Hop til indhold
News

900 betjente ransager Artemis i Berlin

Recommended Posts

Bear skrev, Lige nu:

Jeg antager som udgangspunkt at politifolk i Tyskland (og i Danmark for den sags skyld) generelt IKKE forgriber sig på prostituerede. Derfor kan jeg ikke se problemet.

Men sådan er vi så forskellige. Men jeg er da ked af at du åbenbart er blevet såret af det, det var ikke meningen. 

Såret næææ..... synes blot du er usmagelig når du prøver at være mårsom på den der småperfide facon...  - det er såmen det eneste.... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Jasmin skrev, for 11 timer siden:

nogen ting er bare ikke morsomme uanset hvor mange smileyer man så putter bag på...  herunder sexuelle overgreb og ISÆR begået af autoriteter!!! .... 

det kan godt være du synes det at politimænd forgriber sig på prostituerede i embeds medfør er skidesjovt....... men det håber jeg godt nok du er ene om at synes ...  

Undskyld jeg blander mig, men mener Du helt alvorligt talt, at en betjent der visiterer en prostitueret begår et seksueltovergreb? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thomas Aalborg skrev, for 8 timer siden:

Undskyld jeg blander mig, men mener Du helt alvorligt talt, at en betjent der visiterer en prostitueret begår et seksueltovergreb? 

Hvis det sker under vanlige præmisser ... absolut ikke....  det er embedsmænd der udfører et job

hvis det sker i den kontekst Bear "jokede" med.... helt sikkert....  det er derfor hans "joke" er så usmagelig...  og en hån mod politi-mændene

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 8 timer siden:

Dem som har været i Artemis ved at det er pigerne som gramser på mændene. Jeg står ofte i baren og hver 2. min kommer der en pige forbi, befamler mig og stikker en hånd under håndklædet :D

Mmmh - det må være rygtedes at der var store kanoner på stedet ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Jasmin skrev, for 3 minutter siden:

Hvis det sker under vanlige præmisser ... absolut ikke....  det er embedsmænd der udfører et job

hvis det sker i den kontekst Bear "jokede" med.... helt sikkert....  det er derfor hans "joke" er så usmagelig...  og en hån mod politi-mændene

Når jeg læser Bears joke og dine efterfølgende kommentarer til ham. Så synes jeg, at du i den grad laver din helt egen usmagelige fortolkning af joken, og udstiller  i den grad Bears, som værende en usmagelig og usympatisk fyr. 

Kan slet ikke se hvordan, at du kan udlede så meget negativt af den kommentar. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thomas Aalborg skrev, Lige nu:

Kan slet ikke se hvordan, at du kan udlede så meget negativt af den kommentar. 

Bear er meget usympatisk med den joke...  skal gerne forklare i detaljer hvorfor!!! 

At antyde at politimænd frivilligt melder sig til en opgave FORDI de så vil få mulighed for at røre ved prostituerede, det sætter spørgsmålstegn ved politi-folkenes integritet. Dvs - disse politi-folk melder sig altså ikke til frivilligt opgaven fordi de tror på det juridiske grundlag, men fordi de har en chance for at gramse på nøgne patter. 

Det er en tanke og en handling, der hos politiet som autoritet, ikke må forekomme.

Politiet er der for ENTEN at skulle beskytte eller arrestere pigerne... ikke for at tilfredsstille et personligt behov for at røre nøgne bryster og balder. Især fordi - pigerne er under razziaen forsvarsløse... det er en skærpende omstændighed. Det gør deres "dyd" (lidt fjollet ord i sammenhængen) endnu mere uantastelig.. 

Når en mand som autoritet - uanset om det er politi, lærer eller tilsvarende - udnytter sin position til at tilfredsstille et sexuelt personligt behov via den/de personer vedkommende har ansvar for - så er det utilgiveligt... og i mange tilfælde også direkte kriminelt. 

Så ja - det Bear antyder er usmageligt.... for det antyder at nogle af de tyske politi-mænd ingen integritet har og udnytter deres job til at tilfredsstille et personligt behov for at gramse på patter i en situation hvor kvinden ingen mulighed har for at sige nej.. 

Fortæl mig en gang til at den joke er sjov.... 

Endnu bedre...hvis du har en datter eller en søster ... eller din mor fx.  

Forestil dig at hun kom hjem og fortalte dig at en politimand havde gramset på hende under en visitation... ikke blot visiteret - men GRAMSET mod hendes vilje og havde overskredet hendes grænser for sexuel intimsfære... ville du blive vred på hendes vegne? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Jasmin skrev, for 33 minutter siden:

Bear er meget usympatisk med den joke...  skal gerne forklare i detaljer hvorfor!!! 

At antyde at politimænd frivilligt melder sig til en opgave FORDI de så vil få mulighed for at røre ved prostituerede, det sætter spørgsmålstegn ved politi-folkenes integritet. Dvs - disse politi-folk melder sig altså ikke til frivilligt opgaven fordi de tror på det juridiske grundlag, men fordi de har en chance for at gramse på nøgne patter. 

Det er en tanke og en handling, der hos politiet som autoritet, ikke må forekomme.

Politiet er der for ENTEN at skulle beskytte eller arrestere pigerne... ikke for at tilfredsstille et personligt behov for at røre nøgne bryster og balder. Især fordi - pigerne er under razziaen forsvarsløse... det er en skærpende omstændighed. Det gør deres "dyd" (lidt fjollet ord i sammenhængen) endnu mere uantastelig.. 

Når en mand som autoritet - uanset om det er politi, lærer eller tilsvarende - udnytter sin position til at tilfredsstille et sexuelt personligt behov via den/de personer vedkommende har ansvar for - så er det utilgiveligt... og i mange tilfælde også direkte kriminelt. 

Så ja - det Bear antyder er usmageligt.... for det antyder at nogle af de tyske politi-mænd ingen integritet har og udnytter deres job til at tilfredsstille et personligt behov for at gramse på patter i en situation hvor kvinden ingen mulighed har for at sige nej.. 

Fortæl mig en gang til at den joke er sjov.... 

Endnu bedre...hvis du har en datter eller en søster ... eller din mor fx.  

Forestil dig at hun kom hjem og fortalte dig at en politimand havde gramset på hende under en visitation... ikke blot visiteret - men GRAMSET mod hendes vilje og havde overskredet hendes grænser for sexuel intimsfære... ville du blive vred på hendes vegne? 

Kære Jasmin, du bliver jo bare ved og ved med at overfortolke videre, og jeg vil slet ikke svare på dine hypotetiske spørgsmål. 

Nu er en visitations pludselig blevet til overgramsning af bare bryster - hvor kom den lige fra. 

Inden du skriver alt for meget videre om emnet. Så læs retsplejelovens kapitel 72 om legemsindgreb. 

Jeg kan hjælpe dig lidt ved at skrive at en visitation intet har med bar hud at gøre. Det er udelukkende visitation at det tøj personen har- eller havde på ved en evt. tilbageholdelsen. 

Så der vil ALDRIG blive gramset på er par bare bryster under en visitation. I øvrigt er det yderst sjældent at en person der ikke er sigtet bliver visiteret - der er reglerne lidt anderledes selvfølgelig. 

I ARTEMIS var der vist 4 kvinder der blev sigtet, så det er begrænset, hvor mange visitationer der skulle foretages, men det er en hel anden snak. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thomas Aalborg skrev, Lige nu:

Nu er en visitations pludselig blevet til overgramsning af bare bryster - hvor kom den lige fra. 

Fra Bears antydning - ok hans "joke" ..  hvorfor politimændene skulle melde sig frivilligt til razziaen....  det er jo Artemis der skal ransages... ikke rigsdagen... 

Thomas Aalborg skrev, Lige nu:

Inden du skriver alt for meget videre om emnet. Så læs retsplejelovens kapitel 72 om legemsindgreb. 

Jeg kan hjælpe dig lidt ved at skrive at en visitation intet har med bar hud at gøre. Det er udelukkende visitation at det tøj personen har- eller havde på ved en evt. tilbageholdelsen. 

præcis - det er derfor hans joke er så usmagelig... pigerne har et minimum af tøj på ... det er det der er hele pointen for pokker 

At politi-mændene melder sig frivilligt til en opgave fordi der er chance for at visitere jf §792 nr 1 og 2 

Når man anfægter politiets integritet ved at "joke" om den enkeltes hensigt bag udførelse af jobbet  - så bliver retsplejeloven pludselig mindre end vejledende... 

Det synes jeg reelt ikke er ok... 

Thomas Aalborg skrev, Lige nu:

Så der vil ALDRIG blive gramset på er par bare bryster under en visitation. 

Det er derfor jeg finder at "joken" er så usmagelig...  fordi den antyder at der vil...  fordi nu byder chancen sig... 

og desuden fremhæver at 792e ikke observeres....  

 

Det er besynderligt at folk finder det morsomt at joke med at politiet overskrider deres beføjelser...  men sådan er der jo så meget.... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ser Bears joke som en tøhø joke som man kan fortælle i omklædningsrummet i 3.halvleg. Det er mandehørm hvor man siger tøhø og så kommer man videre.

Det er først et problem hvis joken når sarte kvindeører. Så skal den dissekeres og pindehugges fra hinanden og så er det ikke sjovt længere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Jasmin skrev, 1 time siden:

Fra Bears antydning - ok hans "joke" ..  hvorfor politimændene skulle melde sig frivilligt til razziaen....  det er jo Artemis der skal ransages... ikke rigsdagen... 

præcis - det er derfor hans joke er så usmagelig... pigerne har et minimum af tøj på ... det er det der er hele pointen for pokker 

At politi-mændene melder sig frivilligt til en opgave fordi der er chance for at visitere jf §792 nr 1 og 2 

Når man anfægter politiets integritet ved at "joke" om den enkeltes hensigt bag udførelse af jobbet  - så bliver retsplejeloven pludselig mindre end vejledende... 

Det synes jeg reelt ikke er ok... 

Det er derfor jeg finder at "joken" er så usmagelig...  fordi den antyder at der vil...  fordi nu byder chancen sig... 

og desuden fremhæver at 792e ikke observeres....  

 

Det er besynderligt at folk finder det morsomt at joke med at politiet overskrider deres beføjelser...  men sådan er der jo så meget.... 

Vi kan skrive langt tid om det her Jasmin, og jeg tror ikke vi bliver enige. 

Vi kan dog hurtigt blive enige om, at det ikke er spor morsomt, at joke med at politiet overskrider deres beføjelser. 

Det er så din tolkning at Bear gjorde, men det er bestemt ikke min. 

Vi må være enige om at være uenige, og jeg vil ikke kommentere mere på det. 

God weekend:-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske burde Jasmin oprette en særskilt tråd om mænds værkstedshumor, som hun åbenbart ikke forstår / ikke bryder sig om / overfortolker. Ellers kommer de næste 3-5 sider i tråden til at handle om Jasmin. Ved ikke om det er meningen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Øhmm... er Bears joke ikke sådan lidt det samme som at smide en tegning ind af politiet, der bistår en forbrydelse og med magt afholder en far fra at hjælpe sin datter væk fra voldtægt? Miskrediterer det ikke også (på falsk grundlag) politiet og hæmmer tillid til systemet? :huh:

 

Mvh,

/Gina.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gina Faith skrev, for 42 minutter siden:

Øhmm... er Bears joke ikke sådan lidt det samme som at smide en tegning ind af politiet, der bistår en forbrydelse og med magt afholder en far fra at hjælpe sin datter væk fra voldtægt? Miskrediterer det ikke også (på falsk grundlag) politiet og hæmmer tillid til systemet? :huh:

 

Mvh,

/Gina.

Det kan du godt mene - så vil jeg omvendt mene at du komplet og 210% har misforstået symbolikken i omtalte tegning omend den kan ses som symbolik på mange forskellige ting...

den har såvidt jeg ved aldrig været tænkt som undergravning af den enkelte politimands hensigt med at udføre sit erhverv... 

Men der er fri fortolkningsret ...  så lad os endelig blande så mange ting ind i debatten som overhovedet muligt så ingen til sidst aner hvad vi snakker om....  det er jo et frit land... sådan da.. 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 7 minutter siden:

Det kan du godt mene - så vil jeg omvendt mene at du komplet og 210% har misforstået symbolikken i omtalte tegning ....

Jeg taler overhovedet ikke om symbolikken i tegningen, så hvad jeg har forstået eller misforstået er slet ikke på bordet.

Mvh,

/Gina.

Del dette indlæg


Link til indlæg
kaninen skrev, 1 time siden:

Så skal den dissekeres og pindehugges fra hinanden og så er det ikke sjovt længere.

den var ikke sjov til at starte med... som du selv siger: "tøhø" ....   

Som Thomas skrev:   det er ikke er spor morsomt, at joke med at politiet overskrider deres beføjelser. 

 

Så kan i undskylde Bear med mandehørn og omklædningsrum og skurvogns-humor.....  det synes jeg blot ikke gør det sjovere....  ikke i den kontekst det blev sagt i det oprindelige indlæg... 

Nå - god weekend til alle..... hygge :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 2 minutter siden:

Nå - god weekend til alle..... hygge :)

Af hjertet tak :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dane skrev, for 5 timer siden:

Måske burde Jasmin oprette en særskilt tråd om mænds værkstedshumor, som hun åbenbart ikke forstår / ikke bryder sig om / overfortolker. Ellers kommer de næste 3-5 sider i tråden til at handle om Jasmin. Ved ikke om det er meningen. 

Der er mange ting som kvinder ikke forstår eller vil forstå, fx humor :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nille skrev, for 9 minutter siden:

Der er mange ting som kvinder ikke forstår eller vil forstå, fx humor :lol:

Måske forstår de ikke vores humor. :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gina Faith skrev, for 5 timer siden:

Øhmm... er Bears joke ikke sådan lidt det samme som at smide en tegning ind af politiet, der bistår en forbrydelse og med magt afholder en far fra at hjælpe sin datter væk fra voldtægt? Miskrediterer det ikke også (på falsk grundlag) politiet og hæmmer tillid til systemet? :huh:

 

Mvh,

/Gina.

Apropos tegninger, Muhammed tegningerne var også humor, Charlie Hepdo tegningerne var også humor, men nogle kunne ikke se humoren og så rødt. Jasmin tager ofte en detalje og gør det til noget stort... Og kører tråde langt ude på et sidespor. Et sidespor som hun har svært ved at hive Iang igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, den ‎14‎-‎04‎-‎2016 at 21:37:

Fordi en branche er lovlig, betyder ikke af den grund at der ikke kan forekomme kriminalitet, og forekommer det skal det selvfølgelig efterforskes, og om muligt pådømmes, hvor belæg herfor.

Jeg synes egentlig at aktionen er et udtryk for at det er rigtigt, på den ene side at legalisere prostitution på lige fod med anden erhverv, men på den anden side viser samfundet, at det ikke acceptere, hvis loven overtrædes.

Artemis har haft åben i adskillige år, lovligt, legalt for piger og kunder, og med alle muligheder for at myndighederne har kunnet fokusere på om der sker noget ulovligt.

Nøjagtigt, som det også sker indenfor landbrug, restauration, hotel og byggeri, hvis produkter det er lovligt at købe og forbruge, i offentligt og åbent udbud.

Forholdene giver troværdigt indtryk, indtil det modsatte måtte vise sig at være tilfældet, delvist eller i et større omfang, og så er det en myndighedsopgave at tage affære.

Det er kun godt at Tyskland gør det, så må forholdene enten bringes i orden, Artemis lukke, eller få en ny ejer  - nøjagtigt som hvis der var tale om anden virksomhed.

At bruge det skete som et argument for en kriminalisering, kunne lige så godt bruges til at forbyde rengøringsbranchen, eller restaurationslivet, hvor grænseoverskridende kriminalitet, udnyttelse af migranter, også har ført til storstilede razziaer og efterforskning, men man forbyder hverken branchen, eller kriminaliserer udbyder elle kunderne, af den grund.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det skal ikke kriminaliseres!

Det skal bare ikke gøres lovligt at tjene på andres salg af sex.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, den ‎16‎-‎04‎-‎2016 at 08:19:

Bear er meget usympatisk med den joke...  skal gerne forklare i detaljer hvorfor!!! 

At antyde at politimænd frivilligt melder sig til en opgave FORDI de så vil få mulighed for at røre ved prostituerede, det sætter spørgsmålstegn ved politi-folkenes integritet. Dvs - disse politi-folk melder sig altså ikke til frivilligt opgaven fordi de tror på det juridiske grundlag, men fordi de har en chance for at gramse på nøgne patter. 

Det er en tanke og en handling, der hos politiet som autoritet, ikke må forekomme.

Politiet er der for ENTEN at skulle beskytte eller arrestere pigerne... ikke for at tilfredsstille et personligt behov for at røre nøgne bryster og balder. Især fordi - pigerne er under razziaen forsvarsløse... det er en skærpende omstændighed. Det gør deres "dyd" (lidt fjollet ord i sammenhængen) endnu mere uantastelig.. 

Når en mand som autoritet - uanset om det er politi, lærer eller tilsvarende - udnytter sin position til at tilfredsstille et sexuelt personligt behov via den/de personer vedkommende har ansvar for - så er det utilgiveligt... og i mange tilfælde også direkte kriminelt. 

Så ja - det Bear antyder er usmageligt.... for det antyder at nogle af de tyske politi-mænd ingen integritet har og udnytter deres job til at tilfredsstille et personligt behov for at gramse på patter i en situation hvor kvinden ingen mulighed har for at sige nej.. 

Fortæl mig en gang til at den joke er sjov.... 

Endnu bedre...hvis du har en datter eller en søster ... eller din mor fx.  

Forestil dig at hun kom hjem og fortalte dig at en politimand havde gramset på hende under en visitation... ikke blot visiteret - men GRAMSET mod hendes vilje og havde overskredet hendes grænser for sexuel intimsfære... ville du blive vred på hendes vegne? 

Forsvarer du nu pludselig politiets integritet??

For kort ting siden postede du en grov satire tegning, hvor en gruppe fundamentalistiske muslimer gruppevoldtager en kvinde, MENS en politimand holder hendes far VÆK.

Suk!

 

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gina Faith skrev, den ‎16‎-‎04‎-‎2016 at 10:56:

Øhmm... er Bears joke ikke sådan lidt det samme som at smide en tegning ind af politiet, der bistår en forbrydelse og med magt afholder en far fra at hjælpe sin datter væk fra voldtægt? Miskrediterer det ikke også (på falsk grundlag) politiet og hæmmer tillid til systemet? :huh:

 

Mvh,

/Gina.

Godt skrevet!

Udstiller Jasmins hykleri....og behov for at tænke i 'sort-hvidt'....'gode og dårlige'...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
McQueen skrev, for 5 timer siden:

Godt skrevet!

Udstiller Jasmins hykleri....og behov for at tænke i 'sort-hvidt'....'gode og dårlige'...

Åh ja da, i så fald deler Jasmin skæbne med mange andre brugere (hyklere) herinde så.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...