Hop til indhold
Gæst

Thai-bordel, med god samvittighed?

Recommended Posts

Dette er ikke ment som et svar til ServiceM men generelt til trådens deltagere:

Men er det OK, at man ser stort på at landets love og regler, helt bevidst tilsidesættes, ved ikke at have de fornødne tilladelser, registreringer og afregne med SKAT. "Småting" som bl.a. danske piger må med tage med i ligningen.

Eller handler det i grunden om, at få dyppet snablen, uden at tænke på mange andre end sig selv?

 

Nej det er ikke ok at tilsidesætte landets love.

Og det gælder for alle der opholder sig her i landet.

Men nu er det jo svært at vide om der bliver afregnet moms og skat.

Eller om den søde pige nu har arbejdstilladelse.

 

Jeg går ikke ud fra der er nogen af de ærede medlemmer herinde, der spørger de danske piger om i lige kan få en faktura, eller om i lige undersøger om de tilfældigvis skulle modtage evt. sociale ydelser. Eller spørger mama om vi lige skal løbe årsregnskabet igennem.

Nå! Ikke???

 

Når Arne Diller yder sevice i hælebaren, foregår det såmænd på samme måde, ingen spørger om jeg nu også betaler skat.

Når jeg flikker fru Jørgensens hæl, så spørger hun altså ikke om div. registreringer. For dem går hun lige som ud fra jeg er i besiddelse af.

 

Den slags problemer har vi Skat og politiet til at klare, så skal vi ikke bare lade dem passe deres arbejde.

Hvis Skat eller politiet mener der foregår uregelmæssigheder, så får man en henvendelse, og så kører sagen (forhåbentlig) efter reglerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mange gode input :)

 

Der er selvfølgelig thaipiger med orden i sagerne, og som sikkert er tilfreds med deres job og deres liv. Alt andet lige kender thaipiger også til sexindustrien i deres hjemland. Med deres egen kultur i bagagen er det ikke unormalt for dem at arbejde 16 timer i døgnet. Når jeg ser tv om forholdene i sexområderne derude, er det lysende klart, at thai'er ikke behandler deres egne piger godt. Det er en hård branche med bagmænd og skidefulde turister.

Om de selv mener, de har det bedre her end i Thailand, kan jeg kun gætte på.

 

Min pointe er, at man ikke kan indføre thailandsk levestandard i Danmark.

Uanset hvor de kommer fra og hvad de er vant til dér, så bør de kunne arbejde under samme trygge forhold som en dansk pige, og til samme pris - indenfor de frie markedskræfter og sund konkurrence. Arbejder man i Danmark, er ingen paralleller til hjemlandets arbejds- eller kønskultur relevante mere. Så er det vores standard, som gælder for alle, og vi vil jo gerne bryste os af velfærd, ligestilling og et moderne kvindesyn, ikk'?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når jeg ser tv om forholdene i sexområderne derude, er det lysende klart, at thai'er ikke behandler deres egne piger godt. Det er en hård branche med bagmænd og skidefulde turister.

 

 

Enig. Måske er jeg sart, men de gange jeg har været i Thailand, har jeg ikke kunnet formå mig selv at købe sex en eneste gang.  Men måske har det også drejet sig om at jeg ikke vil identificere mig selv med skidefulde idioter....?

 

.

...og vi vil jo gerne bryste os af velfærd, ligestilling og et moderne kvindesyn, ikk'?

 

Jo, jeg vil i hvert fald gerne. Derfor betaler jeg hellere hvad det koster et ordentligt sted, end indbilder mig at vi kan have en thailandsk, østeuropeisk eller sydamerikansk enklav i Danmark, med helt andre priser og stadig tro at det sker med æren i behold.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nej det er ikke ok at tilsidesætte landets love.

Og det gælder for alle der opholder sig her i landet.

Men nu er det jo svært at vide om der bliver afregnet moms og skat.

Eller om den søde pige nu har arbejdstilladelse.

Jeg går ikke ud fra der er nogen af de ærede medlemmer herinde, der spørger de danske piger om i lige kan få en faktura, eller om i lige undersøger om de tilfældigvis skulle modtage evt. sociale ydelser. Eller spørger mama om vi lige skal løbe årsregnskabet igennem.

Nå! Ikke???

Når Arne Diller yder sevice i hælebaren, foregår det såmænd på samme måde, ingen spørger om jeg nu også betaler skat.

Når jeg flikker fru Jørgensens hæl, så spørger hun altså ikke om div. registreringer. For dem går hun lige som ud fra jeg er i besiddelse af.

Den slags problemer har vi Skat og politiet til at klare, så skal vi ikke bare lade dem passe deres arbejde.

Hvis Skat eller politiet mener der foregår uregelmæssigheder, så får man en henvendelse, og så kører sagen (forhåbentlig) efter reglerne.

Arne Diller må gerne levere ydelser til hr. Og fru Danmark. Og med Arne Dillers lille bon i hånden kan man på SKATs hjemmeside kontrollere om Arne Diller er momsregistreret.

En thailænder må ikke levere sexuelle ydelser selv med arbejdstilladelse. Derfor bliver der pr. definition ikke afregnet med SKAT. Ellers vil der være tale om en "selvangivelse" i bogstavelig forstand, med tilhørende straksdom og udvisning.

Kun hvis opholdstilladelsen er i orden kan det lade sig gøre.

Hvis man ser i thai fora her på siden, er det vist ingen hemmelighed, at mange piger er her på turistvisa. I hvert fald ingen hemmelighed for kunderne.

Redigeret af Starson45

Del dette indlæg


Link til indlæg

Arne Diller må gerne levere ydelser til hr. Og fru Danmark. Og med Arne Dillers lille bon i hånden kan man på SKATs hjemmeside kontrollere om Arne Diller er momsregistreret.

En thailænder må ikke levere sexuelle ydelser selv med arbejdstilladelse. Derfor bliver der pr. definition ikke afregnet med SKAT. Ellers vil der være tale om en "selvangivelse" i bogstavelig forstand, med tilhørende straksdom og udvisning.

Kun hvis opholdstilladelsen er i orden kan det lade sig gøre.

Hvis man ser i thai fora her på siden, er det vist ingen hemmelighed, at mange piger er her på turistvisa. I hvert fald ingen hemmelighed for kunderne.

 

Ja, der er sikkert en hel del asiatiske piger der kommer forbi på tursitvisa.

Ganske lige som de sydamerikanske og afrikanske piger.

Og så ikke at forglemme alle pigerne fra EU, som arbejder rundt omkring i landet (uden at betale skat).

 

Men hvis man nu udvider horisonten lidt, så kunne man jo begynde at kigge på alle de østarbejdere og folk længere væk fra, som arbejder i DK under kummerlige forhold, fordi man kan udlicitere diverse arbejde i under entrepriser.

Jo jo, selv det offentlige kan være med her, for der simpelthen ingen som orker at gennemskue hvordan tingene hænger sammen, når vi taler arbejdskraftens fri bevægelighed.

Det er simpelthen sørgerligt at vi accepterer at en rumæner kan knokle på en agurkefarm til en lav løn, for han har det jo bedre end i Rumænien.

Men hvis en thai pige gerne vil have det lidt bedre end i hjemlandet, ja så er det sgu noget svineri.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja, der er sikkert en hel del asiatiske piger der kommer forbi på tursitvisa.

Ganske lige som de sydamerikanske og afrikanske piger.

Og så ikke at forglemme alle pigerne fra EU, som arbejder rundt omkring i landet (uden at betale skat).

Men hvis man nu udvider horisonten lidt, så kunne man jo begynde at kigge på alle de østarbejdere og folk længere væk fra, som arbejder i DK under kummerlige forhold, fordi man kan udlicitere diverse arbejde i under entrepriser.

Jo jo, selv det offentlige kan være med her, for der simpelthen ingen som orker at gennemskue hvordan tingene hænger sammen, når vi taler arbejdskraftens fri bevægelighed.

Det er simpelthen sørgerligt at vi accepterer at en rumæner kan knokle på en agurkefarm til en lav løn, for han har det jo bedre end i Rumænien.

Men hvis en thai pige gerne vil have det lidt bedre end i hjemlandet, ja så er det sgu noget svineri.

Kan se at du bekræfter, at der er et problem med thai-stederne.

Og at problemet helt åbentlyst er større her end hos de danske piger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan se at du bekræfter, at der er et problem med thai-stederne.

 

 

Med nogle thaisteder. Ikke alle. Hvis du nu skal være så juridiskt korrekt, skal du måske også være nøjagtig med semantiken?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Nu må jeg hellere skynde mig at nævne, at jeg for nemhedens skyld har sat kursen til 5 Baht pr kr, inden stumpen falder helt i vildrede.

45.000 / 12 = 3.750 Dkr. -> lidt mere end 18.000 Baht pr måned. Og som jeg har forstået det, får hun ca. 15.000 Baht om måneden.

Så jeg må bryde sammen og tilstå, at hun altså ikke tjener en årsløn pr måned, men faktisk lidt mere.

Undskyld undskyld jeg skal aldrig gøre det mere!!

 

Nu kender jeg så tilfældigvis tanten til den søde dame, og jo den er god nok. Jeg vil afholde mig fra, at nævne hvilket firma hun arbejder for, da det vist ikke lige har nævneværdig relavans. Men det kunne jo tænkes at den søde pige kan få fripas, pga. gode relationer til chefen??

 

Jeg har også, gennem 10 år, haft min gang på thailandske arbejdspladser, og jeg er ganske udemærket klar over hvordan forholdene er.

Men nu mener jeg svagt at erindre, at jeg gav to klokkeklare eksempler fra virkeligheden.

Jeg postulerer jo ikke, at sådan er det over hele linien, langt fra.

 

Lad nu være med at anklage mig for videnskablig uredelighed. For jeg hævder jo ikke, som visse andre går og gør, at kende til den evige sandhed.

 

Diller... du smider et atypisk tilfælde ind i en generel debat. Det kan godt være at din historie er korrekt, men den er næsten uinteressant, fordi den er undtagelsen. 

 

Dit svar er vagt, "det kunne tænke sig". Men historien kan godt være sand. Knepper hun med bossen, for at få fri? Er det det, du forsøger at fortælle? Eller er hun en holdt mia noi (bossens ekstra kone).

 

Hvis du prøver at antyde, at den kvinde du henviser til, en sin måde at prioritere penge i sit liv, "bare der er penge i lortet, så ligemeget med hvad jeg gør ved mig selv og min krop", er normal i forhold til andre thaikvinder, så er du helt galt på den. Det er ikke alle thai kvinder, som er ludere. Nogle få procent, det er alt.

 

Dine antydninger om brugere her som ved alt, vær dog konkrat Diller. Kom med eksempler. I denne tråd har jeg smidt finansiering af de thai prostitueredes rejser ind i debatten. Mærkeligt at du, som også har kendskab til Thai forhold, ikke kommer med den vinkel. Som jeg fortår dig, er du en del af thai luder miljøet, så du er jo lidt af en ekspert. Du må jo kunne tilføje en masse til denne og andre debatter om thailandske prostitueredes forhold til landsmænd og kvinder.

Redigeret af stump

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Hvis du prøver at antyde, at den kvinde du henviser til, en sin måde at prioritere penge i sit liv, "bare der er penge i lortet, så ligemeget med hvad jeg gør ved mig selv og min krop", er normal i forhold til andre thaikvinder, så er du helt galt på den. Det er ikke alle thai kvinder, som er ludere. Nogle få procent, det er alt.

 

Rettelse: der skulle have stået:

 

Hvis du prøver at antyde, at den kvinde du henviser til, som har et job som hun kan leve af, via sin måde at prioritere penge i sit liv, "bare der er penge i lortet, så ligemeget med hvad jeg gør ved mig selv og min krop", er normal i forhold til andre thaikvinder, så er du helt galt på den. Det er ikke alle thai kvinder, som er ludere. Nogle få procent, det er alt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et udpluk af artikler fra juni 2014 og frem:

http://ekstrabladet.dk/112/article4953904.ece

http://viborg-folkeblad.dk/viborg/letpaaklaedt-thai-kvinde-gemte-sig-i-et-skab

http://www.tv2oj.dk/artikel/214425:Aarhus--Kvinder-anholdt-paa-bordel

http://m.aarhus.lokalavisen.dk/thailandsk-massage-kvinde-anholdt-/20140704/artikler/707089633/1449

Og her en generel artikel fra marts 2014 om emnet:

http://m.jyllands-posten.dk/aarhus/politiretsvaesen/ECE6529261/flere-udlaendinge-saelger-sex-i-aarhus/

Kan man besøge sådanne steder, for at få sexuelle ydelser og stadig have det godt med sig selv?

Sandsynligheden for, at visum/opholds- og/eller arbejdstilladelsen ikke er i orden er jo temmelig stor og man er naiv, hvis man synes man ikke bidrager til ulovligheder, når man besøger disse steder for at opsøge sexuelle ydelser.

 

 

 

Hvad er det lige, at der er galt? at det er en hæler central, at det er udenlandske kvinder, at der sælges ice??   Da jeg lige skimmede artiklerne, er der jo ikke rigtigt noget galt, andet en at de arbejder på turistvisum, hvilket jo ikke er noget usædvanligt...Hvis det er menneskehandelen, kan jeg ikke rigtigt se at artiklerne belyser dette, andet end at man undersøger det, eller deler foldere omkring emnet etc.  Jeg mener jo ikke at fordi man er her og arbejder på turistvisum, at det betyder man er handlet...  Qua  et par andre tråde omkring hele dette emne.......

Gammel vin på nye flasker........... Altså....Hvad hvis man kun kan betale kontant??? Det gælder vel 90 % af stederne, hvordan kan man så vide, at de ikke snyder skattevæsenet?? Der bliver nok snydt mere med indtægter og moms end med handlede mennesker, hvis jeg sådan skal se i min egen omgangskreds af fast massageklinikker...jaja, jeg ved godt at menneskehandel er noget svineri.......men igen qua diverse artikler herinde om det samme emne....

Nu ved jeg godt at jeg får på puklen, fordi jeg er 1.) ligeglad 2.) sanktionerer "trafficking 3.) en hel masse andre ting....4.) endnu flere grime ting.... 5.) rigtigt mange flere grimme ting 6). åndsamøbe der ikke fatte en skid 7.) og mere af samme skuffe...

 

 

 

Hvad så, hvis man ikke får seksuelle ydelser, så kan man godt have det godt??? Eller????

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvad så, hvis man ikke får seksuelle ydelser, så kan man godt have det godt??? Eller????

Er sex en menneskeret?

Og har man ret til sex, for enhver pris?

Kan man ikke i sit valg af sexleverandør, tage hensyn til andre, herunder tage hensyn til de love og regler, som nu engang gælder i dette land, og som vi kræver andre skal overholde, hvis de vil være her?

Eller er det ligegyldige ting, hvis blot man får dyppet snablen?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er sex en menneskeret?

Og har man ret til sex, for enhver pris?

Kan man ikke i sit valg af sexleverandør, tage hensyn til andre, herunder tage hensyn til de love og regler, som nu engang gælder i dette land, og som vi kræver andre skal overholde, hvis de vil være her?

Eller er det ligegyldige ting, hvis blot man får dyppet snablen?

Ja det er det da. Det er vidst det man kalder for urmennesket der kommer op i en.

Nej ikke for enhver pris. Men hvis man nu betaler det pigen forlanger har man så ikke ladet hende bestemme prisen uanset om den er for lille eller stor?

Spørger du altid den lokale kassedame om hun er handlet eller er der af egen fri vilje inden du shopper dagligvare? Eller dem der møder kl 3 om morgnen for at gøre rent på kontoret.

Jeg kunne som kunde aldrig finde på at blande mig i andres forhold så længe pigen ser sund og rask ud og har et smil på læben.

Selv hvis det var en dansk pige du besøgte havde du ingen anelse om om hun betaler skat og moms af de penge du lægger på hendes nat bord eller om der står en knallertentusiast i køkkenet og stopper alle pengene i lommen.

Men kom jeg ud et sted hvor jeg mødte dn pige som var forslået og fuld af blå mærker ville jeg helt klart også anmelde det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er sex en menneskeret?

Og har man ret til sex, for enhver pris?

Kan man ikke i sit valg af sexleverandør, tage hensyn til andre, herunder tage hensyn til de love og regler, som nu engang gælder i dette land, og som vi kræver andre skal overholde, hvis de vil være her?

Eller er det ligegyldige ting, hvis blot man får dyppet snablen?

 

 

Nu skal jeg ikke udtale mig om menneskeretten, som sådan...... Prøver bare at finde ud af konteksten i dit indlæg..... Det med for enhver pris...Nej, det koster jo noget, når man køber den af en prostitueret....Man køber en ydelse.... Jeg snakker ikke noget om at man ikke skal tage hensyn, men spørger bare til relevansen i dit indlæg. Det er jo ikke artikler om afgjorte menneskehandler, men generelle artikler om politiets besøg på diverse klinikker, hvor en af dem var blevet dømt for handel med "hælervarer og narkotika" og samtidigt havde man undersøgt om der også var tale om menneskehandel.... Men på intet tidspunkt i dine anførte eksempler er der skrevet noget om, at det er menneskehandel og der er blevet dømt for menneskehandel.. Det er derfor jeg spørger til relevansen....

 

Mit generelle indtryk er, at du ser menneskehandel overalt, og Gud forbyde det, menneskehandel er en grim ting, men så find venligst artiklerne omkring disse, og bring dem...

Mit indtryk er, at du med jævne mellemrum bringer disse "chokerende" beretninger, fordi det åbenbart ligger dit hjerte nært, hvilket jeg finder meget sympatisk. Det jeg finder usympatisk er, at "man" bliver heglet igennem, hvis man tillader sig at opponere imod dine indlæg. Nu ligger det i sagens natur, at forummet er til for dette, og det kan ofte være meget lystigt.

 

Nej, mit spørgsmål lød på om det var helt ok, at hvis man går ind på en massageklinik og blot får en ganske almindelig massage, uden nogle antydninger af seksuel karakter, så kan man godt have god samvittighed???!!!  Da der ikke er sex indblandet....??!!  men jeg hører gerne nærmere...

 

Og i øvrigt ønsker jeg alle en god dag.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu skal jeg ikke udtale mig om menneskeretten, som sådan...... Prøver bare at finde ud af konteksten i dit indlæg..... Det med for enhver pris...Nej, det koster jo noget, når man køber den af en prostitueret....Man køber en ydelse.... Jeg snakker ikke noget om at man ikke skal tage hensyn, men spørger bare til relevansen i dit indlæg. Det er jo ikke artikler om afgjorte menneskehandler, men generelle artikler om politiets besøg på diverse klinikker, hvor en af dem var blevet dømt for handel med "hælervarer og narkotika" og samtidigt havde man undersøgt om der også var tale om menneskehandel.... Men på intet tidspunkt i dine anførte eksempler er der skrevet noget om, at det er menneskehandel og der er blevet dømt for menneskehandel.. Det er derfor jeg spørger til relevansen....

 

Mit generelle indtryk er, at du ser menneskehandel overalt, og Gud forbyde det, menneskehandel er en grim ting, men så find venligst artiklerne omkring disse, og bring dem...

Mit indtryk er, at du med jævne mellemrum bringer disse "chokerende" beretninger, fordi det åbenbart ligger dit hjerte nært, hvilket jeg finder meget sympatisk. Det jeg finder usympatisk er, at "man" bliver heglet igennem, hvis man tillader sig at opponere imod dine indlæg. Nu ligger det i sagens natur, at forummet er til for dette, og det kan ofte være meget lystigt.

 

Nej, mit spørgsmål lød på om det var helt ok, at hvis man går ind på en massageklinik og blot får en ganske almindelig massage, uden nogle antydninger af seksuel karakter, så kan man godt have god samvittighed???!!!  Da der ikke er sex indblandet....??!!  men jeg hører gerne nærmere...

 

Og i øvrigt ønsker jeg alle en god dag.....

 

Jeg har ikke på noget tidspunkt nævnt menneskehandel i denne tråd. Prøv lige at gå bagud og tjek. Ved ikke lige hvem der plantede det frø, men find selv ud af det, og hegl vedkommende igennem og ikke mig.

 

Dette er et forum om prostitution for sexkøbere og -sælgere. Og ikke et forum om kassedamer, hælebarer, metrobyggeri og alverdens andre erhverv, herunder også almindelig massage uden sexuelle ydelser. Det er det første jeg har fokus på.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ikke på noget tidspunkt nævnt menneskehandel i denne tråd. Prøv lige at gå bagud og tjek. Ved ikke lige hvem der plantede det frø, men find selv ud af det, og hegl vedkommende igennem og ikke mig.

 

Dette er et forum om prostitution for sexkøbere og -sælgere. Og ikke et forum om kassedamer, hælebarer, metrobyggeri og alverdens andre erhverv, herunder også almindelig massage uden sexuelle ydelser. Det er det første jeg har fokus på.

 

touche....og jeg har meldt mig ind i flagellanternes klub, så jeg kan gå i dybden med gennemheglingen :-P

 

Men jeg må dog spørge igen ( Jeg er måske lidt fatsvag...): Hvad er så det oprindelige spørgsmål mht om man ville købe sex/ydelser der??? Har lidt svært ved at finde ud konteksten...jeg udlagde det fejlagtigt som trafficking eller menneskehandel...og av av...jeg er stadigvæk i gang med gennemheglingen....

Nu ligger emnet under generel debat, så jeg går ud fra at man bruge alle sammenhænge her.....??! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kan man besøge sådanne steder, for at få sexuelle ydelser og stadig have det godt med sig selv?

Sandsynligheden for, at visum/opholds- og/eller arbejdstilladelsen ikke er i orden er jo temmelig stor og man er naiv, hvis man synes man ikke bidrager til ulovligheder, når man besøger disse steder for at opsøge sexuelle ydelser.

 

lhi1964

 

Håber dette udklip fra trådstarten besvarer dit spørgsmål. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Nu ved jeg godt at jeg får på puklen, fordi jeg er 1.) ligeglad 2.) sanktionerer "trafficking 3.) en hel masse andre ting....4.) endnu flere grime ting.... 5.) rigtigt mange flere grimme ting 6). åndsamøbe der ikke fatte en skid 7.) og mere af samme skuffe...

 

 

 

Jeg ville nok ikke bruge så grove udtalelser. Men du har sikkert ret.

 

Redigeret af Midtj

Del dette indlæg


Link til indlæg

@starson45

Jeg mener du blander ting som ikke har noget med hinanden at gøre, for at male et brutalt og trist generelt billede af den thailandske massageklinikken frem.
 
Du peger på nogle meget specifike fald ( de fleste i Jylland) og pensler af dem et generelt billede. Det eneste fald du redoviser fra København er et rent tyveri- og narkosammenhæng - denne gang med en klinik blandet ind - som ikke på nogen måde er typiskt for thaiklinikker.  Altså, der findes langt over 200 klinikker i København, og du finder nogle på Jylland frem, og en hælericentral i København. Det er alt andet end videnskabligt, meget tendentiøst, og alt andet end ærligt. Som grund for en seriøs debat, er dine fald fra virkeligheden temmelig værdiløse. Under foråret gennemførde skat og politi flere razzier end nogensinde før blandt thaistederne i København. Hvor meget har du læst om resultaterne og hvor er disse eksempler? Ikke noget steds, fordi ikke ret meget afslørredes, De fleste steder havde tingen i orden. Nogle piger fik tage hjem, men værre var det ikke.
 
Snakker du om menneskehandel? Snakker du om tyveri og hæleri? Snakker du om narko? Eller snakker du om moms og skat? Eller snakker du om alle disse ting på en og samme gang?
Menneskehandel er ikke typiskt for thaiklinikker, så den går væk. Tyveri og hæleri er ikke mer typiskt for thailændere end andre. Den går også væk. Narko? Selvfølgelig findes der thailændere der bruger stoffer, men jeg har endnu ikke mødt nogen, og jeg tror ikke de procentuelt er flere end blandt andre communities. Moms og skat? Well, her findes sikkert dem der snyder skattefar. Og så går det ikke at undvige sammenligning med andre erhverv. Du snakker kun om seksuelle ydelser, siger du når nogen spørger om det er ok at få massage. Hvorfor det? Hvorfor plukke ud et eneste erhverv fra et helt system af skattesnyderi? Er det ok at få massage af nogen der snyder skattefar? Har du det godt med at bruge polske håndværkere nåd du renoverer dit badeværelse`? På trods af at du ved at de med højeste sandsyndlighed snyder skatefar, og fortjener alligevel ikke hvad de burde.  Taxaselskab, frisører, restauranter (aner du hvor mange sorte penge der vaskes i restauranter?) etc etc etc.
 
Og når vi er i gang: Køber du tøj lavet i Pakistan, eller sko lavede i Kina? Drikker du kaffe fra Kenya, spiser du bananer fra Colombia, eller krydderier fra Afghanistan? Ja du gør, men misforholdene, børnearbejdet, miljøbelastningen og kriminaliteten er så langt væk fra dig selv så det er ok.
 
Hvad vil jeg sige? Jo, at dine eksempler er svage og vage og ikke er typiske for en hel branche. Ikke mer typiske end at rockere styr over alle danske piger, eller at alle øststatspiger er handlede og knalder uden kondom.
 
Ja, jeg køber seksuelle ydelser med god samvittighed på thaisteder. Og jeg har mine øjne åbne når jeg besøger et nyt sted. Ligesom jeg har dem åbne uanset hvad jeg gør som involverer mennesker og penge.
 
B

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er voldsomme reaktioner, nogle forståelige og andre, formoder jeg, affødt af fordomme om mine holdninger, men hvor der skydes ved siden af (lhi1964 og andre om menneskehandel)

 

Udklip af artikel fra trådstarten:

 

"Flere og flere thaimassage-klinikker skyder op i de østjyske byer. 95 pct. af dem tilbyder seksuelle ydelser, vurderer vicepolitikommissær Lars Jung, Østjyllands Politi. »De giver massage, men de tilbyder også en ”happy ending”. Det er ikke bare i Aarhus, men i hele Østjylland, at vi ser disse massageklinikker. Der er snart ikke den flække på Djursland, er ikke har en,« siger han. Han vurderer, at der er 75-100 thaiklinikker i Østjylland, heraf en del i Aarhus. »Bare i Teglværksgade ligger der fire thaiklinikker nu, side om side – og det er jo ikke, fordi de aarhusianske fysioterapeuter har fået mindre at lave. Men på thaiklinikkerne siger de som regel til os, at de ikke leverer seksuelle ydelser,« siger Lars Jung og tilføjer, at det også er et definitionsspørgsmål, for på thaiklinikkerne betragter man ikke altid såkaldte ”blowjob” eller ”håndarbejde” som en seksuel ydelse. Politiet har dog taget nogle på fersk gerning i handlinger, der ikke var til at misforstå. Det er dog ikke i sig selv ulovligt, understreger han.

I landet som turister

»Men normen er, at de kvinder, der arbejder i disse klinikker, er i landet på et turistvisum, og så må de ikke arbejde,« siger han og fortæller, at politiet arbejder tværfagligt i sager om prostitution. Det gælder f.eks. beskæftigelses- og socialforvaltningen, ligesom Skat bliver inddraget."

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er voldsomme reaktioner, nogle forståelige og andre, formoder jeg, affødt af fordomme om mine holdninger, men hvor der skydes ved siden af (lhi1964 og andre om menneskehandel)

 

Udklip af artikel fra trådstarten:

 

"Flere og flere thaimassage-klinikker skyder op i de østjyske byer. 95 pct. af dem tilbyder seksuelle ydelser, vurderer vicepolitikommissær Lars Jung, Østjyllands Politi. »De giver massage, men de tilbyder også en ”happy ending”. Det er ikke bare i Aarhus, men i hele Østjylland, at vi ser disse massageklinikker. Der er snart ikke den flække på Djursland, er ikke har en,« siger han. Han vurderer, at der er 75-100 thaiklinikker i Østjylland, heraf en del i Aarhus. »Bare i Teglværksgade ligger der fire thaiklinikker nu, side om side – og det er jo ikke, fordi de aarhusianske fysioterapeuter har fået mindre at lave. Men på thaiklinikkerne siger de som regel til os, at de ikke leverer seksuelle ydelser,« siger Lars Jung og tilføjer, at det også er et definitionsspørgsmål, for på thaiklinikkerne betragter man ikke altid såkaldte ”blowjob” eller ”håndarbejde” som en seksuel ydelse. Politiet har dog taget nogle på fersk gerning i handlinger, der ikke var til at misforstå. Det er dog ikke i sig selv ulovligt, understreger han.

I landet som turister

»Men normen er, at de kvinder, der arbejder i disse klinikker, er i landet på et turistvisum, og så må de ikke arbejde,« siger han og fortæller, at politiet arbejder tværfagligt i sager om prostitution. Det gælder f.eks. beskæftigelses- og socialforvaltningen, ligesom Skat bliver inddraget."

 

Siger vicepolitikommisær Lars Jung. Hvad så ...? Kan jeg på trods af hvad Lars Jung siger, med god samvittighed besøge thaisteder? Svaret er stadig ja!

 

Hvis jeg havde uendeligt med tid, kunne jeg poste nogel af de mest fremragende udtalelser fra svenskt politifolk med henvisning til svensk prostitutionslov. Selv politifolk kan nemllig sige de mest ufatteligt dumme ting. Og selv politifolk spiller med i det mediale og politiske spil. Det man vil have frem, hiver man også frem.

 

Hver gang en politimand- eller kvinde udtaler sig som hvis det var videnskab, skal man lytte med filter. "Normen er", siger Lars Jung. Måske har han ret, men lige så måske har han fejl.

Fordi han har ikke nogen videnskablig grund for hvad han siger. Måske er normen sådan i Østjylland, måske er normen sådan på en speciel gade i Esbjerg? Måske er faktiskt ikke normen sådan. Det ved vi ikke, fordi statistiken ikke findes.

 

Undskyld starson45, men det skydes ikke ved siden af. Du har en hensigt med din trådstart, og du er hverken statistisk grundet, eller tydelig med din hensigt. 

Hvis din hensigt er at man altid skal være opmærksom på hvordan piger har det som man involverer sig med, og hvordan pengene man betaler bruges .... så er jeg med 100 procent.

Men hvis sensmoralen er at thai'er altid snyder, bruger ulovlig arbejdskraft, er brutale imod sine massøser, bruger narko og sælger tyvegods .... så er jeg als ikke med.

 

B

Del dette indlæg


Link til indlæg

Siger vicepolitikommisær Lars Jung. Hvad så ...? Kan jeg på trods af hvad Lars Jung siger, med god samvittighed besøge thaisteder? Svaret er stadig ja!

 

Hvis jeg havde uendeligt med tid, kunne jeg poste nogel af de mest fremragende udtalelser fra svenskt politifolk med henvisning til svensk prostitutionslov. Selv politifolk kan nemllig sige de mest ufatteligt dumme ting. Og selv politifolk spiller med i det mediale og politiske spil. Det man vil have frem, hiver man også frem.

 

Hver gang en politimand- eller kvinde udtaler sig som hvis det var videnskab, skal man lytte med filter. "Normen er", siger Lars Jung. Måske har han ret, men lige så måske har han fejl.

Fordi han har ikke nogen videnskablig grund for hvad han siger. Måske er normen sådan i Østjylland, måske er normen sådan på en speciel gade i Esbjerg? Måske er faktiskt ikke normen sådan. Det ved vi ikke, fordi statistiken ikke findes.

 

Undskyld starson45, men det skydes ikke ved siden af. Du har en hensigt med din trådstart, og du er hverken statistisk grundet, eller tydelig med din hensigt. 

Hvis din hensigt er at man altid skal være opmærksom på hvordan piger har det som man involverer sig med, og hvordan pengene man betaler bruges .... så er jeg med 100 procent.

Men hvis sensmoralen er at thai'er altid snyder, bruger ulovlig arbejdskraft, er brutale imod sine massøser, bruger narko og sælger tyvegods .... så er jeg als ikke med.

 

B

 

Gid jeg kunne skære det ud i pap på den måde, tror jeg nøjes med at læse fremover  :-(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bortset fra at jeg anerkender at det ikke er til diskussion at det der er ulovligt, det juridisk er forkert adfærd, så består der i min verden et rum, ikke et uhæmmet rum, men et rum for at du som forbruger kan bruge dine penge hvor og når, du i udgangspunktet gør det for dig legalt, hvor du samtidig helt overlader det til udbyder at stå til ansvar overfor loven for sin part.

 

I min optik er der en verden til forskel på at underminere danske overenskomster, med løn og social dumping, og så det at nogle mænd betaler 800 - 1400 kr +/- for ydelser i denne branche, der notorisk har ry for at være udenfor pædagogisk rækkevidde, det være sig personlige skatter, moms og socialt bedrageri, på kryds og tværs af den danske som udenlandske del af branchen.

 

Som jeg har skrevet før, de eneste der med rette kan klage over unfair konkurrence i denne branche, der på sin vis lever sit helt eget liv i en gråzone, er de mutre og piger bredt fortolket, der med sig selv ved at de svarer deres skyld til fulde til samfundet.

 

Godt hjulpet af en rufferilovgivning der er som skræddersyet til at opretholde status quo.

 

Jeg har i tidligere debatter indtaget det standpunkt at jeg ikke bruger øst-håndværkere i min lejlighed, det har så nok kostet mig ca 10000 kr mere af princip, at have brugt danske håndværkere, uagtet håndværkerfradrag for hvide regninger.

 

Men lige præcis her har jeg intet problem med at foretage en arbejdsdeling med myndighederne, jeg vurderer så godt som det nu er muligt, moralsk det indtryk jeg får af stedet og om jeg kan/vil lægge mine penge der, mens myndighederne graver juridisk og foretager sig det fornødne, når og hvor de finder anledning hertil.

 

Selvfølgelig gerne hjulpet af tip og medvirken af kunderne, hvis indtrykket er at pigerne er under tvang, pression og trusler mv.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Et udpluk af artikler fra juni 2014 og frem:

http://ekstrabladet.dk/112/article4953904.ece

http://viborg-folkeblad.dk/viborg/letpaaklaedt-thai-kvinde-gemte-sig-i-et-skab

http://www.tv2oj.dk/artikel/214425:Aarhus--Kvinder-anholdt-paa-bordel

http://m.aarhus.lokalavisen.dk/thailandsk-massage-kvinde-anholdt-/20140704/artikler/707089633/1449

Og her en generel artikel fra marts 2014 om emnet:

http://m.jyllands-posten.dk/aarhus/politiretsvaesen/ECE6529261/flere-udlaendinge-saelger-sex-i-aarhus/

Kan man besøge sådanne steder, for at få sexuelle ydelser og stadig have det godt med sig selv?

Sandsynligheden for, at visum/opholds- og/eller arbejdstilladelsen ikke er i orden er jo temmelig stor og man er naiv, hvis man synes man ikke bidrager til ulovligheder, når man besøger disse steder for at opsøge sexuelle ydelser.

Jeg er ikke specielt godt inde i hvordan det foregår på Thaistederne. Jo jeg besøger dem, men ved ikke hvad der foregår bag Kulissen. Nu har du fundet lidt artikler og jeg er da sikker på troværdigheden i dem er i orden! Men der er enormt mange Thaisteder i Danmark. Over 140 stk alene i KBH listede Organdonor op og hvor mange Piger er tilknyttet hvert sted?? 

 

Se min logik siger mig, hvis eksempelvis over halvdelen af Pigerne ikke har opholdstilladelse, ville Told/Skat/Politi så ikke gribe ind? Hvis de kunne tage ind i næsten hver eneste Thaibordel og tage nogle Piger med derfra, ville de så ikke gøre det? ellers gør Told/Skat/Politi jo ikke deres arbejde!!!!!!!!!!!!!!!

 

Skal jeg lege Politimand? er det min opgave? skal jeg tjekke opholdspapirer? ville en GP nogensinde vise mig Legitation? Jeg kan svare nej til alle spørgsmålene! Jeg gør intet lyssky! Jeg reagerer på en annonce i avisen/på nettet tager ud til det angivne sted. Almindelig forretning om du vil….. Scenariet ville være anderledes hvis jeg gjorde det i det skjulte! så er jeg galt på den… men jeg gør det på ingen måde i det skjulte, jeg reagerer på deres Annonce og tager hen til det angivne sted. Det har Told/skat/politi på samme måde mulighed for!! så hvis der er et stort problem, må de SGU da få Donutten ud af Kæften og lette deres Røv og gøre deres Arbejde! Jeg skal ikke gøre det for dem :wink:

 

p.s Desuden er det heller rimelig for de Thaier der har ren Mel i Posen, hvis jeg Boykotter stederne, da nogle af Deres Kollegaer ikke har ren Mel i Posen! Igen man skal ikke lege selvbestaltet Politimand, men lade dem som kan danne sig et reelt overblik over situationen (politiet) tage sig af det :smile:

 

p.p.s og det er jo underordnet om det kun er Massage eller også sex. Begge dele er ulovligt på Turistvisum! så lige til højrebenet for ordensmagten! De skal ikke ud i nogle kringlede bevissager om der har været sex involveret

Redigeret af Liderligfyr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...