Hop til indhold
Carl72

Hvorfor er kvinder sådan?

Recommended Posts

Guest Flax

Det er rigtigt som det er skrevet i tidligere indlæg at der er biologisk forskel på mænd og kvinder, og at kvinders sexlyst svinger noget efter hvor de er i cyklus, men det er vel stadig sådan at kvinder er mere selektive end mænd og ikke tager den første og bedste de møder fordi lysten er der, hvis det skulle være tilfældet er jeg kommet for lidt ud.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Hankatt

Jeg er en mand og knalder da ved gud ikke med hvem som helst bare forbi de har en fisse. Sex er med kvinder, der kan få min indre urmand op at ringe, få mig til at dreje hovedet af led, får min tanker på uartige afveje, fodrer mit jagt instinkt,  som jeg har haft en fantastisk aften med, som giver mig kamp til stregen. Og så også meget gerne når det er lidt "forbudt". 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

@Lady C 
Du skriver mange rigtig interessante ting i dit indlæg .. 

Lady C skrev, for 13 timer siden:

Jeg har oplevet og hørt mange kvinder tale om at når en kvinde er liderlig så overgår hun manden i liderlighed med længder. Han kan slet ikke følge med. Men hvor kvinden har en mere ustabil sex lyst modsat manden. Manden har en sexlyst der ligger nogenlunde stabilt men det er ikke sådan for kvinden. 

Netop!!
Det er een af de helt store udfordringer ved monogami, tænker jeg ... 
Det er vist meget almindeligt, at manden i starten får så meget sex og opmærksomhed, og det er jo dejligt så længe han er ung og viril ... 
Og efter noget tid, så er det som om kvindens seksualitet lukker mere eller mindre ned, og så må manden klare sig stort set uden sex .. 
Omvendt, hvis kvinden stadig har meget lyst, bliver det for overvældende for manden, og så lukker han delvist ned ... 

Det oplagte ville være at kvinden har flere elskere i de perioder hvor hun har lyst, mens manden omvendt har en elskerinde eller to når ægtefællens lyst lukker ned ... 
Så ville regnskabet gå op.
Men det er fuldstændig uspiselig for den almindelige moral, og det skaber umådelige problemer hvis et par prøver at praktisere det .. også selv om begge parter er indforståede ... 

Når jeg besøger en GP er jeg helt ligeglad med at hun også har andre .. kunder, elskere, kærester ...
Jeg gør hvad jeg kan for at vi begge har det rart, og det er sådan set hovedsagen .. 
Hvis det havde været en 'privat' veninde eller elskerinde, er jeg ret sikker på jeg ville have det på samme måde ... 
Også, fordi jeg da oplever GP'erne som veninder, i dén kontakt vi har ... 

I et samboende forhold, er tingene nok noget anderledes ...
Men det har meget at gøre med fællesskabet omkring praktiske forhold, tænker jeg ... svært at forklare, men jo, jeg har erfaringer på dét punkt ... 


 



 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
sneræven skrev, for 12 minutter siden:

Netop!!
Det er een af de helt store udfordringer ved monogami, tænker jeg ... 
Det er vist meget almindeligt, at manden i starten får så meget sex og opmærksomhed, og det er jo dejligt så længe han er ung og viril ... 
Og efter noget tid, så er det som om kvindens seksualitet lukker mere eller mindre ned, og så må manden klare sig stort set uden sex .. 
Omvendt, hvis kvinden stadig har meget lyst, bliver det for overvældende for manden, og så lukker han delvist ned ... 

Det oplagte ville være at kvinden har flere elskere i de perioder hvor hun har lyst, mens manden omvendt har en elskerinde eller to når ægtefællens lyst lukker ned ... 
Så ville regnskabet gå op.
Men det er fuldstændig uspiselig for den almindelige moral, og det skaber umådelige problemer hvis et par prøver at praktisere det .. også selv om begge parter er indforståede ... 

Når jeg besøger en GP er jeg helt ligeglad med at hun også har andre .. kunder, elskere, kærester ...
Jeg gør hvad jeg kan for at vi begge har det rart, og det er sådan set hovedsagen .. 
Hvis det havde været en 'privat' veninde eller elskerinde, er jeg ret sikker på jeg ville have det på samme måde ... 
Også, fordi jeg da oplever GP'erne som veninder, i dén kontakt vi har ... 

I et samboende forhold, er tingene nok noget anderledes ...
Men det har meget at gøre med fællesskabet omkring praktiske forhold, tænker jeg ... svært at forklare, men jo, jeg har erfaringer på dét punkt ... 


 



 

Jeg færdes i et miljø hvor polygami og åbne forhold er ret udbredt. Det er ikke ukompliceret og kræver først og fremmest at man er åben og ærlig og har klare aftaler som man selvfølgelig holder. 

Min erfaring er at man skal være meget tryg i sit primære forhold for at kunne praktisere at have flere partnere. Og man skal endelig ikke kaste sig ud i at forsøge at redde et haltende forhold ved at åbne det op for flere. F. eks tro at man kan redde det ved at tage i swingerklub med sin partner hvis det går dårligt i forholdet. Eller lede på scor efter en ekstra i dobbeltsengen. Det ender altid galt. Har set det ske flere gange. Forholdet skal være stærkt og stabilt hvis man skal eksperimentere med den slags. 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 3 minutter siden:

Jeg færdes i et miljø hvor polygami og åbne forhold er ret udbredt. Det er ikke ukompliceret og kræver først og fremmest at man er åben og ærlig og har klare aftaler som man selvfølgelig holder. 

Min erfaring er at man skal være meget tryg i sit primære forhold for at kunne praktisere at have flere partnere. Og man skal endelig ikke kaste sig ud i at forsøge at redde et haltende forhold ved at åbne det op for flere. F. eks tro at man kan redde det ved at tage i swingerklub med sin partner hvis det går dårligt i forholdet. Det ender altid galt. Har set det ske flere gange. Forholdet skal være stærkt og stabilt hvis man skal eksperimentere med den slags. 

Nu er jeg meget nysgerrig.
Hvad så hvis man vælger at leve med flere elskere / elskerinder men uden fast partner ... 
Med elskere / elskerinder mener jeg ikke 'one-night-stands' men mennesker man har et reelt venskabeligt forhold til ... 
Er der nogen der aktivt har truffet det valg aktivt, og hvordan fungerer det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
sneræven skrev, for 27 minutter siden:

Nu er jeg meget nysgerrig.
Hvad så hvis man vælger at leve med flere elskere / elskerinder men uden fast partner ... 
Med elskere / elskerinder mener jeg ikke 'one-night-stands' men mennesker man har et reelt venskabeligt forhold til ... 
Er der nogen der aktivt har truffet det valg aktivt, og hvordan fungerer det?

Det er vel " bollevenner" du refererer til. Det fungerer vel godt hvis der ikke er jalousi og misundelse og svigt følelse indblandet.  

Jeg kender kun til personer der har en primær fast partner og så en eller flere elskere eller elskerinder. 

Jeg tror der altid vil være en " favorit". Og at det er denne favorit man tager mest hensyn til og drager mest omsorg overfor og knytter sig mest til.  Man kan sagtens holde af og også elske andre, men hvis favoritten begynder at knurre, så er det problemerne opstår og så bliver man nødt til at vælge de andre fra for man vil ikke miste favoritten 

Så din tanke om flere bolleveninder eller måske ligefrem et harem tror jeg kun på hvis ens favorit også er med på ideen 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Lady C
Tak for et fint og godt svar ... :)
Jeg har det måske ikke helt godt med ordet 'Bolleven' men det er en detalje (det associerer for mig en vis distance hvor 'venskabet' mest drejer sig om at knalde - uden det store personlige engagement ... )
Et lidt bedre ord (men heller ikke optimalt) er "Venskab med Fryns" ... 

Lady C skrev, for 32 minutter siden:

Så din tanke om flere bolleveninder eller måske ligefrem et harem tror jeg kun på hvis ens favorit også er med på ideen 

Øøhh ... :)
Det var ikke l-i-g-e det der var min tanke ... :D:D .. fornemmer jeg en vis indignation .. :P

Dem du kender har en fast partner, som du skriver .. og det gør nok en forskel ..
Som langtidssingle og "kronisk kæresteløs" bygger mit følelsesliv på gode bekendte og min personlige familie ... 
Og i dén sammenhæng er det helt uvant at tænke i "favorit"-termer ... 'favorit' blandt børn og børnebørn f. eks. .. ?
Det gør det måske omvendt lidt svært for mig helt at forstå ... 
Jeg harfaktisk ikke nogen erfaringer med kærlighedsforhold, og her gælder andre regler ... 
Eller gør der nødvendigvis ... ?

Det er nogle meget lange historier, som sagt - må jeg skrive en pb .. ?
 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
sneræven skrev, for 47 minutter siden:

@Lady C
Tak for et fint og godt svar ... :)
Jeg har det måske ikke helt godt med ordet 'Bolleven' men det er en detalje (det associerer for mig en vis distance hvor 'venskabet' mest drejer sig om at knalde - uden det store personlige engagement ... )
Et lidt bedre ord (men heller ikke optimalt) er "Venskab med Fryns" ... 

Øøhh ... :)
Det var ikke l-i-g-e det der var min tanke ... :D:D .. fornemmer jeg en vis indignation .. :P

Dem du kender har en fast partner, som du skriver .. og det gør nok en forskel ..
Som langtidssingle og "kronisk kæresteløs" bygger mit følelsesliv på gode bekendte og min personlige familie ... 
Og i dén sammenhæng er det helt uvant at tænke i "favorit"-termer ... 'favorit' blandt børn og børnebørn f. eks. .. ?
Det gør det måske omvendt lidt svært for mig helt at forstå ... 
Jeg harfaktisk ikke nogen erfaringer med kærlighedsforhold, og her gælder andre regler ... 
Eller gør der nødvendigvis ... ?

Det er nogle meget lange historier, som sagt - må jeg skrive en pb .. ?
 

Der skal meget mere til at jeg  bliver indigneret. Og ordet " bolleveninde" er på ingen måde negativt ment. 

Min pointe er egentlig bare at det jo er manges fantasi at have mange og at alle lever i en stor lykkelig familie og vælter sig i sex og betingelse elskov. Virkeligheden er bare ofte en anden og det er sjældent at tingene forløber gnidningsfrit for der kommer som oftest følelser i vejen. 

Jeg har endnu ikke mødt nogle der ikke har en foretrukken ( favorit) en de deler lidt mere med. Fortæller lidt flere hemmeligheder til. En der lige får lidt mere opmærksomhed. Og hvis man først rigtig forelsker sig - sådan hovedkulds - ja så er det umuligt at tænke på andre end den man er forelsket i. Han / hun fylder alt i ens system. Det vil alle der har prøvet at være stormende forelskede kunne give mig ret i. 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Men ingen kan opfylde ALT på den lange bane. Skal man så lade sig nøjes? Eller kompencerer?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 15 minutter siden:

Og hvis man først rigtig forelsker sig - sådan hovedkulds - ja så er det umuligt at tænke på andre end den man er forelsket i. Han / hun fylder alt i ens system. Det vil alle der har prøvet at være stormende forelskede kunne give mig ret i. 

Så er vi fremme ved sagens kerne .. tak!! :D 

Jeg har aldrig været forelsket.
Dén følelse du beskriver, kender jeg slet ikke ... 
Jeg har haft et par erotiske besættelser, og nogle "crush'er" af den Uopnåelige Skønne i min skoletid.

Det er eet af mine forbandede dilemmaer.
For jeg kan vældig godt li' kvinder, og har det på mange måder fint sammen med kvinder.

Og jeg har også lyst til kvinder, og til erotik ..  men slet ikke den eksklusive, altgennemgribende lyst til een og kun een ... 
Og hvad pokker gør man så lige ... ?
Den er meget, meget svær at navigere i i en kultur, der har Forelskelsen som det absolutte mål for alting ... 

Og jeg er totalt mystificeret af den tilgang ...
Jeg har mere end een gang overværet hvordan Forelskelser efter nogle år ender i enten kamp og kaos, eller i tavs og glansløs senior-villa-tryghed ... 
(Men når dét er sagt, kender jeg også gode og stærke forhold - typisk blandt håndværkerne og landmændene i min generation)

Jeg tror mere på erotisk tiltrækning og godt kammeratskab som basis for et godt forhold, som basis for et parforhold - end forelskelse.
Jeg har set en forklaring på foelskelsesfænomenet - som du beskriver det - og dén er ikke opmuntrende ... 
Og hold da op hvor får jeg tæsk når jeg siger dét ..... :D :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, for 49 minutter siden:

Men ingen kan opfylde ALT på den lange bane. Skal man så lade sig nøjes? Eller kompencerer?

 

Nej, netop ... 
Og i vennefællesskaber er det helt okay ...
Een er favorit på eet område, en anden er favorit på et andet .. 
Det er ret udramatisk. 
Selvfølgelig kan man blive sure på hinanden hvis man føler sig forbigået, men det går som regel over uden at det starter en verdenskrig .. 

Jeg tror det ville hjælpe både parforhold og seksualitet hvis især kvinderne tog lidt lettere på de ting -  hér kunne I piger måske lære noget af mænd .. 
Vi mænd véd godt vi ikke altid er 'favoritten' .. vi lærer det edder ma'me på den hårde måde .. 
Og vi overlever ... 

Som jeg læste et sted .. vi véd godt, at "What doesn't kill you makes you develop a lot of unhealthy coping strategies and a very dark sense of humpour"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Milf GFE
sneræven skrev, for 3 timer siden:

Det oplagte ville være at kvinden har flere elskere i de perioder hvor hun har lyst, mens manden omvendt har en elskerinde eller to når ægtefællens lyst lukker ned ... 
Så ville regnskabet gå op.
Men det er fuldstændig uspiselig for den almindelige moral, og det skaber umådelige problemer hvis et par prøver at praktisere det .. også selv om begge parter er indforståede ... 

Ovenstående ville gøre SÅ mange mennesker af begge køn meget mere tilfredse, tænker jeg. (Og en del GP er arbejdsløse griner.) Og få både kvinder og mænd til at trives bedre i deres parforhold. Men som det også er nævnt, så kommer moralen i vejen. 

Jeg er en af de kvinder, som godt i perioder kan indtage jægerens rolle, og det kan mænd, som jeg går benhårdt efter at score ha det noget tight med. Det er jo mandens rolle. Jeg fucker mønsteret op. Udfordrer dem. Kastrerer dem måske endda næsten. Jeg bør jo være indberegnet af uskyld, hard to get, så den maskuline han kan ryste manken og spille op til mig...

Jeg har været igennem hele møllen. Været seriemonogam, gift og skilt et par gange og lever nu i en skøn blanding af et halvt singleliv / halvt kæresteforhold men en mand, som er så storsindet (tusind tak for det skat) at han accepterer mit behov for at være deltids GP og nyde dejlige oplevelser med skønne mænd, når tiden tillader det. Jeg har mærket efter indeni og erkendt, at jeg aldrig kommer til at være monogam igen. Så vil jeg ikke leve fuldt ud. Og jeg kan godt (er nok lidt alfa-han indeni) skelne mellem sex for sexen og tilfredsstillelsens skyld og sex, hvor følelserne sidder udenpå tøjet om man så må sige.

Jeg har valgt at tage nogle kontroversielle valg i livet og blive set skævt til af moralens strenge vogter. But I dont give a fuck. Har kun et liv og det vil jeg nyde fuldt og helt.

Men har da indtil flere gange stødt på den der kliché med, at kvinder med en del sexpartnere er billige og "klamme" (tror at jeg kan virke lidt skræmmende på "almindelige" kvinder, fordi jeg er så "lige på" og tør sige det højt) hvorimod mænd, som fører sig frem seksuelt er nogle satans karle. Jeg ønsker ikke at sidde som 80-årig, rynket og mæt af dage og tænke på alt det, som jeg ikke nåede mens tid var. Derfor nyder jeg livet her og nu.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Milf GFE skrev, for 12 minutter siden:

(Og en del GP er arbejdsløse griner.)

Ooh nej ... 
For selv om en kvinde tog masser af elskere, så vælger hun dem med største omhu ... 
Og så er det de lækreste skår (blandt mændene) der kommer til fadet ...    
De får så til gengæld rigeligt at se til ... 
:D:D
:D
Balancen bliver først bedre, hvis I kvinder opdager, at de af os mænd der ikke lige oser af maskulin elegance, måske også ka' gi' en god oplevelse ... 
Vi må så stadig besøge GP'ere .. 

Måske kunne det være en opgave for dig at gå til angreb på den kedeligste og mest trist udseende mand i baren - eller danselokalet .. 
Og ta' ham med hjem og se hvad der sker ... :D :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 10 minutter siden:

Ooh nej ... 
For selv om en kvinde tog masser af elskere, så vælger hun dem med største omhu ... 
Og så er det de lækreste skår (blandt mændene) der kommer til fadet ...    

Gælder det også de sapiosexuelle kvinder?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, Lige nu:

Gælder det også de sapiosexuelle kvinder?

De vælger de intelligente lækreste skår ... 
Det er testet efter nogle ganske få sætninger ... 
De andre intelligente bliver friendzone't  :D :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Milf GFE
sneræven skrev, for 36 minutter siden:

Ooh nej ... 
For selv om en kvinde tog masser af elskere, så vælger hun dem med største omhu ... 
Og så er det de lækreste skår (blandt mændene) der kommer til fadet ...    
De får så til gengæld rigeligt at se til ... 
:D:D
:D
Balancen bliver først bedre, hvis I kvinder opdager, at de af os mænd der ikke lige oser af maskulin elegance, måske også ka' gi' en god oplevelse ... 
Vi må så stadig besøge GP'ere .. 

Måske kunne det være en opgave for dig at gå til angreb på den kedeligste og mest trist udseende mand i baren - eller danselokalet .. 
Og ta' ham med hjem og se hvad der sker ... :D :D 

Smiler stort. Jeg er nok på så mange måder anderledes end andre kvinder. Det du beder mig om, praktiserer jeg allerede.. Det har altid været en mands personlighed, som har gjort/betyder, om jeg har valgt ham frem for hans udseende. Kun en eneste gang i mit liv, har jeg scoret "ham", som lignede manden fra mine fantasier. griner.

Så no worries.I dejlige, almindelige mænd - triste eller "kedelige" eller generte eller nervøse bliver ikke overset. i hvertfald ikke af mig. I besidder nemlig nogle andre kvaliteter end ham den smukke (som godt selv ved, at han er uberlækker) ha ha.

Redigeret af Milf GFE

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Milf GFE

jeg kan også sagtens blive tiltrukket af en mands hjerne og viden. det er totalt sexet og så betyder indpakningen mindre.

Redigeret af Milf GFE

Del dette indlæg


Link til indlæg
Milf GFE skrev, for 2 minutter siden:

Smiler stort. Jeg er nok på så mange måder anderledes end andre kvinder. Det du beder mig om, praktiserer jeg allerede.. Det har altid været en mands personlighed, som har gjort/betyder, om jeg har valgt ham frem for hans udseende. Kun en eneste gang i mit liv, har jeg scoret "ham", som lignede manden fra mine fantasier. griner.

OK, ja, så er det mig der sidder tilbage med røde ører ...
Jeg har lidt en fetish for kønne kvinder ... :wub:
Men rigtig mange kvinder er kønne ... 
Og jo, i den grad også personligheden ... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 9 minutter siden:

De vælger de intelligente lækreste skår ... 
Det er testet efter nogle ganske få sætninger ... 
De andre intelligente bliver friendzone't  :D :D 

Det er efter min mening noget vrøvl.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Milf GFE skrev, for 7 minutter siden:

jeg kan også sagtens blive tiltrukket af en mands hjerne og viden. det er totalt sexet og så betyder indpakningen mindre.

Jeg har selv stødt på sådan et par kvinder :)

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Carl72 skrev, den 6.7.2019 at 20:38:

Undersøgelsen viste at i bred omfang der nyder kvinder at have sex lige så meget som mænd gør. Altså kvinder elsker pik ligeså meget som mænd elsker fisse. 

Du laver en fejlslutning der fra sex til pik/fisse. Det er ikke det samme. Men pointen er at det er oftere tæt på det samme for mænd end det er for kvinder. 

 

Borende X skrev, den 6.7.2019 at 21:18:

Det har uden tvivl noget med evolutionen og menneskets tidlige livsbetingelser at gøre.

Nej. Primathunner er meget promiskuøse, når de er i brunst (hvilket nogle af dem kan være konstant, ligesom menneskehunner). Strategien kan bl.a. forklares med at flere hanner tror det er deres afkom, og derfor hjælper de til, når ungen er født.

 

Men for at vende tilbage til det med, hvad sex er for kvinder, så kan man godt belyse det evolutionært: Det er meget omkostningsfuldt og krævende at få en unge, og derfor er det afgørende at have en anden (far) til at hjælpe sig, hvis man ikke bor i et kollektivistisk orienteret samfund. Derfor er det vigtigt for hunnen, at den han hun parrer sig med knytter sig til hende. Hannen har kun den interesse for at sikre sine geners viderførelse. Det betyder mindre for ham selv, og hvis han ikke er sikker på.han er far til et muligt afkom, så er har han mindre investering i en parring.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaiuser skrev, den 6.7.2019 at 21:59:

DNA’et er milioner af år om at ændre sig, men det er kun i de sidste 50-100 år at kvinder i større antal i visse dele af verden er begyndt at være selvforsørgende.

Du forudsætter at DNA ensidigt determinerer adfærd. Det er der ingen forskere, der mener. 

I øvrigt muterer vores DNA mens vi lever, inklusive i gonaderne, så børn du får som ung arver andet DNA fra dig end børn du får som ældre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...