Alting skrevet af ZEUS
-
Pattaya - Første gang
Når du mente med tegnet / at det skulle divideres. Så nu gav det mening
-
Pattaya - Første gang
Mit gæt med metode med gange tallene og dividere med 100 gav ellers 2,2 . Så ikke langt fra det rigtige svar Men nok bare tilfældigt
-
Pattaya - Første gang
Altså 4,77 minus 4,67 og hvad skulle jeg så ? Hvad skulle jeg gøre med de 4,77 som du gange 100 med ? Bare så jeg en anden gang kan udregne procenterne.
-
Pattaya - Første gang
Skal man bare gange de to tal og dividere med 100 ? Sgu ikke huske det
-
Pattaya - Første gang
Mange tak for svar !. Nu ikke huske hvordan man omregner til procent Men lad os sige dagskursen er 4,77 på valutakurser og jeg kunne veksle dem til 4,67. Hvor mange procent betaler jeg så der i vekselkursgebyr ? Syntes umiddelbart springet er stort og om det vitterligt er billigere end at hæve i automat med kortgebyr på 1 procent og ja ganske vist den thailandske banks kurs som ikke er 4,77 men en del bedre end de her 4,67 Nogle der kan huske formlen for at omregne procentforskelen mellem 4,77 og 4,67 ?
-
Pattaya - Første gang
Søgt lidt og flere år gammelt det her, så kursen jo en anden (meget bedre der for nogle år siden) , ligesom man ikke helt kan regne med kort gebyrerne da ændret siden. Dog til denn bedre side generelt. https://www.thaiguide.dk/indendurejser/penge/hvor-mange-baht-faar-jeg.html Her en anden der dog mener det er billigere med kort. Han anbefaler dog TT. Currency Exchange i Pattaya. Men artiklen kan jo være flere år gammel http://www.hotel-online.dk/penge.htm
-
Pattaya - Første gang
Bath faldet en bitte smule igår, og nok udspillet fra Trump der har spillet ind. Men samlet set den sidste måned blevet dyrere end før hvis vi skulle veksle danske kroner. https://valutaomregneren.dk/valutakurser/thailandske-baht-thb-valutakurs Der se kursen idag er 4,77 Gad så godt vide hvad vekselboder kunne tilbyde i henholdsvis lufthavnen kontra i Pattaya
-
Pattaya - Første gang
Og andre der har erfaring med hvor man får de bedste kurser hvis man veksler fra danske krone til bath. Er det i lufthavnen i Bangkok eller i Pattaya ?
-
Pattaya - Første gang
Kursen er vist ikke god pt. Sker en masse med den tiltagende handelskrig mellem USA og Kina. Mener dog bath´en følger dollaren meget, ligesom den danske krone, så sker måske ikke de store udsving her mellem kronen og bath´en. Men meget gerne have noget hjælp nu jeg allerede står der i lufthavnen på søndag. Hvis nogle der er i Pattaya nu, må de meget gerne skrive hvad bedste kurs er i vekselboder nu ?
-
Pattaya - Første gang
Nu er det ikke alle man ringer der til der har messinger. Men enig med dig det er op til en selv og hvilke behov man har. Selv nyder jeg at jeg ved denne tur ikke skal tanke et eller andet taletidskort op som hurtigt kan blive dyrt, og istedet har min mobil som normalt. Ved den lille ekstra omkostning med et lidt dyrere abonnement den her måned jeg er på ferie. Dvs kan ringe ligeså meget jeg lyster uden at bekymre mig om det koster ekstra. Og ikke skal bruge tid på at logge ind med et hotels wifi på min bærbare, men bare kan hente net fra min mobil som jeg plejer. Og håber ikke at opleve som sidst hvor nettet på hotellet var ekstremt langsomt at jeg kan se de fodboldkampe der også kommer ved denne ferie på min bærbare. Har nemlig Yousse tv pakke og den kan man jo også have på bærbare og med lige meget hvor man er. Vedrørende ventetid når man ankommer med fly tidligt om morgenen, så besluttet mig for denne tur at bestille taxi til Pattaya lidt senere, så jeg har god tid til at udforske de her vekselboder i lufthavnen. Og spise der mv. Klipning lader jeg min frisør gøre herhjemme Meget dyrere, men handler vel også om hvem man har tillid og god erfaring med. Vedrørende flyselskaber så bare valgt Norwegians de billigste billetter, men er jo altid med direkte flyvning. Har så her igår og idag via email blevet tilbudt at opgradere til Premium og stod at man selv kunne bestemme hvad man ville byde. Men vist et fortolkningsspørgsmål med den valgfrihed For når man klikker videre så starter budene fra et minimum, som jeg mener var omkring 1350 kr igår. Idag er det 1450 kr. Bemærk er så pris udover det man normalt har givet. Husker ikke hvad turen kostede fra henholdsvis KBH eller returen fra Bangkok. Men snitprisen har været ca 1500 pr tur. Så måske godt se det er et godt tilbud med samlet pris på 3000 kr for sådan en billet. Dog ikke min interesse. Siddepladsen virker dog ganske attraktiv. Men de andre ting der faktisk ikke behov, og jo det man betaler den her merpris for. Et komfortabelt sæde i Premium-kabine med 140 cm benplads 3-retters Premium-middag Gratis drikkevarer under hele flyvningen Premium-morgenmad eller et let aftenmåltid Avanceret underholdningssystem med berøringsskærm Sædereservation 2 indcheckede kufferter x 20 kg inkluderet USB oplader og stikkontakt ved dit sæde Fast Track (hvor det er til rådighed) Jeg ville alligevel købe mad i lufthavnen da jeg er kræsen og sikkert ikke kunne lide noget af det der blevet tilbudt i menuen. Gratis drikkevarer havde været et plus. Godt bælde en del colaer på sådan en tur Den skærm der tilbydes måske bedre end den der normalt er i den afdeling med de billige sæder, men sikkert ikke bedre udvalg. Gider ikke se de her film man kan se uden danske undertekster, 2 ekstra kufferter slet ikke behov for. Og jo ikke bruge den her ekstra ting til noget som helst, da returbilletten der har jeg jo kun billet til en kabinekuffert. Så hvor stor fordel er der i at slæbe to ekstra kufferter med derned gratis, hvis man ikke kan få dem med hjem igen, uden at betale ekstra for det Så samlet set det eneste jeg ser som bedre end de billeter jeg har nu er den her gode siddeplads. Men havde jeg været ude i god tid da jeg bestilte billetter til denne tur, så kunnet vælge nogle pladser hvor der er mindst den samme benplads. Måske ikke så brede sæder, men de 3 gange jeg hidtil har været i Thailand har der hver gang derned været masser af ledige pladser, så man nemt kan bruge 3 mandsrække til sig selv. På hjemturen har jeg så benyttet mig af sædevalg og sådan en siddeplads hvor der er masser af plads foran til benene.
-
Pattaya - Første gang
Vedrørende mobil i Thailand. Så lige fundet ud af mit selskab faktisk også tilbyder det. Jeg har Yousee og vil ikke flytte mit nummer til feks 3 mobil. 3 mobil tilbyder ellers feks 20 GB og fri tale til og fra DK til 150 kr. pr måned. Men koster så 100 kr mere hvis man ikke vil overføre sit nuværende nummer, men skal oprette et nyt. Opdagede så her igår, at Yousee faktisk også har den mulighed. Nu fået mit abonnement ændret så jeg godt nok betaler 299 den her måned, men kan så ringe ligeså meget jeg vil når jeg er dernede og har 20 GB mens jeg er i Thailand. 50 GB når jeg er hjemme i DK. Nemt og billigt for jer der i forvejen er kunder hos Yousee. Så bare ændre ens abonnement til et større mens man er på ferie og vil så typisk kun koste 150 kr mere end normalt. For 150 kr kan man altså ikke købe meget taletidskort dernede i thailand. Ringer man hjem så er de ædt i løbet af ingen tid. Nu derimod ved at bare at opgradere ens abonnement hos Yousee vil man stadig kunne holde kontakt med det derhjemme. Dvs man mister måske ikke vigtige opkald, fordi man har fjernet sit kort de uger man er på ferie. Og være ubekymret med brug af data og taletid og ringe hjem ligeså meget man lyster.
-
Ny i Thailand
Studsede netop også ved at det skulle være så billigt med taxi med det antal km. Og fint link til det taxiselskab så få en fornemmelse af priserne
-
Pattaya - Første gang
Men havde ikke turdet have en så skrap tidsplan specielt ikke når man ikke er vant til de ting. Der hurtigt glippe noget og havde været surt at komme for sent Vælger en taxi til hjemturen. Og vil heller være der 3 timer før end 1. Bare for en sikkerhedsskyld
-
Pattaya - Første gang
Ja den virker attraktiv. Det vil jeg gøre næste gang. Se om jeg kan få en rimelig pris på hjemturen med Thai. For rejsetidspunktet er super. Norwegian har afrejse der omkring kl 9 om formiddagen og så i KBH ca kl 16 mener jeg. Det er et skodtidspunkt da man jo må booke en ekstra hotelnat, trods man tager afsted der tidlig morgen/midt om natten for at kunne nå til Bangkok. Eneste fordel kan være hvis man lader være med at gå i seng natten op til afrejse, så er man naturlig træt på hjemturen.
-
Frækt nyt fra Bangkok
Super inforigt. Mener altså med mit kort så betaler jeg max 1 procent plus den dårligere kurs som den Thailanske bank har. Men tidligere eftersøgt den. Ved du hvad kursen er i den Thailanske bank ? For det selvfølgelig ligges oveni. Men drejer det sig om 1 procent, så bliver veksling med kort i Thailansk banks valuta jo samlet sikkert ikke mere end 2 procent. Og ikke meget man sparer ved at veksle ved en bod i lufthavnen. Uanset hvad tager jeg danske kr med derned ved denne tur og veksler ved en bod i lufthavnen. Tvivler dog på det bliver meget man sparer.
-
Frækt nyt fra Bangkok
Ja hvis det vitterligt er officiel nu sådan, så mange der får problemer når de ankommer. Og skal opleve en masse venten og burukrati før de fornyet det. Hvor har du hørt eller læst det her om ? Burde vel stå på deres hjemmeside i Danmark så tænker jeg.
-
Pattaya - the Police
Okay så se om de henvender sig til mig. Men ikke se formålet ? Man kan jo i forvejen hæve op til 15.000 pr gang på kortet. Og som sagt ikke se logikken, når det er når man hæver penge. Penge jo som uundgåeligt i forvejen har været inde i deres system og der er betalt skat af. Derimod sagtens se logikken når det er omvendt hvor man sætter fysiske penge ind.
-
Frækt nyt fra Bangkok
Men kursen faktisk fin hvis du kunne veksle til den nu Det er bath´en der er steget er steget de sidste dage
-
Frækt nyt fra Bangkok
Jo men ses med den ulempe at rejse med mange penge på sig. Der kan det ihvertfald godt argumenteres med at bruge kort i hæveautomater. Men jo jeg tager også en sjat med derned og veksler i boderne denne gang. Men mere fordi den her uoverskuelighed og usikkerhed med hvor meget det koster at hæve ved en automat. At man skal sikre sig det bliver i den thilandske banks valuta, og den usikkerhed om man får trykket forkert. Der godt se det er nemmere ved boderne hvor man ser en præcis vekselkurs. Men spørgsmålet er så om jeg skal veksle hele beløbet i lufthavnen eller om de steder der er i Pattaya er bedre end lufthavnen ? Umiddelbart selvom jeg overhovedet ingen viden har på området, så kunne man få den tanke at i lufthavnen udnyttede de, de rejsende mere. Samtidigt så sige at der måske er mere konkurrence i lufthavnen end der ville være i Pattaya, og dermed sikre bedre kurser ? Med hensyn til din filosofi med at få de billigste ting, så enig med dig. Når feks nogle scootertaxier starter med at forsøge at få en ublupris så bliver jeg næsten stædig der og enten slet ikke vil have noget med dem at gøre eller prutter så langt ned så det næsten er fornærmende overfor dem. Hvorimod når dem der er fair i deres forslag, de får tit ekstra. Det koster jo ikke en skid i forhold til Danmark, men er mere den her mentalitet med at man næsten altid skal prutte jeg ikke bryder mig om. Og hvor nogle er ekstrem ublu til at starte med. Der kan jeg sgu godt blive lidt vred. Jeg hader den form for nasseri og se ned på en farang. Så selvom det drejer sig om småører set i danske forhold så går jeg i den modsatte grøft der Hvorimod dem der er fair de selvfølgelig sagtens kan få ekstra, da det jo er små penge for os.
-
Pattaya - the Police
Okay surt. Lidt latterligt når det trods alt ikke er et større beløb. Og dem der har noget at frygte kan med lethed holde sig udenfor søgelyset ved bare at hæve lige under 10.000 kr Og forstår slet ikke logikken i det her. Kunne forstå hvis det var der blev indsat 10.000 kr på ens konto. Altså den anden vej hvor man sætter penge ind, som i princippet kunne være sorte. Men når man hæver, så da komplet latterligt. De her oplystninger er det noget du har fået at vide fra din bank eller hvor har du det fra ? Tønker på det med risiko for at blive udtaget til et skatte eftersyn.
-
Frækt nyt fra Bangkok
Kunne se hvad der var hævet i danske kroner. Plejede at hæve 20.000 bath dernede pr gang. Og var altså ikke meget mere end det jeg kunne slå op ved at udregne den direkte kurs jeg kunne se på nettet. Og den kurs jeg kigger efter er den på nettet under valuta kurser. Den er altid bedre end den de tilbyder ved boderne er jeg 100 procent sikker på. Det kunne jeg jo se da du skrev om kurserne dernede, og hvor jeg så tjekkede hvad reelt den danske krone og bath var værd i forhold til hinanden. Men jo burde være billigere at veksle ved boderne, også tænkt mig at gøre med 10 kg. Men hvor meget billigere er spørgsmålet. Dem ved boderne tjener selvfølgelig også på det ligesom man skal måle det med risikoen med at have mange kontanter med sig derned. Selv ved 3 procent fra valutakurs på nettet så er der trods alt ikke mere end 150 kr man betaler for at veksle 5.000 danske kroner. Og som sagt vægtes med den større sikkerhed man har. Tror nu man kan få det ned omkring ca 2 procent ved Pay card hævninger samlet set med alle udgifter og det er så 100 kr for at få vekslet 5.000 danske kr. Ved boderne betaler man måske kun 1 procent fra valutakursen på nettet. Dvs man sparer 50 kr for en hævning på 5.000 kr. Er altså ikke de vilde efter min mening
-
Frækt nyt fra Bangkok
Nu se hvorfor. Det er i Danmark man kan hæve 15.000 I udlandet så kun 5.000. Men deres mastercard der kan man ej hæve meget mere. Der er beløbet max 6.000 kr
-
Frækt nyt fra Bangkok
Men noget åbenlyst galt der !! Jeg hævede netop for et par dage siden 10.000 kr i automat !.. Så minimumbeløb kan da ikke være 5.000 kr ? Og de er netop billigste hævekort. Da de ligesom visa kort kun tager de 1 procent. Hvorimod Mastercard tager 2 procent. Hvorfor det så er det bedste og billigste kort er fordi ved at du kan hæve beløb a la masterkort med et gebyr som visakort. Visa kortet bliver dyrt hvis man skal hæve mange gange. Kort sagt med pay kortet så får du begge korts fordele. Vedrørende valutakurstillæg så betaler man netop ikke det hvis man hæver i den Thailandske Banks valuta. Nu ved jeg ikke om man har lavet det om, men så tydeligt da jeg kom hjem fra rejse sidste år at det var minimalt hvad det kostede at hæve. Men ved ikke om de har ændret det.
-
Frækt nyt fra Bangkok
Men med feks et PAY card fra Nordea så får man vel noget af det billigste man kan hæve med, og der mener jeg man kan hæve 15.000 DDK /ca 75.000 bath ad gangen.
-
Pattaya - the Police
Okay ved du om det er standart ? Og hvordan foregik det ? Blev du kontaktet af bank/skattevæsenet og skulle opgive indkomst eller hvordan foregik det ? Hævede netop nu for nyligt præcis 10.000 og håber sgu da ikke det giver en masse besvær.