Hop til indhold
Carl72

Hvorfor er kvinder sådan?

Recommended Posts

Jeg læste engang en undersøgelse der overraskede mig meget. Undersøgelsen viste at i bred omfang der nyder kvinder at have sex lige så meget som mænd gør. Altså kvinder elsker pik ligeså meget som mænd elsker fisse. Og her tænker jeg så, at hvis sex også er meget nydeligt og dejligt for kvinderne, jamen hvorfor har de så ikke sex hele tiden? Som I nok ved så kan kvinderne nemt få sex imodsætning til os heteroseksuelle mænd der virkelig skal kæmpe meget for det. Ja faktisk så kan kvinderne lave en profil på scor.dk og dagen efter ligger der 100 beskeder fra alle mulige liderlige mænd der gerne vil kneppe. Kvinder kan også spørge tilfældige mænd ude på gaden om de vil have sex og indenfor 2 minutter så har de fået noget pik. Kvinder kan endda få mænd til at betale dem for at have sex med dem.

Tænk lige hvis vi mænd havde det så let med at få fisse. Jamen så havde vi sgu ikke lavet andet i vores liv end at kneppe hele dagen lang. Så mit spørgsmål er så, hvis kvinder elsker pik ligeså meget som vi mænd elsker fisse, hvorfor har kvinder så ikke sex næsten hele tiden og med rigtige mange mænd? Er der noget naturligt der gør at kvinder er forsigtige med at dyrke sex med hvem som helst? Altså anser de deres seksuelt som noget værdifuldt? Jeg er virkelig blevet træt af at være en heteroseksuel mand nu hvor det er så svært at få noget gratis fisse :lol: 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tjah ..... Lige siden tidernes morgen har kvinden jo været den største gåde for os mennesker :D:D

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det handler i høj grad om magt-spil mellem kønnene og i næsten lige så høj grad om religiøs/kulturel indoktrinering. Der er mange, der har studeret netop dét fænomen, og der er skrevet rigtigt mange bøger om det. I hovedtræk handler det om, at kvinder véd, at de har fissen og dermed magten, og at dyrke sex med en mand er at opgive magten - det er manden, der penetrerer kvinden, og dermed tager magten fra hende.

Religiøst handler det om, at mænd, der har magt over andre mænd, er pissebange for, at kvinder skal tage magten fra dem. Derfor er kvindens seksualitet blevet tabubelagt gennem religiøse og kulturelle magthavere. Kvinder har lært, at det er "forkert" at være et seksuelt væsen, og mænd tror på dét....

Det er MEGET genereliseret, men der er som sagt skrevet mange bøger om emnet...

Del dette indlæg


Link til indlæg
hrolandj skrev, for 5 minutter siden:

Det handler i høj grad om magt-spil mellem kønnene og i næsten lige så høj grad om religiøs/kulturel indoktrinering. Der er mange, der har studeret netop dét fænomen, og der er skrevet rigtigt mange bøger om det. I hovedtræk handler det om, at kvinder véd, at de har fissen og dermed magten, og at dyrke sex med en mand er at opgive magten - det er manden, der penetrerer kvinden, og dermed tager magten fra hende.

Religiøst handler det om, at mænd, der har magt over andre mænd, er pissebange for, at kvinder skal tage magten fra dem. Derfor er kvindens seksualitet blevet tabubelagt gennem religiøse og kulturelle magthavere. Kvinder har lært, at det er "forkert" at være et seksuelt væsen, og mænd tror på dét....

Det er MEGET genereliseret, men der er som sagt skrevet mange bøger om emnet...

Nemlig og så er der den der gamle med at hvis en kvinde har været sammen med mange er bange for at blive kaldt luder, skøge ect. og mange ser ned på det. Men er dog helt enig at det ville sku være rart hvis det var bare en anelse nemmere at få dem med i kanen :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
GenerationX skrev, for 31 minutter siden:

.... Men er dog helt enig at det ville sku være rart hvis det var bare en anelse nemmere at få dem med i kanen :D

Jeg har faktisk her i branchen mødt kvinder, der var JÆGEREN, så det omvendte findes altså også.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

En kvinde skal helst være ærbar ellers er hun billig - siger man. 

Knalder en fyr mange forskellige kvinder er det et tegn på maskulinitet, men det gør man bare ikke som kvinde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
hrolandj skrev, for 2 minutter siden:

Det handler i høj grad om magt-spil mellem kønnene og i næsten lige så høj grad om religiøs/kulturel indoktrinering. Der er mange, der har studeret netop dét fænomen, og der er skrevet rigtigt mange bøger om det. I hovedtræk handler det om, at kvinder véd, at de har fissen og dermed magten, og at dyrke sex med en mand er at opgive magten - det er manden, der penetrerer kvinden, og dermed tager magten fra hende.

Religiøst handler det om, at mænd, der har magt over andre mænd, er pissebange for, at kvinder skal tage magten fra dem. Derfor er kvindens seksualitet blevet tabubelagt gennem religiøse og kulturelle magthavere. Kvinder har lært, at det er "forkert" at være et seksuelt væsen, og mænd tror på dét....

Det er MEGET genereliseret, men der er som sagt skrevet mange bøger om emnet...

Jeg tror ikke at det har noget med religiøs/kulturel indoktrinering. Det kan selvfølgelige have en indflydelse -  men dog en meget lille indflydelse her i Vesten. Vesten har jo taget et opgør med religiøs/kulturel indoktrinering og også et opgør omkring kvindernes seksualitet. Men stadig så dyrker kvinder ikke meget sex selvom at de har alle muligheder for at få massere af pik. Desuden historisk set har det altid været mændene der har været efter kvinderne og ikke omvendt. Altså mænd skulle kæmpe for at få noget fisse. Og dette var altså før mennesket blev intellekt nok til at opdigte det vi kalder for religioner. Og blandt alle dyr er det også hannerne der er efter hunnerne og ikke omvendt. Og dyr er langt fra udviklet til at forstå religion. Så det ligger i menneskets natur og det har ikke noget med religion at gøre som den primære årsag. 

Jeg tror at det handler om at kvinder anser deres seksualitet som noget værdifuldt. Altså naturen har skabt dem sådan for at sikre artens overlevelse. En af partnerne skal være fortrolige med sin seksualitet og anse den som noget værdifuldt. Hvis begge parter ikke gjorde dette, jamen så ville arten konstant dyrke sex med hindanden og dette vil betyde at virus og sygdomme ville sprede sig meget hurtigt og arten ville ikke kunne overleve. Så for at undgå dette har naturen formet hunner til at være mere forsigtige med deres seksualitet.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 2 minutter siden:

En kvinde skal helst være ærbar ellers er hun billig - siger man. 

Knalder en fyr mange forskellige kvinder er det et tegn på maskulinitet, men det gør man bare ikke som kvinde. 

.... nej knalder med andre kvinder. OK, jeg forstår, hvad du mener :P.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Carl72 skrev, for 7 minutter siden:

.... Jeg tror at det handler om at kvinder anser deres seksualitet som noget værdifuldt. Altså naturen har skabt dem sådan for at sikre artens overlevelse ...

Her tror jeg, at vi nærmer os det væsentlige. Det har uden tvivl noget med evolutionen og menneskets tidlige livsbetingelser at gøre. Desmond Morris har vist nok skrevet noget om det.

Vi mennesker imidlertid ret heldige, for blandt visse dyrearter kommer hunnen jo kun i brunst én gang om året. Og så bliver der konkurrence/kø.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Flax

Fra naturens side er kønsdriften til for at sætte afkom i verden. Jeg tror derfor forklaringen ligger i at kvinder ikke har sex med hvem som helst bare fordi de er liderlige, det  ligger nok stadig dybt i urinstinktet at man vælger sin partner med omhu

Del dette indlæg


Link til indlæg
Carl72 skrev, 1 time siden:

Jeg læste engang en undersøgelse der overraskede mig meget. Undersøgelsen viste at i bred omfang der nyder kvinder at have sex lige så meget som mænd gør. Altså kvinder elsker pik ligeså meget som mænd elsker fisse. Og her tænker jeg så, at hvis sex også er meget nydeligt og dejligt for kvinderne, jamen hvorfor har de så ikke sex hele tiden? Som I nok ved så kan kvinderne nemt få sex imodsætning til os heteroseksuelle mænd der virkelig skal kæmpe meget for det. Ja faktisk så kan kvinderne lave en profil på scor.dk og dagen efter ligger der 100 beskeder fra alle mulige liderlige mænd der gerne vil kneppe. Kvinder kan også spørge tilfældige mænd ude på gaden om de vil have sex og indenfor 2 minutter så har de fået noget pik. Kvinder kan endda få mænd til at betale dem for at have sex med dem.

Tænk lige hvis vi mænd havde det så let med at få fisse. Jamen så havde vi sgu ikke lavet andet i vores liv end at kneppe hele dagen lang. Så mit spørgsmål er så, hvis kvinder elsker pik ligeså meget som vi mænd elsker fisse, hvorfor har kvinder så ikke sex næsten hele tiden og med rigtige mange mænd? Er der noget naturligt der gør at kvinder er forsigtige med at dyrke sex med hvem som helst? Altså anser de deres seksuelt som noget værdifuldt? Jeg er virkelig blevet træt af at være en heteroseksuel mand nu hvor det er så svært at få noget gratis fisse :lol: 

Fordi børn er 15-16 år om at lære at klare sig selv.

Det er urinstinkter der er på spil. Det er kodet ind i DNA’et at kvinder bytter sig til forsøgelse for dem selv og afkommet med de “handelsvarer” som de nu engang har.

DNA’et er milioner af år om at ændre sig, men det er kun i de sidste 50-100 år at kvinder i større antal i visse dele af verden er begyndt at være selvforsørgende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Flax skrev, for 40 minutter siden:

Fra naturens side er kønsdriften til for at sætte afkom i verden. Jeg tror derfor forklaringen ligger i at kvinder ikke har sex med hvem som helst bare fordi de er liderlige, det  ligger nok stadig dybt i urinstinktet at man vælger sin partner med omhu

Ja, der foregår en ubevidst selektion for at finde frem til "avlstyre" med de bedste gener til sikring af artens overlevelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu vil jeg gerne lige indskyde en bemærkning - mange kvinder er måske sådan, og så er der sådan nogle som mig, der altid har fået al det sex, jeg har haft behov for - med hvor mange jeg nu lige havde lyst til på det givne tidspunkt :P Men jeg tænker at der som tidligere nævnt ligger noget i vores urinstinkter - måske også det, der gør, at piger nemmere bliver forelskede end fyre gør - det der med at have en "mand til at beskytte sig selv og afkom"... det er bare ikke en nødvendighed på samme måde i dag, så nogle af os er kommet ud på den anden side af den sexuelle revolution med en klar følelse af, at vi har lige så meget ret til lige så meget sex, vi har lyst til, som mænd har.... :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Flax skrev, for 56 minutter siden:

Fra naturens side er kønsdriften til for at sætte afkom i verden. Jeg tror derfor forklaringen ligger i at kvinder ikke har sex med hvem som helst bare fordi de er liderlige, det  ligger nok stadig dybt i urinstinktet at man vælger sin partner med omhu

Enig!
Tror også det er et instinkt .. og at det handler om at kvinder er langt mere selektive end mænd.
Og det har i tidernes morgen også været nødvendigt for stammernes overlevelse, at fællesskabet havde kontrol med kvindens seksualitet.
Det er derfra - og ud fra frygten for naturens uforståelige kræfter - at alle forskellige former for religion er opstået.

De 'ægte' religiøse fundamentalister er særlig følsomme over for urinstinktet om, (at seksualiteten skal under streng kontrol)
Og en anden gren af samme urinstinkt gør, at mange mænd bliver ekstremt agressive hvis de mister kontrollen over deres kvinde(r)s seksualitet.
De instinkter giver egentlig ikke mening længere.
Dels fordi vi har opfundet prævention.
Dels fordi vi kan have masser af sex - og lige så god sex - uden overhovedet at 'knalde' ... 

Men derfor forsvinder instinkterne jo desværre ikke ... 
Selv om der er meget stor forskel på hvor meget vi er grebet af det ... 
 



 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 10 minutter siden:

.... Men derfor forsvinder instinkterne jo desværre ikke ... 

Selv om der er meget stor forskel på hvor meget vi er grebet af det ...

Der er et par ting i dit indlæg, jeg ikke er enig i, men du har ret i det ovenforstående. Et naturligt instinkt ændrer sig ikke fra den ene dag til den anden, så selvom levevilkår, sociale og kulturelle rammer ændrer sig over tid, består urinstinktet stadig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 29 minutter siden:

Der er et par ting i dit indlæg, jeg ikke er enig i, men du har ret i det ovenforstående. Et naturligt instinkt ændrer sig ikke fra den ene dag til den anden, så selvom levevilkår, sociale og kulturelle rammer ændrer sig over tid, består urinstinktet stadig.

.. er lidt nysgerrig .. :)
Hvad er det, du ikke er enig i .. ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Carl72 skrev, for 2 timer siden:

Så mit spørgsmål er så, hvis kvinder elsker pik ligeså meget som vi mænd elsker fisse, hvorfor har kvinder så ikke sex næsten hele tiden og med rigtige mange mænd? 

Ja, kvinder elsker sex ligeså meget som mænd, men kun hvis det er med de mest attraktive mænd. De er mindre interesserede i os almindelige mænd, og derfor kan der være langt mellem snapsene for os.

Jeg tror at en lille del af mændene laver langt størstedelen af damerne, og at det du har observeret bare er endnu et eksempel på Pareto-princippet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 20 minutter siden:

.. er lidt nysgerrig .. :)
Hvad er det, du ikke er enig i .. ?

 

sneræven skrev, 1 time siden:

Og det har i tidernes morgen også været nødvendigt for stammernes overlevelse, at fællesskabet havde kontrol med kvindens seksualitet.
Det er derfra - og ud fra frygten for naturens uforståelige kræfter - at alle forskellige former for religion er opstået.

Næppe i ursamfundet.

 

sneræven skrev, 1 time siden:

Dels fordi vi kan have masser af sex - og lige så god sex - uden overhovedet at 'knalde' ... 

?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Freud, der som bekendt beskæftigede sig indgående med kvinder og deres sind hele sit liv, spurgte til sidst - sådan lidt retorisk; "Hvad er det egentligt, kvinder vil?" Når ikke engang han kunne finde ud af det, så giver jeg op på forhånd...;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Carl72 skrev, for 2 timer siden:

Jeg tror at det handler om at kvinder anser deres seksualitet som noget værdifuldt. Altså naturen har skabt dem sådan for at sikre artens overlevelse. En af partnerne skal være fortrolige med sin seksualitet og anse den som noget værdifuldt. Hvis begge parter ikke gjorde dette, jamen så ville arten konstant dyrke sex med hindanden og dette vil betyde at virus og sygdomme ville sprede sig meget hurtigt og arten ville ikke kunne overleve. Så for at undgå dette har naturen formet hunner til at være mere forsigtige med deres seksualitet.  

Det er delvist rigtigt, men det har ikke noget med spredning af sygdomme at gøre. Derimod handler det om at få fat i de bedste gener til ens afkom og der skal manden gøre sig fortjent til at få lov til at forplante sig.

Derudover kan det godt være at kvinder nyder sex lige så meget som mænd, når de endeligt er nået dertil, men jeg er ret sikker på at de ikke er liderlige lige så ofte som mænd er. Dermed opstår ubalancen, desværre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Der er kommet nogle interessante kommentarer på dette emne - primært fra mænd.... 

En ting der ikke er nævnt  endnu  er den biologiske forskel på mænd og kvinder. 

For kvinder har en cyklus ( i den fødedygtige alder) og her er der som regel stor forskel på sex drivet alt efter om kvinden er midt i sin cyklus, i slutningen af den eller i starten af den. Den styres hormonelt og der er ikke samme koncentration af hormoner i kroppen alle dage hos en kvinde. 

Når en kvinde i den fødedygtige alder har ægløsning er det også her hun kan få børn og der ses ofte en øget sexlyst og liderlighed. Fordi naturen har indrettet det sådan at hun skal forplante sig. Der er individuelle forskelle. Men i hovedtræk kan man sige at det er sådan. 

Jeg har oplevet og hørt mange kvinder tale om at når en kvinde er liderlig så overgår hun manden i liderlighed med længder. Han kan slet ikke følge med. Men hvor kvinden har en mere ustabil sex lyst modsat manden. Manden har en sexlyst der ligger nogenlunde stabilt men det er ikke sådan for kvinden. 

Dernæst er der noget kvinder ( mange - ikke alle og meget lidt inde for denne branche) føler og det er skam. 

Mange kvinder føler skam over deres liderlighed for det har vi lært ( her kommer kultur og religiøse tendenser ind i billedet) at vi skal. Skamme os. Mænd lider ikke af dette " syndrom" og taler med stolthed over deres erobringer ( EG er et godt eksempel) 

Vi er i Danmark nået langt m. H. t ligestilling på dette område. Men vi er slet slet ikke i mål endnu og vi kommer jo heller ikke udenom at indflydelsen fra andre krops- og kvindeforskrækkede kulturer -  vil gøre det endnu sværere for de kvinder der er seksuelt frigjorte 

Der er også det at seksualiteten er meget mere synlig og ligetil hos en mand kontra en kvinde. Helt bogstaveligt. 

Der er ingen tvivl om at en lille dreng ved hvordan hans penis ser ud. Han rører ved den mange gange i løbet af en dag. Sådan er det ikke hos en pige. Hendes kønsdele ligger mere skjult. Og hun skal bruge et spejl for at orientere sig. Ret upraktisk. Det bliver således meget mere naturligt for den lille dreng at forholde sig til sit forplantningsorgan end det gør for en pige. Vi vokser op med at drenges seksualitet er synlig og kvinders holdes skjult. I bogstaveligte forstand. 

Der er mange andre faktorer der spiller ind men de er allerede nævnt så ville nøjes med et lille udpluk af de faktorer jeg syned der manglede 

Så m. ht. Oplægget ja så er der ingen tvivl om at kvinder nyder sex ligeså meget - hvis hun tør slippe sin skam - sine forbehold og ellers tænder på manden. 

 

 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 11 timer siden:

Tjah ..... Lige siden tidernes morgen har kvinden jo været den største gåde for os mennesker :D:D

Enig

Og man vælge  enten at prøve at forstå kvinder eller bare holde af dem som de nu engang er !

Jeg forstår ikke kvinder og opgivet nogensinde at gøre det

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 12 timer siden:

Næppe i ursamfundet.

Jo, for det var nødvendigt med fysisk meget stærke børn.  
Derfor havde stammerne brug for kontrol over, hvem kvinderne har sex med, og kvinderne var yderst selektive.
De instinkter slås vi med i dag også på mange andre områder ..
De styrker, der dengang var nødvendige for overlevelsen, truer faktisk hele menneskehedens eksistens i dag ... 
Men det er en anden historie ... 

Borende X skrev, for 13 timer siden:

?

Fransk til hende, Blowjob, Handjob, Body-to-body, BDSM og alle mulige rollespil ... you name it ... :) 
(Spørgsmålet gik på hvordan man kan dyrke sex uden at knalde .. :D )

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 8 timer siden:

Dernæst er der noget kvinder ( mange - ikke alle og meget lidt inde for denne branche) føler og det er skam. 

Mange kvinder føler skam over deres liderlighed for det har vi lært ( her kommer kultur og religiøse tendenser ind i billedet) at vi skal. Skamme os. Mænd lider ikke af dette " syndrom" og taler med stolthed over deres erobringer ( EG er et godt eksempel) 

Vi er i Danmark nået langt m. H. t ligestilling på dette område. Men vi er slet slet ikke i mål endnu og vi kommer jo heller ikke udenom at indflydelsen fra andre krops- og kvindeforskrækkede kulturer -  vil gøre det endnu sværere for de kvinder der er seksuelt frigjorte.

Det er både forkert og rigtigt det du siger. Den primære årsag er som der allerede er blevet nævnt, at det er urinstinkter der er på spil. Det er kodet ind i DNA’et at kvinder bytter sig til forsøgelse for dem selv og afkommet med de “handelsvarer” som de nu engang har. DNA’et er milioner af år om at ændre sig.

De abrahamitiske religioner har så bare taget udgangspunk i menneskets natur. Ligesom at den mellemøstlige kultur bare har taget udgangspunk i de abrahamitiske religioner. Så "problemet" ligger faktisk ikke hos de "dumme religiøse mørkemænd". Det er dog rigtigt nok at religion kan have en indflydelse, men det bunder stadig i at religion har taget udgangspunkt i menneskets natur. Selvom hvis de de abrahamitiske religioner aldrig havde eksisterede, så vil det ikke ændre det store. 

I vesten tager man udgangspunkt i ligestilling og det er faktisk meget dumt på mange punkter. Netop fordi at manden og kvinden ikke er lige i deres natur og derfor giver det ingen mening at prøve at presse to ulige par til at være lige i alle livets sammenhæng - herunder deres seksualitet. Ideerne om at manden og kvinden skal være lige (altså ligestilling) er jo bare baseret på hvad der lyder godt og retfærdigt i teorien og ikke hvad der er sandt og harmonier med menneskets natur. Som sagt så har man også allerede her i vesten prøvet at ligestille kønnenes seksualitet uden den store effekt.     

Til gengæld tror jeg at misundelse fra andre mænd spiller en stor rolle omkring hvorfor kvinder bliver udskammet for at have meget sex med mange mænd. De misunder i virkeligheden ikke kvinderne men mændene der har sex med dem. Og for at formindske dette så er det kvinderne der bliver udskammet og ikke mændene, sådan til kvinderne stopper med at dyrke sex med de mænd som andre mænd er misundelig på.  

Redigeret af Carl72

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...