Hop til indhold
3Forever

Sprogpoliti på eroguide

Recommended Posts

Hej

Jeg oprettede en tråd i generel debat om en sugarbabe som ikke kun se, at det hun lavede var prostitution. 

Jeg kom ved en fejl til at kalde hende "pige barnet" og det resulterede i at min tråd blev stemplet som irrelevant af en bedrevidende sprog betjent. Jeg beklager virkelig sprogbrugen og jeg garanterer for at jeg ikke mente noget nedladende med det. 

Jeg synes det er en kedelig tendens på eroguide at alting skal pakkes ind og man sådan skal passe på med at træde andre over fødderne. 

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
3Forever skrev, for 11 minutter siden:

Jeg synes det er en kedelig tendens på eroguide at alting skal pakkes ind og man sådan skal passe på med at træde andre over fødderne. 

Du må ikke tage enhver fjollet kommentar herinde så alvorligt.

Jeg kiggede på dit indlæg, som du omtaler, hvor du linker til en artikel om en 26-årig sugardater. Der er overhovedet ikke noget at komme efter. Glem det.

-Ledvogter

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tass

Det er jo ikke kun her, men overalt det foregår. Folk vælger selv at ligge en mening i noget der skrives i stedet for at gå ud fra det der menes fra autoren. (eller spørge efter hvad der menes...)

Kedelig tendens ja, men hvis alle bare ignorere dem opnår de ikke den effekt man må gå ud fra de er ude efter ;-) som du jo os gjorde i sidste ende..

God aften derude :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun
Ledvogter skrev, for 14 minutter siden:

Du må ikke tage enhver fjollet kommentar herinde så alvorligt.

Det gør det jo ikke ligefrem lettere at klare sig herinde uden skrammer i form af f.eks. en advarsel. Det afhænger desværre alt for ofte af en moderators humør om man får en.

Redigeret af Søren Brun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tag det nu ikke så tungt igen.

Jeg har også været udsat for samme bedrevidende sprogbetjent med grønlige tendenser.

Det er næppe sidste gang vedkommende optræder på scenen her på lille EF

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
3Forever skrev, for 34 minutter siden:

Hej

Jeg oprettede en tråd i generel debat om en sugarbabe som ikke kun se, at det hun lavede var prostitution. 

Jeg kom ved en fejl til at kalde hende "pige barnet" og det resulterede i at min tråd blev stemplet som irrelevant af en bedrevidende sprog betjent. Jeg beklager virkelig sprogbrugen og jeg garanterer for at jeg ikke mente noget nedladende med det. 

Jeg synes det er en kedelig tendens på eroguide at alting skal pakkes ind og man sådan skal passe på med at træde andre over fødderne. 

Sprogpoliti?? Det sprog man bruger siger noget om det verdensbillede man dyrker. Især på forum, hvor sproget er det eneste man kan aflæse ved hinanden.

Det har ikke noget med politiskab at gøre, men med nuancer og ordvalg. Hvis du ikke vil blive misforstået pga de ord du vælger, burde du måske vælge orden med mere omhu, eller lade være med at skrive. 

At kalde en voksen kvinde for pigebarn er overlegent, Hvis du kan forstå det er det jo bare at indrømme i selve tråden at det var dumt.

Hvis du ikke kan forstå det, så kan du heller ikke forstå sprogets kraft, og så er der kun tilbage at beklage sig over politibetjenter. 

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det hedder altså pigebarnet i et ord og ikke to ord! Og ham svenskeren gider jeg slet ikke at hjælpe, når han ikke kan bøje politibetjent! Herregud, jeg kender et hav af mennesker, der siger pigebarnet. Og meningen med ordet er, at det er en meget ung kvinde. Jeg kan slet ikke se, at det skulle være overlegent farbror (ja, banan, det er dig, som jeg kalder farbror).

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg
Fisseslikkeren skrev, for 11 minutter siden:

Det hedder altså pigebarnet i et ord og ikke to ord! Og ham svenskeren gider jeg slet ikke at hjælpe, når han ikke kan bøje politibetjent! Herregud, jeg kender et hav af mennesker, der siger pigebarnet. Og meningen med ordet er, at det er en meget ung kvinde. Jeg kan slet ikke se, at det skulle være overlegent farbror (ja, banan, det er dig, som jeg kalder farbror).

:-D Der kom en riktig sprogbetjent (og hjalp mig så jeg næste gang bøjer betjenterne ret og rigtigt).

Farbror Banan tror ikke at en kvinde på 25 opfatter det at kaldes pigebarn som særligt positivt, især ikke hvis budskapet er at hun ikke forstår et eller andet.

Uanset hvor stort et hav af mennesker du kender.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan lade "sæderne forfalde" med mere eller mindre bevidst accept. Jeg vil til stadighed have den overbevisning, at det skal være med "mere".  Men dog er det stadig, desværre, en beslutning der træffes, om at vi enes om en lavere fællesnævner, hvor man skriver i umiddelbar affekt, udelukkende med egen vinding for øje, og, efter min mening, ikke med en fornøden respekt for hverken fællesrummet, og værre endnu, for et/de mennesker man jo bør vide er modtagere/emne af ens skriv.


Lad flyde, hvad flyde skal. Gør det dog bare i det mindste bevidst og med ærlighed. At betegne et voksent menneske som et barn, er i min optik, aldrig ment med respekt.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sikke dog en masse snik snak , der vist skyldes at en sugarbabe blev omtalt som et  pigebarn.

At omtale en sugarbabe som et barn er jo netop helt korrekt . 

Ordet "babe"  betyder jo lige netop barn/baby .

Ordet pigebarn kan også opfattes ret positivt hvis man siger det til en moden kvinde .

I øvrigt er menneskers hjerner først færdigudviklede omkring 25-års alderen og derfor kan man vel godt betragte et så ungt menneske som et barn .

 

 

 

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg

helt ærligt, det jo bare ord, utroligt at folk herinde kan bruge så langt tid på at vende og dreje et ord og om det er skrevet korrekt og bøjet rigtigt. 

folk der skriver herinde kommer jo fra alle lag i samfundet, og bor forskellige steder i landet, hvor man skriver og taler på forskellige måder, 

hvis onkel morfar på 86 siger pigebarn om en på 25 til en 70 års fødselsdag er det jo lige pludselig ok!!

sådan er det ihvertfald der hvor jeg kommer fra..

det danske sprog er finurligt, og mange skriver jo bare hvad de tænker uden at tænke på at den der læser det kan opfatte det fuldstændig anderledes..

(og vil gerne undskylde for min dårlige tegnsætning og sikkert også et par stavefejl er skovarbejder så bruger ikke vildt meget tid på sådan en edb maskine her :-( )

 

Redigeret af ruder6
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
ruder6 skrev, for 29 minutter siden:

helt ærligt, det jo bare ord, utroligt at folk herinde kan bruge så langt tid på at vende og dreje et ord og om det er skrevet korrekt og bøjet rigtigt. 

folk der skriver herinde kommer jo fra alle lag i samfundet, og bor forskellige steder i landet, hvor man skriver og taler på forskellige måder, 

God pointe. Den lader vi lige stå et øjeblik. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så har jeg misforstået dig. Jeg troede du løftede diskussionen fra din tråd om Sugarbabes, op her for at du ville diskutere sprogbrug, ords forskellige valører og hvis vi skal kommentere sprog eller inte på EG. Men jeg mærker nu på alle "snik snak" og "herregud", "utroligt at folk kan" etc, at det ikke er en diskussion vi skal have.

Du ville måske bare op her og ynke dig lidt og så få lidt rygklapperi fordi det var synd for dig at nogen kommenterede dit ordvalg?

 

  • Synes godt om 5

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis jeg havde vidste at bemærkningen "pigebarnet" havde skabt, så meget ballade, så havde jeg aldrig skrevet det. Nogle gange kommer man til at være uheldig med sit ordvalg, men det sker måske aldrig for dig? ;-)

Jeg mener ikke at det udelukker at jeg også kan have en holdning om at der skal være plads til forskellighed og forskellige måder at udtrykke sig på. Havnearbejderen udtrykker sig anderledes end forretningsmanden og it-medarbejderen. ;)

 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
3Forever skrev, for 6 minutter siden:

 Havnearbejderen udtrykker sig anderledes end forretningsmanden og it-medarbejderen. ;)

 

Ja nemlig, husk det når du selv læser - og kommenterer ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
ruder6 skrev, for 2 timer siden:

... det danske sprog er finurligt, og mange skriver jo bare hvad de tænker uden at tænke på at den der læser det kan opfatte det fuldstændig anderledes..

Ja, det er lige præcis dette punkt, der har forårsaget så megen malice og fejde herinde. Navnlig det sidste, du skriver.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
3Forever skrev, for 6 minutter siden:

Hvis jeg havde vidste at bemærkningen "pigebarnet" havde skabt, så meget ballade, så havde jeg aldrig skrevet det. Nogle gange kommer man til at være uheldig med sit ordvalg, men det sker måske aldrig for dig? ;-)

Jeg mener ikke at det udelukker at jeg også kan have en holdning om at der skal være plads til forskellighed og forskellige måder at udtrykke sig på. Havnearbejderen udtrykker sig anderledes end forretningsmanden og it-medarbejderen. ;)

 

Men kære 3Forever... balladen opstår jo først når du løfter diskussionen op her.Dernede var det kun Bebop der kommenterede, men nu har du sat fokus på det hele heroppe.

Uheldig med sit ordvalg? Selvfølgelig sker det for mig. Hvad tror du? Jeg er desuden svensker på et danskt forum. Men hvis og når jeg er uheldig og nogen kommenterer det, så bliver jeg oftest glad for det. Og selvom man kan være uenig om ordens valør og hvad de betyder for den ene eller den anden, så er samtal om det ikke noget farligt. Personligt ville jeg aldrig dømme dig fordi du bruger ordet "pigebarn" om en voksen kvinde, men derimod gerne diskutere hvad det ordvalg kan implicere. Måske kan man ibland lære noget på vejen. 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg har ikke mere at sige, er blevet citeret af selveste x. 

vh. en der har læst (meget) længe med herinde, men først kastet sig i ringen nu..

 

ruder6.

Redigeret af ruder6

Del dette indlæg


Link til indlæg
ruder6 skrev, 1 time siden:

hvad fanden x troede du smuttede med nikita til ostindien på din båd, og aldrig ville komme med dit b7 herinde igen..

vh. en der har læst (meget) længe med herinde, men først kastet sig i ringen nu..

 

ruder6.

Jamen, kære kortspil da!

Ude på de store oceaner er der jo ikke mobilforbindelse, og min radio er desværre gået ned. Min fejl.

Det er helt rigtigt, at jeg har Nikita ombord i min havkrydser, men den lange påtvungne teletavshed har lært mig at sætte pris på fred og ro. Så undgår man nemlig en bunke ballade og kan bruge tiden på noget fornuftigere.

I skrivende stund står Nikita "slimline" nøgen på en øde Robinson Crusoe-ø med vandflyweren vendt fristende mod mig og plukker bananer. Naturligere kan det ikke blive.

Jeg må simpelthen "agere på det" – som det nu hedder på officielt  Danglish – når hun nu står og plukker de reelle og navnlig symbolske bananer (bare rolig, Bananas, det har ikke noget med dig at gøre, selvom du til dato har leveret den bedste anmeldelse af Nikita), og det har foreløbigt forsinket os med én dag.

Jeg sendte faktisk billederne af den bananvandflywerplukkende Nikita til Mikkel Beha, Theis og Emil fra "Mod fjerne kyster", og de indrømmede senere, omend hårdt presset, og hvad vi ikke så i TV, at de af samme grund gik hårdt på grund på et koralrev i Polynesien.

Sic transit gloria mundi.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 15 minutter siden:

Jamen, kære kortspil da!

Ude på de store oceaner er der jo ikke mobilforbindelse, og min radio er desværre gået ned. Min fejl.

Det er helt rigtigt, at jeg har Nikita ombord i min havkrydser, men den lange påtvungne teletavshed har lært mig at sætte pris på fred og ro. Så undgår man nemlig en bunke ballade og kan bruge tiden på noget fornuftigere.

I skrivende stund står Nikita "slimline" nøgen på en øde Robinson Crusoe-ø med vandflyweren vendt fristende mod mig og plukker bananer. Naturligere kan det ikke blive.

Jeg må simpelthen "agere på det" – som det blandt sprogligt mindre bemidlede hedder på Danglish – når hun nu står og plukker de reelle og navnlig symbolske bananer (bare rolig, Bananas, det har ikke noget med dig at gøre, selvom du til dato har leveret den bedste anmeldelse af Nikita), og det har foreløbigt forsinket os med én dag.

Jeg sendte faktisk billederne af den bananvandflywerplukkende Nikita til Mikkel Beha, Theis og Emil fra "Mod fjerne kyster", og de indrømmede senere, omend hårdt presset, og hvad vi ikke så i TV, at de af samme grund gik hårdt på grund på et koralrev i Polynesien.

Sic transit gloria mundi.

Kunne du ikke oprette din egen tråd, hvor du lukker dit galde ud istedet for at forstyrre min med dit sædvanlige nonsens? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 3 timer siden:

Men kære 3Forever... balladen opstår jo først når du løfter diskussionen op her.Dernede var det kun Bebop der kommenterede, men nu har du sat fokus på det hele heroppe.

Uheldig med sit ordvalg? Selvfølgelig sker det for mig. Hvad tror du? Jeg er desuden svensker på et danskt forum. Men hvis og når jeg er uheldig og nogen kommenterer det, så bliver jeg oftest glad for det. Og selvom man kan være uenig om ordens valør og hvad de betyder for den ene eller den anden, så er samtal om det ikke noget farligt. Personligt ville jeg aldrig dømme dig fordi du bruger ordet "pigebarn" om en voksen kvinde, men derimod gerne diskutere hvad det ordvalg kan implicere. Måske kan man ibland lære noget på vejen. 

Jeg har ikke noget imod Bebop som sådan. Jeg prøvede sådan set at lyfte niveauet op over det personlige, men det lykkedes så ikke dig at forstå.

Del dette indlæg


Link til indlæg
3Forever skrev, for 6 minutter siden:

Kunne du ikke oprette din egen tråd, hvor du lukker dit galde ud istedet for at forstyrre min med dit sædvanlige nonsens? 

Hvorfor det?

Jeg kommer med et i mine øjne helt relevant indlæg i et spørgsmål om "sprogpoliti" og bliver så mødt af et indlæg om en jordomsejling med en pensioneret glædespige. Så det med "sædvanlige nonsens" lader jeg blafre i vinden. Det er ikke mig, der afsporer tråden.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Borende X skrev, for 4 minutter siden:

Hvorfor det?

Jeg kommer med et i mine øjne helt relevant indlæg i et spørgsmål om "sprogpoliti" og bliver så mødt af et indlæg om en jordomsejling med en pensioneret glædespige. Så det med "sædvanlige nonsens" lader jeg blafre i vinden. Det er ikke mig, der afsporer tråden.

Gaab og forkert,  dit pladder om dig selv og din pensionerede GP er irrelevant og uinteressant og har intet med emnet at gøre :(:(

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

sorry det var mig der fuckede det op..:-( håber ikke jeg blir bortvist for evigt herindefra selvom jeg jo kun har lavet under 10  indlæg indtil videre så må betegnes som dybt useriøs..

men tak for den fine rejsebeskrivelse x. fortsat god tur.. :-D:-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...