Hop til indhold
Signor Cuoco

Nedladende sprog i anmeldelser

Recommended Posts

Bananas skrev, Lige nu:

Vil du gerne udvikle på hvilken måde jeg mangler et "sund fornuft". Det er en anklage som jo kræver lidt uddybning, synes du ikke?

-du har selv nævnt alle de kvinder du har været sammen (købesex) med i mange år tilbage og alligevel hævder du -at du aldrig har følt dig snydt... Bare en eneste gang... Det er imponerende særligt i nyere tid -hvor det nærmes er mere reglen en undtagelsen, at en gp snyder med et eller andet -om ikke andet så tiden.  "Anklage" bunder ikke så dybt -da jeg jo slet ikke kender dig -udover hvad du skriver herinde...  Og der virker du jo ellers til, at være ret så fornuftig for det meste;-) 

Jeg forsøger at bruge min sunde fornuft -også når jeg bliver snydt, og vælger ikke altid, at gøre opmærksom på det (man skal vælge sine kampe) hvis det ikke kan bidrage til noget positivt -og besøget ellers har været det -så kan jeg fint -gå 10 minutter før timen er gået. Men skynder de på mig efter kort tid, og deres mobil bliver brugt osv. -så siger jeg fra... (det kalder jeg også snyd)

Ps. Du er jo selv en humoristisk mand -det var måske et kærligt dril(forsøg på) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Møffe skrev, for 1 minut siden:

du har selv nævnt alle de kvinder du har været sammen (købesex) med i mange år tilbage og alligevel hævder du -at du aldrig har følt dig snydt... Bare en eneste gang... Det er imponerende særligt i nyere tid -hvor det nærmes er mere reglen en undtagelsen, at en gp snyder med et eller andet -om ikke andet så tiden. 

Jeg er heller aldrig blevet snydt og jeg kan roligt understrege i nyere tid, da jeg kun har besøgt gp'ere i de sidste tre år.

Jeg har mødt nogle der ikke levede op til det jeg håbede på, men snydt er jeg aldrig blevet... Ikke endnu i hvert fald.

Men jeg bor jo også relativt tæt på Sverige, selvom det stadig er i DK. Så måske den svenske banan har god indflydelse på københavnere eller måske er snyderi ikke reglen, eller bare ikke er det for alle ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Møffe skrev, for 2 minutter siden:

-du har selv nævnt alle de kvinder du har været sammen (købesex) med i mange år tilbage og alligevel hævder du -at du aldrig har følt dig snydt... Bare en eneste gang...

Nå - jeg har ikke nævnt alle. Langt fra faktiskt.

Men helt ærligt: jeg har aldrig følt mig snydt. Ikke en eneste gang. Alle kvinder jeg været sammen med har jo ikke fået mig op at ringe på den samme måde - men at ikke opleve den bedste oplevelse nogensinde er jo ikke detsamme som at blive snydt. Eller at føle sig snydt.

Måske skal jeg sige det sådan: Hvis jeg nogen gang har følt mig snydt, så har jeg glemt det. Helt ærligt.

På den anden side så er der jo en forfærderlig masse piger jeg ikke  besøger. Jeg har min måde at lave mit udvalg på, og måske er den så fornuftig at jeg undviger fælderne?

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 16 minutter siden:

@Møffe

Jeg må tilslutte mig @Bananas - jeg fatter bjælde af hvad pokker du mener ... :D
Sagt i al fredsommelighed ...

Lidt det samme med det du skriver her ...

... øøh, hvad må man ikke blande sammen ... ?
Og hvorfor .. ?
Selv har jeg meget ofte netop kontaktet og besøgt piger, der er aktive på EG .. 
Jeg har kun oplevet det som en fordel ... 

Kære sneræven

Så er det jo fint. Men f.eks. læste jeg i går om en der skrev om han havde talt med en gp om en anden kunde/bruger på eg -som havde skreven han havde besøgt hende kl. 14 osv. Det mener jeg ikke er ok. 

Jeg har ikke interesse i at besøge nogen der er aktive herinde, og jeg taler helle ikke med en gp om andre kunder/eg ved besøg intet ligger mig fjerner. Jeg kan godt lytte til en gp der har brug for, at fortælle om en træls oplevelse med en kunde -men efterspørge det aldrig eller nærmer hvem vedkommen er.

For mig er EG og besøg/gp ikke noget jeg blander sammen. Jeg har læst mange gange -dem der ikke adskiller det -og hvor uheldigt det kan være/blive ikke mindst for andre... (min mening)

Del dette indlæg


Link til indlæg
AB455 skrev, for 10 minutter siden:

Jeg er heller aldrig blevet snydt og jeg kan roligt understrege i nyere tid, da jeg kun har besøgt gp'ere i de sidste tre år.

Jeg har mødt nogle der ikke levede op til det jeg håbede på, men snydt er jeg aldrig blevet... Ikke endnu i hvert fald.

Men jeg bor jo også relativt tæt på Sverige, selvom det stadig er i DK. Så måske den svenske banan har god indflydelse på københavnere eller måske er snyderi ikke reglen, eller bare ikke er det for alle ;)

Fuldstændig det samme her ...
Jeg har besøgt piger i spredt fægtning i en halv snes år, og jeg har aldrig følt mig snydt.
Og jeg bor i et område af DK som jeg ikke tror Bananen frekventerer ... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Møffe skrev, for 11 minutter siden:

jeg taler helle ikke med en gp om andre kunder/eg ved besøg intet ligger mig fjerner.

Det la'r man jo bare vær' med ... 
Det er ikke noget jeg tænker så meget over - for mig er det såmænd ikke det store problem hvis andre taler om mig ... 

Tror jeg har lidt svært ved at se hvordan det kan være et problem for andre ... så længe man overholder de grundlæggende regler for diskretion .. 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 1 minut siden:


Og jeg bor i et område af DK som jeg ikke tror Bananen frekventerer ... 

Min kraft når langt, @sneræven. Du fornemmer den ikke, men den er der... Den holder dig om ryggen, tager dig i hånden og leder dig til gode mennesker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 2 minutter siden:

Fuldstændig det samme her ...
Jeg har besøgt piger i spredt fægtning i en halv snes år, og jeg har aldrig følt mig snydt.
Og jeg bor i et område af DK som jeg ikke tror Bananen frekventerer ... 

 

Bananas skrev, for 14 minutter siden:

Nå - jeg har ikke nævnt alle. Langt fra faktiskt.

Men helt ærligt: jeg har aldrig følt mig snydt. Ikke en eneste gang. Alle kvinder jeg været sammen med har jo ikke fået mig op at ringe på den samme måde - men at ikke opleve den bedste oplevelse nogensinde er jo ikke detsamme som at blive snydt. Eller at føle sig snydt.

Måske skal jeg sige det sådan: Hvis jeg nogen gang har følt mig snydt, så har jeg glemt det. Helt ærligt.

På den anden side så er der jo en forfærderlig masse piger jeg ikke  besøger. Jeg har min måde at lave mit udvalg på, og måske er den så fornuftig at jeg undviger fælderne?

 

AB455 skrev, for 15 minutter siden:

Jeg er heller aldrig blevet snydt og jeg kan roligt understrege i nyere tid, da jeg kun har besøgt gp'ere i de sidste tre år.

Jeg har mødt nogle der ikke levede op til det jeg håbede på, men snydt er jeg aldrig blevet... Ikke endnu i hvert fald.

Men jeg bor jo også relativt tæt på Sverige, selvom det stadig er i DK. Så måske den svenske banan har god indflydelse på københavnere eller måske er snyderi ikke reglen, eller bare ikke er det for alle ;)

Kære 3 brøder;-) Jeg havde ikke troet, jeg alligevel skulle blive så imponeret en søndag aften -som jeg er bleven over jeres vidnesbyrd... -Jeg må jo havde været ualmindelig uheldig så...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad i alverden har alt det her med tråden at gøre.?

Der var en gang den handlede om "Nedladende sprog i anmeldelser".

Det står i overskriften.

Se selv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Møffe skrev, for 7 minutter siden:

 

 

Kære 3 brøder;-) Jeg havde ikke troet, jeg alligevel skulle blive så imponeret en søndag aften -som jeg er bleven over jeres vidnesbyrd... -Jeg må jo havde været ualmindelig uheldig så...

Jeg har læst mange af dine skriv herinde, og tænker at jeg nogle gange næsten er misundelig på hvad du har oplevet. 

Måske fokuserer du bare for meget på det negative, for det skal da Gud vide at du har haft forrygende oplevelser. Hvis man skal tro det du skriver imellem.

Ualmindeligt uheldig lyder lidt mærkeligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, for 2 minutter siden:

Hvad i alverden har alt det her med tråden at gøre.?

Der var en gang den handlede om "Nedladende sprog i anmeldelser".

Det står i overskriften.

Se selv.

Det har alt med tråden at gøre. Hvor man lægger sit fokus: på det negative eller det positive. Hvor man placerer sig selv i oplevelsen. Hvilket ansvar man selv tager for at 1. Man valgte lige hende og 2. Hvordan man vælger at vurdere det som skete og siden formulere sin oplevelse.

Man formulerer sig ikke nedladende hvis man har haft en god oplevelse. Så spørgsmålet bliver jo i forlængelsen hvorfor man oplevede den som dårlig og hvilket ansvar man selv havde for forløbet.

Jeg er enig med dig om at det er kedeligt med nedladende sprog i anmeldelser. Men det er lige så kedeligt - eller mere - at de fleste som skriver nedladende ikke hvirker til at have nogen som helst balance i sin egen adfærden i den her verden. Og lur mig hvis det ikke egentlig er der hvor det klemmer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 9 minutter siden:

Jeg har læst mange af dine skriv herinde, og tænker at jeg nogle gange næsten er misundelig på hvad du har oplevet. 

Måske fokuserer du bare for meget på det negative, for det skal da Gud vide at du har haft forrygende oplevelser. Hvis man skal tro det du skriver imellem.

Ualmindeligt uheldig lyder lidt mærkeligt.

Tror hvad du vil;-) Og Ja jeg har haft mange "forrygende oplevelser" i gennem tiden;-) Heldigvis  -Derfor behøver jeg jo ikke lukke øjnene for snyd. Min grundholdning/udgangspunkt er altid positivt før et besøg -alt andet ville da være tåbeligt;-) Jeg skriver en anmeldelse, når jeg føler den kan bidrage med noget positivt til andre... Jeg har ikke behov for at lyve -den børnesygedom er jeg vokset fra for længst. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil gerne holde et ordentligt sprog i anmeldelser uanset om det har været en god eller mindre god oplevelse. 
Jeg har også fået at vide jeg bruger unødigt kancellerisprog i et DR program :D

Min optræden i programmet starter ved 36.08 hvis du ikke vil høre det hele

Med venlig hilsen

“Preben”

https://www.dr.dk/lyd/p1/klog-paa-sprog/klog-paa-sprog-2024/klog-paa-sprog-sex-for-penge-11032407015

Her er anmeldelsen de taler om

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, den 14.3.2024 at 19:49:

Når jeg læser en anmeldelse med et nedladende og grimt sprog om pigen, tænker jeg på, hvordan hun mon oplevede situationen og kunden. En sag har altid to, eller måske endda, tre sider. Min, din - og den rigtige.

Kritik kan selvfølgelig være berettiget. Det gælder jo overalt. Vi kan kun gøre tingene bedre, hvis vi får respons og konstruktiv kritik. Men selv om man er utilfreds, og måske endda føler sig snydt, kan man jo godt være høflig og fair. Måske får man svar og kommer i dialog.:)

 

@Signor Cuoco Jeg er helt enig med dig i at man skal afholde sig fra at skrive nedladnede og grimt i anmeldelser og at man som kunde selv er med til at sørge for en god oplevelse. Et eksempel på dette er hvis pigen viser sig at være meeeeget langt fra de billeder og den beskrivelse der ses i annoncen, hvis GP'en viser sig at være en helt anden og noget mindre tiltalende model eller billederne er 10-15 år og kilo siden, bør man, efter min mening, gå igen da sandsynligheden for en god oplevelse er uendelig lille. Vælger man at blive og anmelde pigen skal hun ikke nedgøres, da man selv var med til at blive i en situation der ikke blev og ikke kunne blive god. Det er heldigvis kun sket 'en enkelt gang for mig.

Når det kommer til piger der snyder så ser jeg lidt anderledes på sagen, piger der på uforklarlig vis mister evnen til at tale of forstå engelsk (eller dansk) når pengene er afleveret og som følge deraf ikke yder den service der var aftalt og betalt for eller som snyder voldsomt med tid /ydelser eller konstant forsøger sig med mersalg og giver dårlig service når det ikke lykkedes er i mine øjne i kategorien "scam". Jeg har læst mange anmeldelser af den karakter gennem årene, nogle gange i svovlende termer, andre gange mere nøgternt, men jeg har aldrig nogensinde set at GP'en i sidstnævnte tilfælde har meldt sig på banen og skrevet: "my bad, jeg led af forbigående talblindhed/ mistede kortvarigt evnen til at forstå og udtrykke mig på engelsk (eller dansk), send mig dit mobil nr. så klarer vi den med MobilePay". Jeg mener at det er vigtigt at der bliver informeret klart og tydeligt om de, heldigvis meget få, GP'er der bevidst scammer også uden at der bliver lagt for mange fingre imellem. 

Ærbødigst, DrMabuse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, den 14.3.2024 at 19:49:

Når jeg læser en anmeldelse med et nedladende og grimt sprog om pigen, tænker jeg på, hvordan hun mon oplevede situationen og kunden. En sag har altid to, eller måske endda, tre sider. Min, din - og den rigtige.

Kritik kan selvfølgelig være berettiget. Det gælder jo overalt. Vi kan kun gøre tingene bedre, hvis vi får respons og konstruktiv kritik.
 

(…)

 

Interessant emne. Nu fik jeg aldrig svaret på indlægget i sin tid. 
 

Jeg vil sige det sådan her. Først og fremmest har langt de fleste oplevelser, jeg selv har haft med GP’er været positive. Det sagt så kan der selvfølgelig være oplevelser, hvor noget bare ikke har været som det skulle. Jeg vil samtidig sige, at der måske ikke så meget er tale om nogens forskellige sider eller en rigtig eller forkert side. Men mere at det er sådan, at der er noget der hedder fakta. Jeg har skrevet det før. Men genren at lave en anmeldelse er subjektiv i sin natur. Den er dog nødt til at være baseret på fakta.

 

Uanset hvad kan der selvfølgelig opstå situationer, hvor man netop i en anmeldelse også vil være nødt til at komme med en kritik eller nævne noget der måske ikke lige var så godt eller kunne have været bedre. 


 

Signor Cuoco skrev, den 14.3.2024 at 19:49:

(…)

 

Kritik kan selvfølgelig være berettiget. Det gælder jo overalt. Vi kan kun gøre tingene bedre, hvis vi får respons og konstruktiv kritik. Men selv om man er utilfreds, og måske endda føler sig snydt, kan man jo godt være høflig og fair. Måske får man svar og kommer i dialog.:)

 

Man kan sige, at forhåbningen med at rejse en kritik måske er, at der så er andre klienter der ikke vil få samme oplevelse. Enten ved at de så måske kan finde en anden pige der kan levere en bedre service eller måske at en GP’en netop får muligheden for at ændre sin service til det bedre.

 

Jeg ved ikke om en kritik behøver at være høflig. For mig kan den også have lidt spark. Men jeg tænker dog, at det som du er inde på, det er hvis nogen decideret kritiserer en pige sønder og sammen, hvor det næsten bliver ubehageligt eller det kommer til at handle om små ubetydelige detaljer. Den slags har jeg selv ingen respekt for.


Det sagt er jeg ikke helt enig i det, du skriver til sidst. Du ved desværre ikke, hvordan folk tager en kritik – også selvom den er saglig. Jeg har i en anden tråd nævnt eksemplet med de mest høflige kunder, der kommer ind på en restaurant og det hele sejler bare. Man får ikke det man har bestilt, maden er brændt på og tjenerne skændes. Så kan det godt være, man på saglig vis gør opmærksom på, at det ikke er i orden, men det er desværre ikke alle der vil tage det lige godt. Nogle kan f.eks. blive vrede. Det er selvfølgelig æv for det forhindrer måske muligheden for at oplevelsen kan blive bedre i fremtiden. Omvendt kan der også være gange, hvor der netop så bliver rettet op på tingene. Jeg tror bare, at det er vigtigt at sige, at der også findes steder der bare ikke er gode, og hvor der er lidt lige meget hvad kunden gør. Det ville måske også gælde hos en GP hvor klienten ellers kan være nok så høflig.

 

Her er et eksempel på et medlem der også argumenterer for en sober tone:
 

Slowman skrev, den 14.3.2024 at 22:36:

(…)

Skriver man i et åbent forum synes jeg personlig at et lidt mere sobert sprog passer bedre og jeg er nok blevet lidt overrasket over det sprog der nogen gange anvendes når Glædes Piger omtales - faktisk både ifbm de gode og de lidt mindre gode oplevelser. Jeg mener vi bør vise den respekt at omtale pigerne med respekt på forum. 
Det vil også være med til faktisk at have og bevare respekten for pigerne og det fortjener langt de fleste, tænker jeg.

Jeg vil dog fortsat sige, at der også skal være plads til at man kan komme med lidt kant i sine anmeldelser. Det behøver ikke altid at være “pakket ind”. Men det sagt tror jeg netop til enhver tid, at det er respekten der er afgørende. Især respekten for GP’en. Det er netop et offentligt forum, men jeg tænker, at det uanset hvad er vigtigt i mange situationer med respekt. Men hvis oplevelsen selvfølgelig går helt skævt eller pigen bliver ubehagelig, så synes jeg også, at der skal være plads til at nævne det. Der kan f.eks. være tale om brug af falske billeder, en scetchy lokation, en pige der bliver truende etc. Også så at andre ikke får samme oplevelse. Der har dog netop også været eksempler på GP’er der decideret er blevet fuldstændig revset over småting eller deres udseende er blevet nedgjort uden en reel årsag hvilket jeg ingen respekt har for. En kritik behøver for øvrigt heller ikke at gå udelukkende på GP’en – det kan også være konceptet hun benytter etc.

 

Det med at rejse en kritik er for øvrigt noget jeg allerhelst selv vil være foruden. For man står måske med en fin pige eller lignende, hvor det måske bare ikke kører som det skal, så har man ikke nødvendigvis lyst til det. Alligevel er det måske nok det bedste typisk at gøre, så det ikke bliver ved sådan eller andre får dårlige oplevelser. Et spørgsmål som prisleje vil selvfølgelig også spille ind da jeg i hvert fald selv har forskellige forventninger til oplevelsen ud fra det :)



/TheLion

Redigeret af TheLion
Korrektur mm.

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheLion skrev, for 59 minutter siden:

Interessant emne. Nu fik jeg aldrig svaret på indlægget i sin tid. 
 

Jeg vil sige det sådan her. Først og fremmest har langt de fleste oplevelser, jeg selv har haft med GP’er været positive. Det sagt så kan der selvfølgelig være oplevelser, hvor noget bare ikke har været som det skulle. Jeg vil samtidig sige, at der måske ikke så meget er tale om nogens forskellige sider eller en rigtig eller forkert side. Men mere at det er sådan, at der er noget der hedder fakta. Jeg har skrevet det før. Men genren at lave en anmeldelse er subjektiv i sin natur. Den er dog nødt til at være baseret på fakta.

 

Uanset hvad kan der selvfølgelig opstå situationer, hvor man netop i en anmeldelse også vil være nødt til at komme med en kritik eller nævne noget der måske ikke lige var så godt eller kunne have været bedre. 


 

Man kan sige, at forhåbningen med at rejse en kritik måske er, at der så er andre klienter der ikke vil få samme oplevelse. Enten ved at de så måske kan finde en anden pige der kan levere en bedre service eller måske at en GP’en netop får muligheden for at ændre sin service til det bedre.

 

Jeg ved ikke om en kritik behøver at være høflig. For mig kan den også have lidt spark. Men jeg tænker dog, at det som du er inde på, det er hvis nogen decideret kritiserer en pige sønder og sammen, hvor det næsten bliver ubehageligt eller det kommer til at handle om små ubetydelige detaljer. Den slags har jeg selv ingen respekt for.


Det sagt er jeg ikke helt enig i det, du skriver til sidst. Du ved desværre ikke, hvordan folk tager en kritik – også selvom den er saglig. Jeg har i en anden tråd nævnt eksemplet med de mest høflige kunder, der kommer ind på en restaurant og det hele sejler bare. Man får ikke det man har bestilt, maden er brændt på og tjenerne skændes. Så kan det godt være, man på saglig vis gør opmærksom på, at det ikke er i orden, men det er desværre ikke alle der vil tage det lige godt. Nogle kan f.eks. blive vrede. Det er selvfølgelig æv for det forhindrer måske muligheden for at oplevelsen kan blive bedre i fremtiden. Omvendt kan der også være gange, hvor der netop så bliver rettet op på tingene. Jeg tror bare, at det er vigtigt at sige, at der også findes steder der bare ikke er gode, og hvor der er lidt lige meget hvad kunden gør. Det ville måske også gælde hos en GP hvor klienten ellers kan være nok så høflig.

 

Her er et eksempel på et medlem der også argumenterer for en sober tone:
 

Jeg vil dog fortsat sige, at der også skal være plads til at man kan komme med lidt kant i sine anmeldelser. Det behøver ikke altid at være “pakket ind”. Men det sagt tror jeg netop til enhver tid, at det er respekten der er afgørende. Især respekten for GP’en. Det er netop et offentligt forum, men jeg tænker, at det uanset hvad er vigtigt i mange situationer med respekt. Men hvis oplevelsen selvfølgelig går helt skævt eller pigen bliver ubehagelig, så synes jeg også, at der skal være plads til at nævne det. Der kan f.eks. være tale om brug af falske billeder, en scetchy lokation, en pige der bliver truende etc. Også så at andre ikke får samme oplevelse. Der har dog netop også været eksempler på GP’er der decideret er blevet fuldstændig revset over småting eller deres udseende er blevet nedgjort uden en reel årsag hvilket jeg ingen respekt har for. En kritik behøver for øvrigt heller ikke at gå udelukkende på GP’en – det kan også være konceptet hun benytter etc.

 

Det med at rejse en kritik er for øvrigt noget jeg allerhelst selv vil være foruden. For man står måske med en fin pige eller lignende, hvor det måske bare ikke kører som det skal, så har man ikke nødvendigvis lyst til det. Alligevel er det måske nok det bedste typisk at gøre, så det ikke bliver ved sådan eller andre får dårlige oplevelser. Et spørgsmål som prisleje vil selvfølgelig også spille ind da jeg i hvert fald selv har forskellige forventninger til oplevelsen ud fra det :)



/TheLion

Det var mange ord om noget, som i mine øjne rammer helt ved siden af skiven. Sagt i al respekt og ud fra det synspunkt, at vi nok opfatter begrebet “nedladende” forskelligt. 
Hvis du skriver i et nedladende sprog, så går du bevidst efter manden, m/k, og ikke bolden, og du gør det personligt; nedladende sprog handler altid om at gøre dig selv interessant, som det retoriske geni, du ser dig som, eller om at devaluere modparten. Derfor kan nedladende sprog have en vis værdi, og ikke mindst underholdningsværdi, i en diskussion mellem to parter, men der har ingen som helst berettigelse i en anmeldelse, som jo først og fremmest er rettet til andre, der gerne skulle have noget brugbart ud af den; med mindre formålet altså er at vise sine anonyme læsere, hvilken helvedes ka’l man er… Jeg vil aldrig kunne bruge en anmeldelse skrevet i et nedladende sprog til noget; det er useriøst. 
 

Redigeret af Svendsenaalborg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...