Hop til indhold
cupid

MobilePay viser nu fulde navn

Recommended Posts

Nogle få piger tager imod betaling via MobilePay. Bemærk at man fra dags dato kan se det fulde navn på modtageren. Tidligere kunne man kalde sig hvad som helst.

/Cupid

Del dette indlæg


Link til indlæg
cupid skrev, for 23 minutter siden:

Nogle få piger tager imod betaling via MobilePay. Bemærk at man fra dags dato kan se det fulde navn på modtageren. Tidligere kunne man kalde sig hvad som helst.

/Cupid

Og. Er det ikke ligegyldigt 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tinas mand skrev, for 27 minutter siden:

Og. Er det ikke ligegyldigt 

Det er jo for at undgå snyd og bedrag + hvidvask/undgåelse af at opgive indtægter - så nu er mobilepay mere sikkert end før ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tinas mand skrev, for 57 minutter siden:

Og. Er det ikke ligegyldigt 

Dem, der kommer med det argument hedder sjovt nok ofte Peter Nielsen, eller noget lignende

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tinas mand skrev, 1 time siden:

Og. Er det ikke ligegyldigt 

Nej - det er ikke ligegyldigt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja nu kan man så bruge Mobile Pay til alt muligt detektivarbejde ved bare at starte en fiktiv betaling til et telefonnummer man af een eller anden grund har fået fat i... Hvis altså det er oprettet i Mobile Pay.

Jeg har allerede fundet et navn, og jeg skal aldrig misbruge det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tjekker tit numrene på mobilepay^_^.. No shows og drenge der laver telefonfis synes det er mindre sjovt når jeg svarer dem med deres fulde navn:lol:.. Og ja der er faktisk folk der er dumme nok til at bruge deres rigtige telefon i sådan nogle tilfælde.. Måske især fordi de tænker "jeg har hemmeligt nummer såååå" men glemmer at de har deres mobil nummer på mobilepay:P.. 

Allerede fra sidste år eller sådan noget kunne man ikke være anonym på mobilepay fordi brugeren du sendte eller modtog fra skulle bare bede om en udskrift og derpå stod fulde navn så det er ikke sååå nyt.. Har du brugt mobilepay sidste år og troet det var sikkert så har det ikke været tilfældet.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

De lancerede sig som et hurtigt elektronisk alternativ til kontanter. Nu er de et alternativ til en kontoverførsel.

Jeg ønsker ikke, at "starte en chattråd" (som de sælger som en forbedring!) med en eller anden som jeg har brug for at overføre 20 kr til fordi jeg køber 6 æg.

Af den grund er jeg ude, og har slettet min MP-profil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, den 12.3.2024 at 13:58:

Jeg tjekker tit numrene på mobilepay^_^.. No shows og drenge der laver telefonfis synes det er mindre sjovt når jeg svarer dem med deres fulde navn:lol:.. Og ja der er faktisk folk der er dumme nok til at bruge deres rigtige telefon i sådan nogle tilfælde.. Måske især fordi de tænker "jeg har hemmeligt nummer såååå" men glemmer at de har deres mobil nummer på mobilepay:P.. 

Allerede fra sidste år eller sådan noget kunne man ikke være anonym på mobilepay fordi brugeren du sendte eller modtog fra skulle bare bede om en udskrift og derpå stod fulde navn så det er ikke sååå nyt.. Har du brugt mobilepay sidste år og troet det var sikkert så har det ikke været tilfældet.. 

Skal det forstås sådan at dem der lavede telefonfis også sendte dig penge på mobilpay -:) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Massage er godt skrev, 1 time siden:

Skal det forstås sådan at dem der lavede telefonfis også sendte dig penge på mobilpay -:) 

Nej det skal forståes som at jeg skriver deres nummer i Mobilepay og så kommer deres navn op^_^.. Skriver bare 1 kr i feltet og så gå den videre til næste hvor man skal skrive nummer på modtager og så har jeg bare skrevet deres nummer og så trykket godkend så man kommer til billedet med modtagernavn men uden at sende den 1 kr.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ok det vidste jeg godt man kunne. jeg læste  bare dit indlæg som “no shows” var hemmelige numre og derfor forstod jeg ikke hvordan du have deres nummer

my bad 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da trods alt et problem der er let at løse, det er jo bare at slette lortet  det gjorde jeg i morges :)

 

Redigeret af Mr Black

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lillemorten skrev, 1 time siden:

Hvad er problemet? Vi har stadig kontant-automater hvis man er bange for at flashe sit navn....

Ja - men nu talte vi om MobilePay. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En ting er at man ikke kan gennemføre en overførsel uden at vise sit fulde navn. Men man kan ikke længere have en mobilepay konto uden at enhver kan slå det fulde navn op ud fra dit nummer.

Det er jo et Mekka for stalkere der vil spore dig. Jeg gad vide om folkene bag har gennemtænkt det helt. Fair nok at det skal være muligt at se det fulde navn bag en transaktion for at modvirke svindel, men jeg mener visse tiltag ville være på sin plads. Man burde først kunne se navnet efter transaktionen er gennemført. Modtageren burde have mulighed for at indstille sin konto til at skulle acceptere overførsler inden noget bliver vist til afsenderen, så enhver ikke bare kan slå dig op ud fra nummer ved at sende eller anmode 1kr.

Man kunne også overveje at indføre en bagatelgrænse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miza skrev, 1 time siden:

En ting er at man ikke kan gennemføre en overførsel uden at vise sit fulde navn. Men man kan ikke længere have en mobilepay konto uden at enhver kan slå det fulde navn op ud fra dit nummer.

Det er jo et Mekka for stalkere der vil spore dig. Jeg gad vide om folkene bag har gennemtænkt det helt. Fair nok at det skal være muligt at se det fulde navn bag en transaktion for at modvirke svindel, men jeg mener visse tiltag ville være på sin plads. Man burde først kunne se navnet efter transaktionen er gennemført. Modtageren burde have mulighed for at indstille sin konto til at skulle acceptere overførsler inden noget bliver vist til afsenderen, så enhver ikke bare kan slå dig op ud fra nummer ved at sende eller anmode 1kr.

Man kunne også overveje at indføre en bagatelgrænse.

Jeg tænker ikke det kommer til at ske^_^<3.. Jeg har anvendt Mobilepay i længe.. Og jeg er måske den absolut nemmeste at stalke men jeg har ALDRIG været udsat for noget ubehageligt og der har ikke været mursten igennem mine vinduer eller folk der har opsøgt mig.. Måske venter de til at jeg stopper i branchen:ph34r:.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 3 minutter siden:

Jeg tænker ikke det kommer til at ske^_^<3.. Jeg har anvendt Mobilepay i længe.. Og jeg er måske den absolut nemmeste at stalke men jeg har ALDRIG været udsat for noget ubehageligt og der har ikke været mursten igennem mine vinduer eller folk der har opsøgt mig.. Måske venter de til at jeg stopper i branchen:ph34r:.. 

Det har jeg, godt nok ikke som GP men jeg har jo også netop taget mine forholdsregler.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lillemorten skrev, for 4 timer siden:

Hvad er problemet? Vi har stadig kontant-automater hvis man er bange for at flashe sit navn....

Men hvis nogen har dit nummer, og du har mobilepay, så har de nu muligheden for at få dit fulde navn ud af det. Det er det der debateres.

Jeg bruger ikke selv hverken mobilepay, eller kort til at betale mig. Kun kontanter, og bruger os taletidskort, mit private nummer skal aldrig blandes ind i denne verden. :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miza skrev, for 1 time siden:

En ting er at man ikke kan gennemføre en overførsel uden at vise sit fulde navn. Men man kan ikke længere have en mobilepay konto uden at enhver kan slå det fulde navn op ud fra dit nummer.

Det er jo et Mekka for stalkere der vil spore dig. Jeg gad vide om folkene bag har gennemtænkt det helt. Fair nok at det skal være muligt at se det fulde navn bag en transaktion for at modvirke svindel, men jeg mener visse tiltag ville være på sin plads. Man burde først kunne se navnet efter transaktionen er gennemført. Modtageren burde have mulighed for at indstille sin konto til at skulle acceptere overførsler inden noget bliver vist til afsenderen, så enhver ikke bare kan slå dig op ud fra nummer ved at sende eller anmode 1kr.

Man kunne også overveje at indføre en bagatelgrænse.

De måtte jo os forholde sig til problemet, med dem der har navne & adressebeskyttelse. 

Og det er noget af det jeg finder mest til grin ved den ændring, for du udsætter folk der har en reel trussel mod sig, og samtidig giver de stalking frit spil.

Er helt enig, de burde have gjort, så man ikke får nogen oplysninger, før transaktionen er gået igennem. Og at du som modtager af penge, skulle kunne sætte en bagatel grænse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kunne det være en mulighed at betale med ædelmetaller?

Kan man købe og sælge ædelmetaller med kontanter uden at blive registreret for det?

Har set!

OBS

"Gyldigt billed-ID (pas, EU/EØS kørekort, EU/EØS opholdstilladelse, Legitimationskort/kommunalt ID kort +18 år) skal medbringes."

Men bliver det registreret?

Tavex 
https://tavex.dk/ 

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, Lige nu:

Hvis begge parter forbliver anonyme.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det er de jo også med kontanter. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mig er det intet problem… er sq ligeglad om de kan se mit navn. Jeg kan også se deres…

Dem, af gp’erne, der vil være anonyme, kan bare oprette en firma MP.

Kan virkelig ikke se problemet. 
Hvis der er steder hvor jeg ikke vil have mit navn ud, så tager jeg bare cash med….

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...