Hop til indhold
Jasmin

En glædespiges reflektioner kap 4: Hvad fanden er pointen ???

Recommended Posts

@Fransisco det er præcist det jeg mener og tak for indblikket :-)

@Nille Haha jo jeg er skam afklaret omkring selve akten men er bare for grøn til at forstå de sociale regler. Jeg lyver som sagt kun fordi jeg var i tvivl om kvindens syn på det trods hendes job da jeg ikke havde overblik over hvor mange gifte hun får besøg af og om hun ved de er det.. det er nok meget naivt af mig men også sandheden.

Jeg har normalt ikke ring på så ingen mærker heller ;-)

Men jeg har mange andre uafklarede ting i fht købesex f.eks. deres forventninger til ens præstation (læs angst), ens udadvendthed mm. Jeg skal nok bare ha merw erfaring :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nysgerrig, vi får besøg af mange gifte mænd og vi ved det, intet problem der ;-)

Mht præstation, så skal du ikke præstere, du har betalt for en oplevelse, den skaber vi i fællesskab ;-) Selv forventer jeg ikke andet af mine gæster end, at de møder op og er søde, rene og rare :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

@Fransisco det er præcist det jeg mener og tak for indblikket :smile:

@Nille Haha jo jeg er skam afklaret omkring selve akten men er bare for grøn til at forstå de sociale regler. Jeg lyver som sagt kun fordi jeg var i tvivl om kvindens syn på det trods hendes job da jeg ikke havde overblik over hvor mange gifte hun får besøg af og om hun ved de er det.. det er nok meget naivt af mig men også sandheden.

Jeg har normalt ikke ring på så ingen mærker heller :wink:

Men jeg har mange andre uafklarede ting i fht købesex f.eks. deres forventninger til ens præstation (læs angst), ens udadvendthed mm. Jeg skal nok bare ha merw erfaring :grin:

 

 

Prøv at se denne tråd:

 

'?do=embed' frameborder='0' data-embedContent>>

Del dette indlæg


Link til indlæg

kære Jasmin.

 

Der er mange gange jeg tænker "hvad skulle det til for"....

Mulighederne for at foregive/ lade som om er jo kæmpe stor.

 

Jeg opfatter det som at denne mulighed bruges for "løgnerens" egen skyld....selvom det er dig/mig/os glædespiger der rammes.

 

Fx: hvis en mand skriver om flere ønsker der skal opfyldes der aftales et tidspunkt osv.......og så dukker han alligevel ikke op.......

 

Så er det ikke for at genere mig han ikke dukker op.......det at den detaljeret aftale er lave er næsten lige så godt som var han virkelig kommet.....

Al forberedelsen og hele fantasien er det der er målet....og kan han få dig med på fantasien...så er den endnu bedre....

 

Løgnen er en måde at give fantasien næring.....og tror du på hans løgn er fantasien så tæt på virkeligheden at det er tilfredsstillende for ham....

Så meningen med at lyve er at give ham en mulighed for at bevare en forløget virkelighed...en illusion

Meningen er at du skal tro på løgnen,- for så kan han selv fortsat tro på løgnen.....ønsket er nok at illusionen er den ægte virkelighed

 

Jeg tilbyder oplevelser der så tæt på virkeligheden som muligt.....kæresteoplevelser......det er oplevelser jeg tilbyder...

Det er ikke illusioner om at gæsten og jeg er kærester jeg tilbyder.

 

Dejligt du deler historien med os....sådan noget må man bare have ud af systemet

Men hold nu op hvor bliver jeg nysgerrig på hans historie....

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Liv tak for svar. Ja det burde jeg jo have regnet ud men godt at vide :-)

Wow du er også en god sælger eller bare et godt menneske eller nok begge haha. Jeg føler mig i hvert fald mere tryg ved det du skriver, takker mange gange ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Jasmin

 

Det var i bund og grund en trist historie. Trist, fordi jeg ikke synes du fortjener at blive såret på sådan en måde, og også trist at nogen mennesker har behov for at konstruere sådanne gennemførte løgnhistorier.

 

Nu er det naturligvis svært, på afstand at sætte ord på sådan en type. Men ud fra det du beskriver lyder han som en sociopat, hvilket du også selv er inde på. Typiske træk vil være charme, manipulatoriske evner, patologisk løgner, mangel på empati og skyldfølelse, grænsesøgende adfærd etc. Før i tiden kaldte man sådan en person for "moralsk sindsyg", og det er måske ikke så langt fra sandheden. Der er heller ikke så langt fra de sociopatiske træk til de direkte psykopatiske, men her vil personen typisk også indeholde aggressivitet og ekstra stærke manipulatoriske evner.

 

Det tjener til din ære, at du nåede at gennemskue ham, inden du for alvor blev fanget af hans spind. Men eksemplet viser bare, at ingen kan sige sig fri for at blive rendt over ende af sådan en type.

 

Cheer up, Jazz...! :)

 

d'A

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Nille Haha jo jeg er skam afklaret omkring selve akten men er bare for grøn til at forstå de sociale regler. Jeg lyver som sagt kun fordi jeg var i tvivl om kvindens syn på det trods hendes job da jeg ikke havde overblik over hvor mange gifte hun får besøg af og om hun ved de er det.. det er nok meget naivt af mig men også sandheden.

Jeg har normalt ikke ring på så ingen mærker heller :wink:

Men jeg har mange andre uafklarede ting i fht købesex f.eks. deres forventninger til ens præstation (læs angst), ens udadvendthed mm. Jeg skal nok bare ha merw erfaring :grin:

 

 

Nu sætter jeg din udlægning lidt på spidsen:

Du lyder til at have et problem med selvtilliden :P  Du går så meget op i hvad pigernes tænker om dig, du tænker på præstantionsangst og hvordan du skal agere socialt med pigerne.. lyder lidt teenager-agtig i mine ører :P

 

Se så at få noget mere erfaring, måske begrænser din baggrund dig ?

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sisse

Jeg siger konsekvent nej til alle tilbud. Også selvom de er fristende... det er umuligt ikke at mødes mænd i det her game som man bare tænder på og nyder i den grad.. men min erfaring er bare at det ikke fungerer. Der er altid en rem af et eller andet..

Det er trist det er sådan.. og sommetider kan jeg bestemt godt have lysten til at sige ja tak.. men er bare nød til at passe på mig selv først.

Skulle det nogen sinde komme dertil. Så skal jeg nok selv sige til..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vil du sige du er en anden personlighed herinde end du er i virkeligheden ?

Der er folk herinde som har flere profiler så de kan lege bad guy good guy...

 

Jeg siger ikke at jeg er en anden; jeg siger at hver og en kan være hvem man vil herinde. Og vi har jo i det sidste set nogle eksempler på mennesker, der hvis de havde opførts sig derude, som de har gjort herinde, formentlig have blevet deporterede til nogen ø noget steds.

 

B

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Jasmin.

 

Har lige læst, dit indlæg. Og må sige, at hårene rejste sig på hovedet. Puha ikke ret skønt, at have fået sådan en oplevelse. Men det viser jo også, at du som menneske, har en naturlig nysgerrighed over for andre mennesker. Ja så er, det jo ikke det fedeste, at blive fuppet big time. Når du nu også giver tiden til ham.

Men, jeg er ikke i tvivl i mit stille sind, at manden er narcissist. Og hvorfor så det. jo det,skal jeg forklare.

 

Narcissisten som,sagt tror, jeg han er. Kan udadtil virke uimodståelig, charmerende, indtagende, givende, gavmild og sjov. Ofte udstråler han  en varme og kærlighed, som får alle til at synes godt om ham. Alle vil være ven med ham og være tæt på ham. Det tænder ham i en grad der er helt forfærdeligt. Og er en type som man, skal være meget varsom med.

 

Hvis han, har en narcissistisk tilgang, som jeg bestemt tror han har. føler han, at han er noget helt specielt. Og det fik du så at, føle på din krop Jasmin.

Og derfor har han et krav til omverden, på at blive behandlet bedre end andre. Og det lykkedes jo ret godt set i lyset af, han fik 2 timer ekstra hos dig, fordi du synes, han fortjente det. Meget usympatisk side, det han har gjort.

 

Nu ved, jeg jo ikke hvad i konkret har snakket om. Men han kunne jo være meget interesseret i eller være meget optaget af jer glædespiger og kan han udnytte jeres tid., og han vil blive vred, hvis nogen kritiserer ham eller står i vejen for hans planer. netop vreden.Det du ikke får lov til at se Jasmin, før du kommer helt tæt på ham, er det narcissistiske raseri, som er et raseri, der er helt ude af proportioner og kan virke overvældende og skræmmende. Og godt du gennemskuede ham Jasmin. Se hans besøg hos dig Jasmin. Lyder til hans plan her, var meget velovervejet. og nøje gennemtænkt. Og han har brugt meget tid på det tror jeg.

Han har garanteret betragtet sig selv som en der selvfølgelig og  naturligt skal være i centrum,

og han har svært ved at sætte sig ind i andres situation. Han vil lægge stor vægt på det ydre hvordan han agere med andre, snakker, og altid velformuleret., og for ham, er det er meget vigtigt hvilken titel Her har du så været i centrum Jasmin. Han har, interesse i hvem du er  hvordan du eksempelvis  bor, osv osv.

Han vil  opfører sig grandiost, dvs. at han føler, at han er fantastisk. Og han fik jo dig helt op, at kører jasmin. Fordi han kunne mærke din store interesse.

Bag hans storheds fornemmelserne gemmer der oftest sig en dyb usikkerhed og tomhedefølelse. Hans omgivelser har måske gennemskuet ham. Så noget nyt skal, der ske. 

I starten tager han dig med storm jasmin. Og får dig til at føle dig fantastisk, dejlig og lækker. Og du skriver det jo selv meget godt. 

 

Læste lige denne artikel Jasmin.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/Jobliv/2008/08/06/104306.htm

 

Håber bestemt du er, okay Jasmin. Ja ikke nogen rar følelse, at blive narret på den måde. Men tror heller ikke, at du skal negligere ham. Han kan, være potentiel farlig. Men håber ikke, han gør noget mere ud at, kontakte dig. Pas på dig selv Jasmin. i piger ved ikke, hvad det er for nogle uhyrligheder i kan møde. 

 

Hygge Jasmin.

 

KK

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg synes faktisk ikke at psykopaten, sociopaten, casanova-fyren eller hvad man ønsker, at kalde ham er specielt interessant ved historien som nærværende.

 

Det som jeg ser som det interessante er "Hvorfor kan nogen forelske/miste jordforbindelsen sig med lynnets hast i sådan en gang overdreven tæppebomning af ens følelsesregister".

 

Skyldes det at man typisk lever et liv hvor almindelig kurtisering simpelthen preller af, fordi man mere eller mindre ubevidst ikke tillader at lukke en ind i ens hjerte. Ved almindelig kurtisering sker initiativerne jo typisk i et mere adstadigt tempo, hvor modparten  gives tid til refleksion, vel netop fordi man ønsker at ens følelser/interesse skal være gengældte og ægte, altså ikke følelser man har manipuleret sig frem til. Dertil kommer vil også at almindelig sårbare mennesker, går stille frem dels for at beskytte egne følelser og dels for via måske forsigtige skridt at sikre sig at modparten er med. Eller skyldes det måske blot en slags kamp imellem det ubevidste og ens logiske beslutninger, altså noget med at man bilder sig noget ind, som bare ikke rigtigt virker for en i længden. 

 

Jeg har ikke svaret, men må ofte undres over "hvad f...... går der galt", for noget må der jo gå galt, når man i den grad kan manipuleres følelsesmæssigt. For at man ikke skal tro, at dette er et indlæg hvor jeg ønsker at pudse egen glorie, så må jeg hellere fortælle, at jeg enkelt gang i mit liv har oplevet noget beslægtet.

 

Vi taler internet dating, og episoden ligger vel 8-9 år tilbage i tiden. Jeg var single og på jagt efter kærlighed, uden at være hverken panisk eller desperat. Jeg var dog afklaret omkring, at jeg søgte kærlighed og nærvær. Jeg havde været på de obligatorisk 20-30 kaffelatte dates, hvor jeg mødte en masse skønne og søde kvinder, dog uden at de kunne tænde bare en lille gnist i mit hjerte.

 

Nå, men pludselig modtager jeg så et sødt brev fra en kvinde. Ja det hænder faktisk at kvinderne selv tager initiativ, og da jeg selv synes at jeg fik passende opmærksomhed fra kvinderne, ligger der ikke noget i den detalje, at det var kvinden der kontaktede mig. De første mange breve fra os begge var egentligt ganske uskyldige hvor der blot nænsom blev kredset omkring gensidig sympati m.v.  Jeg erindre ikke længere hvornår i forløbet at brevudvekslingen blev intensiveret og udviklede sig til decideret stor flirt. Det at vi uden at have mødt hinanden stor flirtede, er egentligt heller ikke så usædvanligt endda. 

 

Det usædvanlige var at vi begge pludselig følte alle de følelser der følger med forelskelse. Nu er jeg ellers en rimelig afklaret herre, der normal er rimelig kritisk overfor "mystiske" fænomener, så det kom ganske bagpå mig, at jeg kunne føle forelskelse i en andet mennesker, jeg aldrig havde mødt. Men da modparten havde det på samme måde, fik den logiske hjernehalvdel ikke et ben til jorden.

 

Ja, der sker jo så det, at vi skal mødes ude i den virkelige verdenen, vi glæder os begge som nogle små børn, og kan næsten ikke vente til dagen. Ja i kender alt det der følger med forelskelse.  Vi møder hinanden og BANG illusionen brister. Heldigvis for vores vedkommende, var vi rimelige hurtige til begge, at se det komiske i,  at vi begge havde ladet os fortrylle og lækre og søde ord.

 

Ja, jeg er godt klar over, at vi her kun kan tale om noget beslægtet, eftersom ingen af parterne bevist ønskede at forføre modparten via manipulation. Personligt synes jeg det var en sjov oplevelse, når jeg ser tilbage. Dengang brugte jeg en del tid på at vende mit blik indad i et forsøg på at finde svar på "Hvordan f.... kunne det ske for mig".

 

Følelser er jo en underlig størrelse, der sjældent lader sig forklare med ord, men for mit vedkommende tror jeg nu alligevel at jeg lod mig tryllebinde af noget der vel nærmest kun kan beskrives som det mest "Eventyragtige og perfekte kurtiseringsforløb". I dette fantasirum  udfyldte jeg selv alle de manglende brikker hos kvinden (på et sådant tidspunkt kender man jo faktisk ikke ret til modparten, så fantasien og ønsketænkningen har jo ofte frit løB). Det samme gjorde kvinden, og jeg vi kunne slet ikke genkende hinanden da vi mødtes. :-)

 

Om jeg så gjorde det rigtige, kan jeg af gode grunde ikke selv svare på, men jeg valgte at skrue mine forventninger ned, og lytte til at jeg nok trænge til noget feminint selskab der udover sex inkludere tilpas meget nærhed og intimitet til at dække mine behov. Og for at afslutte historien, så valgte jeg at være åben overfor andre typer forhold end det klassiske "Til livet os skiller". Siden har jeg aldrig oplevet noget tilsvarende, og jeg tvivler sgu også på, at jeg kan tryllebindes på samme måde igen, vel sagtens fordi nogle basale behov er dækket i passende grad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for dit indlæg Jasmin.

Det føles uden tvivl som en lussing lige i øjeblikket: Det, man har spejdet efter, dukker (uventet) op, og så viser det sig alligevel at være et blålys. Efter af følelsesstrengene er begyndt at vibrere.

 

Du skal være glad for, at det ikke gik meget, meget værre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det usædvanlige var at vi begge pludselig følte alle de følelser der følger med forelskelse. Nu er jeg ellers en rimelig afklaret herre, der normal er rimelig kritisk overfor "mystiske" fænomener, så det kom ganske bagpå mig, at jeg kunne føle forelskelse i en andet mennesker, jeg aldrig havde mødt. Men da modparten havde det på samme måde, fik den logiske hjernehalvdel ikke et ben til jorden.

 

Ja, der sker jo så det, at vi skal mødes ude i den virkelige verdenen, vi glæder os begge som nogle små børn, og kan næsten ikke vente til dagen. Ja i kender alt det der følger med forelskelse.  Vi møder hinanden og BANG illusionen brister. Heldigvis for vores vedkommende, var vi rimelige hurtige til begge, at se det komiske i,  at vi begge havde ladet os fortrylle og lækre og søde ord.

 

Det er vel fornøjelsen, men også faren ved internettet - at man kan have en følelsesmæssig intim relation med et andet menneske, som man face to face ikke bryder sig om - i et sådant tilfælde kunne det måske være en fordel med lyset slukket  :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes faktisk ikke at psykopaten, sociopaten, casanova-fyren eller hvad man ønsker, at kalde ham er specielt interessant ved historien som nærværende.

 

Det som jeg ser som det interessante er "Hvorfor kan nogen forelske/miste jordforbindelsen sig med lynnets hast i sådan en gang overdreven tæppebomning af ens følelsesregister".

jeg ved ikke hvorfor det kan ske for andre - men jeg ved hvorfor det kan ske for mig

 

 

når jeg forelsker mig - så sker det på baggrund af intensitet. Jeg møder dagligt folk der er søde, venlige, kære, dejlige, omsorgsfulde, behagelige.... alle de gode ting du kan sætte på folk i almindelighed... 

 

men ikke en af dem formår at få mig til at føle noget som helst ud over almindelig venlighed, sympati og omsorg hvis de skulle have behovet... 

 

 

Når jeg føler noget der ligger ud over venlighed - så gør jeg det på et niveau der er ekstremt - der kommer vild power på.... det er i samme klasse som alt andet jeg foretager mig... meget meget voldsomt. 

 

Men jeg kan ikke føle noget som helst amourøst for nogen jeg ikke kan spejle mig i ... og der er ganske enkelt bare ikke power NOK bag ved de mennesker jeg møder til hverdag... de fylder ikke nok og efterlader ikke tilstrækkelige indtryk til at jeg forelsker mig... 

 

jeg husker dem med glæde, hygge ect - men ikke med gnisten af forelskelse.. 

 

 

 

Nu foreslår KK at han er narcissist og det er ikke et dårligt bud. Han har narcissistiske træk - ingen tvivl om det...  men hvor den gennemførte narcissist er grandios, overdrevet charmerende og gavmild havde han i stedet sociopatens tvivl om eget værd - noget man normalt aldrig finder hos en narcissist.  Sociopaten forstår kulturens behov for at man viser en form for ydmyghed... og vil med succes emulere den.

 

hvor meget narcissisten end vil prøve vil det virke forkert hvis han prøver at virke ydmyg - det vil fremstå uægte... det gjorde det ikke her... 

 

 

Men tilbage til hvorfor jeg faldt nok til at jeg valgte at overse alle mine advarselslamper... 

 

Sociopaten emulerer med stor succes de følelser han tror omgivelserne gerne vil se.... og han kunne læse mig som en åben bog da jeg jo aldrig lægger skjul på min egen intensitet og ligefremhed... 

 

det kan de af jer der har mødt mig jo skrive under på... jo vildere jo bedre *gg*

 

og jo mere jeg kan blive revet rundt følelsesmæssigt og jo mere jeg skal forholde mig til et andet menneske (good and bad)  - jo mere sexet er vedkommende i mine øjne.  Der skal være NOK at forholde sig til, der skal være materiale nok til at jeg tænker på vedkommende både imens og efter samværdet... 

 

 

Hvis han havde været ægte og havde historien været ægte - så havde der været materiale nok til et helt liv - så ville han aldrig have holdt op med at være spændende.. aldrig nogensinde...  og jeg ville have kunnet nå de vilde højder fordi energiniveauet med ham var så ekstremt...  der var power nok til et match

 

Det er jo det jeg tænder på, det der omgående sætter gang i alle de signalstoffer der promter forelskelsen... 

 

 

Mennesker uden kombinationen af dyb eftertænksomhed, en kæmpe portion (gerne sort) humor,  store analytiske evner, rummelighed og u-udtømmelig energi fænger bare ikke min forelskelse.... men det gjorde han... på alle punkter såvidt som jeg kunne høre da vi snakkede... 

 

 

at det hele var fake... det er så bare tragisk... min drømmemand findes kun når han bliver opdigtet.... so much for a happy ending... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvem har ikke prøvet at bilde en pige ind at de f.eks. er hemlig agent eller prof. sports udover osv. for at imponere en pige.

For mange er det at besøge en GP lidt af en fantasi og noget man kan fører videre med f.eks. rollespil.

Mange GP opgiver ikke deres rigtige alder, navn osv. Når pigen stønner mens hun giver et blowjob, når hun fortæller at du har en stor pik, når hun faker en orgasme, når hun fortæller at du var god i sengen osv. Hele det setup som det er at besøge en GP er langt hen af vejen bygget op om en omgåelse af sandheden, og nogen tager det så lidt længere.

For mange af os mænd, er det at købe sex OGSA en såkaldt "Supermand" - man kan udgive sig for noget man ikke er, er derved få pudset sit ego. For en mand på 50 år der vejer 20 kg. for meget, er det da fantastisk når en ung smukt pige fortæller dig at du bare var fantastisk i sengen, uanset om det er en GP man lige har betalt for at være sammen med.

At besøge en GP er ikke kun for at få taget trykket men kan også være en flugt fra virkeligheden - en flugt fra en kedelig hverdag med en sur konen og børn der skriger, en chef der råber, kunder det er sure osv.

GP'erne gør mange ting for at give kunden en godt oplevelse, men os mænd gøre også "noget" for at vi får en god oplevelse ud af det.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jasmin måske skulle du sænke dine krav til drømmemanden, så er chancerne større for at finde en og han bør ikke være en kunde.

 

kære Nille

 

Kunne du bruge resten af dit liv sammen med en der kun var halvdelen af det du drømte om hun skulle være ???  nej vel? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
.... Ja, der sker jo så det, at vi skal mødes ude i den virkelige verdenen, vi glæder os begge som nogle små børn, og kan næsten ikke vente til dagen. Ja i kender alt det der følger med forelskelse.  Vi møder hinanden og BANG illusionen brister. Heldigvis for vores vedkommende, var vi rimelige hurtige til begge, at se det komiske i,  at vi begge havde ladet os fortrylle og lækre og søde ord ...

 

Jeg tror faktisk, at dette forløb er mere almindeligt end som så.

 

I hvert fald har jeg prøvet nøjagtigt det samme, da jeg for år tilbage var på en datingside. Der sker det, at man inde i sit hovede opbygger et billede af den anden, og tit justerer man sig også ind efter hinanden.

Det er ret nemt, når man sidder bag et tastatur og kan slette, rette, tilføje. Alt kan formes og tilpasses.

 

Så kommer mødet i det virkelige liv.

Det kan nemt blive en skuffelse, netop fordi man har opbygget et billede, der ikke holder. Det kan f.eks vise sig, at den anden ikke er så veltalende og livlig, som man havde fået indtryk at. Det kan vise sig, at kemien alligevel ikke helt var til stede, og det kan vise sig, at en ting, den anden ikke har skænket en tanke i korrespondancen, i virkeligheden er en turn off.

 

Jeg prøvede det et par gange, og skuffelsen var selvsagt stor.

Det var i det mindste kvinder, jeg mødte ansigt til ansigt og fik en afklaring med. Værre var det at korrespondere med de endnu flere, der trak korrespondancen ud, for så at bakke ud, når der blev langet et konkret mødetidspunkt ud.

 

Nej, verden er ikke altid helt let af navigere rundt i.

Del dette indlæg


Link til indlæg

kære Nille

 

Kunne du bruge resten af dit liv sammen med en der kun var halvdelen af det du drømte om hun skulle være ???  nej vel? 

 

 

Måske... forhåbentlig har vedkommende andre kvaliteter og vi/I kan udvikle os/jer sammen.

Det er de færreste som får drømmemanden/kvinden. Det handler om at respektere hinanden og støtte hinanden langt hen ad vejen. 

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Klogt formuleret Nille. Det minder mig om en veninde jeg har, hun er nu 57, har aldrig været gift, forlovet eller været tæt derpå. Hun er ellers nydelig nok af hendes alder, har altid haft gode stillinger i erhvervslivet, udadvendt og humoristisk.

Hun har høje krav til en evt. kæreste og de der gennem tiden er sluppet igennem nåleøjet blev hurtig kasseret fordi de så alligevel manglede et og andet.

Hvis man har meget høje krav til ens partner, ikke vil gå på kompromisets vej, ikke vil se om kærligheden måske kan blomstrer selvom han måske ikke var 100 % drømmemanden så risikerer man at livet suser forbi en og man slet ikke nåede at opleve mange ting med en partner, som i tilfældet med min veninde. De kærester jeg har haft, har måske ikke været perfekte rent personligshedsmæsssigt og med udseende i forhold til min drømmepige, men jeg er heller ikke perfekt, slet ikke, og jeg har da elsket flere af pigerne højt og haft fantastiske oplevelser og stunder med dem, som jeg ikke ville have været foruden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg tror faktisk, at dette forløb er mere almindeligt end som så.

 

I hvert fald har jeg prøvet nøjagtigt det samme, da jeg for år tilbage var på en datingside. Der sker det, at man inde i sit hovede opbygger et billede af den anden, og tit justerer man sig også ind efter hinanden.

Det er ret nemt, når man sidder bag et tastatur og kan slette, rette, tilføje. Alt kan formes og tilpasses.

 

Så kommer mødet i det virkelige liv.

Det kan nemt blive en skuffelse, netop fordi man har opbygget et billede, der ikke holder. Det kan f.eks vise sig, at den anden ikke er så veltalende og livlig, som man havde fået indtryk at. Det kan vise sig, at kemien alligevel ikke helt var til stede, og det kan vise sig, at en ting, den anden ikke har skænket en tanke i korrespondancen, i virkeligheden er en turn off.

 

Jeg prøvede det et par gange, og skuffelsen var selvsagt stor.

Det var i det mindste kvinder, jeg mødte ansigt til ansigt og fik en afklaring med. Værre var det at korrespondere med de endnu flere, der trak korrespondancen ud, for så at bakke ud, når der blev langet et konkret mødetidspunkt ud.

 

Nej, verden er ikke altid helt let af navigere rundt i.

 

Jeg vil være tilbøjelig til at give dig ret i, at fænomenet er mere udbredt end man umiddelbart skulle tro.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

 

Men jeg kan ikke føle noget som helst amourøst for nogen jeg ikke kan spejle mig i ... og der er ganske enkelt bare ikke power NOK bag ved de mennesker jeg møder til hverdag... de fylder ikke nok og efterlader ikke tilstrækkelige indtryk til at jeg forelsker mig... 

 

 

Mennesker uden kombinationen af dyb eftertænksomhed, en kæmpe portion (gerne sort) humor,  store analytiske evner, rummelighed og u-udtømmelig energi fænger bare ikke min forelskelse.... men det gjorde han... på alle punkter såvidt som jeg kunne høre da vi snakkede... 

 

 

 

Du er bestemt ikke den eneste person der med stor nøjagtighed kan beskrive hvad der kan bringe dine følelser i kog. På mig virker det dog en smule som en slags "designer love" hvor omdrejningspunktet måske mere handler om match og fornuft end om fuldstændige urationelle følelser.

 

Jeg tilhører så en anden gruppe, den gruppe der overhovedet ikke kan forklare hvorfor de er blevet forelsket. Jeg bliver det bare, og når jeg ser på de kvinder jeg er blevet forelsket i, så har kvinderne ikke meget tilfældes. Selvfølgelig har jeg da også analyseret en del på tidligere forhold og søgt efter nogle mønstre. I et forsøg på at finde nogle mønstre, har jeg egentligt ikke kunne finde ret meget andet end "Jeg tiltrækkes åbenbart af forskellighed", da jeg aldrig har kunne spejle mig i modparten, såfremt der med dette udtryk menes ensartethed eller ens karaktertræk m.v. 

 

Nu er der jo ikke nogen kærlige følelser der er mere rigtige end andre, og uagtet om man går din vej eller andre, så oplever de fleste jo alligevel at gassen går af ballonen med årene.  For mit vedkommende står jeg nok der i livet, hvor jeg egentligt ikke spekulere så meget over selve forelskelsen, men langt mere hvad skal "limen" være for at et forhold kan holde i længden. Jeg tænker ligeledes en del over hvad skal der til for at forholdet kan bevare sin glans, således at jeg oplever det som en berigelse af mit liv, snarere end en lang ørkenvandring i kompromisser, med det resultat at livet bliver mere gråt og rutinepræget end et singleliv.

 

For mit vedkommende kunne jeg forstille mig at "limen" er den berømte kommunikation. For nogen kan det at tale sammenlignes med en flaske med indhold, på et tidspunkt er flasken tom. For andre er der mere tale om en kilde, der aldrig løber tør.  Det sidste ønsker jeg, men jeg må så også sande, at selvom jeg møder kvinder der umiddelbart virker således, så tænder denne egenskab mig egentligt ikke. Jeg bliver således forelsket i noget "x-faktor", men det vil sikkert være en klar fordel hvis tale-kilden kunne følge med.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Jasmin og alle jer andre

Jeg er da virkelig ked af at han viste sig

at være, som han var og hvorfor han gjorde

som han gjorde, det kan man jo kun gætte

på, men at sige at det bare var for at få gratis

fisse, den er sgu for langt ude

Der er seriøst mange nemmere måder at få

fisse på, end at score en glædespige eller end

at få Jasmin til at forelske sig

Jeg ved det, for det har jeg prøvet i flere måneder

og det virker slet ikke

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Jasmin og alle jer andre

Jeg er da virkelig ked af at han viste sig

at være, som han var og hvorfor han gjorde

som han gjorde, det kan man jo kun gætte

på, men at sige at det bare var for at få gratis

fisse, den er sgu for langt ude

Der er seriøst mange nemmere måder at få

fisse på, end at score en glædespige eller end

at få Jasmin til at forelske sig

Jeg ved det, for det har jeg prøvet i flere måneder

og det virker slet ikke

 

Det er også alt for dyrt at score en GP, så er det billigere at hælde sprut på en ældre forsømt kvinde på et morgenværtshus lørdag morgen!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...