Hop til indhold
Qwas

GP’er: Glæder I jer også? Eller skal det bare overståes?

Recommended Posts

Aros skrev, for 13 timer siden:

Din bemærkning om bartender og tjener fik mig til at tænke.

Nu taler jeg bare for "egen regning", hvordan jeg oplever det. Andre kan jo have andre formål.

Mit formål ved at besøge en glædespige er at få seksuelt samvær. Jeg kunne ikke drømme om, at ved det første eller andet besøg hos en glædespige at involvere mig i eventuelle forhold, udfordringer i mit privatliv, hvis sådanne fandtes, og jeg ville også finde det en kende underligt, hvis hun gjorde det overfor mig.

Men jeg ser det lidt som du måske også er inde på. Har man igennem en hel række besøg opnået god kemi og fortrolighed, så snakker jeg med en glædespige på næsten samme måde som ved en almindelig ven - kun næsten men derhen af. Og det er da også sket (ganske få gange), at på glædespigens foranledning at jeg er blevet spurgt om vi skulle ses som "venner" i den virkelige verden, eller at jeg har hjulpet med at flytte, papirarbejde eller lign som man gør som venner. 

Bartender skriver du. Ja i mine yngre dage, er det lidt samme historie. Jeg havde et sted jeg kom en del, where everybody knows your name. Hvor jeg blev fortrolig med et par af dem der stod bag baren, og hvor det endte med at de blev mine venner og er det den dag i dag.

Min frisør, samme frisør i 20 år, særdeles god kemi, på en eller anden måde, opfatter jeg også hende som en ven, eller jeg ville i hvert fald optræde som en ven, hvis hun fik brug for det. 

Min pointe er nok, at for mit vedkommende, så har jeg et formål med at gå til på en cafe/værtshus - gå til frisør - gå til en glædespige. Men gennem mange besøg kan personlige relationer opstå, og så kan der pludselig være et til dels lidt andet sekundært formål med besøgene også og der kan skabes relationer, som ikke var hensigten.

Som du er inde på, og det gælder jo både i venskabelige og "professionelle" sammenhænge, at møder man mennesker i alvorlig krise af den ene eller anden årsag, så kan man altid tilbyde et lyttende øre og en grædende skulder, men når det er alvorligt/hvis mennesket er i en alvorlig krise, så er det også en pligt, at få dem motiveret til at søge rette professionelle hjælp, og guide dem i den retning. Rent faktisk havde jeg trist nok en veninde der kontaktede mig og havde det rigtig skidt mentalt, jo mere jeg talte med hende, jo mere gik det op for mig, hvor alvorligt det var, jeg kunne pippe med mine gode råd, men jeg sagde til hende - i morgen skal du ringe til din læge og fortælle hvad du tænker på og hvordan du har det. Jamen, nej og det er ikke nødvendigt sagde hun. Jo, det synes jeg det er - gør det. Var mit lidt pressende råd. Hun gjorde det, og der skete at hun blev sendt direkte videre med bemærkning om at "det var en haster" og uden at gå mere i detaljer, om  hvorhen osv, så glæder jeg mig inderligt over at jeg gjorde det, for hun fik en god behandling og har det meget bedre i dag - og det bedste af det hele er, at hun er mig så taknemmelig over at jeg fik sendt hende afsted. Glæden ved at opleve at man har glædet andre mennesker som havde det så skidt er nu engang en glæde der er noget højere end økonomiske glæder osv :)

 

 

Hej @Aros

Min mening med at nævne både mit nuværende job.. Og da jeg var tjener, bartender, Er at man kommer tæt på mange mennesker. Og man snakker om mange ting. Jeg, kan lægge mit ører til. Og ja en grædende skulder. Men er det uden for mine kompetencer. Så vil jeg anbefale dem, at gå til en professionel. Og få løst deres udfordringer. Som du også er inde på. Og der er vi helt sikkert meget enige. Nogle stamgæster eller forældre kommer man meget tæt på. Så i tilfælde, hvor man ikke har set dem et stykke tid. Så ringer man lige for, at hører om alt er ok. Det, har jeg gjort få gange. Man skal passe på, man ikke overskrider en grænse, hvor man ikke kender konsekvenserne af det råd man giver. 

Ja selvfølgelig, kan der opstå relationer mellem folk. Man møder i sit liv. GP, frisør, bartender osv. Og man kan snakke om mange ting. Jeg personligt, er da også bevidst om, hvad jeg fortæller dem. Det jo ikke sikkert, jeg vil have mine udfordringer ud i samfundet. Og der er det lidt skægt med det der hemmelighed, diskretion og holde tand for tunge. Mine nærmeste venner fortæller jeg stort set alt. Men fortæller ikke alt til min bartender, GP, eller frisør. Der har jeg mine reservationer. Fordi som du også skriver er et sekundært møde. Man er der for, at få udført en service. Så det er ofte meget almindeligheder der, bliver snakket om. 

At der er mennesker der, snakker om andre ting end mig. Er jo helt fair nok. Jeg ville nok kny mig, Det er ikke derfor, jeg møder op. Igen mest almindeligheder der bliver udvekslet.

At man, kan hjælpe et menneske, er jo meget tilfredsstilende, Og cadeau for du hjalp en veninde med at komme videre og få det bedre. Og at du puffede til hende, er hun sikkert meget glad for i dag. Og du tog en beslutning om, at den bedste måde at hjælpe, var at råde hende til, at opsøge sin læge. Det er en ven i nøden. Så der er vi skam enige. 

God tirsdag

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Lige mit indspark til det med GP'eres arbejde og evner udover at være et godt knald. 

I mine øjne er debatten blevet lidt skævvredet, for jeg tror ikke der er nogen som påstår at GP'ere kan have samme funktion som læger eller psykologer eller præster. Det er i hvert fald ikke sådan jeg har opfattet det. 

Det er mere, at for nogle af dem som falder udenfor, er det pga ensomhed, diagnoser eller andet, kan et besøg hos os give rigtig meget ift. livskvalitet. Store ord, I know, men ikke desto mindre. 

Nogle mennesker har udfordringer, og selvom de går til alverdens fagpersoner og arbejder med dem, er det ikke sikkert, at de nogensinde når derhen hvor de kan opretholde almindelige relationer. Prøv bare en smule at forestille jer, at I er en af disse som står lidt udenfor. Som måske nok har venner men ikke nødvendigvis som vi forstår venner og som ikke kan opretholde nære relationer af den ene eller anden årsag. Hvis eneste fysiske kontakt til andre er et kram fra mor ind imellem. Prøv så at forestille jer hvad en time om måneden med en forstående, rummende og kærlig pige kan gøre ved ens livskvalitet. En time hvor man føler sig attraktiv, hørt og interessant. Det har intet at gøre med at overtage lægelige eller psykologers funktioner, omend en basisviden indenfor disse felter kan gøre det meget nemmere at rumme samværet og reagere rigtigt på triggers, og sige ting på den rigtige måde til fx autister (en basisviden som alle der arbejder med psykisk sårbare kunne bruge, lige fra pædagoger til fysioterapeuter, ikke specifikt glædespiger). 

Når vi møder disse mennesker, og selvfølgelig møder vi dem, for alle mennesker har brug for nærvær og varme og disse har sværere ved at finde det end gennemsnittet, så er vi mere end bare en liderlig stund. Det kan man godt anerkende uden på nogen måde at latterliggøre andres fagligheder. Man kan også anerkende at vi kan være et frirum for folk som ingen andre har, folk som er i psykiatrien og ved, at de ting de siger derinde bliver journaliserede og kan bruges i forældrekompetenceundersøgelser og andet. Og for ensomme eller generte mennesker som jo, sikkert kunne få noget ud af psykologsamtaler, men hvis største behov egentlig er en varm favn fri for krav eller fordømmelse. 

Man kan godt anerkende, at når det kommer til "hvad der bringer glæde i ens liv" så er vores "services" for nogen meget mere end glæden ved en orgasme. 

For rigtigt mange andre er vi bare mega skønne at pille ved, sikkert flere end af de andre, og det er herligt og nemt og sjovt, men derfor må vi gerne være lidt stolte af at kunne mere end det, uden at skulle hakkes ned for det. 

 

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 12 minutter siden:

Lige mit indspark til det med GP'eres arbejde og evner udover at være et godt knald. 

I mine øjne..... 

...... For rigtigt mange andre er vi bare mega skønne at pille ved, sikkert flere end af de andre, og det er herligt og nemt og sjovt, men derfor må vi gerne være lidt stolte af at kunne mere end det, uden at skulle hakkes ned for det. 

 

Amen to that. Og uanset hvor dygtige lægen eller psykologen er, så er de dårlige til at behandle hudsult, eller til at skrive recept på varme og nærvær.

Desværre får i nok tåle, at der findes folk som ikke kan tåle at i kan være andet end knald for penge. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Bananas skrev, for 4 minutter siden:

Amen to that. Og uanset hvor dygtige lægen eller psykologen er, så er de dårlige til at behandle hudsult, eller til at skrive recept på varme og nærvær.

Desværre får i nok tåle, at der findes folk som ikke kan tåle at i kan være andet end knald for penge. 

Snæversynethed er vi heldigvis ret øvede i at give fingeren. Lige i stjernen. 

Endnu en af vore mange skills.

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 39 minutter siden:

For rigtigt mange andre er vi bare mega skønne at pille ved, sikkert flere end af de andre, og det er herligt og nemt og sjovt, men derfor må vi gerne være lidt stolte af at kunne mere end det, uden at skulle hakkes ned for det. 

Tak!! Det var lidt som om ingen helt læste hvad jeg skrev eller jeg formulerede mig måske uheldigt men det var lige præcis hvad du skriver jeg mente hvilket jeg også syntes jeg prøvede at uddybe mange gange:lol::ph34r:.. Jeg er glad for at du læste det som det var ment<3.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 47 minutter siden:

Tak!! Det var lidt som om ingen helt læste hvad jeg skrev eller jeg formulerede mig måske uheldigt men det var lige præcis hvad du skriver jeg mente hvilket jeg også syntes jeg prøvede at uddybe mange gange:lol::ph34r:.. Jeg er glad for at du læste det som det var ment<3.. 

Jeg forstod også godt hvad du mente. <3 og som en lille nuancering til det og det fremragende indlæg fra Nannas Hjørne så vil jeg tilføje at mange vist glemmer at flere gp også har civile jobs og studier ved siden af deres bijob som gp. Studier og erhverv der netop har med mennesker og medmenneskelige relationer at gøre. Det kunne eksempelvis være studier indenfor psykologi, sexologi, sociologi, antropologi,  kommunikation, coaching osv. Da jeg selv var aktiv som sexarbejder,  drog jeg stor fordel af mit arbejde og min erfaring  i psykiatrien og mine studier indenfor psykologi og kommunikation.   

Jeg tror at man glemmer lidt at sex arbejdere rigtig tit har et job ved siden af som også er med til at give dem en vis indsigt i menneskers behov og psyke 

 

Redigeret af Den lille frøken

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
JenniferRomantica skrev, 1 time siden:

Tak!! Det var lidt som om ingen helt læste hvad jeg skrev eller jeg formulerede mig måske uheldigt men det var lige præcis hvad du skriver jeg mente hvilket jeg også syntes jeg prøvede at uddybe mange gange:lol::ph34r:.. Jeg er glad for at du læste det som det var ment<3.. 

Jeg synes også at svarene blev taget ned på et meget konkretiseret niveau med (u)lighedstegn mellem GP'ere og sundhedsfaglige. Men det kan være at det er lettere at læse meningen, når man selv er GP med lignende oplevelser i rygsækken :D  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Brutus skrev, den 21.5.2021 at 20:34:

Er der ikke nogle gange, hvor I tænker" "åh nej, ham igen!"

:lol::mrgreen:

Så takker jeg simpelthen nej. Der er så mange skønne mænd, så jeg vil ikke nedværdige mig selv til at det bare skal overstås.

Jeg er som udgangspunkt kun på vagt 1 dag hver 14. dag - og det er kun dér jeg får sex. Det er ærlig talt ikke for meget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Brutus skrev, den 21.5.2021 at 20:34:

Er der ikke nogle gange, hvor I tænker" "åh nej, ham igen!"

:lol::mrgreen:

Jo... Indrømmet. Det er der faktisk. Især efter længere pauser eller ferie hvor jeg mere eller mindre bevidst har gjort lidt status.
Så forsøger jeg at afsætte ham til en af de piger jeg kender eller kender til som jeg tænker vil være et bedre match af en eller flere årsager. Nogle gange pudser jeg min sekretær/mødebooker Conni på "åh nej, ham igen" i stedet ved at skrive til Conni: "Hvis Poul-Kenneth ringer så er jeg booket de næste tre uger, men du kan sige jeg har sagt at jeg varmt kan anbefale Karen" :ph34r: 

 

Min kommentar til det her med det terapeutiske i at være sexarbejder bliver en af de korte.
Det er min erfaring at i ret mange tilfælde gælder det, at det kan betale sig at lægge ud med at prøve af (naturligvis med en professionel sexarbejder) om frustrationen/spændingen/stressniveauet/neurosen/alt-muligt-andet ikke lige kan få skåret toppen af fordi: 
Det skal bare knaldes væk! 

Som altid i bedste mening, 
Eva <3
 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, den 24.5.2021 at 01:26:

Og sådan skal du og alle andre der har samme fremgangsmåde da bare fortsætte med at gøre:D.. 

Andre finder andre anvendelser til os end jer og det skal de da bare have lov til at gøre.. Heldigvis er verden så stor og mangfoldig at en eller for den sags skyld flere personers mening ikke definerer noget endegyldigt uanset hvad emnet er.. 

Ja. Nu kan jeg jo kun tale for mig selv.. men de par gange jeg har været hos en GP, der var baggrunden for det, sex. Men hvad jeg fik ud af det var så meget mere end bare at få taget trykket, som mange kalder det. Jeg gik derfra med bedre selvværd. Som ikke var super godt inden og det bliver kun bedre for hver gang, jeg tilbringer tid  sammen med, og snakker med en GP… det er hvad de skønne kvinder også kan gøre… i hvertilfælde for mig. 

Redigeret af Kaibuc

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror det er en mellemting. og jeg tror også der er forskel fra gang til gang. Nogen dage er man nok mere oplagt og har mere lyst, og andre dage man ikke rigtig gider.

Hvis mand er kunde nummer 3, så kan det nok godt være man ikke rigtig gider mere... men det behøver ikke at hun bare tænker det skal overstås, når man først er igang 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LotusAmanda

Om jeg glæder mig! :lol:

For mig (og mange andre GP'er, har jeg indtryk af) er sexarbejde noget der kommer ind og ud af mit liv som bølger.

Sådan har det været de sidste fire år.

Der kan være lange perioder hvor jeg ikke er "på" fordi jeg enten har en kæreste eller bare ikke har lyst. Og så kommer lysten og savnet til sexarbejde alligevel snigende. Når så dagen for første vagt efter en lang pause nærmer sig, så er jeg spændt og glæder mig som et barn til juleaften :D 

Folk har spurgt mig: "Jamen, hvad ér det der er så specielt ved sexarbejde?". Jeg kan ikke sætte fingeren på det. Der er mange ting i det for mig. Bottomline er at jeg har sommerfugle i maven :rolleyes:

<3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...