Hop til indhold
Hunting for beaver

Formel 1 2019

Recommended Posts

Årets første Formel 1 grand prix løb i Australien er skudt i gang.

Nøjjj det blir spændende bla. at følge Kevin Magnussen. vil klare sig i dag,,det vil nok rimelig godt indikere resten af sæsonen.

Jeg er stor patriot ,og håber på at han kan holde fast i den fine titel best of the rest,både i dag og resten af denne spændende ,,,,

Selv er min favorit Lewis Hamilton. han er sgu stærk,og kører bilen lige til grænsen,at han så har lagt en sok ned i underdrengene for at virke "større",det viser jo bare at manden har et mindreværdskompleks:rolleyes:,,,det blev tagget på et af hans utallige snap /  billeder

Efter de nye down force regler ,,burde det generelt set blive mere spændende ,at følge løbene ,der skulle være mindre afstand fra top til bund,og man kunne faktisk godt se på kval. at der er sket nogle ændringer vedr. dette.

Iøvrigt skide gode kommentatorer ,,,UDEN at starte en større diskutions klub,så var der altså noget fedt over Claus Borre,,han havde da nogle fede udbrud,,,lidt ligesom ,til hans "boksekampe"

God søndsag derude ,,og godt løb,,,,,KOM så K.M.,,,og selvf. L.H.

Venligst Hunter

Redigeret af Hunting for beaver

Del dette indlæg


Link til indlæg

Australiens Grand Prix 2019 ( F1)

1. Valtteri Bottas    25 p. ( +1 p.)   26 p.

2. Lewis Hamilton  18 p.

3. Max Verstappen  15 p.

 

Godt gået KMAG  ,,blir nr 6 og får dermed 8 rigtig fine points ind på kontoen,,,

Min favorit L.Hamilton blev nr 2 

Løbet blev suverænt vundet af Valtteri Bottas,,,tog L.H. i første sving og så sig aldrig tilbage,han fik iøvrigt 26 point,,,efter de nye regler 25 for sejren ,og 1 for hurtigste omgang,ja det blir sgu da fin underholdning at følge med resten af året.

Venligst Hunter

P.S.  nogle er til moderen ,,andre til datteren ,flere til fodbold ,jeg mest til F1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så kom vi i gang.

Uanset hvor mange nye regler FIA laver så vil fabriksteamsne altid være de stærkeste..

Gad vide om Mercedes som leverer motorer til andre teams, "neddrosler" motorer dertil, således at de selv altid vil have en fordel?

Det var noget sjovere i gamle dage...

Både med lyden og de evner de skulle bruge på at køre bilen. Det er alt for let i dag..(Kørerne skal se brugte og svedte ud efter 1,5 time i bilen)

Pulsen være høj og kørende sidde med hjertet i halsen.  Motorsport skal være farligt.

Uanset hvor mange regler FIA laver, ændrer det ikke meget i startformationen, løbsresultaterne.

De stærke teams bliver stærkere.

Det er formel 1 ikke i disse år så giver ikke meget for at Mercedes vinder igen i år og Hamilton for 6 gang.

Lav ens regler så bilerne ligner hinanden, så.ingen har en fordel. 

Alle teams skal have samme antal medarbejdere som arbejder med udvikling af bilen.

 Lavet budgetloft så det mindste team som Alfa Romeo og Williams må bruge ligeså mange penge pr. årsom Redbull, Ferrari og Mercedes..De store skal give viden og penge til de små teams via FIA, og så få BMW, Peugeot, Ford og med i Formel 1, så vi har noget konkurrence.

VW/Audi bør jo ikke have råd til det, med deres dieselfuskeri.

Få nu bare tankning på banen, brede dæk, hylende V10motorerne tilbage og 32.000 omdrejninger.

Formel 1 SKAL være farligt, ellers kan man ligeså godt deltage i Skak.

Det er sjovere hvis det handler om liv eller død.

Så længe FIA ikke laver andre regler og det skal være miljørigtigt og ikke larme med V10, V12 motorer på 32.000 omd. min., så bliver det bare ikke bedre end det er nu.

Starten er gået i dag.

Håber det bliver mere interessant de kommende løb, ellers er det bare at ønske Lewis tillykke med sin 6. VM titel, mens han grinende står afslappet og vinkler på podiet og tænke: "Easy Money" 

En Formel 1 bil skal være svært og farlig  at køre for selv de trænede. 

Det er den ikke mere.

Det mest spændende er starten, som et det eneste sted der kan ske bare lidt, men snart indfører FIA vel beskyttelsespuder på dele, så bilerne ikke tager skade hvis de rammer hinanden under start, for at mindske udgifterne 

 

 

 

 

 

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thom Århus
Hunting for beaver skrev, for 28 minutter siden:

Australiens Grand Prix 2019 ( F1)

1. Valtteri Bottas    25 p. ( +1 p.)   26 p.

2. Lewis Hamilton  18 p.

3. Max Verstappen  15 p.

 

Godt gået KMAG  ,,blir nr 6 og får dermed 8 rigtig fine points ind på kontoen,,,

Min favorit L.Hamilton blev nr 2 

Løbet blev suverænt vundet af Valtteri Bottas,,,tog L.H. i første sving og så sig aldrig tilbage,han fik iøvrigt 26 point,,,efter de nye regler 25 for sejren ,og 1 for hurtigste omgang,ja det blir sgu da fin underholdning at følge med resten af året.

Venligst Hunter

P.S.  nogle er til moderen ,,andre til datteren ,flere til fodbold ,jeg mest til F1

  - Skønt at en ny F1-sæson er startet. - En af forårsbebuderne! Stærk præstation af Bottas. - Så nærmest ud som om, han ikke troede at sejren var virkelighed, da han blev interviewet af Martin Brundle kort efter at være steget ud af sin bil efter racet. Ingen tvivl om, at udfaldet af løbet vil sætte Hamilton max op til de næste løb. Om nødvendigt vil han sikkert glemme alt om, at Bottas er hans team mate.

  - Også en super flot præstation af Kevin Magnussen, der med sin 6 plads nærmest var bedre end "best of the rest" pgr. af Gasly's dårlige placering. - Var spændt på om Kevin ville blive udfordret af Hulkenberg mod løbets slutning pgr. deres forskellige dækstrategi. Heldigvis blev Hulkenberg engageret af Raikonen på de sidste omgange, hvilket nok ikke har gjort det sværere for Kevin at konsolidere sin 6 plads. 

  - Ser frem til en forhåbentlig rigtig spændende sæson.

  - Blev det for nørdet???  Arhhh... Det er jo under hyggesnak! B)

  God dag til alle herinde. :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

dejligt at jeg ikke er den eneste "nørd",,,,

ja det blir sgu spændende i år,men er ferrari nu ikke længere en real trusse overfor Mercedes det kunne allerede nu ligne at Red Bull står klar i baggrunden til at tage kampen op men hvem er mest sultne ,,,

Ja PPD der var nok noget højere puls i gamle dage,men også alt for farligt at være F1 kører,,jeg synes at der er fin underholdning,,især i de løb hvor det faktisk også er muligt at overhale,,ellers blir det desværre for tit første sving er det afgørende,men der er jo altid mulighed for safety car,,punkteringer,fejl i pitstop ,strategi,div. intriger indburdes teams imellem det er tosset at køre sin egen makker af banen ,men det er jo før set i historien ,når det stikker helt af for de små hidsigpropper med et alt for stort ego,,men omvendt det kendetegner jo bare en rigtig verdensmester,,,der er ikke plads til empati o.m.a.om folk så kan li den ene eller den anden kører ,så er det da fin underholdning det meste af vejen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dagens Grand Prix fra Bahrain

1. L. Hamilton  25 p.

2. V. Bottas       18 p.

3. C. Leclerc     15 p. ( 1. podieplads i karrieren ;) )

 

K.Mag. havde ellers fået en drømme kval. og startede som nr.6 ,men sluttede helt uden for point som nr. 13

 

Samlet VM stilling,,,,

V. Bottas            44 p.

L.Hamilton        43 p.

M. Verstappen  27 p.

 

Næste løb er Kinas Grand Prix d. 14 april

 

Venligst Hunter :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ærgeligt for Leclerc, men flot kørt af den unge monegasker.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja vildt godt gået,men selvfølgelig pisse ærgeligt at ligge så godt så længe med en kæmpe mulighed for at tage sin allerførste sejr,men stadigvæk rigtig flot med den podieplads,så lidt held i uheld med den safety car til sidst,,,

nu holder jeg jo med Hamilton ,så vil da lige rose ham for at udvise stort sportsmanship og gå direkte over til ham og lige tage en lille snak ,,og måske sige tak også:),who knows

Leclerc er hvis bilen ellers holder parat ti at udfordre de 2 Mercedes kørere,han virker mere tændt end Vettel.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ser ud til at blive en kedeligt F1-år.   

Hamilton tager endnu en titel og om et par løb er han så langt foran Vettel & Co. , at spændingen reelt er væk.

 

Og Haas kan se deres ambitioner bliverkørt grundigt over af næsten alle de øvige teams... pænt teæls

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slash skrev, for 31 minutter siden:

Ser ud til at blive en kedeligt F1-år.   

Hamilton tager endnu en titel og om et par løb er han så langt foran Vettel & Co. , at spændingen reelt er væk.

 

Og Haas kan se deres ambitioner bliverkørt grundigt over af næsten alle de øvige teams... pænt teæls

 

Sludder! Det er altid lækkert at se sølvpilene køre fra det røde bras :D 

Haas er bare ikke bedre pt..... men det er stadig en lang sæson ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Milf GFE

Hvad tænker I, kloge mænd udi F1's underfundigr verden;

lad os hypotetisk lege, at Kevin fik sæde hos et af de teams, som virkelig har de hurtige bil, som også holder et helt løb :biggrin:

Ville han så ha nosserne og evnerne til at kunne køre med om podiepladserne ræs efter ræs...?

Eller skal han stadig ha nogle flere kilometers erfaring for at kunne det?

Altså hypotetisk...

Knus fra en Q, som tænder på hurtige biler / og mænd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thom Århus
Slash skrev, for 20 timer siden:

Ser ud til at blive en kedeligt F1-år.   

Hamilton tager endnu en titel og om et par løb er han så langt foran Vettel & Co. , at spændingen reelt er væk.

 

Og Haas kan se deres ambitioner bliverkørt grundigt over af næsten alle de øvige teams... pænt teæls

 

  Den tendens med Mercedes kender vi desværre kun alt for godt. Det er dog for tidligt at spå om, hvorvidt det vil gå sådan i år. Ingen kender udviklingspotentialet i de forskellige biler, og det er før set, at "magtballancen" tipper i løbet af en sæson. - Husker en sæson for år tilbage hvor Mc Laren var meget dominerende i de første løb. Ron Dennis kunne næsten ikke være i sig selv af stolthed. Der var bare det problem, at der stort set var udviklet det der kunne på bilen, og efterhånden som sæsonen skred frem, blev Mc Laren kørt længere og længere agterud. Jeg siger ikke at det vil gå sådan for Mercedes i år, men never say never!

  Lige præcis spændingen om bilernes udviklingspotentiale er et af de få aspekter, der kan retfærdiggøre at holdene ikke kører med ens chassis'er og motorer. Det bidrager til kreative løsninger, og er med til at drive udviklingen fremad. Det ville man næppe  se i samme grad hvis udvikling af hhv. chassis og motor var lagt i hænderne på en producent. Om der skal flere restriktioner til, for at begrænse, ikke mindst den økonomiske ulighed mellem de store og små hold, er så et andet spørgsmål?

Milf GFE skrev, for 3 timer siden:

Hvad tænker I, kloge mænd udi F1's underfundigr verden;

lad os hypotetisk lege, at Kevin fik sæde hos et af de teams, som virkelig har de hurtige bil, som også holder et helt løb :biggrin:

Ville han så ha nosserne og evnerne til at kunne køre med om podiepladserne ræs efter ræs...?

Eller skal han stadig ha nogle flere kilometers erfaring for at kunne det?

Altså hypotetisk...

Knus fra en Q, som tænder på hurtige biler / og mænd.

  Det er et godt spørgsmål! Kevin er modnet meget som kører, men mangler måske en anelse "fanden i voldskhed" Han vinder dog ofte placeringer i forb. med starten. Han laver få fejl - ikke mindst i forhold til sin team mate. Er bilen til det kører han den ofte til en god placering. Havde han et sæde hos et topteam, tror jeg godt han kunne køre sig på podiet adskillige gange i en sæson. Om han kunne komme helt på "Hamilton eller Vettel niveau" er jeg mere usikker på. Dem er der meget få af. Leclerc er mit bedste bud på den næste.

  Så blev der nørdet lidt igen ;)

  God aften til alle! :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Milf GFE skrev, for 3 timer siden:

Hvad tænker I, kloge mænd udi F1's underfundigr verden;

lad os hypotetisk lege, at Kevin fik sæde hos et af de teams, som virkelig har de hurtige bil, som også holder et helt løb :biggrin:

Ville han så ha nosserne og evnerne til at kunne køre med om podiepladserne ræs efter ræs...?

Eller skal han stadig ha nogle flere kilometers erfaring for at kunne det?

Altså hypotetisk...

Knus fra en Q, som tænder på hurtige biler / og mænd.

 

Milf GFE skrev, for 3 timer siden:

Hvad tænker I, kloge mænd udi F1's underfundigr verden;

lad os hypotetisk lege, at Kevin fik sæde hos et af de teams, som virkelig har de hurtige bil, som også holder et helt løb :biggrin:

Ville han så ha nosserne og evnerne til at kunne køre med om podiepladserne ræs efter ræs...?

Eller skal han stadig ha nogle flere kilometers erfaring for at kunne det?

Altså hypotetisk...

Knus fra en Q, som tænder på hurtige biler / og mænd.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Milf GFE skrev, for 3 timer siden:

Hvad tænker I, kloge mænd udi F1's underfundigr verden;

lad os hypotetisk lege, at Kevin fik sæde hos et af de teams, som virkelig har de hurtige bil, som også holder et helt løb :biggrin:

Ville han så ha nosserne og evnerne til at kunne køre med om podiepladserne ræs efter ræs...?

Eller skal han stadig ha nogle flere kilometers erfaring for at kunne det?

Altså hypotetisk...

Knus fra en Q, som tænder på hurtige biler / og mænd.

øv,,nederen har lige citeret og svaret @Milf GFE men den udgav IKKE mit skriv  og nu er det væk,,,

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Milf GFE
Hunting for beaver skrev, for 13 minutter siden:

øv,,nederen har lige citeret og svaret @Milf GFE men den udgav IKKE mit skriv  og nu er det væk,,,

søde dig, kan du mon skrive det igen efter "fri fantasi"??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Milf GFE skrev, for 1 minut siden:

søde dig, kan du mon skrive det igen efter "fri fantasi"??

ja kan godt prøve,men det var altså en lidt længere forklaring,,,og jeg havde også lige gjort mig den fornøjelse at skrive om gårdagens løb,,som jeg så med et halvt øje på et hotelværelse i Frankfurt,,,;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Milf GFE
Hunting for beaver skrev, for 17 minutter siden:

ja kan godt prøve,men det var altså en lidt længere forklaring,,,og jeg havde også lige gjort mig den fornøjelse at skrive om gårdagens løb,,som jeg så med et halvt øje på et hotelværelse i Frankfurt,,,;)

og det er fordi det var et længere skriv, at din kommentar timede ud. Så hellere fatte sig i korthed og svare i flere bidder. Har også prøvet at en længere kommentar ikke blev uploaded. øv øv. Så skriv den som en note udenfor EG og kopier den ind. Så skal du ikke taste detehele forefra. 

Redigeret af Milf GFE

Del dette indlæg


Link til indlæg
Milf GFE skrev, for 1 minut siden:

og det er fordi det bar et længere skriv, at din kommentar timede ud. Så hellere fatte sig i korthed og svare i flere bidder. Har også prøvet at en længere kommentar ikke blev uploaded. øv øv. Så skriv den som en note udenfor EG og kopier den ind. Så skal du ikke taste detehele forefra. 

ja du har nok ret ,og jeg er ikke den aller skarpeste kniv i skuffen(åbentbart),,men jeg prøver så lige IGEN,,,

Del dette indlæg


Link til indlæg
Milf GFE skrev, for 4 timer siden:

Hvad tænker I, kloge mænd udi F1's underfundigr verden;

lad os hypotetisk lege, at Kevin fik sæde hos et af de teams, som virkelig har de hurtige bil, som også holder et helt løb :biggrin:

Ville han så ha nosserne og evnerne til at kunne køre med om podiepladserne ræs efter ræs...?

Eller skal han stadig ha nogle flere kilometers erfaring for at kunne det?

Altså hypotetisk...

Knus fra en Q, som tænder på hurtige biler / og mænd.

Kmag er et niveau eller to under Hamilton - og ville heller ikke kunne følge Vettel, Leclerc og Verstappen. De fire er i en klasse for sig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et ydmyg svar til @Milf GFE ,,,

Jeg er slet ikke ekspert,men som jeg ser det så er det nok 80-85 % bilen og kun de sidste 15- 20 % selve kørerens egenskaber,som gør udfaldet i denne sport.

Hvis KMAG fik et sæde i fx Ferrari eller Mercedes så burde han jo rent teknisk kunne køre med i toppen i de fleste løb,dog forudsat at han kendte bilen ,,altså skulle ha kørt i den i nogle hundrede omgange fx.dog er han ikke så erfaren og laver en del mindre/ større kørefejl,,,fejl som der normalt ikke er råd til for at vinde et løb.

Se fx på K. Raikkonen eller F. Alonso de har begge 2 kørt for top teams OG vundet VM,,senest sidste år var F. Alonso helt indebrændt og var mere efter alle andre også KMAG og brugte mere energi på at skælde ud,end egentlig at bare passe sit chauffør job . I år kører Kimi for et mindre team Alfa Romeo og kører også kun om de sekundære pladser.De er begge 2 rigtig dygtige kører men med deres biler har de ingen chance for at vinde ,medmindre der sker mirakler,Alonso er jo iøvrigt stoppet.

Håber at svar er rimelig ok rigtigt det er jo kun gætterier ,hvis der er andre orakler som ved noget andet så må i da rigtig gerne lige opdatere os andre amatører,,,

PFT H.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Årets 3. løb i F1 serien blev kørt i går i Kina ,,,det var iøvrigt noget af en milepæl da det var løb nr. 1000

 

1. L. Hamilton    25 p.

2. V. Bottas        18 p.

3. S. Vettel         15 p.

 

P. Gastly får 1 p. for at opnå hurtigste omgang(man skal slutte i top 10 )

KMAG sluttede desværre igen lige udenfor pointene,og har derved kun de 8 p. som han opnåede i årets 1. løb

 

Samlet stilling ligenu :

 

L. Hamilton         68 p.

V. Bottas              62 p.

M. Verstappen    39 p.

 

Næste løb er d. 28 April i Azerbaijan det blir løb 4 ud af 21

Venligst Hunter

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dagens løb fra Baku BURDE blive lidt mere action præget, der er næsten altid garanti for safetycar og overhalinger noget som for os seere er spændende 

KMAG starter helt nede som nr. 13 , men måske lige netop dette nr vil bringe ham lidt mere held i dag..

Nu må vi se , glæder mig max til kl 14.10 hvor løbet blir skudt igang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så er Vettel vel endegyldigt ude af kampen om mesterskabet og det resten af sæsonen bliver (desværre) kun en kamp imellem Botas og Hamilton - og her er der næppe nogen der tror at Botas for alvor udgør en trussel.

Så tillykke Hamilton med endnu et mesterskab.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...