Hop til indhold
Jasmin

En glædespiges reflektioner kap 4: Hvad fanden er pointen ???

Recommended Posts

Hej Jasmin og alle jer andre

Jeg er da virkelig ked af at han viste sig

at være, som han var og hvorfor han gjorde

som han gjorde, det kan man jo kun gætte

på, men at sige at det bare var for at få gratis

fisse, den er sgu for langt ude

Der er seriøst mange nemmere måder at få

fisse på, end at score en glædespige eller end

at få Jasmin til at forelske sig

Jeg ved det, for det har jeg prøvet i flere måneder

og det virker slet ikke

Hey Toddy.

 

Ved ikke lige, hvad du mener med det, At vi siger det er for, at få gratis fisse. Det synes jeg, da ikke nogen skriver. Men kan da ha læst forkert.  :-P  :-P

 

God dag til dig Toddy.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hey Toddy.

Ved ikke lige, hvad du mener med det, At vi siger det er for, at få gratis fisse. Det synes jeg, da ikke nogen skriver. Men kan da ha læst forkert. :-P:-P

God dag til dig Toddy.

KK

Både Molly og Pia nævner det i deres indlæg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmm.....kærlighedens veje er uransagelige....det er vist det tætteste vi kommer på en facitliste der fortæller noget om hvem eller hvad vi forelsker os i. Der synes dog at være enighed om, at den kan ramme fra en skyfri himmel og fra uventet kant, som det skete for Jasmin i hendes meget åbenhjertige og for mig, meget rørende historie. Jeg har ikke indsigt nok til at vurdere motiver, eller komme med bud på eventuelle psykoser. Men jeg kan, selv uden at kende Jasmin fra andet end hendes indlæg herinde, godt vurdere, at det er et meget hårdt slag hun har taget. Også hårdere end indlægget egentligt bærer præg af tror jeg.

Håber du finder det du leder efter en skønne dag Jasmin:-)......

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg ved ikke hvorfor det kan ske for andre - men jeg ved hvorfor det kan ske for mig

 

 

når jeg forelsker mig - så sker det på baggrund af intensitet. Jeg møder dagligt folk der er søde, venlige, kære, dejlige, omsorgsfulde, behagelige.... alle de gode ting du kan sætte på folk i almindelighed... 

 

men ikke en af dem formår at få mig til at føle noget som helst ud over almindelig venlighed, sympati og omsorg hvis de skulle have behovet... 

 

 

Når jeg føler noget der ligger ud over venlighed - så gør jeg det på et niveau der er ekstremt - der kommer vild power på.... det er i samme klasse som alt andet jeg foretager mig... meget meget voldsomt. 

 

Men jeg kan ikke føle noget som helst amourøst for nogen jeg ikke kan spejle mig i ... og der er ganske enkelt bare ikke power NOK bag ved de mennesker jeg møder til hverdag... de fylder ikke nok og efterlader ikke tilstrækkelige indtryk til at jeg forelsker mig... 

 

jeg husker dem med glæde, hygge ect - men ikke med gnisten af forelskelse.. 

 

 

 

Nu foreslår KK at han er narcissist og det er ikke et dårligt bud. Han har narcissistiske træk - ingen tvivl om det...  men hvor den gennemførte narcissist er grandios, overdrevet charmerende og gavmild havde han i stedet sociopatens tvivl om eget værd - noget man normalt aldrig finder hos en narcissist.  Sociopaten forstår kulturens behov for at man viser en form for ydmyghed... og vil med succes emulere den.

 

hvor meget narcissisten end vil prøve vil det virke forkert hvis han prøver at virke ydmyg - det vil fremstå uægte... det gjorde det ikke her... 

 

 

Men tilbage til hvorfor jeg faldt nok til at jeg valgte at overse alle mine advarselslamper... 

 

Sociopaten emulerer med stor succes de følelser han tror omgivelserne gerne vil se.... og han kunne læse mig som en åben bog da jeg jo aldrig lægger skjul på min egen intensitet og ligefremhed... 

 

det kan de af jer der har mødt mig jo skrive under på... jo vildere jo bedre *gg*

 

og jo mere jeg kan blive revet rundt følelsesmæssigt og jo mere jeg skal forholde mig til et andet menneske (good and bad)  - jo mere sexet er vedkommende i mine øjne.  Der skal være NOK at forholde sig til, der skal være materiale nok til at jeg tænker på vedkommende både imens og efter samværdet... 

 

 

Hvis han havde været ægte og havde historien været ægte - så havde der været materiale nok til et helt liv - så ville han aldrig have holdt op med at være spændende.. aldrig nogensinde...  og jeg ville have kunnet nå de vilde højder fordi energiniveauet med ham var så ekstremt...  der var power nok til et match

 

Det er jo det jeg tænder på, det der omgående sætter gang i alle de signalstoffer der promter forelskelsen... 

 

 

Mennesker uden kombinationen af dyb eftertænksomhed, en kæmpe portion (gerne sort) humor,  store analytiske evner, rummelighed og u-udtømmelig energi fænger bare ikke min forelskelse.... men det gjorde han... på alle punkter såvidt som jeg kunne høre da vi snakkede... 

 

 

at det hele var fake... det er så bare tragisk... min drømmemand findes kun når han bliver opdigtet.... so much for a happy ending... 

 

Når jeg læser dette, så tænker jeg at det måske findes en helt tredje forklaring til det der skete.

Hvis jeg mødte en kvinde som den jeg tænker mig at du er, og hun blev så åbenbart betaget af mig at det næsten lignede en helt usandsynlig og stærk forelskelse så skulle jeg måske: 1. Blive boosted og lidt fortumlet og simpelthen køre på alt hvad jeg orkede for at holde det ved liv.

2. Fundere - imens jeg snakkede videre - på hvad jeg skulle gøre for at ikke umiddelbart afsløres med det kedelige, gifte hverdagsliv jeg egentlig repræsenterede, Hellige Moses, skulle jeg måske tænke. Denne kvinde vil jeg ha for al spinat i Grækkenland, hvad fanden skal jeg gøre?

Og vupti, så havde jeg måske sat igang en eller ti løgne for at hun/du ikke skulle affærdige mig som den gifte kedelige mand jeg pludseligt følte mig som.

 

Jeg ved det ikke, men hvis en kvinde som dig reagerar så utroligt stærkt som du virker til at have gjort, så er du måske lidt .... i hvert fald lidt ... delagtig i det der skete?

At han, når han inviterer dig ud, faktiskt har givet dig sit rigtige navn, så at du nemt kan afsløre ham hvis du er lidt detektiv, virker på mig ikke særligt psykopatiskt, Snarere rundtosset.

 

B

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når jeg læser dette, så tænker jeg at det måske findes en helt tredje forklaring til det der skete.

det vælger jeg at tage som et kompliment... du har jo kendt mig herindefra i omkring 7 måneder... og havde situationen i fredags været mindre intens kunne du sagtens have ret...

nu hvor jeg har haft en hel weekend og igår til at fundere over hvad der blev sagt, gjort og især ikke gjort - så lad os tage forskellen mellem den almindeligt rundtossede gifte mand og manden med både narcisstistiske og sociopatiske træk...

 

Hvis jeg mødte en kvinde som den jeg tænker mig at du er, og hun blev så åbenbart betaget af mig at det næsten lignede en helt usandsynlig og stærk forelskelse så skulle jeg måske: 1. Blive boosted og lidt fortumlet og simpelthen køre på alt hvad jeg orkede for at holde det ved liv.

jeg har intet imod at vise betagelse... og jeg gør det hvis den er der og er ægte  :) men det er der den normale mand ville tænke sig om en ekstra gang...

 

han ville da helt sikkert bære ved til bålet og forsøge at gøre sig interessant...MEN - hvis han som min gæst i fredags havde kone og barn hjemme - så ville legen stoppe der. Det gjorde den jo for mig da han gik og det var aldrig gået videre end det hvis han ikke havde skrevet og inviteret

Endvidere - normale mænd med gennemsnitlig intelligens vil have utrolig svært ved at opretholde en så gennemført adskillelse af deres liv i så lang tid.... 2 timers non stop løgn er rigtig rigtig belastende når du er den der snakker hele tiden... man skal have kapacitet ud over det sædvanlige for at kunne det.  Har aldrig nogensinde mødt en der kunne holde så længe før. 

Jeg blev meget fascinereret af den person historien, han fortalte om sit liv, havde gjort ham til.

 

En så nuanceret og detaljeret historie - med et så svært tema - kan slet ikke fortælles uden at have forfinet og udlevet den i tankerne i årevis... levet i den, raffineret alle detaljer, researchet steder, handlinger, statistikker ect...

 

Det tager lang tid for en sociopat - endnu længere tid for en der ikke har de dominante og narcissistiske træk der skal til for at digte den... 

man kan ikke bare "køre på" med en løgn af den kaliber og tro den holder vand når der er så mange detaljer... det kræver omhu og års planlægning..

 

2. Fundere - imens jeg snakkede videre - på hvad jeg skulle gøre for at ikke umiddelbart afsløres med det kedelige, gifte hverdagsliv jeg egentlig repræsenterede, Hellige Moses, skulle jeg måske tænke. Denne kvinde vil jeg ha for al spinat i Grækkenland, hvad fanden skal jeg gøre?

Det er forskellen - det ville den almindelige mand overhovedet ikke kunne... det kræver seriøs planlægning.

 

En ting er at man kan nå et godt stykke med folk der er ønsker at tro og/eller ikke har hverken kommunikativ eller psykologisk baggrund - men der er grænser... 

Der skal et helt specielt skill-set til at holde styr på både løgnen, myriaderne af detaljerne, fagsproget samtidig med at man skal forsøge at skjule at det er løgn hvis man samtidig tænker fremadrettet og har fokus på andet end løgnen.. 

 

den form for kompartmentalisering af hjernen er ikke noget os almindelige mennesker lige gør... der vil ske oratoriske fejl hvis man prøver uden videre... 

det kræver en total fremmedsgørelse fra sine egne følelser - det er netop skiller den almindelige fra sociopaten og derfor kan den normale gæst ikke slippe afsted med noget i det omfang som en pludselig indskydelse - løgnen vil blive evident og blvie afsløret uden videre

 

Og vupti, så havde jeg måske sat igang en eller ti løgne for at hun/du ikke skulle affærdige mig som den gifte kedelige mand jeg pludseligt følte mig som.

 

Det har du ret i - og det er der rigtig rigtig mange gæster der gør og de afslører sig selv meget hurtigt :) jeg lytter, jeg griner og jeg spiller med :) for jeg kan se hvad der er løgn og hvad der ikke er - det afslører sig på stedet når de i deres forsøg på at virke oprigtige holder øjenkontakten :)

og det er der intet problem i... det er helt fint at de har behov for at være andet og mere for en halv time - hvem vil ikke gerne være det og især hvis man i processen kan imponere en sød pige... no problem :)

Men her var der ikke tale om at imponere en sød pige... det her var en komplet selviscenesættelse der primært havde til formål at virke overvældende..

 

hans formål er ikke at imponere men at "gå for langt" - han føler det ikke selv for det kan sociopaten ikke på samme måde men det er en måde at "overvælde" og samtidig sige.. "her er jeg - jeg er som jeg er uden filter... jeg kan rumme alt men ingen kan rumme mig"

 

Jeg lugtede lunten ALT for sent og faldt i med begge ben..... og jeg kan kan gøres meget meget meget rundtosset men jegvil være uhyre vanskelig ligefrem at overvælde...  så historien imponerede mig - fordi jeg er mig... men det var aldrig hans reelle formål at imponere.. 

 

Tvært om - sociopaten har ofte lavt selvværd og det skinnede kraftigt igennem og min respons på det lave selvværd var det han spottede og udnyttede 110%

 

En helt anden side er - han har forpligtelser hjemme - så han havde ingen glæde af at imponere mig ud over den tid han var her - men ingen tvivl om at min respons gav ham et større ønske om at historien passede.

 

Jeg ved det ikke, men hvis en kvinde som dig reagerar så utroligt stærkt som du virker til at have gjort, så er du måske lidt .... i hvert fald lidt ... delagtig i det der skete?

 

hahaha - det er lige ligesom at sige til voldsmanden der har slået sin kone... "det var DIN skyld for du provokerede mig.."

den holder ikke :)

 

At han, når han inviterer dig ud, faktiskt har givet dig sit rigtige navn, så at du nemt kan afsløre ham hvis du er lidt detektiv, virker på mig ikke særligt psykopatiskt, Snarere rundtosset.

 

B

make no mistake...  - at han kom til at give mig sit navn var en fejl...

på et tidspunkt skiftede jeg emne fordi jeg var så rundtosset over alle de ting jeg skulle forholde mig til så jeg havde brug for et mentalt break... jeg havde fået den onde hovedpine og skulle lige samle mig

så jeg spurgte til noget der var fuldstændig banalt og lå helt uden for alt det fantastiske... jeg spurgte ind til en familie-sammenhæng

på det tidspunkt var han så tryg i situationen at han hele tiden fortalte sandheden... og han havde den klassiske måde at fortælle på hvor han fortalte med sig selv i 3 person...

Faren ved den fortælleteknik er detaljerne - for pludselig har den man fortæller om brugt ens navn... og så kommer man til at referere verbatimt og vupti - så har man citeret sit eget navn....

Sociopater er dygtige men de er ikke fejlfri...   heldigvis - ellers havde jeg været på vej på date.. 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Endvidere - normale mænd med gennemsnitlig intelligens vil have utrolig svært ved at opretholde en så gennemført adskillelse af deres liv i så lang tid.... 2 timers non stop løgn er rigtig rigtig belastende når du er den der snakker hele tiden... man skal have kapacitet ud over det sædvanlige for at kunne det.  Har aldrig nogensinde mødt en der kunne holde så længe før. 

Jeg blev meget fascinereret af den person historien, han fortalte om sit liv, havde gjort ham til.

 

Det er forskellen - det ville den almindelige mand overhovedet ikke kunne... det kræver seriøs planlægning.

 

 

Har lige klippet lidt i det skrevne.

 

Her ligger svaret jo "Normale og velfungerende mænd opfører sig bare ikke således". Ja, måske kan de normale og velfungerende mænd virke en smule "kedelige" sammenlignet med disse psykiske casanovaer, omvendt så burde det måske så også tillægges en vis værdi, at når de normale mænd siger søde ord, så mener de det.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er på linje med dig her, Blue. Er selv møg kedelig, og ja det er der nogen piger der ikke tiltrækkes af. Og det har jeg det meget fint med. For kunne ikke være den casanova type. Der har alt i munden. Og snakker og snakker om alt det personen kan. For oplever tit, når man går den type på klingen er usikkerheden bare meget stor.

 

Jeg ved hvad, jeg ønsker at være overfor andre, jeg behøver ikke, at spille skuespil. For, at virke bedre. Jeg er den jeg er. Og ja mener bestemt det jeg siger. Også med komplimenter til piger og gode venner.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har lige klippet lidt i det skrevne.

 

Her ligger svaret jo "Normale og velfungerende mænd opfører sig bare ikke således".

Der er rigtig mange der spiller et lille spil når de besøger en glædespige... så mange at det nok vil være statistisk ukurant at betegne hele denne gruppe som unormale

ham her var ekstrem - men jeg ser jo det her i meget mindre og helt normal skala på "vagt-basis" så at sige... det er da meget nuser og meget gennemskueligt når den gennemsnitlige gerne vil være mere

 

Ja, måske kan de normale og velfungerende mænd virke en smule "kedelige" sammenlignet med disse psykiske casanovaer, omvendt så burde det måske så også tillægges en vis værdi, at når de normale mænd siger søde ord, så mener de det.

det er vel ikke det der er pointen... at gøre en dyd af nødvendigheden ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jasmin

 

Jeg synes nu der er meget stor forskel på at fortælle dig, at du er en pragtfuld kvinde, at du ser hamrende godt ud osv. og så måske samtidigt "pynte" lidt på beskrivelsen af ens eget liv, og så kværne uafbrudt i to timer og snakke dig fuldstændig ør i hovedet.

 

Sidst nævnte burde give en anledning til at vende blikket ind af, hvis den adfærd og typisk kun den overdrevne adfærd kan sæt fut i de lyse røde følelser. Det du har været udsat for er jo blot at blive følelsesmæssigt manipuleret. Når det sker i mildere grad end det du har beskrevet kaldes det vist blot for en scoring, hvilket vel svarer til de sjove og mere uskyldige forsøg du oplever på dine vagter.

 

Ja, det kan måske godt for nogen kvinder blive en smule kompliceret, når andre mænd fortæller dem, at velfungerende mænd i nogen situationer forsøger at score, underforstået at det blot handler om sex, og i andre situationer rent faktisk ønsker at kurtisere kvinden med henblik på at blive kærester.

 

Så det jeg forsøgte at sige i forrige indlæg var noget i stil med, at når velfungerende mænd søger det ægte, det der skal vare, så handler det ikke udelukkende om, at forsøde kvinden med søde ord, det handler i ligeså høj grad om, at få respons på at kemien og de varme følelser er gengældte. Og ja, grænsen imellem scoring og kurtisering (i mangel af bedre og mere tidssvarende ord) kan være hårfin.

 

Jeg har tit været til fest og stået sammen med andre mænd, hvor vi alle har grint lidt af en anden mands overdrevne scorringsteknikker. Vi har så også ofte undret os over hvad fanden der fik kvinden til at falde for det blader, specielt hvis hun troede at hun havde fundet drømmefyren. Konklusion mænd er åbenbart mere mystiske og komplicerede end man skulle tro, selv om jeg vil være tilbøjelig til at mene, at vi er rimelige forudsigelige i vores adfærd.

 

 

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du var der, det var ikke jeg. Helt ærlig, det var jeg ikke!! 

 

Bare nogle korte kommentarer:

 

det vælger jeg at tage som et kompliment... du har jo kendt mig herindefra i omkring 7 måneder... og havde situationen i fredags været mindre intens kunne du sagtens have ret...
 

 Det vælger du ret i.

 

 

 

hahaha - det er lige ligesom at sige til voldsmanden der har slået sin kone... "det var DIN skyld for du provokerede mig.."

den holder ikke :)
 

 

Måske holder det ikke. Men det er IKKE lige som at skylde konen for at hun blev mishandlet.

Hvis min teori var rigtig - och det var jo den jeg fulgte i mit ræsonnement - så havde han ikke været psyko- eller sociopat. Kun rundtosset og lynforelsket og begeistret over dit interesse. I det fald havde du været delagtig - måske ikke ansvarig, men delagtig.

 

Men nu når min teori ikke var rigtig, så falder jo også dette ræsonnement.

 

Som sagt: du var der. Jeg var et andet steds.

 

Knus

B

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Er på linje med dig her, Blue. Er selv møg kedelig, og ja det er der nogen piger der ikke tiltrækkes af. Og det har jeg det meget fint med. For kunne ikke være den casanova type. Der har alt i munden. Og snakker og snakker om alt det personen kan. For oplever tit, når man går den type på klingen er usikkerheden bare meget stor.

 

Jeg ved hvad, jeg ønsker at være overfor andre, jeg behøver ikke, at spille skuespil. For, at virke bedre. Jeg er den jeg er. Og ja mener bestemt det jeg siger. Også med komplimenter til piger og gode venner.

 

KK

 

 

Forstår godt hvad du mener. Jeg får så blot lyst til at tilføje "Man kan såmænd også godt være både interessant, flirtende, små fræk, sjov osv osv selvom man ikke siger og gør mere end hvad man kan stå inde for"

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forstår godt hvad du mener. Jeg får så blot lyst til at tilføje "Man kan såmænd også godt være både interessant, flirtende, små fræk, sjov osv osv selvom man ikke siger og gør mere end hvad man kan stå inde for"

Hey Blue.

 

Du har da helt ret i det.  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jasmin

 

Jeg synes nu der er meget stor forskel på at fortælle dig, at du er en pragtfuld kvinde, at du ser hamrende godt ud osv. og så måske samtidigt "pynte" lidt på beskrivelsen af ens eget liv, og så kværne uafbrudt i to timer og snakke dig fuldstændig ør i hovedet.

stor forskel... uendelig stor forskel...

jeg må jo blot erkende at jeg - hvis jeg skal have en mand - skal have en der kan snakke mig ør i hovedet med død-interessante emner non stop i 2 timer uden at være indehaver af dertil hørende mentale defekter

jeg er jo kun ked af at jeg opdagede at der var noget galt... AT der var noget galt.... hvis det havde været ægte havde det jo været paradis for mig..

men luxuria har ret - det var noget af en bet at opdage løgnen... og sikke en lussing at få

Del dette indlæg


Link til indlæg

stor forskel... uendelig stor forskel...

jeg må jo blot erkende at jeg - hvis jeg skal have en mand - skal have en der kan snakke mig ør i hovedet med død-interessante emner non stop i 2 timer uden at være indehaver af dertil hørende mentale defekter

jeg er jo kun ked af at jeg opdagede at der var noget galt... AT der var noget galt.... hvis det havde været ægte havde det jo været paradis for mig..

men luxuria har ret - det var noget af en bet at opdage løgnen... og sikke en lussing at få

Hej søde Jasmin.

 

Med de krav du stiller, tror jeg du har, ualmindelig svær ved at finde kærligheden. For tror ikke, at nogen, kan gøre dig tilfreds. Og der er jo intet ondt i det. Og ja du er single nu. Og lever ud fra det, jeg tror. Et helt igennem fantastisk liv. 

 

Men jeg tænker jo så Jasmin. Du ønsker så heller ikke tosomhedens glæder som også, kan være der. Uden de store krav, For tror godt, man kan elske og være sammen med en anden person, uden at han skal kunne snakke dig ør i hovedet hele tiden. Det tror jeg faktisk heller ikke du ønsker Jasmin. Men jeg, kan jo tage meget fejl.

 

Ha en dejlig aften søde Jasmin.

 

KK 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men jeg tænker jo så Jasmin. Du ønsker så heller ikke tosomhedens glæder som også, kan være der. Uden de store krav, For tror godt, man kan elske og være sammen med en anden person, uden at han skal kunne snakke dig ør i hovedet hele tiden. Det tror jeg faktisk heller ikke du ønsker Jasmin. Men jeg, kan jo tage meget fejl.

 

du har ret i begge dele... jeg ønsker ikke tosomheden - for de glæder der følger med opvejes generelt ikke af alt det bøvl og besvær og kompromisser og halve løsninger der også følger med... 

 

kærlighed er fint... det er det virkelig... men fuck hvor er det besværligt at arbejde med den, holde den ved lige ect.... forhold er et større arbejde end at være selvstændig erhvervsdrivende... og man får ikke engang løn for det... 

 

 

 

selvfølgelig ønsker jeg ikke en der snakker konstant :) jeg vil også gerne have et ord indført selv om jeg hellere lytter end snakker... jeg har trods alt 2 ører og kun 1 mund så gerne lytte dobbelt så meget :) 

 

 

men han skal KUNNE snakke mig ør og rundtosset ... for han skal virkelig rumme noget og være kompleks og indviklet og sammensat og en jeg er nysgerrig på og har lyst til at udforske... og som ikke er en jeg har gennemskuet og udforsket på en uge....

 

han skal kunne overraske... jeg har brug for at de mennesker jeg er sammen med overrasker mig ind i mellem..... og jeg har ikke lyst til at være sammen med en som jeg tager for givet efter en måned fordi jeg har forudset alt hvad der kommer inden han åbner munden...

 

 

 

jeg ved godt jeg stiller nærmest umulige krav.... jeg er helt med.... men det er lidt lige som filmen practical magic...  hvis man er heldig - så dukker den mand op som man har svoret aldrig findes... og hvis ikke - så har man resten af sin familie om sig til at være der med og for en :)  og det er ok med mig hvis det bliver sådan :)

 

hellere ingen mand end en jeg ikke brænder for :)

stor tirsdagskrammer til dig også KK :)

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg

men han skal KUNNE snakke mig ør og rundtosset ... for han skal virkelig rumme noget og være kompleks og indviklet og sammensat og en jeg er nysgerrig på og har lyst til at udforske... og som ikke er en jeg har gennemskuet og udforsket på en uge....

 

han skal kunne overraske... jeg har brug for at de mennesker jeg er sammen med overrasker mig ind i mellem..... og jeg har ikke lyst til at være sammen med en som jeg tager for givet efter en måned fordi jeg har forudset alt hvad der kommer inden han åbner munden...

 

 

Jamen tror faktisk mange kunne snakke dig rundtosset Jasmin. Handler i mine øjne om personen så lytter med (i dette tilfælde dig Jasmin). Jeg ville vædde en god middag med dig Jasmin, min historie kunne være interessant for dig, at høre. Tror bare ikke det interessere dig, at høre den. Og se Jasmin, der, er dilemmaet nok for mange. Jeg ville ikke kunne fortælle dig min historie. Til dig som glædespige. Men var du min ven/kæreste. Ville du vide alt om mig. Og min historie ville være helt ÆRLIGT fortalt. Dem der kender mig, ved hvordan jeg er. På både godt og ondt.

 

Alle mennesker, kan overraske hvis de får lov til det. Og ingen vil i denne verden bare tages for givet. Men man er også nødt til, at give ærlige folk en chance. Uanset hvor mange nederlag man har fået. Men igen Carpe Diem siger det meget godt. Man er også nødt til, at smide paraderne og mistroen væk. nogen mennesker kan også være ærlige.  :-P

 

Og Jasmin du får lige krammeren tilbage.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

De værn,eller hegn om man vil, som jeg tror alle bygger, er jo bygget for at beskytte os selv imod sådanne oplevelser. Er man blevet såret eller skuffet, bygger man hegnet lidt højere, og lidt solidere for hver gang, tror jeg. Hegnet kan blive så højt og solidt, at man ikke længere tror, at noget eller nogen er i stand til at bryde det ned. Men alle hegn har sprækker og revner, som lader os kigge ind. Måske kun i små glimt. Og i kort tid af gangen. Hvis det vi ser igennem sprækkerne, pirrer, tirrer,forundrer og vækker nysgerrigheden, håber vi på, at sprækkerne med tiden bliver så store at man kan slippe ind. Måske kun i kort tid af gangen. Men igen. Alle hegn har sprækker.

Selv om du nok har bygget dit hegn lidt højere, og lidt solidere efter denne oplevelse, tror jeg stadig at der findes sprækker, Jasmin:-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

  

 

men han skal KUNNE snakke mig ør og rundtosset ... for han skal virkelig rumme noget og være kompleks og indviklet og sammensat og en jeg er nysgerrig på og har lyst til at udforske... og som ikke er en jeg har gennemskuet og udforsket på en uge....

 

han skal kunne overraske... jeg har brug for at de mennesker jeg er sammen med overrasker mig ind i mellem..... og jeg har ikke lyst til at være sammen med en som jeg tager for givet efter en måned fordi jeg har forudset alt hvad der kommer inden han åbner munden...

 

 

 

jeg ved godt jeg stiller nærmest umulige krav.... jeg er helt med.... men det er lidt lige som filmen practical magic...  hvis man er heldig - så dukker den mand op som man har svoret aldrig findes... og hvis ikke - så har man resten af sin familie om sig til at være der med og for en :)  og det er ok med mig hvis det bliver sådan :)

 

 

 

Altså Jasmine .... det er jo mig du snakker om her. Jeg er desværre ikke så god til dansk, men på mit eget sprog kan jeg snakke hvert et menneske i stykker.  Min hjerne er altid i gang med nye reflektioner og nye idéer og selv synes jeg det er uhyre spændende at lytte til hvad den skal komme op med lige idag.

 

Men ... og det er et stort Aber .... ingen kvinde ved nogensinde hvor hun har mig. Og det har jeg erfaret, giver dem store problemer og svære frustrationer. Jeg er helt enkelt ikke til at kontrollere, og kontrollere er der rigtigt mange kvinder der har behov for. Overraskelse - fint nok. Men de skal jo helst ikke være alt for uventede for at kvinden skal have det godt.

 

Hver kvinde jeg har levt med i længere tid, har de første par år været begeistrede i min rummelige hjerne (nuvel kroppen duer også nogenlunde), men efter hånden blevet så trætte af at ... som nogen faktiskt sagde... aldrig få synke ned i et gråt, kedeligt og trygt liv.

 

Og jeg kan forstå dem. Det er et ting hvad man ønsker sig når man fantiserer om drømmemanden eller drømmekvinden, og noget andet at kunne leve et funktionelt liv hvor relationens kraft ikke tar overhånd og bliver drænerende. Der kommer en dag hvor man ikke længere ønsker sig overraskelse, men vil kigge på den man elsker og føle at man kender hende eller ham inden og uden. Og nogenlunde kunne forudse hvordan den næste dag, eller uge, eller måned vil gestalte sig.

 

Jeg tror at det er det der kaldes kærlighed, og desværre er jeg ikke sikker på at jeg nogensinde vil kunne mestre det.

Men jeg håber stadig. Det er den drømmemand jeg egentlig vil være. Måske sker det når jeg bliver voksen?

 

B

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sniper123

Ak ja Jasmin, det lyder som om du har fået en teaterforestilling, der slog benene væk under dig. Det minder mig om den første gang jeg så en balletforestilling på Kgs. Nytorv. 1. række - danserne på nært hold - orkesteret – den stående applaus og buketterne der blev kastet til den kvindelige solodanser.

Gribende fortælling, men også ,vidnesbyrdet om at vi alle kan bedrages...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gribende fortælling, men også ,vidnesbyrdet om at vi alle kan bedrages...

ja det er uomtvisteligt... skal vi ikke sige at det har været ualmindeligt lærerigt...

det har nok også bare den ulempe at jeg altid fra nu af vil gå ud fra at det jeg bliver fortalt når jeg er GP er en stor løgn.... så lader jeg mig i hvert fald ikke rive med en anden gang :)

så kan jeg sidde og smile og spille min rolle... det er vist mest komfortabelt for alle parter

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg må jo blot erkende at jeg - hvis jeg skal have en mand - skal have en der kan snakke mig ør i hovedet med død-interessante emner non stop i 2 timer uden at være indehaver af dertil hørende mentale defekter

 

 

Det bliver nok svært. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...