Hop til indhold
Gæst

hæve euro

Recommended Posts

Gæst

Jeg har besluttet at jeg ikke ønsker at hjælpe " min " GP med at hvidvaske 500 euro , og selv ligge inde med knap 4000 danske kr som man dårligt selv kan komme af med igen, og indsætter jeg dem, vil banken kigge skævt på mig og det ønsker jeg ikke .

De må slev sige til kunderne at de kun tar imod euro , hvis danske kroner bliver et problem for dem .

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Luna_xo
AmagerDick skrev, for 18 minutter siden:

Jeg har besluttet at jeg ikke ønsker at hjælpe " min " GP med at hvidvaske 500 euro , og selv ligge inde med knap 4000 danske kr som man dårligt selv kan komme af med igen, og indsætter jeg dem, vil banken kigge skævt på mig og det ønsker jeg ikke .

De må slev sige til kunderne at de kun tar imod euro , hvis danske kroner bliver et problem for dem .

Det synes jeg ærlig talt er en rigtig fornuftig beslutning.. Der er ingen grund til at udsætte sig selv for den slags risici, når det nu kan undgås ^_^

Del dette indlæg


Link til indlæg
AmagerDick skrev, for 46 minutter siden:

Jeg har besluttet at jeg ikke ønsker at hjælpe " min " GP med at hvidvaske 500 euro , og selv ligge inde med knap 4000 danske kr som man dårligt selv kan komme af med igen, og indsætter jeg dem, vil banken kigge skævt på mig og det ønsker jeg ikke .

Fulgte der ikke nogen ekstra goder med ? - og kr. 4000,- kan du da bare bruge på nogle danske piger, hos købmanden, tankstationen og hvor du ellers handler - så er de hurtigt væk - og 4000,- vil banken næppe studse over - ellers må det være en meget lille bank - eller du deler bankkonto med konen ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Jernsvinet skrev, for 9 minutter siden:

Fulgte der ikke nogen ekstra goder med ? - og kr. 4000,- kan du da bare bruge på nogle danske piger, hos købmanden, tankstationen og hvor du ellers handler - så er de hurtigt væk - og 4000,- vil banken næppe studse over - ellers må det være en meget lille bank - eller du deler bankkonto med konen ;-)

Jeg løber ingen risiko, hvis jeg hæver 500 eoru den ene dag for så at sætter 4000 kr ind den anden dag el ugen efter, virker lidt mistænkeligt .

Nej jeg køber ikke så meget sex pt grundet alvorlig kronisk sygdom, så 4000 kr er for mange penge at komme af med i netto el Føtex .

Del dette indlæg


Link til indlæg
AmagerDick skrev, for 7 minutter siden:

Jeg løber ingen risiko, hvis jeg hæver 500 eoru den ene dag for så at sætter 4000 kr ind den anden dag el ugen efter, virker lidt mistænkeligt

Du siger bare at din ferie: alligevel ikke blev til noget ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man skal altså også lige slappe lidt af med at se spøgelser alle vegne. Der er jo ingen der rynker på næsen over at man veksler 500€ for en “ven”. Så er vores samfund altså heller ikke mere overvåget… 
Nu kender jeg selvfølgelig ikke din økonomi, men 4.000 i kontanter er vel ikke problem at have til at ligge? 

Jeg har selv tidligere været selvstændig og havde derigennem fra tid til anden en del sorte penge til at ligge. Da det blev sværere at komme af med alle de 1000 kr sedler, havde jeg aftaler med et par piger som havde for mange 100kr sedler, så vi vekslede et par gange om måneden.

Selv efter jeg lukkede, har jeg altid 10-15.000 til at ligge i kontanter. Det er ren vane…. For jeg får dem faktisk ikke brugt. 

Almindelige leverpostejs danskere kan altså gå ret langt, når det kommer til at trække penge ud og smide ind uden nogen stiller spørgsmålstegn ved det…. 
Det kan være et større problem for dem der enten har et erhverv der indikerer at der er mulighed for sorte penge, eller at man tidligere har været i kontakt med politi eller skat, af forskellige årsager….:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kubrick skrev, for 2 timer siden:

Almindelige leverpostejs danskere kan altså gå ret langt, når det kommer til at trække penge ud og smide ind uden nogen stiller spørgsmålstegn ved det….

Nej Kubrick, sådan er det desværre ikke. Som jeg skrev tidligere i denne tråd så vil i min bank ved  kontant hævninger over 15.000 kr eller valuta svarende til 15.000 kr. udløse en opringning ( med mindre man har adviseret banken i forvejen). Ligeledes mærkelige mønstre såsom hævning af valuta den ene dag og indsættelse af DKK den næste dag, specielt hvis beløbene passer sammen. Bankerne er ikke naive, og er underlagt stramme hvidvask regler.

Når det er sagt så må det da være en ualmindelig doven eller dårlig GP hvis kun kun skal have vekslet 500 €, det svarer vel knap til en dags indtjening. :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Moden slikken M skrev, for 3 timer siden:

Nej Kubrick, sådan er det desværre ikke. Som jeg skrev tidligere i denne tråd så vil i min bank ved  kontant hævninger over 15.000 kr eller valuta svarende til 15.000 kr. udløse en opringning ( med mindre man har adviseret banken i forvejen). Ligeledes mærkelige mønstre såsom hævning af valuta den ene dag og indsættelse af DKK den næste dag, specielt hvis beløbene passer sammen. Bankerne er ikke naive, og er underlagt stramme hvidvask regler.

Når det er sagt så må det da være en ualmindelig doven eller dårlig GP hvis kun kun skal have vekslet 500 €, det svarer vel knap til en dags indtjening. :P

Det er jo ikke ulovligt, at bruge det øverste hoved…. Så lader man jo bare være med at hæve den ene dag og sætte ind den næste…. Og, det er stadig fuldt ud ok at handle for op til 15.000 kontant uden at der er en kæft der skal blande sig i hvor de kommer fra…. Så det er altså heller ikk værre…

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Kubrick Ja op til 15.000 kr er der som regel ikke ugler i mosen, men jeg advarer bare dem der ikke lige ved hvordan bankerne overvåger vores gøren og laden.

Der er jo nogen hvor pengene brænder i hænderne og gerne vil have dem ind på kontoen igen.

Men feks i mit tilfælde var det over 30.000 kr som den kære GP gerne ville have vekslet. Med en lille nødløgn til banken var jeg uden for  mistanke og kunne have fortsat et stykke tid uden mistanke. De danske kr røg ikke ind på kontoen, men de næste par måneder var dankortet i lommen.

Og det beløb var jo bare en brøkdel af hvad hun fik ind.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...