Hop til indhold
Gæst

hæve euro

Recommended Posts

Gæst

Hej

Jeg vil hjælpe min faste GP med at hæve 500 euro til hende, da vi alle ved at det er svært for de udenlandske at omsætte danske kr , så vil hjertens gerne hjælpe hende, da jeg har kendt hende i en del år efterhånden .

Hvis jeg hæver 500 euro i penge automat, hvordan foregår det så, regner den selv ud til danske kr, som bliver fratrukket min konto og bliver der trukket gebyr ? 

Hun betaler mig selvfølgelig med danske kr og vil tilmed tilbyde mig sex for venne pris, som jeg dog takker nej til, da jeg ikke behøver tjeneste tilbage blot for at hjælpe .

Skal siges jeg har en god økonomi og er en velset kunde i min bank .

Del dette indlæg


Link til indlæg

Naturligvis omregner kontant automaten beløbet til DKR som du så godkender, gebyret afhænger af dit forhold til banken, jeg betaler ikke gebyr i egen bank, men betaler gebyr hvis jeg hæver i andre automater-typisk kr. 50,00 pr gang

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gebyrer m.v., afhænger af i hvilken bank du er kunde, hvilket kort du har og hvor du vil hæve. 
Du må se den pågældende banks valtutakurser og betingelser for at få et konkret svar.

Hvis du f.eks som ikke-kunde i nordea hæver euro i deres hæveautomater, vil du blive pålagt et gebyr på 50kr.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor går nogle så meget op i små gebyrer og beskedne kurstab på at hæve og indsætte få tusinde kr i euro, som man ikke gør særligt ofte.

Og kan det ikke være lidt lige meget om vi får en smule renter på frie midler, som netto giver ekstremt små beløb efter skat.

Det er pebernødde medmindrsa man har så mange penge at det alligevel er idiotisk at de står på anfordring, og man derfor selvfølgelig bør investere pengene i stedet.

Jeg går ærligt talt ikke op i at reducere tabet på inflationen af frie midler, der går ind og ud af kontoen hele tiden.
At der så står mere end fornuftigt hele tiden, og jeg kunne lave aftale indskud til aftale rente gider jeg heller ikke.

Det har jet så valgt for at kunne bruge et større beløb når som helst med kort varsel.

Enten har du pengene og kan bruge dem når som helst, og lever med at det er en dårlig forretning.

Eller også bør dit overskud placeres et helt andet sted langsigtet.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 24 minutter siden:

Hvorfor går nogle så meget op i små gebyrer og beskedne kurstab på at hæve og indsætte få tusinde kr i euro, som man ikke gør særligt ofte.

Nok fordi mange bække små, bliver til en stor å - f.eks. kan jeg ved at veksle fornuftigt i Thailand, hurtig få til en omgang "gratis" Thaimassage - kr. 50,- er således 250 ThB og det er ca. gennemsnitsprisen på en omgang Thaimassage i Thailand, hvor 250 ThB kan være en hel dagløn for en enlig mor! Vil du give en hel dagløn til en stor bank med mia. overskud for at veksle nogle få tusinde kroner - jeg vil ikke hvis jeg kan undgå det! - tænk også på at bankerne ofte tjener penge på at veksle både den ene og den anden vej - så det er dobbelt op.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 1 minut siden:

Nok fordi mange bække små, bliver til en stor å - f.eks. kan jeg ved at veksle fornuftigt i Thailand, hurtig få til en omgang "gratis" Thaimassage - kr. 50,- er således 250 ThB og det er ca. gennemsnitsprisen på en omgang Thaimassage i Thailand, hvor 250 ThB kan være en hel dagløn for en enlig mor! Vil du give en hel dagløn til en stor bank med mia. overskud for at veksle nogle få tusinde kroner - jeg vil ikke hvis jeg kan undgå det.

For dig giver det jo også mening fordi du gør det meget ofte.

Men jeg der ikke har været på FKK i 4 år, og hæver måske 5000 kr i euro til bordel besøg i Hamborg, resten betales med kort.

Jeg er temmelig ligeglad med et kurstab på overskuddet når jeg sætter det i banken igen når jeg kommer hjem.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

@AmagerDick som alle ovenfor skriver kan du afhængig af kort, din status i banken og hvilken bank skulle betale gebyrer.

Noget heelt andet er så hvidvask regler. I min bank vil kontanthævninger (uanset valuta) over 15.000 kr udløse et opkald om hvad jeg dog skal bruge dem til.

Derudover vil 'mystiske' tranaktions mønstre som er atypiske for din normale brug af banken udløse opringning eller skriverier.

Jeg har også hjulpet en GP med veksling, her var der tale om 2.000 €  pr. gang og hun ville gerne have haft vekslet flere. 

Jeg havde en plausibel dækhistorie parat hvis og så fremt.

Jeg gør det ikke mere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Rejsenetværk

Ja jeg bruger da overskuddet inden jeg tager hjem. :P

Eller gemmer til næste rejse, nu er der jo mange lande i € land så de skal nok blive brugt. Og som du skriver får vi jo stadig ikke rente af vores indestående. I hvert fald ikke vores almindelige transaktions konto.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AmagerDick skrev, for 2 timer siden:

Hej

Jeg vil hjælpe min faste GP med at hæve 500 euro til hende, da vi alle ved at det er svært for de udenlandske at omsætte danske kr , så vil hjertens gerne hjælpe hende, da jeg har kendt hende i en del år efterhånden .

Hvis jeg hæver 500 euro i penge automat, hvordan foregår det så, regner den selv ud til danske kr, som bliver fratrukket min konto og bliver der trukket gebyr ? 

Hun betaler mig selvfølgelig med danske kr og vil tilmed tilbyde mig sex for venne pris, som jeg dog takker nej til, da jeg ikke behøver tjeneste tilbage blot for at hjælpe .

Skal siges jeg har en god økonomi og er en velset kunde i min bank .

Jeg vil nok anbefale dig at Læse TheLions tråd, før du gør noget som helst. 

Hvor der os har været tale om veksling af Euro til GP'en.

Men hvis du stoler på hende, så fred være med det. :) 

Udover det, så hæv Euro i din egen banks automat.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den Anonyme skrev, for 15 minutter siden:

Jeg vil nok anbefale dig at Læse TheLions tråd, før du gør noget som helst. 

Godt råd, og godt husket, @Den Anonyme.

Måske vil @TheLion oplyse, om der er sket mere i forhold til politiets behandling af hans sag fra sidste år?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så længe du hæver af dine egne penge,  er der som regel ikke nogle der gør notits af dette. 
har også hjulpet en del piger. 
jeg har så bare ikke sat penge ind igen. 
men brugt de kontanter jeg har fået til at handle for. 
men sætter du 10000 kr. ind og hæver dem tilbage i euro så begynder det at blive mistænkeligt. 
 

ps en pige fortalte mig at sidst hun skulle hjem skulle hun have vekslet sin måneds omsætning, det kostede hende 500 euro mere end det plejer. 
på det sorte marked. 

Redigeret af Larschristian

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Luna_xo

Hvis ikke pigen har et cvr nummer, så deltager du teknisk set i hvidvaskning...:ph34r:

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Hvidvaskning

Bare pas på at jeres godhed og venlighed ikke kommer til at koste jer en plettet straffeattest og i værste fald enten bøde eller fængselsstraf .. Det ville være så brand ærgerligt :unsure:

https://anklagemyndigheden.dk/da/flere-straffes-hvidvask

Jeg siger det kun af et godt hjerte..

Jeg ville selv blive rigtig træt af det, hvis jeg uforvarende kom til at gøre noget dumt og ingen lige havde prikket mig på skulderen og sagt "pas nu på", ik <3

Hermed gjort.. og fortsat rigtig god dag til jer alle :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Luna_xo skrev, for 8 minutter siden:

Hvis ikke pigen har et cvr nummer, så deltager du teknisk set i hvidvaskning...:ph34r:

Meget få udlandske piger der betaler skat i dk. 
og få et cvr nummer for dem er fuldstændig uoverskueligt. 
Tror Max 10 % af de udlandske betaler skat. 
Hvis de havde cvr. Nummer i DK har de også en bank, og kan på anden vis få penge ud af firmaet i dk til hjemlandet. 
og slet ikke nødvendigt for dem at veksle på det sorte marked. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Luna_xo
Larschristian skrev, for 23 minutter siden:

Meget få udlandske piger der betaler skat i dk. 
og få et cvr nummer for dem er fuldstændig uoverskueligt. 
Tror Max 10 % af de udlandske betaler skat. 
Hvis de havde cvr. Nummer i DK har de også en bank, og kan på anden vis få penge ud af firmaet i dk til hjemlandet. 
og slet ikke nødvendigt for dem at veksle på det sorte marked. 

Nu blev jeg lige nysgerrig på hvad det rent faktisk kræver at oprette et cvr nr i dk, for en udlænding.

De kan oprette et ApS eller et A/S og altså ikke en enkeltmandsvirksomhed..

Men! Man kan godt sidde som enkeltmand i et ApS og det kræver egentlig bare at man lægger 40.000kr. i startkapital -og så er der sikkert nogle ting omkring regnskab og moms man lige skal være obs på - men det kan man læse mere om på fx dinero.dk, hvis man aldrig har stiftet bekendtskab med erhvervsøkonomi før <3

Man skal have MitID for at kunne oprette sig på virk.dk - men det er også muligt nu med et udenlandsk pas :)

Konklusion:

Det kán godt lade sig gøre.. og hvis i alligevel står med en pige i har kendt længe, som har den her problemstilling, så er det måske værd at nævne det for hende / hjælpe hende lidt på vej i den retning?

Om ikke andet så må det da være langt mere trygt for pigen og mindre bøvl i længden at have sin egen virksomhed, end at skulle håndterer kriminelle transaktioner på det sorte marked; med Gud ved hvem af en narkopåvirket, voldsparat østeuropæer, der opsøger dig på din bopæl og truer din familie hvis du ikke makker ret (no offence! ^_^) og evig frygt for at få myndighederne på nakken?

Bare en tanke <3

Screenshot_20240228_140151_Google.jpg

Screenshot_20240228_135908_Chrome.jpg

Redigeret af Luna_xo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Luna_xo skrev, for 8 minutter siden:

Nu blev jeg lige nysgerrig på hvad det rent faktisk kræver at oprette et cvr nr i dk, for en udlænding.

Puha ved bare det ikke er så nemt. 
skal ikke kloge mig på det. 
 

du skal bare huske de fleste udlandske, sagt med alt ære og respekt, kommer ikke fra de mest velhavende og udannede familier. 

ved bare ingen banker heller vil have dem. 
andre må svare på dit spørgsmål. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AmagerDick skrev, for 5 timer siden:

(…)

Hvis jeg hæver 500 euro i penge automat, hvordan foregår det så, regner den selv ud til danske kr, som bliver fratrukket min konto og bliver der trukket gebyr ? 

Hun betaler mig selvfølgelig med danske kr og vil tilmed tilbyde mig sex for venne pris, som jeg dog takker nej til, da jeg ikke behøver tjeneste tilbage blot for at hjælpe .

(…)

Tak for dit indlæg. Det er ikke noget jeg vil blande mig i.

 

Den Anonyme skrev, for 2 timer siden:

Jeg vil nok anbefale dig at Læse TheLions tråd, før du gør noget som helst. 

Hvor der os har været tale om veksling af Euro til GP'en.

Men hvis du stoler på hende, så fred være med det. :) 

Udover det, så hæv Euro i din egen banks automat.

 

 

Tak for din kommentar. Det er en anden situation, der vedrørte et større pengebeløb – jeg siger ikke hvor meget – veksling af valuta, jeg siger ikke hvad, og der drejede sig om et forhold til en GP. 
 

Af respekt for alle parter siger jeg ikke mere her. Denne tråd handler som det fremgår om “vennetjenester”. Dvs. med sex aftalt som betaling for f.eks. at have penge om end trådstarter efter sigende ikke ønsker sex – måske ønskes noget andet. Det andet om hvad der skulle have været et forhold og en akut opstået situation. I min historie indgik derudover ikke bankautomater, men netop veksling af penge, en GP kan nemt have at gøre med beløb over 500 euro eller ca. 3.500 - 4.000 kr. Om det var hvidvask vides ikke fra min side. Det andet drejede sig desuden netop om et forhold til en GP eller hvad der i hvert fald skulle have været det – jeg har derfor svært ved helt at se sammenligningen? Det er desuden tråd nummer to om emnet/sagen der her linkes til.

 

Den_glade_amatør skrev, for 2 timer siden:

Godt råd, og godt husket, @Den Anonyme.

Måske vil @TheLion oplyse, om der er sket mere i forhold til politiets behandling af hans sag fra sidste år?

Det er en anden situation, der vedrørte et større pengebeløb – jeg siger ikke hvor meget, veksling af valuta, siger ikke hvad  – og der drejede sig om et forhold til en GP.

 

Af respekt for alle parter siger jeg ikke mere her. Denne tråd handler som det fremgår om “vennetjenester”. Dvs. med sex aftalt som betaling for f.eks. at have penge om end trådstarter efter sigende ikke ønsker sex – måske ønskes noget andet. Det andet om hvad der skulle have været et forhold og en akut opstået situation. Om det var hvidvask vides ikke fra min side. I min historie indgik derudover ikke bankautomater, men netop veksling af penge, en GP kan nemt have at gøre med beløb over 500 euro eller ca. 3.500 - 4.000 kr. Det andet drejede sig desuden netop også om et forhold til en GP eller hvad i hvert fald skulle have været det – jeg har derfor svært ved helt at se sammenligningen? Det er desuden tråd nummer to om emnet/sagen der her linkes til. 

 

I forhold til lige min historie er det som nævnt i flere tråde senest fra nytår en sag, der desværre fortsætter, men som netop vedrører mere end bare et pengespørgsmål :)


 

/TheLion

Redigeret af TheLion
Korrektur mm.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Rejsenetværk skrev, for 4 timer siden:

Hvorfor går nogle så meget op i små gebyrer og beskedne kurstab på at hæve og indsætte få tusinde kr i euro, som man ikke gør særligt ofte.

Og kan det ikke være lidt lige meget om vi får en smule renter på frie midler, som netto giver ekstremt små beløb efter skat.

Det er pebernødde medmindrsa man har så mange penge at det alligevel er idiotisk at de står på anfordring, og man derfor selvfølgelig bør investere pengene i stedet.

Jeg går ærligt talt ikke op i at reducere tabet på inflationen af frie midler, der går ind og ud af kontoen hele tiden.
At der så står mere end fornuftigt hele tiden, og jeg kunne lave aftale indskud til aftale rente gider jeg heller ikke.

Det har jet så valgt for at kunne bruge et større beløb når som helst med kort varsel.

Enten har du pengene og kan bruge dem når som helst, og lever med at det er en dårlig forretning.

Eller også bør dit overskud placeres et helt andet sted langsigtet.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Hvem går op i gebyr ? Nu var det en forespørgsel og rent nysgerrighed, da jeg ikke har hævet euro før, om jeg skal betale gebyr på 50 el 100 kr er for mig fuldstændig underordnet .

Du sidder og konkludere noget efter dit eget hovedet .

Tillykke med du har mange penge, så er du nok fattig på andre områder her i livet, såsom familie, børn sov ....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Luna_xo skrev, for 1 time siden:

Hvis ikke pigen har et cvr nummer, så deltager du teknisk set i hvidvaskning...:ph34r:

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Hvidvaskning

Bare pas på at jeres godhed og venlighed ikke kommer til at koste jer en plettet straffeattest og i værste fald enten bøde eller fængselsstraf .. Det ville være så brand ærgerligt :unsure:

https://anklagemyndigheden.dk/da/flere-straffes-hvidvask

Jeg siger det kun af et godt hjerte..

Det er altid væsentligt at holde sig for øje, om man er inden for lovens rammer eller ej. Når man ser nærmere på de links, du anfører, så handler hvidvask om omgang med penge, som er tjent ulovligt:

Straffelovens § 290 a, stk. 1 (simpel hvidvask): For hvidvask straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år og 6 måneder den, der konverterer eller overfører penge, som direkte eller indirekte er udbytte af en strafbar lovovertrædelse, for at skjule eller tilsløre den ulovlige oprindelse.

Men nu er sexsalg jo ikke ulovligt i Danmark, så dermed er det ikke hvidvask af DEN årsag. Det kan det så måske til gengæld vurderes at være alligevel, hvis det skønnes, at GPen ved at veksle til EUR søger at undgå at betale skat (og dermed er ifærd med at “tilsløre oprindelsen”)?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 2 minutter siden:

undgå at betale skat (og dermed er ifærd med at “tilsløre oprindelsen”)?

Det er jo lige præcis derfor de vil have hjælp til at veksle, eller have penge i euro ved besøg. 
fordi de netop ikke betaler skat. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AmagerDick skrev, for 15 minutter siden:

Hvem går op i gebyr ? Nu var det en forespørgsel og rent nysgerrighed, da jeg ikke har hævet euro før, om jeg skal betale gebyr på 50 el 100 kr er for mig fuldstændig underordnet .

Du sidder og konkludere noget efter dit eget hovedet .

Tillykke med du har mange penge, så er du nok fattig på andre områder her i livet, såsom familie, børn sov ....

Den må du du da godt nok undskylde, for den havde jeg ikke set komme og jeg forstår heller ikke den her svada.

Skriver intet sted at jeg har mange penge, hvilket jeg ikke har.

Men bare at jeg ikke går op i meget små beløb, om jeg agerer så noget koster i det små eller giver meget småt.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Rejsenetværk skrev, for 3 minutter siden:

Den må du du da godt nok undskylde, for den havde jeg ikke set komme og jeg forstår heller ikke den her svada.

Skriver intet sted at jeg har mange penge, hvilket jeg ikke har.

Men bare at jeg ikke går op i meget små beløb, om jeg agere så noget koster i det små eller giver meget småt.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

blev bare lidt øv, for er helt modsat mht penge, er meget gavmild og en livsnyder .

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheLion skrev, for 1 time siden:

Tak for din kommentar. Det er en anden situation, der vedrørte et større pengebeløb – jeg siger ikke hvor meget – veksling af valuta, jeg siger ikke hvad, og der drejede sig om et forhold til en GP. 

Af respekt for alle parter siger jeg ikke mere her. Denne tråd handler som det fremgår om “vennetjenester”. Dvs. med sex aftalt som betaling for f.eks. at have penge om end trådstarter efter sigende ikke ønsker sex – måske ønskes noget andet. Det andet om hvad der skulle have været et forhold og en akut opstået situation. I min historie indgik derudover ikke bankautomater, men netop veksling af penge, en GP kan nemt have at gøre med beløb over 500 euro eller ca. 3.500 - 4.000 kr. Om det var hvidvask vides ikke fra min side. Det andet drejede sig desuden netop om et forhold til en GP eller hvad der i hvert fald skulle have været det – jeg har derfor svært ved helt at se sammenligningen? Det er desuden tråd nummer to om emnet/sagen der her linkes til.

Jeg tænker... Nu var det mere for at give ham et andet perspektiv, omend jeres situationer ikke er ens 1:1, så kan man godt drage paraleller mellem dem.

Hvis du læste det TS skriver, så er det hans faste GP, og afslår muligheden for at få sex til vennepris. 

Om det er hævning i en automat eller veksling i et veksel bureau, tror jeg myndighederne er pænt ligeglade med. 

"Vennetjenester" som i princippet kan bringe ham i fedtefadet, det er derfor jeg linkede til din tråd, fordi din situation var den eneste jeg havde hørt om. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man virkelig gerne vil hjælpe, kan man så hæve et givent beløb i euro på sin egen konto og så købe danske kr af en glædespige for dem?

Det er så muligt at man skal lægge dem i skuffen og bruge kontanter til de er brugt, for ikke at sætte dem ind på kontoen igen.

Mange rejser ret ofte og har naturlige grunde til at hæve nogle tusinde kr i euro ofte.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...