Hop til indhold
Guest Kinky Jill

Sikkersex eller en fest ved gangbang u/gummi - Hvor er fornuften ?

Recommended Posts

NoBS skrev, for 23 minutter siden:

Ikke for at være overdrevet negativ - for debatten er såmænd vigtigt nok. Men den føles efterhånden som rigor mortis tilsat uvidenhed krydret med at inkompetence.

Debatten kan gøres helt ufatteligt kort.

Lad være at dyrke ubeskyttet sex - du risikerer at blive syg af det.

Folk har jo forskellig vurdering af risiko, så det kræver jo en forklaring hvis man vil ændre på tingenes tilstand. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Test jer - det er langt bedre end gummi
Vi taler om en population med meget lille chance for at møde en smittet - Vær sikker på at DU er clean - det er det bedste man kan gøre.

 

Slut på Statistik undervisningen :-)

 

Data:

Gonore og Syfilis - omkring 1000 tilfælde årligt
http://www.dst.dk/pukora/epub/upload/22258/headword/dk/71.pdf

Klamydia - faldende til 2013 - ser nu ud til at ligge ret stabilt omkring de 30000+ tilfælde
http://www.ssi.dk/Smitteberedskab/Sygdomsovervaagning/Sygdomsdata.aspx?sygdomskode=KLAM&xaxis=Aar&show=&datatype=Laboratory&extendedfilters=False#HeaderText
 

 

 

Redigeret af Brandmand

Del dette indlæg


Link til indlæg
Brandmand skrev, for 10 minutter siden:

Test jer - det er langt bedre end gummi
Vi taler om en population med meget lille chance for at møde en smittet - Vær sikker på at DU er clean - det er det bedste man kan gøre.

 

Slut på Statistik undervisningen :-)

 

Data:

Gonore og Syfilis - omkring 1000 tilfælde årligt
http://www.dst.dk/pukora/epub/upload/22258/headword/dk/71.pdf

Klamydia - faldende til 2013 - ser nu ud til at ligge ret stabilt omkring de 30000+ tilfælde
http://www.ssi.dk/Smitteberedskab/Sygdomsovervaagning/Sygdomsdata.aspx?sygdomskode=KLAM&xaxis=Aar&show=&datatype=Laboratory&extendedfilters=False#HeaderText
 

 

 

arrh tror nu godt du kunne få udbytte af lidt statistik undervisning, hahaha :D

Alene på den statistik du henviser til over klamydia, er stigningen fordoblet over de sidste 15 år..

 

Redigeret af Ida sunshine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kinky Jill
Brandmand skrev, for 21 minutter siden:

Test jer - det er langt bedre end gummi
 

Friheden uden gummi, eller komme til at se sådan her ud :-D Når nej det er jo kun naboen der bliver ramt ikke dig. Måske ikke i nu... 
Og der er mange flere lærker billeder på google ;-)

https://www.google.dk/search?q=Kønssygdomme&espv=2&biw=1366&bih=662&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwisooSdga3PAhUMFiwKHS5CAycQ_AUIBigB#imgrc=_

Herpes på manden kønsorganern-1.jpg

kondylomer.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

For ej at glemme det utal af underlivsbetændelserog skedekatar med dertil hørende markant sandsynlighed For at blive steril. 

Er Følesen af et gummi virkeligt værd at risikere et andet menneskes liv for ?

Det burde virkeligt 100% alvorligt være ulovligt at udføre og købe sig til det her i dk. 

Jeg er normalt ikke smagsdommer - men hvis man tænker SÅ egoistisk meget med pikken så fortjener man simpelthen også at få en bøde der kan mærke meget meget længe.

Ingen kvinder er så vilde med sæd at de sætter deres liv på spil for det - ihvertfald når vi taler om løbe sex.

Samleje uden gummi er et udspring af finanskrisen.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kinky Jill skrev, for 25 minutter siden:

Friheden uden gummi, eller komme til at se sådan her ud :-D Når nej det er jo kun naboen der bliver ramt ikke dig. Måske ikke i nu... 
Og der er mange flere lærker billeder på google ;-)

https://www.google.dk/search?q=Kønssygdomme&espv=2&biw=1366&bih=662&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwisooSdga3PAhUMFiwKHS5CAycQ_AUIBigB#imgrc=_

Herpes på manden kønsorganern-1.jpg

kondylomer.jpg

Hvis de billeder ikke kan få dem til at bruge gummi, så er der ingen ting der kan!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kinky Jill
AalborgLook skrev, for 1 minut siden:

Hvis de billeder ikke kan få dem til at bruge gummi, så er der ingen ting der kan!

sådanne billeder har været fremme i mange år. 
 Det der mangles er nok øjne der vil se dem, og for nogle desværre mærke det på ens egen krop, samt flov-heden og komme hjem til kone 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tass

@Kinky Jill I min forholdsvis korte tilstedeværelse her på Eroguide, har dette emne været oppe mange gange, med varierende udfald, personangreb, misforståelser mv. Til dato har det dog aldrig været håndteret så godt som du formår i denne tråd. Respekt :wub:

No rubber, No go. :!:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

DISCLAIMER: Folk må træffe deres egne valg, men det skal være på et ordentligt grundlag, hvor andre folks "fakta," der snarere er lommefilosofi mixet op med uvidenhed helst ikke skal få indflydelse. Derfor den her:

 

 

Ferdinand skrev, for 4 timer siden:

Når det så er sagt, så er jeg mere enig med Brandmanden omkring de risici der er ved ubeskyttet sex

Selvom du har fået at vide, at hans påstand er lodret forkert? Velkommen til det post-faktuelle ...

Ferdinand skrev, for 4 timer siden:

hvis vi taler HIV og Aids så er den nærmest ikke eksisterende længere, lige som det jo iøvrigt ikke længere er en fatal sygdom, da der er gode behandlingsmetoder.

Du sammenblander begreber. AIDS (hiv-infektion) er i højeste grad fatalt. Det tager bare længere tid, fordi man ved at spise en større mængde piller hver/hveranden dag hele livet og leve med en række bivirkninger kan udskyde døden ret længe. Men man dør som regel af infektionen/behandlingen, medmindre et trafikuheld eller lign. støder til (fx på grund af de kognitive svækkelser infektionen kan medføre).

Men sandsynligheden for at en tilfældig partner, selv til et GB uden gummi, både er hiv-smittet og så dårligt behandlet at vedkommende smitter, den er nok ret lille.

Ferdinand skrev, for 4 timer siden:

At det modsatte skulle være tilfældet synes jeg i så fald man skulle fortælle de praktiserende læger - jeg kender et par stykker som siger at man næsten aldrig ser noget - det meste er koncentreret omkring narko-miljøet omkring københavn -

Du så ikke linket i Idas indlæg? Det er sådan praktiserende læger informeres: Via SSI's EPI-nyt. Her er det seneste om Gonorre: http://www.ssi.dk/Aktuelt/Nyhedsbreve/EPI-NYT/2016/Uge 38 - 2016.aspx Bemærk fx medianalderen for smittede kvinder: 22!

Fortæl dine bekendte at de skal huske at lave deres lektier.

Brandmand skrev, for 2 timer siden:

Test jer - det er langt bedre end gummi
Vi taler om en population med meget lille chance for at møde en smittet - Vær sikker på at DU er clean - det er det bedste man kan gøre.

Dit råd giver nul mening. Det er simpelt hen vrøvl, sorry. Det bedste man kan gøre er selvfølgelig at beskytte sig (og andre). At chancen for, at en partner er smittet, er lav, gør det ikke til bedre prævention at teste sig. Svarer til, hvis kvinder dropper antikonception og bare lader sig teste og får en abort, hvis uheldet er ude. Danske mænds sædkvalitet er jo alligevel så ringe.
 

Brandmand skrev, for 2 timer siden:

Data:

Gonore og Syfilis - omkring 1000 tilfælde årligt
http://www.dst.dk/pukora/epub/upload/22258/headword/dk/71.pdf

Klamydia - faldende til 2013 - ser nu ud til at ligge ret stabilt omkring de 30000+ tilfælde
http://www.ssi.dk/Smitteberedskab/Sygdomsovervaagning/Sygdomsdata.aspx?sygdomskode=KLAM&xaxis=Aar&show=&datatype=Laboratory&extendedfilters=False#HeaderText
 

 

Hold nu k... dst's metode er helt i skoven - de fanger kun en brøkdel af Gunnar-fundene. Jf mit link til EPI-nyt var der knap 2.800 tilfælde sidste år og ikke de ca. 1.100 DST kan tælle pga metoden. Der var over 900 tilfælde alene blandt kvinder under 30 år!

Og kan du ikke lige forklare, hvilken statistisk analysemetode du brugte, da du kom frem til, at klamydia er stabiliseret? De variationer kan skyldes et hav af faktorer, herunder test-tilbøjelighed, som kan påvirkes af kampagner. Svjh var der kampagner i 2009 og i 2014 - og i det lys er det forstemmende med stigning i både 2014 og 2015. Det kan næppe forklares alene med hyppigere test, men må også skyldes at der er et smittereservoir. Selv hvis det skulle være stabiliseret så er det på et temmelig højt niveau.

 

AalborgLook skrev, for 1 time siden:

Hvis de billeder ikke kan få dem til at bruge gummi, så er der ingen ting der kan!

Ked at at sige det, men gummi beskytter ikke så godt mod hpv, fordi det kan sidde der, hvor gummiet ikke dækker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 1 minut siden:

Kører der ikke en kampagne lige nu, med at 9/10 gerne vil høre at sex partneren foreslår brug af kondom? 

Det er måske lidt højt sat, ud fra denne tråd :D 

Jo, det er en årlig "kun med kondom"-kampagne, der kørte i de to foregående uger, men ikke en kampagne, der opfordrer til at blive testet for klamydia. Den går mere på at forebygge ved at bruge gummi.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pikken skrev, for 1 minut siden:

Det kan vel også ske hvis en GP har SuperFransk på menuen ! 

Ja, men dels er risikoen lavere for at hun bliver smittet end ved hhv. vaginalt og især analt samleje, fordi munden har et naturligt forsvar (heldigvis - vi putter jo en del ting derind - vores fingre ikke mindst!) Dels er risikoen for at give noget videre den vej også meget lavere, herunder vil en infektion den vej sjældent være symptomfri. Alt i alt er risikoen for smittespredning via SF derfor grotesk meget lavere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 56 minutter siden:

Jo, det er en årlig "kun med kondom"-kampagne, der kørte i de to foregående uger, men ikke en kampagne, der opfordrer til at blive testet for klamydia. Den går mere på at forebygge ved at bruge gummi.

Det er rigtigt nok, men hvis 9/10 brugte kondom fra i morgen af, så ville tallene for smittede af kønssygdomme da være faldende, gætter jeg på. 

Så de 9/10 holder vel ikke?

Eller er det den samme flok, som bliver smittet 6 gange om året :ph34r:

Edit: 

Ja ok, vil gerne høre, er selvfølgelig ikke det samme, som at det rent faktisk sker. 

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Pikken skrev, for 56 minutter siden:

NÅ ! Men "risikoen" er der vel uanset ? Eller ikke hos en "autoriseret" GP ! ?? 

Er du ligeglad med at noget så simpelt som en underlivsbetændelse osv kan gøre pigen steril ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 1 minut siden:

 

Måske et sideemne, men hvordan fanden får man gonore i øjnene ? :shock:

På forhånd tak, Hr, Netdoktor :) 

Hvis man tager sit glasøje ud .... Sex i øjet kaldes ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 10 minutter siden:

Er du ligeglad med at noget så simpelt som en underlivsbetændelse osv kan gøre pigen steril ? 

Nej ! Jeg tænker generelt, jeg afsporer ikke med andre argumenter ! 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej.

Stigningen af kønssygdomme er ikke stigende som sådan, der er bare flere, som bliver testet nu, fordi det er nemmere og hurtigere.

Idag tager det cirka 3 timer at teste for Chlamydia/gonokokker, hvor før i tiden ville det tage 1 til 2 dage. Derudover kan man som mand aflevere en urin-prøve i stedet for at skulle have en podepind op i urinrøret, hvilket nok gør at mange flere drenge/mænd bliver testet nu.

Jeg tror ikke at man kan ændre de folk, som knalder uden beskyttelses holdning omkring det, selvom de kender risikoen. Ligesom med rygning, solarie forbrug, stoffer, alkohol osv.

Hvis der bare er information tilgængelig, så må det være folks eget valg.

Da jeg har arbejdet med diagnostik af kønssygdomme, så synes jeg at det pågældende GB lyder lidt som en gang russisk roulette med helbredet.

Godt knald.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er så få sygdomme man kan beskytte sig mod.
Og hvorfor ikke beskytte sig mod de fleste kønssygdomme mens man kan?


Livet er for kort til, at blive podet i kønsdelene.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Pikken skrev, for 30 minutter siden:

Nej ! Jeg tænker generelt, jeg afsporer ikke med andre argumenter ! 

 

Du bad om debat på debat siden. Jeg spørger dig om noget - og så kalder du det en afsporing ? 

Jeg forstår slet ikke behovet for IKKE at passe på hinanden. At ville udsætte hinanden for sygdomme osv....for hvad ? Penge og 2 min nydelse ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...