Hop til indhold
Jernsvinet

Pattaya - the Police

Recommended Posts

Samme aften som jeg havde fået min lejede motobike røg jeg ind i en spritkontrol - men ingen problemer hverken med alkohol eller med mit kørekort. 2 dage senere blev jeg igen stoppet, hvor en betjent kun kort kiggede på mit kørekort før jeg fik lov at køre videre.

Idag røg jeg og andre udlændinge så ind i en større kontrol, hvor de inde bagved havde stillet et bord op og fundet bødeblokken frem - og alle udlændinge, som ikke havde et internationalt kørekort blev på stedet afkrævet 1000 bath - ellers ville køretøjet blive konfiskeret - nåh ja - så må man jo hellere betale, for at komme videre - og kr. 200,- er da også til at overleve - men som jeg forsøgte at forklare den lille prop af en betjent - så kunne jeg ikke forstå at de, de andre gange, jeg var blevet stoppet, ikke havde bemærket noget, om at jeg skulle have et internationalt kørekort - det kunne han ikke lige give nogen fornuftig forklaring på.

Jeg ville også gerne have spurgt ham, hvorfor de ikke stopper dem der: kører uden styrthjelm, 3 eller 4 på en scooter, moren med een hånd på styret og et spædbarn i favnen, dem der kører lige ind foran en osv.

Redigeret af Stabilizer
Overskrift rettet efter henv fra Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hehe, tag det som en “ferieoplevelse”.......sådan er der bare, som Vestager ville have sagt.

har selv prøvet det samme både i Thailand og på Bali. På Bali var han bare lidt snedigere den lille prop. Havde både internationalt kørekort og hjelm på, men desværre ikke spændt hjelmen med remmen, da den var for lille. 

Han insisterede simpelthen på at se hvor mange kontanter jeg havde i pungen......og det blev pudsigt nok præcis bødens størrelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Danskeren skrev, 1 time siden:

Han insisterede simpelthen på at se hvor mange kontanter jeg havde i pungen......og det blev pudsigt nok præcis bødens størrelse.

Nok, derfor man ikke skal opbevare alle side penge i pungen, selv har jeg  kun 4 - 5000 bath til dagens forbrug i pungen + evt. lidt ekstra løst i en lomme, som jeg nu har fået vekslet - men det er nok sådan i mange lande, at politiet er de største røvere :-(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 2 timer siden:

Jeg ville også gerne have spurgt ham, hvorfor de ikke stopper dem der: kører uden styrthjelm, 3 eller 4 på en scooter, moren med een hånd på styret og et spædbarn i favnen, dem der kører lige ind foran en osv.

Glemte at nævne dem, der kører uden lys, når det er mørkt - eller blinke, når de skifter vognbane - nogen er så også så smarte, at de bare tager 2 vognbaner :-(

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

LOL dette sker med jævne mellemrum hvor turisterne skal spæde med i kassen.

anbefaling bare smil og betal og sige khop khun krup Udtales ca Kop Kun Krap

Alt andet giver store muligheder for en smut tur i fængsel eller en meget større bøde.

Er du blevet tjekket for at have pas og indrejse visa på dig på disse stop eller er du sluppet for det?

For dem som ikke er klar over det er det et krav at man har en kopi af sit pas samt indrejse visa på sig som minimum eller de originale.

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, for 19 timer siden:

Er du blevet tjekket for at have pas og indrejse visa på dig på disse stop eller er du sluppet for det?

For dem som ikke er klar over det er det et krav at man har en kopi af sit pas samt indrejse visa på sig som minimum eller de originale.

Nej, det checkede de ikke - og jeg har også kun kopi af pas med - men jeg må nok hellere gardere mig og tage indrejsevisa med.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er aldrig selv blevet stoppet af politiet til trods for over 25 besøg i staden. Jeg kører så heller ikke selv, så det er nok derfor.

Hvis du er rejst ind via luften, og er der mindre end 30 dage. så har du et indrejsestempel i dit pas. Tag et billed af det med din telefon og et billed af dit pas. Bor du på hotel kan du få hotellet til at tage en kopi af det hvis du vil have det som papir. Det plejer at være nok. Er du i Thailand mere end de 30 dage og har et visa, så lav en fotokopi af passet og visaet og få det lamineret, de fleste kopishops kan gøre det. 

Fornyligt var der aktioner mod nogle guesthouses, som ikke er registreret som hoteller, hvor gæsten (ikke gæstehuset) blev afkrævet 25000 baht, og der er kommet bøder for at stå på platformen bagpå bahtbussen....... BiB (Boys in brown - politiet) fattes penge :rolleyes:

Redigeret af Visti-Vistisen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, for 12 timer siden:

der er kommet bøder for at stå på platformen bagpå bahtbussen....... BiB (Boys in brown - politiet) fattes penge :rolleyes:

Igår så jeg mindst 4 personer hænge bag på en bath-bus.

Politet har ellers snablen nede mange steder, da prostitution officielt er ulovligt i Thailand - men lidt/mange penge under bordet - så er der "no påbeeem" - men hvis stedet ikke lige vil betale, det der forlanges, så får de oftere besøg - og man kan også se at mange - ellers tilsyneladende velfungerende steder er lukkede.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nogle kampe er tabt på forhånd, en af dem er kampen mod thai politiet. 

På min sidste tur til Pattaya i september var jeg flere gange vidne til at politiet var på jagt efter folk som ryger på stranden, uha. Der var så bare den lille detalje at flere af betjentene selv gik med en smøg i kæften. 

Men som gæst er der ikke andet at gøre end at tage det som et ferie minde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I Thailand er det både positiv og negativ særbehandling af "farang" turister. Den positive brokker vi os jo ikke over, så lad os parkere den. På den negative side, så er politiets kontroller nok det som de fleste oplever. Jeg har desforuden hørt at der er forskel på skattesatser baseret på din hudfarve, hvor man ikke skal regne med den samme flade 7% skat som thai'erne betaler. Jeg har oplevet at blive råbt af, meget vredt, da jeg var ved at bevæge mig ind i et ikke-afspærret område omkring et tempel hvor kun thai'er åbenbart måtte komme. Thai'er kommer gratis ind til konge paladset i Bangkok, mens alle andre må betale, og sådan er det bare, som der bemærkes ovenfor. Sådan er der så meget. :)

Første gang jeg var i Thailand havde jeg sikret mig en date igennem en dating website, med en sød kvinde der hed Pim. Hun sagde hun arbejdede på en restaurant i Pattaya, selv om jeg nu tror at den restaurant i virkeligheden var en beer bar, men det emne bragte jeg nu ikke op. Pim fortalte lidt om politiet og hvordan de evt ville agere hvis en fuld idiot væltede ud på vejen og blev kørt ned af en thai og lignende eksempler. Min opfattelse efter den samtale var at man ikke som (sex)turist skal stikke måsen for langt ud. Så generelt gode råd er ikke at drikke sig for fuld, følg de lokale regler i trafik mv, bliv enige om pris og indhold på alle slags serviceydelser på forhånd - ikke begrænset til sex, tæl byttepenge, lad være med at friste nogen over evne, og generelt prøv at undgå konfrontationer med de lokale.

 

Malberg skrev, den ‎16‎-‎10‎-‎2018 at 11:53:

Denne tråd kan da være interessant; men den hører da ikke hjemme på eroguide.



 

Det synes jeg ikke du har ret i.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Thailand er et blandt mange lande jeg er rigtig glad for at rejse i, både med offentlig transport, og i egen bil.

men brødre, i skal vide at thailandsk politi generelt er blandt de mest korrupte i hele verden...  de prøver dog at holde det begrænset over for turister

et LILLE eksempel er at færdelsbetjente skal aflevere 1,000-2,000 DKR  kontant til nærmeste overordnet (til ham privat) som en procent del af de "bøder" de kræver ind uden billag.... for det ved alle jo at de gør

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 2.10.2018 at 13:38:

Nej, det checkede de ikke - og jeg har også kun kopi af pas med - men jeg må nok hellere gardere mig og tage indrejsevisa med.

skal man have visa for at komme til Thailand, syntes jeg har læst at hvis man kun skal være der 30 dage eller mindre tid, så behøver man ikke visa?

 

Kvindebeundren

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kvindebeundre skrev, 1 time siden:

skal man have visa for at komme til Thailand, syntes jeg har læst at hvis man kun skal være der 30 dage eller mindre tid, så behøver man ikke visa?

 

Kvindebeundren

Du laver Visa papirerne i flyet, det er en seddel du får udleveret og derefter udfylder, den aflevere du når du får tjekket pas i Thailand og så stemples passet med den dag du senest skal rejse ud. Du får også en del af din Visa seddel, vigtigt at gemme den, så du kan udlevere den ved hjemrejse.

Så der skal visum til Thailand 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aalborg

Hej KnudSan.

Det er nu ikke helt rigtigt, det du skriver ovenfor.

Den seddel man udfylder i flyet eller i lufthaven er en "immigration-oplysning" og altså IKKE et VISA. Det er helt rigtigt, at du afleverer hele blanketten i forbindelse med kontrol af dit pas ved indrejsen og i såvel passet som immigration-sedlen, hvoraf du får halvdelen udleveret sammen med dit pas, bliver din seneste udrejsedag anført. Denne giver sammen med dit pas lov til ophold i Thailand i indtil 30 dage. Denne er GRATIS.

Du kan dog ved rejse ud af Thailand af dags varighed eller mere få forlænget dit VISA, men KUN i 14 dage ved indrejse over en landegrænse...OG KUN EEN GANG pr ophold.

Til gengæld skal du søge om VISA ved Den Kongelige Thailandske Ambassade i Hellerup, hvis du skal/vil opholde dig i Thailand i mere end 30 dage. Et VISA er gældende i mere end 30 dage, se herom på ambassadens hjemmeside. Sammen med din VISA-ansøgning skal du vedlægge et kopi af alle sider i dit pas og også selve PASSET samt den til enhver tid gældende pris for udstedelse af visaet. VISAET udstedes af ambassaden og de klistrer selv en helsides stricker ind i dit pas, som du modtager som Rekommanderet brev et par dage efter. Du skal regne med ca. 10 arbejdsdage, eller helst lidt flere hvis der indgår helligdage i Thailand eller Danmark. PostNord er jo ikke helt stabile med udbringning af breve.

Prisen for et VISA kan variere lidt, men ligger typisk på ca. 200-250 DKR.

Jeg anbefaler at du/andre, der vil ansøge om VISA logger ind på ambassadens hjemmeside, hvor alle oplysninger fremgår.

Jeg har selv været i Thailand 17-18 gange, men kun haft behov for et VISA i 3 tilfælde. Til gengæld har jeg enkelte år været i Thailand 3 gange ellers kun normalt 2 gange.

hilsen Aalborg (John)

Redigeret af Aalborg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 1.10.2018 at 10:57:

Samme aften som jeg havde fået min lejede motobike røg jeg ind i en spritkontrol - men ingen problemer hverken med alkohol eller med mit kørekort. 2 dage senere blev jeg igen stoppet, hvor en betjent kun kort kiggede på mit kørekort før jeg fik lov at køre videre.

Idag røg jeg og andre udlændinge så ind i en større kontrol, hvor de inde bagved havde stillet et bord op og fundet bødeblokken frem - og alle udlændinge, som ikke havde et internationalt kørekort blev på stedet afkrævet 1000 bath - ellers ville køretøjet blive konfiskeret - nåh ja - så må man jo hellere betale, for at komme videre - og kr. 200,- er da også til at overleve - men som jeg forsøgte at forklare den lille prop af en betjent - så kunne jeg ikke forstå at de, de andre gange, jeg var blevet stoppet, ikke havde bemærket noget, om at jeg skulle have et internationalt kørekort - det kunne han ikke lige give nogen fornuftig forklaring på.

Jeg ville også gerne have spurgt ham, hvorfor de ikke stopper dem der: kører uden styrthjelm, 3 eller 4 på en scooter, moren med een hånd på styret og et spædbarn i favnen, dem der kører lige ind foran en osv.

 

Har også tænkt det samme nu hvor de for nyligt har forbudt at indrejsende tager E cigaret med :) 

At det bare var endnu en indtægskilde.    Ved at forbyde det, så vil dem der har behov for sådan en , blive nødt til at købe den i Thalland.

Men ved selvfølgelig ikke den dybere årsag.  Men skulle det have sikkerhedsmæssige årsager, så undrer jeg mig over at fly ikke forbyde at have dem med, men alene er ved at medtage ind  i Thailand :D

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 2 timer siden:

 

Har også tænkt det samme nu hvor de for nyligt har forbudt at indrejsende tager E cigaret med :) 

At det bare var endnu en indtægskilde.    Ved at forbyde det, så vil dem der har behov for sådan en , blive nødt til at købe den i Thalland.

Men ved selvfølgelig ikke den dybere årsag.  Men skulle det have sikkerhedsmæssige årsager, så undrer jeg mig over at fly ikke forbyde at have dem med, men alene er ved at medtage ind  i Thailand :D

Det har intet med at de skal tjene på salget af dem ...!

Vaper er slet ikke tilladt i Thailand ...

hverken at købe eller at pulse på ...

du kan komme i fængsel og få store bøder ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, for 14 timer siden:

Du laver Visa papirerne i flyet, det er en seddel du får udleveret og derefter udfylder, den aflevere du når du får tjekket pas i Thailand og så stemples passet med den dag du senest skal rejse ud. Du får også en del af din Visa seddel, vigtigt at gemme den, så du kan udlevere den ved hjemrejse.

Få evt sedlen hæften ind i passet - eller sæt et gummibånd rundt om passet. Det er vigtigt at udfylde sedlen korrekt - og i alle felter - ellers står der en pige, før paskontrollen, som med et blik på sekundet kan fortælle dig, hvilke felter du mangler ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kneppetyr skrev, for 6 timer siden:

Vaper er slet ikke tilladt i Thailand ...

hverken at købe eller at pulse på ...

du kan komme i fængsel og få store bøder ...

Eller bare besidde - dame kørte rundt på en motobike med E-cigaret i hånden - og fremfor at bestikke politiet et par tusinde bath, blev hun sat i fængsel i flere dage og måtte med advokat + en endnu større bøde, bøde omkring 400.000,- og sendt ud af landet - og politiet kendte ikke noget til at de først havde forsøgt at overtale hende til at lade sig bestikke - her gik det nemmere for mig forleden, da jeg kom til at holde i en fodgængerovergang for at svinge til venstre - noget, som jeg tid har set thaierne gøre - men jeg behøvede ikke betale med det samme, bare komme tilbage med 1000 bath, gemt ind i bødeforlægget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kneppetyr skrev, den 13.4.2019 at 22:41:

Det har intet med at de skal tjene på salget af dem ...!

Vaper er slet ikke tilladt i Thailand ...

hverken at købe eller at pulse på ...

du kan komme i fængsel og få store bøder ...

Okay det overasket over.   Dog ikke forstå hysteriet over sådan en :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aalborg skrev, den 13.4.2019 at 16:09:

Hej KnudSan.

Det er nu ikke helt rigtigt, det du skriver ovenfor.

Den seddel man udfylder i flyet eller i lufthaven er en "immigration-oplysning" og altså IKKE et VISA. Det er helt rigtigt, at du afleverer hele blanketten i forbindelse med kontrol af dit pas ved indrejsen og i såvel passet som immigration-sedlen, hvoraf du får halvdelen udleveret sammen med dit pas, bliver din seneste udrejsedag anført. Denne giver sammen med dit pas lov til ophold i Thailand i indtil 30 dage. Denne er GRATIS.

Du kan dog ved rejse ud af Thailand af dags varighed eller mere få forlænget dit VISA, men KUN i 14 dage ved indrejse over en landegrænse...OG KUN EEN GANG pr ophold.

Til gengæld skal du søge om VISA ved Den Kongelige Thailandske Ambassade i Hellerup, hvis du skal/vil opholde dig i Thailand i mere end 30 dage. Et VISA er gældende i mere end 30 dage, se herom på ambassadens hjemmeside. Sammen med din VISA-ansøgning skal du vedlægge et kopi af alle sider i dit pas og også selve PASSET samt den til enhver tid gældende pris for udstedelse af visaet. VISAET udstedes af ambassaden og de klistrer selv en helsides stricker ind i dit pas, som du modtager som Rekommanderet brev et par dage efter. Du skal regne med ca. 10 arbejdsdage, eller helst lidt flere hvis der indgår helligdage i Thailand eller Danmark. PostNord er jo ikke helt stabile med udbringning af breve.

Prisen for et VISA kan variere lidt, men ligger typisk på ca. 200-250 DKR.

Jeg anbefaler at du/andre, der vil ansøge om VISA logger ind på ambassadens hjemmeside, hvor alle oplysninger fremgår.

Jeg har selv været i Thailand 17-18 gange, men kun haft behov for et VISA i 3 tilfælde. Til gengæld har jeg enkelte år været i Thailand 3 gange ellers kun normalt 2 gange.

hilsen Aalborg (John)

Mange tak @Aalborg

Jeg troede det hele hed visa:)

Men rigtig god oplysning og godt forklaret.

Jo mere jeg / vi læser på EG klogere bliver vi :D og somme tider også fattigere afhængig af hvilken tråd vi er inde på ;)

God aften og god påske 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...