Annecute2002 19 Skrevet 28. Juli Hej, nu skriver jeg lige her og håber det okay findes der en måde eller side hvor vi som er GP"er kan anmelde eller advare mod kunder som ikke dukker op eller bevidst spilder ens tid? Ved der findes 180, som ganske få bruger men er der alternativer? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 1585 Skrevet 28. Juli Annecute2002 skrev, for 23 minutter siden: Hej, nu skriver jeg lige her og håber det okay findes der en måde eller side hvor vi som er GP"er kan anmelde eller advare mod kunder som ikke dukker op eller bevidst spilder ens tid? Ved der findes 180, som ganske få bruger men er der alternativer? Nympho hvis du køber vip. 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jalapeno 14 Skrevet 28. Juli Det kunne ellers være smart med en fælles side i kunne bruge, et lille system i kunne slå op i. Men jeg kunne godt frygte at det kommer lidt tæt på GDPR reglerne, at opbevare den slags uden samtykke? Men jeg ved ikke om man kan slippe udenom det, hvis man nu kun opbevare telefonnummeret uden andet information til at kæde det sammen med? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
letitsnow 46 Skrevet 28. Juli Telefonnumre er generelt personhenførbare, så det er faktisk et klokkeklart brud på GDPR at gemme og udveksle telefonnumre på kunder uden informeret samtykke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jalapeno 14 Skrevet 28. Juli letitsnow skrev, for 4 minutter siden: Telefonnumre er generelt personhenførbare, så det er faktisk et klokkeklart brud på GDPR at gemme og udveksle telefonnumre på kunder uden informeret samtykke. Men er det også det hvis man ikke har hemmeligt nummer? For hvordan kan sider som 180.dk så fx fungere? Eller har jeg givet dem tilladelse ved oprettelse af mit nummer for tusind år siden? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jalapeno 14 Skrevet 28. Juli (edited) Men lad os nu fiktivt sige at du vil lave din egen database til at holde styr på dine egne kunder, så prøvede jeg at lege lidt med AI, og gennem den side der hedder bolt.new fik jeg lavet en database ved at indtaste følgende promt: "I want a website with a database where people can anonymously add a phone number, give it a thumbs up or down, and a reason for the rating." https://thunderous-cobbler-b4f219.netlify.app/ Det er et spøjst link, i know EDIT: Jeg skal måske tilføje at linket kun er et eksempel på en mulighed. jeg vil anbefale at du selv laver noget, du har kontrol over. Redigeret 28. Juli af jalapeno Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Zieram 174 Skrevet 28. Juli Annecute2002 skrev, for 2 timer siden: Hej, nu skriver jeg lige her og håber det okay findes der en måde eller side hvor vi som er GP"er kan anmelde eller advare mod kunder som ikke dukker op eller bevidst spilder ens tid? Ved der findes 180, som ganske få bruger men er der alternativer? Der er, mig bekendt, ikke en central side til det. Der er et par løsninger jeg kan komme på. Den "nemmeste" er at få lavet et "girlz only" afsnit af en side ala eroguide, hvor i kan dele jeres egne erfaringer og bekymringer. En anden løsning er at få flyttet aktiviteten i DK over på noget ala "kaufmich.de" fra tyskland hvor der er indbygget rating system der går begge veje, incl. mulighed for at svare på kritik osv osv. En tredje løsning er at tale sammen piger imellem og måske blive enige om nogle "spille regler" for hvornår en given kunde skal "i den sorte bog" og så dele erfaring og info på den måde. Alle metoder har deres egne fordele og ulemper... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
letitsnow 46 Skrevet 28. Juli jalapeno skrev, for 36 minutter siden: Men er det også det hvis man ikke har hemmeligt nummer? Ja. Et telefonnummer er som regel personhenførbart: https://www.google.com/search?q=is a phone number PII Og i tilfælde af sådan en liste/website så er der jo ovenikøbet noget kontekst som kan knyttes til nummeret. Med andre ord er det en database over telefonnumre på GP-kunder. Hvis du er kunde hos Anna og Anna har gemt dit nummer i sådan en liste og Betina kender dit telefonnummer, så kan hun slå det op og lære noget om dig som du ikke har givet samtykke til at dele med Betina (og alle andre med adgang). 180.dk beskytter sig selv med at det er bruger-genereret indhold, men den tror jeg ærligt talt ikke holder i retten fordi sitet er 100% lavet til at dele oplysninger om telefonnumre. Jeg er ikke selv imod at GPer kan udveksle oplysninger om kunder, men nu nævnte du GDPR og det har jeg haft lidt at gøre med. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 1585 Skrevet 28. Juli Nu er det lidt svært at få informeret samtykke fra f.eks dem som ikke dukker op, hvis vi helt konkret taler om at der er givet underskrift på at det er tilladt. Men, det er egentligt så simpelt som at de piger der vil registrere kunder skriver det i annoncen. Så er der informeret og valget om at kontakte hende er principielt samtykke. Og under alle omstændigheder super let ikke at blive registret, opfør jer ordentligt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 663 Skrevet 28. Juli Man kan lovligt behandle (opbevare m.v.) personoplysninger uden samtykke, hvis behandlingen er nødvendig for, at den dataansvarlige bl.a. kan forfølge en legitim interesse. En anden mulighed kunne være at skrive i annoncen, at en indgåelse af aftalen indebærer et samtykke til at der kan behandles personoplysninger. Der stilles nok strenge krav til samtykket, men jeg tror ikke at nogle piger i praksis vil få problemer med datatilsynet, da det kræver at nogle mænd vil indrømme deres sexkøb. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
PeterJensen007 60 Skrevet 28. Juli GDPR gælder ikke når man som os lever på kanten af samfundet. Fordi ... vi spørger naturligvis AI: GDPR defines personal data broadly as any information relating to an identified or identifiable natural person Og som alle naturligvis ved vil vi netop ikke identificeres. Det er derfor jeg ikke hedder Peter Jensen og derfor Fanta, Soda, NamNam og hvad har vi ikke er rigtige navne. Anyway, GP'erne har en liste over problematiske kunder, som de vedligeholder et eller andet hemmeligt sted. Det har været nævnt før. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Ingenved 23 Skrevet 28. Juli @Annecute2002 180 kan være ret useriøst også. Jeg kan se du har 3 rapporter der inde, hvor en af dem angiver at du er falsk, og prøver at afpresse. Og de to andre er også dårlige Jeg har ikke selv besøgt dig, men jeg kunne da forestille at det som bliver skrevet ikke passer 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
letitsnow 46 Skrevet 28. Juli ErnstOle skrev, for 3 minutter siden: Man kan lovligt behandle (opbevare m.v.) personoplysninger uden samtykke, hvis behandlingen er nødvendig for, at den dataansvarlige bl.a. kan forfølge en legitim interesse. Det kræver stadig at man skal informere om databehandlingen. En gyldig begrundelse kunne måske være hensyn til GPens personlige sikkerhed eller beskyttelse mod svindlere, men det er ret langt fra folk der spilder GPens tid. Det kan være et juridisk minefelt at registrere selv de mindste oplysninger om folk. Jeg har svært ved at forestille mig en kunde melde en GP eller en klinik til Datatilsynet, men et website som jalapeno beskrev, som er bygget til at være en database over GP-kunder lyder som noget der nok hurtigt kunne komme i problemer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ensomfyr 102 Skrevet 28. Juli I forbindelse med et besøg i England stødte jeg på adultwork.com Her kunne både pigerne og køber give anbefaling af hinanden. Der var også flere profiler, der derfor krævede, at en aftale blev indgået gennem adultwork.com Et lignende system kunne være det, der efterlyses. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ensomfyr 102 Skrevet 28. Juli ensomfyr skrev, for 35 minutter siden: I forbindelse med et besøg i England stødte jeg på adultwork.com Her kunne både pigerne og køber give anbefaling af hinanden. Der var også flere profiler, der derfor krævede, at en aftale blev indgået gennem adultwork.com Et lignende system kunne være det, der efterlyses. Ligesom nogen krævede, at jeg som sexkøber skulle have positiv feedback på adultwork.com for at de ville lave en aftale. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
anmelder 897 Skrevet 28. Juli Man skal vel bare omgå GDPR reglerne?? Ja det er ulovligt og i strid med alt, men jeg kan forklare min påstand: Jeg har telefon nummer 11 22 33 44 og har fortjent at komme på den sorte liste fordi jeg ikke behandler Annecute pænt. hvis man skriver anmelder med telefon nummer 11 22 33 44 er et dumt svin, så er det en overtrædelse af reglerne. Hvis man skriver brugeren med telefon 11 22 33 xx er et dumt svin så vil jeg mene, at man er indenfor målskiven. der er trods alt 100 med det nummer. Problemet er selvfølgelig, at den der her telefon 11 22 33 55 også bliver ramt, men hvor stor er chancen for det?? I øvrigt tror jeg, at mange vil tænke sig om en ekstra gang, hvis man ved sådan en liste findes Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lulugirl 23 Skrevet 28. Juli SweettieDK skrev, for 2 timer siden: Nu er det lidt svært at få informeret samtykke fra f.eks dem som ikke dukker op, hvis vi helt konkret taler om at der er givet underskrift på at det er tilladt. Men, det er egentligt så simpelt som at de piger der vil registrere kunder skriver det i annoncen. Så er der informeret og valget om at kontakte hende er principielt samtykke. Og under alle omstændigheder super let ikke at blive registret, opfør jer ordentligt. Dig kan jeg dælme godt lide. Tak for inspiration til lidt i teksten. For ja deres henvendelse er da at samtykke til vidergivelse af tlf nr til andre såfremt de ikke dukker op til aftalen. Vi er nogle stykker som hjælper hinanden og sender kontakt videre hvor personen er kodet ind med dato og beskrivelse af oplevelsen. Så er alle forberedt eller kan vælge på forhånd at kode kontakten ind og blokerer. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McLovin 428 Skrevet 26. August Jeg tænker at man skal være lidt påpasselig med at hænge personer ud på 180 fordi de ikke dukker op. Useriøs og dårlig stil: ja. Men ligesom du og andre kvinder gerne vil holde jeres identitet lowkey og ikke ønsker at venner og familie ved hvad ens hobby erhverv går ud på, så useriøs eller ej, tror jeg heller ikke de fleste mænd vil synes det vil være særlig fedt at blive hængt ud på offentlige hjemmesider. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ensomfyr 102 Skrevet 26. August McLovin skrev, for 17 minutter siden: Jeg tænker at man skal være lidt påpasselig med at hænge personer ud på 180 fordi de ikke dukker op. Useriøs og dårlig stil: ja. Men ligesom du og andre kvinder gerne vil holde jeres identitet lowkey og ikke ønsker at venner og familie ved hvad ens hobby erhverv går ud på, så useriøs eller ej, tror jeg heller ikke de fleste mænd vil synes det vil være særlig fedt at blive hængt ud på offentlige hjemmesider. Man kan jo sige hvad man vil om det. Der er sikkert ingen tvivl om at de ikke vil synes det er særlig fedt at blive nævnt på en sådan side. Men efter min mening var det jo dem, der startede det 'dårlige' ved at udeblive uden afbud. Vil man behandles pænt må man jo også behandle andre pænt. Og det gør man ikke ved at udeblive uden afbud. Har de derimod meldt afbud, er jeg enig i at det ikke er på sin plads at anmelde dem nogen steder. Og helt ærlig. Hvis man gerne vil holde sin identitet lowkey, så bruger man vel ikke sin private telefon. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Søren - Aalborg 242 Skrevet 26. August ensomfyr skrev, for 23 minutter siden: Og helt ærlig. Hvis man gerne vil holde sin identitet lowkey, så bruger man vel ikke sin private telefon. Det er vi skam mange der gør, og vi forsøger også at opføre os pænt og overholde aftaler. Intet problem i at bruge sit privatnummer, så længe alle er enige om diskretion, men jeg har set flere steder på 180, at nogle skriver pæne anmeldelser om et telefonnummer, og med den ordlyd der er anvendt, så er det ikke svært at regne ud, hvad han har lavet. Jeg er lidt delt med det der med, at anmelde et nummer fordi vedkommende ikke er dukket op. Ingen kender jo umiddelbart årsagen til det, så grunden kan jo være reel nok, men det har ikke været muligt at melde afbud. Jeg synes bare man skal passe på med sådan noget. Der står jo også på 180 at TS er falsk og prøver at afpresse folk, kan du læse længere oppe her. Er det sandheden… aner det ikke, men det står der. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 1581 Skrevet 26. August (edited) ensomfyr skrev, for 52 minutter siden: Man kan jo sige hvad man vil om det. Der er sikkert ingen tvivl om at de ikke vil synes det er særlig fedt at blive nævnt på en sådan side. Men efter min mening var det jo dem, der startede det 'dårlige' ved at udeblive uden afbud. Vil man behandles pænt må man jo også behandle andre pænt. Og det gør man ikke ved at udeblive uden afbud. Har de derimod meldt afbud, er jeg enig i at det ikke er på sin plads at anmelde dem nogen steder. Og helt ærlig. Hvis man gerne vil holde sin identitet lowkey, så bruger man vel ikke sin private telefon. Problemet med at gøre det offentligt er anonymiteten. Retssikkerheden er ret svær, da der er ret klar jura omkring injurier osv. Jeg vil klart anbefale pigerne at holde evt. lister tæt ind til kroppen da de uden tvivl ikke tåler dagens lys rent juridisk. Samtidig er jeg egentlig ret forstående overfor at man ønsker at have dem, så længe man husker på to ret åbenlyse bagsider/faldgruber: 1) Langt fra alle kvinder i branchen har lige rene motiver. Der er både misundelse og mistro pigerne imellem og der kan være mange uærlige grunde til at et nummer ender på en liste (listen er ikke mere værd end ens tillid til dem der har skabt den). 2) De kunder der bevidst opfører sig grænseoverskridende og ikke ønsker at ændre adfærd, skifter bare nummer på nøjagtig samme måde som kvinder med dårligt ry i branchen skifter navn og nummer. Så det er et værktøj der skal bruges med omtanke. Redigeret 26. August af Refresh 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 1581 Skrevet 26. August Søren - Aalborg skrev, for 21 minutter siden: Jeg er lidt delt med det der med, at anmelde et nummer fordi vedkommende ikke er dukket op. Ingen kender jo umiddelbart årsagen til det, så grunden kan jo være reel nok, men det har ikke været muligt at melde afbud. I så fald ville det være god stil at kontakte pigen/klinikken efterfølgende og undskylde udeblivelsen... Der er nogle ret basale høflighedsnormer, som åbenbart ikke er kotume i branchen, hvilket i min optik er virkelig ærgerligt. Jeg er principielt stor fortaler for depositum ved reservation, da det sikrer pigen en kompensation ved udeblivelse, men forstår godt problemet, da det kræver en tillid, som man desværre ikke kan tage for givet i branchen. Jeg ved at @Miley_for_pleasure skriver i sin annonce at hun tager gebyr ved udeblivelse, hvilket jeg synes er ret og rimeligt og helt standard i andre brancher, men jeg tænker at det er svært at håndhæve med mindre det er en kunde der virkelig gerne vil lave en ny aftale. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Søren - Aalborg 242 Skrevet 27. August Refresh skrev, for 7 timer siden: så fald ville det være god stil at kontakte pigen/klinikken efterfølgende og undskylde udeblivelsen... Der er nogle ret basale høflighedsnormer, som åbenbart ikke er kotume i branchen, hvilket i min optik er virkelig ærgerligt. Jeg er på ingen måde uenig, og jeg ville aldrig selv udeblive fra en aftale uden et afbud. Men som jeg har set en GP skrive herinde fornyelig, så er hun også bare et menneske, da hun skulle retfærdiggøre, at hun ikke havde meldt afbud til kunden, der ellers havde en aftale om et møde. Jeg er bare modstander af, at der bliver skrevet på 180.dk om det, og det går begge veje. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Annecute2002 19 Skrevet onsdag klokken 17:18 Altså gode kunder giver jeg på 180 en anmeldelse og skriver kun "Sikker" men kunder der enten er aggressive, ubehagelige eller ikke møder op uden afbud skriver jeg "pas på" 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg