Hop til indhold
Hunting for beaver

Formel 1 2019

Recommended Posts

Borende X skrev, for 10 timer siden:

 

Så pyha, at racerbiler ikke skal ind i København – hvis jeg ellers har forstået det rigtigt.

Borgerepræsentationen syntes det var en hæslig ide. Jeg tror den eneste embedsmand som var hooked på tanken, var overborgmester Frankie. 

Ideen er der stadig. Opbakning mangler blandt politikere og borgere i Kbh. Så den anses nok som død, tænker jeg. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spændende Q i Singapore. 

Jeg var overbevist om at vi ville se "rød front" imorgen. Og ikke i den position som den nu endte med. 

Vettel havde ild i øjnene idag. Og indtil sidste sekund var jeg sikker på han fik sin længe ventede pole. Men Charles er bare den my hurtigere. 3. pole i træk til ham. Flot. 

Hammeren sneg sig lige akkurat ind imellem Leclerc og Vettel og starter 2er, flankeret af de røde.  

Bottas virkede udenfor sin komfortzone hvorfor Verstappen starter foran ham når lamperne slukkes imorgen. 

Singapore sammenlignes med en mild version af Monaco. Og på bybaner, kan alt ske. Mekanikerne skal nok få noget at lave fra mandag morgen af. Og det ville overraske mig meget hvis top 6 (tager Albon med fordi jeg er i godt humør) kommer fra start til mål.

Mon ikke kirkeklokkerne i Maranello skal på arbejde igen? Det tror jeg. Med mindre Hammer el. Verstappen rammer dagen.

Resten af teamsne gider vi ikke tale om. Og slet ikke Haas. For de kommer ikke i pointene alligevel....kun hvis de andre udgår og/eller får hjælp fra safetycars. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thom Århus
Borende X skrev, den 8.9.2019 at 23:45:

Nu har jeg ikke læst hele tråden. Jeg var simpelthen for bange for at tage hul på den. For i en lignende tråd sidste år advokerede visse elementer for, ar arrangementet skulle til København.

Det synes heldigvis ikke at være tilfældet.

For vi har i forvejen både hel- og halvmaraton, der spærrer byen af, og dertil kom også for et par år siden et cykelløb, der kostede 2 km ekstra til nærmeste brugs.

Så pyha, at racerbiler ikke skal ind i København – hvis jeg ellers har forstået det rigtigt.

  Hvor ville det være fedt med et Formel 1 løb i de københavnske gader! - Og hvor er det nemt for mig at sidde i Århus og ha' den holdning. Jeg har fuld forståelse for, at mange Københavnere er ved at være trætte af de gener mange store arrangementer i København medfører. Et formel 1 løb ville betyde, at den del af byen det skulle foregå i, skulle være lukket mere eller mindre af for trafik i de 3 dage en sådan løbsbegivenhed varer, samt flere dage med både klargøring og oprydning. Dertil kommer et støjniveau, der ville gøre ethvert heavy metal band grønne af misundelse.

  I øvrigt lidt komisk at Borende X har været bange for at ta' hul på tråden pgr. dette emne, og hvem er det lige der bringer emnet ind i tråden? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thom Århus
underdog40 skrev, for 2 timer siden:

Spændende Q i Singapore. 

Jeg var overbevist om at vi ville se "rød front" imorgen. Og ikke i den position som den nu endte med. 

Vettel havde ild i øjnene idag. Og indtil sidste sekund var jeg sikker på han fik sin længe ventede pole. Men Charles er bare den my hurtigere. 3. pole i træk til ham. Flot. 

Hammeren sneg sig lige akkurat ind imellem Leclerc og Vettel og starter 2er, flankeret af de røde.  

Bottas virkede udenfor sin komfortzone hvorfor Verstappen starter foran ham når lamperne slukkes imorgen. 

Singapore sammenlignes med en mild version af Monaco. Og på bybaner, kan alt ske. Mekanikerne skal nok få noget at lave fra mandag morgen af. Og det ville overraske mig meget hvis top 6 (tager Albon med fordi jeg er i godt humør) kommer fra start til mål.

Mon ikke kirkeklokkerne i Maranello skal på arbejde igen? Det tror jeg. Med mindre Hammer el. Verstappen rammer dagen.

Resten af teamsne gider vi ikke tale om. Og slet ikke Haas. For de kommer ikke i pointene alligevel....kun hvis de andre udgår og/eller får hjælp fra safetycars. 

  Man skal nok ikke være overbevist om rød front, så længe Hamilton og for den sags skyld Verstappen er på banen. Det er ret åbent, og spændende, hvem der vinder i morgen. Dog er jeg enig i at "De Røde" - og specielt Leclerc er et godt bud. Og ja - Haas bedste chance for points er nok evt. safefy cars og udgåede konkurrenter. :(

  - Godt løb i morgen! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thom Århus skrev, for 40 minutter siden:

  Man skal nok ikke være overbevist om rød front, så længe Hamilton og for den sags skyld Verstappen er på banen. Det er ret åbent, og spændende, hvem der vinder i morgen. Dog er jeg enig i at "De Røde" - og specielt Leclerc er et godt bud. Og ja - Haas bedste chance for points er nok evt. safefy cars og udgåede konkurrenter. :(

  - Godt løb i morgen! :)

Tro mig når jeg siger at jeg bestemt ikke ønsker en rød front. Lige så lidt som en sølvgrå front. Men hvis det nu skulle være, så var chancen der bestemt idag. Og afstanden mellem 44 og 5 var vel ikke mere end et par hundrededele. 

Jeg ligger ikke skjul på at jeg er 100% dedikeret til McLaren. Once a fan. Allways a fan. Så Norris og Sainz i front er skam helt OK :P

Desværre kommer Ferrari for sent igang i denne sæson. Red Bull og Verstappen er for svingende. Og mit "desværre" bygger på at jeg gerne vil have lidt spænding i verdensmesterskabet. Jeg synes det er øv når en kører ikke kan nås med 3-4 løb tilbage. 

Men som jeg har nævnt tidligere, bliver 2020sæsonen vanvittig. Det er jeg helt sikker på. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thom Århus skrev, for 17 timer siden:

  Hvor ville det være fedt med et Formel 1 løb i de københavnske gader! - Og hvor er det nemt for mig at sidde i Århus og ha' den holdning. Jeg har fuld forståelse for, at mange Københavnere er ved at være trætte af de gener mange store arrangementer i København medfører. Et formel 1 løb ville betyde, at den del af byen det skulle foregå i, skulle være lukket mere eller mindre af for trafik i de 3 dage en sådan løbsbegivenhed varer, samt flere dage med både klargøring og oprydning. Dertil kommer et støjniveau, der ville gøre ethvert heavy metal band grønne af misundelse.

  I øvrigt lidt komisk at Borende X har været bange for at ta' hul på tråden pgr. dette emne, og hvem er det lige der bringer emnet ind i tråden? :)

Ja hvis man kunne se bort fra den gene støj, afspærede gader oma., så ville det jo være et kæmpe tilløbsstykke at få hele F1 cirkus`et til hovedstaden, rent forretningsmæssigt ville det sikkert være en god økonomisk gevinst for bla. byens mange butikker.

Tænker også lidt på at nogle af de "lyserøde" herinde da der jo er en hel del tourister som lige skal "serviceres" over de min. 3 dage som showet varer,,,,de burde da også kunne lave en god måneds løn på ja ca 3 dage,,altså en win win bare en tanke no offence 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej venner og motorsports interesserede 

Årets  14. løb foregik på Monza banen i Italien.

kort resume : 

C. Leclerc fik sin anden sejr i træk, nr 2 blev Bottas og Hammertime på en 3. plads 

stillingen efter dagens løb,,,

1.  L. Hamilton          284 point.
2.  V.  Bottas             221 point.
3.  M.  Verstappen    185 point

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seriens 15. og næste løb er i dag om under en time på Singapore Street Cirquit i Singapore

Bliver spændende at følge om C. Leclerc vil kunne opnå endnu en sejr igen i dag og derved lave et flot hattrick,,,han ligger i pole efter gårdagens Kval.,og har virkelig kørt fremragende her på det sidste ,og fået mange point og ligger lige nu meget tæt på toppen, har overhalet team kollegaen Vettel og kun sølle 3 point fra Verstappen på en samlet 3. plads, mon ikke efter dagens løb vi ser Leclerc i den samlede top 3.

 

Venligst Hunter 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Far er ikke sur. Far er skuffet :(. Singapore 22/9.  

Jeg havde nok håbet på noget mere skralderbang idag. Synes ikke rigtig der blev gået til stålet. Det blev alt for taktisk. Da løbet havde sat sig skulle LeClerc opføre sig pænt bag Vettel. Bottas skulle ikke ødelægge de point der nu kunne blive til Hamilton. Hamilton ville ikke (eller kunne ikke) gå i flæsket på Verstappen. Nok fordi han ville fastholde sine point. Lidt tøsedrengsagtigt, hvis du spørger mig. Men samtidig forståeligt. Var det gået galt havde Toto revet hovedet af ham. 3 x safetycars som ødelagde rytmen i løbet. 3 udgåede racere hvoraf de to med motorproblemer. Fesent!

Løbet blev afgjort af et enkelt pitstop hvor Vettels folk var bedre orienteret end LeClercs. Og med de 3 safetycars blev løbet aldrig det udmatningsløb man havde håbet på hvor fejl hos kørerne kan blive udslagsgivende. 

Men tillykke til Vettel og Ferrari som så ender 1 og 2 selvom LeClerc lignede en sur skoledreng der ikke havde fået pålægschokolademad med i madpakken. Mercedes kom slet ikke på podiet. 

Skal vi tage noget positivt med os fra Singapore, er det Kevins flotte løb......indtil den 2. safetycar. Så kunne dækkene ikke mere. Og med lidt problemer med noget stads under frontvingen forsvandt den flotte 8. plads og blev udskiftet med en 17. plads. Jeg forstår godt hvis han sparker til skraldebøtterne i garagen. 

Vi skal gudskelov ikke vente så længe før det går løs igen. Turen går til Sochi i Rusland om 4-5 dage. 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thom Århus
underdog40 skrev, for 9 minutter siden:

Far er ikke sur. Far er skuffet :(. Singapore 22/9.  

Jeg havde nok håbet på noget mere skralderbang idag. Synes ikke rigtig der blev gået til stålet. Det blev alt for taktisk. Da løbet havde sat sig skulle LeClerc opføre sig pænt bag Vettel. Bottas skulle ikke ødelægge de point der nu kunne blive til Hamilton. Hamilton ville ikke (eller kunne ikke) gå i flæsket på Verstappen. Nok fordi han ville fastholde sine point. Lidt tøsedrengsagtigt, hvis du spørger mig. Men samtidig forståeligt. Var det gået galt havde Toto revet hovedet af ham. 3 x safetycars som ødelagde rytmen i løbet. 3 udgåede racere hvoraf de to med motorproblemer. Fesent!

Løbet blev afgjort af et enkelt pitstop hvor Vettels folk var bedre orienteret end LeClercs. Og med de 3 safetycars blev løbet aldrig det udmatningsløb man havde håbet på hvor fejl hos kørerne kan blive udslagsgivende. 

Men tillykke til Vettel og Ferrari som så ender 1 og 2 selvom LeClerc lignede en sur skoledreng der ikke havde fået pålægschokolademad med i madpakken. Mercedes kom slet ikke på podiet. 

Skal vi tage noget positivt med os fra Singapore, er det Kevins flotte løb......indtil den 2. safetycar. Så kunne dækkene ikke mere. Og med lidt problemer med noget stads under frontvingen forsvandt den flotte 8. plads og blev udskiftet med en 17. plads. Jeg forstår godt hvis han sparker til skraldebøtterne i garagen. 

Vi skal gudskelov ikke vente så længe før det går løs igen. Turen går til Sochi i Rusland om 5 dage. 

  Super god opsummering! :)

  Synes dog, der var masser af gode elementer i løbet. Vettels pitstop var en genistreg. Masser af overhalinger ned gennem feltet. Der var lagt op til en vanvittig spændende og uigennemskuelig afslutning pgr. af de mange forskellige pitstrategier. Dramatikken manglede heller ikke. Og så er det ,så vidt jeg husker, længe siden der IKKE har været en Mercedeskører på podiet. Spændingen ser efter de seneste 3 løb ud til at være tilbage i Formel 1. Ikke så meget om VM titlen ( Meget skal gå galt, hvis ikke Hamilton løber med den), men dog om udfaldet af de resterende løb.

  Ovennævnte dramatik endte dog med at blive et tveægget sværd med ikke mindre end 3 safetycars. Det tog i den grad spændingen ud af afslutningen på løbet, som Vettel uden den store kamp kunne trække sig sejrrig ud af. Ferrari appellerede til Leclerc om ikke at angribe, med risiko for, at begge  deres biler ville ende i "hegnet", og hverken Verstappen eller Hamilton så ud til at være i stand til at sætte angreb ind (Dækproblemer?). Godt kommet igen af Vettel efter lidt skuffende resultater i de foregående løb.

  Kevin Magnussens løb så længe ud til at skulle ende succesrigt. Fra en startplacering som nr. 13 avancerede han efter en flot, flot start til 8.pladsen. Mod løbets slutning "gik der Haas i det" og han gled ned gennem feltet og endte med en bundplacering som så ofte før. :( De velkendte dækproblemer sammen med en beskadiget frontvinge, og evt et beskadiget bagdæk, gjorde udslaget. Han fik dog vist at hvis bilen er til det kender han sin besøgstid. Trods de mange skuffende resultater i denne sæson skal man ikke undervurdere hans evner som kører!

  - Og så er der ikke engang en uge til det går løs igen!

  God aften til alle! :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 3 timer siden:

Far er ikke sur. Far er skuffet :(. Singapore 22/9.  

Jeg havde nok håbet på noget mere skralderbang idag. Synes ikke rigtig der blev gået til stålet. Det blev alt for taktisk. Da løbet havde sat sig skulle LeClerc opføre sig pænt bag Vettel. Bottas skulle ikke ødelægge de point der nu kunne blive til Hamilton. Hamilton ville ikke (eller kunne ikke) gå i flæsket på Verstappen. Nok fordi han ville fastholde sine point. Lidt tøsedrengsagtigt, hvis du spørger mig. Men samtidig forståeligt. Var det gået galt havde Toto revet hovedet af ham. 3 x safetycars som ødelagde rytmen i løbet. 3 udgåede racere hvoraf de to med motorproblemer. Fesent!

Løbet blev afgjort af et enkelt pitstop hvor Vettels folk var bedre orienteret end LeClercs. Og med de 3 safetycars blev løbet aldrig det udmatningsløb man havde håbet på hvor fejl hos kørerne kan blive udslagsgivende. 

Men tillykke til Vettel og Ferrari som så ender 1 og 2 selvom LeClerc lignede en sur skoledreng der ikke havde fået pålægschokolademad med i madpakken. Mercedes kom slet ikke på podiet. 

Skal vi tage noget positivt med os fra Singapore, er det Kevins flotte løb......indtil den 2. safetycar. Så kunne dækkene ikke mere. Og med lidt problemer med noget stads under frontvingen forsvandt den flotte 8. plads og blev udskiftet med en 17. plads. Jeg forstår godt hvis han sparker til skraldebøtterne i garagen. 

Vi skal gudskelov ikke vente så længe før det går løs igen. Turen går til Sochi i Rusland om 4-5 dage. 

Hold da kæft et godt skriv og resumé,, fatter intet hvorfor du ikke får den opringning fra hele holdet på 3+,, Nicolas, John, Watt og Co 

Keep up the NICE work buddy :)

Redigeret af Hunting for beaver
Blir fedt allerede løb i næste uge

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thom Århus skrev, for 2 timer siden:

  Super god opsummering! :)

  Synes dog, der var masser af gode elementer i løbet. Vettels pitstop var en genistreg. Masser af overhalinger ned gennem feltet. Der var lagt op til en vanvittig spændende og uigennemskuelig afslutning pgr. af de mange forskellige pitstrategier. Dramatikken manglede heller ikke. Og så er det ,så vidt jeg husker, længe siden der IKKE har været en Mercedeskører på podiet. Spændingen ser efter de seneste 3 løb ud til at være tilbage i Formel 1. Ikke så meget om VM titlen ( Meget skal gå galt, hvis ikke Hamilton løber med den), men dog om udfaldet af de resterende løb.

  Ovennævnte dramatik endte dog med at blive et tveægget sværd med ikke mindre end 3 safetycars. Det tog i den grad spændingen ud af afslutningen på løbet, som Vettel uden den store kamp kunne trække sig sejrrig ud af. Ferrari appellerede til Leclerc om ikke at angribe, med risiko for, at begge  deres biler ville ende i "hegnet", og hverken Verstappen eller Hamilton så ud til at være i stand til at sætte angreb ind (Dækproblemer?). Godt kommet igen af Vettel efter lidt skuffende resultater i de foregående løb.

  Kevin Magnussens løb så længe ud til at skulle ende succesrigt. Fra en startplacering som nr. 13 avancerede han efter en flot, flot start til 8.pladsen. Mod løbets slutning "gik der Haas i det" og han gled ned gennem feltet og endte med en bundplacering som så ofte før. :( De velkendte dækproblemer sammen med en beskadiget frontvinge, og evt et beskadiget bagdæk, gjorde udslaget. Han fik dog vist at hvis bilen er til det kender han sin besøgstid. Trods de mange skuffende resultater i denne sæson skal man ikke undervurdere hans evner som kører!

  - Og så er der ikke engang en uge til det går løs igen!

  God aften til alle! :)

 

Super skriv og analyse og ILM god aften ven :)

            - - - - - - - - ______---------------

 

Hvis jeg havde "tiden",, så tog jeg gerne turen til Ryskiland, der er efter sigende nogle ret smukke piger lige netop derovre 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej venner og motorsports interesserede :)

Årets  15. løb foregik på Marina Bay Cirquit i Singapore

kort resume : 

Leclerc fik IKKE sin tredje sejr i træk på trods af endnu en flot pole den 3. i træk,, vinderen blev hold kammeraten S. Vettel,, 2`er blev Leclerc og 3`er blev Verstappen.
Derved røg Leclerc op på en flot delt 3. plads sammen med Verstappen. 

 

 

stillingen efter dagens løb,,,

1.  L. Hamilton          296 point
2.  V.  Bottas             231 point
3.  M.  Verstappen    200 point
3.  C. Leclerc             200 point
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seriens 16. og næste løb er i dag på Sochi Autodrom i Rusland.

Bliver spændende at følge om C. Leclerc vil kunne opnå endnu en sejr igen i dag, han har taget endnu en flot pole lige foran Hamilton og Vettel.
Dette er Leclerc 4. Pole i træk og folk er begyndt at sammenligne ham lidt med en vis legende Hr. Shumi

Løbet starter kl. 13 dansk tid, og Vettel er 100 % tændt og vil prøve at overhale Hamilton da han efter sigende skulle starte på bedre dæk, og dernæst er der jo kun en mission at overhale sin hold kammerat Leclerc, om det så bliver på samme måde som i sidste løb inde i pitlane ( bedre strategi), eller helt realt ude på banen ved en flot overhaling, det er jo det som man helst vil se at de kører lige til grænsen og en  masse dramatik og overhalinger, UDEN at være alt for svinske ,,,JMNO

Synes i øvrigt at Vettel skal ha lidt ros for at kunne styre sig , det meste af tiden ...nok heller ikke skide sjovt at se en opkomling ( Leclerc ) , måske slutte foran ham selv, husk lige på at Vettel er 4 dobbelt  verdens mester.

Leclerc HAR virkelig fundet melodien nu både i Kval. og i selve løbene, dog tror jeg IKKE på at Leclerc når at kunne frivriste Hamilton hans Konge krone her i 2019 ,en krone som han ubestridt har båret i mange år nu. Jeg tror personligt godt at Hamilton har min. et  mesterskab til gode udover dette her i år, som meget skal gå galt hvis han ikke også vinder.
Han har vundet 5 VM titler og har allerede opnået rigtig meget hæder og præstige, men han er jo en vinder og på trods af at han er 34 år og en "gammel" rotte i faget snart så tror jeg virkelig på at næste F1 sæson bliver TOP spændende.

Leclerc vil jo gå efter at vinde sit allerførste F1 titel og Hamilton vil prøve at komme op på siden af M. Schumacher med alletiders imponerende 7 titler.
Der er dog nogle forskellige hurdler så som andre kørere, team ordrer, team kollegaer, dæk, strategier, vejr og meget  andet sjovt på vejen ja 2020 må da blive det mest spændende år længe hvis man ser ud fra spændingen i toppen og hvem som det rent faktisk vil lykkes for at blive samlet champ.


De resterende 5 løb er følgende,,,

d. 13 oktober i Japan
d. 27 oktober i Mexico
d. 3 november i USA
d. 17 november i Brasilien
d. 1 december i Abu Dhabi

Der er potentielt 125 point at køre om plus de 5 point som en evt. fast lap giver, altså max. 130 point tilbage at køre om,,,

Dette er dog skrevet FØR dagens løb i Rusland.


Venligst Hunter 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Se lige at KMAG opnåede den hurtigste omgang i dette løb men han fik IKKE point da man jo skal slutte i top 10, så han ligger desværre stadigvæk og roder rundt laaangt væk fra " best of the rest" er lige nu nede på en samlet 16. plads med 18 point dog en plads foran sin team kollega Grosjean

IMG_20190923_205149.jpg

IMG_20190923_204913.jpg

IMG_20190923_204640.jpg

Redigeret af Hunting for beaver
Billeder

Del dette indlæg


Link til indlæg

Synes lige jeg vil vende Haas og høre om I også er enige i at det er mest fornuftigt at de kører videre med Kevin og Grosjean i 2020? 

Jeg synes det giver meget god mening. Og den feedback begge kørere kan bidrage med er nok vigtigere end nyt blod. 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thom Århus
Hunting for beaver skrev, for 20 minutter siden:

Hej venner og motorsports interesserede :)

Årets  15. løb foregik på Marina Bay Cirquit i Singapore

kort resume : 

Leclerc fik IKKE sin tredje sejr i træk på trods af endnu en flot pole den 3. i træk,, vinderen blev hold kammeraten S. Vettel,, 2`er blev Leclerc og 3`er blev Verstappen.
Derved røg Leclerc op på en flot delt 3. plads sammen med Verstappen. 

 

 

stillingen efter dagens løb,,,

1.  L. Hamilton          296 point
2.  V.  Bottas             231 point
3.  M.  Verstappen    200 point
3.  C. Leclerc             200 point
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seriens 16. og næste løb er i dag på Sochi Autodrom i Rusland.

Bliver spændende at følge om C. Leclerc vil kunne opnå endnu en sejr igen i dag, han har taget endnu en flot pole lige foran Hamilton og Vettel.
Dette er Leclerc 4. Pole i træk og folk er begyndt at sammenligne ham lidt med en vis legende Hr. Shumi

Løbet starter kl. 13 dansk tid, og Vettel er 100 % tændt og vil prøve at overhale Hamilton da han efter sigende skulle starte på bedre dæk, og dernæst er der jo kun en mission at overhale sin hold kammerat Leclerc, om det så bliver på samme måde som i sidste løb inde i pitlane ( bedre strategi), eller helt realt ude på banen ved en flot overhaling, det er jo det som man helst vil se at de kører lige til grænsen og en  masse dramatik og overhalinger, UDEN at være alt for svinske ,,,JMNO

Synes i øvrigt at Vettel skal ha lidt ros for at kunne styre sig , det meste af tiden ...nok heller ikke skide sjovt at se en opkomling ( Leclerc ) , måske slutte foran ham selv, husk lige på at Vettel er 4 dobbelt  verdens mester.

Leclerc HAR virkelig fundet melodien nu både i Kval. og i selve løbene, dog tror jeg IKKE på at Leclerc når at kunne frivriste Hamilton hans Konge krone her i 2019 ,en krone som han ubestridt har båret i mange år nu. Jeg tror personligt godt at Hamilton har min. et  mesterskab til gode udover dette her i år, som meget skal gå galt hvis han ikke også vinder.
Han har vundet 5 VM titler og har allerede opnået rigtig meget hæder og præstige, men han er jo en vinder og på trods af at han er 34 år og en "gammel" rotte i faget snart så tror jeg virkelig på at næste F1 sæson bliver TOP spændende.

Leclerc vil jo gå efter at vinde sit allerførste F1 titel og Hamilton vil prøve at komme op på siden af M. Schumacher med alletiders imponerende 7 titler.
Der er dog nogle forskellige hurdler så som andre kørere, team ordrer, team kollegaer, dæk, strategier, vejr og meget  andet sjovt på vejen ja 2020 må da blive det mest spændende år længe hvis man ser ud fra spændingen i toppen og hvem som det rent faktisk vil lykkes for at blive samlet champ.


De resterende 5 løb er følgende,,,

d. 13 oktober i Japan
d. 27 oktober i Mexico
d. 3 november i USA
d. 17 november i Brasilien
d. 1 december i Abu Dhabi

Der er potentielt 125 point at køre om plus de 5 point som en evt. fast lap giver, altså max. 130 point tilbage at køre om,,,

Dette er dog skrevet FØR dagens løb i Rusland.


Venligst Hunter 

IMG_20190923_205149.jpg

IMG_20190923_204913.jpg

IMG_20190923_204640.jpg

 

  Så kan man lege "mandagstræner" lidt igen! :) - Har også Leclerc som svag favorit til løbet i dag. Der er dog ingen tvivl om, at "ulvekoppelet" (Hamilton, Vettel og Verstappen) vil jage ham nådesløst helt til det ternede flag. Specielt Vettel tørster efter at sætte den respektløse opkomling på plads! Om evnerne rækker til det, er så en anden sag (?). Dæk og dækstrategier vil sikkert også ha' stor betydning for løbets udfald. Det svinger en del hvilke biler der er blidest ved dækkene. Her spiller banetemperatur selvfølgelig ind (gælder dog ikke Haas. De er altid hårde ved dækkene! :().

  Leclerk er nok den næste store kører i Formel 1. En af den slags, der kan gå mange år imellem man ser. Sammenligningen med Schumacher synes jeg ikke holder helt. Som jeg husker hans entrè i kongeklassen var han allerede fra starten af sin karriere meget kølig og velovervejet og kunne stå for et kæmpe pres. Leclerc har flere gange vist sig stresset ved nærkamp med en af de andre topkørere. Nuvel, det er også kun hans første sæson i klassen, så han kan sagtens nå at blive hærdet. Det bliver i hvert fald spændende at følge hans videre karriere.

  Der resterer stadig 5 løb efter dagens russiske Grand Prix. Der er en tendens til at sæsonen slutter senere for hvert år. Det ender s'gu med at vi får et jule Grand Prix! Det ville jeg nyde!!! :)

  Rigtig godt løb til "Hunter" og alle andre!

og - 

God søndag til alle! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thom Århus
underdog40 skrev, for 6 minutter siden:

Synes lige jeg vil vende Haas og høre om I også er enige i at det er mest fornuftigt at de kører videre med Kevin og Grosjean i 2020? 

Jeg synes det giver meget god mening. Og den feedback begge kørere kan bidrage med er nok vigtigere end nyt blod. 

   Det gi'r rigtig god mening at lade både Grosjean og Magnussen fortsætte hos Haas. Begge køreres evner rækker ud over, hvad bilen har givet dem lov til at vise andet end glimtvis. De kender bilen og dens problemer - og dermed dens måde at reagere på - og kan derfor relatere langt bedre til det, når nye dele og setups skal afprøves, end en ny kører, der først skal lære bilen at kende. Dertil kommer at begge kørere har vist at de kan klare en stor portion modgang, når der gang på gang "går Haas i det", og de rasler ned gennem feltet. Grosjean skal dog være opmærksom på sit "sydlandske" temperament, der flere gange har fået ham til at tabe hovedet en anelse. Det fremmer ikke den gode præstation!

  Jeg kender ikke Haas teamets økonomi, men et aspekt der kan gøre det fristende at engagere en ny kører kan være muligheden for, at han bringer penge med ind i teamet. Lad os ikke håbe, at det står så skidt til, så Haas bliver fristet til den løsning. Det kan resultatmæssigt gi' bagslag! Bare tænk på det hedengangne Minardi Team, eller en kører som Andrea de Cesaris, der havde store beløb med til de teams der ansatte ham - penge der gang på gang blev omsat til smadrede racerbiler!

 Endnu en gang: Godt løb til "Hunden" og alle andre! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thom Århus skrev, for 50 minutter siden:

   Det gi'r rigtig god mening at lade både Grosjean og Magnussen fortsætte hos Haas. Begge køreres evner rækker ud over, hvad bilen har givet dem lov til at vise andet end glimtvis. De kender bilen og dens problemer - og dermed dens måde at reagere på - og kan derfor relatere langt bedre til det, når nye dele og setups skal afprøves, end en ny kører, der først skal lære bilen at kende. Dertil kommer at begge kørere har vist at de kan klare en stor portion modgang, når der gang på gang "går Haas i det", og de rasler ned gennem feltet. Grosjean skal dog være opmærksom på sit "sydlandske" temperament, der flere gange har fået ham til at tabe hovedet en anelse. Det fremmer ikke den gode præstation!

  Jeg kender ikke Haas teamets økonomi, men et aspekt der kan gøre det fristende at engagere en ny kører kan være muligheden for, at han bringer penge med ind i teamet. Lad os ikke håbe, at det står så skidt til, så Haas bliver fristet til den løsning. Det kan resultatmæssigt gi' bagslag! Bare tænk på det hedengangne Minardi Team, eller en kører som Andrea de Cesaris, der havde store beløb med til de teams der ansatte ham - penge der gang på gang blev omsat til smadrede racerbiler!

 Endnu en gang: Godt løb til "Hunden" og alle andre! :)

Er ret enig med @Thom Århus her at de bare skal fortsætte med deres nuværende kørere hos HASS teamet,,,en skønne dag vil alt vel klappe og når sol måne stjerner oma står 100 % rigtigt så blir fx KMAG best of the rest ikke kun i et enkelt løb, men over en  HEL sæson

Det var vel også selv din egen indskydelse ikke ikke kronet F1 ekspert selveste MR @underdog40 him self :)

 

Bortset fra dette så har jeg da tænkt tanken hvad nu hvis ALLE kørere skulle prøve at køre i de forskellige biler som nu var til rådighed hen over sæsonnen , forstået på den måde at man skulle fx køre 4 løb i hver bil, derved ville alt snak om hvem der virkelig ER den bedste kører jo komme til sin ret ,,

Et tænkt eks. de 2 Hass kørere kører i denne weekend i en ferrari og omvendt ,, Leclerc og Vettel kørte i Hass bilen som iøvrigt er godt præsenteret bla. en ferrari motor og noget fra cokpittet er deres design,,,  ja ved godt at dette aldrig ville kunne foregå IRL, men det tænkte eks. ville da være sjovt at opleve og på denne måde ville der hurtigt blive rykket rundt i toppen  efter hvert eneste løb, og derved mere spænding over hele sæsonen,,

De forskellige teams skulle selvf. være yderst neutrale og få større bonus og være 100 % klar på at servicere "IKKE" egne teams,,

Kunne sgu godt lige tænke mig at opleve KMAG i en ferrari eller Hamilton i en Williams og se om han vitterligt kunne opnå fx en top 5 plads, der er jo ingen andre som kan det , og tvivler da også stærkt på at det ville kunne lykkedes for ham, selv om han jo er en god og meget erfaren kører så er det nok 80-85 % bilens ydeevne og kun 15-20 % kørerens.  Ja igen bare min egen mening og forståelse af dette F1 univers.

Ja lidt små skør er jeg ,,,ved det udemærkede godt ,,,fortsat god søndag og lad os nu få et spændende F1 ræs.......

Redigeret af Hunting for beaver
glemt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror vi alle sammen godt kunne tænke os at vide hvem den bedste kører er. Ikke hvem der har den bedste bil. Men den drøm er jeg ret sikker på forbliver en drøm, indtil der står 20 100% ens biler i garagerne. Og det er utænkeligt. 

PS! Jeg er gået fra at være skabs-LeClercfan til at han kan kysse min røv. Det tog kun 2 løb.

Så umoden kan man umuligt være når man er castet til verdens dyreste og mest prestigefyldte racerteam. Jeg så det allerede lidt efter Singapore. Lignede en lille dreng uden pålægschokolademad. Det blev kun bekræftet idag. Selvfølgelig skal Vettel ikke bakke 2sec bagud for at overlade pladsen til ham. Er han dum i hovedet? De sekunder de skulle bruge skulle nok komme senere når der var mere luft til Mercedes, eller ifbm pitstop. Sikke en selvforherligende klaphat. Ferrari er mere end dig, din lille snotunge af en primadonna. Og så vil jeg ellers skide på at du er en hamrende god racerkører og nok skal blive verdensmester en dag. (Den skulle lige ud mellem ribbenene) 

Og jo. Jeg er naturligvis enige med Jer begge, @Thom Århus og @Hunting for beaver. Det ville slet ikke give mening at skifte Kevin og Romain ud. Men jeg har flere F1-venner som er uenig med mig/os og Günther. Ud med begge. Nye kørere i sæderne og nye indspark og evt økonomi. Det mener de er vejen frem for Haas. 

Nå. Nu vil jeg lade op til noget CS og håber Astralis smadrer NRG (nu Evil Geniuses) og forhåbentlig vinder OB over FCM. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thom Århus
underdog40 skrev, for 3 timer siden:

Tror vi alle sammen godt kunne tænke os at vide hvem den bedste kører er. Ikke hvem der har den bedste bil. Men den drøm er jeg ret sikker på forbliver en drøm, indtil der står 20 100% ens biler i garagerne. Og det er utænkeligt. 

PS! Jeg er gået fra at være skabs-LeClercfan til at han kan kysse min røv. Det tog kun 2 løb.

Så umoden kan man umuligt være når man er castet til verdens dyreste og mest prestigefyldte racerteam. Jeg så det allerede lidt efter Singapore. Lignede en lille dreng uden pålægschokolademad. Det blev kun bekræftet idag. Selvfølgelig skal Vettel ikke bakke 2sec bagud for at overlade pladsen til ham. Er han dum i hovedet? De sekunder de skulle bruge skulle nok komme senere når der var mere luft til Mercedes, eller ifbm pitstop. Sikke en selvforherligende klaphat. Ferrari er mere end dig, din lille snotunge af en primadonna. Og så vil jeg ellers skide på at du er en hamrende god racerkører og nok skal blive verdensmester en dag. (Den skulle lige ud mellem ribbenene) 

Og jo. Jeg er naturligvis enige med Jer begge, @Thom Århus og @Hunting for beaver. Det ville slet ikke give mening at skifte Kevin og Romain ud. Men jeg har flere F1-venner som er uenig med mig/os og Günther. Ud med begge. Nye kørere i sæderne og nye indspark og evt økonomi. Det mener de er vejen frem for Haas. 

Nå. Nu vil jeg lade op til noget CS og håber Astralis smadrer NRG (nu Evil Geniuses) og forhåbentlig vinder OB over FCM. 

 

  20 ens Formel 1 racere ville være ødelæggende for klassen. Det er netop det, at de enkelte teams indenfor et regelsæt udstukket af FIA kan udvikle såvel chassis som motor, der har gjort Formel 1 til den førende firehjulede - og sekshjulede - (Tyrell P34 i 70'erne) motorsportsklasse. Konkurrencen foregår ikke kun på banerne, men i ligeså høj grad i de forskellige hovedkvarterer, ikke mindst i pausen mellem 2 sæsoner. En ulempe er, at de mest pengestærke teams ofte bliver dominerende. Konsekvensen kan være forudsigelige løb, og at man måske allerede halvvejs i efterårssæsonen kan kåre en verdensmester. Der er dog også sæsoner, hvor spændingen bibeholdes til det sidste. Dertil kommer, at man kunne gøre mere for at skabe større spænding. Jeg kan ikke gennemskue, om det ville være praktisk muligt med et loft over budgetterne i de enkelte teams, men det var måske værd at kigge nærmere på. Mere jordnære tiltag kunne være ekstra vægt til de førende biler ( har været praktiseret i bl.a. WTCC), og/eller omvendt startgrid (man lader de 8 bedst placerede fra seneste løb starte i omvendt rækkefølge, så den kører der sluttede som nr. 8 starter forrest, nr. 7 starter som toer osv.) som man kender fra mange andre klasser. Sidstnævnte er mig bekendt i spil til næste sæson, omend det har mødt stor modstand fra kørerne. Det ville utvivlsomt betyde, at der kom flere overhalinger, og dermed at løbene ville blive mere underholdende og uforudsigelige, og det er jo ikke mindst det vi "F1 nørder" holder af.

  Jeg kan kun være enig i, at Leclerc's reaktion over at Vettel ikke slap speederen og overlod førstepladsen til ham var helt urimelig. Jeg sad selv og tænkte " Hold nu k.ft og koncentrer dig om løbet"! Lægger han ikke den stil på hylden, kan det måske ende med at blive distraherende for ham, og gå ud over hans præstationer.

  Ellers var det et spændende løb med en overraskende, og lidt heldig sejr til Hamilton. Vettel havde fortjent bedre. Han var sulten i dag, men som John Nielsen ynder at citere: " In order to finish first, first you have to finish". Bottas er ikke den mest aggressive kører i feltet, men hans evner og loyalitet som wingman for Hamilton er bemærkelsesværdig, og havde stor betydning for, at Leclerc ikke kom i nærheden af Hamilton mod løbets slutning.

  Kevin Magnussen kørte et godt løb. Han lavede igen en superstart. Perioderne med virtual safetycar og safetycar kom som kaldet for hans dæk, og var sikkert medvirkende til, at han kunne slutte som nr. 8. En skam at han missede en "bøje" efter sin afkørsel. Sanktionen på 5 sek. tidsstraf var ærgerlig, men indiskutabel. Med god kørsel lykkedes det ham at begrænse skaden til tab af en enkelt placering, så han samlet blev 9'er, og fik to points med fra Rusland. Godt kørt Kevin!

  Om 2 uger går det løs i Japan på Suzuka, en af Formel 1 kalenderens få højhastighedsbaner. Det er en bane, der traditionelt byder på spændende og underholdende race, så der er pæne chancer for, at de gode takter efterårssæsonen har budt på fortsætter.

  God aften til alle! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, den 29.9.2019 at 16:26:

Tror vi alle sammen godt kunne tænke os at vide hvem den bedste kører er. Ikke hvem der har den bedste bil. Men den drøm er jeg ret sikker på forbliver en drøm, indtil der står 20 100% ens biler i garagerne. Og det er utænkeligt. 

PS! Jeg er gået fra at være skabs-LeClercfan til at han kan kysse min røv. Det tog kun 2 løb.

Så umoden kan man umuligt være når man er castet til verdens dyreste og mest prestigefyldte racerteam. Jeg så det allerede lidt efter Singapore. Lignede en lille dreng uden pålægschokolademad. Det blev kun bekræftet idag. Selvfølgelig skal Vettel ikke bakke 2sec bagud for at overlade pladsen til ham. Er han dum i hovedet? De sekunder de skulle bruge skulle nok komme senere når der var mere luft til Mercedes, eller ifbm pitstop. Sikke en selvforherligende klaphat. Ferrari er mere end dig, din lille snotunge af en primadonna. Og så vil jeg ellers skide på at du er en hamrende god racerkører og nok skal blive verdensmester en dag. (Den skulle lige ud mellem ribbenene) 

Og jo. Jeg er naturligvis enige med Jer begge, @Thom Århus og @Hunting for beaver. Det ville slet ikke give mening at skifte Kevin og Romain ud. Men jeg har flere F1-venner som er uenig med mig/os og Günther. Ud med begge. Nye kørere i sæderne og nye indspark og evt økonomi. Det mener de er vejen frem for Haas. 

Nå. Nu vil jeg lade op til noget CS og håber Astralis smadrer NRG (nu Evil Geniuses) og forhåbentlig vinder OB over FCM. 

 

hej ven underdog :)du ser da vist ud til at kunne forudsige fremtiden,,, så derfor ,,,,er du flink lige at sende de 7 rigtige til næste uges lotto trækning,,,,,,,,,Det er helt fint at du sender dem i en PM,,,,,ha ha ha 

PFT   din ven Hunter

Redigeret af Hunting for beaver

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej venner og motorsports interesserede især de herrer :)@Thom Århus :)og:) @underdog40 :)vi er trekløveret. Ved ikk lige om andre har for travlt med at besøge div. GP`ere 

Årets  16. løb foregik på Sochi Autodrom i Ruskiland/ RUSSIA eller bare Rusland,,,
  lille plat joke  """ har din kone besøg af russerne,  ja desværre hun har det røde,, ha ha ha  """,,,


kort resume : 

Endelig fik vores danske islet HR.KMAG point og hele 2 styks,,stort tillykke, på trods af en 5 sek. tidsstraf så kunne han " nøjedes" med at afgive en enkelt plads, efter en ok stærk finish.
Løbet blev vundet af den forsvarende formel 1 Champ,,, Lewis H. og han understregede lige sin gode form i øjeblikket ved at tage den hurtigste omgangs tid og opnår derved 26 point og øger altså sin føring i den samlede F1 stilling,,,,,
Der kan vist ikke være nogle tvivlere længere om at han genvinder titlen, han skal jo nærmest udgå i resten af de resterende 5 løb,, og DET sker altså ikke. 

stillingen efter dagens løb,,,

1.  L. Hamilton          322 point
2.  V.  Bottas             249 point
3.  C. Leclerc             215 point
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seriens 17. løb er imorgen på Suzuka banen i Japan.

Moder jord har dog været på spil i Japan via af en meget kraftig tufon, og har lige i skrivende stund gjort at der IKKE er kørt de 3 normale kval. runder ( Q 1 - Q3) for at finde manden i pole.
Dog er det planen at der køres kl 3 i nat dansk tid, hvis dette IKKE sker så er planen at der køres pole fra de frie træningstider der trods alt blev kørt i går fredag,,,og så bliver det altså Bottas som starter i pole.

Håber på et godt løb og at det på trods af at dette bliver godt gennemført og også underholdende, men det afhænger nok meget af bla. om Verstappen formår at få gang i bilen og true de 2 Mercedes kører, og hvad med Ferrari hvad kan / vil de kunne præstere i morgen,,,

Kunne faktisk godt se at Hamilton inden for de sidste 5 løb , vælger at lade Bottas vinde et løb hvis de ligger 1-2 og Bottas har da også fortjent at vinde et løb snart, han er en TRUE wingman, noget som min gode ven Underdog godt kunne lære lidt af,,ha ha 
UDEN at gå alt for meget i detaljer så har vores gode ven :)@Miller's Crossing:) en fin humor ,,tænker her på en vis ung dame , stikord lufthavn, ikke tid før langt inde i næste uge 

 

 

De resterende 4 løb er følgende,,,


d. 27 oktober i Mexico
d. 3 november i USA
d. 17 november i Brasilien
d. 1 december i Abu Dhabi


Venligst Hunter 

Del dette indlæg


Link til indlæg

lille indskydelse,,,

Vettel lå rigtig længe til at vinde løbet i Rusland, han havde snuppet 1. pladsen tidligt i løbet fra 3. position, bla ved at overhale Hamilton og dernæst sin egen team kammerat, til stor ærgelse og frustration fra Leclerc som jo havde opnået endnu en flot Pole, men træerne vokser bare ikke ind i himlen :)

Dog blev Vettel dog ramt af et uheld kort efter et pitstop sent i løbet / nemesis måske sendt afsted fra Leclerc,,, ja så måtte han parkere sin røde racer bil og derved udgå, han lå til en sten sikker sejr, men for at bruge John Nielsen`s fede citat som ikke kan passe bedre ind lige her,,   " IN ORDER TO FINISH 1 (  FIRST )  YOU HAVE TO FINISH;)

 

 

Redigeret af Hunting for beaver

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...