Hop til indhold
Onslow

Skal vi have det politiske forum tilbage?

Skal vi have det politiske forum tilbage?  

94 medlemmer har stemt

  1. 1. Jeg savner det, at meninger kunne brydes, bevares, nogle gange løb det af sporet, men jeg er overbevist om, at de fleste godt kunne skille skidt fra kanel.

    • Ja, jeg savner det, at man kunne diskutere de ting, som rører sig i samfundet og verden
      26
    • Nej, det hører ikke hjemme her på siden
      68


Recommended Posts

Som jeg forstår det, så blev Admins trætte af konstant at skulle agere oprydder og politimænd, når bølgerne alt for ofte gik alt for højt. Så kunne man sige at man kunne lade forummet køre umodereret, men så ville vi nok bare ende som en lille lokal version af den kloak som EB kalder "Nationen". 

Så jeg har forståelse for at de ikke gad mere, men det kribler da også i mine fingre for at diskutere f.eks. det nyligt overståede valg i USA. Det som var positivt med det politiske forum her på siden var at det langt var fra at være et ekkokammer ;) 

 

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mon ikke også det spiller ind, at Admin har brug for at holde på sine moderatorer?

Hvis et forum dedikeret til fodbold, fik samme problem som EG fik med forum for politik, ville frivillige hjælpere nok også blive grundigt trætte af, at skulle bruge alt for meget af deres kostbare ulønnede fritid på et forum, der dybest set ikke havde noget med fodbold at gøre.

Hvis vi var betalende brugere, og medarbejderne lønnede ansatte, kan alt jo lade sig gøre, så længe der er økonomi til det.

Men da det ikke er tilfældet med EG, var det nok udtryk for rettidig omhu at lukke et forum, der trak alt for meget på de frivillige kræfters velvilje.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Redigeret af Rejsenetværk
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er glad for det ikke kommer tilbage. Der er masser af fora på nettet, hvor der kan drøftes politik. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, den 9.11.2020 at 09:31:

Mon ikke også det spiller ind, at Admin har brug for at holde på sine moderatorer?

Hvis et forum dedikeret til fodbold, fik samme problem som EG fik med forum for politik, ville frivillige hjælpere nok også blive grundigt trætte af, at skulle bruge alt for meget af deres kostbare ulønnede fritid på et forum, der dybest set ikke havde noget med fodbold at gøre.

Hvis vi var betalende brugere, og medarbejderne lønnede ansatte, kan alt jo lade sig gøre, så længe der er økonomi til det.

Men da det ikke er tilfældet med EG, var det nok udtryk for rettidig omhu at lukke et forum, der trak alt for meget på de frivillige kræfters velvilje.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Godt set - og godt kommenteret:) :

:    Hvis et forum dedikeret til fodbold, fik samme problem som EG fik med forum for politik, ville frivillige hjælpere nok også blive grundigt trætte af, at skulle bruge alt for meget af deres kostbare ulønnede fritid på et forum, der dybest set ikke havde noget med fodbold at gøre.

:    Men da det ikke er tilfældet med EG, var det nok udtryk for rettidig omhu at lukke et forum, der trak alt for meget på de frivillige kræfters velvilje.

Mange hilsner

Nye tider

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt er det nok ikke muligt, at undgå at en tråd starter uden at være en politisk diskussion, men den udvikler sig til at kunne tolkes som at vi diskuterer politik.

Tvr og jeg bevægede os ud af den tangent, og trak i håndbremsen.

Vi sluttede på PM :)

Vi har lige haft en tråd som jeg startede, hvor tråden udviklede sig til en dialog om etik, empati og principper.

Et langt stykke en dialog på tværs af meningsskel, men vagthunde fik det hurtigt drejet til at være en overtrædelse af reglerne om at der ikke må diskuteres politik.

Jeg så hvad vej vinden blæste, og tilkendegav en forventning om en snarlig lukning af tråden, og selvfølgelig også min accept af samme.

Vi må bare ikke anfægte, eller modarbejde at tråde lukkes, vi må bare acceptere at det sker.

Men det var påfaldende at det der fik folk op af stolene, var at dialogen udviklede sig til at vi skulle til lommerne.

Se det er politik, det er i hvert fald ikke et spørgsmål om etik - for etik kan være dyrt, hvis den udmøntes i praksis ;)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 13 timer siden:

 

Men det var påfaldende at det der fik folk op af stolene, var at dialogen udviklede sig til at vi skulle til lommerne.

Se det er politik, det er i hvert fald ikke et spørgsmål om etik - for etik kan være dyrt, hvis den udmøntes i praksis ;)

 

Flot formulering. Den skal jeg huske :)

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Jeg har egentlig ikke så meget respekt for dem der med det samme får ondt i røven og mener de skal anmelde en tråd når der reelt ikke er noget at anmelde. Der var ingen personangreb tilstede i den tråd @Rejsenetværk refererer til. tværtimod var der en lødig debat om etik og moral som var ved at udvikle sig til noget alle kan lære lidt af. Lige så snart krænkelses politiet øjnede den mindste lille chance for at anmelde tråden - ja så blev den anmeldt. De sad bare på spring og ventede. Som små gribbe. Og hvorfor? Nok bare fordi de kunne. 

Jeg synes det smager lidt af at man anmelder bare fordi man kan. Ikke fordi der reelt er noget man erstødt over. 

Jeg ville ønske de der har for vane at anmelde i et væk -  lige stopper op og stiller sig selv det spørgsmål : " hvorfor anmelder jeg lige nu?" Er det fordi jeg ikke bryder mig om de profiler der debatterer og gerne vil spænde ben for dem? Er det fordi jeg er regelrytter og nyder at håndhæve enhver given lille regel? Er det fordi jeg oplever personangreb som ødelægger dialogen? Er det fordi jeg oplever mobning? Eller racisme? Eller afsporinger der ødelægger indholdet? 

Eller er det fordi jeg keder mig lidt? 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Kunne ikke have formuleret det bedre selv. Men der er desværre mange små.mennesker.i denne verden..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kammerherre

Har man ikke andet at bidrage med kan man jo altid prøve at få lukket tråden, den var måske blevet lukket på et tidspunkt alligevel, synes også det var en god og lødig tråd uden person angreb, 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 1 time siden:

Jeg ville ønske de der har for vane at anmelde i et væk

Findes der sådan nogen på EG? 

  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
AalborgLook skrev, for 43 minutter siden:

Findes der sådan nogen på EG? 

Ja ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Lady C

Dit indlæg sidder lige i skabet :)

Uden kendskab til det tidligere politiske forum, så burde @Rejsenetværk's trådstart ha' overlevet fortiden.

I min optik så handlede det ene og alene om samfundssind. Et helt nyt emne som vores generation ikke aner det fjerneste om. Relevansen burde ha' været nok til at give tråden en fair chance i en unik tid og situation. 

Redigeret af Udenlandsdansker
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den flittige

Der kan være flere tråde, som ikke burde låses.

En tråd der hedder Landskamp. som ligger under Hyggesnak, er en af de sjoveste jeg længe har set.

Den blev desværre låst hurtigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den flittige skrev, for 2 timer siden:

Der kan være flere tråde, som ikke burde låses.

En tråd der hedder Landskamp. som ligger under Hyggesnak, er en af de sjoveste jeg længe har set.

Den blev desværre låst hurtigt.

Jeg synes også at der er tråde der får lidt elastik, det gjorde min tråd faktisk.

Ledelsen skal have den ros, at den ikke pr automatik skrider til lukning af tråde, men giver tråde  i en gråzone en chance indimellem.

Men når først når klagerne kommer, regelsættet skal overholdes, tror jeg at klagere snarere får medhold, end at de bliver afvist.

Der skal trækkes en streg i sandet, for hvis ikke det sker, risikerer regelsætte at ende som virkningsløst.

Og sker det først, forsøger nogle sig med forsæt, at omdanne Hyggesnak til et nyt politik forum ad bagdøren.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kunne let og elegant løse problemet ved at skrive.:

"Al omtale af indvandring og islam er strengt forbudt og vil medføre banning/karantæne."

For det er jo faktisk det, det drejer sig om.

  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest BlackMagic2020

Skal vi ikke snart få lukket den her tråd

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 20 minutter siden:

"Al omtale af indvandring og islam er strengt forbudt og vil medføre banning/karantæne.

Kan godt se hvordan det passer ind i det billede du så flot maler :)

Men var det ikke på grund af alt det person fnidder der fulgte med? Jeg kunne melde ud af jeg stemte X fordi jeg mente Y og kort tid efter blive kaldt alt muligt kreativt :)

Ikke destro mindre har folket vist talt, med mindre du vil angribe stemmeoptællingen (det er ret populært pt.) Så er der ikke en voldsom interesse for et "politik" forum herinde. 

Jeg kan forøvrigt stadigt ikke lide rødhårede, udvis dem prompte til Island (uagtet om de er født der) tak!

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
EksilKøbenhavner skrev, for 2 minutter siden:

Kan godt se hvordan det passer ind i det billede du så flot maler :)

Men var det ikke på grund af alt det person fnidder der fulgte med? Jeg kunne melde ud af jeg stemte X fordi jeg mente Y og kort tid efter blive kaldt alt muligt kreativt :)

Ikke destro mindre har folket vist talt, med mindre du vil angribe stemmeoptællingen (det er ret populært pt.) Så er der ikke en voldsom interesse for et "politik" forum herinde. 

Jeg kan forøvrigt stadigt ikke lide rødhårede, udvis dem prompte til Island (uagtet om de er født der) tak!

Selv om du camouflerer dit had til mit handle bag et (indrømmet) humoristisk indlæg, så er hensigten klar.

Mit skriv gik i al sin enkelhed ud på, at det kunne være rart at diskutere finanslov og andet, uden at risikere banning og det, der er værre, når det de facto, stort set kun var indlæg á lá det emne, jeg nævnte, som genererede den ballade, der var omkring forummet "Politik".

God weekend til dig

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ligesom Brugeren Lake har lavet en uofficiel EG chat, som vi bruger en tråd i Hyggesnak til at fortælle, hvornår vi er der.

Så kan nogle jo lave et uofficielt forum for politik, til brugere på EG.

Og bruge en tråd Hyggesnak på EG, til at trække interesserede med derover.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 1 time siden:

Selv om du camouflerer dit had til mit handle bag et (indrømmet) humoristisk indlæg, så er hensigten klar.

Hader dig bestemt ikke, er i værste fald ambivalent overfor dig og/eller dit handle.

Min pointe var, at selv om vi debattere finansloven, så ville person fnidder stadigt opstå. 

Redigeret af EksilKøbenhavner
Kan åbenbart ikke stave
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, den 8.11.2020 at 14:38:

Som jeg forstår det, så blev Admins trætte af konstant at skulle agere oprydder og politimænd, når bølgerne alt for ofte gik alt for højt. Så kunne man sige at man kunne lade forummet køre umodereret, men så ville vi nok bare ende som en lille lokal version af den kloak som EB kalder "Nationen". 

Så jeg har forståelse for at de ikke gad mere, men det kribler da også i mine fingre for at diskutere f.eks. det nyligt overståede valg i USA. Det som var positivt med det politiske forum her på siden var at det langt var fra at være et ekkokammer ;) 

 

Rigtig god pointe på den gode side ved politiske diskussioner herinde. Vi mødes herinde ved at være brugere af prostitution, men det er i mange tilfælde også eneste fællesnævner. 

Andre steder på sociale medier ramler man stort set kun ind i folk med nogenlunde ens mening som en selv. Dette tror jeg faktisk desværre er med til at polarisere folks holdninger yderligere..... selv om mange sikkert syntes det var rigeligt herinde :D 

Lige nu savner jeg at kunne diskutere mink herinde, og om det er rimeligt at man bare tilsidesætter grundloven..... 

  • Synes godt om 1
  • Tak 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kammerherre

Lad os se det i øjnene og komme videre, det er slut, politik forummet er lukket og kommer ikke tilbage. Det med at lukke noget ser vi også andre steder i denne tid, forskellen er bare at herinde strider det ikke imod grundloven.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, den 14.11.2020 at 12:00:

Selv om du camouflerer dit had til mit handle bag et (indrømmet) humoristisk indlæg, så er hensigten klar.

Mit skriv gik i al sin enkelhed ud på, at det kunne være rart at diskutere finanslov og andet, uden at risikere banning og det, der er værre, når det de facto, stort set kun var indlæg á lá det emne, jeg nævnte, som genererede den ballade, der var omkring forummet "Politik".

God weekend til dig

Som du jo nok kan huske, så var der en kraftig tendens til at "indvandrere og muslimer" sneg sig ind i debatterne, uanset hvad det oprindelige emne var. 

Redigeret af Bear
  • Synes godt om 1
  • Tak 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den flittige

Jeg har læst herinde at nogle mener, at købesex og politik ikke har noget med hinanden at gøre.

Men når politiet har razzia på thaiklinikker,  er det vel politik.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan vist lige så godt tage tyren ved hornene, og tage den her op:

Corona bøder, salg af seksuelle ydelser.
af jenslillemandhansenv2, 21. December in Generel debat
https://www.eroguide.dk/forum/topic/130975-corona-bøder-salg-af-seksuelle-ydelser/page/3/?tab=comments#comment-1229984

Det er nok kun et spørgsmål om tid, før den lukning udmøntes i advarsler, og eller karantæne til nogle.
Jeg selv inklusiv.

Det vil jeg naturligvis kun tage til loyal efterretning, da vi nok er nødt til at erkende at vi har forbrudt os mod regelsættet.

Lad os bare få det overstået, jo før des bedre.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

  • Synes godt om 1
  • Sørgelig 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...