Hop til indhold
Filosoffen

Skal man advare mod GP'ere med traumer, stofmisbrug o.lign.?

Recommended Posts

Ja, så tager vi tyren ved hornene :D

Jeg er i den penible situation, at jeg har kendskab til pt. 6 aktive københavnske prostituerede, der har problemer med traumer, dysfunktionel opvækst, stofmisbrug m.m., og alle som en ikke burde være prostituerede. Jeg har sågar kontaktet familiemedlemmer til nogle af de pågældende prostituerede og hørt deres version. Triste historier hele vejen igennem :( Jeg har også haft kontakt til hospitalsvæsenet/psykiatriske afdelinger i forhold til hvad man kunne gøre for disse mennesker, men der var ikke meget hjælp af hente. Man kan jo ikke hjælpe et menneske, der ikke vil modtage hjælpen, lød begrundelsen. Jeg spurgte ind til, om det måske var en ide at advare mod disse prostituerede blandt den garvede sexkunder her på EG, for derved at begrænse deres muligheder indenfor prostitution. Der var nogenlunde bred enighed blandt familiemedlemmer og behandlingsvæsenet om at det var en mulighed, omend at det skulle gøres varsomt.

Jeg har en enkelt gang forsøgt at advare mod en af disse prostituerede, men EG-ledelsen mente åbenbart at dette ikke havde sin gang på jorden. Dette på trods at fuld dokumentation for mine påstande.

Derfor spørger jeg nu i plenum. Hvad ville I gøre, hvis I på den måde får kendskab til en prostituerets triste baggrund, og kan se, at der er behov for at gøre noget?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest happycamper
Filosoffen skrev, for 4 minutter siden:

Ja, så tager vi tyren ved hornene :D

Jeg er i den penible situation, at jeg har kendskab til pt. 6 aktive københavnske prostituerede, der har problemer med traumer, dysfunktionel opvækst, stofmisbrug m.m., og alle som en ikke burde være prostituerede. Jeg har sågar kontaktet familiemedlemmer til nogle af de pågældende prostituerede og hørt deres version. Triste historier hele vejen igennem :( Jeg har også haft kontakt til hospitalsvæsenet/psykiatriske afdelinger i forhold til hvad man kunne gøre for disse mennesker, men der var ikke meget hjælp af hente. Man kan jo ikke hjælpe et menneske, der ikke vil modtage hjælpen, lød begrundelsen. Jeg spurgte ind til, om det måske var en ide at advare mod disse prostituerede blandt den garvede sexkunder her på EG, for derved at begrænse deres muligheder indenfor prostitution. Der var nogenlunde bred enighed blandt familiemedlemmer og behandlingsvæsenet om at det var en mulighed, omend at det skulle gøres varsomt.

Jeg har en enkelt gang forsøgt at advare mod en af disse prostituerede, men EG-ledelsen mente åbenbart at dette ikke havde sin gang på jorden. Dette på trods at fuld dokumentation for mine påstande.

Derfor spørger jeg nu i plenum. Hvad ville I gøre, hvis I på den måde får kendskab til en prostituerets triste baggrund, og kan se, at der er behov for at gøre noget?

Ved det er lidt af en hvepserede men... tror ikke du finder en GP uden en trist baggrund. Alt er relativt men det er ikke et drømmejob vi taler om her - mere en nødvendighed. Er med på at nu skal jeg høre om alle de kemiingeniører og lægestuderende der osv osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 5 minutter siden:

Ja, så tager vi tyren ved hornene :D

Jeg er i den penible situation, at jeg har kendskab til pt. 6 aktive københavnske prostituerede, der har problemer med traumer, dysfunktionel opvækst, stofmisbrug m.m., og alle som en ikke burde være prostituerede. Jeg har sågar kontaktet familiemedlemmer til nogle af de pågældende prostituerede og hørt deres version. Triste historier hele vejen igennem :( Jeg har også haft kontakt til hospitalsvæsenet/psykiatriske afdelinger i forhold til hvad man kunne gøre for disse mennesker, men der var ikke meget hjælp af hente. Man kan jo ikke hjælpe et menneske, der ikke vil modtage hjælpen, lød begrundelsen. Jeg spurgte ind til, om det måske var en ide at advare mod disse prostituerede blandt den garvede sexkunder her på EG, for derved at begrænse deres muligheder indenfor prostitution. Der var nogenlunde bred enighed blandt familiemedlemmer og behandlingsvæsenet om at det var en mulighed, omend at det skulle gøres varsomt.

Jeg har en enkelt gang forsøgt at advare mod en af disse prostituerede, men EG-ledelsen mente åbenbart at dette ikke havde sin gang på jorden. Dette på trods at fuld dokumentation for mine påstande.

Derfor spørger jeg nu i plenum. Hvad ville I gøre, hvis I på den måde får kendskab til en prostituerets triste baggrund, og kan se, at der er behov for at gøre noget?

Har du ikke selv besvaret dit eget spørgsmål i indledningen? Der skriver du selv at de forskellige myndigheder ikke kan foretage noget uden at personen selv ønsker det. Eller spørger du til om vi så enstemmigt vil svare "hun er hermed blacklistet"? Tror ikke helt jeg forstår....

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
happycamper skrev, for 1 minut siden:

Ved det er lidt af en hvepserede men... tror ikke du finder en GP uden en trist baggrund. Alt er relativt men det er ikke et drømmejob vi taler om her - mere en nødvendighed. Er med på at nu skal jeg høre om alle de kemiingeniører og lægestuderende der osv osv.

Det var sådan set ikke om alle GP'ere har en trist baggrund eller ej. Det er når man decideret kan konstatere det triste forhold, og man kender den prostituerede identitet osv., har kontakt til familie/bekendte til den prostituerede mv. Altså at det er hævet over en hver tvivl om at den prostituerede er i en situation som kræver hjælp. Hvad kan man gøre som med-menneske?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest happycamper
Filosoffen skrev, Lige nu:

Det var sådan set ikke om alle GP'ere har en trist baggrund eller ej. Det er når man decideret kan konstatere det triste forhold, og man kender den prostituerede identitet osv., har kontakt til familie/bekendte til den prostituerede mv. Altså at det er hævet over en hver tvivl om at den prostituerede er i en situation som kræver hjælp. Hvad kan man gøre som med-menneske?

Jeg tror du får rigtig travlt - stor respekt for din medmenneskelighed. Hvis du har lyst til at investere energi i projektet skal du gøre det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 2 minutter siden:

Har du ikke selv besvaret dit eget spørgsmål i indledningen? Der skriver du selv at de forskellige myndigheder ikke kan foretage noget uden at personen selv ønsker det. Eller spørger du til om vi så enstemmigt vil svare "hun er hermed blacklistet"? Tror ikke helt jeg forstår....

Myndighederne gør ikke noget fordi man ikke kan hjælpe et menneske er ikke vil hjælpes.

Men hvad kan man gøre som med-menneske?

Skal man skrive advarsler her på EG (har prøvet, men det gik ikke)

Skal man bestille tid hos den prostituerede og forsøge at tale med vedkommende?

Eller noget helt andet?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 13 minutter siden:

Jeg har sågar kontaktet familiemedlemmer til nogle af de pågældende prostituerede og hørt deres version

Dybt skræmmende. Pigerne vil åbenbart ikke hjælpes men du kan bare ikke lade være. Føj for den. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ok, så det er de 6 kvinder du kender der har givet dig anledning til at mene, at alle GP´er har psykiske lidelser  ?  

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Frodige Ida skrev, for 1 minut siden:

Dybt skræmmende. Pigerne vil åbenbart ikke hjælpes men du kan bare ikke lade være. Føj for den. 

Ak ja. Du har et meget kynisk og trist menneskesyn.

Kan oplyse, at familie/venner siger klart, at alle pigerne ønsker at komme ud af prostitution, men at de ikke kan overskue livsændringen mv. Prostitutionen virker nærmest som en sovepude for pigerne, og alle er enige om at de er i en selvskadende livsførelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 7 minutter siden:

Ok, så det er de 6 kvinder du kender der har givet dig anledning til at mene, at alle GP´er har psykiske lidelser  ?  

Nej. I de andre tråde, bruger jeg almindelig deduktion og logik. Der er ingen sammenhæng.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 1 minut siden:

Myndighederne gør ikke noget fordi man ikke kan hjælpe et menneske er ikke vil hjælpes.

Men hvad kan man gøre som med-menneske?

Skal man skrive advarsler her på EG (har prøvet, men det gik ikke)

Skal man bestille tid hos den prostituerede og forsøge at tale med vedkommende?

Eller noget helt andet?

Nu vil jeg på ingen måde underminere folks intelligens. Men personligt ville jeg ikke vide hvordan man skulle gribe det an. De kompetencer besidder jeg ikke.

Jeg ved ikke hvor mange herinde der har de evner så de kan gribe dette korrekt an. Bare det ikke minder om en amatøraften i intervention for wannabe Freuds.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Stabilizer skrev, for 3 minutter siden:

hvilken dokumentation snakker du om ? så vidt jeg ved var der tale om ord der kom fra dig, og ord herinde er ikke dokumentation, hvis du tror det, men ret mig gerne hvis du har sendt rigtig dokumentation ind, f.eks. billeder og meget andet, og du kan roligt spare mig for en masse snak om at dine ord er dokumentation, det er de ikke

Jeg sendte dokumentation til Rooster - omend jeg ikke linkede direkte hertil, pga. beskyttelse af den prostitueredes private identitet. (for jeg går ud fra, at beskyttelsen af identitet også gælder overfor ledelsen af EG)

Stabilizer skrev, for 3 minutter siden:

Tror du virkelig at det vil hjælpe piger der har brug for hjælp at hænge dem ud på Eroguide ? 

Ikke at hænge dem ud. Men at advare i mod dem, på samme måde at man advarer om "dårlige service". Som sexkøber bør man tage ansvar, på samme måde at man som almindelig forbruger bør tage ansvar for dyrevelfærd og købe økologisk.

Stabilizer skrev, for 3 minutter siden:

og for at slå det klart fast, så tillader vi ikke at man hænger glædespiger ud herinde og påstår at de er narkomaner, psykisk syge, incestofre, hiv-smittede osv

Så synes jeg at I skal skrive det klart ind i jeres retningslinjer, at man på ingen måde må skrive noget herom, også selvom man måtte besidde klar dokumentation herfor. Mao. vil det jo betyde, at hvis man ønsker at være "ansvarlig" sexkøber, så kan man ikke sætte sin lid til anmeldelserne her på EroGuide.

Stabilizer skrev, for 3 minutter siden:

du kan godt stoppe det nu, det skal man  ikke ! det skal du acceptere og respektere, hvis du vil være på eroguide, forstod du det ?

Jeg har skam forstået, at I ikke vil have at man advarer mod klart dysfunktionelle prostituerede. Så det gør jeg heller ikke. Denne tråds formål er i forhold til hvad man ellers kan gøre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Respekt for dit ønske om at hjælpe mennesker i nød. Men jeg tror ikke at det giver mening at spørge her (eller andre steder), for vi kender ikke de respektive piger. Det er også svært at vurdere, hvor meget du kender dem (hvis du er nødt til at bestille tid for at komme til at tale med dem). Deres pårørende, som åbenbart kender dem bedst, må være de rigtige at spørge (ser det ud til at du har gjort). Totalt fremmede som os kan næppe bidrage. Jeg tror ikke at pigerne får det bedre af at blive advaret imod her eller andre steder. Der skal andre mekanismer til. Kontakt evt Reden for at få nogle ideer. De har erfaring med udsatte piger.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad fanden bilder du dig egentligt ind sådan at kontakte de pågældende pigers familier ?

Et godt råd...Lad være med at støtte dem ved at gå til dem.

Få et sponserbarn i Afrika hvis du så gerne vil vise medmenneskelighed

  • Synes godt om 4
  • Tak 3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmm, med mindre at pigerne har bedt dig om hjælp, så er du gået LANGT over grænsen, kontakte familie med videre, hvad skulle det hjælpe? Det kunne jo være at det var årsagen til at pigen er, hvor hun er. Ud fra dine udtalelser virker du som en stalker, når du finder ud af så meget om pigerne..

Hvis man/du løber ind i piger med problemer så kontakt et af de professionelle rådgivningscentre for misbrugere og lad dem tage sig af det.

I bund og grund tror jeg med dine udtalelser i denne tråd at de færreste piger ønsker dit besøg, for hvad kan det ikke udvikle sig til.

  • Synes godt om 1
  • Tak 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Filosof !

Du skal holde op med at besøge gp ere du få problemer ud af det

Til din tråd ? Sig det til dem selv ?? Og sig du ikke kommer tilbage til dem af de grunde du nævner

Pas på dig selv!

Man kan ikke hjælpe nogle som ikke ønsker det

Men man kan sige højt til den hvad man tænker

Redigeret af Kongens
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

:shock:...........Du har tydeligt et problem.....er der nogle der hjælper dig ? 

  • Tak 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, 1 time siden:

Nej. I de andre tråde, bruger jeg almindelig deduktion og logik. Der er ingen sammenhæng.

Ok, så dine konklusioner tager udgangspunkt i logisk tankegang, kryderet med lidt filosofiske overvejelser.  Ok, jeg respektere at du har disse holdninger, og jeg kunne så håbe på, at du også respektere at mange af vi andre har gjort os nogle andre tanker. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Opmæen

Hmm hvis i mener Fillosofen har et problem, så er der lige så mange af jer andre der har det, han ser en pige eller 6 der virkelig har det skidt og måske af 1000 grunde ikke kan komme ud af det, han spørger ganske pænt her på siden, om nogle har en mening/ide til hvad man kan gøre for at hjælpe... så kommer der den ene svinestreg efter den anden, det synes jeg faktisk er ret lavt, men okay mange har nok i sig selv desværre.... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Stabilizer skrev, for 32 minutter siden:

det er i orden at skrive anmeldelser der er kritiske overfor det besøg man havde

Dvs. hvis man ved et besøg oplever, at en prostitueret "knækker sammen" og i grædende tilstand fortæller om sine lyksaligheder og nærmest tigger en om man vil hjælpe, så er det ok at skrive, at den prostituerede "har nogle problemer", eller?

Stabilizer skrev, for 32 minutter siden:

jeg er ligeglad med hvad du mener om anmeldelsernes troværdighed på eroguide

Øhh. Det er jeg også. Det er jo et anonymt forum, så der er netop ingen troværdighed overhovedet. Men ved at I i regelsættet sætter en grænse for hvad man må advare imod, betyder det, at det sætter en generel begrænsning i hvad læserne/brugerne kan bruger anmeldelserne til.

Stabilizer skrev, for 32 minutter siden:

vi vil ikke acceptere at brugerne på dette forum i stor stil kan beskylde GPerne for at være incestofre, have psykiske problemer, være narkomaner og alt muligt,

Ja, det er forstået. Skriv det i regelsættet.

Stabilizer skrev, for 32 minutter siden:

du behøver ikke at forsøge at fremstille dig som den hellige hjælper i den forbindelse som du argumenterer med at du er, dine egne indlæg og opførsel herinde gennem mange indlæg viser slet at du skulle være dette heller, var du det havde du handlet helt anderledes og på en måde som man rent faktisk kunne tro du ønskede at hjælpe den GP du besøgte, i stedet optrådte du som en med et knust hjerte på forummet 

Jeg kan ikke forstå hvorfor du i denne sammenhæng ønsker at debattere min person. Hvis du har nogle problemer med mig personligt, så siger regelsættet klart, at det skal klares med PM. I øvrigt så kan jeg ikke rigtigt læse hvad du mener. Tror der er en fejl i din sætningskonstruktion...

Stabilizer skrev, for 32 minutter siden:

de få gange hvor nogle mænd har ment de ville skrive at en GP var narkoman, psykisk syg osv har vi slettet det under henvisning til at omtale af pigernes personlige forhold er forbudt, hvis du påstår at en pige har psykiske problemer er det et personligt forhold, men jeg skal da ikke udelukke at vi præcisere det mere

Hmm. Hvad så med om en prostitueret har en god/slap skede? Eller kysser lidenskabeligt? Eller kan tage store pikke analt? Er det ikke personlige forhold? (det er det de fleste normale mennesker)

Stabilizer skrev, for 32 minutter siden:

men alle kan skrive en kritisk anmeldelse af deres besøg, og indebærer det at pigen ikke virkede glad for det hun lavede med en, har vi aldrig grebet ind når folk har skrevet det

Så det nærmeste man må skrive om en prostituerets sindstilstand, er hun om hun virkede glad/ikke glad ?? Dvs. hvis man oplever en prostitueret med store pupiller og at hun opfører sig på en manisk måde, må man ikke beskrive? 

Stabilizer skrev, for 32 minutter siden:

hvis den her tråd havde til formål at fortælle om hvad man ellers kan gøre, så synes jeg det er på tide, på i denne tråd og i andre at du viser en stil hvor du rent faktisk er seriøs, både i den her tråd og i de andre tråde du har skrevet i meget aktivt i dag

Hmmm. Jeg er faktisk hamrende seriøs. Det der er problemet, er at en masse debattører har sat mig i en bås og overhovedet ikke relaterer til det jeg rent faktisk skriver, men konsekvent begynder at angribe min person.

Stabilizer skrev, for 32 minutter siden:

det vil sige at behandlingsvæsenet skulle have udtrykt enighed med dig om at måden man kunne hjælpe pigerne på var at skrive på eroguide at de havde psykiske problemer :D beklager men det tror jeg ikke på, men du sender mig lige en pm med hvem du har talt med (personens navn), hvornår (dato), og naturligvis officiel kontaktmuligheder på de personer i behandlingsvæsenet som du påstår anbefaler at man skriver om det på eroguide som være måden man hjælper disse GPer på så vi jeg da gerne høre mere om det og om deres tanker om det

Da personen jeg har kontakt til i behandlingsvæsenet, er et tæt familiemedlem, så kommer dette ikke til at ske. Desværre.

I øvrigt ganske imponerende, at du på et anonymt forum beder om sådanne oplysninger. Som moderator burde du vide bedre.

Stabilizer skrev, for 32 minutter siden:

i det hele taget med vores kendskab til dig efterhånden er dit indlæg ikke videre troværdigt

Hmm. Angriber du rent faktisk min person lige nu, i stedet for at forholde dig til hvad jeg reelt har skrevet, eller???

Alt hvad jeg har skrevet, er på baggrund af logisk deduktive argumenter. Ingen har forholdt sig til det. Ingen har modargumenteret. Men en masse har angrebet min person. Trist.

Del dette indlæg


Link til indlæg
mignuigen skrev, 1 time siden:

Respekt for dit ønske om at hjælpe mennesker i nød. Men jeg tror ikke at det giver mening at spørge her (eller andre steder), for vi kender ikke de respektive piger. Det er også svært at vurdere, hvor meget du kender dem (hvis du er nødt til at bestille tid for at komme til at tale med dem). Deres pårørende, som åbenbart kender dem bedst, må være de rigtige at spørge (ser det ud til at du har gjort). Totalt fremmede som os kan næppe bidrage. Jeg tror ikke at pigerne får det bedre af at blive advaret imod her eller andre steder. Der skal andre mekanismer til. Kontakt evt Reden for at få nogle ideer. De har erfaring med udsatte piger.

Tak for et godt svar! Du har nok ret i at det ikke giver mening at spørge her...

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Respekt hvis du virkelig bekymrer dig om disse piger og vil hjælpe dem ud af et misbrug.

Men jeg må tvivle. De posts jeg har set dig ligge op på det seneste virker mere og mere mærkelige, for mig og se virker det til at være en trang til at være midtpunkt og få opmærksomhed.

Derudover kan jeg kun sige at hvis et menneske ikke selv sidder med et inderligt ønske om at komme ud af misbrug, så kan det heller ikke lade sig gøre.

  • Tak 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 1 time siden:

Ja, så tager vi tyren ved hornene :D

Jeg er i den penible situation, at jeg har kendskab til pt. 6 aktive københavnske prostituerede, der har problemer med traumer, dysfunktionel opvækst, stofmisbrug m.m., og alle som en ikke burde være prostituerede. Jeg har sågar kontaktet familiemedlemmer til nogle af de pågældende prostituerede og hørt deres version. Triste historier hele vejen igennem :( Jeg har også haft kontakt til hospitalsvæsenet/psykiatriske afdelinger i forhold til hvad man kunne gøre for disse mennesker, men der var ikke meget hjælp af hente. Man kan jo ikke hjælpe et menneske, der ikke vil modtage hjælpen, lød begrundelsen. Jeg spurgte ind til, om det måske var en ide at advare mod disse prostituerede blandt den garvede sexkunder her på EG, for derved at begrænse deres muligheder indenfor prostitution. Der var nogenlunde bred enighed blandt familiemedlemmer og behandlingsvæsenet om at det var en mulighed, omend at det skulle gøres varsomt.

Jeg har en enkelt gang forsøgt at advare mod en af disse prostituerede, men EG-ledelsen mente åbenbart at dette ikke havde sin gang på jorden. Dette på trods at fuld dokumentation for mine påstande.

Derfor spørger jeg nu i plenum. Hvad ville I gøre, hvis I på den måde får kendskab til en prostituerets triste baggrund, og kan se, at der er behov for at gøre noget?

Jeg ville selvfølgelig lidt nænsomt se om jeg kunne hjælpe pigen. Jeg vil så også lidt mere kynisk sige "Den slags forsøger jeg mig kun med en gang, og hvis resultatet er helt i hejnet, så vil jeg de efterfølgende gange løbe skrigende bort - Det er vist ikke forbeholdt almindelige mennesker at forsøge at fixe mennesker med alvordlige psykiske lidelser.  Jeg ved godt at der findes mennesker der ligefrem bliver tiltrukket at mennesker med særlige psykiske udfordringer, det gør jeg så ikke i erkendelse af, at jeg dels bliver skuffet og dels ikke kan holde til de påvirkninger den slags mennesker kan give en. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tja66 skrev, for 54 minutter siden:

Hmm, med mindre at pigerne har bedt dig om hjælp,

Det har de. Og derefter tørret øjnene og indtaget rollen som "glædespige", for livet går jo videre... ikk'

tja66 skrev, for 54 minutter siden:

så er du gået LANGT over grænsen, kontakte familie med videre, hvad skulle det hjælpe?

Det er netop det man gør som medmenneske, når man oplever mennesker i nød. Hvis man ikke gør noget, svarer det til at man går forbi en trafikulykke mens man kan så at der ligger mennesker der har behov for hjælp.

tja66 skrev, for 54 minutter siden:

Det kunne jo være at det var årsagen til at pigen er, hvor hun er.

Det kan meget vel tænkes. Men at tage kontakt til familien vil i så fald ikke gøre nogen som helst forskel.

tja66 skrev, for 54 minutter siden:

Ud fra dine udtalelser virker du som en stalker, når du finder ud af så meget om pigerne..

De har selv oplyst herom.

tja66 skrev, for 54 minutter siden:

Hvis man/du løber ind i piger med problemer så kontakt et af de professionelle rådgivningscentre for misbrugere og lad dem tage sig af det.

Det er gjort. Ingen hjælp herfra.

tja66 skrev, for 54 minutter siden:

I bund og grund tror jeg med dine udtalelser i denne tråd at de færreste piger ønsker dit besøg, for hvad kan det ikke udvikle sig til.

Tjaa. Det kunne jo være, at de ville få et bedre liv...

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 17 minutter siden:

Ok, så dine konklusioner tager udgangspunkt i logisk tankegang, kryderet med lidt filosofiske overvejelser.  Ok, jeg respektere at du har disse holdninger, og jeg kunne så håbe på, at du også respektere at mange af vi andre har gjort os nogle andre tanker. 

Vis mig gerne et indlæg hvor jeg udviser disrespekt overfor andres holdninger...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...