Hop til indhold
Guest stump

Hvide thai løgne - tabe ansigt syndromet

Recommended Posts

Jeg hadde aldri tenkt at jeg skulle blande meg inn i en sådan debatt, men måske er jeg noget provokeret. Jeg er ikke dansk, så jeg håper at mitt sprog er tilgivet.

Om jeg tror at hun tenker på å lure meg for gods og guld? Nei,men vi drømmer om å bli gamle sammen.

Det var et rigtigt fint indlæg peterol ;)

Tak for det :)

Med venlig hilsen

:geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forstår ikke helt uviljen mod Stump. Det kan godt være han generalisere lidt for meget men han har nogle vigtige pointer og alvorlige historier at fortælle.

Jeg ved jo ikke hvis du refererer til mig, men overhovedet ikke. Uvilje mod Stump altså. Jeg kender ikke manden, og føler ikke nogen uvilje. Jeg er overbevist om at han har mange erfaringer og har ting at fortælle. Men det hele bliver lidt .... ensporet.

Der tales om "millioner fald" hvor naive mænd er blevet lurede. Der tales om mænd i ruiner og om døde mænd. Og på nogen mærkelig retorisk grund bliver den thailandske "kultur" med hvide løgne ansvarig for alle disse millioner tragedier. It's all a bit too much. Millioner .... næppe.

Og farvede af al denne viden om thailandske skruppelløse golddiggers har ganske almindelige thailandske kvinder der møder vesterlandske mænd et enormt stigma at bevæge sig i. Jeg prøver kun at plantere ind lidt af almindeligt menneskeligt og sundt tænkende i debatten.

Peterol viser fint med sit indlæg hvad resultatet af stigmatiseringen bliver. En mand og en kvinde der elsker hinanden må ikke gøre det i frid; omgivelserne ved bedre.

Personlig synes jeg det Stump og andre udretter er meget tæt på det man i lang tid har prøvet i Danmark og Sverige: at erklære hvordan prostituerede kvinder er og har det. Og herinde har vi protesteret og hævdet at man ikke kan skære alle prostituerede over samme offerkam. Men nu når vi snakker om Thaier så er de pludseligt støbt i samme form.

Oven i det får vi at vide at hvis et forhold fungerer, så er det sandsynligtvis fordi kvinden endnu ikke er helt parat. For the kill.

Det er lidt som at sidde hos psykologen, når han spørger om hvis man føler sig psykiskt syg. Klienten siger nej, og psykologen svarer: "Nå, fornægtelse er det første tegn på sygdom".

Hvis noget synes fungere, er det et tegn på at det ikke fungerer.

I min optik er det ganske simpelt: Der findes en hel masse utroligt naive og dumme mænd her i verden. Nogle af dem tar til Thailand og lader sig lures. Er det så et stort problem? Måske.... Men hvis man på alvar mener at økonomisk overlegenhed skal kunne købe ægte kærlighed så har man jo store problemer. Problemer som faktiskt oprindeligt ikke har noget som helst at gøre med thailandsk kultur.

Det jeg faktiskt synes er allermest forstyrrende i hele den her debatten, er at jeg opfatter at Stump og andre kategoriserer thaikvinder som nogle man kan købe sex af, men absolut skal holde sig fra i øvrigt. Det er i min verden utroligt kynisk. Og ekstremt patriarkalskt.

Jeg kan desværre ikke betragte kvinder på den måden. Hverken thaier eller andre.

B

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

B, det var ikke dig jeg sigtede til, men måske du følte dig ramt alligevel. Jeg kan sagtens se pointen i det kedelige ved generaliseringen, jeg har selv i to andre indlæg i andre debatter fortalt om min ven der på 15. år er lykkelig gift med en thaipige og han er ikke rig, så han er også en af dem der går mod strømmen i forhold til det stump har skrevet. Men når det så er sagt så bekræfter min ven at der findes for mange eksempler ala dem stump fortæller om, hvis du læser artikler og andre forums vil du opleve det samme. Derfor er det godt og vigtigt at folk som stump fortæller disse ting af hensyn til naive mænd og at de måske skal tænke sig om to gange inden de sælger alt hvad de ejer i Danmark for at købe et hus i Thailand, og hvor skødet skal stå i en thais navn jvf deres lovgivning, og dvs i thaipigens navn.

Ps som du kan læse så hygger jeg mig også med de søde thaipiger i Danmark, og det bliver jeg ved med. Mht kun at ville købe sex af thaipiger og så holde sig fra dem, så glæder det for mig både når jeg besøger danske piger og thaipiger at jeg udelukkende besøger dem for at få uforpligtende sex, jeg ønsker af forskellige årsager ikke nogen form for privat omgang med pigerne, det er som sagt for at få uforpligtende sex at jeg besøger dem, skulle jeg ønske at score en pige er det altså ikke på et bordel at jeg vil gøre dette og det har intet med pigernes nationalitet at gøre. Synes bare lige jeg ville nævne det nu du skriver som du gør.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er helt fint Aros. Uforpligtende sex er jo .... uforpligtende. Inget forkert med det. Det prekære opstår når man peger ud piger fra et bestemt sted i verden og siger at: disse her pigerne skal man kun have sex med. Ikke noget andet. Ikke føle noget, ikke involvere sig i noget. Køb dem, brug dem og gå videre. Ellers bliver man snydt eller noget værre.

Jeg personligt mener at der ikke er noget at gøre ved mænd der åbner for at blive snydt. De vil gøre detsamme uanset hvad Stump, jeg eller nogen anden siger. Lige precis det fænomen er jo hvad Stump og andre fortæller om. Ingenting hjælper. Der er vi altså ens. Og der findes altså forskning og bøger i emnet om hvorfor vi så ofte ikke fungerer rationelt.

Og dette med at vi ikke fungerer rationelt kan man jo håndtere på forskellige måder. Det hyppigste er nok at altid være på sin vagt. Prøve at finde rationelle mønster i livet og indrette sig - enten disse mønster findes eller ikke. Thaier lyver og thaikvinder skal man kneppe, ikke elske.

Det er jo en ting at indrætte sig selv efter disse "rationaliteter". Det triste er at så mange ser sig nødt at fortælle andre hvordan det fungerer. Og endnu værre: hvordan andre mennesker fungerer. Det er sådan man skaber myter og stigmatiserer mennesker.

B

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Jeg har a l d r i g sagt, at man skal holde sig fra thaikvinder, heller ikke fra dem som gør det de gør, for at tjene penge. A l d r i g.

Det jeg forsøger at forklare, er risikoen for at blive snydt. For at forelske sig i en kvinde, som kun er i forholdet for pengenes skyld, risikoen ved at investere i Thailand, i en thaikvinde eller hendes families navn.

De tidsindstillede bomber, forhold der godt, og manden der mister alt hvad han tror han har i Thailand, hvis forholdet sprækker, ja men vi skal da ikke gøre noget, ud over bare at forsøge at forstå, hvis vi vil og har lyst, at det er alvor, når noget er købt i en andens navn. Det er udansk, men det er alvor.

Hvis et forhold sprækker, går i opløsning, mister danskeren ud over den kvinde, og de børn/ stedbørn han måske holder af, også de værdier, han har været med til at fremskaffe i Thailand.

Generelt: Min holdning er, at folk må gøre sige præcis hvad de vil. Men nu har jeg stor viden om emnet, og jeg kan, og holder af at skrive, så det fortsætter jeg med.

Også i dette forum.

De seneste dages "støtteerklæringer" er jeg meget glade for. Tak for dem. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mine forhold til thaikvinder, og dem har der været mange af, er begrænsede aftaler om seksuelle ydelser.

De længere varende forhold jeg har haft med asiatiske kvinder, har ikke været med Thailændere. Helt bevidst. Der fokuseres fra kvindens side alt for meget på penge, på sikring af den thailandske familie, efter min smag og pengepung.

Det var nøjagtigt sådan du skrev. Og jeg spidsede nok til det en smule. Anyways Stump. Jeg betvivler ikke din viden. Og alligevel bliver jeg nok ved med at udforske thaimiljøet lidt til. Det er spændende og indholder ingredienser som jeg - den kolde svensker - lige precis nu har brug for. Måske går det ad helvede til. Men lidt sår skal jeg nok klare i det fald.

Tak i hvert fald for denne gang, Stump. Selvfølgelig skal du skrive videre.

I myself will hold my peace.

(I hvert fald nogle timer)

B

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Det var nøjagtigt sådan du skrev. Og jeg spidsede nok til det en smule. Anyways Stump. Jeg betvivler ikke din viden. Og alligevel bliver jeg nok ved med at udforske thaimiljøet lidt til. Det er spændende og indholder ingredienser som jeg - den kolde svensker - lige precis nu har brug for. Måske går det ad helvede til. Men lidt sår skal jeg nok klare i det fald.

Tak i hvert fald for denne gang, Stump. Selvfølgelig skal du skrive videre.

I myself will hold my peace.

(I hvert fald nogle timer)

B

Bananas, jeg har a l d r i g at du a l d r i g skal være sammen med en thai, jeg har a l d r i g skrevet, at du ikke skal udforske det modsatte køn, osv.

Jeg er alvorligt bange for, at du er særdeles hårdt angrebet af det, som svenere på en svensk thai forum kalder "Gul feber". Og held og lykke med det.

Og vi skriver videre, forhåbentligt spidser du ikke mine sætningen så meget, som du har gjort i denne debat.

Jeg forsøger at forsætte med blogs om asiatiske damer, og deres overivrige vestlige beundrere, i kategorien "Dags Dato". Så må vi se hvad der sker. He He.

Jeg vil så tage nogle historier med om de utroligt dumme svin, som også kommer til Asien, eller som mishandler, misbruger thailandske kvinder i Danmark. Ikke alle gør det, men nogle gør altså.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og farvede af al denne viden om thailandske skruppelløse golddiggers har ganske almindelige thailandske kvinder der møder vesterlandske mænd et enormt stigma at bevæge sig i. Jeg prøver kun at plantere ind lidt af almindeligt menneskeligt og sundt tænkende i debatten.

Peterol viser fint med sit indlæg hvad resultatet af stigmatiseringen bliver. En mand og en kvinde der elsker hinanden må ikke gøre det i frid; omgivelserne ved bedre.

Personlig synes jeg det Stump og andre udretter er meget tæt på det man i lang tid har prøvet i Danmark og Sverige: at erklære hvordan prostituerede kvinder er og har det. Og herinde har vi protesteret og hævdet at man ikke kan skære alle prostituerede over samme offerkam. Men nu når vi snakker om Thaier så er de pludseligt støbt i samme form.

Just precis.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er alvorligt bange for, at du er særdeles hårdt angrebet af det, som svenere på en svensk thai forum kalder "Gul feber". Og held og lykke med det.

Du skal ikke være bange Stump. Alt kommer at blive så godt så godt.

Og det eneste jeg er angrebet af er ET dejligt væsen der bor i EN dejlig kvinde der bor i EN dejlig krop. Ikke et helt folkeslag. Ikke en feber og ikke en farve. På almindelig dansk kaldes det forelskelse.

Jeg har erfaret den slags følelser før; for kvinder fra andre deler af verdenen: Sverige, Norge, Frankrig, USA, Senegal og Chile for at nævne nogle. Måske har jeg en feber der indbegriber mange forskellige kulører.

Der har vi det. Jeg har nok ikke evnen at skelne de farlige farver fra de ufarlige. Eller evnen at skelne forelskelse fra angreb. Jeg har meget at lære, har jeg. Og gammel er jeg, så jeg må hellere skynde mig.

Ka' i ha' det.

Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det der udgør den helt afgørende forskel på at gå på et bordel med danske piger, og så træffe udenlandske piger fra en fattig baggrund, i de mangeartede sammenhænge man kan møde dem, er at de danske piger i hovedreglen ikke ønsker at se dig i anden sammenhæng end dit køb af sex af hende.

Der er danske kunder der ikke altid forstår det, og som danske sexarbejdere må bringe dem til at forstå det, så her kan de slet ikke få lov til at bringe sig i ulykke, på anden vis end hvis de går på bordel mere end de har råd til.

Som jeg har forstået det, kommer penge elementet ved kontakt med undenlandske "Profil kvinder", ofte mere indirekte ind i billedet undervejs, som et spindelvæv du trækkes længere og længere ind i efterhånden som du kender hende bedre og bedre, du holder mere og mere af hende, hvorefter økonomiske krav/summer bliver til mere konkrete krav, hvor konsekvensen af at sige nej til det alt sammen, kan være at så forlader hun dig også i samme øjeblik du gør det.

Her taler vi ikke om alle dem der helt ubegribeligt, uopfordret og på eget initiativ har kastet formuer efter piger, så snart de har mødt dem, men om mænd der når at få et eller andet forhold til en kvinde, der gør det til et svært valg for dem at vægte beskyttelsen af egen formue og ejendom, fremfor at kunne holde på den kvinde de gerne vil skabe sig en fremtid med, og så går fra dem, hvis de vælger at beskytte deres egen økonomi.

Det er derfor jeg flere gange i denne tråd har forsøgt at lande en defineret basispræmis, for en fortsættelse af et sådant forhold, som både mand og kvinde skal acceptere:

1. Manden accepterer at kvinden sender penge hjem af de penge hun selv tjener gennem eget arbejde.

2. Manden accepterer at supplere kvindens bidrag til egen familie med et begrænset beløb af det han tjener.

3. Små beløb rækker langt for en thai familie i landsbyen i en thai kontekts. I denne kontekts bør det samlede månedlige bidrag fastsættes, og ikke efter hvor meget konen og manden tjener i Danmark, de godt derfor kunne sende til familien.

4. Gør det klart at du under ingen omstændigheder investerer i grund og eller hus i Thailand i konens navn for dine midler, men at hun er velkommen til at gøre det for egne midler, eventuelt sammen med familien - det kan så være at du følger med til sin tid med de danske pension sammen med konen, du af din danske pension betaler husleje, til leveomkostningerne for familien som pensionister.

5. Indgå særeje/ægtepagt, der eventuelt kan revurderes under ægteskabet i takt med at et afbalanceret særeje beror på hvilke værdier i begge har arbejdet formue/ejendom op i. Foreksempel et hus som i begge afdrager på, men hav særeje på alt du ejer allerede når du går ind i ægteskabet.

Gør det klart for kvinden at det hus i Thailand hun kunne ønske sig at du finansierer, de midler sparer du selv op til pensionen, men kan hun selv bygge det hus med sin indtægt fra Danmark, har du en pensionsformue/andre værdier som hun/deres børn kan arve efter ham, eller han kan bruge den deres sidste år sammen i Thailand.

Jeg vil mene at det er fair modkrav at stille i det øjeblik hendes krav udgør betingelsen for at I kan fortsætte forhold eller ægteskab, og afviser hun en basispræmis på disse 5 punkter, bør der ringe nogle alarmklokker, der får en til at trække sig, slikke de følelsesmæssige sår, men med egne penge i behold - videre herefter i livet, prøv igen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du er vist lidt af en patologisk problemløser, Rejse.

Men den er jo ikke meget sværere end du beskriver. Når det kommer til ægteskab.

Så har vi jo hele vejen frem til et eventuelt ægteskab, hvor man også har mange chancer at tabe hovedet.

Men egentlig er den ikke længere end så: Hold rimeligt hårdt i pengene, og var beredt at slikke dine sår.

Det gør ondt når hjertet bløder, men det er en satans stærk muskel.

B

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske også noget af forklaringen på at danskere som børn af velfærdsstaten, men samtidig som voksne med fiasko med kvinder, kan have så svært ved at aflæse kvinders eksistentielle tilgang til parforholdet, når de kommer fra en baggrund, hvor hver dag udgør en kamp for livet, ikke blot for sig selv, men også for sine.

Vi er i udgangspunktet skræddersyede til at blive udnyttet, hvis målet er at udnytte os:

Danskerne keder sig – uden at vide det!

http://www.information.dk/320910

Hvor dybt stikker danskernes lykke, når det kommer til stykket? Vi er politisk set mere frie end stort set noget andet folk i historien, og materielt gælder det samme. Alligevel er det, som om der er noget, der mangler, skriver den spirituelle lærer og evolutionære filosof Andrew Cohen

Af: ANDREW COHEN

26. december 2012

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

megt i overenstemmelse med den her tråd - ser det vist ud til at K/M i tråden Vejle/Koldingvej144 kan føje sig til Stumps statistik.

Nå men bortset fra det så er enhver generalisering en fornærmelse mod den enkelte.

Og det eneste man kan bruge Stumps helt unødvendigt unuancerede indlæg til er at man skal ALTID have sin sunde fornuft med sig... Selvfølgelig findes der lykkelige thai-ægteslaber - om det er 2-5-10% er mindre væsentligt for de der lever i dem - bortset naturligvis fra stigmatiseringen - som skam kan være reel nok.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil lige tilføje tråden en andenhånds fortælling om en i bekendtskabskredsen, som jeg ikke har kontakt til længere, der fandt sig en herboende philipinsk kvinde i tredverne, der havde boet i Danmark i flere år, og som bragte en egen opsparing på vistnok ca 300000 kr med ind i det ægteskab de indgik, nu den familie de har etableret.

Mig bekendt var fokus ikke et hus i hendes navn på Philippinerne, men at de kunne flytte fra hans billige lejebolig i ejerbolig/hus som nyetableret familie med børn.

Videre herfra kender jeg ikke hvordan det er gået, men han er ikke typen der ville lade egen opsparing formøble i konens navn, og hun vistnok ejheller en der ville at han skulle gøre det, men der var simpelthen tale om en mangeårig dansk singlemand, og en ikke helt ung kvinde fra philippinerne, der havde fokus på et fortsættende liv i Danmark med egen familie, og som tilmed efter en del år i landet bragte egne ikke helt ubetydelige midler med sig ind i den fælles husstand.

Hertil er det ihvertfald den solstråle historie som denne tråd har manglet, og kender I flere af slagsen, så kom med dem, til afbalancering, nuancering og som inspiration for andre til, hvor muligt selv at søge profil kvinder, der kan og vil bidrage på lignende vis, som i historien her.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil takke Bananas og Reisenættverk og alle jer andre som har forsøkt at nyancere denne debatt.

Jeg har aldri hatt så meget godt som jeg har med in kæreste fra Thailand og jeg skulle ønske flere fikk opp oppleve denne varme både fra thai kvinner og fra mennesker i Thailand. Jeg har møtt scandinaver i Thailand, og jeg har ikke meget høye tanker om hva noen av dem bedriver. jeg ville

bare at mitt forhold til en god kvinne ikke skulle bli statistikk eller omfattes av stigmatisering og mytedannelse. Til det har jeg det for godt. Til det er mange av disse kvinner i Thailand og Danmark for meget verd. Igjen, tilgiv meg mit eledige prog.

Peter

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bare koselig, Peter. Tusen takk for en nyancert innlegg fra deg. Språket ditt er nå ingen hindring for oss dansker :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tal for dig selv borendex!! Vi jyder kæmper en brav kamp med det :lol: men Peter, tak for dine gode indlæg :) Meget værdsat!

Men når der nu kun er 200 ægteskaber om året (2000-2009 tal) så er der altså utrolig mange dårlige historier! Hvilket nok ikke kun er pigernes skyld. Nogen af de mænd, der henter en kone hertil, er jo ikke de skarpeste i skuffen. Men pigen tænker på fremtiden og familien og indlader sig på noget hun ellers ikke ville have gjort. Dårlig start på et ægteskab må man sige

Dem der finder pigen herhjemme og måske endda kun er kæreste med hende. For disse forhold tror jeg gælder helt andre præmisser. Af den årsag, at pigen har valgt en mand hun gerne vil have. I disse forhold, tror jeg ikke risikoen for verdens undergang er specielt større end ved danske kvinder. Personlig ville jeg ikke være specielt nervøs for det. Selvfølgelig vil jeg bakke hvis snakken falder for meget på penge, men det ville jeg også gøre med en dansk pige

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men når der nu kun er 200 ægteskaber om året (2000-2009 tal) så er der altså utrolig mange dårlige historier!

400 ægteskaber om året de seneste år, iøvrigt er der en skilsmisserate på to ud af tre i dansk/thai ægteskaber.

Af fem piger jeg har talt med er begrundelsen af manden ikke har nok i hende og har fundet en anden thai/filippiner.

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Beklager min forsvinden for denne debat, men jeg har været ude og rejse lidt ;o)

Der er sandelig løbet meget vand under broen siden mit sidste indlæg med både spændende og læsværdige kommentarer fra alle sammen.

Det vil være umuligt for mig at give mit bud på alle de ting der er sket siden sidst, men efter gennemlæsning af alle indlæggene har jeg et par ting jeg vil kommentere på.

1) En spurgte om nogen kendte et dansk / thai par som har været sammen over 7 år.

Jeps – jeg kender adskellige. For et par måneder siden var jeg til et sølvbryllup hos en af disse par. Hun har naturligvis permanent opholdstilladelse (faktisk er hun dansk statsborger), men hun er alligevel sammen med manden endnu. Den gang de mødte hinanden var manden i stor gæld p.g.a studier etc, men sammen har de alligevel formået at bygge et fornuftigt liv op sammen.

Jeg kender adskillige flere par hvor at konen allerede har permanent opholdstilladelse og hvor de stadigvæk er sammen. Nogle af dem har manden massere af penge – nogen af dem har manden knap så mange penge. Fælles for de par der bliver sammen er nok at de rent faktisk holder af hinanden.

Jeg kender også adskellige par hvor de er gået fra hinanden i det øjeblik hvor kvinden fik sin permanente opholdstilladelse. Jeg kender sågar adskellige hvor kvinden har tænkt sig at gå fra manden i det øjeblik hun får sin permanente opholdstilladelse. Mit problem her er sgu at jeg synes det er i orden. Hvorfor? Jo fordi at de mænd som de har fundet sig rent faktisk ikke er værd at samle på. Havde det været en dansk kvinde var hun skredet for længst, men lige nu har de her mænd krammet på pigerne og så må de spille efter deres violin.

Et par eksempler:

Manden i et forhold jeg kender til er dybest set et mandschauvanistisk svin, som udelukkende er sammen med en Thailænder fordi han kan koste rundt med hende. Hun har i øvrigt et universitetsuddannelse fra Chula i Bangkok og er ansat i det danske sundshedsvæsen i en rigtig fornuftig stilling. Hun har to piger med fra et tidligere forhold i Thailand og manden omtaler konsekvent disse piger som ”Kone2” og ”Kone3”. Pigerne er 8 og 10 år gamle.

Manden i et andet forhold er ligeså chauvanistisk som den første mand. Ham her kræver benzinpenge fra sin kone når han skal køre hende ind til Thai butikkerne ved hovedbanegården for at handle. Hendes løn går ind på hans konto og hun bliver så tildelt månedlige ”lommepenge”. Mens hun er hjemme og arbejder og passer deres fælles datter, rejser han til Pattaya hvor han lever livet med barpiger og hele molevitten. De venner han rejser sammen med er for hovedparten også gift med Thailændere og de er flittige til at opdatere deres Facebook konti med billeder af aftens og nattens ”erobringer”.

Er det forkert at pigerne bare venter på at kunne skride fra de her idioter? Næh, ikke hvis du spørge mig.

Er ovenstående så det samme som at sige at alle Thai kvinder der smutter når de får deres permanente opholdstilladelse så har nogle dårlige mænd? Nej slet ikke - Det sker selvfølgelig også, men billedet er bare en smule mere nuanceret end at pigerne altid skrider for egen eller økonomisk vindings skyld.

2) peterol – Tak for dit indlæg – det var friskt med lidt indspil fra hinsidan ;o) Jeg har også selv mødt det som du beskriver I dit indlæg og det er sgu lidt kedeligt. Jeg kan huske da jeg for mange mange år siden vendte hjem fra Thailand fra noget forretning og havde mødt en skøn pige, fik jeg samme reaktion fra en af dem som jeg betragtede som min gode ven, da jeg fortalte ham om det. Han var den sidste jeg havde regnet med at få misbilligende blikke og nedværdigende kommentarer fra og den dag i dag er vi ikke venner længere. Ikke fordi jeg ikke kan tåle at snakke eller debatere om tingene, men det var den måde og med den foragt i ansigtet det blev sagt på.

Et par historier fra min tid i Thailand.

Da jeg var gift med en Thailænder boede vi, en stor del af tiden i Danmark, men rejste dertil ca 3-4 gange om året. Mit arbejde er meget fleksibelt og jeg kan stort set arbejde hvorfra jeg vil så vi var typisk afsted en 3-4 uger per gang.Vi boede ude i hendes forældres store (men gamle og slidte) hus helt ude på landet hvor kragerne vender. Det var en lille landsby med ca 2000 indbyggere og den gang var falanger (udlændinge) ikke set ret meget i det her område. Der var en kvinde i byen, som var gift med en tysker, men han boede altid på hotel i en større by 60 km væk når de var i Thailand. Jeg kunne meget godt lide det her meget basale liv i landsbyen. De første mange år var det sådan at hvis man skulle have signal på mobilen skullle man op og stå på toppen af en bakke for at kunne komme igennem.

Det første jeg gjorde da jeg var der den første gang var at få installeret et ”Farang toilet”. De her pedal lokummer har aldrig rigtigt været mig, så det skulle bare ordnes. Vi havde vel været der et par time da jeg sagde det til min kone og hun nævnte det for hendes far. Der gik ikke fem minutter og så kom der en fyr med en pick-up truck hvor faderen og et par stykker andre hoppede op. De kørte 60 km til HomePro, købte toilet og hvad der nu skulle bruges, kom tilbage og det hele var klappet og klart på under 3 timer. På ingen måde blev der kigget mærkeligt på mig eller andet – de ønskede bare at jeg skulle have det godt under mit ophold der. Og ja – det var mig som betalte for det hvis der nu er nogen der tænker på det ;o)

Jeg har haft nogle helt fantastiske stunder derude i den landsby. Der har også været dårlige stunder, men når man lægger det hele sammen er det vel 90% gode og 10% mindre gode.

Et par af de gode:

Gæstfriheden... De har ikke fem flade ører, men alligevel bliver man behandlet godt og får altid tilbudt et måltid mad hvorend man kommer.

Interessen.. Aldrig i mit liv er jeg blevet spurgt om jeg har det godt så mange gange som her i landsbyen. Hvis jeg lå i hængekøjen med en bog, var der hele tiden fokus på om jeg manglede noget. De kom med koldt vand, kolde øl, en blæser hvis der var varmt eller fluer eller frisk frugt, papaya, mango eller hvad de nu sad med.

Skolen.. Jeg besøgte landsbyskolen adskillige gange. Her render børnene rundt i skoleuniformer og får ”banket” lærdom ind i hovedet. Skolesystemet er meget langt fra hvad vi er vant til og fokus ligger meget på thai kultur og traditioner og måske knap så meget på det vi kender som lærdom. Deres engelsklærer på skolen var usandsynligt dårlig, så jeg brugte nogle gange et par timer der på at snakke engelsk med eleverne. Et sjovt og spændende tidsfordriv og dejligt at man kunne give lidt igen. Jeg snakkede godt med skolelederen og en dag snakkede vi om det nye bibliotek de havde fået bygget (fra donerede penge). De manglede penge til en dør og han ville høre mig om jeg var interesseret i at hjælpe til. Donationer til skoler / templer er meget brugt i Thailand så der var såmænd ikke noget udiøst i det. Jeg donerede 10.000 baht – de satte en flot dør i biblioteket og det blev opkaldt efter mig. I bedste stil med George Peabody Libray i Baltimore findes der altså et ”Mike’s Library” i en lille landsby i Thailand.

Et par af de dårlige:

Gæstfriheden.. Den virker nemlig begge veje. Ligesåvel som man bliver inviteret ind og spise/drikke det som de nu har i det hus du befinder dig i, gælder det samme når andre kommer til dit hus. Jeg kan godt lide en kold øl og lidt chips, så når vi var ude og køre købte jeg altid en kasse med hjem. Dog skete der det at mændene i landsbyen hurtigt fandt ud af at der altid var øl hvor jeg var, så det kom på besøg hver dag og drak al min øl. I starten var jeg irriteret men afventende, da jeg ikke var helt på det rene med hvordan normal praksis var. Efter mange kasser øl fortalte jeg min kone at det ikke gik på denne her måde. Jeg har det fint med at folk kommer og får en øl, men jeg har det ikke fint med at de kommer ind og går forbi hængekøjen uden at hilse på mig, drikker min øl og så går igen når der ikke er flere tilbage uden at sige farvel til mig. Derfor bad jeg hende sige til dem at hvis de skulle komme her og drikke min øl, må de komme hen til mig i hængekøjen og sige pænt goddag. Når de var færdige skulle de komme hen igen og sige tak for øl og så pænt farvel. Det hjalp – Der gik ikke ret lang tid før størsteparten af dem ikke kom længere og dem som stadigvæk kom forbi om aftenen var dem som også var der før jeg købte øl.

Korruptionen... Thailand er bundkorrupt. Politiet er ingen undtagelse og jeg er blevet stoppet i bil gud ved hvor mange gange og opkrævet bøder for forseelser som jeg ikke har gjort. (jeg har også fået bøder for ting jeg har gjort, men lad nu den ligge). Det er – for at sige det pænt – pisse irriterende og krænkende.

Retsfølelse... I Thailand gælder jungleloven. Hvis man roder sig ud i noget med politiet kan man risikere at det kører helt af sporet hvis det er de forkerte betjente der håndterer sagen. Jeg har engang været involveret i et færdselsuheld (ikke min skyld) og da jeg røg på politistationen blev jeg bedt om at underskrive et blankt papir. Jeg nægtede naturligvis og betjentene var helt oppe i det røde felt. Hvem reddede mig? Min Thailandske kone og ikke mindst faderen til modparten i ulykken. Faderen var godt klar over at det var hans datter der havde været galt på den og i stedet for at riste mig og få en masse penge ud af det (som moderen til modparten stod og sagde) var han ærlig og sagen blev droppet. Et lille eksempel på at alle ikke kun tænker på penge, men hvis ikke jeg havde ramt ind i en ærlig thailænder kunne det have endt rigtig skidt.

Alkohol... Mange af mændende i landsbyen har hårdt fysisk arbejde i markerne i 12 timer hver dag. Lønnen er ca 150 baht, hvilket svarer til godt 30 kr. Hvad gør de så efter endt arbejde? De kører op og køber for 100 baht øl og lao khao (thailandsk brændevin) og drikker sig fuldstændig i hegnet.. hver dag... og så sætter de sig ud i bilen og kører hjem. Det brød jeg mig sgu ikke så meget om.

Thailændere er et skønt folkefærd omend de er meget forskellige fra os. Planlægning og tænke på fremtiden er ikke rigtigt noget man gør det så meget i. Mange af mændende drikker alt for meget.. En del af kvinderne spiller kort om penge. Nogle kvinder snyder udenlandske mænd – nogle mænd snyder thailandske kvinder.

Er det ensbetydende med at man skal holde sig væk fra Thailandske kvinder? Ja – gør det endelig for så er der flere til mig ;o) Nej, spøg til side – selvfølgelig skal man ikke det. Man skal dog – som i et hvert andet forhold – gå ind i det med en god portion fornuft og selvkritik.

Det gælder dog for stort set alle forhold man indgår med en person eller et firma fra udlandet. Prøv at rejse lidt rundt i Rusland – Det er godt nok også spændende.. Eller prøv Bulgarien eller stort set alle lande i verden hvor man tager sig af sin familie på en hel anden måde end vi gør her i Danmark og hvor levestandarden og BNP´et er væsentligt lavere end her. Der vil i støde på nøjagtigt de samme problemstillinger, som i gør med piger fra Thailand f.eks.

Generaliseringer er en farlig ting – det giver som regel aldrig det rigtige billede og er bare med til at stigmatisere en gruppe eller et folkefærd. Et fremragende eksempel på dette er den muslimforskrækkelse som vi har set i de seneste år i Danmark. Medierne (godt hjulpet på vej af Dansk Folkeparti) tuder vores ører fulde med historier om uintegrerede muslimer som render rundt på Nørrebro og i Voldsmose og fører hellig krig mod os stakkels frikadelle-spisende danskere. Man kunne jo blive foranlediget til at tro at alle muslimer er sådan, men det billede stemmer ikke rigtigt overens med de tusindenvis af velintegrede og arbejdssomme muslimer som findes her. Hvis vi absolut skal generalisere er alle danskere så som Søren Pind eller Dovne Robert? Det håber jeg fandme ikke, for så står det sløjt til her i landet.

@ Stump – jeg har set din PB og jeg svarer dig lige om lidt. Bare lige for at have det her 100% på det rene.. Jeg kan sagtens se hvor du kommer fra med dine indlæg og jeg er absolut heller ikke uenig i at man kan blive snørret eller rode sig ud i problemer. Du har din vej i livet hvor du møder nogle ting og jeg har en anden vej i livet hvor jeg møder nogle andre. Om ikke andet er en god debat altid værd at deltage i og det er skønt når man skal til at finde ting frem inde fra gemmerne i hjernen for at skrive et indlæg her.

Rigtig god jul og godt nytår til Jer alle!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hov.. Jeg glemte lige et guldkorn ;o)

Der er så meget snak om Thailændere der sender penge hjem til familien for at hjælpe dem. Beløb på 20.000 – 30.000 baht om måneden har været nævnt.

Den kan jeg godt toppe.. Jeg kender et par her i Danmark hvor den månedlige pengeoverførsel udgør 100.000 baht / 20.000 kr... Det er immervæk mange penge hver eneste måned. Der tror jeg nok selv at jeg ville sætte grænsen – i hvert fald hvis jeg skulle være med til at betale det.

Det er dog en lille krølle på historien her.. Rent faktisk sker overførslen den forkerte vej.. De 100.000 baht kommer nemlig hver måned FRA Thailand og bliver sendt TIL Danmark af pigens forældre. De tjener nemlig ganske godt og sender så penge her til Danmark hver måned så deres pige og hendes mand kan leve godt.

Stik den ;o)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

@ Stump – jeg har set din PB og jeg svarer dig lige om lidt. Bare lige for at have det her 100% på det rene.. Jeg kan sagtens se hvor du kommer fra med dine indlæg og jeg er absolut heller ikke uenig i at man kan blive snørret eller rode sig ud i problemer. Du har din vej i livet hvor du møder nogle ting og jeg har en anden vej i livet hvor jeg møder nogle andre. Om ikke andet er en god debat altid værd at deltage i og det er skønt når man skal til at finde ting frem inde fra gemmerne i hjernen for at skrive et indlæg her.

Hej Mike. Og tak for indlæg. Og jeg har fået PB fra dig, og svaret på den.

Du er ikke gift med en thai længere, godt at du fortæller det.

Du taler om mine veje. Jeg har sammenlagt, lidt on and off, opholdt mig i Thailand i cirka otte år. Det du fortæller om landsbyen, kan jeg delvis genkende, jeg har boet i en lille gade i en større by i Isarn, lågen i Julekalenderen om nordmand, brødkniven, og de kostbare kamphaner er fra den periode.

http://thailandidanmark.blogspot.com/2012/12/nordmanden-brdkniven-og-den-kostbare.html

Og jeg deltog i det sociale liv der, jeg levede der uden lokal kæreste, og hyggede mig enormt. Hvis jeg tager der op i morgen, vil der blive indkaldt til fest, og der var kun en enkelt kvinde, som dels mente at jeg skulle købe øl til hende, dels tage hende op i min dobbeltseng. Nej tak.

Mine veje, Mike, har altså meget været iagtagerens, lytterens, og nogle gange søttepædagogens. Alle lågerne i julekalenderen bygger på virkelige begivenheder, og mindst halvdelen af dem, involverer mine bedste vestlige bekendte.

Der har været meget ballade over, at folk mener at jeg er unuanceret i mine skriverier.

Men det har jo aldrig været meningen af mistænkeliggøre en hel nation. Nu er det bare sådan, at de hvide løgne er en integreret del af den thailandske kultur.

Unuanceret:

Thailand er et varmt land. Ja. I de kommende uger vil snesevis af thailændere faktisk dø af kulde i det nordlige Thailand, men alle skriver og tror, at Thailand altid er et varmt land.

Thailand er et fattigt land. ja men der er da mange fattige mennesker i Thailand, men der er også mange som er rige, s å rige, at de fleste af os danskere har svært ved at forstå det.

"De thailandske massøser / prostituerede, som rejser rundt i Thailand, og for den sags skyld i resten af verden, er fattige". Nej. Ikke nødvendigvis. Der er da stadig de akut prostituerede, som fiser til Pattaya første gang i deres liv, fordi bedstefar skal på hospitalet, eller fordi fatter har skabt en gigantisk gæld, og nu går den ikke længere. Men langt de fleste prostituerede har hjemme i landsbyerne det nu så godt, at de arbejder på langs, for at tjene til nyt tag, ny motorcykel, penge til storebror som skal til Korea og arbejde, ny Toyota, osv osv.

Og midt i hele denne debat, som jeg bare har fået så meget røvfuld for, kommer der så historien fra Vejle, hvor en forelsket mand pludselig via EroGuide finder ud af, at hans elskede, som han måske, måske ikke har hjulpet med mere end 1. mio. kr. (det er hans påstand), finder ud af, at hans thaikæreste gør en lille bitte smule mere for sine betalende kunder, end hun faktisk har lovet ham.

En enkelt bruger var reel nok til at nævne sagen i denne tråd, men ellers er den historie modtaget af mine kritikere, med larmende tavshed.

Jeg tænker mit.

Godt nytår til alle.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mike,

jeg nød at læse dit lange indlæg, indtil du begyndte at politisere, der hoppede kæden af for dig!

Du klager over stigmatiseringen af muslimer, disse tilhængere af "Fredens Religion", samtidig med at du selv stigmatiserer DF og dets vælgerskare, der er dømt selvmål!

Søren Pind og Dovne Robert, du stiller det op, som om det var modsætninger, det forstår jeg ikke, den ene er levebrødspolitiker, den anden er levebrødssocialklient, i min optik er de det modsatte af modsætninger. :)

Inden jeg går hen og bliver grov, (det ligger slet ikke til mig) vil jeg tillade mig at udtrykke håbet om, at du i andre af livets aspekter ikke lider af den naivitet, som dine politiske udmeldinger signalerer.

Godt nytår til dig og alle andre herinde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og midt i hele denne debat, som jeg bare har fået så meget røvfuld for, kommer der så historien fra Vejle, hvor en forelsket mand pludselig via EroGuide finder ud af, at hans elskede, som han måske, måske ikke har hjulpet med mere end 1. mio. kr. (det er hans påstand), finder ud af, at hans thaikæreste gør en lille bitte smule mere for sine betalende kunder, end hun faktisk har lovet ham.

En enkelt bruger var reel nok til at nævne sagen i denne tråd, men ellers er den historie modtaget af mine kritikere, med larmende tavshed.

Jeg tænker mit.

Godt nytår til alle.

Tænke dit kan du, og skal du. Men hvorhen kan jeg finde den historie?

En ting til Stump: Du snakker meget om at du har fået røvefulder, men vel...? Du bliver mødt i debat, og på mig virker det som at du bliver lidt krænkt over det. Måske skulle du istedet før at føle dig krænkt, fundere over hvis det kan være noget med dit tonefald? Lidt overlegen måske???

@Mike.

Tak for dit lange indspil, som jeg faktiskt nød hele vejen.

B

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Tænke dit kan du, og skal du. Men hvorhen kan jeg finde den historie?

En ting til Stump: Du snakker meget om at du har fået røvefulder, men vel...? Du bliver mødt i debat, og på mig virker det som at du bliver lidt krænkt over det. Måske skulle du istedet før at føle dig krænkt, fundere over hvis det kan være noget med dit tonefald? Lidt overlegen måske???

@Mike.

Tak for dit lange indspil, som jeg faktiskt nød hele vejen.

B

Bananas, der var én som gik banana i flg tråd, noget af det er slettet eller redigeret

http://www.eroguide.dk/forum/viewtopic.php?f=30&t=2756

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bananas, der var én som gik banana i flg tråd, noget af det er slettet eller redigeret

http://www.eroguide.dk/forum/viewtopic.php?f=30&t=2756

Ja, det var jo meget man ikke kunne læse der. Det må da være slemt for ham KM at opdage noget som han ikke ville opdage. Det eneste råd jeg kan give er at være afklaret med hvad pigen/kvinden/kæresten laver, eller finde en anden som bliver kvar hvor man sætter hende.

Selv har jeg sagt til "min" kvinde at jeg har det fint med at hun laver det hun vil lave, så længe hun vil det. Den frie viljen er den eneste fungerende grunden for relationer.

Tror jeg.

B

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...