Hop til indhold
FlowerPower

Sex uden.....

Recommended Posts

JenniferRomantica skrev, for 6 minutter siden:

Der skal jo kun en enkel gang til for at blive smittet.. 

Ja, men det har ikke noget med chancen at gøre. Bortset fra at den er nul ved nul gange og forskellig fra nul ved en enkel gang.

Hvis du slår med terning kan du i første slag slå en sekser eller noget andet. Chancen for at du slår mindst en sekser er selvfølgelig større (men aldrig 100%), hvis du slår hundrede slag end hvis du kun slår et - også selvom du engang for mange år siden oplevede at slå en sekser i første slag.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 35 minutter siden:

Ja, men det har ikke noget med chancen at gøre. Bortset fra at den er nul ved nul gange og forskellig fra nul ved en enkel gang.

Hvis du slår med terning kan du i første slag slå en sekser eller noget andet. Chancen for at du slår mindst en sekser er selvfølgelig større (men aldrig 100%), hvis du slår hundrede slag end hvis du kun slår et - også selvom du engang for mange år siden oplevede at slå en sekser i første slag.

Derfor skal der jo stadig ikke mere end en gang til..

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, Lige nu:

Derfor skal der jo stadig ikke mere end en gang til.. I russisk roulette bliver chancerne jo heller ikke bedre jo flere gange den har klikket.. Hehe.. 

Det er sort snak. Der skal også kun en række til at vinde i lotto, men det siger intet om chancen, vel? Chancerne i russisk roulette afhænger af, om man ruller tromlen hver gang (som jeg allerede har skrevet).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 1 minut siden:

Det er sort snak. Der skal også kun en række til at vinde i lotto, men det siger intet om chancen, vel? Chancerne i russisk roulette afhænger af, om man ruller tromlen hver gang (som jeg allerede har skrevet).

Chancen er den samme.. Sandsynligheden er måske noget andet.!! Der er forskel på de to ting.. Det er mere sandsynligt at du slår en sekser på 100 slag end på 1 men derfor har du stadig lige så stor chance for det med kun et slag fordi der kun skal et slag til jo.. 

Netop derfor redigerede jeg.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, den 10/04/2017 at 15:42:

Jeg tror at grunden til at de tør er at kønssygdomme bliver anset som mere eller mindre ufarlige sådan hen af "arghmen jeg tager en 14 dages penicillin kur og så det slut" ( nu ved jeg intet om det da jeg aldrig har haft sådan en dårligdom så jeg kender ikke til hvordan man slipper af med dem igen.. Hahaha).. Jeg bliver tjekket fast hver 3 måned og hvis der sker et uheld tager jeg til lægen 7-10 dage efter og bliver tjekket.. Jeg gør så heller ikke noget uden.. Men det er min hypotese at det er grunden til at man tør..

bortset fra de glemmer at der findes resistent gonorré. så det ligemeget med penicillin kuren, da den næppe virker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, Lige nu:

Chancen er den samme.. Sandsynligheden er måske noget andet.!! Der er forskel på de to ting.. Det er mere sandsynligt at du slår en sekser på 100 slag end på 1 men derfor har du stadig lige så stor chance for det med kun et slag fordi der kun skal et slag til jo.. 

Chancen er den akkumulerede sandsynlighed for hvert forsøg. Som vi allerede har fastslået, så er chancen/sandsynligheden den samme i hvert enkelt forsøg. Med flere forsøg stiger sandynligheden for "gevinst" (det efterspurgte udfald) i sagens natur. Det vil man, hvis man bruger sproget normalt, udtrykke ved at sige, at sandsynligheden eller chancen for gevinst stiger.

Din skelnen er noget du selv har fundet på eller bare en misforståelse.

Din pointe om at der kun skal en gang til er intetsigende om såvel chance som sandsynlighed i både normal og din sprogbrug. Nu prøver jeg at sætte det endnu mere på spidsen:

Lad os for sjov sige, at chancen for at blive smittet  med en kønssygdom ved ubeskyttet sex er lige så stor som chancen for at vinde hovedgevinsten i Eurojackpot, og chancen for at blive kørt over, hvis man krydser HC Andersens Boulevard for rødt lys i myldretiden er lige så stor som at slå en sekser med en terning. Så kan du jo igen sige "Der skal kun en enkel gang til for at blive smittet og der skal kun en enkelt gang til for at blive kørt over". Men "chancen" for at der sker noget ubehageligt er grotesk meget større i det ene tilfælde, er vi vel enige om? Og derfor er det meningsløst at sige "Der skal kun en gang til."

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, 1 time siden:

Der skal jo kun en enkel gang til for at blive smittet.. Det lærte jeg på den hårde måde da jeg var 15.. Med en "seksuelt overført sygdom" der vare 18 år.. Hahaha.!!! Jaja.. Jeg har en underlig humor.. 

Er de 18 år så snart gået ? :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 4 minutter siden:

Okay.. Lige så snart jeg køber lotto har jeg en chance for at vinde.. Men sandsynligheden er ikke særlig god.. Kan du se forskellen.? 

Du kunne lige så godt have skrevet: "Lige så snart jeg køber lotto er der en sandsynlighed for at jeg vinder, men chancen er ikke særlig god."

Den eneste forskel på ordene er, at "sandsynlighed" er neutralt, mens "chance" oprindeligt kun bruges om et udfald, som er gunstigt. Man kan altså ikke tale om "chancen for at dø" (medmindre man går i selvmordstanker). Imidlertid bruger folk, herunder dig, "chance" i flæng også om ugunstige udfald, så det er ved at blive lige så neutralt som "sandsynlighed." Det rigtige ord om sandsynlighed for ugunstige udfald er "risiko."

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 2 minutter siden:

Du kunne lige så godt have skrevet: "Lige så snart jeg køber lotto er der en sandsynlighed for at jeg vinder, men chancen er ikke særlig god."

Den eneste forskel på ordene er, at "sandsynlighed" er neutralt, mens "chance" oprindeligt kun bruges om et udfald, som er gunstigt. Man kan altså ikke tale om "chancen for at dø" (medmindre man går i selvmordstanker). Imidlertid bruger folk, herunder dig, "chance" i flæng også om ugunstige udfald, så det er ved at blive lige så neutralt som "sandsynlighed." Det rigtige ord om sandsynlighed for ugunstige udfald er "risiko."

 

Det vist et spørgsmål om synspunkter.. Jeg finder det jeg sagde mest grammatisk korrekt hvor du mener at det egentlig er lige meget med formuleringen.. 

Og så snakkede vi vel med lotto om et gunstigt udfald.. Derfor er chance vel det rette ord at bruge.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
JenniferRomantica skrev, for 12 minutter siden:

Ej kun de 11 indtil videre.. Hahaha.. Men med den opførsel "sygdommen" ligger for dagen efterhånden er jeg ikke sikker på den holder 18 år.. Hahaha.. 

Sandsynligheden taler så for, at du er 26 år gammel og har mindst en dreng eller pige på 11 år.:P

Redigeret af Anilingus

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, Lige nu:

Det vist et spørgsmål om synspunkter.. 

Nej. Den opfattelse du har er objektivt forkert. Det er ikke spor relativt. Det lader til du bruger "chancen" om "enten sker det eller også sker det ikke" uafhængigt af sandsynligheden for de to udfald. Det kan man kun, hvis man taler ubestemt, altså skriver "en chance." Lige så snart du taler bestemt, altså skriver "chancen" så kan du ikke tale om den uafhængigt af den faktiske sandsynlighed. Eksempel:

"Uanset om jeg boller ubeskyttet med 100 eller kun med 1 så er der en chance (risiko) for at jeg bliver smittet."
"Hvis jeg boller ubeskyttet med 100 så er chancen (risikoen) for at blive smittet større end hvis jeg boller ubeskyttet med 1" 

JenniferRomantica skrev, Lige nu:

Jeg finder det jeg sagde mest grammatisk korrekt hvor du mener at det egentlig er lige meget med formuleringen.. 

Det handler om semantik, ikke om grammatik - bortset fra det jeg siger om bestemt og ubestemt :-)

 

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=sandsynlighed

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=chance

Del dette indlæg


Link til indlæg
Anilingus skrev, for 4 minutter siden:

Sandsynligheden taler så for, at du er 26 år gammel og har mindst en dreng eller pige på 11 år. :P

27:P.. Og en pige.. Må da næsten give sig selv når man snakker om dårlig opførsel som snarligt udsmidningsgrundlag.. Og hun var stadig så sød da hun var 4 og 8 at jeg valgte at fortsætte forøgningen.. Hahaha..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 1 minut siden:

Det danske sprog er en underlig størrelse.

Vi har hver  vores definition  af, hvad ord egentlig betyder.

Det er vist det man kalder man et paradoksalt udsagn. For enten skal det tages for pålydende (altså læses med de definitioner, man kan slå op i en ordbog) og så er det jo i sagens natur forkert. Eller også må vi tro at det betyder noget andet end vi tror og derfor er det også forkert :-).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 12 minutter siden:

Nej. Den opfattelse du har er objektivt forkert. Det er ikke spor relativt. Det lader til du bruger "chancen" om "enten sker det eller også sker det ikke" uafhængigt af sandsynligheden for de to udfald. Det kan man kun, hvis man taler ubestemt, altså skriver "en chance." Lige så snart du taler bestemt, altså skriver "chancen" så kan du ikke tale om den uafhængigt af den faktiske sandsynlighed. Eksempel:

"Uanset om jeg boller ubeskyttet med 100 eller kun med 1 så er der en chance (risiko) for at jeg bliver smittet."
"Hvis jeg boller ubeskyttet med 100 så er chancen (risikoen) for at blive smittet større end hvis jeg boller ubeskyttet med 1" 

Det handler om semantik, ikke om grammatik - bortset fra det jeg siger om bestemt og ubestemt :-)

 

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=sandsynlighed

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=chance

Jeg tror egentlig ikke vi nogensinde bliver enige om det.. Hahaha.. Derfor så tror jeg hellere vi må lade være med at afsporer tråden yderligere.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden:

Helt enig^_^..

Hvordan kan du vide det? :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Anilingus skrev, for 19 minutter siden:

Sandsynligheden taler så for, at du er 26 år gammel og har mindst en dreng eller pige på 11 år.:P

Sandsynligheden for at hun 27 år og ikke 26 år, er større når man tillægger 9 mdr. graviditet. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
JenniferRomantica skrev, for 17 minutter siden:

27:P.. Og en pige.. Må da næsten give sig selv når man snakker om dårlig opførsel som snarligt udsmidningsgrundlag.. Og hun var stadig så sød da hun var 4 og 8 at jeg valgte at fortsætte forøgningen.. Hahaha..

Okay,

Jeg tog chancen for at jeg ramte rigtigt,

men

også gerne risikoen for, at det så viste sig at du var 27 og havde mere end 1 barn. :D

Har lige haft et par forrygende påskedage med mine 3 nevøer på 5, 3 og 1 1/2 år...De kan sgu holde en til ilden hele tiden...

Må også se selv at få nogen, på trods af den til tider mindre gode opførsel børn også kan lægge for dagen og natten...;)

 

 

Redigeret af Anilingus

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 2 minutter siden:

Hahaha.. Er du lidt kontrær.? 

Næh, men han skrev jo "Vi har hver  vores definition  af, hvad ord egentlig betyder." Hvordan er det så muligt at vide om man er enig? Det er umuligt at vide, hvad han mener, eller ...?

EDIT: Undskyld, jeg kom til at skrive "Næh" - jeg aner jo ikke, hvad du egentlig mener med "kontrær" - så jeg kan reelt ikke svare.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
TheVoice skrev, for 2 minutter siden:

Sandsynligheden for at hun 27 år og ikke 26 år, er større når man tillægger 9 mdr. graviditet. :)

Touché:P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 1 minut siden:

Næh, men han skrev jo "Vi har hver  vores definition  af, hvad ord egentlig betyder." Hvordan er det så muligt at vide om man er enig? Det er umuligt at vide, hvad han mener, eller ...?

Jeg er enige i at vi har hver hvor definition.. Det hvis ikke sværere end det;)..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...