Hop til indhold
Carl72

Hvorfor er kvinder sådan?

Recommended Posts

MizzAnne skrev, for 1 minut siden:

Giv mig lige et par år til at blive færdig med mit studie og få et højt betalt job - så skriver jeg til dig ;) <3

du kan da godt få kredit i nogle år ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

For at snakke rent ud af posen - jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor en fisse har større salgsværdi end en pik - men det har den af uransagelige årsager, mange af dem nævnt i denne tråd.. Er det forkert? Det mener jeg - men jeg kan også godt se, at det nok er en af de ting, der vil tage lang tid om at ændre sig ... lidt ligesom ligestilling :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
MizzAnne skrev, for 53 minutter siden:

 jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor en fisse har større salgsværdi end en pik 

Der er et utal af forklaringer, primært kulturhistoriske:

Mænd tjener penge, kvinder får penge af mænd - det er en udbredt, traditionel samfundsindretning, hvor kvinders prostitution blot er en af formerne. Om man vil er prostitution en enkelt af relativt få næringsveje en kvinde uden en mand traditionelt har kunnet vælge ud over amme/stuepige/nonne og senere sygeplejerske/lærer. Ligestillingen er ikke slået igennem fuldt ud og længe nok til at rokke ved det fundamentale mønster, slet ikke kulturelt.

Formningen af vores lyst: Flere mænd end kvinder kan nøjes med det rent kropslige for at tænde seksuelt. En pik alene er sjældent nok for en kvinde. Blandt de ting mange kvinder tænder på er ofte faktorer som fx magt, penge og intelligens (som ofter er indbyrdes forbundne). Har en mand noget af det, vil han sjældent have brug for at at prostituere sig - og omvendt er prostitution lav-status, hvorfor det virker negativt ind på lysten hos de kvinder, der tænder på førnævnte ting, at en mand er prostitueret. Det bliver et paradoks: Mænd der er attraktive vil sjældent prostituere sig og mænd der prostituerer sig bliver mindre attraktive af at gøre det.

Men som regel glemmer folk i de her diskussioner, at der er flere mænd end kvinder, der prostituerer sig. Kunderne er bare for det meste også mænd - netop fordi mænd oftere er ligeglade med de faktorer mange kvinder værdsætter. Det er også ofte meget unge, ligefrem mindreårige mænd/drenge, der prostituerer sig med blandede lystbårne/øknomiske motiver.

 

Der er selvfølgelig undtagelser fra disse hovedregler. Fx kvinder fra Vesten der rejser på sexferie i Gambia, hvor unge, fattige mænd er til salg. Men det er netop kun relativt få, der gør det - sammenlignet med antallet af mandlige sexturister.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 1 minut siden:

Mænd tjener penge, kvinder får penge af mænd - det er en udbredt, traditionel samfundsindretning, hvor kvinders prostitution blot er en af formerne

Det er det, jeg mener - det har jo ændret sig væsentligt - men tradtionen er, som tradioner ofte er, stivnet, størknet og langsom at forandre. Jeg ville for øvrigt bestemt ikke se ned på en mand, der prostituerer sig - hvorvidt der er flere mænd, der prostituerer sig end kvinder - har du nogle tal, der kan underbygge den påstand? :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MizzAnne skrev, for 22 minutter siden:

Jeg ville for øvrigt bestemt ikke se ned på en mand, der prostituerer sig

Du tilhører nok ikke mainstream. ;-)

MizzAnne skrev, for 23 minutter siden:

hvorvidt der er flere mænd, der prostituerer sig end kvinder - har du nogle tal, der kan underbygge den påstand?

Der er ingen sikre tal pga sagens natur, men de fleste eksperter er enige om det. Fx baseret på en norsk rundspørge blandt skoleelever(!) og en meget mindre dansk pendant, der viste at 40 % af 16-17 årige har fået tilbud om penge for sex, oftere piger end drenge. Til gengæld er det langt oftere drenge, der tager imod tilbuddet.

Men læg mærke til, hvad jeg skrev. Der er sikkert flere kvinder blandt aktive, faste (dvs. over en periode) prostituerede. Mændene udøver oftere lejlighedsprostitution.

Avisomtale af en nordisk undersøgelse:

https://politiken.dk/indland/art4997136/Flere-mænd-end-kvinder-har-solgt-sig-til-sex

En noget ældre, kvalitativ undersøgelse:

https://redenung.dk/udgivelser/mandlig-prostitution-2003

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 12 minutter siden:

Der er sikkert flere kvinder blandt aktive, faste (dvs. over en periode) prostituerede. Mændene udøver oftere lejlighedsprostitution.

Det lyder egentlig meget rigtigt :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Petersen
Lady C skrev, for 5 timer siden:

Er det ikke en myte at GP har så mange sex gæster på en dag? Synes jeg fornemmer at antallet af gæster på en dag er langt mindre - ihvertfald for de danske GP der har det som en hobby. 

Måske er det rigtigt at de udenlandske GP der kører maraton prostitution i Danmark i de få uger de er her har en 5-10 gæster om dagen men som sagt har jeg indtryk af at det er anderledes for de danske GP. Men det kan da godt være jeg tager fejl. 

 

Se eksempelvis følgende: "Hon har varit i Danmark en längre tid nu och där har skrivits om henne i dessa trådar. Hon har många kunder. Hon berättade att som mest hade hon 12 kunder under 1 dygn. Jag trodde inte de hade så mycket att göra men där är mycket män i omlopp" i tråden HER

Tænk hvis vi andre kunne komme til at kneppe med 12 kvinder om dagen i snit, selvom det er langt mere end de fleste mænd formår uanset alder.

Hvilken drømmetilværelse, kunne man overhovedet ønske sig mere? :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kim Petersen skrev, for 14 timer siden:

så lever GPerne vist som mange mænd drømmer om. Tænk hvis vi mænd kneppede med 5-10 kvinder om dagen og oven i købet fik penge for det.

 

Kim Petersen skrev, for 32 minutter siden:

Tænk hvis vi andre kunne komme til at kneppe med 12 kvinder om dagen i snit, selvom det er langt mere end de fleste mænd formår uanset alder.

Hvilken drømmetilværelse, kunne man overhovedet ønske sig mere?

Er du 17 år? Jeg spørger bare fordi du kører lidt i ring, og har komplet urealistiske forestillinger om, hvad der faktisk er fedt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Petersen
Bebop skrev, for 20 minutter siden:

 

Er du 17 år? Jeg spørger bare fordi du kører lidt i ring, og har komplet urealistiske forestillinger om, hvad der faktisk er fedt.

Bebop, nu har vi jo lov til at have hver sin mening om hvad der er fedt eller ikke. For mig er der intet der slår at bolle med en lækker kvinde.

For dig er det muligvis at spise en god middag, at gå en tur i skoven eller noget tredje.

Det må vel være op til den enkelte person at have forestillinger om hvad der faktisk er fedt for vedkommende selv, selvom andre måske mener noget andet.

Så jeg synes at du bør lægge agressionerne lidt på hylden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gennemsnitsalderen hvor kvinders sexlyst er på livets højeste niveau, er målt til at være 40 år. (For mænd er det 18 år - go figure). Og mon ikke det har noget at gøre med, at kvinders chance for at blive gravid falder i samme periode, så hjernen ubevidst fortæller kroppen, at nu kan hun dyrke sex for glædens skyld alene?

I evolutionen har det kvindelige køn jo altid hængt på en større risici og smerte i forbindelse med sex. Mænd kan nemt bare plante sæden og smutte, mens kvindens chancer for overlevelse derefter er ret udsat. Selvom det er 2019 og vi har viden, beskyttelse, sundhedssektor og sikkerhedsnet, så har vi stadig det grundstof og de instinkter som har skabt vores overlevelse. (Jeg er ikke pro, men har læst lidt evolutionspsykologi) :D  Derfor er det delvist “naturligt” at kvinder holder lidt igen med sex, selvom hun også nyder det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kaspersen
Tip toe skrev, for 2 timer siden:

I evolutionen har det kvindelige køn jo altid hængt på en større risici og smerte i forbindelse med sex. Mænd kan nemt bare plante sæden og smutte, mens kvindens chancer for overlevelse derefter er ret udsat. Selvom det er 2019 og vi har viden, beskyttelse, sundhedssektor og sikkerhedsnet, så har vi stadig det grundstof og de instinkter som har skabt vores overlevelse. (Jeg er ikke pro, men har læst lidt evolutionspsykologi) :D  Derfor er det delvist “naturligt” at kvinder holder lidt igen med sex, selvom hun også nyder det

Faktisk en rigtig god mulig forklaring. Den får mig så til at tænke om jeg måske lige skal have tjekket mit østrogen niveau, for jeg holder da vist også lidt igen med sex - jeg får i hvert fald for lidt...:rolleyes::D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tip toe skrev, for 6 timer siden:

Gennemsnitsalderen hvor kvinders sexlyst er på livets højeste niveau, er målt til at være 40 år. (For mænd er det 18 år - go figure). Og mon ikke det har noget at gøre med, at kvinders chance for at blive gravid falder i samme periode, så hjernen ubevidst fortæller kroppen, at nu kan hun dyrke sex for glædens skyld alene?

Kender du et sted hvor jeg møde kvinder der er 40 år? :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...