Hop til indhold
Signor Cuoco

Nedladende sprog i anmeldelser

Recommended Posts

Når jeg læser en anmeldelse med et nedladende og grimt sprog om pigen, tænker jeg på, hvordan hun mon oplevede situationen og kunden. En sag har altid to, eller måske endda, tre sider. Min, din - og den rigtige.

Kritik kan selvfølgelig være berettiget. Det gælder jo overalt. Vi kan kun gøre tingene bedre, hvis vi får respons og konstruktiv kritik. Men selv om man er utilfreds, og måske endda føler sig snydt, kan man jo godt være høflig og fair. Måske får man svar og kommer i dialog.:)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, for 9 minutter siden:

Når jeg læser en anmeldelse med et nedladende og grimt sprog om pigen, tænker jeg på, hvordan hun mon oplevede situationen og kunden. En sag har altid to, eller måske endda, tre sider. Min, din - og den rigtige.

Kritik kan selvfølgelig være berettiget. Det gælder jo overalt. Vi kan kun gøre tingene bedre, hvis vi får respons og konstruktiv kritik. Men selv om man er utilfreds, og måske endda føler sig snydt, kan man jo godt være høflig og fair. Måske får man svar og kommer i dialog.:)

 

Jeg er enig og det samme gælder sådan set for tonen flere steder på nettet. Kommetare til andres anmeldelser osv. 

Og jo jeg har også selv gjort mig skyld i at skrive i en træls tone af forskellige grunde 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Enig.
Det siger jo som regel også mere om anmelderen end om pigen eller oplevelsen. Heldigvis kan man ofte, uden de store problemer, udlede en masse om afsenderen ud fra tonen og sproget. Og det er vel at mærke ikke et spørgsmål om, hvorvidt man har ordet i sin magt eller ej; både oprigtighed og det modsatte (vælg selv blandt mange mulige begreber) vil ofte skinne klart igennem.

Det er faktisk utroligt, at så mange skriver “utroværdige”, i den nævnte forstand, tekster. Lige så underligt er det næsten også, at så mange bider på og kommenterer på dem; den slags burde bare ties ihjel. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
henlan skrev, 1 time siden:

Helt enig! Man bør bevare respekten for mennesket bag glædespigen.

Åhh. Vi kan jo også blive for meget “venlig boere”. 
Når man er blevet snydt så det driver - så synes jeg det er fair ( over for andre) at sige det som det er!

hvorfor skal svindlere og bedragerne Skånes?

- de fortsætter jo bare hvis folk kommer. 
og når man sælger en vare til måske 2-3000 kr i timen så må man altså godt stille krav!!0

Det gør vi da til alt andet vi køber?!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
PeeHairy skrev, for 33 minutter siden:


Når man er blevet snydt så det driver - så synes jeg det er fair ( over for andre) at sige det som det er!

Jo, ja.... Men jeg forstår nok ikke helt hvordan man lykkes med det der at blive "snydt så det driver"?

Jeg er en gammel mand, jeg har knaldet kvinder siden jeres nye kong blev født (er dog ikke hans far), og været i det her game så længe at jeg nogle gange næsten tror at det her er den rigtige verden.

Men jeg er aldrig blevet snydt så det driver. Hvordan gør i? Er det forventningerne som ordner det? Kravene? Idén om hvordan man omgåes med kvinder? Situationsfornemmelsen? Noget må det da være...

Jeg ved ikke hvor mange kvinder jeg har været nøgen sammen  med, men forfærderligt mange er det. Og alligevel har jeg ikke lykkets at blive snydt så det driver.

Hvad gør jeg forkert?

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg
PeeHairy skrev, for 11 minutter siden:

Åhh. Vi kan jo også blive for meget “venlig boere”. 
Når man er blevet snydt så det driver - så synes jeg det er fair ( over for andre) at sige det som det er!

hvorfor skal svindlere og bedragerne Skånes?

- de fortsætter jo bare hvis folk kommer. 
og når man sælger en vare til måske 2-3000 kr i timen så må man altså godt stille krav!!0

Det gør vi da til alt andet vi køber?!!

Det er nok et spørgsmål om, hvad man lægger i “nedladende og grimt sprog”, som TS skriver. 
Der kan måske godt være anledning til, og endda rimelighed i, at skrive noget grimt (selv om det ofte bare er udtryk for afmagt), men nedladende sprog er næsten altid et udtryk for, at man egentlig ikke har et argument eller en sag; så tyr man til sådan nogle greb:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 3 minutter siden:

Jo, ja.... Men jeg forstår nok ikke helt hvordan man lykkes med det der at blive "snydt så det driver"?

[…]

Jeg ved ikke hvor mange kvinder jeg har været nøgen sammen  med, men forfærderligt mange er det. Og alligevel har jeg ikke lykkets at blive snydt så det driver.

Hvad gør jeg forkert?

Jeg er ked af at sige det, men du har nok bare ikke opdaget det…:mellow:

;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
PeeHairy skrev, for 20 minutter siden:

Åhh. Vi kan jo også blive for meget “venlig boere”. 
Når man er blevet snydt så det driver - så synes jeg det er fair ( over for andre) at sige det som det er!

hvorfor skal svindlere og bedragerne Skånes?

- de fortsætter jo bare hvis folk kommer. 
og når man sælger en vare til måske 2-3000 kr i timen så må man altså godt stille krav!!0

Det gør vi da til alt andet vi køber?!!

Du har ikke forstået budskabet, men det skal der også være plads til..;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Svendsenaalborg skrev, 1 time siden:

Enig.
Det siger jo som regel også mere om anmelderen end om pigen eller oplevelsen. Heldigvis kan man ofte, uden de store problemer, udlede en masse om afsenderen ud fra tonen og sproget. Og det er vel at mærke ikke et spørgsmål om, hvorvidt man har ordet i sin magt eller ej; både oprigtighed og det modsatte (vælg selv blandt mange mulige begreber) vil ofte skinne klart igennem.

Det er faktisk utroligt, at så mange skriver “utroværdige”, i den nævnte forstand, tekster. Lige så underligt er det næsten også, at så mange bider på og kommenterer på dem; den slags burde bare ties ihjel. 

Enig hele vejen.

Men det forudsætter, at brugerne herinde kan læse både imellem linjerne, og på selve linjerne, for, som du ganske rigtigt siger, at "udlede en masse om afsenderen". 

De fleste besidder den evne, tror og håber jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
PeeHairy skrev, for 25 minutter siden:

Åhh. Vi kan jo også blive for meget “venlig boere”. 
Når man er blevet snydt så det driver - så synes jeg det er fair ( over for andre) at sige det som det er!

hvorfor skal svindlere og bedragerne Skånes?

- de fortsætter jo bare hvis folk kommer. 
og når man sælger en vare til måske 2-3000 kr i timen så må man altså godt stille krav!!0

Det gør vi da til alt andet vi køber?!!

Svindlere og bedragere skal selvfølgeligt ikke skånes for berettiget kritik. Blot synes jeg man skal bevare den gode tone og respekten for mennesket. Der er en tendens til, at folk kan blive meget brutale, når de sidder og gemmer sig bag skærmen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har det lidt svært med udtrykket at have "prøvet" en pige, som om hun er en karrusel i Tivoli. Noget jeg har set brugt en del her på siden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, for 21 minutter siden:

Du har ikke forstået budskabet, men det skal der også være plads til..;)

Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i glashus. 
at du skriver sådan præcis i denne tråd er da ikke bare tragisk.  men direkte pinligt!

Del dette indlæg


Link til indlæg
henlan skrev, for 17 minutter siden:

Svindlere og bedragere skal selvfølgeligt ikke skånes for berettiget kritik. Blot synes jeg man skal bevare den gode tone og respekten for mennesket. Der er en tendens til, at folk kan blive meget brutale, når de sidder og gemmer sig bag skærmen.

Ja så er vi ikke så uenige

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 20 minutter siden:

Jo, ja.... Men jeg forstår nok ikke helt hvordan man lykkes med det der at blive "snydt så det driver"?

Jeg er en gammel mand, jeg har knaldet kvinder siden jeres nye kong blev født, og været i det her game så længe at jeg nogle gange næsten tror at det her er den rigtige verden.

Men jeg er aldrig blevet snydt så det driver. Hvordan gør i? Er det forventningerne som ordner det? Kravene? Idén om hvordan man omgåes med kvinder? Situationsfornemmelsen? Noget må det da være...

Jeg ved ikke hvor mange kvinder jeg har været nøgen sammen  med, men forfærderligt mange er det. Og alligevel har jeg ikke lykkets at blive snydt så det driver.

Hvad gør jeg forkert?

Jeg bilder mig ind, at jeg forstår dig, du kontrastfyldte, begavede, lidt vemodige Bananas med den skæve, kinky, svensk-danske humor. Ret mig hvis jeg tar' fejl, men det gør jeg nu sjældent i den slags vigtige livsspørgsmål (dette naturligvis skrevet helt uden det stænk af selvudslettende selvironi, som jeg ellers plejer at bruge).

Situationsfornemmelse. Jeg er en midaldrende gentleman, ligesom du, dog lidt yngre, men ikke så meget,  og netop nu er endnu et nært familiemedlem og kær ven ved at dø foran mig. Der har været mange i de sidste års tid. Men vi, der stadig er her, næsten ved vores fulde bevidsthed og fysiske formåen, må fortsætte.  Med alt det der er godt.

Ligesom du er jeg heller aldrig blevet snydt. Har snarere fået meget mere, end jeg har betalt for. Har nydt hver en pige i gensidig harmoni. For man kommer langt med høflig, finansiel charme, respekt og øjenkontakt.

Med mere.

Forkert? HaHa. Kan godt lide din humor. Det sete afhænger af øjnene, der ser. 

..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ny i det her, men jo ikke i livet og god tone, høflighed, venlighed, respekt og seriøsitet hører hjemme også når vi taler om sex, købesex, Glædes Piger og i anmeldelser og om oplevelserne. Gode og knap som gode.

Jeg er klar over at for nogen kan et “uartigt sprog” være en del af oplevelsen og det hører så, efter min mening til i “soveværelset”,  hvis man har det sådan. 
Skriver man i et åbent forum synes jeg personlig at et lidt mere sobert sprog passer bedre og jeg er nok blevet lidt overrasket over det sprog der nogen gange anvendes når Glædes Piger omtales - faktisk både ifbm de gode og de lidt mindre gode oplevelser. Jeg mener vi bør vise den respekt at omtale pigerne med respekt på forum. 
Det vil også være med til faktisk at have og bevare respekten for pigerne og det fortjener langt de fleste, tænker jeg.

Redigeret af Slowman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skulle vi nu ikke bare lade folk skrive det sprog de nu føler mest for. Og så må den enkelte læser hver især med sit eget sprogkompas vurdere hvilken værdi vedkommende vil tillægge forfatteren.
 

Nogle skriver at det jo ofte siger noget om personen bag - og til det må jeg bare sige - hvor ved man det fra.  Jeg kan være en psykopat der skriver pænt eller en velopdragen mand der elsker at skrive beskidt. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jogge skrev, for 7 minutter siden:

Skulle vi nu ikke bare lade folk skrive det sprog de nu føler mest for. Og så må den enkelte læser hver især med sit eget sprogkompas vurdere hvilken værdi vedkommende vil tillægge forfatteren.
 

Nogle skriver at det jo ofte siger noget om personen bag - og til det må jeg bare sige - hvor ved man det fra.  Jeg kan være en psykopat der skriver pænt eller en velopdragen mand der elsker at skrive beskidt. 

 

Og hvad med respekten for pigen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, for 3 timer siden:

Når jeg læser en anmeldelse med et nedladende og grimt sprog om pigen, tænker jeg på, hvordan hun mon oplevede situationen og kunden. En sag har altid to, eller måske endda, tre sider. Min, din - og den rigtige.

Jeg er enig med dig, du rammer faktisk ret så rigtigt her.

Altså i den tid jeg har været i det her game,  og vi snakker hvad 3 år nu, og jeg har ikke rigtig haft en dårlig oplevelse eller jo der var  hvor jeg havde en episode med en skriftlig konflikt med en piges bagmand men ellers har jeg ikke haft en dårlig oplevelse.

Når jeg skriver anmeldelser af mine besøg, så kan det godt være jeg bruger nogle lumre beskrivelser, og det sådan bliver lidt pik og patter agtig, men jeg prøver også at skrive dem med et sprøjt humor, jeg synes jo selv jeg er hylende morsom og har meget selvironi og tager ikke altid mig selv alvorligt, faktisk synes jeg nogle gange mine anmeldelser er piv elendig fordi jeg føler jeg springer rundt i det. Men jeg fortæller altid hvad jeg synes er godt og smukt ved pigen.

Kære du gamle @Signor Cuoco det jeg prøver at forklare er at som du siger man kan faktisk altid snakke pænt, også selvom man ikke er enig, eller om man havde en dårlig oplevelse, som du også ret pænt nævner at oplevelser blevet set mellem forskellige øjne, kundens oplevelse og så er der pigens oplevelse, og vi ved jo faktisk ikke hvad der er sket, så man kan jo sige hvem har ret og hvem har ikke ? Men mange herinde har et ret groft sprog brug og det er syndt for vi alle der er herinde har jo en eller anden fællesnævner, der er os som besøger pigerne og pigerne som får besøg af os og det er jo vores alle sammens fælles nævner men alligevel har vi tendens til at kaste med lort og mudder efter hinanden til tider og det er faktisk ret syndt når vi er i et forum som dette hvor vi egentlig har en masse tilfælles.

Men ja man kan altid tale pænt også selvom man er frustreret eller vred

Redigeret af etspil5moden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, for 32 minutter siden:

Og hvad med respekten for pigen?

Hun er ikke målgruppe for anmeldelserne. Og skulle hun læse med er Ingen ikke klar over hvad der vil ramme hende hårdest.
 

En velformuleret hård kritik eller en primitivt formuleret hård kritik.

Personligt vil jeg blive mest ked af den velformulerede.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jogge skrev, for 58 minutter siden:

Hun er ikke målgruppe for anmeldelserne. Og skulle hun læse med er Ingen ikke klar over hvad der vil ramme hende hårdest.
 

En velformuleret hård kritik eller en primitivt formuleret hård kritik.

Personligt vil jeg blive mest ked af den velformulerede.  

Alligevel flot du har evnen at føle hvad en GP ville føle. På trods af at du hverken er kvinde eller GP. Respekt for det.
Jeg er ikke en gang på den samme kontinent som den kvinderne bevæger sig på. Jeg har til sidst måtte overgive mig; jeg er mand og tilmed sexkøbere og jeg aner ikke hvad det er at være kvinde og sexsælger. Derfor jeg skal blive begge dele i næste liv. Jeg vil forstå.

Personligt ville jeg være mest ked af at være den som formulerede kritiken - hård eller velformuleret, ligemeget. Jeg ville skamme mig over at bilde mig ind at jeg er nogen som har ret, evne eller kapacitet at validere og nedvurdere et andet menneskes erotiske kompetencer. Som hvis jeg personligt var noget slags neutralt benchmark som kunne måle seksuelle energier mennesker imellem. 

Kritik er dysfunktionelt i den her verden. Man kan beskrive sin personlige oplevelse - som måske har en lillebitte chance at blive nogenlunde værdifuld først når man også inkluderer hvem  man selv er og hvad man forventede, bidrog med og adderede til mødet.  Hvad de færreste gør. 

Det er derfor som kritiken/sproget siger mer om den som skriver end den det skrives om. Uanset om du er psykopat eller velopdragen så tager du dig en ret som du ikke kan leve op til, og som en nogenlunde reflekterende læser ikke lægger nogen værdi i.

Men som kvinden kan få det dårligt af eftersom hun, ligesom vi andre ikke er andet end et menneske - det eneste dyr på den her planeten som kan rammes dybt af ord, og som bruger ord som våben mod hinanden. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 8 timer siden:

Jeg har det lidt svært med udtrykket at have "prøvet" en pige, som om hun er en karrusel i Tivoli. Noget jeg har set brugt en del her på siden.

Enig! Jeg får selv en lille smule kvalme når jeg læser noget a la: 'Jeg pillede hende lidt i fissen, kneppede hende godt og grundigt og hun tog den fint i bund i alle stillinger' :wacko:

Tænker sommetider at de mænd der bruger den form for beskrivelse, efterfølgende har fejret deres bedrift med en slots pilsner imens de sparker dæk på en VW polo og genfortæller episoden til deres 3 kammersjukker - hæver mødet og drøner afsted med dakkedak musik for fulde gardiner ned på den lokale grillbar efter en hotdog og en cocio......

Jep, jeg har fordomme (eller bare livserfaring?) og putter helt klart folk i kasser udfra hvilke ord og vendinger de bruger i en fortælling og det uanset hvad fortællingen handler om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pianistinden skrev, for 18 minutter siden:

fulde gardiner ned på den lokale grillbar efter en hotdog og en cocio......

Der bestemt ikke noget galt med denne menu ........... og slet ikke efter en skøn hyrdetime :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 9 timer siden:

og været i det her game så længe at jeg nogle gange næsten tror at det her er den rigtige verden.

Præcis, man skal lige minde sig selv om at der er den rigtige og denne verden. Du rammer hovedet lige på sømmet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Big bang skrev, for 5 minutter siden:

Der bestemt ikke noget galt med denne menu ........... og slet ikke efter en skøn hyrdetime :D

Jeg er faktisk enig i lige det der :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...