Hop til indhold
Nofear

Fik Herpes

Recommended Posts

Så fik jeg herpes af et økoblow. Er andre blevet smittet med andet via blow?

Ved ikke om jeg tør fortsætte uden kondom

Jeg havde personligt opfattelsen af, at chancen var nærmest lig nul, når jeg har læst indlæg og debatter. Der findes ikke statistik på området (ikke hvad jeg kan finde). 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Næsten nul og nul er to helt forskellige ting.

Ikke for at gøre grin med at du har været uheldig. Det er noget pis, men der er altid en risiko uden beskyttelse, når to mennesker er i nærkontakt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er helt ok. Har bare den der “røv” følelse i mig :-)

Hvad med gonore, syfilis osv. Er det så forskelligt fra herpes

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nofear skrev, for 40 minutter siden:

Det er helt ok. Har bare den der “røv” følelse i mig :-)

Hvad med gonore, syfilis osv. Er det så forskelligt fra herpes

Ja, det er helt forskelligt. Du kan blive kureret fuldstændigt for gonnore og syfilis infektioner, men herpes virusens arvemateriale er for altid indkodet i dine nerveceller i det ramte område. Når der kommer en "trigger" event som vejromslag eller stress vil dine egne nerveceller producere nye herpes vira der vil forsage genudbrud når de omkringliggende slimhindeceller bliver inficerede. Herpes er for livet, både simplex og not so simplex.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Håber denne tråd kan stoppe alle de andre tåbelige tråde om ubeskyttet sex og om man kan blive smittet ved oral sex uden gummi. 

Prøv og søge dette forum og læs alle de tåbelige trådstarter som spørger til ubeskyttet sex. 

Tåber !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Doboj1995 skrev, for 6 minutter siden:

Håber denne tråd kan stoppe alle de andre tåbelige tråde om ubeskyttet sex og om man kan blive smittet ved oral sex uden gummi. 

Prøv og søge dette forum og læs alle de tåbelige trådstarter som spørger til ubeskyttet sex. 

Tåber !

Ja og lad os også slå fast at når man beslutter sig for at bevæge sig uden for døren, kan man blive kørt ned. :mrgreen: 

Og det er jo helt tåbeligt!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej! 

Jag pratade senast med min GP igår och hon blir ofta erbjuden att ha sex utan kondom mot mer betalt.

Hon sa att hon inte gör det och jag hoppas att hon menade. Jag sa till henne att de kan få sex utan kondom av en del andra på EG.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest amatør

Uden at afsløre hvem det var, kan du så sige om det er en som er kendt, velbeskrevet her på disse sider, eller om det var et mere ubeskrevet blad?

 

mvh amatør

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nofear skrev, for 3 timer siden:

Jeg havde personligt opfattelsen af, at chancen var nærmest lig nul, når jeg har læst indlæg og debatter.

Det gælder kun hiv (og den er ikke nul). Herpes er ekstremt smitsomt, hvilket jeg fx også har skrevet i utallige af de debatter, der har været. Og modsat folketroen, smitter herpes også, når det ikke er i udbrud.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Herpes har jeg os læst til at være ekstremt smitsom, men har aldrig læst om tilfælde af andre kønssygedomme overført ved blow. Kun at risikoen er der. Og det undre mig, at man beskriver en risiko uden at man kan beskrive tilfælde. Har i øvrigt heller kunne læse mig til  nogle tilfælde her på siden

Del dette indlæg


Link til indlæg
amatør skrev, for 39 minutter siden:

Uden at afsløre hvem det var, kan du så sige om det er en som er kendt, velbeskrevet her på disse sider, eller om det var et mere ubeskrevet blad?

 

mvh amatør

En mindre kendt. Tror det var hendes første besøg i DK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nofear skrev, for 4 timer siden:

Så fik jeg herpes af et økoblow. Er andre blevet smittet med andet via blow?

Ved ikke om jeg tør fortsætte uden kondom

Jeg havde personligt opfattelsen af, at chancen var nærmest lig nul, når jeg har læst indlæg og debatter. Der findes ikke statistik på området (ikke hvad jeg kan finde). 

 

Det kan også være sådan at du er blevet smittet langt tidligere, men at udbrudet er kommet først nu. Herpes er noget udspekuleret lort.

Og vedrørende sammenligningen med at gå ud i trafikken: jeg kender flere mennesker, mænd og kvinder, der har fået herpes efter efter ubeskyttet sex. En af dem desuden smittet af sin kæreste på trods af at han aldrig har haft noget udbrud. Hun har et helvede, når udbruden kommer. Helt ærligt er jeg mere bange for herpes end for noget andet i sexsammenhæng. 

Men jeg kender stadig ingen - håber det forbliver sådan - der er blevet kørt ned.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
amatør skrev, for 42 minutter siden:

Uden at afsløre hvem det var, kan du så sige om det er en som er kendt, velbeskrevet her på disse sider, eller om det var et mere ubeskrevet blad?

 

mvh amatør

Så simpelt er det ikke, trådstarter kan ikke vide om det var Ulla, som han var sammen med i sidste uge, eller Bente som han har var sammen med for 5 år siden, Herpes kan ligge latent i kroppen. 

I kan ødelægge en kvindes forretning, ved denne form for gætteleg. Kondom på dyret, hvis sygdomsangst giver dig sved på overlæben, du har selv et medansvar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 1 minut siden:

Så simpelt er det ikke, trådstarter kan ikke vide om det var Ulla, som han var sammen med i sidste uge, eller Bente som han har var sammen med for 5 år siden, Herpes kan ligge latent i kroppen. 

I kan ødelægge en kvindes forretning, ved denne form for gætteleg. Kondom på dyret, hvis sygdomsangst giver dig sved på overlæben, du har selv et medansvar.

Du har ret, teoretisk kan jeg ikke skyde på en specifik kvinde. Derfor jeg ikke nævner nogen specifikt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 17 minutter siden:

Så simpelt er det ikke, trådstarter kan ikke vide om det var Ulla, som han var sammen med i sidste uge, eller Bente som han har var sammen med for 5 år siden, Herpes kan ligge latent i kroppen. 

I kan ødelægge en kvindes forretning, ved denne form for gætteleg. Kondom på dyret, hvis sygdomsangst giver dig sved på overlæben, du har selv et medansvar.

Ulla og Bente? Nu har du jo ødelagt begges forretning :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Brug kondom og lad være med at have tudefjæs når i så alligevel får en dårlig og skal hjem til lillemor og forklare sig. 

Pigen gør bare som i betaler for. Så lad være med at gøre de kvinder til ansvar. Men tag ansvar for jeres eget liv

Redigeret af Doboj1995

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nofear skrev, for 39 minutter siden:

men har aldrig læst om tilfælde af andre kønssygedomme overført ved blow. Kun at risikoen er der. Og det undre mig, at man beskriver en risiko uden at man kan beskrive tillde.

Hvad mener du? Beskrevet herinde?

Du kan ikke regne med, hvad anonyme brugere skriver eller ikke skriver (kretenserparadokset: Du kan heller ikke stole på hvad fx jeg skriver).

Det er beskrevet i den epidemiske litteratur. Men det er ofte notorisk usikker viden, der hersker på området af flere grunde:

Det er relativt sjældent at folk kun dyrker oralsex. Når man har fået hele pakken, så bliver smittevejen som regel angivet til vaginalt eller analt samleje fremfor oralsex. Der er et hierarki af smitteveje, så hvis fx to stiknarkomaner deler nåle og har sex, så vil nåledelingen blive registreret som mest sandsynlige smittevej.

Man ved kun, hvad folk fortæller og folk kan have grunde til at lyve eller "glemme". 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 16 minutter siden:

Man ved kun, hvad folk fortæller

Her fx en sygehistorie med syfilis overført fra mand til kvinde via kys. Baseret på interview, hvor mand indrømmer oralsex med andre, men de nægter oralsex indbyrdes. (Historien dog støttet af at mand ikke har symptomer ved pik eller røv, men når der ikke er et chanker, kan det være svært at teste).

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4998817/

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nofear skrev, for 5 timer siden:

Så fik jeg herpes af et økoblow. Er andre blevet smittet med andet via blow?

Ved ikke om jeg tør fortsætte uden kondom

Jeg havde personligt opfattelsen af, at chancen var nærmest lig nul, når jeg har læst indlæg og debatter. 

Der er en tendens til at man kun læser den del af debatten, man ønsker at blive bekræftet i. Der har været utallige tråde, hvor trådstarter har spurgt og fået svar fra begge “lejre” og derefter konkluderet, at “så er det nok sikkert nok uden gummi”. Og jo, flere herinde har faktisk nævnt, at de er blevet smittet.

Hvis du er i tvivl, så ring til AIDS-linjen, de rådgiver også om andet end HIV. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Doboj1995 skrev, for 5 timer siden:

Håber denne tråd kan stoppe alle de andre tåbelige tråde om ubeskyttet sex og om man kan blive smittet ved oral sex uden gummi. 

Prøv og søge dette forum og læs alle de tåbelige trådstarter som spørger til ubeskyttet sex. 

Tåber !  - -  det kan du selv være, se nedenstående :

Bruger du aaaaaaltid selv gummi ?? - -  hvis det er tilfældet behøver du jo slet ikke at bekymre dig om noget som helst i forbindelse med dit eget sexliv.  - - og da slet ikke om andres sexliv.

Er du i det hele taget klar over hvor trange kår gummi har haft ude IRL de sidste 20 år - - ude i blandt den helt almindelige befolkning hvor der så sandelig som aldrig før knaldes godt og grundigt igennem på kryds og tværs af alle mulige konstellationer.

Men gummi er fornuftigt - for det er det.

Sexliv er lige så svært at styre som jernbanedrift, spørg selv DSB og Banedanmark.

- ja jeg provokerer dig:P og det kan jeg tillade mig at gøre fordi jeg er blandt de 85% af mænd der ikke køber sex!!! - - jeg støver fisse:wub: op ude IRL ( dating i dk - dating i udlandet - dating i  Ukraine - swingerklubber - private gangbang + på et tidspkt en GB-kæreste hvor alle kneppede uden gummi) og jeg ALDRIG brugt gummi , er også blevet tjekket nogle gange efter min skilsmisse i 2004, og altid clean!!!  - jeg nægter at gå rundt og være bange for at leve livet fuldt ud  Doboj skal jeg nu begynde at følge dit krav om aaaaltid gummi ?????        -    gu vil jeg da ej.

Mange hilsner

Nye tider

- - -  livet er slet ikke så slemt.

Jeg er godt klar over at nu falder der flere rummeter brænde ned over mig, men det må jeg så se om jeg kan overleve

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nye tider skrev, for 1 time siden:

Bruger du aaaaaaltid selv gummi ?? - -  hvis det er tilfældet behøver du jo slet ikke at bekymre dig om noget som helst

Det er et klassisk argument, men ikke sandt. Fx kondylomer og herpes kan man sagtens få med brug af kondom (derfor er det heller ikke givet, at ts er smittet via økofransk). Oralsex til kvinder kan selvfølgelig indeholde "gummi" i form af slikkelapper, men det er sjældent det, der menes med "gummi". Gummi tager man sjældent på hjemmefra, og derfor kan fx syfilis også sagtens overføres ved "sikker sex".

Nye tider skrev, for 1 time siden:

jeg er blandt de 85% af mænd der ikke køber sex

Hvorfor har du så egentlig fundet herind? (Jeg synes det er helt fint, men jeg er nysgerrig).

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
amatør skrev, for 4 timer siden:

Uden at afsløre hvem det var, kan du så sige om det er en som er kendt, velbeskrevet her på disse sider, eller om det var et mere ubeskrevet blad?

 

mvh amatør

Hej amatör!

Hon har varit i Danmark en längre tid nu och där har skrivits om henne i dessa trådar. Hon har många kunder.

Hon berättade att som mest hade hon 12 kunder under 1dygn. Jag trodde inte de hade så mycket att göra men där är mycket män i omlopp. Jag gick och testade mig innan jag fick reda på det för jag gillar och kyssas och min mun har svårt att hålla sig borta från fissen:)

Med vänlig hälsning,  Mikael 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mikael48 skrev, for 16 minutter siden:

Hej amatör!

Hon har varit i Danmark en längre tid nu och där har skrivits om henne i dessa trådar. Hon har många kunder.

Hon berättade att som mest hade hon 12 kunder under 1dygn. Jag trodde inte de hade så mycket att göra men där är mycket män i omlopp. Jag gick och testade mig innan jag fick reda på det för jag gillar och kyssas och min mun har svårt att hålla sig borta från fissen:)

Med vänlig hälsning,  Mikael 

Tror egentligen inte frågan var ställd till dig, utan till trådstartaren.;) Han som säger att han fått Herpes av ett blow. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...