Hop til indhold
FlowerPower

Sex uden.....

Recommended Posts

JenniferRomantica skrev, Lige nu:

Hvis du bliver tjekket ved hver tredje kvinde har du jo muligvis smittet 2-3 piger inden du finder ud af at du fejler noget..

korrekt, men man behøver heller ikke være så systematisk. det kan gøres efter hver kvinde, efter en bestemt mængde tid eller bare efter man føler noget er galt.

Hvis vi alle bare regelmæssigt gik til lægen for sikkerheds check burde tingene fungere.

 

umiddelbart bruger jeg ikke kondom med de piger jeg møder i byen med mindre de vil have jeg gør det, og jeg bliver tjekket regelmæssigt for en sikkerhedsskyld. jeg har endnu ikke haft nogle sexsygdomme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sir.Dan skrev, for 1 time siden:

korrekt, men man behøver heller ikke være så systematisk. det kan gøres efter hver kvinde, efter en bestemt mængde tid eller bare efter man føler noget er galt.

Hvis vi alle bare regelmæssigt gik til lægen for sikkerheds check burde tingene fungere.

 

umiddelbart bruger jeg ikke kondom med de piger jeg møder i byen med mindre de vil have jeg gør det, og jeg bliver tjekket regelmæssigt for en sikkerhedsskyld. jeg har endnu ikke haft nogle sexsygdomme.

Tja......

Man kan jo så undre sig over, at alle kampagner for at få begrænset antallet af kønsygdomme handler om at benytte kondom, og ikke at rende og blive testet hver dag. Det skyldes sikkert at der bliver kneppet så meget uden kondom, med forskellige sexpartnerne, at mere check næppe vil gøre det store. Dette skyldes sikkert, at der dels skal gå lidt tid før smitten kan konstateres samt at der i denne periode smittes et betydeligt antal.

Dine to sidste linier viser egentligt ganske godt, hvor det største problem ligger. Folk tror jo kun at man skal beskytte sig hvis man køber sex 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 46 minutter siden:

Tja......

Man kan jo så undre sig over, at alle kampagner for at få begrænset antallet af kønsygdomme handler om at benytte kondom, og ikke at rende og blive testet hver dag. Det skyldes sikkert at der bliver kneppet så meget uden kondom, med forskellige sexpartnerne, at mere check næppe vil gøre det store. Dette skyldes sikkert, at der dels skal gå lidt tid før smitten kan konstateres samt at der i denne periode smittes et betydeligt antal.

Dine to sidste linier viser egentligt ganske godt, hvor det største problem ligger. Folk tror jo kun at man skal beskytte sig hvis man køber sex 

De fleste sex sygdomme hvis ikke dem alle som jeg har forstået, kan jo fjernes hvis man ser det tidligt nok.

 

jeg har mødt folk der har haft en sygdom, den fik de umiddelbart fjernet. så selv hvis du har ubeskyttet sex med en pige fra byen (vel og mærket at man har beskyttelse imod graviditet stadigvæk) og du bliver ramt af sygdommen, kan du jo bare få det fjernet.

så er det jo heller ikke værre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sir.Dan skrev, for 1 minut siden:

De fleste sex sygdomme hvis ikke dem alle som jeg har forstået, kan jo fjernes hvis man ser det tidligt nok.

 

Det er korrekt. Men det gælder stadig at hvis antallet og udbredelsen af kønsygdomme skal ned, så er det vigtigt at folk med skiftende partner og løs sex med fremmede benytter kondom. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sir.Dan skrev, for 7 minutter siden:

jeg har mødt folk der har haft en sygdom, den fik de umiddelbart fjernet. 

så er det jo heller ikke værre.

Sådan en sygdomsfjernere vil jeg gerne have kontakt med. Kan du sende tfn.nr. Fjerner de alle sygdomme?

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, Lige nu:

Det er korrekt. Men det gælder stadig at hvis antallet og udbredelsen af kønsygdomme skal ned, så er det vigtigt at folk med skiftende partner og løs sex med fremmede benytter kondom. :) 

Det er rigtigt, og kondom er heller ikke en dårlig ide overhovedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Sådan en sygdomsfjernere vil jeg gerne have kontakt med. Kan du sende tfn.nr. Fjerner de alle sygdomme?

alt efter hvad det er går du ind, pisser i en kop og får svaret senere.

 

dernæst, igen, alt efter hvad det er kan det være så simpelt som at du skal have nogle piller. få uger senere og så er du klar igen.

Redigeret af Sir.Dan

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus

 

Sir.Dan skrev, 1 time siden:

De fleste sex sygdomme hvis ikke dem alle som jeg har forstået, kan jo fjernes hvis man ser det tidligt nok.

jeg har mødt folk der har haft en sygdom, den fik de umiddelbart fjernet. så selv hvis du har ubeskyttet sex med en pige fra byen (vel og mærket at man har beskyttelse imod graviditet stadigvæk) og du bliver ramt af sygdommen, kan du jo bare få det fjernet.

så er det jo heller ikke værre.

Med respekt for det du skriver, har jeg det lidt vanskeligt med, at du bruger terminologien "fjernes" om sygdomme.

For det er altså ikke blot en "rengøringstankegang" der ligger bag medicinsk behandling, men i høj grad også en forebyggelsestankegang...;)

Det er muligt at du har ret i at sygdommene kan kureres, hvis de konstateres tidligt nok. Men det gælder ikke alle, og navnlig vil jeg her fremhæve en specifikt:

HPV hos piger og drenge - kan på sigt give cancer i livmoderhals, anus, svælg m.m. Ingen ved hvem der er i risikogruppen, men det kan konstateres at antallet af kræfttilfælde er støt stigende...

Du kan ikke teste for HPV ved en blodprøve o.l., men alene ved en celleprøve der viser, når du har cellelforandringerne i kroppen(kræften i et eller andet stadie) - typisk ved et celleskrab fra livmoderhalsen hos kvinder.

Risikoen for overførsel mindskes væsentligt ved brug af beskyttelse, men er ikke helt udelukket.

Eneste middel p.t., udover brugen af  beskyttelse, er forebyggende vaccination. Men langt fra alle er endnu vaccineret, og bliver det måske desværre heller ikke p.g.a. mulige tilfælde af bivirkninger.

Ligeledes gælder det, at visse af kønssygdommene de facto ikke giver symptomer hos den smittede og derfor også kan give alvorlige følger, som nedsættelse eller bortfald af evnen til at få børn - det uanset uanset at sygdommen kureres 100 %.;)

Du har ret i at en regelmæssig test kunne være en ide.

Men når folk ikke har nogen symptomer, går de altså næppe til læge, medmindre de tvinges til det...

Redigeret af Anilingus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sir.Dan skrev, for 2 timer siden:

jeg har mødt folk der har haft en sygdom, den fik de umiddelbart fjernet. så selv hvis du har ubeskyttet sex med en pige fra byen (vel og mærket at man har beskyttelse imod graviditet stadigvæk) og du bliver ramt af sygdommen, kan du jo bare få det fjernet.

så er det jo heller ikke værre.

Øhh.. Okay.. Hmm.. Din tankegang har jeg svært ved at sætte mig ind i.. Især i en verden hvor man ikke kan stole på andre end en selv.. Den pige du knalder uden beskyttelse kan jo være ubeskyttet omkring graviditet.. Stopper du lige op og spørger "er du på pillen.?".? Og selv hvis hun siger ja så kan hun jo lyve.. 

Men når ja.. En uønsket graviditet kan jo også bare "fjernes".. Hmm..

Og er vi virkelig i dagens Danmark ikke mere interesseret i at bevarer hinandens gode helbred end det du fremviser.? 

"Bare" en pille siger du.. Ja det er bare en pille eller 15 eller hvor mange det kræver.. Lige indtil den dag hvor virussen udvikler en resistent fætter som så ikke kan kureres.!!

Hvad fulan sker der med menneskeheden.. Vi har alt mulig fantastisk medicin og så vælger vi er "misbruge" det på den måde.. Bare for at kunne kneppe en pige uden kondom.. Hmm.. Igen jeg frygter edermame den fremtid vi alle gå i møde hvor ganske almindelige sygdomme igen vil være i stand til at tage livet af os fordi vi bare har tænkt "argh skidt pyt" og proppet vores kroppe med medicin..

Men så igen er jeg tolerant nok til at accepterer at du gør tingene på din måde og jeg på min.. Vi er også bare nødt til at tænke længere frem.. Min mor siger altid "Vi har ikke arvet planeten efter vores forældre vi har lånt den af vores børn".. Det er det samme med menneskeheden generelt.. Vi har alle et ansvar for at give alle andre mennesker en så god fremtid som muligt.. Især vores børn.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 13 minutter siden:

Øhh.. Okay.. Hmm.. Din tankegang har jeg svært ved at sætte mig ind i.. Især i en verden hvor man ikke kan stole på andre end en selv.. Den pige du knalder uden beskyttelse kan jo være ubeskyttet omkring graviditet.. Stopper du lige op og spørger "er du på pillen.?".? Og selv hvis hun siger ja så kan hun jo lyve.. 

Men når ja.. En uønsket graviditet kan jo også bare "fjernes".. Hmm..

Og er vi virkelig i dagens Danmark ikke mere interesseret i at bevarer hinandens gode helbred end det du fremviser.? 

"Bare" en pille siger du.. Ja det er bare en pille eller 15 eller hvor mange det kræver.. Lige indtil den dag hvor virussen udvikler en resistent fætter som så ikke kan kureres.!!

Hvad fulan sker der med menneskeheden.. Vi har alt mulig fantastisk medicin og så vælger vi er "misbruge" det på den måde.. Bare for at kunne kneppe en pige uden kondom.. Hmm.. Igen jeg frygter edermame den fremtid vi alle gå i møde hvor ganske almindelige sygdomme igen vil være i stand til at tage livet af os fordi vi bare har tænkt "argh skidt pyt" og proppet vores kroppe med medicin..

Men så igen er jeg tolerant nok til at accepterer at du gør tingene på din måde og jeg på min.. Vi er også bare nødt til at tænke længere frem.. Min mor siger altid "Vi har ikke arvet planeten efter vores forældre vi har lånt den af vores børn".. Det er det samme med menneskeheden generelt.. Vi har alle et ansvar for at give alle andre mennesker en så god fremtid som muligt.. Især vores børn.. 

det er fint at din mor siger sådan, men hvis en pige beder mig om at bruge kondom så gør jeg det naturligvis og jeg har det altid på mig.

Jorden går jo ikke under fordi du har sex med en pige uden kondom.

 

og nej jeg vil ikke kalde dig tolerant, for du har alligevel skrevet en længere skare i en passiv/aggresiv stil om hvorfor det er dybt forkert at man ikke altid bruger kondom, og hvor meget menneskeheden er i stor smerte over valget.

Jeg har til dato ikke haft nogen sygdomme (jeg har kontrolleret et par gange), men jeg kan også tælle dem jeg har været sammen med på halvanden hånd.

Jeg snakker ikke om hvor vidt man skal kondom med en glædespige (hvilket man burde), jeg snakker om hvor vidt man skal ude i byen. og alt efter hvem man er score man ikke nødvendigvis hver eneste gang. jeg høre så til den gruppe mennesker der ikke score helt så ofte så det kan tages hele vejen i byen, så jeg vil meget gerne have hele oplevelsen med hvis jeg kan. igen, med mindre hun gerne vil have jeg bruger kondom, hvilket jeg så gør uden at stille spørgsmålstegn. Jeg stiller ikke spørgsmålstegn da hendes grund for sikker sex er god.

jeg kontrollere reglmæssigt samt når noget føles forkert, og jeg har ikke haft en sygdom endnu. hvis jeg får en, er jeg sikker på at jeg går til lægen så reglmæssigt at det vil blive set tids nok.

Jeg forstår brugen af kondom hvis man hiver den ene dame/mand med hjem efter den anden, for chancen for du rammer en med en sygdom stiger lige pludselig ret meget. men i mit tilfælde, er chancerne nok lavere.

Redigeret af Sir.Dan

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sir.Dan skrev, for 1 minut siden:

det er fint at din mor siger sådan, men hvis en pige beder mig om at bruge kondom så gør jeg det naturligvis og jeg har det altid på mig.

Jorden går jo ikke under fordi du har sex med en pige uden kondom.

 

og nej jeg vil ikke kalde dig tolerant, for du har alligevel skrevet en længere skare om hvorfor det er dybt forkert at man ikke altid bruger kondom, og hvor meget menneskeheden er i stor smerte over mit valg.

Jeg har til dato ikke haft nogen sygdomme (jeg har kontrolleret et par gange), men jeg kan også tælle dem jeg har været sammen med på halvanden hånd.

Vi snakker ikke om hvor vidt man skal kondom med en glædespige, vi snakker om hvor vidt man skal ude i byen. og alt efter hvem man er score man ikke nødvendigvis hver eneste gang. jeg høre så til den gruppe mennesker der ikke score helt så ofte så det kan tages hele vejen i byen, så jeg vil meget gerne have hele oplevelsen med hvis jeg kan. igen, med mindre hun gerne vil have jeg bruger kondom, hvilket jeg så gør uden at stille spørgsmålstegn.

jeg kontrollere reglmæssigt samt når noget føles forkert, og jeg har ikke haft en sygdom endnu. hvis jeg får en, er jeg sikker på at jeg går til lægen så reglmæssigt at det vil blive fjernet fra mig. 

Jeg forstår brugen af kondom hvis man hiver den ene dame/mand med hjem efter den anden, for chancen for du rammer en med en sygdom stiger lige pludselig ret meget. men i mit tilfælde, er chancerne nok lavere.

Der er netop i den her tråd blevet spurgt af TS hvordan man tør købe sex uden kondom.. At du drejer den hen på byture og onenight stands er så en anden ting.. 

Ja du beskytter dig hvis hun spørger om det.. Fordi du fraskriver dig alt ansvar for helbredet.. Altså jer begges.. Og så render du på den forkerte og få en sygdom som så har udviklet sig til en resistent mutation af den "gamle" virus og den når du lige at sprede til et par piger inden du opdager problemet som så også spreder det til et par personer inden de opdager det osv osv osv.. Get my point.? Og i det tilfælde hvor du sidder ved lægen og du har en resistent virus så håber jeg da at du stadig er sikker på at den bliver "fjernet".. 

Nu var halvdelen af mit indslag lige så meget til alle andre der ikke passer på sig selv og deres evt sexpartner(e) som den var til dig.. 

Forresten bliver chancerne aldrig mindre af at man ikke knalder særlig mange.. Man skal jo ikke knalde 5 med sygdommen før man risikerer at få den selv;)..

Men igen dit liv dit valg.. Jeg skal sku ikke dømme nogen.. Jeg siger bare at jeg på ingen måder forstår at man gør det.!

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 17 minutter siden:

Der er netop i den her tråd blevet spurgt af TS hvordan man tør købe sex uden kondom.. At du drejer den hen på byture og onenight stands er så en anden ting.. 

Ja du beskytter dig hvis hun spørger om det.. Fordi du fraskriver dig alt ansvar for helbredet.. Altså jer begges.. Og så render du på den forkerte og få en sygdom som så har udviklet sig til en resistent mutation af den "gamle" virus og den når du lige at sprede til et par piger inden du opdager problemet som så også spreder det til et par personer inden de opdager det osv osv osv.. Get my point.? Og i det tilfælde hvor du sidder ved lægen og du har en resistent virus så håber jeg da at du stadig er sikker på at den bliver "fjernet".. 

Nu var halvdelen af mit indslag lige så meget til alle andre der ikke passer på sig selv og deres evt sexpartner(e) som den var til dig.. 

Forresten bliver chancerne aldrig mindre af at man ikke knalder særlig mange.. Man skal jo ikke knalde 5 med sygdommen før man risikerer at få den selv;)..

Men igen dit liv dit valg.. Jeg skal sku ikke dømme nogen.. Jeg siger bare at jeg på ingen måder forstår at man gør det.!

jo men sandsynligheden for for at slå en 6'er med en terning hvis du kaster den 20 gange er jo højere end hvis du kun kaster den 7 gange, det siger jo sig selv. men jo selvfølgelig kan jeg da godt få en sygdom selv hvis mængden ikke er høj.Lige netop derfor ser jeg god brug i at bruge kondom med købesex, og måske mindre grund til det hvis du finder sammen med en pige der ikke virker til hun har været sammen med helt så mange mennesker.

Og jeg fraskriver mig ikke noget ansvar hvis jeg spørger om hun vil have der skal bruges kondom. du får det til at lyde som om at manden har alt ansvaret i det her, men der skal altså to til tango. 

Jeg lægger ikke pres på dem jeg tager med hjem for at få dem til at sige at det skal være uden kondom. Jeg spørger så pænt som jeg kan og hvis jeg får et svar der hedder at det er lige meget og jeg kan se på hende hun mener det, så bruger jeg det bare ikke. Ydermere hvis jeg får følelsen af at hun siger jeg ikke behøver for at gøre mig glad, bruger jeg det lige så. Hun skal ikke gå med en følelse om at det her er noget gris.

Men hvis nu det så viser sig at enten jeg eller hende havde en sygdom som vi nu begge har, så er jeg ikke lige pludselig den eneste der skal stå skoleret, det er et valg taget af to mennesker. 

Redigeret af Sir.Dan

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 13 timer siden:

Nu er det jo ikke hver dag at man laver statistikker over sexbranchen, men når det sker er der ikke meget der tyder på at udbredelsen af kønssygdomme i sexbranchen er markant større end udenfor. Faktisk er den i Danmark mindre.  

Kan det mon skyldes at det måske kun er de danske prostituerede, der bliver tjekket? Jeg tvivler på at ret mange af de udenlandske bruger tid på at gå til lægen, når de kun er her i tre måneder.

Statistikken siger jo også, at kønssygdomme er eksploderet i østeuropa. Hvorfor mon...? :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sally skrev, for 7 timer siden:

Statistikken siger jo også, at kønssygdomme er eksploderet i østeuropa. Hvorfor mon...? :huh:

Det skyldes vel at disse lande ikke gør ret meget for at oplyse befolkningen samt at befolkningen ikke er meget for at bruge kondom. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren
Sally skrev, for 7 timer siden:

Statistikken siger jo også, at kønssygdomme er eksploderet i østeuropa. Hvorfor mon...? :huh:

hvilken statistik er det her du hentyder til ????...måske er den offentlig, så den kan bruges som dokumentation :)

Redigeret af Grækeren

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sir.Dan skrev, for 10 timer siden:

jo men sandsynligheden for for at slå en 6'er med en terning hvis du kaster den 20 gange er jo højere end hvis du kun kaster den 7 gange, det siger jo sig selv. men jo selvfølgelig kan jeg da godt få en sygdom selv hvis mængden ikke er høj.Lige netop derfor ser jeg god brug i at bruge kondom med købesex, og måske mindre grund til det hvis du finder sammen med en pige der ikke virker til hun har været sammen med helt så mange mennesker.

 

Dit ræsonnement er en lidt sjov størrelse.  På den ene sige tænker du i sandsynligheder antal (købesex) og på den anden i følelser når du scorer en pige (hun virker ikke som om….)

Nu skal vi jo ej heller piske en stemning op, men det er jo netop det med at score ude i samfundet der er den største årsag til at visse kønssygdomme stiger.  Ubeskyttet sex er dejligt, og måske skal der faktisk ikke meget til før udbredelsen vil falde

  1.   Brug kondom ved onenigths
  2.   Brug kondom når man er utro
  3.  Ved nye og spirende forhold. Vent med at droppe kondomet indtil man har styr på hinandens sexvaner

Det vil bestemt også være en god idé, at begge parter bliver testet før de vælger at droppe kondomet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Sir.Dan skrev, for 11 timer siden:

Jeg har til dato ikke haft nogen sygdomme (jeg har kontrolleret et par gange), men jeg kan også tælle dem jeg har været sammen med på halvanden hånd.

kender I ham manden der var med i et spil russisk roulette?

han sagde "nu er det gået godt 5 gange, så jeg kan ikke se risikoen ved at gøre det 6. gang også"...

Del dette indlæg


Link til indlæg
aaisha skrev, for 21 minutter siden:

 

kender I ham manden der var med i et spil russisk roulette?

han sagde "nu er det gået godt 5 gange, så jeg kan ikke se risikoen ved at gøre det 6. gang også"...

Den er nu meget sjov. Dog synes jeg ikke at man skal sammenligne Sir dan scoringer med russisk roulette :) Det handler mere om at lave små adfærdsædringer, for taler vi sex generelt er det utopisk at tro, at hr og fru jensen der har været gift i 10 år, nu skal til at dyrke beskyttet sex onsdag og lørdag. :)

Sex og herunder ubeskyttet sex er dejligt, men rammerne skal være på plads før man smider kondomet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
JenniferRomantica skrev, for 20 timer siden:

Hvad fulan sker der med menneskeheden.. Vi har alt mulig fantastisk medicin og så vælger vi er "misbruge" det på den måde.. Bare for at kunne kneppe en pige uden kondom.. Hmm.. Igen jeg frygter edermame den fremtid vi alle gå i møde hvor ganske almindelige sygdomme igen vil være i stand til at tage livet af os fordi vi bare har tænkt "argh skidt pyt" og proppet vores kroppe med medicin..

Jeg kunne ikke være mere enig med dig JenniferRomantica.

Dog vil jeg gerne pointere, at det ikke er min hensigt at dømme de der vælger at tage chancen uden gummi - its a free country brother...

Personligt har Jennifers indlæg bare givet mig lyst til at fortælle de der ikke måtte vide det, at medicinsk behandling altså ikke altid er sjovt og noget der altid bare lige "fjerner"...;)

Jeg hører til dem der tager noget skrap medicin for en medfødt sygdom, der absolut  ikke har noget med sex at gøre og som i øvrigt heller ikke er smitsom.

Jeg bliver 42 om snart, og har indtil for 3 år siden været sund, rask og energisk.

Behandlingen er nu til tider ved at tage livet af mig, og jeg har sommetider haft lyst til at droppe den igen. Men i så fald vil jeg med stor grad af sandsynlighed forkorte mit tilbageværende liv væsentligt. Og det valg er altså umuligt for et menneske...Så jeg kæmper imod mere end nogensinde med hård fysisk træning, fordi det holder bivirkningerne mere nede hos mig, end ellers.

Jeg har ikke haft nogen mulighed for at undgå min sygdom...for det kan man ikke...

I forhold til sex og sygdomme, så kan man derimod undgå, i hvert fald noget.;)

Tag f.eks. en sygdom som HIV. Hvis du smittes, så kan det godt være du med dagens behandlinger ikke dør, men overlever. Men er du klar over hvilket liv det er du får. Masser af piller og masser af bivirkninger - der til tider tager livet af dig.

Tag f.eks. HPV. Her snakker vi måske kræft. Behandlingen her er fandenmig ikke sjov heller. Kemokur, stråleterapi o.s.v.

Tag f.eks. det at en kønssygdom har gjort det vanskeligt eller umuligt for dig at få børn. Fertilitetsbehandling kan man jo bare få så. Ja, men den er eddermame yderst belastende, såvel fysisk, som psykisk, og så er det jo ikke engang sikkert at den lykkes.

Øvrige kønssygdomme kan behandles bl. a. med pinicillinkure. Men netop derfor skal vi som Jennifer skriver være varsomme med resistensudvikling o.s.v.

Hertil kommer hele diskussionen om uønskede graviditeter...

Som jeg ser det, synes jeg jo det er en gave, at vi ved en relativ simpel handling her, har mulighed for at begrænse såvel vores egen risiko som øvrige skiftende partneres.

Det er en enkel løsning, uden de store bivirkninger...fremfor mulige trælse løsninger med store bivirkninger...:)

 

 

Redigeret af Anilingus

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er jo lidt som med rygere. Vist kan man tage risikoen, men fanden om jeg ikke synes at dem der har fået lungekræft af at ryge, skal betale mere for behandlingen. Der er noget lurt med at samfundet fælles skal betale skadevirkningerne for dem der skider på risikoerne med motiveringen at det går at behandle hvis man rammes. Jo det går i nogle fald at behandle, men det koster og når det handler om antibiotikabehandling så koster det langt mere end penge. Det koster os behandlingsalternativ i fremtiden.

Yes, it's a free country brother, men ikke så frit at du gerne selv betaler for konsekvenserne. Det skal vi helst allesammen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
Bananas skrev, for 28 minutter siden:

Det er jo lidt som med rygere. Vist kan man tage risikoen, men fanden om jeg ikke synes at dem der har fået lungekræft af at ryge, skal betale mere for behandlingen. Der er noget lurt med at samfundet fælles skal betale skadevirkningerne for dem der skider på risikoerne med motiveringen at det går at behandle hvis man rammes. Jo det går i nogle fald at behandle, men det koster og når det handler om antibiotikabehandling så koster det langt mere end penge. Det koster os behandlingsalternativ i fremtiden.

Yes, it's a free country brother, men ikke så frit at du gerne selv betaler for konsekvenserne. Det skal vi helst allesammen.

Principielt enig.

Dog synes jeg det fremfor rygning er mere velvalgt, at  sammenligne med de der kører bil uden at have  spændt sikkerhedsselen.

Her har du et valg, der uden det store besvær, definitivt betyder forskel på liv, grøntsag eller død..;)

Rygning koster jo trods alt penge, som for en væsentlig dels vedkommende havner i fælleskassen...

 

Redigeret af Anilingus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Anilingus skrev, 1 time siden:

Dog vil jeg gerne pointere, at det ikke er min hensigt at dømme de der vælger at tage chancen uden gummi - its a free country brother...

Jeg har skam heller ikke været interesseret i at dømme nogen.. Bare prøve at åbne øjnene på dem der tror man bare kan fortsætte på den måde mange vælger at leve på uden det få konsekvenser for fremtiden.. Mine børn vokser op i en verden hvor deres børn måske vil kunne dø af noget så enkelt som en halsbetændelse fordi virusser og bakterier har udviklet sig.. Fordi man skulle jo kunne "få hele oplevelsen".. Hmm.. 

Men som du siger så er den en fri verden.. Og man skal gøre hvad man vil så længe det ikke er til skade for andre.. Om dette så er til skade for andre kan man så diskuterer i al evighed.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
JenniferRomantica skrev, for 17 minutter siden:

Jeg har skam heller ikke været interesseret i at dømme nogen.. Bare prøve at åbne øjnene på dem der tror man bare kan fortsætte på den måde mange vælger at leve på uden det få konsekvenser for fremtiden.. Mine børn vokser op i en verden hvor deres børn måske vil kunne dø af noget så enkelt som en halsbetændelse fordi virusser og bakterier har udviklet sig.. Fordi man skulle jo kunne "få hele oplevelsen".. Hmm.. 

Men som du siger så er den en fri verden.. Og man skal gøre hvad man vil så længe det ikke er til skade for andre.. Om dette så er til skade for andre kan man så diskuterer i al evighed.. 

Undskylder Jennifer, hvis du har læst det jeg skrev, som at jeg skulle mene du dømmer nogen.

Jeg skrev det for at sige, at jeg ikke ønsker at dømme nogen - men blot ligesom du undres lidt over de holdninger der luftes i tråden...

Jeg synes du er såre fornuftig i din tilgang...at man ikke bare altid bare kan "fjerne" det igen ...

Det sagt af en mand, der om nogen ved at medicinsk behandling langtfra er gratis, altid...;)

Redigeret af Anilingus

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, den 10/4/2017 at 12:09:

Men er hun overhovedet ægte??

Du har selv kommenteret i en tråd, hvor hendes ægthed bekræftes ...

Sir.Dan skrev, den 10/4/2017 at 17:11:

Hvis vi alle bare regelmæssigt gik til lægen for sikkerheds check burde tingene fungere.

Hvad hjælper det på fx herpes og hiv (foruden hpv som allerede er nævnt)?

JenniferRomantica skrev, den 10/4/2017 at 23:33:

Forresten bliver chancerne aldrig mindre af at man ikke knalder særlig mange..

Du dumpede i sandsynlighedsregning? :lol: Eller OK - chancen er den samme hver gang (alt andet lige) og dermed er chancerne også lige store ...

 

aaisha skrev, den 11/4/2017 at 11:01:

kender I ham manden der var med i et spil russisk roulette?

han sagde "nu er det gået godt 5 gange, så jeg kan ikke se risikoen ved at gøre det 6. gang også"...

Hvis han ruller tromlen hver gang, så holder billedet (bortset fra sandsynligheden for så voldsomme konsekvenser)  - ellers er det ikke en analogi.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 18 minutter siden:

Du dumpede i sandsynlighedsregning? :lol: Eller OK - chancen er den samme hver gang (alt andet lige) og dermed er chancerne også lige store ...

Der skal jo kun en enkel gang til for at blive smittet.. Det lærte jeg på den hårde måde da jeg var 15.. Med en "seksuelt overført sygdom" der vare 18 år.. Hahaha.!!! Jaja.. Jeg har en underlig humor.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...