Hop til indhold
Gæst

Vores tids nazister og hvad gør vi ?

Recommended Posts

Nu lyder overskriften jo på "vor tids nazister".

 

Det er jo fra trådstarters side utvivlsomt ment med en vis reference til Auschwitz og alle de umenneskelige ting, der skete dér. Men i mine øjne – og jeg er faktisk forbavset over, at ingen andre er kommet ind på det – er stalinismen ikke et hak bedre.

 

Ideologisk set er der forskel imellem nazisme og stalinisme, men i praksis er det det samme: Forfølgelser, fornedrelser, påføring af af menneskelig lidelse, KZ-lejre, skueprocesser m.m.

 

Hvori består da forskellen?

 

Jo, Onkel Adolf, som Onslow kalder kunstmaleren fra Østrig, tabte krigen, mens Onkel Josef var på sejrherrernes side. Det er altid de sejrende, der skriver historien, men der er bare ikke en skid forskel på de to: Misgerning efter misgerning, massemord efter massemord.

 

Sært er det bare at tænke på, hvordan dele af venstrefløjen i "stalinismens fascination" i 70'erne lukkede øjnene for alt dette! Det var langt mere bekvemt at focusere på Vietnamkrigen og napalm.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvor har du fra at jeg skulle være "forhippet" på at hente mennesker til landet som ikke ønsker at leve i et demokrati?

 

Jeg snakker om de mennesker der ER i landet, og der må jeg sige at de der arbejder for begrænsninger af vores demokrati, ytringsfrihed, retssikkerhed og personlige frihed, og som er tæt på magten, ikke er muslimer.

Heller ikke dem der vil have tørklæde påbud i visse kvaterer, heller ikke når man lukker boligforeningens billiardklub fordi der spilles og nogen drikker alkohol?

Heller ikke dem der overfalder jøder og river deres halskæder med davidstjernen af?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu lyder overskriften jo på "vor tids nazister".

 

Det er jo fra trådstarters side utvivlsomt ment med en vis reference til Auschwitz og alle de umenneskelige ting, der skete dér. Men i mine øjne – og jeg er faktisk forbavset over, at ingen andre er kommet ind på det – er stalinismen ikke et hak bedre.

 

Ideologisk set er der forskel imellem nazisme og stalinisme, men i praksis er det det samme: Forfølgelser, fornedrelser, påføring af af menneskelig lidelse, KZ-lejre, skueprocesser m.m.

 

Hvori består da forskellen?

 

Jo, Onkel Adolf, som Onslow kalder kunstmaleren fra Østrig, tabte krigen, mens Onkel Josef var på sejrherrernes side. Det er altid de sejrende, der skriver historien, men der er bare ikke en skid forskel på de to: Misgerning efter misgerning, massemord efter massemord.

 

Sært er det bare at tænke på, hvordan dele af venstrefløjen i "stalinismens fascination" i 70'erne lukkede øjnene for alt dette! Det var langt mere bekvemt at focusere på Vietnamkrigen og napalm.

Den enes forbrydelse retfærdiggør ikke den andens.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen, så skriv, hvad du mener uden at pakke det ind i flor og antydninger!

 

Hvis du oprigtigt tror, at Kristian Thulesen Dahl er en trussel mod retssikkerheden, så skriv det dog!

 

Jeg skal gerne melde klart ud, at jeg mener, at han og partiet snarere er en garant herfor, mens den muslimske indvandring udgør truslen.

 

Og den evige lallen om, at det kun er et mindretal, mens resten er gode samfundsborgere, har intet sted i verden bestået lakmusprøven.

 

Men du kan sikkert fortælle mig om et land, hvor tilhængerne af dette politiske system (jeg nægter at kalde det religion) lever i fred og fordragelighed med andre, så snart de er mange nok til at fremstå som en magtfaktor?

Der er ingen tvivl om at muslimer er overrepresenteret i de danske fængsler i forhold til befolkningstallet, vi må jo være nogle forfærdelige racister.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den enes forbrydelse retfærdiggør ikke den andens.

 

Bestemt ikke. Men alligevel skal man ikke rette smed for bager.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bestemt ikke. Men alligevel skal man ikke rette smed for bager.

 

Ikke for at afspore, men det undrer mig at en kapacitet som BX begår den fejl!

 

Det hedder at rette bager for smed på nudansk. Jeg tror at fejlen opstår fordi det i den oprindelige tekst hedder "For smed at rette bager".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og Onkel Adolf havde jo et udmærket samarbejde med Islams kaliffer, så du glemte én part i triumviratet, BX :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Heller ikke dem der vil have tørklæde påbud i visse kvaterer, heller ikke når man lukker boligforeningens billiardklub fordi der spilles og nogen drikker alkohol?

Heller ikke dem der overfalder jøder og river deres halskæder med davidstjernen af?

Nej dem der vil have tørklæde påbud er ikke i nærheden af magten, (jeg har faktisk ikke hørt om nogen der har villet gennemføre det). Dem der vil lukke billiardklubber er heller ikke i nærheden af magten i Danmark, og det samme gælder dem der måtte overfalde jøder. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og Onkel Adolf havde jo et udmærket samarbejde med Islams kaliffer, så du glemte én part i triumviratet, BX :)

Han havde også et glimrende samarbejde med Stalin (i starten af krigen). 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej dem der vil have tørklæde påbud er ikke i nærheden af magten, (jeg har faktisk ikke hørt om nogen der har villet gennemføre det). Dem der vil lukke billiardklubber er heller ikke i nærheden af magten i Danmark, og det samme gælder dem der måtte overfalde jøder. 

Dem der ville have et tørklædepåbud var tydeligvis ude på at provokere.

Dem der ville lukke billiardklubben sad i bestyrelsen af en boligforening der heller ikke måtte have et juletræ.

Foreningen skulle leve efter muhamedanske standarder.

Desværre er vi nået dertil i Danmark at jøder ikke kan gå med kalot eller davidstjerne uden at blive chikaneret eller overfaldet af nogle vi har hjulpet ind i landet. 

Her kan vi vel tale om racisme.

De steder i verden jeg har oplevet mest racisme har været i de muslimske lande.

Redigeret af gungner

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil hermed gerne anbefale dig at læse Max Frisch' "Biedermann og brandstifterne" og se, om du kan genkende dig selv og dine holdninger. :)

 

Og de lande, du nævner, er jo skoleeksempler på , at man kan leve som tålt dhimmie, hvis det er det, man ønsker.

Når vi nu er i gang med boganmeldelserne ;) vil jeg opfordre dig til at læse Victor Klemperers bog: LTI, det tredie riges sprog. Den er MEGET oplysende omkring hvordan man ved retoriske midler dæmoniserer et religiøst og etnisk mindretal.

 

 

http://bog.nu/titler/lti-det-tredje-riges-sprog-victor-klemperer

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ikke for at afspore, men det undrer mig at en kapacitet som BX begår den fejl!

 

Det hedder at rette bager for smed på nudansk. Jeg tror at fejlen opstår fordi det i den oprindelige tekst hedder "For smed at rette bager".

 

OK, du tænker på Wessels originaltekst, mens "folkeviddet" har byttet om på de to. Måske har det noget med "sprogrytmen" at gøre? Men pointen er den samme :) :)

 

PS: Jeg er da smigret af, at du betegner mig som "en kapacitet" ;) ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dem der ville have et tørklædepåbud var tydeligvis ude på at provokere.

Dem der ville lukke billiardklubben sad i bestyrelsen af en boligforening der heller ikke måtte have et juletræ.

Foreningen skulle leve efter muhamedanske standarder.

Desværre er vi nået dertil i Danmark at jøder ikke kan gå med kalot eller davidstjerne uden at blive chikaneret eller overfaldet af nogle vi har hjulpet ind i landet. 

Her kan vi vel tale om racisme.

De steder i verden jeg har oplevet mest racisme har været i de muslimske lande.

Så dem der ville have tørklæde påbud var ude på at provokere, dem der vil have forbud mod tørklæder, Niqab og Burka sidder i folketinger og kan blive en del af regeringen næste gang. Hvem er tættest på magten i din optik?

 

Jøder kan godt gå med kalot og davidsstjerne i Danmark uden at blive generet, jeg medgiver at det kan forekomme enkelte steder i landet, (hvilket på ingen måde er OK) men at fremstille det som om at det er et landsdækkende problem er forkert. 

Der er iøvrgt tilsvarende også en hel del tørklæde klædte kvinder der bliver spyttet på og chikaneret, det er vel lige så uacceptabelt og lige så racistisk.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

når nu alle 'tilflyttere og deres afkom' kun vil have vores penge, hvorfor så ikke smide dem alle ud og hjælpe dem hvor de kommer fra

 

de undergraver vort elskede land på alle mulige måder og yder intet godt ud over pizza og grønthandler samt enkelte taxa'er

 

nutidens nazister er nazlimer, der hader ALT andet end iSLAM

 

jeg har intet imod at der er andre hudfarver i vort land, men der er visse grupper, som er langt ovre på den forkerte side og KUN modarbejder det Danmark står for. disse grupper er sjovt nok næsten alle sammen af samme religion.

 

tag f.eks Asien, her slås de som gale med islam og de steder islam er, er der ballade.

er du i tvivl, så spørg en Filippiner, en Thai, en Indoneser etc etc, de hader alle islam, da det bringer skidt med sig.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når vi nu er i gang med boganmeldelserne ;) vil jeg opfordre dig til at læse Victor Klemperers bog: LTI, det tredie riges sprog. Den er MEGET oplysende omkring hvordan man ved retoriske midler dæmoniserer et religiøst og etnisk mindretal.

 

 

http://bog.nu/titler/lti-det-tredje-riges-sprog-victor-klemperer

Har læst den, og han er én af mine favoritter.

 

Men hvis jeg skal vælge mellem 2 onder, så foretrækker jeg at diskriminere med ord fremfor med stik- og skydevåben.

 

Det er jo i den grad bevist, at sidstnævnte metode i vid udstrækning anvendes af dine kulturberigende kæledægger mod jøder og etniske danskere, og når en Westergård eller Hedegård siger eller tegner ting, man ikke kan lide, så forsøger man da bare at myrde dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så dem der ville have tørklæde påbud var ude på at provokere, dem der vil have forbud mod tørklæder, Niqab og Burka sidder i folketinger og kan blive en del af regeringen næste gang. Hvem er tættest på magten i din optik?

 

Jøder kan godt gå med kalot og davidsstjerne i Danmark uden at blive generet, jeg medgiver at det kan forekomme enkelte steder i landet, (hvilket på ingen måde er OK) men at fremstille det som om at det er et landsdækkende problem er forkert. 

Der er iøvrgt tilsvarende også en hel del tørklæde klædte kvinder der bliver spyttet på og chikaneret, det er vel lige så uacceptabelt og lige så racistisk.

 

Jøder kan godt gå i fred.

 

Den lader vi lige stå, mens du tager din meningsfælle, Bananas ved hånden, iklæder jer kalot og stjerne og går en tur ned på Blågårds Plads. Hvis I slipper fra det uden at miste livet, så kan I prøve at halte jer igennem det samme stunt i de mest betændte kvarterer i Malmø.

 

Men pas på, for I bliver med garanti genkendt, for alle andre jøder er for længst blevet truet og stenet ud af byen.

 

Og du prædiker tolerance og inklusion, hellige enfold.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og Onkel Adolf havde jo et udmærket samarbejde med Islams kaliffer, så du glemte én part i triumviratet, BX :)

 

Nææh, for selve kalifatet er jo nærmest en teoretisk størrelse, omend det har en enorm symbolsk betydning i bedetæppernes verden.

 

Uden at lege Ritt Bjerregaard med den berømte "det, som Svend (Auken) mener er, at .....", vil jeg nok mene, at du her tænker på Stormuftien af Jerusalem?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, min ven, du har fuldstændig ret, gad bare ikke recherche ordentligt, my bad. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

når nu alle 'tilflyttere og deres afkom' kun vil have vores penge, hvorfor så ikke smide dem alle ud og hjælpe dem hvor de kommer fra

 

de undergraver vort elskede land på alle mulige måder og yder intet godt ud over pizza og grønthandler samt enkelte taxa'er

 

nutidens nazister er nazlimer, der hader ALT andet end iSLAM

 

jeg har intet imod at der er andre hudfarver i vort land, men der er visse grupper, som er langt ovre på den forkerte side og KUN modarbejder det Danmark står for. disse grupper er sjovt nok næsten alle sammen af samme religion.

 

tag f.eks Asien, her slås de som gale med islam og de steder islam er, er der ballade.

er du i tvivl, så spørg en Filippiner, en Thai, en Indoneser etc etc, de hader alle islam, da det bringer skidt med sig.

Det er jo IKKE "alle tilflyttere og deres afkom" der "kun vil have vores penge, langt de fleste af "tilflyttere og deres afkom" er hårdtarbejdende skattebetalende borgere i Danmark ligesom alle os andre. Og hovedparten af "tilflyttere og deres afkom" modarbejder IKKE Danmark, hovedparten af "tilflyttere og deres afkom" bidrager positivt til det danske samfund.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Til det Borende X skriver til trådsstarter, så var min liste ikke udtømmende, men du har da helt ret i at Stalin var ligeså grum og modbydelig som Hitler, og Stalin gik forbrydelser mod menneskeheden, bestemt ikke kun under 2. verdenskrig, men i hele hans regeringstid 1928-1953.

 

Og sådan kan man jo blive ved desværre, også i nyere tid. Tag de de røde khmerer i Cambodja, det anslås at de har slået 1/3 af Cambodjas befolkning ihjel. Det er trods alt i nyere tid svært at finde regimer der i samme målestok rent procentvis har muntret sig med at slå så mange landsmænd ihjel.

 

Mit formål var bestemt ikke at nogen skulle undre sig over hvorfor visse forfærdelige regimer ikke er nævnt.

 

Mit formål, som også fremgår at mit indlæg, var en underen over at vi PT, LIGE NU, ser islamiske grupper der udfører handlinger der var ligeså grumme som Stalin, Hitler, Pol Pot etc.

 

Uden at vi gør ret meget overhovedet. Det undrer mig og bekymrer mig.

 

Mht muslimerne i Danmark, Europa og resten af verden, så kan vi se hvad de laver når de får magt som de har agt. Så kan man som Bear mene at det er alle tiders den udvikling og det præg muslimerne sætter hvor end de færdes og også hvor de får magten f.eks. bare lokalt i Danmark i boligforeninger og meget andet. Eller man kan have en anden opfattelse. Det var egentlig ikke mit hovedformål med diskussionen, men intet problem at det har taget den drejning. At islamister og nazister minder meget om hinanden er der ingen tvivl om. Det kan derfor undrer at ikke flere tager afstand fra alle de islamister der er i Danmark. Tænk hvis DNSB havde lige så stor opbakning som hizbut tahrir (gud forbyde det) med deres flere tusinde tilhængere har og tænk hvis DNSB holdte store folkemøder ala det hizbut tahrir. Der ville være et helt andet opråb. Det kan man også undre sig over, men hvad nu det jo tilhængere af den store fredens religion og i virkeligheden er det jo LA, V og DF der er virkelige antidemokrater mener nogen åbenbart selvom de faktisk bare forsørger at skærme landet for folk der er alligevel har til formål at omstyrte vores demokrati, hvis de får magt som de har agt, og som de gør alle steder de får det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jøder kan godt gå i fred.

 

Den lader vi lige stå, mens du tager din meningsfælle, Bananas ved hånden, iklæder jer kalot og stjerne og går en tur ned på Blågårds Plads. Hvis I slipper fra det uden at miste livet, så kan I prøve at halte jer igennem det samme stunt i de mest betændte kvarterer i Malmø.

 

Men pas på, for I bliver med garanti genkendt, for alle andre jøder er for længst blevet truet og stenet ud af byen.

 

Og du prædiker tolerance og inklusion, hellige enfold.

 

Hvis du skal citere kan du så ikke i det mindste tage hele citatet med? Jeg skrev jo: "Jøder kan godt gå med kalot og davidsstjerne i Danmark uden at blive generet, jeg medgiver at det kan forekomme enkelte steder i landet, (hvilket på ingen måde er OK) men at fremstille det som om at det er et landsdækkende problem er forkert. "

 

Det som du laver her nærmer sig citatfusk.

 

Og Blågårdsplads og Nørrebro er så præcis et af de enkelte steder hvor jøder ikke kan gå i fred.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Mht muslimerne i Danmark, Europa og resten af verden, så kan vi se hvad de laver når de får magt som de har agt. Så kan man som Bear mene at det er alle tiders den udvikling og det præg muslimerne sætter hvor end de færdes og også hvor de får magten f.eks. bare lokalt i Danmark i boligforeninger og meget andet. Eller man kan have en anden opfattelse. Det var egentlig ikke mit hovedformål med diskussionen, men intet problem at det har taget den drejning. At islamister og nazister minder meget om hinanden er der ingen tvivl om. Det kan derfor undrer at ikke flere tager afstand fra alle de islamister der er i Danmark. Tænk hvis DNSB havde lige så stor opbakning som hizbut tahrir (gud forbyde det) med deres flere tusinde tilhængere har og tænk hvis DNSB holdte store folkemøder ala det hizbut tahrir. Der ville være et helt andet opråb. Det kan man også undre sig over, men hvad nu det jo tilhængere af den store fredens religion og i virkeligheden er det jo LA, V og DF der er virkelige antidemokrater mener nogen åbenbart selvom de faktisk bare forsørger at skærme landet for folk der er alligevel har til formål at omstyrte vores demokrati, hvis de får magt som de har agt, og som de gør alle steder de får det.

DNSB, SIAD, Danskernes parti og hvad de nu hedder alle de højreekstremistiske foreninger HAR jo nok mindst lige så mange tilhængere som Hitzb-Ut-Tahrir har.

 

Og min pointe er jo IKKE som du ihærdigt prøver at skyde mig i skoene, at jeg skulle ønske at islamisterne skal have mulighed for at lave deres islamistiske stat i Danmark, min pointe er at de er så langt fra at kunne opnå det mål at det på ingen måde kan retfærdiggøre at vi skulle gå på kompromis med demokratiet for at bremse dem. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er jo IKKE "alle tilflyttere og deres afkom" der "kun vil have vores penge, langt de fleste af "tilflyttere og deres afkom" er hårdtarbejdende skattebetalende borgere i Danmark ligesom alle os andre. Og hovedparten af "tilflyttere og deres afkom" modarbejder IKKE Danmark, hovedparten af "tilflyttere og deres afkom" bidrager positivt til det danske samfund.

 

http://borsen.dk/nyheder/artikel/1/81323/indvandrerstop_vil_loese_samfundsproblem.html

 

http://www.180grader.dk/Oekonomi/hvad-koster-indvandringen-en-ukomplet-opgoerelse-28-punkter

 

Nej de gør ej Bear, det er direkte forkert, du slynger om dig med forkerte påstande desværre.

Redigeret af Frasier

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du skal citere kan du så ikke i det mindste tage hele citatet med? Jeg skrev jo: "Jøder kan godt gå med kalot og davidsstjerne i Danmark uden at blive generet, jeg medgiver at det kan forekomme enkelte steder i landet, (hvilket på ingen måde er OK) men at fremstille det som om at det er et landsdækkende problem er forkert. "

 

Det som du laver her nærmer sig citatfusk.

 

Og Blågårdsplads og Nørrebro er så præcis et af de enkelte steder hvor jøder ikke kan gå i fred.

 

Og så søgte du lige tilflugt i metadebatten, det var vel, hvad man kunne forvente. ;)

 

Nu mangler du faktisk snart kun at anvende det hæderskronede radikale synspunkt, at det er tonen i debatten, der er det egentlige problem.

 

Jeg læste og forstod ganske udmærket, hvad du skrev, men du lægger ud med hovedtesen, at jøderne kan gå i fred og søger så absolution ved at tilføje den sidste passus.

 

Men lad os enes om at være uenige, inden dette udvikler sig til noget personligt, det tror jeg oprigtigt, at ingen af os er interesserede i. :)

 

God dag til dig og alle andre herinde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

DNSB, SIAD, Danskernes parti og hvad de nu hedder alle de højreekstremistiske foreninger HAR jo nok mindst lige så mange tilhængere som Hitzb-Ut-Tahrir har.

 

Og min pointe er jo IKKE som du ihærdigt prøver at skyde mig i skoene, at jeg skulle ønske at islamisterne skal have mulighed for at lave deres islamistiske stat i Danmark, min pointe er at de er så langt fra at kunne opnå det mål at det på ingen måde kan retfærdiggøre at vi skulle gå på kompromis med demokratiet for at bremse dem. 

 

Igen igen slynger du omkring de med løse påstande. Når SIAD, DNSB holder et og andet kommer der 50 mennesker sådan cirka, når Hitzb-Ut-Tahrir holder noget taler vi om en helt anderledes massiv opbakning. Når SIAD, DNSB holder deres småmøder mødes de med antidemonstrationer og foragt fra hele samfundet med rette, det sker ikke i samme målestok når  Hitzb-Ut-Tahrir gør, hvorfor ?

 

Vi går ikke på kompromis med demokratiet for at bremse dem, det er en politisk løs påstand, ofte fremsat af Enhedsliste-folk hvor mange stadigvæk sjovt nok selv får ind for en revolution, og rent juridisk er Danmark aldrig dømt for at have overtrådt nogle internationale menneskerettighedskonventioner eller lign, men påstanden om at Danmark har gjort det kommer ofte fra den hykleriske yderste venstrefløj.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...