Hop til indhold
Hunting for beaver

Formel 1 2019

Recommended Posts

Guest Thom Århus
Slash skrev, for 10 timer siden:

Så er Vettel vel endegyldigt ude af kampen om mesterskabet og det resten af sæsonen bliver (desværre) kun en kamp imellem Botas og Hamilton - og her er der næppe nogen der tror at Botas for alvor udgør en trussel.

Så tillykke Hamilton med endnu et mesterskab.

  Det er nok stadig for tidligt at dømme Vettel helt ude. Det var kun få sekunder der skilte ham og de 2 Mercedes-kørere i Azerbaijan. Dertil kommer at Ferrari med Leclerc har endnu et kort på hånden. Han havde en rigtig dårlig løbsweekend, men vil utvivlsomt rejse sig igen og være endnu mere "sulten".

  Efter sæsonens 4 første løb er Mercedes dominans dog indiskutabel. Det gavner ikke spændingen, og dermed heller ikke Formel 1. Et andet problem i år synes at være dækkene. Mange kørere har haft svært ved at få kørt varme i dem, og det lader til at Soft og Super Soft kun er "go'e" meget få omgange. Så indtil nu absolut ikke den mest spændende sæson.

Go' aften til alle. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slash skrev, den 29.4.2019 at 08:11:

Så er Vettel vel endegyldigt ude af kampen om mesterskabet og det resten af sæsonen bliver (desværre) kun en kamp imellem Botas og Hamilton - og her er der næppe nogen der tror at Botas for alvor udgør en trussel.

Så tillykke Hamilton med endnu et mesterskab.

Ja godt nok er jeg jo selv Hamilton fan ,men for spændingens skyld så måtte der godt snart ske noget mere fra fx ferrari siden ,,jævnt kedeligt at se på, på trods af flere nye tiltag så nærmer det sig en total dominans fra Mercedes bilerne igen i år,,,

Redigeret af Hunting for beaver

Del dette indlæg


Link til indlæg

Søndagens  """ GP """;) løb som blev afholdt i Aserbajdsjan`s hovedstad Baku ,,,,,forløb således,,,,,Det var samtidig seriens 4. løb

 

1. V. Bottas        25. point 

2. L. Hamilton   18 point.

3. S. Vettel         15 point.

C. Leclerc opnår igen 1 point for hurtigste omgang

KMAG igen ,igen langt væk og ikke i pointene,,,,B)

 

Samlet stiling lige nu :

1. V. Bottas       87 p.

2. L. Hamilton  86 p.

3. S. Vettel        52 p.

 

Næste løb er 12 Maj   Spaniens GP 

Del dette indlæg


Link til indlæg


årets 5.  Grand prix løb blev afholdt i Spanien. Det forløb således ,,

Top 3.

1. L. Hamilton        25 point ( +1 ekstra bedste omgang)  26 point

2. V. Bottas            18 point

3. M. Verstappen   15 point

*** KMAG havde endelig et rigtig fint løb og får 6 point for en rigtig flot 7. plads. Det er kun anden gang han opnår point i denne sæson ***:):):)


Samlet stilling :

1. L. Hamilton             112 point

2. V. Bottas                 105 point

3. M. Verstappen         66 point

KMAG er nr. 7 med     14 point

Seriens næste løb er Monacos GP d. 26 Maj

Venligst Hunter 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thom Århus

  Spaniens GP - ( nej, det betyder ikke glædespige i denne sammenhæng:D) blev i tråd med de foregående løb stærkt domineret af Mercedes. Eneste spændingsmoment i de første ca to trediedele af løbet var snart sagt Verstappens gambling med dækstrategien, og den faldt ikke ud til hans fordel. Mener Ferrari det alvorligt, er det ikke nok med lidt indbyrdes kamp om tredie- eller fjerdepladsen. Håber Ferrari og/eller Red Bull snart finder et "guldæg" i udviklingen af deres biler, ellers kan resten af sæsonen (fortsat) blive en kedelig affære.

  Der skulle en safety car til at udløse spændingen. Den kom på banen, da der manglede ca. en trediedel af løbet. Ikke mindst Kevin Magnussen gav, efter at den igen havde forladt banen, sit bidrag til spænding med en fræk vovet og måske diskutabel overhaling af teamkammeraten Grosjean.

  Det er før set, at en safety car-periode kan vende op og ned på tingene. Det samler feltet, giver mulighed for at spare benzin og evt ændre dækstrategi. Jeg sad næsten og ønskede  mig  den italienske kører Andrea de Cesaris tilbage i "kongeklassen". Desværre er han ikke længere blandt os (blev dræbt i en motorcykelulykke i 2014). Han var aktiv i F1. fra beg. af firserne til beg. af halvfemserne, og gik med rette under navnet "Vragkongen". Som navnet antyder, har han den uofficielle rekord i smadrede F1. racere. Ku' man have fået ham tilbage i F1., ville der være basis for flere safety cars! Det er tilsyneladende nærmest det eneste, der  ser ud til at kunne skabe spænding i år - indtil nu da!

God aften til alle! :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Rust in Peace

Tja, ret kedeligt løb og hvis Mercedes bliver ved på den måde er alt spænding snart væk. De seneste par år har der trods alt være 3 teams der kunne kæmpe om 1. pladsen og 2 teams der kunne kæmpe om titlen. Nu er guldet stort set i hus hos Mercedes og det mest spændende er vel om Verstappen kan nuppe den individuelle 3. plads og om Hamilton reelt kan blive udfordret at sin team-kammerat.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej venner ;)

ALLE som er bare lidt interesserede i ******GP******burde da følge lidt med her ,hi hi 
Desuden er folk mere end velkommen til at give deres besyv med et par inputs.:) pft.

årets 6. Grand prix løb blev afholdt i Monaco`s smalle gader hvor det jo nærmest er umulius at overhale,,,
I øvrigt havde kørerne bla røde caps på efter løbet og nogle viste en rigtig stor gestus , en hjelm med skrift mv. til den tidligere F1 legende Andreas Nikolaus ( JULEMANDEN ) ""Niki"" Lauda, som desværre afgik ved døden tidligere på ugen.
Efter en ulykke i sin aktive karriere valgte han at optræde med cap, og det blev derved også hans kendetegn,,,
R.I.P. tanker til de efterladte,,,,

løbet forløb således :

Top 3.

1. L. Hamilton        25 point 

2. S. Vettel             18 point

3. V. Bottas            15 point


Hurtigste omgang igen P. Gasly som opnår 1 ekstra point fordi han endte i top 10 med en 5. plads....

*** KMAG havde endelig en rigtig fin kval. og startede rigtig flot på 5. pladsen, dog endte han desværre IGEN uden for pointene bla. pga en kæmpe fejl ved pitstop / forkert strategi. Nogen vil mene at det var teamets skyld 

Samlet stilling :

1. L. Hamilton             137 point

2. V. Bottas                 120 point

3. S. Vettel                    82 point


KMAG er nr. 8 med      14 point

Seriens næste løb er Canadas GP d. 9 Juni

Venligst Hunter B)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thom Århus
Hunting for beaver skrev, den 27.5.2019 at 13:52:

Hej venner ;)

ALLE som er bare lidt interesserede i ******GP******burde da følge lidt med her ,hi hi 
Desuden er folk mere end velkommen til at give deres besyv med et par inputs.:) pft.

årets 6. Grand prix løb blev afholdt i Monaco`s smalle gader hvor det jo nærmest er umulius at overhale,,,
I øvrigt havde kørerne bla røde caps på efter løbet og nogle viste en rigtig stor gestus , en hjelm med skrift mv. til den tidligere F1 legende Andreas Nikolaus ( JULEMANDEN ) ""Niki"" Lauda, som desværre afgik ved døden tidligere på ugen.
Efter en ulykke i sin aktive karriere valgte han at optræde med cap, og det blev derved også hans kendetegn,,,
R.I.P. tanker til de efterladte,,,,

løbet forløb således :

Top 3.

1. L. Hamilton        25 point 

2. S. Vettel             18 point

3. V. Bottas            15 point


Hurtigste omgang igen P. Gasly som opnår 1 ekstra point fordi han endte i top 10 med en 5. plads....

*** KMAG havde endelig en rigtig fin kval. og startede rigtig flot på 5. pladsen, dog endte han desværre IGEN uden for pointene bla. pga en kæmpe fejl ved pitstop / forkert strategi. Nogen vil mene at det var teamets skyld 

Samlet stilling :

1. L. Hamilton             137 point

2. V. Bottas                 120 point

3. S. Vettel                    82 point


KMAG er nr. 8 med      14 point

Seriens næste løb er Canadas GP d. 9 Juni

Venligst Hunter B)

    Der er egentlig ikke så meget at tilføje. Som nævnt af trådstarter er det jo ikke just overhalingsmuligheder, der karakteriserer gadebanen i  Monaco. Det fascinerende ved Monacos GP er i højere grad at se F1 bilerne køre rundt i de smalle og snoede gader. Det kræver stor koncentration af kørerne, ikke mindst fordi en del sving er "blinde". For at ramme  apex i mange af dem - og få den bedste udgangshastighed - kræves det, at der køres ekstremt tæt på ""muren" - vel at mærke uden at rammme!

  Mercedes var ikke helt så overbevisende som før set i sæsonen og sluttede ikke som etter og toer. Hamilton var hårdt presset mod løbets slutning. Dog var der tale om dækproblemer og ikke at bilen viste svaghedstegn i forh. til Ferrari og Red Bull, så mon ikke at magtballancen (desværre - for spændingens skyld) er genoprettet når F1-feltet rammer Canada.

  Romain Grosjean fortjener stor anerkendelse for at få sine dæk til at holde så længe. Kevin Magnussens løb så rigtig fint ud i begyndelsen. Da der kom safetycar på banen valgte teamet i lighed med flere andre at benytte dette til pitstop. Strategien var i og for sig fornuftig. Hvad Haas ikke kunne ta' højde for var, at Kevin kom ud bag en kører der af team-strategiske grunde ikke havde nogen interesse i at lukke hullet til de forankørende - en strategi der pgr. af de ringe overhalingsmuligheder desværre lykkedes. Dermed var Kevins skæbne i løbet besejlet. Bedre held i Canada!

  God aften til alle. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej @Thom Århus tak for en fin lille beskrivelse,,,

det kan godt undre mig llidt at de ikke tager dette løb af kalenderen da det jo nærmest er givet på forhånd,bla. nærmest umuligt at overtake, men kørerne er umiddelbart fint tilfredse,,

Ja Hamilton var da mega presset og var tit i panik over radioen vedr. sine dæk om de nu også ville holde hele vejen ,,forståeligt nok hvis han måtte udgå eller måske ryge ned på 7-8 pladsen så ville hans samlet forespring jo ryge til Bottas, det så vi jo det år hvor hans tidligere hold kammerat Rosberg "snuppede" VM titlen for næsen af L.H.,,han havde ganske få svipsere i et par løb,men nok til det blev for meget op ad bakken at indhente Rosberg,bla udgik han fra fører position,,og mistede lige der 25 p.

Det er vel i bund og grund det som kendetegner en true champ at man tør stole på teamet sit udstyr og sig selv og sine evner som kører, når det så går galt fx hvis pulsen er stukket helt af så kommer fejlene og de blir rigtig dyre,,,

Egentlig så er det nogen gange noget sjovere at se speedway når de små kørere er oppe at toppes og de fx rammer hinanden , så er der kontant afregning bagefter, bla. Nicki petersen er jo hadet og elsket for lige netop dette

Jeg nyder fx at se et løb når de let påklædte piger går rundt med deres paraplyer, det mangler da lidt i F1 verdenen ,dem ser man først kort varigt når kørerne skal op på podiet og hyldes de har bare alt for meget tøj på,:D

,,nåhh men det er jo en helt anden snak, da denne tråd omhandler Formel 1

God dag derude :)

Redigeret af Hunting for beaver
fejl 40

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thom Århus
Hunting for beaver skrev, den 29.5.2019 at 07:16:

Hej @Thom Århus tak for en fin lille beskrivelse,,,

det kan godt undre mig llidt at de ikke tager dette løb af kalenderen da det jo nærmest er givet på forhånd,bla. nærmest umuligt at overtake, men kørerne er umiddelbart fint tilfredse,,

Ja Hamilton var da mega presset og var tit i panik over radioen vedr. sine dæk om de nu også ville holde hele vejen ,,forståeligt nok hvis han måtte udgå eller måske ryge ned på 7-8 pladsen så ville hans samlet forespring jo ryge til Bottas, det så vi jo det år hvor hans tidligere hold kammerat Rosberg "snuppede" VM titlen for næsen af L.H.,,han havde ganske få svipsere i et par løb,men nok til det blev for meget op ad bakken at indhente Rosberg,bla udgik han fra fører position,,og mistede lige der 25 p.

Det er vel i bund og grund det som kendetegner en true champ at man tør stole på teamet sit udstyr og sig selv og sine evner som kører, når det så går galt fx hvis pulsen er stukket helt af så kommer fejlene og de blir rigtig dyre,,,

Egentlig så er det nogen gange noget sjovere at se speedway når de små kørere er oppe at toppes og de fx rammer hinanden , så er der kontant afregning bagefter, bla. Nicki petersen er jo hadet og elsket for lige netop dette

Jeg nyder fx at se et løb når de let påklædte piger går rundt med deres paraplyer, det mangler da lidt i F1 verdenen ,dem ser man først kort varigt når kørerne skal op på podiet og hyldes de har bare alt for meget tøj på,:D

,,nåhh men det er jo en helt anden snak, da denne tråd omhandler Formel 1

God dag derude :)

  Selv tak Hunter! :)

  Først en rettelse ang. Kevin Magnussens skæbne i mit seneste indlæg: Hans skæbne blev selvfølgelig "beseglet" - ikke "besejlet". Så er det på plads!

  Jeg tror ikke, at man skal forvente at Monacos GP bliver sløjfet. Det er et af de mest traditionsrige løb i kalenderen, og måske det mest prestigefyldte løb for mange kørere at vinde pgr. af banens sværhedsgrad. Mig bekendt er der også tradition for et stort forarbejde vedr. kommende sponsorater her. Personligt vil jeg meget nødig undvære løbet. Det er fascinerende at se F1- bilerne blive "kastet rundt" i de smalle gader. Dertil kommer, at der trods alt ind i mellem bliver overhalet, og en overhaling på banen i Monaco - vellykket eller mislykket - er som regel meget spektakulær.

  Vi må nok konstatere at speedway kørere tilsyneladende er født med kortere lunte end formel 1 kørere.  Ikke mindst Nicki Petersen!  Hans team burde ha' et ekstra crew medlem til at samle alt det op han kaster med når han har set sig gal på en konkurrent eller dommeren. Han har dog givet os mange gode speedway oplevelser gennem tiden, og nu er han tilsyneladende tilbage i VM-serien. Fint!

   "Grid sildene" er virkelig savnet i F1! Jeg har i den grad "siddet og savlet"  over nogle af "paraplypigerne":wub: i speedway VM-serien. Vi må se hvor længe de får lov at fortsætte. Det er desværre nok den om sig gribende politiske korrekthed, der hersker. Den kan jeg langt hen ad vejen godt undvære. Herhjemme har den antaget nærmest komiske dimensioner med angreb på såvel den danske sangskat (Den danske sang er en ung blond pige), som på stakkels uskyldige Halfdan Rasmussen og hans børnerim. Ufatteig småligt!!! - Nå, der var lige noget jeg skulle af med!

  Tilbage er kun at se frem mod Canadas GP. Der bliver nok flere overhalinger end i Monaco. Banen lægger i hvert fald op til det.

God weekend til alle! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej venner og motorsports interesserede :)

Årets  7. Formel 1 Grand prix løb blev afholdt på Montreal banen i Canada.

løbet forløb således :

Top 3.

1. L. Hamilton        25 point 

2. S. Vettel             18 point

3. C. Leclerc           15 point


Hurtigste omgang V. Bottas som opnår 1 ekstra point fordi han endte i top 10, på en 4.plads.

*** KMAG havde elendig kval. hvor han overstyrede og måtte udgå og startede derved fra pitten, eneste som kunne ha reddet ham var en safety car da han fx lige havde fået nye  <3sutter<3 på, men det skete aldrig , så igen havnede han langt fra pointene. 

Lige nu har Mercedes vundet alt Bottas har 2 sejre de andre 5 Hamilton. I går var hans 3 i træk og det synes lige nu temmelig sikkert at han bliver mere end vanskelig at indhente samlet set.

Det var ellers endelig ved at blive en anden kører end fra Mercedes som lå til at vinde nemlig S. Vettel. Han havde opnået Pole for første gang i år ,men han lavede en enkelt lille fejl som kostede rigtig dyrt,han kørte kort af banen, og på vejen tilbage igen mente officiels at han havde været til " fare", og blev derved idømt 5 sek. tidsstraf, og det var altså nok til at sende de 25 p. og 1. pladsen til Hamilton, som måske godt kunne have overhalet Vettel men fornuftigt nok bare blev lige bag ved ham og altså inden for de 5 sek. , Vettel var faktisk lige ved at ende helt nede på 3. pladsen da hans team kollega Leclerc havde en meget fin slutspurt hvor han indhentede rigtig meget tid , men manglede kun lige det sidste sekund,, tænk sig bare et sølle sekundt, når nu han havde kæmpet så hårdt over flere omgange.

Efter løbet var Vettel mega skuffet og rasende, og gik hen og byttede skiltene om sådan så det " SÅ UD" som om han havde vundet og Hamilton kun var blevet 2 er;)

Da de så skulle have pokaler og champagne tøede han dog lidt op Vettel altså,,,:)
Dont get me wrong, Hamilton kan sagtens være et møjdyr og Rasmus modsat, hvis det var sket for ham havde han da mindst været lige så sur, :wub:men lige her i går virkede det bare til at Hamilton var den med mest overskud og posetivt tænkende. Selvfølgelig vidste han jo at han fået foræret sejren på et måske lidt tyndt grundlag.
Derfor var det vel så meget nemmere for ham at anerkende Vettel som om han burde ha vundet løbet.

Den nogen gange store sportsmand som Hamilton kan være i hvert fald i går gjorde indsigt og hyllede anerkendende Vettel som om han virkelig havde vundet,,,,ved at lade ham hylde sammen og lade som om der intet var galt fra hans egen side hvilket der jo heller ikke var det var jo Vettel selv som lavede den kørefejl og andre som straffede ham ,,ikke Hamilton denne gang men under overfladen er det da ret tydeligt at Vettel hellere ville ha craschet og kørt dem begge 2 af end at stå der som "kun" nr 2.,,ja han var godt nok skuffet selvfølgelig mest over sig selv , men nogle gange er det jo bare nemmere at lade sin vrede gå ud over andre, det kender vi vel alle sammen og har måske både set og prøvet dette.


Samlet stilling :

1. L. Hamilton             162 point

2. V. Bottas                 133 point

3. S. Vettel                  100 point


KMAG er nr. 9 med      14 point

Seriens næste løb er d. 23 Juni i Frankrig

 

Ha alle en rigtig dejlig pinse og nyd fridagen og de få som skal på arb ,,, rigtig god lyst.

De færre som skal på GP besøg,,,gid at det må gå godt og blive en dejlig oplevelse begge veje,,,:rolleyes:;):D

 

Venligst Hunter

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vettel burde tage sig en tudekiks. Han kvajede sig bigtime. Grunden til afkørslen kan man også godt tilskrive Hammertime som lå og åndede ham i nakken. Dog burde Vettel have haft mere is i blodet. Jeg er faktisk sikker på at han havde moment nok i sin racer til at holde LH bag sig, som faktisk aldrig rigtig kom til at true Ferrarien i en af de tre DRS-zoner på banen. LH havde også et par bremsefejl og flatspots på begge fordæk.. Så Vettel havde en lille fordel i dækkene, selvom han vidst nok havde kørt et par omgange mere på dem end LH. 

Nu var Toto hurtig på aftrækkeren da han så episoden. Og kommisærerne gav også den retfærdige straf. Havde Vettel ikke lavet det lille sving mod højre da han kommer ind på banen igen, var Hamilton kørt forbi. Og Vettel kunne sagtens have fortsat i den venstre side uden at nærme sig barrieren da han kom tilbage på banen. Det ræs havde været sjovere og se. Jeg tror faktisk der var en ca 10 omgange tilbage, da episoden sker (det ved du sikker bedre @Hunting for beaver). Og den røde racer havde mere fart på langsiderne end Mercedes havde. Ild i øjnene på Vettel, og en LH som skulle forsvare med dårligere dæk...det kunne ha været sjovt. 

Men igen er jeg åndsvagt skuffet over Haas. Nu må de da snart få bugt med de varme dæk. Det ser så godt ud under P og Q. Men når lamperne slukker, slukker Haas også. De kan ikke holde et helt ræs. Specielt ikke hvis der ikke kommer en SC på banen. Tyndt. Og med Renault som ser ud til at kun at blive bedre og bedre og Maclaren som også har fundet melodien i år, bliver det svært hvis de skal kæmpe med om best of the rest. Nu er der godt nok kun 17 point mellem nr 4. og nr. 9 når vi taler teams. Men nu ligger de og roder rundt bag både Toro Rosso og sågar Force India (eller hvad de nu kalder sig for tiden). Det er simpelthen for ringe. Nogen vil måske sige det er godkendt at KM gør det ok og ligger stadig i top 10. Og så må RG oppe sig lidt. Enig. Men så må de også give begge kørere end bedre bil eller blive bedre til at indstille bilerne til de forskellige baner. Deres dæk og pitstrategi virker også sådan lidt hulter til bulter. Men det er jo dygtige mennesker. Så de må trods alt vide bedre. Nu må vi se hvad der byder sig. Haas har farten. Jeg tror også de har bilen. Men så må de finde ud af hvordan de kan holde momentum over et helt ræs. Få styr på de dækproblemer. Og ikke kun i P og Q.  

En sidste lille ting. Er jeg den eneste som sidder forundret tilbage når jeg ser på de to Red Bull-racere? Det er som om det er to vidt forskellige biler de kører i. Bilerne og den nye Hondamotor er ens. Men præstationerne er i øst og vest. Gad vide hvor lang snor Gasly får. For lige nu får han gedigne røvfuld af Verstappen (som jeg ikke kan fordrage). 

Det var min ydmyge holdning efter ca 1/3 af dette års serie nu er overstået. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej nu står Verden da ikke mere , min gode mand Hr.:) @underdog40 :)er DU også Formel 1 interesseret 

Big thumbs up ,,vidste godt nok at du jo er glad for damerne og tit også damernes ven , men at du også er glad for biler og høj fart det kommer sgu lidt bag på mig gode ven ;):) 

Hammertime lige præcis god analyse af dig, tror at du havde ret at hvis Hamilton havde overhalet Vettel så ville det ha været noget af en "dogfight", dog nede på jorden istedet for i luften

og temmelig sikkert at Vettel ville kunne komme tilbage , overhale LH igen og vinde GP på ærlig vis bla pga bedre dæk, banen er jo til dette med flere gode overhalings muligheder,,,

blir max spændende at følge Vettel nu om han så vælger at bruge dette posetivt og så tage årets 1. sejr måske allerede i næste løb.

Jeg er IKKE vettel fan, har altid fulgt Hamilton, og han er min favorit dog vil jeg jo også helst se noget mere drama og nogle flere overhalinger, og selvfølgelig for spændingens skyld noget mere tæthed i toppen, gerne fx. kun ca 5-7 point forskel på de 4 første,

Redigeret af Hunting for beaver

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thom Århus

  Årets F1 grand prix i Montreal vil blive husket for især to ting. For det første var der tegn på, at sæsonens kraftige Mercedes dominans muligvis er  ved at blive brudt. Det skal blive spændende at se i de kommende løb, hvorvidt det faktisk er tilfældet, eller om det bare skyldtes at banen i Montreal lå bedre til Ferrari bilen end til Mercedes. Jeg er dog ikke sikker på, at Vettel kunne have vundet selv uden tidsstraf. Det virkede som om Hamilton lurepassede gennem de første ca 2/3 af løbet. Det ses af at afstanden mellem ham og Vettel  var forholdsvis konstant. Vettel var ikke i stand til at øge afstanden til Hamilton, og mod løbets slutning lagde Hamilton pres på Vettel, hvilket måske har været medvirkende til Vettels afkørsel.

  Vettels afkørsel og specielt hans tilbagevenden til banen, og deraf følgende 5 sek. tidsstraf er det andet punkt løbet vil blive husket for. Jeg er glad for at jeg ikke var i Emanuel Pirros sted og skulle dømme i den sag. Det er korrekt, at Vettel drejede mod højre på banen og derved forhindrede Hamilton i at overhale. Spørgsmålet er blot, om han gjorde det i bestræbelserne på at genvinde den fulde kontrol over bilen, eller om han på det tidspunkt havde fuld kontrol over den, og i virkeligheden var snarrådig nok til at spærre for Hamilton sekundet efter? Der er meget delte meninger om det, og kun Vettel kender reelt svaret.

  Kevin Magnussens dækproblemer i løbet var forudsigelige. Efter at han ramte muren i kvalifikationen, måtte teamet arbejde på højtryk for at få bilen klar til løbet. Det levner ikke meget tid til at finjustere den, og finjustering er meget afgørende for at få den til at spille sammen med bl.a. dækkene - specielt i år! Når det er sagt, er det en kendsgerning at Haas har haft store problemer med dækkene gennem hele sæsonnen. Det er ærgerligt. Haas har ved specielt nogle kvalifikationer vist at bilen har et noget større potentiale. 

  Til sidst en rettelse: I mit forrige indlæg skrev jeg at Nicki Pedersen var vendt tilbage til VM-serien i speedway. Det er dog kun EM-serien han har fået wildcard til. Beklager fake news!

God aften til alle. :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Oh jo, gode @Hunting for beaver. Og hej til @Thom Århus. Man har vel lidt benzin i blodet :). Man har sågar været en smuttur forbi GP i Monaco for en ca 5 år tilbage :). Den sygeste oplevelse!

Men for at være helt ærlig, anede jeg ikke denne tråd eksisterede før du nævnte den i en PB. Beklager :( 

Min F1-historik er nu ligetil. Mega Mclaren-fan. Det går tilbage til Mikkas (Häkkinen) tid. Jeg nød og se hans ræs mod den unævnlige (MS). Og derefter Lewis, selvfølgelig som også kom til claren. Han er nok den kører jeg respekterer aller mest, når man tænker på hvad han kommer fra. 

Jeg har faktisk altid haft stor fidus til finnerne. Jeg elsker deres "I dont give a fuck-attitude". Kimi fx. er jo en ener. Han står stadig der med sine Raybans anno 1982 og ligner altid en der bare er skide ligeglad med det hele. Love it. Bottas er lidt af samme støbning. Nico Rosberg? Skal vi tælle ham med? Jeg tænker at hvis man blander en finne med en tysker, kan man kun få en dygtig racerkører. Han vandt forresten det GP jeg så I Monaco. Men ser man på fx. Bottas, Mikka og Kimi udstråler de alle den samme vanvittige ro. Alle andre fiser rundt og råber og skriger. Ikke en finne. Hans hvilepuls ligger konsekvent på 11-12 stykker, tror jeg.

Mit favoritteam vil altid være Mclaren, tror jeg. Jeg har ikke en skid og have det i, men brandet tiltaler mig i højere grad end de andres. Og da alle mine venner er Ferrari-fanatikere, vil jeg bare være på tværs. Af de nuværende kørere er Ricciardo nok ham jeg holder mest af. Hans attitude og humør smitter af. Ham kan jeg godt lide. Kæmpe respekt og håndtegn til LH. Sikke et talent. Der er ikke tvivl om han nok skal nå og overhale MS´ 7 titler. Og så har de også en god bil i den Mercedesgarage. 

Hvem jeg hader? Ja...han er ikke i feltet længere. Men du godeste hvor jeg ikke kunne udstå Fernando Alonso. Sikke et brokhoved. Altid de andres skyld. Godt han er væk. Det gjorde ondt at se ham i et Mclarensæde, for at være helt ærlig. Men af de nuværende må jeg nok vælge Verstappen. Han virker utiltalende, usympatisk, uligevægtig og snot forkælet. 

Kevin Magnussen. Hmmm. Ja, han var jo også en tur forbi Mclaren. Skidt tidspunkt dog, da de havde en 2CV-lignede racer på det tidspunkt. Reanulttiden var lidt det samme. Jeg har aldrig set det store lys i ham. Men Günther Steiner kan godt li ham. Jeg ved sq ikke. Jeg synes han lyder som fis der bliver listet ud mellem ballerne, når han snakker. Han er lige så dårlig til at kommunikere som Kronprinsen. Men håber da det bedste for ham. Vigtigst for ham, og jeg selv, er at han slår den sure stodder til RG. Men han er bare franskmand. Det må være hans undskyldning. 

Nu skal jeg nok hjælpe lidt til med at holde liv i den her tråd, HFB :) 

 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hr @underdog40 takker for en rigtig fed analyse

Kunne også godt li Mikka hakkinanen,, sorry temmelig sikkert forkert stavet,, 

Hans engelsk accent var sgu grineren men han var også en rigtig dygtig racer kører 

Ja jeg tror også at LH tager alle rekorder All time high 

God aften de herrer 

,,, og skulle der mon være en enkelt GP som kvindelig entusiast så er hun da mere end velkommen her i tråden ;)

Mener kun at ha set @Milf GFE herinde, ved så ikk om hun bare var faret vildt,, He He

Ja der er måske bare så meget kvinder godt forstår,,,, :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thom Århus skrev, 1 time siden:

  Årets F1 grand prix i Montreal vil blive husket for især to ting. For det første var der tegn på, at sæsonens kraftige Mercedes dominans muligvis er  ved at blive brudt. Det skal blive spændende at se i de kommende løb, hvorvidt det faktisk er tilfældet, eller om det bare skyldtes at banen i Montreal lå bedre til Ferrari bilen end til Mercedes. Jeg er dog ikke sikker på, at Vettel kunne have vundet selv uden tidsstraf. Det virkede som om Hamilton lurepassede gennem de første ca 2/3 af løbet. Det ses af at afstanden mellem ham og Vettel  var forholdsvis konstant. Vettel var ikke i stand til at øge afstanden til Hamilton, og mod løbets slutning lagde Hamilton pres på Vettel, hvilket måske har været medvirkende til Vettels afkørsel.

  Vettels afkørsel og specielt hans tilbagevenden til banen, og deraf følgende 5 sek. tidsstraf er det andet punkt løbet vil blive husket for. Jeg er glad for at jeg ikke var i Emanuel Pirros sted og skulle dømme i den sag. Det er korrekt, at Vettel drejede mod højre på banen og derved forhindrede Hamilton i at overhale. Spørgsmålet er blot, om han gjorde det i bestræbelserne på at genvinde den fulde kontrol over bilen, eller om han på det tidspunkt havde fuld kontrol over den, og i virkeligheden var snarrådig nok til at spærre for Hamilton sekundet efter? Der er meget delte meninger om det, og kun Vettel kender reelt svaret.

  Kevin Magnussens dækproblemer i løbet var forudsigelige. Efter at han ramte muren i kvalifikationen, måtte teamet arbejde på højtryk for at få bilen klar til løbet. Det levner ikke meget tid til at finjustere den, og finjustering er meget afgørende for at få den til at spille sammen med bl.a. dækkene - specielt i år! Når det er sagt, er det en kendsgerning at Haas har haft store problemer med dækkene gennem hele sæsonnen. Det er ærgerligt. Haas har ved specielt nogle kvalifikationer vist at bilen har et noget større potentiale. 

  Til sidst en rettelse: I mit forrige indlæg skrev jeg at Nicki Pedersen var vendt tilbage til VM-serien i speedway. Det er dog kun EM-serien han har fået wildcard til. Beklager fake news!

God aften til alle. :)

 

@Thom Århus super godt skriv,,

Du behøver vist ikke undskylde, der er vist kun fake news ude i den virkelige verden,, 

Det her er mere hygge og sjov, at vi så skriver lidt forkert eller har glemt noget gør vel realt ikke så meget, folk har jo tit fanget vores pointe, 

Lad os hellere få nogle paraply piger med i formel 1,, og ikke kun i speedway 

De kunne jo så stå og vimse rundt om bilerne et par minutter inden opvarmnings omgangen,,, som ja,,,, opvarmning :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sweex

Kommer lige med en lille teaser:ph34r:

Nu har den gode @Hunting for beaver jo været i Tyskland og leveret et fremragende skriv herom.

4 august bliver der jo kørt et lille grandprix i moderlandet for (næsten) alle gp'er i Danmark. 

Skal sweex ned og se det løb, det tror jeg nok han skal :)

Skal sweex vade rundt i gp oplevelser, det tror jeg nok han skal :)

Det lugter sku af en oplevelsesberetning. Håber bare jeg kan leve op til Hunters fine skriv. 

PS. Fed tråd. Jeg er kæmpe kmag fan og vil da jævnligt deltage i tråden, nu jeg ved den findes. 

God dag til alle. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sweex skrev, for 1 time siden:

Kommer lige med en lille teaser:ph34r:

Nu har den gode @Hunting for beaver jo været i Tyskland og leveret et fremragende skriv herom.

4 august bliver der jo kørt et lille grandprix i moderlandet for (næsten) alle gp'er i Danmark. 

Skal sweex ned og se det løb, det tror jeg nok han skal :)

Skal sweex vade rundt i gp oplevelser, det tror jeg nok han skal :)

Det lugter sku af en oplevelsesberetning. Håber bare jeg kan leve op til Hunters fine skriv. 

PS. Fed tråd. Jeg er kæmpe kmag fan og vil da jævnligt deltage i tråden, nu jeg ved den findes. 

God dag til alle. 

Fedt,, og selvfølgelig kan du bidrage med noget kære @Sweex, har da tit læst dine skriv med glæde og at du så åbenbart også både er glad for kvinder og høj fart er da kun et stort plus i min bog,,

Velkommen til herinde i tråden :)

Venligst Hunter 

P. S.  Du meget gerne aflægge en fyldig rapport efter d. 4 aug., som både omhandler biler og kvinder ;)

 

Redigeret af Hunting for beaver

Del dette indlæg


Link til indlæg

I har den sikkert allerede.

Men til dem som ikke har den, er den officielle F1-app genial. En af de klart bedre sports-app´s til din telefon så du ikke går glip af noget. 

 image.jpeg.2ae135d272892b198af2538404e058af.jpeg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ikke den store fan af banen i Le Castellet. Den opfordrer hverken til drama eller spænding, hvilket heller ikke var tilfældet i dag. Gabende kedeligt og forudsigeligt. Faremomentet er ikkeeksisterende. 

Det efterrationale jeg sidder tilbage med er at Gasly (sædeproblemer? Give me a break) igenigen får bøllebank af sin teamkollega. Ender endda uden for pointene, hvilket må være migrænefremkaldende for Horner. Vettel var en skygge af sig selv. Han er måske mærket af episoden i Canada. 

Renault og Mclaren gør det sq godt. Alfa bider også godt fra sig. Haas bør tage sig en teambuilding-tur med snobrød og mindfullness. Èn ting er sikkert. Lige nu er de tættere på Williams end de er på BOTR. Men med kun få dage til næste GP, skal der mirakler til i mekanikergraven for at det kommer til at rykke på det nuværende indtryk af deres racere og performance. Jeg levner dem ikke de store chancer i Østrig selvom Günther kan byde på hjemmelavet strudelknödel hos familien. 

PS! Er der nogen herinde der i få sætninger kan gøre mig klogere på de nye regler fra 2021? Jeg kan forstå det handler om at gøre bilerne tungere. Mere ved jeg ikke. 

 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thom Århus
underdog40 skrev, den 23.6.2019 at 17:52:

Jeg er ikke den store fan af banen i Le Castellet. Den opfordrer hverken til drama eller spænding, hvilket heller ikke var tilfældet i dag. Gabende kedeligt og forudsigeligt. Faremomentet er ikkeeksisterende. 

Det efterrationale jeg sidder tilbage med er at Gasly (sædeproblemer? Give me a break) igenigen får bøllebank af sin teamkollega. Ender endda uden for pointene, hvilket må være migrænefremkaldende for Horner. Vettel var en skygge af sig selv. Han er måske mærket af episoden i Canada. 

Renault og Mclaren gør det sq godt. Alfa bider også godt fra sig. Haas bør tage sig en teambuilding-tur med snobrød og mindfullness. Èn ting er sikkert. Lige nu er de tættere på Williams end de er på BOTR. Men med kun få dage til næste GP, skal der mirakler til i mekanikergraven for at det kommer til at rykke på det nuværende indtryk af deres racere og performance. Jeg levner dem ikke de store chancer i Østrig selvom Günther kan byde på hjemmelavet strudelknödel hos familien. 

PS! Er der nogen herinde der i få sætninger kan gøre mig klogere på de nye regler fra 2021? Jeg kan forstå det handler om at gøre bilerne tungere. Mere ved jeg ikke. 

 

  Er helt enig i betragtningen af Circuit Paul Ricard. Det franske Grand Prix var sæsonens hidtil kedeligste,  og banen har sin del af "æren" for det. I øvrigt utroligt at kørerne kan finde rundt i det virvar af farver (:D). 

  Havde man, efter det canadiske Grand Prix sat næsen op efter brudt Mercedes dominans, blev man slemt skuffet. De var tilbage som indiskutabelt bedste team med en 1-2 placering. Man må dog ta' hatten af for specielt Hamilton. Et er, at han har en meget velfungerende bil. Selv leverer han den ene pragtpræstation efter den anden i denne sæson, nærmest uden at sætte en fod forkert.  For mig at se er han ved at køre sig op blandt de aller bedste Formel 1 kørere gennem tiden.

  Det samme kan man ikke sige om Gasly. Han er nærmere ved at køre sig ud af Formel 1. Hvis han ikke snart begynder at vise klart bedre resultater er han næppe "wingman" for Verstappen i næste sæson.

  Haas dækproblemer ser nærmest ud til at blive værre, efterhånden som sæsonen skrider frem. Teambuilding er næppe en tilstrækkelig løsning. Man skulle måske overveje at få et par nye konstruktører/ingeniører med på holdet, så der kan blive set på bilen med friske øjne. Det har måske været forsøgt (?). I så fald uden positivt resultat.

  Tilbage er kun at se fremad mod næste weekends Grand Prix i Østrig. Det positive er et det umuligt kan blive mindre spændene end det franske, men lur mig om ikke Mercedes vinder.

  God aften til alle. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej venner og motorsports interesserede :) bla. De herrer @underdog40 ;) @Thom Århus ;) @Sweex  som jo virker yderst kompetente og   " GP "  ryttere,,,,;):rolleyes::DB)

Årets  8. Formel 1 Grand prix løb blev afholdt i Frankrig

løbet forløb således :

Top 3.

1. L. Hamilton        25 point 

2. V. Bottas            18 point

3. C. Leclerc           15 point


Hurtigste omgang S. Vettel som derved opnår 1 point fordi han endte i top 10.

*** KMAG havnede igen alt for langt fra pointene på en mega skuffende 17. plads


Samlet stilling :

1. L. Hamilton             187 point

2. V. Bottas                 151 point

3. S. Vettel                  111 point


KMAG er nu helt nede på 11. pladsen med 14 point

Seriens næste løb er allerede om en uges tid nemlig Østrigs GP som køres d. 30 juni 

Venligst Hunter 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thom Århus skrev, for 13 timer siden:

  Det samme kan man ikke sige om Gasly. Han er nærmere ved at køre sig ud af Formel 1. Hvis han ikke snart begynder at vise klart bedre resultater er han næppe "wingman" for Verstappen i næste sæson.

Jeg tror ikke han har sædet hele denne sæson. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, den 25.6.2019 at 09:53:

Jeg tror ikke han har sædet hele denne sæson. 

kunne man vel groft sagt sige om flere andre kørere i år, bla. også vores egen KMAG og hans team kollega Grojean oma.,,,,,,men en god kombination af bla. dæk issues gør vel bare at fx Haas er helt væk fra vinduet i langt de fleste løb.

Ret mærkeligt med al den teknologi som de har til rådighed,men måske netop derfor disse problemer,,,;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...