Hop til indhold
Gæst

Vores tids nazister og hvad gør vi ?

Recommended Posts

Gæst

I skolerne lærer de om anden verdenskrig i Danmark og rundt om i Europa i særdeleshed, da det er en del af vores historie, men også for at forstå hvad det var der gjorde at det kunne komme så vidt dengang.

Nazisterne og deres jødeudryddelse står som noget af det værste i nyere tid. Mange taler om at der skulle være grebet ind før og hårdere dengang mod tyskerne, at man skulle have bombet kz-lejerne osv.

Men hvad foregår der i verden lige nu ?

Der er islamiske grupper, som er så grove at selv store dele af Al Qaeda tager afstand.

Boko Haram i Nigeria myrder vildt løs af alle grupper i deres områder som ikke er muslimske, brænder byer ned, kidnapper unge piger og beholder dem som sexslaver hvis de ikke sælges videre til uvisse skæbner for nogle få dollars. Brutaliteten er uhørt.

ISIS er samme kaliber men gør det et andet sted i verden. Handlingerne er dog meget ala Boko Harams.

ISIS er ikke bleg for at filme når de massehenretter folk og på Facebook og andre steder er der masser af videoer, der viser massehenrettelser, halshugninger, steninger, og det seneste jeg så var en levende mand, som var begravet, så kun hovedet stak op af jorden, så kunne de kaste sten på ham og hælde sand i hovedet på ham, så han til sidst døde.

ISIS viser gladelig deres handlinger på nettet.

Nu er der så et religiøst mindretal på 50.000 eller langt mere, som er fanget på et bjerg i ekstrem hede, i går var der i TV2 News et indslag fra kurdisk tv, hvor de filmede hvordan deres hjælpehelikpoter blev modtaget på bjerget, skrækken, desperationen lyste langt væk naturligvis.

Hvor er verdenssamfundet henne ?

Som sædvanlig er det USA der må på banen, men alt for sent.

At det også skyldes en Irakisk regering, der har ignoreret mindretalsgrupperne i Irak og som har gjort at ISIS bedre kunne få fodfæste ved jeg godt.

Men ikke desto mindre så mener jeg ikke at man skal lade handlinger som er mindst ligeså grusomme som dem i 2. verdenskrig foregå i vores verden.

Det skal ikke kun, udelukkende være USA som sædvanlig. FN ved jeg snart ikke hvad man kan bruge dem til. Passiv, handlingslammet og defensiv som sædvanlig, ligesom man ser FNs rolle eller mangel på samme i borgerkrigen i Syrien.

Men det bekymrer mig den ligegyldighed som jeg gætter på er årsagen til at der ikke gøres noget. Der gøres først noget nu, da ISIS begynder at nærme sig en større by, hvor der er 300 amerikanske statsborgere, og det har jo nok også spillet en rolle i USAs indblanding, men at de omvendt er lidt tilbageholdne med at gå ind i Mellemøsten, er med deres indblanding dernede historisk forklarligt nok.

Men man må også sige, havde der nu været olie indblandet, som da Irak indvandrede Kuwait, så var USA og resten af verden jo nok noget hurtigere på aftrækkeren.

Det er det samme hver eneste gang sådanne ekstremistiske muslimer får magt, så indfører de regimer som er uacceptable brutale, og de begår i den grad forbrydelser mod menneskeheden.

Derudover gør man intet, så vil de områder og regimer være en udklækningscentral for terrorister, der vil rejse til den vestlige verden med et formål.

Men vi kan jo også bare være ligeglade.

Surt opstød, ja.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men hvad foregår der i verden lige nu ?

 

Hey Fraiser.

 

Synes det er, nogle gode refleksioner, du gør her. Er enig i de ting du skriver.Og undre da også mig især denne linje jeg her fremhæver. 

 

Når man, tænker på, at FN blev grundlagt i okt. 1945 Med det formål bla. at forhindre nye verdenskrige osv. Men når der er konflikter rundt om i verden. Der til tider kan virke som om de er ligeglade med. Ja det forstår jeg heller ikke Fraiser.

 

Men tankevækkende indlæg. Tak for det.

 

God søndag til dig.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Demokrati er en svær størrelse at forholde sig til. Ingen af de steder i den muslimske verden hvor man har fjernet en diktator er det blevet godt; men har udløst nye krige og konflikter.

 

I Gaza sidder den almindelige palestinenser som en lus mellem to negle. Det er ikke sundt at kritisere Hamas der terroriserer befolkningen som nazisterne gjorde i Tyskland under 2. verdenskrig.

Tyskerne var nok med styret da det gik godt; men det var livsfarligt at ytre sig kritisk da krigslykken vendte.

Det samme skete i DDR og vi har det vel også i Putins rusland i dag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Når man, tænker på, at FN blev grundlagt i okt. 1945 Med det formål bla. at forhindre nye verdenskrige osv. Men når der er konflikter rundt om i verden. Der til tider kan virke som om de er ligeglade med. Ja det forstår jeg heller ikke Fraiser.

 

Jamen, det gør jeg.

 

FN har nøjagtigt den magt, som medlemsstaterne er villige til at give det! Organisationen har aldrig fungeret optimalt som overstatsligt organ, bl.a. fordi medlemmerne kun går med indtil det punkt, hvor deres egne interesser intimideres.

 

FN kan kun agere effektivt, hvis medlemmerne opnår enighed, og det sker jo sjældent, når nationalstatsinteresser står på spil. Det sås særligt under Den kolde Krig, hvor snart den ene part, snart den anden vetoede et forslag, der løsrevet set kunne være ganske fornuftigt.

 

Det er egentligt såre simpelt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt enig med Fraiser.

 

Og med hensyn til FN, så er der jo efterhånden udelukkende tale om en muslimsk interesseorganisation ligesom menneskerettighedsorganisationen.

 

Sidstnævnte bedst symboliseret ved, at Danmark ligger højt på listen over lande, der krænker (muslimers) menneskerettigheder.

 

Hvorfor er det kun det yderste højre, der tøt sige tingene lige ud?

 

UD AF FN OG OPSIG SAMTLIGE DE KONVENTIONER, HVIS FORMÅL UDELUKKENDE ER AT UNDERGRAVE DET SAMFUND, SOM VI IGENNEM GENERATIONER HAR OPBYGGET.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow sagde den 10 Aug 2014 - 3:49 PM:

UD AF FN OG OPSIG SAMTLIGE DE KONVENTIONER, HVIS FORMÅL UDELUKKENDE ER AT UNDERGRAVE DET SAMFUND, SOM VI IGENNEM GENERATIONER HAR OPBYGGET.

 

helt enig i ALT

 

men de gør det smarte, de avler os ud af vort eget land

 

jeg er ret sikker på at vi er fremmedgjorte i vort elskede land i 2060 +/- 10 år

 

se denne video og tænk lidt over hvad der oplyses, jeg er hverken racist eller andet, men jeg er lidt trist ved tanken om at dette kan ramme mine efterladte en gang i fremtiden

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen, det gør jeg.

 

FN har nøjagtigt den magt, som medlemsstaterne er villige til at give det! Organisationen har aldrig fungeret optimalt som overstatsligt organ, bl.a. fordi medlemmerne kun går med indtil det punkt, hvor deres egne interesser intimideres.

 

FN kan kun agere effektivt, hvis medlemmerne opnår enighed, og det sker jo sjældent, når nationalstatsinteresser står på spil. Det sås særligt under Den kolde Krig, hvor snart den ene part, snart den anden vetoede et forslag, der løsrevet set kunne være ganske fornuftigt.

 

Det er egentligt såre simpelt.

Takker BX for oplysningerne. Se der var, faktisk noget, jeg ikke vidste.

 

Ha en dejlig dag.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det meste ballade i Mellemøsten er tidligere stormagter som Frankrig, England m.fl. selv skyld i, da de efter 1. Verdenskrig tegnede streger på et landkort uden at tage hensyn til befolkningsgrupperne... derudover hjalp det ikke at lave landet Israel efter 2. Verdenskrig, idet der var et andet stort befolkningsgruppe i stedet for i området. Det et sjovt nok de områder, hvor vi har størstedelen af de muslimske indvandrer...

Men det kunne hjælpe at kræve imamer skal være uddannet på universitet, idet der er ingen krav for at blive imam idag.

Om vi bliver avlet ud af Danmark skyldes, at der er så mange af os, der en eller anden grund ikke stifter familie i dag.

Men det er smalsynet at kigge på muslimerne alene... hvad med kineserne som går i egne skoler og klarer alt udenom myndighederne og andre etablerede ting så som banker, vietnamserne der har utallige spisesteder der er styret af deres mafia... og jeg kunne forsætte...

Del dette indlæg


Link til indlæg

I glemmer de værste, israel, behandler andre, som de blev under 2. Verdenskrig

Man kunne sige noget der ville provokere mange, må nok hellere lade være. Men, israelere er ikke min kop te

Del dette indlæg


Link til indlæg

I glemmer de værste, israel, behandler andre, som de blev under 2. Verdenskrig

Man kunne sige noget der ville provokere mange, må nok hellere lade være. Men, israelere er ikke min kop te

 

Jeg er faktisk glad for, at du siger "israelerne" og ikke "jøderne". Alt for mange klokker rundt i begreberne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I skolerne lærer de om anden verdenskrig i Danmark og rundt om i Europa i særdeleshed, da det er en del af vores historie, men også for at forstå hvad det var der gjorde at det kunne komme så vidt dengang.

Nazisterne og deres jødeudryddelse står som noget af det værste i nyere tid. Mange taler om at der skulle være grebet ind før og hårdere dengang mod tyskerne, at man skulle have bombet kz-lejerne osv.

Men hvad foregår der i verden lige nu ?

Der er islamiske grupper, som er så grove at selv store dele af Al Qaeda tager afstand.

Boko Haram i Nigeria myrder vildt løs af alle grupper i deres områder som ikke er muslimske, brænder byer ned, kidnapper unge piger og beholder dem som sexslaver hvis de ikke sælges videre til uvisse skæbner for nogle få dollars. Brutaliteten er uhørt.

ISIS er samme kaliber men gør det et andet sted i verden. Handlingerne er dog meget ala Boko Harams.

ISIS er ikke bleg for at filme når de massehenretter folk og på Facebook og andre steder er der masser af videoer, der viser massehenrettelser, halshugninger, steninger, og det seneste jeg så var en levende mand, som var begravet, så kun hovedet stak op af jorden, så kunne de kaste sten på ham og hælde sand i hovedet på ham, så han til sidst døde.

ISIS viser gladelig deres handlinger på nettet.

Nu er der så et religiøst mindretal på 50.000 eller langt mere, som er fanget på et bjerg i ekstrem hede, i går var der i TV2 News et indslag fra kurdisk tv, hvor de filmede hvordan deres hjælpehelikpoter blev modtaget på bjerget, skrækken, desperationen lyste langt væk naturligvis.

Hvor er verdenssamfundet henne ?

Som sædvanlig er det USA der må på banen, men alt for sent.

At det også skyldes en Irakisk regering, der har ignoreret mindretalsgrupperne i Irak og som har gjort at ISIS bedre kunne få fodfæste ved jeg godt.

Men ikke desto mindre så mener jeg ikke at man skal lade handlinger som er mindst ligeså grusomme som dem i 2. verdenskrig foregå i vores verden.

Det skal ikke kun, udelukkende være USA som sædvanlig. FN ved jeg snart ikke hvad man kan bruge dem til. Passiv, handlingslammet og defensiv som sædvanlig, ligesom man ser FNs rolle eller mangel på samme i borgerkrigen i Syrien.

Men det bekymrer mig den ligegyldighed som jeg gætter på er årsagen til at der ikke gøres noget. Der gøres først noget nu, da ISIS begynder at nærme sig en større by, hvor der er 300 amerikanske statsborgere, og det har jo nok også spillet en rolle i USAs indblanding, men at de omvendt er lidt tilbageholdne med at gå ind i Mellemøsten, er med deres indblanding dernede historisk forklarligt nok.

Men man må også sige, havde der nu været olie indblandet, som da Irak indvandrede Kuwait, så var USA og resten af verden jo nok noget hurtigere på aftrækkeren.

Det er det samme hver eneste gang sådanne ekstremistiske muslimer får magt, så indfører de regimer som er uacceptable brutale, og de begår i den grad forbrydelser mod menneskeheden.

Derudover gør man intet, så vil de områder og regimer være en udklækningscentral for terrorister, der vil rejse til den vestlige verden med et formål.

Men vi kan jo også bare være ligeglade.

Surt opstød, ja.

Du glemte Israelernes folkemord på palæstinensere i Gaza.

Man må sandelig sige, at de har lært af anden verdenskrig!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, ISIS er noget fanden har skabt.

Desværre kan FN ikke gøre meget, da det (som Borende X siger) kræver at alle er enige, og der er nogen der IKKE vil være enige i at bekæmpe ISIS.

Så det skal gøres af andre.

 

Om man så skal acceptere denne opførsel af ISIS eller ej, afhænger jo af om VI er villige til at sende VORES drengebørn i krig mod dem.

 

HVIS JA, risikerer vi jo at nogle af vores drenge ikke kommer hjem.

HVIS NEJ ved vi af erfaring at vi får en del flygtningeproblemer.

 

Alle løsninger starter med en selv. Vi kan ikke forvente USA eller andre løser det. Vi kan heller ikke selv løse det. Men vi kan løse det i fællesskab, og spørgsmålet må jo så være om vi VIRKELIG er villige til at yde vores.

 

Jeg tvivler. Desværre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Personligt elsker jeg dette billede

 

coexist.jpg

 

Dels fordi jeg ikke er i tvivl om at det kunne lade sig gøre

Dels fordi jeg ikke ser nogen reelle hindringer for det

 

Det er så let at sige vi skal løse problemerne i fællesskab. Det kunne vi sagtens. Hvad vi til gengæld er ude af stand til er at sætte os ned og lave en konkret handlingsplan

 

Hvis der virkelig var en lille gruppe der fik mandat til at udarbejde en plan for hvordan vi løser problemerne Frasier har listet i første indlæg og flertallet så skulle følge denne plan, så kunne der formodentlig være fred til nytår. 

 

Men sålænge vi ikke kan blive enige om hvad vi skal gøre, så sker der ingenting. Det er dog ikke det samme som at vi er ligeglade. Det betyder blot at demokratiet i dette tilfælde er mere i vejen end til gavn ifht at skabe den fred verden har brug for.

Del dette indlæg


Link til indlæg

helt enig i ALT

 

men de gør det smarte, de avler os ud af vort eget land

 

jeg er ret sikker på at vi er fremmedgjorte i vort elskede land i 2060 +/- 10 år

 

se denne video og tænk lidt over hvad der oplyses, jeg er hverken racist eller andet, men jeg er lidt trist ved tanken om at dette kan ramme mine efterladte en gang i fremtiden

 

'>

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og derudover så viser al erfaring at muslimernes fødselsrate nærmer sig de etniske danskeres efter max et par generationer.

 

Kombineret med at deres kvinder ikke ønsker at gifte sig med deres landsmænd men ønsker danske partnere! Hvis det kommer til hvem der avler hvem ud, så er det faktisk deres egne veluddannede fornuftige kvinder der sikrer at de børn der bliver født er så danske som de kan blive. 

 

 

Mvh

g-lover

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Delphi

Faldt lige over nedenstående... :) Noget kan man være enig i, andet ikke!

De er ikke glade i Gaza ...

De er ikke glade i Egypten ...

De er ikke glade i Libyen ...

De er ikke glade i Marokko ...

De er ikke glade i Iran ... ...

De er ikke glade i Irak ...

De er ikke glade i Yemen ....

De er ikke glade i Afghanistan ....

De er ikke glade i Pakistan ...

De er ikke glade i Syrien ...

De er ikke glade i Libanon ...

SÅ, hvor er de glade?

De er glade i Australien ...

De er glade i Canada ..

De er glade i England ...

De er glade i Frankrig ..

De er glade i Italien ..

De er glade i Tyskland ...

De er glade i Sverige ..

De er glade i USA ...

De er glade i Norge ..

De er glade i Holland ...

De er glade i Danmark ...

Dybest set er de glade i hvert land, der ikke er muslimsk og ulykkelig i hvert land, der er!

OG HVEM GIVER de skylden?

Ikke islam.

Ikke deres lederskab.

Ikke dem selv.

De bebrejder de lande, de er glade i... OG DEREFTER - De ønsker at ændre disse lande til at være som DET land, de kom fra, hvor de var utilfredse!

Undskyld mig, men jeg kan ikke lade være med at undre mig ... Hvor skide dum kan man være? Alle synes at undre sig, hvorfor muslimske terrorister er så hurtig til at begå selvmord.

Lad os have et kig på beviserne:

- Ingen jul

- Ingen tv

- Ingen nøgne kvinder

- Ingen fodbold

- Ingen svinekoteletter

- Ingen hotdogs

- Ingen burgere

- Ingen øl

- Ingen bacon

- klude til tøj

- Håndklæder til hatte

- Konstant jammer fra nogle idioter i et tårn

- Mere end én kone

- Mere end én svigermor

- Du må ikke barbere sig

- Din kone må ikke barbere sig

- Du kan ikke vaske lugten af æsler

- Du koger vand over brændende kamel lort

- Din kone er valgt af en anden, for dig

- Og din kone lugter værre end dit æsel

- Så fortæller de dem, at "når de dør, det hele bliver bedre?"?

Så No Shit Sherlock! ....

Det er ikke som det kunne være, det er meget værre!

Ovenstående skal læses med et lille glimt i øjet. Ikke som den endegyldige sandhed... ;)

Redigeret af Delphi

Del dette indlæg


Link til indlæg

Delphi:

Du udelader meget bekvemt stort set hele den kristne del af Afrika og Latinamerika, samt Tyrkiet, Indonesien, Malaysia osv.. for at dit regnestykke skal gå op.

 

Derudover tillægger du muslimer generelt en masse egenskaber som beviseligt ikke passer.

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Delphi

Bear,

Som jeg skrev i starten, så var det noget jeg faldt over. Ikke noget, der nødvendigvis er den endegyldige sandhed, og ikke nødvendigvis min objektive mening. ;) Den er nemlig noget anderledes. Det var blot et input, med et lille glimt i øjet :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uha Bear,

 

jeg vil ikke hænge betegnelser på dig, for jeg hylder skam de demokratiske rettigheder, som du jo også gør.

 

Hvorfor du så er så forhippet på at hente mennesker til landet, som absolut ikke deler den opfattelse, må Guderne vide.

 

Du burde dog i sandhedens interesse tage et lille blik på denne propagandafilm, eller folkeoplysning alt efter temperament. :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uha Bear,

 

jeg vil ikke hænge betegnelser på dig, for jeg hylder skam de demokratiske rettigheder, som du jo også gør.

 

Hvorfor du så er så forhippet på at hente mennesker til landet, som absolut ikke deler den opfattelse, må Guderne vide.

 

Du burde dog i sandhedens interesse tage et lille blik på denne propagandafilm, eller folkeoplysning alt efter temperament. :)

 

'>

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen, så skriv, hvad du mener uden at pakke det ind i flor og antydninger!

 

Hvis du oprigtigt tror, at Kristian Thulesen Dahl er en trussel mod retssikkerheden, så skriv det dog!

 

Jeg skal gerne melde klart ud, at jeg mener, at han og partiet snarere er en garant herfor, mens den muslimske indvandring udgør truslen.

 

Og den evige lallen om, at det kun er et mindretal, mens resten er gode samfundsborgere, har intet sted i verden bestået lakmusprøven.

 

Men du kan sikkert fortælle mig om et land, hvor tilhængerne af dette politiske system (jeg nægter at kalde det religion) lever i fred og fordragelighed med andre, så snart de er mange nok til at fremstå som en magtfaktor?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Indonesien? Tyrkiet? Malaysia? ( og lad nu være med at hive nogle eksempler frem på nogle enkelte tilfælde hvor nogle fanatikere er gået amok) 

 

Og ja, jeg mener at det er en trussel mod retssikkerheden når der begynder at blive lavet love der er specifikt rettet mod bestemte etniske og religiøse mindretal, som det har været foreslået af DF i en årrække, og som Venstre nu har taget til sig.

Jeg mener også at det er et demokratisk problem når DF vil forbyde paraboler i visse boligområder, fordi DF ikke bryder sig om de TV kanaler som beboerne ser. Jeg mener at det er en begrænsning af den personlige frihed at forbyde kvinder at gå klædt i bestemte beklædningsdragter, fordi at man ikke bryder sig om hvad de signalerer. Jeg mener at det er et demokratisk problem hvis det bliver forbudt folkevalgte folketingsmedlemmer at tale fra folketingets talerstol iført et tørklæde (som DF OGSÅ har foreslået), blot for at give nogle eksempler. 

 

Og jeg mener at det er betydeligt mere sandsynligt disse begrænsninger af demokratiet skulle blive gennemført i den nærmeste fremtid, end at nogle få tusinde fundamentalistiske islamister skulle få magt til at gennemføre deres sindsyge ideer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil hermed gerne anbefale dig at læse Max Frisch' "Biedermann og brandstifterne" og se, om du kan genkende dig selv og dine holdninger. :)

 

Og de lande, du nævner, er jo skoleeksempler på , at man kan leve som tålt dhimmie, hvis det er det, man ønsker.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...