Hop til indhold
Hunting for beaver

Formel 1 2019

Recommended Posts

Hej venner og motorsports interesserede :)

her en lille kort opfølgning fra de sidste 2 formel eins GP løb,,,;)


Årets 17. GP løb blev afholdt i Japan

pole position  S. Vettel

TOP 3 

1 V. Bottas                25 point
2. S . Vettel               18  point
3. L. Hamilton           15 point ( +1 point) i alt 16 p.   

L. Hamilton hurtigste omgang

K. MAG endte helt ned på en 17. plads og igen igen laaaangt væk fra de pointgivende pladser.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Årets  18. løb foregik i Mexico

pole position Max Verstappen

TOP 3
        
1.  S. Vettel               25 point
2.  L. Hamilton          18 point
3. V. Bottas               15 point

Hurtigste omgang C. Leclerc 1 point

K. MAG nr. 15 og altså igen langt fra pointene 

Samlet stillling 

1. L. Hamilton        363 point
2. V. Bottas            289 point
3. C. Leclerc           236 point
4. S. Vettel             230 point
5. M. Verstappen   220 point
16. K.MAG               20 point 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 


De resterer nu kun 3 løb i årets formel 1 GP serie 2019

I dag på Cirquit of the Americas ,,løbet køres kl 20.10 dansk tid

Valteri Bottas har opnået pole og starter forrest efterfølgende Vettel, Verstappen, Leclerc og først nede på 5 start pos., Hamilton  vores alle sammen danske islet Kevin Magnussen starter nede på en 12. plads, men han er efter sigende meget tilfreds , hans holdkammerat Grosjean starter nede som nr. 15,,,


De øvrige 2 løb er følgende,,,

d. 17 november i Brasilien
d. 1 december i Abu Dhabi

Hr. Lewis Hamilton bliver verdens mester 2019 hvis han slutter på en 8. plads eller en 9. og samtidig opnår hurtigste omgang


Venligst Hunter 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thom Århus
Hunting for beaver skrev, den 3.11.2019 at 14:09:

Hej venner og motorsports interesserede :)

her en lille kort opfølgning fra de sidste 2 formel eins GP løb,,,;)


Årets 17. GP løb blev afholdt i Japan

pole position  S. Vettel

TOP 3 

1 V. Bottas                25 point
2. S . Vettel               18  point
3. L. Hamilton           15 point ( +1 point) i alt 16 p.   

L. Hamilton hurtigste omgang

K. MAG endte helt ned på en 17. plads og igen igen laaaangt væk fra de pointgivende pladser.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Årets  18. løb foregik i Mexico

pole position Max Verstappen

TOP 3
        
1.  S. Vettel               25 point
2.  L. Hamilton          18 point
3. V. Bottas               15 point

Hurtigste omgang C. Leclerc 1 point

K. MAG nr. 15 og altså igen langt fra pointene 

Samlet stillling 

1. L. Hamilton        363 point
2. V. Bottas            289 point
3. C. Leclerc           236 point
4. S. Vettel             230 point
5. M. Verstappen   220 point
16. K.MAG               20 point 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 


De resterer nu kun 3 løb i årets formel 1 GP serie 2019

I dag på Cirquit of the Americas ,,løbet køres kl 20.10 dansk tid

Valteri Bottas har opnået pole og starter forrest efterfølgende Vettel, Verstappen, Leclerc og først nede på 5 start pos., Hamilton  vores alle sammen danske islet Kevin Magnussen starter nede på en 12. plads, men han er efter sigende meget tilfreds , hans holdkammerat Grosjean starter nede som nr. 15,,,


De øvrige 2 løb er følgende,,,

d. 17 november i Brasilien
d. 1 december i Abu Dhabi

Hr. Lewis Hamilton bliver verdens mester 2019 hvis han slutter på en 8. plads eller en 9. og samtidig opnår hurtigste omgang


Venligst Hunter 

 

  Med en andenplads i det amerikanske Formel 1 Grand Prix sikrede Lewis Hamilton sig mageligt titlen som verdensmester i 2019 sæsonen. Det er hans VM titel nr. 6!!!  STORT TILLYKKE for den præstation! Det kom ikke overraskende. Mercedesbilerne har gennem hele sæsonen været dominerende. Kombineret med en klassekører som Hamilton kunne det næsten ikke gå anderledes. 

  Bortset fra at der blev fundet en verdensmester for 2019, bød løbet ikke på den store spænding. Mercedes dominerede med hhv. en sejr til Bottas og, som nævnt ovenfor, en andenplads til Hamilton. Vettel udgik tidligt med et ødelagt hjulophæng. Verstappen kæmpede det bedste han havde lært for at holde trit med Mercedes, men måtte tage til takke med trediepladsen. Den største skuffelse var for mig at se Leclerc. Han kørte et meget anonymt løb, og var ikke i stand til rigtigt at "bide fra sig".  - Slet ikke den Leclerc vi har set tidligere i sæsonen!

  Set med danske øjne var der ikke meget at råbe hurra for. Kevin Magnussen lavede en god start og vandt et par placeringer, men som så ofte før blev dækkene hurtigt "ukampdygtige", og den alt for velkendte ruchetur ned gennem feltet udeblev da heller ikke :(. Mod løbets slutning ødelagde han en bremseskive, og endte i "sandkassen". Der er vist plads til forbedring hvad Hassbilen angår i den nye sæson!

 

  Der resterer stadig 2 løb i indeværende sæson. Selvom Hamilton er løbet med VM-titlen behøver de ikke at blive kedelige. For enhver sand racerkører står der i ethvert løb både masser af ære og stolthed på spil, og så ligger det i blodet på at kan der køres race, skal der køres race. Mon ikke vi stadig har en del gode overhalinger i vente i sæsonen 2019 (?)

God aften til alle :).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så pustes der igen lidt liv i F1-tråden :) 

I skrivende stund er Hamilton under undersøgelse af sin episode med Albon kort før målstregen. Så måske han får straf og må afgive sin 3. plads. (Edit: 5 sekunders straf til Hamilton. Det betyder så samtidig at Sainz og Mclaren får sin første podiumplacering siden ruder konge var knægt (2014?). Det varmer jo mit McLarenhjerte selvom det er på en lidt billig baggrund. 

Men sikke et løb. Masser af drama. Gasly napper en podieplads som nr. 2 (WTF :huh:). Verstappen var åndsvagt hurtig idag og vandt overbevisende. Bottas´  racer stod af med motorproblemer/gearkasse. 2  safetycars i løbets sidste afgørende omgange. 20 forskellige dæk og pitstopstrategier som også blev ændret flere gange i løbet af racet. Plan A blev til plan B som blev til plan C. Fantastisk :) .  

Men talk of the town bliver helt sikkert Ferrari. OMFG. Straks gik mine tanker tilbage til Verstappen og Ricciardo i Baku sidste år :). Og endnu engang må vi bare indse at harmonien og følelserne mellem teamkollegerne kan ligge på et meget lille sted. Tror der er skideballer i vente. Nok den største til Vettel, som jeg ser det. Men begge biler ender i skraldespanden. 

Mine 3 highs: Overlegen Verstappen. Gaslys 2. plads. 3. Flot kørt af Albon indtil Hamiltonepisoden (der er fart i de Hondamotorer)

Jeg har sagt det før, og nu siger jeg det igen. 2020sæsonen bliver for sindsyg. Jeg tør i hvert fald ikke forudse noget som helst. De tre store ligger så f**king tæt. For min skyld kan de godt droppe Abu Dhabi og starte den nye sæson med det samme :) 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg

Læg det lort langt ud på heden i Jylland, hvor mange af fortalerne bor.

Hvorfor skal det ligge inde midt i København, hvor det kommer til at genere i titusinder, hvis ikke hundredetusinder af mennesker?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 18 timer siden:

Læg det lort langt ud på heden i Jylland, hvor mange af fortalerne bor.

Hvorfor skal det ligge inde midt i København, hvor det kommer til at genere i titusinder, hvis ikke hundredetusinder af mennesker?

Er der ikke nogle messingdimser på båden du skal ned og pudse? :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad pokker havde Vettel lige gang, eller er vi nu helt sikre på at det var HANS fejl udelukkende,, synes at den er 50 / 50

Lige da  jeg så hammer og Albon så tænkte jeg lidt det samme, dog da jeg havde set lyset og taget min farvede kasket af, kan jeg måske godt se at det måske 60 - 40 er hammers skyld :D

I øvrigt tankevækkende at de 2 som stort set har vundet rub og stub igennem hele sæsonen, lige pludselig ikke kan køre en F1 racer mere,, 

Den ene udgår (meget sjælden motorfejl), den anden ender UDEN for top 3,,, lige en lille slem tanke,,, sidder der et par bookmakere på den anden side af kloden som gnider sig i hænderne, bare en lille ubetydelig tanke,, 

 

Redigeret af Hunting for beaver

Del dette indlæg


Link til indlæg


Nu her om 5,, ahh du er for NEM, ja sorry for afsporingen af denne ellers fine tråd ( intern joke )
ja så skydes årets sidste Formel 1 løb i gang .
Det foregår i Abu Dhabi 
Spændingen er nok ikke den store idet Hr. Hamilton har jo allerede vundet denne års lange sæson.

Med ønske om et godt løb og forsat god eftermiddag til jer alle derude.

BOX BOX BOX,,,,

 

Knus Hunter Senior

Redigeret af Hunting for beaver

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja. Der er vel ikke så meget at sige til dette års F1-sæson, som ikke allerede er sagt. Det gik vel mere eller mindre som præsten prædikede. 

Men hvad så med 2020-sæsonen? Ja....det er straks mere spændende :) 

Hvad ved vi allerede nu?

Vi ved at der ændres på hybridmotorene. Specifikationerne for frontvinger og benzin ændres også. Men kun de klogeste ingeniører kan vide hvad det får af konsekvenser for feltet næste år. Pirelli er stadig dækleverandør. Det er de indtil 2023. Så værsgod Haas. Ind i vindtunnelen med Jer og få styr på downforce og dæktemperaturer. 

Vi ved at Hamilton jagter Schumachers rekord. Stillingen er nu 7-6 i tyskerens favør. Så Bottas? Du får ingen gaver fra din teamkollega næste år :) 

Hvem skal Hamilton så holde mest øje med i 2020? Verstappen og Leclerc. De to unge brushoveder skal nok give ham kam til hans dreadlocks. Hvorfor siger jeg ikke Vettel? Det er nok mere en mavefornemmelse, selvom Ferrari viste gode takter slut på sæsonen. Men jeg tror ikke på ændringer hvad magtforholdet angår. Mercedes, Ferrari og Red Bull vil stadig være toppen af poppen. De budgetter de har, overgår med milliarder resten af puljen. Skal man nævne en underdog, må det så være McLaren. 

Vi ved at der udskiftes et sæde i Renault. Byebye, Hulkenberg. Welcome back, Ocon. 

Torro Rosso ændrer navn til Alpha Tauri. Det har ikke lykkedes mig at finde ud af om de stadig fortsætter med Honda under motorhjelmen.   

Kubica overlader sit sæde til Latifi. Hvad ved vi om ham? Han er canadier. 24 år. Blev nr. 2 i F2. Har flirtet lidt med Racing Point tidligere. Vinderen af F2 blev en hollænder der hedder Nick de Vries. Men han skal køre Formula E (verdens mest kedelige racerløb. Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz istedet for vrooooooooooooooom? Nej tak :) 

Vi skal for første gang køre ræs i Vietnam/Hanoi. Det bliver sikkert spændende. Holland siger velkommen tilbage. Ingen GP på tysk jord i 2020. Så istedet for 21 løb, bliver vi beriget med 22 løb i 2020. 

For optimisterne som sidder og hepper på Haas......ja, hvad kan man sige om Haas? Det er nok lidt som at slå en prut. Enten lugter den fælt eller også slipper man afsted med den uden der er nogen der opdagede det. Det bedste de kan håbe på er anonymitet. Jeg tror ikke på at de har hverken kompetencerne eller økonomien til at gøre en forskel i 2020. De har to gode kørere. Men resten spiller ikke. Hamilton ville heller aldrig kunne have gjort det bedre end danskeren og franskmanden. De har haft en hel sæson til at finde ud af hvorfor tingene er som de er. Og det med absolut minus af forbedringer. Godt 21 GP med fuldstændigt de samme problemer. Meningen er at man skal forbedre sig. De har gjort det modsatte. Så man må håbe at Julemanden (også kaldet Gene Haas) griber ind og kommer med en stor julegave. Og hvis der ikke sker noget inden for de første 4-5 løb, så tror jeg at vores ven Günther begynder og sidde lidt uroligt på sin stol. 

Det var lige top of mind. Har jeg glemt noget @Hunting for beaver ?

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...