Finn1101 1189 Skrevet 29. Juli, 2018 Man kan sagtens fortryde at man er blevet sexkunde, det synes jeg er en legitim holdning, som der bør være plads til på et forum som dette, hvor ældre brugere kan fortælle de yngre, hvordan de senere i livet ser på det, som de bedrev som unge. Der kan også være unge, der har overvejelser, det synes jeg også er fint – helt ligesom de, der hele livet har glædet sig over glædespigerne og fortsat gør det, og som mener at de selv er en sand gave til kvinden og at alle glædespiger nyder deres besøg. Det er vel det som man kalder rummelighed, og det er altid godt for en debat. Men jeg synes at grænsen bør gå der, hvor den personlige oplevelse ikke er en del af holdningen. Jeg synes selv at jeg har en forholdsvis skeptisk og realistisk tilgang til tingene, men jeg synes ikke at det på et forum som dette er rimeligt, til stadighed, at argumentere for forbudstanker eller holdninger, der er hentet i prostitutionsmodstandernes miljø, medmindre holdningen bakkes op af egne, konkrete erfaringer - og det er selvfølgelig slet i orden at være ude efter brugere, der ikke deler disse holdninger. 5 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest happycamper Skrevet 29. Juli, 2018 alle holdninger er velkomne - hvorfor stille sig an som en slags smagsdommer ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Finn1101 1189 Skrevet 29. Juli, 2018 happycamper skrev, for 3 minutter siden: alle holdninger er velkomne - hvorfor stille sig an som en slags smagsdommer ? Nå, men det er heller ikke meningen – så misforstår du budskabet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 29. Juli, 2018 Finn1101 skrev, 1 time siden: holdningen bakkes op af egne, konkrete erfaringer Tjaa. Jeg har skrevet meget om mine erfaringer. Mere end 25 år som sexkøber. Tusindvis af kvinder. Mange penge brugt. Og gennem tiden har jeg opbygget mange meget tætte kontakter/venskaber til mennesker der fortsat er aktive i branchen og til mange som er stoppet. Både i indland og udland. Men debattørerne tror desværre ikke på mine erfaringer og viden. Desværre er denne form for benægtelse af sandhedsvidner som mig, et stort problem blandt aktive prostituerede og sexkøbere. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 29. Juli, 2018 Filosoffen skrev, for 2 minutter siden: Desværre er denne form for benægtelse af sandhedsvidner som mig, et stort problem blandt aktive prostituerede og sexkøbere. Problemet er din selvopfattelse som "sandhedsvidne". Du kan berette om dine erfaringer, og dine konklusioner, men det giver dem ikke pr. automatik gyldighed for andre. Vi er forskellige, reagerer forskelligt, og de konklusioner vi drager har gyldighed for os selv. Over for andre kan de blive til velmente råd, men ikke til nogen universel sandhed. Holdning til og oplevelser med prostitution er ikke eksakt videnskab med en objektiv sandhed. 9 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MizzAnne 1216 Skrevet 29. Juli, 2018 Nu kan man jo rigtig nemt være uenig med Filosoffen, men han har jo også en mening og lov til at komme med den - at han så til tider er lidt selvhøjtidelig og "jeg-alene-vide" indenfor emnet kan man jo så tage med et gran salt... vi ved jo efterhånden godt, hvad der kommer, når han kommenterer - og det skal der da også være rum for - medmindre dette forum KUN er for sex-købere og prostituerede... i så fald - og i og med at han jo ikke er aktiv mere - så må det jo være op til administratorerne, om han skal være her eller ej 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9605 Skrevet 29. Juli, 2018 Selvfølgelig skal der være plads til konstruktiv kritisk debat, som udfordrer konsensus, også i et forum som Eroguide.dk Men jeg er sådan set enig i, at der i et dedikeret interessefællesskab, som eksempelvis her på EG, bør herske mindre rummelighed for decideret entydig, vedvarende og massiv missioneren mod hele det værdigrundlag, som forbinder os her på EG. End den rummelighed der hersker i foreksempel avisernes fora for debat, hvor det netop er meningen at avisen som sådan udgør en neutral platform, hvor så alle meninger skal kunne komme til orde. Hverken Eroguide.dk, eller eksempelvis Danske Øl Entusiasters klub er et neutralt forum, de udgør begge et interessefællesskab, som man tilslutter sig, hvis man føler at man hører til. Deler man af forskellige grunde ikke længere det fælles værdigrundlag, er det som jeg ser det naturligt at forlade det, og søge andre steder hen, hvor man med sit nye standpunkt, mere naturligt hører hjemme. I længden at kunne iagttage, at den omvendte synder forbliver, for at modarbejde fællesskabet indefra, ja det er i sandhed ganske trættende at være vidne til. Hvis du er medlem af en forening der godt kan lide øl, eller du er en del af et arbejdsfællesskab som ser frem til fredag, hvor alle plejer at nyde en fyraftens øl, eller måske flere, så tror jeg at det ville opleves som ret belastende at et medlem, eller en kollega som hjemkommen fra sin behandling for sit misbrug, nu med en danskvand i hånden prædiker afholdenhed i forum, eller rundt om bordet fredag efter fyraften. Den omvendte, den ene eller den anden vej, forbliver nok heller ikke, hverken hos Bibelselskabet eller Ateistisk selskab, for indefra at modarbejde foreningen, men søger vel over i et nyt fællesskab, som mere naturligt repræsenterer ens nye ståsted. Venlig hilsen Rejsenetværk 5 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 29. Juli, 2018 slip skrev, for 2 minutter siden: Problemet er din selvopfattelse som "sandhedsvidne". Du kan berette om dine erfaringer, og dine konklusioner, men det giver dem ikke pr. automatik gyldighed for andre. Vi er forskellige, reagerer forskelligt, og de konklusioner vi drager har gyldighed for os selv. Over for andre kan de blive til velmente råd, men ikke til nogen universel sandhed. Holdning til og oplevelser med prostitution er ikke eksakt videnskab med en objektiv sandhed. Ak ja. Den argumentation har jeg hørt så mange gange før. Alt er relativt i forhold til den enkelte. Hvad der er rigtigt/forkert for den ene, er ikke nødvendigvis det samme for en anden. Men det er et ugyldigt argument. Vi kan sagtens finde ud af, hvad der er godt/skidt i vores samfund. Det har intet at gøre med eksakt videnskab med objektiv sandhed. Det drejer sig derimod om, at man kan se nogle tendenser/sammenhænge der ikke er gode for de fleste. Alt hvad der vedtaget i straffeloven er på grundlag af denne præmis, og har intet at gøre med eksakt videnskab/objektiv sandhed, men derimod statistiske analyser og politisk argumentation. F.eks. er der sikker nogle forældre der synes det er helt ok at slå deres børn ifbm. opdragelse. Og der er sikker også nogle børn, der ville synes det var helt ok at få en på bærret, såfremt de havde været på æblerov. Men fordi man overordnet kan se, at det er skidt for de fleste, at forældre revser deres børn, har man gjort det forbudt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 29. Juli, 2018 Filosoffen skrev, for 7 minutter siden: Ak ja. Den argumentation har jeg hørt så mange gange før. Alt er relativt i forhold til den enkelte. Hvad der er rigtigt/forkert for den ene, er ikke nødvendigvis det samme for en anden. Men det er et ugyldigt argument. Vi kan sagtens finde ud af, hvad der er godt/skidt i vores samfund. (..) Lidt svært at diskutere med dig når dine argumenter hopper rundt på den måde. Jeg opponerede mod at du udnævnte dig selv til sandhedsvidne på basis af dine erfaringer. Og jeg står af når du hævder at vi "sagtens" kan finde ud af hvad der er godt og skidt, fordi det (bl.a.) er et spørgsmål om "politisk argumentation". Sorry, jeg mangloer ord her... 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MizzAnne 1216 Skrevet 29. Juli, 2018 slip skrev, for 4 minutter siden: Lidt svært at diskutere med dig når dine argumenter hopper rundt på den måde. Jeg opponerede mod at du udnævnte dig selv til sandhedsvidne på basis af dine erfaringer. Og jeg står af når du hævder at vi "sagtens" kan finde ud af hvad der er godt og skidt, fordi det (bl.a.) er et spørgsmål om "politisk argumentation". Sorry, jeg mangloer ord her... Af erfaring ignorerer jeg bare hans udgydelser, når de kommer.. jeg kunne jo også udnævne mig til præsident over Danmark - hvis ingen er enige med mig om det, så får jeg jo ikke så forfærdeligt meget ud af det 3 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 29. Juli, 2018 slip skrev, for 2 timer siden: Lidt svært at diskutere med dig når dine argumenter hopper rundt på den måde. Jeg opponerede mod at du udnævnte dig selv til sandhedsvidne på basis af dine erfaringer. Et sandhedsvidne er et vidne der har oplevet noget, og rapporter det man har været vidne. Jeg har rapporteret om det jeg har været vidne til i branchen, og kan i den forbindelse kaldes for et sandhedsvidne. Mere skal der ikke lægges i det. Der menes ikke, at jeg har den objektive afprøvede indiskutable sandhed. At du har sådanne problemer med ordet "sandhedsvidne", tror jeg hænger sammen med de fordomme du har om mig. slip skrev, for 2 timer siden: Og jeg står af når du hævder at vi "sagtens" kan finde ud af hvad der er godt og skidt, fordi det (bl.a.) er et spørgsmål om "politisk argumentation". Sorry, jeg mangloer ord her... Ok. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 29. Juli, 2018 Nej, det virker sgu mærkeligt at diskutere for og imod prostitution på et prostitutionsforum- Her er vi alle ens, undtaget muligtvis hvis hun var pengene værd og hvis det var ret at voldkneppe hende hvis ikke hun var. Bedre at vi bare bliver ved med at debattere muslimer - på dette prostitutionsforum. Det er jo langt mere logisk. Du har nu indenfor få dage sat spørgsmålstegn for hvilke sprog man skal have lov at bruge og hvilke holdninger man skal have lov at argumentere for Finn1101. Keder du dig i sommeren? 2 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 29. Juli, 2018 Filosoffen skrev, for 2 timer siden: Et sandhedsvidne er et vidne der har oplevet noget, og rapporter det man har været vidne. Ikke iflg. Den danske Ordbog: person der taler sandt eller repræsenterer sandhed, evt. på sin tros vegne https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=sandhedsvidne Så nej, mit "problem" med begrebet sandhedsvidne er ikke fordomme om dig, men at du bruger din egen definition af begrebet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 29. Juli, 2018 Filosoffen skrev, for 6 timer siden: Tjaa. Jeg har skrevet meget om mine erfaringer. Mere end 25 år som sexkøber. Tusindvis af kvinder. Mange penge brugt. Og gennem tiden har jeg opbygget mange meget tætte kontakter/venskaber til mennesker der fortsat er aktive i branchen og til mange som er stoppet. Både i indland og udland. Men debattørerne tror desværre ikke på mine erfaringer og viden. Desværre er denne form for benægtelse af sandhedsvidner som mig, et stort problem blandt aktive prostituerede og sexkøbere. Jeg er faktisk mere nysgerrig omkring hvad der reelt er årsagen til dine nye standpunkter. Rent logisk burde det vel ikke tage 25 år og tusindvis af sex køb før man ser "lyset". 3 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Enzo L'uri Skrevet 29. Juli, 2018 TheVoice skrev, for 27 minutter siden: Jeg er faktisk mere nysgerrig omkring hvad der reelt er årsagen til dine nye standpunkter. Rent logisk burde det vel ikke tage 25 år og tusindvis af sex køb før man ser "lyset". Meget god pointe Mit bud må være ulykkelig kærlighed til brancherelateret pige. Enzo Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Finn1101 1189 Skrevet 30. Juli, 2018 Bananas skrev, for 7 timer siden: Nej, det virker sgu mærkeligt at diskutere for og imod prostitution på et prostitutionsforum- Her er vi alle ens, undtaget muligtvis hvis hun var pengene værd og hvis det var ret at voldkneppe hende hvis ikke hun var. Bedre at vi bare bliver ved med at debattere muslimer - på dette prostitutionsforum. Det er jo langt mere logisk. Du har nu indenfor få dage sat spørgsmålstegn for hvilke sprog man skal have lov at bruge og hvilke holdninger man skal have lov at argumentere for Finn1101. Keder du dig i sommeren? Det er jo altid mærkeligt, når mennesker, som man ikke er enige med, beskylder en for at være dummere end dem selv, eller i dette tilfælde for at man skulle kede sig og derfor bruge tid på dette forum, og især fra en, der da i den grad bruger og har brugt tid på det selvsamme forum og i et omfang, der vist overgår de fleste af os andre. Men svar på spørgsmålet: Nej, jeg kender mig ikke. Jeg synes at mine spørgsmål er helt relevante. Og hvor er det så at debatten med muslimer kommer ind i billedet, det er vist ikke noget jeg almindeligvis deltager i, men direkte adspurgt jeg har personligt svært ved at forstå det politiske forum, medmindre det handlede om emnet, men det er en helt anden snak. Jeg synes at du skulle trække piben ind - ellers afslører du bare at du keder dig sammen med os andre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Finn1101 1189 Skrevet 30. Juli, 2018 Filosoffen skrev, for 11 timer siden: Tjaa. Jeg har skrevet meget om mine erfaringer. Mere end 25 år som sexkøber. Tusindvis af kvinder. Mange penge brugt. Og gennem tiden har jeg opbygget mange meget tætte kontakter/venskaber til mennesker der fortsat er aktive i branchen og til mange som er stoppet. Både i indland og udland. Men debattørerne tror desværre ikke på mine erfaringer og viden. Desværre er denne form for benægtelse af sandhedsvidner som mig, et stort problem blandt aktive prostituerede og sexkøbere. Jeg vil ikke påstå at du ikke tidligere kan have inddraget egne erfaringer i dine skriv, men det har ikke noget som for nylig har været tydeligt for mig i ret meget af det, som du skriver, men det er jo tydeligt at du tager dine skriv alvorligt, og derfor synes jeg også at din stil er ærgerlig. Den efterlader en bekymrende, men meget abstrakt opfattelse. Er det din egen dårlige samvittighed? Eller er den en anklage mod os andre? For mig fremstår du med et had til dig selv og os andre, og det er muligt at jeg tager fejl, men det er den opfattelse, som jeg personligt får af dine skriverier. Man kan sagtens fortryde sit liv, både som gæst og pige, og personligt må jeg indrømme at jeg nok ikke havde valgt at blive sexkunde i mine unge dage, hvis jeg kunne ændre det, men derfra og til at fortryde alt og ligefrem føle et had, er det er stykke vej - og sådan føler jeg heldigvis heller ikke. Jeg har da haft mange gode oplevelser, og jeg ved også at det går godt for flere af de piger, som jeg er kommet lidt tættere på. Endelig vil jeg påpege, at det ikke er særlig fremmende for en debat, hvis en deltager tror at han ved 100 % bedst. Måske ved han meget, men netop derfor nedtoner han det en lillesmule, også for at være på den sikre side. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 30. Juli, 2018 Kære @Finn1101, der er jo et lidt interessant spørgsmål at bringe på bane, selv om det har været debatteret mange gange tidligere i forskellige tråd. Fælles for oplæggene er, at lige så sikkert som Amen i kirken, kommer filosoffen på banen…. Kære @Filosoffen , vi HAR forstået at du har haft et misbrug, som du fortryder bitterligt, det anfægter jeg ikke, men jeg vil anfægte dit behov for at forsøge på at pådutte alle andre dine holdninger, og dit forsøg på at fremstå som såkaldt ”sandhedsvidne”!! (Kunne i øvrigt være interessant at vide hvilken oplevelse der fik dig til at se ”lyset” ?) Jeg er selv Eks. Ryger og ædru alkoholiker, og har i den forbindelse brugt mindst lige så mange penge som du anfører du har brugt på dit, på mit ”misbrug”, som jo i øvrigt også er et samfundsproblem. Jeg kender, som skrevet, ikke dine bevæggrunde for at stoppe dit ”misbrug”, men for mit vedkommende var det en aktivt valg, jeg selv tog af bla. Af helbredsmæssige årsager. Jeg vil her tilføje at jeg absolut INTET fortryder af det liv jeg har levet! Det var sjovt og fedt, men nu lever jeg anderledes, her kan jeg følge @finn1101 100% Jag har derfor ikke set ”Lyset” (som i øvrigt altid er fra forlygten på et godstog der brager imod mig, når jeg ser det ) Forskellen på dig og mig her, er, at jeg kunne ikke drømme om, endsige tænke på at pådutte andre min ændrede livsstil! MEDMINDRE JEG BLIVER DIREKTE ANSPURGT! Jeg går stadig på værtshus, fordi jeg elsker hyggen, snakken, og en god pot Billard, og hygger mig fint med en vand, lige som mine gæster altid bliver tilbudt Øl, vand vin ect. og jeg stiller også askebægre frem når jeg ved der er rygere imellem dem, fordi, og nu ved jeg at jeg får på puklen , Jeg føler mig ikke frelst, og det er ikke min opgave at pådutte andre mine holdninger, jeg er blot en person der har levet og lever samtidig med at jeg tager nogen aktive til og fravalg. Din augmentation holder derfor, simpelt hen ikke vand! og din tiltro til dine medmennesker kan med al tydelighed, desværre ligge på et meget lille sted. Jeg finder din holdning fundamentalistisk, (jeg ene vide!) hvilket vi i forvejen har alt for meget af i vores samfund. Prostitution har eksisteret siden tidernes morgen, og vil altid eksisterer, åbent eller skjult, eksempler fra Feks. Sverige viser med al tydelighed dette. Ønsker du at ændre samfundsordenen, eller uordenen om du vil, så gå ind i politik. Ellers velkommen til debatten ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gomorra 449 Skrevet 30. Juli, 2018 Jeg synes det er fint at opponere mod prostitution, også herinde. Der hvor jeg står af, er når opponenter enten fremfører deres egne oplevelser som endegyldige sandheder, eller bruger et sprog der nedgør kunder og prostituerede. Problemet herinde med debat er jo ikke anderledes end på SoMe, enhver tosse kan bidrage og gemme sig bag en skærm uden frygt for konsekvenser. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 30. Juli, 2018 Finn1101 skrev, for 10 timer siden: Det er jo altid mærkeligt, når mennesker, som man ikke er enige med, beskylder en for at være dummere end dem selv, eller i dette tilfælde for at man skulle kede sig og derfor bruge tid på dette forum, og især fra en, der da i den grad bruger og har brugt tid på det selvsamme forum og i et omfang, der vist overgår de fleste af os andre. Hov hov. Jeg har sgu aldrig sagt du er dummere end mig eller at du bruger for meget tid på dette fora. Hvor kom det fra? Og hvor ved du fra at jeg bruger mere tid på EG end de fleste andre? Har du tilgang til min indloggningsstatistik eller hvad? Og hvad har det med noget at gøre? Er vi nu nede i børnehaven: "skal du sige, du som puttede sand i mit Lego". Det er typiskt når folk keder sig, at blive irriteret på andre og gerne ville forbyde det ene eller det andet. Derfor jeg spurgte hvis du kedede dig. Du må da gerne bruge så meget tid du vil på EG, og det håber jeg da at jeg også må? Du har startet to tråde der åbenbart har sin grund i at du er irriteret på to brugere, og så går du efter det som er udmærkende for disse to, og vil sætte spørgsmålstegn for deres måde at være her. Nu du er irriteret på mig, måske du skulle starte en tråd om hvis svenskere skal få være her, på dette pæredanske fora. Eller hvis man skal få bruge frugt i sit handle. Jeg mener .... en banan, hvor barnlig har man lov at være på et fora for voksne mænd? Personligt mener jeg at rummelighed burde være udmærkende for et prostitutionsfora. "Ok, du er prostitutionsmodstandere, det er ikke jeg, men du er fri at deklarere din standpunkt." "Ok, du skriver på engelsk, det gør ikke jeg, men go ahead hvis du absolut skal". Rummelighed og empati er evner man egentlig burde kunne kræve af sexkøbere generelt. Jeg ville ikke stemme for prostitutionsforbud - ikke endnu i hvert fald. Men et certifikat for sexkøbere ville jeg gerne stemme for; hvor man legitimerer sin rummelighed og empati og forståelse for hvad det indebærer at købe sig tilgang til et andet menneskes krop. Og jeg synes Filosoffen bidrager med en del at reflektere over, selv om han somme tider gør det på en irriterende bedrevidende måde. Men langt fra så irriterende, arrogant og ligeud hadfyldt som man ellers ofte ser herinde. Finn1101 skrev, for 10 timer siden: Og hvor er det så at debatten med muslimer kommer ind i billedet, det er vist ikke noget jeg almindeligvis deltager i, men direkte adspurgt jeg har personligt svært ved at forstå det politiske forum, medmindre det handlede om emnet, men det er en helt anden snak. Nej det med muslimer er ikke en helt anden snak. Islam og muslimer er et af de emner der fylder EG mest for tiden. Langt mere en prostitutionsdebat. Skal vi rydde op på EG, ville det i min optik være langt mere relevant at rense i det som ikke har en dut med EG's oprindelige formål at gøre. Finn1101 skrev, for 10 timer siden: Jeg synes at du skulle trække piben ind Trække piben ind? Analogt med dig: Det er jo altid mærkeligt når mennesker som man ikke er enige med, synes man skal trække piben ind. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 30. Juli, 2018 Bananas skrev, for 12 minutter siden: Det er typiskt når folk keder sig, at blive irriteret på andre og gerne ville forbyde det ene eller det andet. Tja eller... når man ikke længere selv finder glæde i en ting. Jeg regner sgu med at jeg bliver fortaler for et forbud, når pikkemand ikke længere kan stå, eller når pensionen ikke kan finansiere mine køb. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 30. Juli, 2018 TheVoice skrev, for 4 minutter siden: Tja eller... når man ikke længere selv finder glæde i en ting. Jeg regner sgu med at jeg bliver fortaler for et forbud, når pikkemand ikke længere kan stå, eller når pensionen ikke kan finansiere mine køb. Interessant. Så mener du altså at prostitution i grund og bund er så slemt, at det eneste der kan få dig at acceptere det er det du ev selv kan få ud af det? Er det ikke mere end lovligt kynisk? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Finn1101 1189 Skrevet 30. Juli, 2018 (edited) Jeg vil ikke svare på @Bananas opfølgning vedr mit svar på "tiltale" ovenfor, jeg formoder at folk selv kan læse fra trådens start. Redigeret 30. Juli, 2018 af Finn1101 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 30. Juli, 2018 Finn1101 skrev, for 49 minutter siden: Jeg vil ikke svare på @Bananas opfølgning vedr mit svar på "tiltale" ovenfor, jeg formoder at folk selv kan læse fra trådens start. Ok. Ja folk kan sikkert selv læse. For at vende tilbage til diskussionen: Mange mener at dette er et fællesskab hvor vi alle burde være enige om at prostitution overvejende er noget positivt, og at den der ikke er enig befinder sig i det forkerte selskab. Jeg tror ikke det er så simpelt. Jeg tror vi er mange der er ambivalente til prostitution, jeg ved i hvert fald at jeg er. Mange af os har haft møden og oplevelser som er svære at rationalisere væk. Og jeg tror flere end mig nogle gange har reflekteret over hvor sundt dette egentlig er. Men så møder man en dejlig, afklaret kvinde og deler en fantastisk oplevelse med hende, og alt er fryd og skæg og ballade igen. Til næste gang tankerne melder sig. Ofte i forbindelse med den der følelse der indimellem melder sig efter et besøg: "Hvad har jeg egentlig gang i? Jeg fik min udløsning, og nu mår jeg skidt. Og hvor har hun egentlig det, den fraværende kvinden der åbenbart egentlig ikke ville mig?" Nogle gange er det nemlig åbenbart at hun ikke ville mig og ikke en gang gider skuespille omkring det. Er jeg virkelig den eneste der har oplevet det? Og som nogle gange har det som efter en stor ulækker pizza: "Fuck det. Aldrig mere". Sammenligningerne med at holde op med spiritus og cigaretter og lignende argumenter holder ikke vand for mig. Købesex drejer sig nemlig ikke kun om dig selv. Jeg udgår fra at du @Misjo1, ikke ville acceptere at nogen tog en smøg i dine børns soveværelse. Det er når det man gør rammer andre, som man bliver nødt at reflektere over sin adfærd lidt ekstra. Filosoffen er overbevist om at prostitution er ødelæggende for de fleste - sælgere som købere. Det handler - for så vidt jeg forstår - ikke om at ville missionere om hvor godt han har det som har stoppet, men om hvor dårligt han mener det er for de fleste involverede, og for samfundet. Jeg tror han har ret. Og fejl. Jeg tror ikke på sort eller hvidt. Mange har det skidt. Mange bliver ødelagte. Sælgere som købere. Men mange har det sikkert godt. For nogle er det eneste muligheden til sex, og for andre er det den eneste muligheden at tjene lidt penge. Som samfundet ser ud nu. Og de måske aller fleste, har det formentlig ok - hverken himmel eller helvede. Et af de store problemerne er at vi faktiskt ikke ved hvor stor respektive gruppe er. De undersøgelser som laves og den forskning som findes, er alt for ofte politiskt tendentiøs for at kunne bruges til andet end en bestemt politisk agenda. I hvert fald er det tilfældet hvor jeg kommer fra. I det spektrum synes jeg Filosoffens holdninger har sin plads herinde. Og jeg mener at det egentlig burde være meget mere interessant at diskutere pros and cons (sorry) herinde end at hver holdning skal have sit eget forum, hvor man kan sidde og klappe hinandens rygge og ikke reflektere over noget som helst. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 30. Juli, 2018 Bananas skrev, 1 time siden: Interessant. Så mener du altså at prostitution i grund og bund er så slemt, at det eneste der kan få dig at acceptere det er det du ev selv kan få ud af det? Er det ikke mere end lovligt kynisk? Det skal læses i sammenhæng med når folk typisk ændre markant standpunkt som følge at tvungne ændringer af deres vaner og lyster. Og...ja der er skrevet ironisk. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg