Hop til indhold
Qwas

GP’er: Glæder I jer også? Eller skal det bare overståes?

Recommended Posts

JenniferRomantica skrev, for 4 minutter siden:

Og det syntes du ikke jeg skulle have lov til at personligt se mit arbejde som^_^.? Nu kom jeg ikke med den påstand at jeg var hverken psykolog eller læge men nærmere en service udbyder der må være klar på at deale med lidt af hvert og ikke kun Hr og fru Danmark der fungere efter samfundets normer.. Lige så vel som de skal formår at rumme alskens mennesker så føler jeg også at det et eller andet sted hører mit erhverv til.. Ligesom jeg uddybede længere nede i den kommentar du har citeret.. 

Nu spurgte du jo hvad der fik mig til at skrive som jeg gjorde.   Og selvfølgelig må du da gerne opfatte din gerning som GP som du vil.  Vi har nok bare ikke samme opfattelse hvad det kan  sidestilles med.  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis jeg har ondt i min tissemand går jeg til lægen. 

Trænger jeg til en at snakke med tager jeg fat i en ven. 

Har jeg ondt i en tand går jeg til tandlægen. 

Er jeg liderlig, betaler jeg en GP for sex.

Redigeret af AalborgLook

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 46 minutter siden:

Hvis jeg har ondt i min tissemand går jeg til lægen. 

Trænger jeg til en at snakke med tager jeg fat i en ven. 

Har jeg ondt i en tand går jeg til tandlægen. 

Er jeg liderlig, betaler jeg en GP for sex.

Og sådan skal du og alle andre der har samme fremgangsmåde da bare fortsætte med at gøre:D.. 

Andre finder andre anvendelser til os end jer og det skal de da bare have lov til at gøre.. Heldigvis er verden så stor og mangfoldig at en eller for den sags skyld flere personers mening ikke definerer noget endegyldigt uanset hvad emnet er.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 10 timer siden:

Nu spurgte du jo hvad der fik mig til at skrive som jeg gjorde.   Og selvfølgelig må du da gerne opfatte din gerning som GP som du vil.  Vi har nok bare ikke samme opfattelse hvad det kan  sidestilles med.  :)

Eller du og andre ligesindede anvender piger i mit erhverv til en ting og andre til noget andet kan man i hvertfald konkluderer:D.. Man kan jo som oftest kun udtale sig om sine egne meninger, holdninger og anvendelsesgrunde.. Det er dog lige godt ikke mig der uden pålydende fra gæster har bestemt at deres besøg ved mig og piger generelt i dette erhverv har haft en mere udvidet helende effekt end at de fik skudt kanonen af.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kom lige i tanke om en tidligere tråd hvor en bruger efterlyste et besøg hos en GP, som ikke skulle indeholde sex, men kun ligge og kramme. 

Ikke lige det jeg selv eftetlyser, men sådan er vi jo så forskellige. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

At bruge en glædes pige som psykolog, når man har det ene ben ude over kanten er nok ikke det rette valg. At en glædes pige kommer med meget specifikke råd, til en som har det ene ben ude over kanten er nok heller ikke det bedste...

Men er der pludselig en gæst som begynder at snakke om meget personlige ting / problemer osv., så kan man jo godt komme med nogle overordnede råd om, at man skal finde ud af hvad man vil, fokusere på de gode ting i livet, søge råd hos en professionel, og den slags...

Jeg har da også nogle gange oplevet, at jeg under besøget pludselig mest havde lyst til at det skulle være et hyggeligt besøg uden sex...

Nu er jeg så en lukket bog, så jeg siger generelt ikke så meget, og slet ikke personlige ting, men jeg har da oplevet glædes piger som under besøget fortalte om deres personlige kampe i livet, så det kan godt ske...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
Brutus skrev, den 21.5.2021 at 20:34:

Er der ikke nogle gange, hvor I tænker" "åh nej, ham igen!"

:lol::mrgreen:

Nej for de få jeg ikke har haft lyst til at møde igen. Får direkte besked, så de kan lede videre og ikke spilder tiden på at henvende dig til mig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
AalborgLook skrev, for 5 timer siden:

Kom lige i tanke om en tidligere tråd hvor en bruger efterlyste et besøg hos en GP, som ikke skulle indeholde sex, men kun ligge og kramme. 

Ikke lige det jeg selv eftetlyser, men sådan er vi jo så forskellige. 

Ja folket vidt forskellige, og især de ensomme booker hos mig ofte ekstra tid til snak og nus. Men har endnu ikke oplevet “ingen sex”.

Til gengæld er jeg en enkelt gang blevet inviteret i biografen fint tilbud med link til to film jeg selv måtte vælg imellem. Spurgte dog ikke ind til om der blev forventet sex i biografen. Blev er høfligt nej fra start da jeg ikke tilbyder ud af huset service og ikke ønsker forvirring om hvad relationen indebærer. (Personen havde kun været en gang på sexbesøg, så tog ikke lige den lange process med at aftale regler og grænser for en venskab ved siden af kunderelationen)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg arbejder ikke i samme udstrækning som før så glæden er stor når jeg er i de forskellige landsdele, da jeg ved at det bliver frækt og sjovt og super hyggeligt.

Jeg lejer mig oftest ind i super lækker privat diskret steder der ikke bliver brugt af andre gp'er. Der er altid sat god tid af til mine dejlige faste gæster.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
kanonkongen skrev, for 23 timer siden:

Hej @JenniferRomantica

Selvfølgelig, har du ret i, at et lyttende øre altid er godt. Alle mennesker, har brug for, at blive hørt. Nu nævner du selv både at, du har studeret Psykologi og er interesseret i det. Og du nævner PTSD. Så ved du også, at mange med PTSD. henvender sig til,  f.eks. dig fordi de ikke føler, at de kan række ud til deres pårørende og få hjælp. Mange har svært ved at slappe af sammen med andre mennesker, og de føler, at de skal tage en maske på i sociale sammenhænge. De bliver fanget i deres negative tankemønstre og har negative forventninger til andre mennesker. Men i et ukompliceret samvær med et menneske, hvor de kan snakke have sex osv. Så forgår det på deres præmisser. Og det er da super godt du føler du, hjælper den person. i den times samvær. Men som @TheVoice Skriver. 

Fordi er det sex eller snakken der forløser udfordringen ved den kunde der, kommer. Han går tilfreds derfra. Som jo er formålet med besøget for langt de fleste. Jeg føler da også, jeg hjælper barnet og forældrene i mit job. Som bartender og tjener, har jeg bestemt også hørt på folks udfordringer. Men, kan komme med råd. Men, kan ikke hjælpe dem. Det har vi professionelle til. Og man må råde dem, til at søge den hjælp. Et forkert råd, kan være skæbnesvanger, selvom man, mener det i bedste  mening. Jeg ved en masse om børn og deres udvikling. Men ved meget lidt om voksnes psykiske udfordringer. Selvom, jeg har læst og studeret det på Seminariet. 

God aften 

KK

Din bemærkning om bartender og tjener fik mig til at tænke.

Nu taler jeg bare for "egen regning", hvordan jeg oplever det. Andre kan jo have andre formål.

Mit formål ved at besøge en glædespige er at få seksuelt samvær. Jeg kunne ikke drømme om, at ved det første eller andet besøg hos en glædespige at involvere mig i eventuelle forhold, udfordringer i mit privatliv, hvis sådanne fandtes, og jeg ville også finde det en kende underligt, hvis hun gjorde det overfor mig.

Men jeg ser det lidt som du måske også er inde på. Har man igennem en hel række besøg opnået god kemi og fortrolighed, så snakker jeg med en glædespige på næsten samme måde som ved en almindelig ven - kun næsten men derhen af. Og det er da også sket (ganske få gange), at på glædespigens foranledning at jeg er blevet spurgt om vi skulle ses som "venner" i den virkelige verden, eller at jeg har hjulpet med at flytte, papirarbejde eller lign som man gør som venner. 

Bartender skriver du. Ja i mine yngre dage, er det lidt samme historie. Jeg havde et sted jeg kom en del, where everybody knows your name. Hvor jeg blev fortrolig med et par af dem der stod bag baren, og hvor det endte med at de blev mine venner og er det den dag i dag.

Min frisør, samme frisør i 20 år, særdeles god kemi, på en eller anden måde, opfatter jeg også hende som en ven, eller jeg ville i hvert fald optræde som en ven, hvis hun fik brug for det. 

Min pointe er nok, at for mit vedkommende, så har jeg et formål med at gå til på en cafe/værtshus - gå til frisør - gå til en glædespige. Men gennem mange besøg kan personlige relationer opstå, og så kan der pludselig være et til dels lidt andet sekundært formål med besøgene også og der kan skabes relationer, som ikke var hensigten.

Som du er inde på, og det gælder jo både i venskabelige og "professionelle" sammenhænge, at møder man mennesker i alvorlig krise af den ene eller anden årsag, så kan man altid tilbyde et lyttende øre og en grædende skulder, men når det er alvorligt/hvis mennesket er i en alvorlig krise, så er det også en pligt, at få dem motiveret til at søge rette professionelle hjælp, og guide dem i den retning. Rent faktisk havde jeg trist nok en veninde der kontaktede mig og havde det rigtig skidt mentalt, jo mere jeg talte med hende, jo mere gik det op for mig, hvor alvorligt det var, jeg kunne pippe med mine gode råd, men jeg sagde til hende - i morgen skal du ringe til din læge og fortælle hvad du tænker på og hvordan du har det. Jamen, nej og det er ikke nødvendigt sagde hun. Jo, det synes jeg det er - gør det. Var mit lidt pressende råd. Hun gjorde det, og der skete at hun blev sendt direkte videre med bemærkning om at "det var en haster" og uden at gå mere i detaljer, om  hvorhen osv, så glæder jeg mig inderligt over at jeg gjorde det, for hun fik en god behandling og har det meget bedre i dag - og det bedste af det hele er, at hun er mig så taknemmelig over at jeg fik sendt hende afsted. Glæden ved at opleve at man har glædet andre mennesker som havde det så skidt er nu engang en glæde der er noget højere end økonomiske glæder osv :)

 

 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, den 23.5.2021 at 22:04:

Set i relation til mit korte indlæg fandt jeg det bare lidt for komisk at den terapeutetiske og psykogiske baggrund blev fremhævet,  undskyld lidt for overdrevet.  Som alle andre læser jeg jo også annoncer,  Jeg har nok lidt svært ved, at se, at der er ret mange GP´er  der skriver noget som særligt henvender sig til den målgruppe. 

Lidt før den første Covid19 nedlukning 'faldt' jeg over en GP der netop tilbyder samtaler.
Da så coronaen ramte, ville jeg ikke løbe risikoen for et 'almindeligt' besøg før vaccinerne kom, og det var på plads.
Så skrev jeg til hende, da der var mange ting jeg havde brug for lige at vende.
Jeg havde fem møder med hende hen over 'corona-pausen' sidste forår / sommer, og det var ganske glimrende.
På mange måder er det fint at snakke netop med en GP.
Det kan handle om anonymiteten, det kan være fordi der netop ikke er 'terapeutiske forventninger', og det handle om at det er nemmere at snakke om sex ... en del GP'ere er meget bedre til at rumme mænd og møde dem hvor de er, end mange terapeuter, er min fornemmelse ...
Omkring nogle ting, føler jeg mig mig mere tryg ved at snakke med dem, anyways .. 
Så jo, jeg synes i høj grad @JenniferRomantica har en pointe .. 

Man skal bare huske at tage det for hvad det er .. ikke terapi, ikke behandling, bare venskabelig snak der går lidt tæt på .. om emner man ikke lige snakker om med hverken lægen, familien eller venner ... 
Sådan har det i hvert fald fungeret for mig, og pigen jeg besøger ... 
Der har også været meget gensidighed, og det er helt fint med mig - jeg oplever vi bruger hinanden på en god måde, en slags "sparring" hvis man endelig skal bruge et teknisk ord for det ... 
Det er forebyggende .. ikke helbredende ... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, den 23.5.2021 at 11:13:

Jeg føler at jeg faktisk hjælper nogle mennesker der kan have det svært eller være akavet (spøjse eller måske endda svære at relaterer til) til et punkt hvor de måske tit bliver undgået socialt..

Der føler jeg det er en del af mit job at kunne relaterer til mennesker der måske er urelaterbar for andre og som jeg nok ikke havde snakket i længere tid med havde de antastet på mig på en bar eller i supermarkedet.. Det kan godt trække tænder ud energimæssigt og tapper én rimelig meget men jeg har det altid skide godt bagefter velvidende at jeg har givet noget få andre faktisk havde lyst til fordi deres evne indenfor tålmodighed, medfølelse eller deres sind ikke lå der hvor mit gør.. Jeg bryster mig af at rumme alle så længe de ikke er onde eller modbydelige overfor mig..

Du har fat i noget dér jeg rigtig godt kan identificere mig med ...  ;) 
Takker ... 
Tror mange af de piger jeg har besøgt har det på lignende måde som du .. det har i hvert fald været nemt at komme 'i øjenhøjde' med dem, de er gode til at 'tune sig ind' meget hurtigt og meget afslappet ... 
Jeg er selv lidt 'spøjs' men nok ikke en særlig krævende gæst ... 
Jeg skal måske bare holde min mund ... :D :D .. i hvert fald i starten .. 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 18 minutter siden:

 

Man skal bare huske at tage det for hvad det er .. ikke terapi, ikke behandling, bare venskabelig snak der går lidt tæt på .. om emner man ikke lige snakker om med hverken lægen, familien eller venner ... 
 

Helt enig i, at det sker tit. Man skal nok ikke ligge mere i det  end hvad man normalt gør hos andre hvor man også taler fortroligt.   

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Zero
TheVoice skrev, for 7 minutter siden:

Helt enig i, at det sker tit. Man skal nok ikke ligge mere i det  end hvad man normalt gør hos andre hvor man også taler fortroligt.   

Og  huske  på,  at  besøget  hos  en  gp  kan/skal  ikke  sidestilles  med  den  samme  faglighed som  en  læge  eller  en  psykolog yder  i deres professionelle  virke. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Zero skrev, for 19 minutter siden:

Og  huske  på,  at  besøget  hos  en  gp  kan/skal  ikke  sidestilles  med  den  samme  faglighed som  en  læge  eller  en  psykolog yder  i deres professionelle  virke. 

Meget vigtig info du kommer med der.

Min seneste psykolog var uhyre dygtig til at lægge hovedet på sned og sige "Hmmmm..."  Men et elendigt knald.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Zero
Bananas skrev, for 38 minutter siden:

Meget vigtig info du kommer med der.

Min seneste psykolog var uhyre dygtig til at lægge hovedet på sned og sige "Hmmmm..."  Men et elendigt knald.

Jeg  håber  det  blot  er  skrevet  i  provokation,  ellers  har  du  været  i  hænderne  på  en  psykolog der  har  overtrådt  de  etiske  regler  for  psykologer, og  psykologen  kan  straffes  efter  straffelovens bestemmelser. 

Sørgeligt  hvis  det  er  sandt det  du  skriver,  og  endnu  mere  sørgeligt  hvis  det  er  opdigtet.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Zero skrev, for 3 minutter siden:

Jeg  håber  det  blot  er  skrevet  i  provokation,  ellers  har  du  været  i  hænderne  på  en  psykolog der  har  overtrådt  de  etiske  regler  for  psykologer, og  psykologen  kan  straffes  efter  straffelovens bestemmelser. 

Sørgeligt  hvis  det  er  sandt det  du  skriver,  og  endnu  mere  sørgeligt  hvis  det  er  opdigtet.  

Nu ville jeg jo aldrig komme i tanke om at anmelde hende kun for at hun var et elendigt knald, men ja - sørgeligt var det når man beagter hvor flot hun alligevel var.

Helt ærligt har jeg mødt GP'er som var lige så gode til at sige "Hmmmm...." med hovedet på sned, men som oven i det også var super at knalde.

Ja verden er altså mærkelig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen
Bananas skrev, for 51 minutter siden:

Meget vigtig info du kommer med der.

Min seneste psykolog var uhyre dygtig til at lægge hovedet på sned og sige "Hmmmm..."  Men et elendigt knald.

Dårlig knald, og en psykolog er mange gange dyre end en GP:D, du skal lære at opdele hvem du knalder og hvem der “roder” med din hjerne 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Nu ville jeg jo aldrig komme i tanke om at anmelde hende kun for at hun var et elendigt knald, men ja - sørgeligt var det når man beagter hvor flot hun alligevel var.

Helt ærligt har jeg mødt GP'er som var lige så gode til at sige "Hmmmm...." med hovedet på sned, men som oven i det også var super at knalde.

Ja verden er altså mærkelig.

Det kunne måske også være, at problemet var hos dig - at du var en patient "der ikke kunne nåes" :D Det behøver vel ikke være psykologens skyld :D

Men hvis jeg må være seriøs, så udfører en del psykologer faktisk et ret godt arbejde for folk der har brug for det. Det synes jeg ikke man skal latterliggøre alt for meget faktisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Grydeskeen skrev, for 2 minutter siden:

Dårlig knald, og en psykolog er mange gange dyre end en GP:D, du skal lære at opdele hvem du knalder og hvem der “roder” med din hjerne 

De færreste psykologer tager 2000kr i timen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, Lige nu:

Men hvis jeg må være seriøs, så udfører en del psykologer faktisk et ret godt arbejde for folk der har brug for det. Det synes jeg ikke man skal latterliggøre alt for meget faktisk.

Enig, selv om jeg endnu ikke har mødt den psykologen. Måske kan jeg bare ikke nåes, som du siger.

Og heller synes jeg ikke man skal latterliggøre GP'er som mange gange giver sine kunder mere end kun et godt knald. Uanset hvad det nu kan være.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Grydeskeen skrev, for 5 minutter siden:

Dårlig knald, og en psykolog er mange gange dyre end en GP:D, du skal lære at opdele hvem du knalder og hvem der “roder” med din hjerne 

Problemet synes dog være at hvis jeg ikke kan knalde dem, så kommer de heller ikke ind i min hjerne hvad det virker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
Bananas skrev, for 3 minutter siden:

Enig, selv om jeg endnu ikke har mødt den psykologen. Måske kan jeg bare ikke nåes, som du siger.

Og heller synes jeg ikke man skal latterliggøre GP'er som mange gange giver sine kunder mere end kun et godt knald. Uanset hvad det nu kan være.

Det gør jeg bestemt heller ikke et eneste sted, latterliggøre en GP, der giver sine kunder mere end et godt knald.

Men derfor skal man heller ikke latterliggøre psykologer, for så er man ikke et hak bedre selv jo.

I det hele taget på EG, hvor vi selv er en minoritet som store dele af omverdenen ville latterliggøre, der er en trist tendens til at vi på ingen måde besidder den tolerance og respekt overfor andre, som vi gerne ser omverdnen har på os selv og GPerne.

 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, Lige nu:

Det gør jeg bestemt heller ikke et eneste sted, latterliggøre en GP, der giver sine kunder mere end et godt knald.

Men derfor skal man heller ikke latterliggøre psykologer, for så er man ikke et hak bedre selv jo.

I det hele taget på EG, hvor vi selv er en minoritet som store dele af omverdenen ville latterliggøre, der er en trist tendens til at vi på ingen måde besidder den tolerance og respekt, vi gerne ser omverdnen har på os selv og GPerne.

 

Det var bestemt ikke møntet på dig Aros. I øvrigt enig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...