Hop til indhold
Guest stump

Hvide thai løgne - tabe ansigt syndromet

Recommended Posts

Gæst

RN jeg er ikke supergodt inde i "thaiverdenen" men er der ikke diverse forums med det du efterspørger?? altså hvor dansk/thai par kan kontaktes :)

Hvis det er en herboende Thaipige, er det vel ikke nødvendig med ægteskab? nuvel på sigt kan det jo sagtens udvikle sig til et :) Nu kender jeg dig ikke, men det kan jo godt hænde sig, du kan være attraktiv for en Thaipige, selvom du ikke er for en Dansk pige. Igen er jeg ikke nogen ekspert, men tror thaipiger og danske piger, har lidt forskellige præferencer når de søger mand. Danske piger går måske mere efter en sexet/fræk mand, hvorimod thaipigen måske mere er til den gode/ordentlige mand ;) Hvad jeg selv oplever, så er Thaipiger mere opsøgende end danske piger, hvilket måske også kan gøre lidt af forskellen ;)

men uanset hvad, har du forbud mod at rode dig ud i noget, til efter februar :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lad nu vær med at blive ved med at skrive at de piger der arbejder på massagestederne

herhjemme er ude på at snøre eller narre kunderne til at blive gift med dem!!

Hvorfor skulle de det? for at få et par tusind kr. sendt til familien om måneden?

Som tidligere nævnt i den anden tråd tjener hver enkelt jo meget mere end vi gør!

De er her af en eneste grund og det lægger de heller ikke skjul på: tjene penge, mange penge.

En pige der er her på et typisk 3 måneders ophold, der giver massage, hånd, tøj af, eller blow

tjener 500.000 Kr. som hun kan tage med hjem, tænk på hvor meget de er værd i Thailand.

Behøver jeg at nævne hvad de der yder den fulde pakke tjener?

Prøv så at regne lidt på hvor meget ejerne af klinikkerne tjener, de større steder er der 3-5 piger

i gang fra 10-22.

De fleste bor her fast og en del kommer fra Sverige, hvor de tager turen over hver dag.

Så de der tror at de er rige hvide herremænd er til grin, de har ikke meget at byde ind med i forhold til det.

Jeg har hurtigt optalt konstateret at der alene i københavn er ca. 120-130 steder hvoraf jeg har besøgt de fleste.

De omsætter ved lidt hovedregning vel for 1-1,5 milliard pa. som der sikkert ikke bliver betalt meget i skat af.

Hvis der er nogen der bliver snydt, så er det på den konto og det bliver vi!

Så når der engang imellem er et par der finder sammen, kunne det jo godt være pga. af kærlighed, men det ikke sikkert hun vil opgive den store indtægt, selvom det sker.

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Drenge. Nu er det jul.

Jeg vil bare afslutte min delagtighed i denne streng med at takke Stump og alle der har deltaget, og sige noget om hvorfor jeg ikke kun lytter - men også svarer.

Fordi det gør jeg, Stump. Lytter altså. Jeg har også læst på Stickmans blog. Mange gange. Og jeg ved at de historier du fortæller har grund i virkeligheden. De skæbner findes og naive mænd kommer altid at findes. Hvor end der findes svage mennesker, findes der andre der vil udnytte dem. Og at advare er ikke forkert. Absolut ikke.

Men så har jeg jo det der med generaliseringer. Det vil sige: Jeg har det ikke godt med det. Bag hvert eneste generalisering findes et menneske, og dette menneske vil jeg meget gerne møde. Og hvis jeg ikke når at møde hende, går jeg videre til næste. Jeg har ikke sex eller andre oplevelser med stereotyper. Jeg har det med mennesker.

Negre er ikke dovne. Thaier lyver ikke. Der findes dovne negre. Og der findes thaier der lyver. Men hvis du ikke har lyst at møde mennesket bag facaden, så ved jeg ikke hvad det er du har lyst til her i livet.

Jeg tror faktiskt aldrig jeg har mødt et så generøst et menneske som den kvinde fra Thailand som jeg lige precis nu lærer at kende. Faktist ikke. Og bare det lille faktum siger mig at en generalisering aldrig kan blive andet end lige precis det. En måde at pakke virkeligheden ind, overskue den og føle at man har kontrol over den.

Og det har man jo ikke. Aldrig.

Et lille juletip til dig Stump, og alle andre, er at læse Nobelpristageren Daniel Kahneman's bog: "Thinking, fast and slow".

Hvor psykologen Kahneman (som fik Nobelprisen i økonomi for mange år siden) erklærer hvorfor vores rationelle fornuft så sjældent fungerer. Ikke i business og ikke i kærlighed. Jeg skal ikke gå in på teorierne her, men det er meget interessant læsning, og det erklærer hvorfor Stumps og Stickmans og andres advarsler har så lidt betydning i virkeligheden. Læs og forstå kære drenge.

Og så er det et andet ting. Når man gør som Stump, Stickman og andre - omend i absolut velmening - så bidrager man til en modern mytedannelse. Især i disse Internettets forlovede og ukritiske dage, sprider myterne sig hurtigt og uimodsagt. Thaier lyver og negre er dovne. Selvfølgelig er det ikke sådan. De historier Stump fortæller bag lågerne har sikkert fundet sted. Det betvivler jeg ikke. Men ingen skal tro at disse historier er selve basen for den thailændske kulturen. De har fundet sted i et meget specifikt sammenhæng, i en meget specifik miljø hvor ensomme mænd søger usandsynlig kærlighed og streetsmarte kvinder levererer til dyre penge. Det drejer sig simpelthen om mænd der tror de kan købe kærlighed. Men Thailand in a nutshell? Do not think so.

Og afslutningsvis Stump: Du siger at du ikke kan bruge timer på at svare mig. Det er heller ikke noget jeg ønsker at du skal. Men du publicerer dine skriv i noget som kaldes debatforum. Med debat menes at man debatterer. Det er ikke noget farligt, men indimellem interessant.

Havde du skrevet under rubriken: "Stump fortæller hvordan verden fungerer", så havde det været noget andet.

Men du skal ikke tro at jeg ikke finder det du skriver interessant. Det gør jeg. Men jeg møder det. For at komme videre i mine egne funderinger og oplevelser. Af thaier og andre.

Og nu er det jul.

Kan i ha det så dejligt!

Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Glædelig jul til alle!

Jeg har aldrig følt mig tiltrukket af thaipiger, så min viden om miljøet, har været ret begrænset.

Men en general nysgerrighed for branchen, har fået mig til at følge denne tråd, og diverse blogs.. :)

På den ene side er jeg dybt fascineret, og på den side dybt rystet, over de historier som er beskrevet.

I en dyb seriøs debat, hvor skribenterne har bidraget med personlige og ærlige indlæg... :) Det har gjort læsningen lærerig og interessant, for en uvidende.. Tak.

@ Bananas, Efter min mening, burde flere af dine indlæg i glas og ramme.. :idea:

VH Ludvg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det uden at der af den grund er tale om de yderligheder Stump skriver om, men jeg har da prøvet at blive spurgt ind til min indkomst og formue af hende thai pigen der allerede er dansk gift, der syntes at det er så synd for mig at jeg lever alene, som at den fraskilte thai kvinde gentagne gange har forsøgt at gøre mig interesseret i hendes ca 27 årige niece.

Her bilder jeg mig altså ikke ind at de lige pludselig skulle synes at jeg er åh så fantastisk, når nu ingen dansk kvinde til dato har syntes at jeg er det.

Dette er bestemt ikke et ukendt fænomen blandt udenlandske piger fra områder der tildels kan betegnes som "fattige".

Et stykke ude i min bekendtskabs kreds er en fyr som er gift med en Filippiner, sød og køn pige, hun kan heller ikke forstå hvorfor jeg ikke er gift og ser mig generelt som et godt parti for nogle af hendes veninder, hvilket ofte betyder 25 årige au pair piger, jeg har mødt en del af dem, dog uden at have haft noget forhold til nogle af dem, jeg har ingen grund til at tro hun har nogle skumle bagtanker her, men jeg kan på ingen måde indgå i et forhold med en pige der er 15+ år yngre end mig, som oven i købet har en begrænset periode her i landet, det er for mig opskriften på en begyndende katastrofe, om det kan virke for andre skal jeg ikke gøre mig klog på.

Der er ingen tvivl om at kvinder fra "fattige" områder af verden ser anderledes på tingende end danske kvinder, eller kvinder fra velstillede områder, en tilværelse med en dansk mand, måske med begrænset økonomi og/eller som du skriver RN, måske knap så tiltrækkende, selvom jeg ikke syntes om den beskrivelse, kan godt være bedre end de vilkår hun har i sit hjemland, omend ikke uden problemer og nogle gange med store personlige konsekvenser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Lad mig lige runde op på de seneste indlæg der har været, ikke mindst om min måde at debattere på.

@Rejse Netværk.

Der er adskillige organisationer, og debat fora, for mænd som har erfaringer med thaikvinder. Det er mit indtryk, at de oftest arbejde med at støtte hinanden i det rigtige i deres beslutninger om at knytte sig til en kvinde, som første gang de var sammen, forlangte penge for at sprede benene.

På mig virker det, som om mænd med thaikvinder, organiserer sig lidt som i gamle dage, hvor danske ejere af Skoda biler samlede kræfterne, for at forsvare sig mod alle de forfærdelige bilejere, som havde valgt noget så uforståeligt som Opel, Toyota, Fiat, BMW, etc etc.

Jeg kender mest de danske "thai gifte mænd fra debat fora, og der bliver der godt meget tit nok ballade, hvis nogen svigter det store fællesskab, og begynder at se kritisk på egne og fællesskabets handlinger.

De mænd som fortæller stolt om at nu bruger de lige en kvart, en halv, eller en hel million kroner på noget i Thailand, i thaikonens navn, de er ikke ret modtagelige for positiv kritik, eller sætten spørgsmålstegn ved deres handlinger.

Det er mit indtryk, at meget ofte, så skifter brugere af forums profilnavn, når det går galt, og begynder forfra, meget ofte uden at erkende, at de som advarede, faktisk fik ret. :twisted:

Hvis man ser på denne tråd, er det vel det samme der er sket her. De som er ved at engagere sig, eller allerede har labberne slemt fedtet til, skamroser hinanden.

@Bananas.

Du har helt ret i, at det er et debatforum, og at det naturlige er at svare på indlæg. Det har jeg så sandelig også gjort. Men jeg opfattede aldrig, at du virkelig lyttede og overvejede de svar, som jeg gav. Du er ikke alene om det, skal jeg lige love for, men modsat mange af dine fæller, gjorde du da i det mindste et forsøg på at argumentere for din sag, og imod min.

Vi er jo kommet langt omkring, skal jeg love for. Når jeg taler om thaikvinder, og deres helt usædvanlige evne til at være tålmodig, snu, og gøre sig umage, fortæller du, at det gør alle. Ja. Måske. men jeg mener, at netop thaikvinderne med udgangspunkt i sexindustrien, har et særligt fokus på at gøre sig umage.

Andre debattører i tråden nævner mænd, ja men danske mænd lyver også. de påstår at de er rige, og så står den thaiprostituerede der, når manden fordufter efter en måneds samvær. ja men det er da sikkert rigtigt. men hvad i alverden har det med mit emne at gøre? Intet som helt.

@Mr. Yellow Fever

Du skal lige have den her, nu du har været så sød ved mig :twisted: : På svenske forums er der en debattør, som kalder mænd der tror på alt hvad thaikvinder siger, for "ramt af gul feber". Mon det er dig, han er inspireret af?

Ellers synes jeg, at du har været en utrolig dårlig debattør. Dine indlæg har hovedsageligt bestået af at rose de som er enige med dig, det har du brugt to eller tre linjer på, og så har du brugt en eller halvanden linje på at hakke ned på mig og mine synspunkter.

Jeg kan tage fejl, men jeg husker ikke, at du på noget tidspunkt er gået ind i debatten med eksempler, holdninger, lidt erfarings-deling, osv. Din debatevne kan begrænse dine muligheder, og det er stort set det eneste, som kan undskylde din opførsel. Du har været en skændsel i denne tråd, for at sige det mildt.

Thailændere vil typisk, efter dine præstationer i denne tråd kalde sig en person med "Jai dam", et sort hjerte. Håber at du fatter den.

Samme thailændere vil, måske, ryste på hovedet af dig, og sige, lad staklen, med den opførsel bliver han "en hund eller en kakkerlak" i hans næste liv.

Så du har noget at glæde dig til. men alt det har du selvfølgelig forstået. :lol::lol::lol:

Om den påståede generalisering:

Jeg fatter simpelthen ikke den påstand. det kan godt være, at jeg kommer til at skrive thaikvinder et sted, i en debat der handler om thaiprostituerede. Men det betyder da ikke, at jeg mener at alle thaikvinder er prostituerede. Tvært i mod. jeg har været i Thailand, for at sige det mildt, jeg har samarbejdet med thailandske kvinder, som ikke er prostituerede, og jeg har, taget kulturforskelle in mente, har ualmindeligt gode erfaringer med de samarbejder.

Had eller negativ holdning til Thailand.

Flere har skrevet, at jeg er negativ overfor thailændere og Thailand. Den holder simpelthen ikke. jeg elsker Thailand, og hvis jeg kunne vælge frit, uden at tage hensyn til forskellige forhold, så ville jeg leve og dø i Thailand. Jeg stortrives i det Thailand, som jeg selv skaber når jeg er der.

Specielt når vi taler om nybegyndere, når det gælder Thailand, er der en næsten sygelig trang til at være positiv, og til at bekæmpe ale, som godt kan se hvad der foregår. Det virker som om fanatikerne har brug for at bekræfte deres egne handlinger i Thailand, eller deres handlinger med personer fra Thailand, ved at bekæmpe alt, som bare sætter det mindst lille spørgsmålstegn ved Thailand, landets kultur, og landets borgere.

Et land fyldt med løgnere

Min erfaring med at alle, eller 99.99% af alle thailændere, og asiatere i al almindelighed, bruger hvide løgne, mindst, det var mere end mange som fulgte med i tråden her, kunne bære. Og de som råbte højest, eller nogle af dem, havde aldrig været i Thailand. Jeg er ked af, at det er så svært at forstå, at der er andre måder at omgås med hinanden på, end den skandinaviske. Men det er der altså. Jeg husker ikke hvem det var, men der var heldigvis én deltager i denne tråd, som gjorde opmærksom på, at det i Thailand betragtes som en positiv ting, at lyve, så andre ikke taber ansigt. det er citeret efter hukommelsen.

Balladen opstod, da jeg skrev nogenlunde sådan her: Det må være vanskeligt for danske kunder i danske thaiklinikker at forstå hvad der foregår, fordi de ikke kan kende, forstå de signaler, som bliver sendt ud af de thaiprostituerede. ja men hvad kan jeg svare? På mig er det rystende, at folk påstår, at de sagtens kan finde ud af det. Jeg har mødt danskere i Thailand, som efter eget udsagn, 30 år i landet, stadig ikke fatter, hvad der foregår. Det har lært at acceptere det faktum, men det lærer efter eget udsagn aldrig at forstå thaierne. Og så kommer debattører her i tråden og påstår, at de har totalt styr på det.

Altså, det kan jeg kun tage alvorligt, fordi de debattører får så meget medvind hos deres lidelsesfæller, som de desværre gør.

Ok. Disse var ordene.

Tak for nu.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men jeg opfattede aldrig, at du virkelig lyttede og overvejede de svar, som jeg gav.

Sjovt som det også er den opfattelse jeg har af dig Stump.

Hvorfor du tror, at jeg blindt tror på alt hvad en thai kvinde siger ved jeg ikke.

Enige bliver vi aldrig og det behøves vi heller ikke at være.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Sjovt som det også er den opfattelse jeg har af dig Stump.

Hvorfor du tror, at jeg blindt tror på alt hvad en thai kvinde siger ved jeg ikke.

Enige bliver vi aldrig og det behøves vi heller ikke at være.

Ovenstående er typisk på debat fra din side. jeg har aldrig skrevet, at du blindt tror på alt hvad en thaiprostitueret siger.

Du giver intet fra dig, ud over rygklapperi og gold negativitet, i denne debat.

Ak ja. Dette er min sidste kommentar til holdninger fra dig, men mindre du begynder at dele ud af dine egne erfaringer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej alle i tråden!

Jeg har fulgt denne streng fra starten, har længe villet give mit besyv med, men undladt det fordi jeg var bange for, at det ville ende ud i mudderkastning.

Til min glæde her midt i julefreden kan jeg konstatere, at det ikke er sket, selv om det længe har balanceret på vippen. Godt gået at behandle noget så følsomt som mulige personlig erkendelse om nederlag uden at falde af hesten.

Stump, i min bekendtskabs- og vennekreds har jeg personer, om hvilke jeg kunne skrive romaner om menneskelig fornedrelse uden selverkendelse, og på hvilke dine kalenderlåger let kunne være møntet uden de store omskrivninger, så ja, jeg kan godt forstå dit budskab!

Et af mine eksempler er en mand i 40'erne, ikke noget specielt hverken på den ene eller anden måde, men en flink fyr.

Tidligere restauratør, nu lønslave i persontransportbranchen.

I sit tidligere metier landede han på en ferie i Thailand og forelskede sig hovedkuls i en ung og virkelig smuk pige.

Han betalte i dyre domme for at få hende herop, og situationen ændrede peu á peu hans personlighed fra at være en pligtopfyldende og retlinet erhvervsmand til at være uoplagt, ligeglad og humørforladt.

Ovenpå nætters stridigheder om størrelsen af det beløb, der månedligt skulle sendes østover, et beløb, hvis størrelse kun bevægede sig i én retning, var han dårligt i stand til at tage vare på forretningen, og et par besøg fra Levnedsmiddelkontrollen gav den førhen så veldrevne og pinligt rene restaurant dødsstødet.

Med forretningen forsvandt også skønheden, hun rejste hjem ovenpå at have støvsuget overalt undtagen i den forretning, som betalte for hendes vellevned og familiens ditto.

Sidste år mødte han hende så igen i den by, hvor han arbejder som buschauffør, hun blev afhentet ved bussen af en meget ældre gentleman med lurvet ydre og tandløst eller råddent smil på sit hærgede ansigt.

Sic transit gloria mundi!

Hvad foretager han sig så nu sådant rent kærlighedsmæssigt, nu hvor hans øjne er blevet åbnede af livets barske realiteter?

Jo, han skriver på nettet med en thaipige, som han allerede har sendt penge til 2 gange til flyvebilletten! :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Citat Stump

Der er adskillige organisationer, og debat fora, for mænd som har erfaringer med thaikvinder. Det er mit indtryk, at de oftest arbejde med at støtte hinanden i det rigtige i deres beslutninger om at knytte sig til en kvinde, som første gang de var sammen, forlangte penge for at sprede benene.

Jeg tror simpelthen at en proces med hjælp til selvhjælp, skal formidles på nettet, som en fysisk adresse, hvor mænd kan mødes ansigt til ansigt, for ikke kun at blive bekræftet i egne afsindige handlinger, men også for at kunne modtage vejledning i at undgå alle faldgruberne :(

Omend en mand som Onslow's ven nok er uden for pædagogisk rækkevidde, ham mange med :(

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Citat Stump

Der er adskillige organisationer, og debat fora, for mænd som har erfaringer med thaikvinder. Det er mit indtryk, at de oftest arbejde med at støtte hinanden i det rigtige i deres beslutninger om at knytte sig til en kvinde, som første gang de var sammen, forlangte penge for at sprede benene.

Jeg tror simpelthen at en proces med hjælp til selvhjælp, skal formidles på nettet, som en fysisk adresse, hvor mænd kan mødes ansigt til ansigt, for ikke kun at blive bekræftet i egne afsindige handlinger, men også for at kunne modtage vejledning i at undgå alle faldgruberne :(

Omend en mand som Onslow's ven nok er uden for pædagogisk rækkevidde, ham mange med :(

Venlig hilsen

Rejsenetværk

RN- mit intryk er, at langt de fleste af de mænd, som brænder nallerne, prøver igen. De forstår ikke familiens betydning for de thai prostituerede. De tror nok, at det var uheld, der var skyld i at de mistede hus, bil, motorcykler, forretning, etc. etc.

Onslows ven er nok mere reglen end undtagelsen, når det går galt.

Men der kan jo godt gå lang tid, inden det sker. det er derfor vi har forholdsvis mange danske mænd gående rundt med påstanden om, at lige netop deres thaihustru er helt OK.

En tanke: Er der nogle her, der nogensinde har hørt om dansk-thailandske par, med værdier i Thailand, som har delt værdierne i Thailand mellem sig, ved en skilsmisse?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Enten står det rigtig slemt til med de thaipiger!! Ellers er debatten bare meget ensporet

Jeg tænker på, her står kun alle dem der er kommet galt afsted. Er der ikke nogen, der har været sammen med deres thaikone i mere end 7 år? Hvor hun reelt er frigivet og det skal bygge på kærlighed

Mit personlige kendskab til dansk/thai er ret beskedent! Kendte 2 mænd, der er døde i Thailand, den ene var kun i slutningen af 20'erne, som døde af hjertestop? Ham frygter mand lidt for, hvad der er sket med.

Thaimassøren jeg almindeligvis går ved ( ikke sex, hård og ubarmhjertig massage) hun er gift, og har været det i 4-5 år. Om 2-3 år, når hun er frigivet, mister manden halvdelen af huset m.m. Hun hader ham.

Jeg kender faktisk ingen dansk/thai par, der har været gift i mere end 7 år. Det er nok som bananas skriver, du kan ikke købe dig til kærlighed. Så hvis du almindeligvis ikke er pigernes favorit, så vær skepsis og sikrer dig ved evt skilsmisse. Hun kommer jo med ingenting og indtil hun kan snakke rimelig dansk bidrager hun heller ikke med noget. Så hun kan vel ikke kræve at få alverden med fra boet?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Meget apropos -

http://avisen.dk/touch/thai-kvinder-goe ... 40316.aspx

Mine egne erfaringer ( dansk godt gift ) har været lidt anderledes - med en nu tidligere herboende Singapore skønhed - der bad mig hjælpe hende med at investere er ret stort beløb ( flere hundredetusinde) - hvor det hele foregik med mundtlige aftaler - det har så vist sig at være en god forretning for hende (og os)... Hun er nu i London og lykkeligt gift. Derudover har jeg mange sjove timer med "kone nummer 2" som hun selv kalder dig i Hedemannsgade - der fra første færd har understreget at hun ALDRIG vil giftes mere ( men hun er også både voksen og nogenlunde velstillet)

Oftest får du jo en anden (mindre eksotisk) historie når de ved at du ikke er potentiel ægtemand)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Citat Liderligfyr

Hvad jeg selv oplever, så er Thaipiger mere opsøgende end danske piger, hvilket måske også kan gøre lidt af forskellen

men uanset hvad, har du forbud mod at rode dig ud i noget, til efter februar :P

Møntet mig, kan jeg berolige med at den succces rate jeg har med danske piger de seneste 30 år, nemlig 0, sammen med min sunde skepsis overfor thai pigers virkelige motiver, der er det ret usandsynligt at jeg roder mig ud i noget inden februar, der skulle kunne afskære mig fra at tage på tur til februar med Liderligfyr og fohåbentlig en del flere ;)

Men i øvrigt behøver en thai pige vel ikke nødvendigvis at forlange skilsmisse når de famøse 7 år er gået?

Arrangementet kan vel forblive lige så praktisk fortsættende, som det har været hidtil, hvis manden fortsættende udgør den ressource som han hele tiden at udgjort, er der vel ikke nødvendigvis noget rationelt belæg for at opgive ægteskabet.

En del bygger vel hus i Thailand med henblik på at nyde pensionist tilværelsen, og udsigten til at eje hus hjemme, og en mand i huset der modtager dansk pension, kan vel være ganske tilfredsstillende fremtidsudsigter

Og så kan thai kvinden vel meget vel vær så glad for den mand hun har, at hun ingen grund ser til at se sig om til anden side? Mit indtryk er at de kan holde af en uden nødvendigvis at være forelsket, sådan som vi mestendels forstår det at være forelsket.

Samt at også en del danske mænd har indset det, og det sådan accepteret, dem der har er vel også dem der er så tilpas rationelle at de ikke satser alt på et brædt, men selv sørger for at indrette sig sådan at der er en bagvej ud af arrangementet ?

Men er det helt umuligt at arrangere finansieringen af byggeriet af et hus i Thailand i konens navn, sådan at man selv sidder med kontrollen over pengene? Foreksempel etablere byggeriet som et lån til konen, som hun skal afdrage, og som kan opsiges undervejs?

Hvis ja kan de sidde med et hus i Thailand der er konens, men hvor pengene løbende går ind på, og står på manden konto i Danmark?

Ellers en lile tanke?

Jeg har da læst om formuende danske familier, der har iværksat baggrundundersøgelser af søns eller datters udkårne uformuende danske kvinde/mand, sådan at hun/han ikke uden videre skal kunne gifte sig til gods og guld, hvilket jeg egentlig godt kan forstå at de gør - for er det egenlig ikke i en hjemlig kontekst, sådan vi almindelige danske mænd kan opfattes, set ude fra, når en udenlandsk kvinde med en fattig baggrund ser på os?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men i øvrigt behøver en thai pige vel ikke nødvendigvis at forlange skilsmisse når de famøse 7 år er gået?

Arrangementet kan vel forblive lige så praktisk fortsættende, som det har været hidtil, hvis manden fortsættende udgør den ressource som han hele tiden at udgjort, er der vel ikke nødvendigvis noget rationelt belæg for at opgive ægteskabet.

Interresant at der endelig kommer noget der rammer i nærheden af hvor det mange gange forholder sig. Det er måske ikke den store kærlighed ved hvert tilfælde, måske ikke kærlighed overhoved. Men stadig win-win. Den ensomme manden får det lidt bedre, og den fattige kvinden får det lidt bedre. Behøver det være så forkert? Jeg har ikke nogen statistik, og jeg tænker ikke svinge rundt med procenter à la Stump, men jeg tror helt bestimt at disse arrangementer er langt mer almindelige end dem der ender med døde eller ruinerede mænd.

Altså.... jeg tænkte at jeg ikke skulle skrive mer i denne streng. Men i bliver jo bare ved at sige detsamme igen og igen.

Men der kan jo godt gå lang tid, inden det sker. det er derfor vi har forholdsvis mange danske mænd gående rundt med påstanden om, at lige netop deres thaihustru er helt OK.

Ok - så de forhold der ikke endnu er i stykker, kun venter på at blive det? De danske mænd der stadig er gifte med thaikvinder, kun venter på katastrofen. Og de koner der endnu ikke har røvrendt sine mænd kun venter på ret tillfælde.

Så ja, nu er jo billedet helt klart. Og næste gang i ser en dansk mand med en thaikone, så ved i jo hvad i skal tænke og synes: "Der går en stakkels mand mod sin død, ledsaget af sin thailandske golddigger-bøddel".

Spørgsmålet der står kvar er kun hvis vi skal grine ad dem, pege finger, kaste sten eller simpelthen bare ynke dem. Alle vi andre der ved, der kan og forstår ....?

Men vent lidt nu .... jeg er jo ikke en af jer længere....! Sagtens!! Når jeg er ude med "min" thaikvinde så kan man jo ikke se på os at vi ikke er gifte. Man kan ikke se på os at hun ikke lurer mig på penge. Man kan kun se en skandinavisk mand og en asiatisk kvinde, og sen ved man jo alt man behøver vide. Det har man jo læst på Internet. Eller i aviserne.

Jeg har en meget god ven som jeg har kendt i mer end 25 år. Han har været gift med en svensk kvinde, og når de blev skilt var han ved at blive helt ødelagt. En meget grim skilsmisse der plokkede ham på alt af værdi, livslysten inklusive. Så mødte han denne kvinde fra Isan - ja tilmed fra Isan, hvor gal kan man være? Nå, de mødtes i Sverige, men det kan man jo ikke se på dem.

De er nu inde på sit tolvte år sammen. Efter skilsmissen var han helt uden økonomiske tilgange, og det var hun der fik ham på fødder igen. Det lille dejlige hus hun ejede i Thailand, er han nu delejer i. Og nu til jul så er mine venner dernede - som sædvanlig - med alle hans voksne børn og deres børn, og hygger sig med hendes familje.

Han er meget lykkelig idag. Men så ved han jo ikke alt i ved. Han aner ikke hvad som skal komme når hun slår til. Stakkels mand.

Men jeg kan fortælle jer hvad han ved. Han ved hvordan det er at gå med sin kone i byen, og føle alles blikker og vide hvad de tænker. "Stakkels gamle idiot, lured af en golddigger" eller "Sikken en uhumsk gammel prut. Købe sig en kvinde på en bar!!!" Det er hvad folk tænker, og nogen gang også siger dem op i ansigtet.

Han siger at de eneste mennesker de kan møde uden fordomme er andre par i samme situation. Men det er han ikke interesseret i; har ikke nogen lyst at deltage i nogen slags klub for hvide mænd med thaikoner. Der skabes andre fordomme.

Mine egne erfaringer er jo meget begrænsede, men de gange vi har været i byen sammen. jeg og "min" kvinde, på restaurant eller på hotel, så forstår jeg hvordan mine venner har det. Jeg føler blikkene, jeg hør tankerne lige så tydeligt som hvis folk råbte i megafoner efter os.

Det er nemlig ikke kun Stump derude, som ved hvordan verden er skruet sammen.

I er rigtigt mange.

Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er lige nøjagtig det jeg mener RN, altså det sidste du skriver ;) hvis du som almindelig mand eller kvinde, skal giftes ind i Mærsk eller Kirk familien, vil du blive undersøgt meget nøje! Og du kan være sikker på det er udført nogle meget specificerer ægteskabspagter, der sikrer familien!

Det mener jeg også man skal gøre med en evt thaikone, da forskellen er så enorm! Lad være med at gå blindt ind i det, det kunne være hun ikke er den du troede! Så sikr dig nu, og spring så åbenhjertig ud i det :)

Personlig ville jeg heller ikke affinde mig med, at skulle sende penge hjem til hendes familie. Hvis du har en bistandsklient i familien, der er under 25 år, har de virkelig ikke mange penge at gøre med. Derfor forærer man da ikke dem 1000 kr, 2000 kr eller mere i måneden. Når hun er begyndt at arbejde heroppe, så kan man jo have hver sin økonomi, hvor man betaler et vist beløb ind i fælles kassen i måneden, til husleje mad m.m. Så kan hun selv om, hvad hun bruger resten til :D

Dette var noget jeg selv ville gøre, men det kan man jo individuelt finde ud af :) personlig ville jeg nok have det svært med at være så meget en cash cow, så hellere kalde en spade for en spade og gå på bordel hehe

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Dejligt med et par positive historier bananas, mangler debatten! Også så vi lærde mænd, der ved alt, måske kan få et andet syn på tingene

Hvis du finder sammen med en herboende thailændere, burde hensigterne også være reelle!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for dine indlæg Bananas.

Det er godt, der er en herinde, som overbevisende kan nuancere tingene. Verden er jo ikke – heller ikke i dette tilfælde – så sort/hvid, som nogen gør den til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er der nogle der har fulgt denne tråd, som tråden har hjulpet til ikke at påtage sig økonomiske forpligtelser i forbindelse med et eksisterende, eller potentielt forhold til en udenlandsk kvinde, som de ville have været parat til at påtage sig, hvis de ikke havde fulgt denne tråd?

Hvis der er, er der en eller flere der vil skrive om det i denne tråd?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Jeg forstår ikke helt uviljen mod Stump. Det kan godt være han generalisere lidt for meget men han har nogle vigtige pointer og alvorlige historier at fortælle. Jeg har selv været i dialog med Stump i en anden debat hvor jeg godt ville have en lidt anden vinkel på nogle ting.

Jeg besøger nemlig også thaipiger og nyder det. Jeg er fuldstændig ligeglad med om de skulle bage på mig ud fra en falsk bevæggrund. Jeg nyder deres smukke væsen, det gode sex og deres behagelige måde at være på. Det er det vigtigste for mig, og så er jeg ligeglad med alt det andet som Stump skriver om for det betyder ikke noget for mig personligt når jeg besøger thaipiger for jeg skal ikke have en ny kone eller kæreste og jeg har styr på mine følelser ligesom netværket, men jeg synes det er vigtigt at Stumps historier kommer frem så nogle naive mænd ikke får smadret deres liv men tænker sig lidt om og tager nogle forholdsregler inden de kaster hele deres formue væk.

En dansk massagepige sagde engang til mig at hemmeligheden bag at tjene mange penge i dette erhverv er at få mange stamkunder. Det får man udover ved at give en god service ved at få kunderne til at tro at hun faktisk synes at de mænd var nogle dejlige mænd og gode elskere sagde hun. Så jeg tror nu ikke kun det er thaipiger der spiller på mænds følelser, men det er selvfølgelig på et andet niveau end thaipigerne og jeg tror heller ikke at den danske massagepiges udsagn gælder generelt, slet ikke, men der nok nogle som kører det game også.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg hadde aldri tenkt at jeg skulle blande meg inn i en sådan debatt, men måske er jeg noget provokeret. Jeg er ikke dansk, så jeg håper at mitt sprog er tilgivet.

Jeg er kæreste med en thai kvinne. Og nei, jeg traff henne ikke på bar i Pattaya. Vi møttes for noen år siden på en 7/11 kiosk i Sverige av alle steder. Om det er kærlighet? Vel, jeg håper det. Vi forteller iallefall hinanden at vi elsker hinanden. Men jer er svært ked av blikkene og kommentarene når vi er ute på en bar eller resturant og av alle fordommene hun møtes av og som tydeligvis eksisterer i et liberalt forum som dette også.

Ja.hun sender også penger til hennes familie i Thailand. Jeg også, og små gaver til hennes mor og søstre og av og til en flaske scottish whisky til hennes bror. Vi tar dit ned en gang i året og bor med ordinære og svært gjestfrie mennesker som ikke vil meg annet enn godt. Vi spiser og drikker sammen og jeg tror at de oppriktig er glad i meg og mitt selskap. Om de lyver? Nei, jeg tro ikke det.

Min Thai kvinne ( hun ville hate at jeg kaller henne min thai kvinne) er godt utdannet og vårt forhold er som forhold flest, mellom dansker. Om jeg tror at hun tenker på å lure meg for gods og guld? Nei,men vi drømmer om å bli gamle sammen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om gerne at ville være rationel, og ikke altid kunne være det :(

Dybest set handler denne tråd om mænd, der har haft det vanskeligere i livet med det modsatte køn end mænd flest, herunder i ekstrem grad jeg selv :!:

Jeg selv vil så gerne forholde mig til købesex som min løsning, på at jeg aldrig har kunnet få sex på anden vis, men tidligere kom, heldigvis efterhånden meget sjældent kommer det op til overfladen at købesex er løsningen i mangel af bedre.

Desværre hvis jeg får for meget at drikke, hvilket skete fornylig. Jeg fjols sidder i en cocktailbar, opsøger nogle fremmede, og den med det modsatte køn kommer op til overfladen som den ellers ikke gør til hverdag, hvor jeg målrettet styrer økonomien, og sparer op til næste FKK tur i februar - på sådan en tur drikker jeg i øvrigt ikke alkohol, højst en aften hvor købesexen er overstået.

Giver selv en omgang 4 cocktails af 95 kr og får rigeligt selv - den aften røg der ca 1000 kr. De tager gladeligt i mod, og tænker med garanti sådant et ynkeligt fjols, sådan har jeg garanteret også virket.

Næste dag har jeg såvel økonomiske tømmermænd, som moralske - ok 1000 kr ærgerligt, men overkommerligt, op på hesten og sørg for at det ikke sker med det første igen.

Det værste var at jeg udstillede mig selv, og gjorde det som jeg har fuldstændig kontrol over i ædru tilstand.

Min pointe, er at det er svært at agere 100 % fornuftigt altid, med det savn vi lever med, men hvis du falder i under den ene eller den anden omstændighed, så gør alt hvad der står i din magt for at begrænse konsekvensen af dine handlinger mest muligt.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du er imponerende modig RN!!! Tænk sig at udstille sine svageste sider som du gør. Så åbent og selverkendende. Alle kan side og fremhæve sig selv og snakke nedladende om andre, men de færreste har modet til, at fortælle ærligt om deres aller svageste sider, for dem har vi alle. Selvfølgelig er du anonym herinde, men mange i dette forum, kender dig jo. Og du ligger åbent op til flere har mulighed for at kende personen bag nicket ved dine fællesture og ønske om at arrangere diverse ting

Thumbs up herfra, har ikke 1/10 del, så meget røv i bukserne selv.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak Liderligfyr

Jeg vil gerne være ærlig omkring mig selv, og ja mange ved allerede udmærket hvem jeg er, og flere kommer forhåbentlig til at vide hvem jeg er :)

Men når det er sagt, mener jeg også at jeg har nogle priviligerede forudsætninger for at kunne være åben om egne svage sider. Er hardcore single, bor alene, har ikke en stilling eller en position i sammenhænge, hvor det kan koste hele mit sociale eller andet fundament.

Når blot læserne ved, hvad de vil kunne vide, at hele min tilværelse grundlæggende beror på nogle kerne parametre, som jeg står stærkt på, fast arbejde, ejerbolig, en ædruelig hverdags livsførelse, en sund, men beskeden privatøkonomi, og et helt grundlæggende disciplineret forhold til forbrug i købesex sammenhæng, eller hvor tilfældet andre fristelser, i det hele taget en alt overvejende rationel, til tider kynisk tilgang til livet, ja så har jeg ikke noget imod at give eksempler på at ejheller jeg er 100 % perfekt, og til tider skal arbejde med det, når jeg viser svaghed.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...