! Sexsalg er ingenlunde ulovligt! Det er tilgengæld at arbejde uden Arbejdstilladelse.Så meget af det han skriver er irrellevant. Og det relevante springer han let og elegant henover. For et af mine spørgsmål er, hvis det er så udbredt, hvorfor gør Ordensmagten så ikke noget ved det? Det er jo ligesom hans arbejde. Det er et kæmpe problem siger han og han sætter sig ind og spiser Donutten. Giver det mening? ikke for mig!

 

Det er jo noget af det nemmeste at optrævle! Men på hans kommentarer virker det som, de griber det helt forkert an. De fokuserer på sexdelen og vil anklage dem for det. Hvorfor? tag ind på Bordellet, jeg vil gerne have en Massage. Det kan Minh klare,fint Minh må jeg se dine Papirer. Nå dem har du ikke i orden, jeg tager dig med, du er anklaget for at arbejde uden arbejdstilladelse. Simpelt!!!! der må ikke arbejde en Massør på et Bordel uden arbejdstilladelse uanset om hun sælger Massage eller Sex. Bordelmutter må jo faktisk heller ikke have sådan en ansat. 

 

Jeg hælder til, det ikke er så udbredt, for ellers blev der vel gjort noget ved det? Det foregår jo ikke ligefrem Lyssky. Jeg kan ikke gøre mig til dommer over der foregår noget ulovligt de forskellige steder! Ikke uden jeg har fact på bordet og de skal komme fra Pigen selv. Så når Kammeraten siger, Nymarksvej vist har Piger på Turistvisum pga ofte udskiftning, kan jeg ikke bruge det som "bevis" Det skal komme fra Pigen selv ellers er det Politiet/skat der skal tage sig af det.

 

Hvis du nu ændrede din retorik ville det hjælpe. Hvordan har du det med dig selv, hvis du besøger en Thaipige om og om igen, hvis du er bevist om hun er her på Turistvisum? Du medvirker til ulovligheder. Der kan jeg godtage, man burde have moralske skrupler, for det gør man :smile:

 

Yderligere stillede jeg dig et spørgsmål, der dog ikke helt omhandler Trådstart. Nu siger du langt de fleste steder er svindel og humburg. Og ens moral og etik skulle få en til at holde sig væk! Er du klar over hvad du faktisk opfordrer til ved det? Der findes de reelle Thaipiger! Det tror jeg ikke vi er uenige om? Der er problemmer med Turistvisa, vi er ikke enige om størrelsen, dog er vi enige om der er problemmer. Se disse "ærlige" piger er oppe imod Social dumping gennem Turistvisum Pigerne. De prøver at køre en forretning, men besværliggøres yderligere af, at Turistpigerne formentlig ikke betaler alverden moms og skat (kan de jo  ikke når de ikke må arbejde her+ de har ikke en årsindtægt der skal forsvares, de er jo kun på ferie) Altså hun kæmper imod et sort arbejdsmarked, der dumper priserne ned til 250 kr for en times massage. Hvilket er sindsyg lidt, i forhold til hvad Mekanikeren (andre fag)  tager per time. Nu bliver hendes forretning yderligere terroriseret af, at Starson opfordrer til Boykot af stederne. WWWWWWAAAAAAUUUUUUWWWW nu er det fandeme op af bakke for hende! Hun er tvunget ud i at tage en pik i munden uden hendes gode vilje, hvis hun skal have en lille chance for at overleve. Arbejder du selv under ordnede forhold? hvor du er beskyttet af fagforening og en hulens masse regler?  Det gør den ærlige Thaipige på ingen måder! så skal vi ikke lade være med at træde yderligere på hende?

 

Og ville det ikke være det bedste at lade ordensmagten tage sig af moralen og etikken? de har trods alt nemmere ved at bevise de faktiske forhold! Hvis der skulle lægges et pres på nogen, var det så ikke bedre at gøre det på ordensmagten? få dem til at "rydde op" gøre det arbejde de faktisk er ansat til :smile:

 

@ Ihi1964 Det er nu helt rigtig hvad jeg skriver jeg har aldrig oplevet man kan betale med dankort derfor kan du jo godt have fundet et sted :smile: Kan du betale ekstra på Dankort? og kommer der en kvittering på det fulde beløb? :wink:

 

Så sandt , så sandt, ( Jeg burde have lært af gammel skade ...... ikke antyde eller formode :-P :-P :wink: ...skal da også sige, at det er et absolut fåtal, og det fleste helst vil have kontanter ...)men der er steder man kan betale med dankort ( og sågar med mobilepay), og kvittering har jeg ikke spurgt om, da jeg formoder at med dankort er der god styr på transaktionerne, hvis told og skat skulle kigge igennem....

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...