Hop til indhold
Morten1981

Utro ? Går du til GP selvom du er gift ?

Recommended Posts

Gæst
Liderlig-fyr skrev, for 13 timer siden:

Hvor udbredt tror du det er?

50 % er utro... Men det er kun sex

hvor mange laver et eller andet som de ved familien/ konen/ manden ikke ville acceptere? Og som de fortier eller får til at fremstå anderledes end det er.

Vi er nede på der ikke er megen ægte kærlighed tilbage efter din defination :-) 

Og som filosoffen er inde på, hvem er galt på den? En kone som ikke har sexlysten og yderligere ikke vil sætte sin mand fri til at få sex andetsted. Elsker hun så sin mand efter din mening? Forhindrer ham i at få stillet sine basale behov.

Jeg har på fornemmelse at mange langtidsforhold ( 8+ år)  indeholder nogle mørke ting som helst ikke tåler dagens lys. Man elsker hinanden men man har nogle behov/ tanker/ lyster som ikke er velset og forties.....

Enten er de fleste forkert på den ellers må man acceptere at livet og de mennesker man omgåes med indeholder nogle mørke ting. Ingen er 100 % ærlige tror jeg ikke på! Alle har på et tidspunkt haft nogle tanker eller gjort nogen ting som ville have såret de mennesker som de har kær utrolig meget og derfor er det blevet fortiet.... Man tilpasser sig

 

 

 

Nej der er vi ikke nede pr det du kalder min definition. Jeg forholder mig lige først til arktikklen , manden såre sin kone med at være utro den ene gang efter den anden, bruger af fælleskassen og i det tilfælde her har de fælles økonomi- )enig i at det burde man ikke have, har jeg personligt aldrig haft og kommer heller ikke til! ) så det er både tarveligt og uansvarligt. 

At han ikke får sex er sgu noget lort ja, her mener jeg igen, når det viser sig gennem alle statistikker, at vimennesker INDEN vi slår pjalterne sammen, skal tage forventnings snakken om total no go på utro eller åben forhold, så er den ged barberet! 

Nej jeg ser ikke noget kærlighed i det omtalte forhold- kun afhænighed af gamle mønstre og 2 mennesker - hvis de elskede hinanden , skulle have sat hinanden fri for lang tid siden.. 

Og nej til at alle er 100% ærlige, vi har alle vores private rum og brug for at være kun i os selv. Men det var jo heller ikke det beskrevende tilfælde her vel? 

Knus line 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Line skrev, for 12 timer siden:

Nej der er vi ikke nede pr det du kalder min definition. Jeg forholder mig lige først til arktikklen , manden såre sin kone med at være utro den ene gang efter den anden, bruger af fælleskassen og i det tilfælde her har de fælles økonomi- )enig i at det burde man ikke have, har jeg personligt aldrig haft og kommer heller ikke til! ) så det er både tarveligt og uansvarligt. 

At han ikke får sex er sgu noget lort ja, her mener jeg igen, når det viser sig gennem alle statistikker, at vimennesker INDEN vi slår pjalterne sammen, skal tage forventnings snakken om total no go på utro eller åben forhold, så er den ged barberet! 

Nej jeg ser ikke noget kærlighed i det omtalte forhold- kun afhænighed af gamle mønstre og 2 mennesker - hvis de elskede hinanden , skulle have sat hinanden fri for lang tid siden.. 

Og nej til at alle er 100% ærlige, vi har alle vores private rum og brug for at være kun i os selv. Men det var jo heller ikke det beskrevende tilfælde her vel? 

Knus line 

Du kan jo sagtens lave en " no go utro" aftale med en lille sexmis. Men den bliver nok svær at overholde hvis hun ændrer sig til ikke at have lyst til sex længere. 

Sker for rigtig mange kvinder når de får børn. Ser man selvfølgelig også i statistikkerne at rigtig mange par går fra hinanden inden børnene bliver særlig gamle.

utroskab er skidt! Men i mine øjne ikke værre end at miste lysten til sex og ikke sætte sin partner fri til at få dækket behovet andetsteds.... Du kan ikke kræve 100 % troskab og " nægte" at have sex. Det er da en ret urimelig indstilling :-) 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Liderlig-fyr skrev, for 10 timer siden:

Du kan jo sagtens lave en " no go utro" aftale med en lille sexmis. Men den bliver nok svær at overholde hvis hun ændrer sig til ikke at have lyst til sex længere. 

Sker for rigtig mange kvinder når de får børn. Ser man selvfølgelig også i statistikkerne at rigtig mange par går fra hinanden inden børnene bliver særlig gamle.

utroskab er skidt! Men i mine øjne ikke værre end at miste lysten til sex og ikke sætte sin partner fri til at få dækket behovet andetsteds.... Du kan ikke kræve 100 % troskab og " nægte" at have sex. Det er da en ret urimelig indstilling :-) 

 

 

Vi er sådan set enige , kender ikke til den der med manglende sexlyst efter børn, hverken ved mig eller mine veninder, dog har vi tit snakket om, at der må jo være en vis procentdel, da vi jo også har læst herom.. Personligt har jeg altid dyrket meget sex i mine forhold , helst 4-5 gange i ugen, men erkender , også i kraft af mit bijob, at det går død ved mange.. Sørgeligt og personligt ville jeg sgu da hoppe videre. Et forhold uden sex? Nej tak! Det livet for kort til, så tilbage til aftalen- no go hele vejen, eller åbent forhold, tag samtalen om sex op jævnligt ligesom ferie snakken , så ved man hvor den anden er:-).. 

Ingen har retten til at nægte andre at leve deres liv, man ejer jo ikke hinanden selv om man er gift osv.. Men ærligheden, som jeg kunne læse ud af det omtalte forhold her, manglede og så tænker jeg ikke, at det er sexen der er det største issue her.. 

Knus Line 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 11 timer siden:

Sker for rigtig mange kvinder når de får børn.

 

Det er sådan en lidt letkøbt "offentlig enighed". Man ser selvsamme kvinder blive skilt i deres 30'ere eller 40'ere og gå fuldstændig crazy amok i dating og sexmøder.

Hvis børn/familie/livet dræner en person, så er det med garanti en blanding af alverdens ting, hvor lysten/behovet/overskuddet daler drastisk. Hun orker f.eks. ikke veninde-cafeture alt for ofte. Hun fravælger måske middag/bar/biograf med manden - "vi bliver hjemme i stedet". Eller små ting, som at sætte håret smart hver dag eller passe hjemmet med blomster. Listen kan blive lang.

"Manglende lyst" gælder givetvis for mange ting i hendes liv - men det er den manglende sexlyst, der optager mændene. ;)

....Og børnene får skylden. :D 

 

Mvh,

/Gina.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er 90% sikker på at hvis fruen var dedikeret til sexlivet i ægteskabet, så havde jeg langt flere penge til gadgets, for så blev der ikke budgetteret til glædespiger.

Mit behov for sex og glæden ved at kunne tale frit om sex, bliver i høj grad indfriet gennem glædespigerne.

Det mest typiske råd til mig, ville naturligvis være at give fruen et kompromis, og hvis hun ikke vil efterleve det, så må jeg søge egne veje.

Men, når jeg nu HAR muligheden for at leve et "skjult" liv som (med en risiko-faktor) kun gør alle glade, hvorfor så ikke vælge det skæve alternative?!

Fruen er glad fordi jeg lægger mindre pres på hende derhjemme.

Jeg er glad når jeg, men svedperler og rystende knæ, forlader bordellet.

Familien er glad, fordi tingene fungere og ingen skændes.

Glædespigen er (formentlig også) glad for mine sponsorater til hendes husholdning.

Det er ikke den bedste løsning i verden, men i en tosset verden er det for mig næstbedste løsning.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 23 minutter siden:

Firkant set, er det ideelle ikke at gifte sig med en GP, så er sexproblemet løst ? og man bruge købesex pengene til fælles formål :D

 

Jo, hvis hun stadig har lyst til mere knald efter vagten er slut. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 28 minutter siden:

 Men manden skal også gør en indsats for at give hende lysten.

Jo tak den har jeg hørt mange, mange, mange, mange, mange gange før. Det virker som sexologernes første replik når de får en frustreret ægtemand ind i samtalerummet.

Men faktum er at jeg har gjort mange indsatser (og gør det fortsat). Men når hendes forklaringer består af bortforklaringer og evige udsættelser, så må man bare erkende livets fakta:

Sex betyder ikke længere noget særligt for hende. Punktum. Den kan være svær at forstå, men er ikke nødvendigvis usand.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tip toe skrev, for 41 minutter siden:

Jo, hvis hun stadig har lyst til mere knald efter vagten er slut. :D 

Jeg vil gerne se min mand have energi til andre kvinder end mig :):):):):):):):)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 31 minutter siden:

Jeg vil gerne se min mand have energi til andre kvinder end mig :):):):):):):):)

Face it, du lever bare et mere spændende sexliv end mange andre. :D:D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tip toe skrev, for 2 minutter siden:

Face it, du lever bare et mere spændende sexliv end mange andre. :D:D 

jeg melder rent ud hvad jeg vil have... det er hemmeligheden... jeg siger hvad jeg gerne vil have og melder klart og uomtvisteligt ud hvordan tingene forholder sig hvis jeg ikke får det...  jeg er ikke bange for at i talesætte alle mine egne ønsker og fantasier så de er håndgribelige og jeg opfordrer hele tiden min mand ( og alle mine partnere før ham) til at gøre det samme så det bliver mere varieret... 

men den vigtigste faktor er nok min hjemmestrikkede regel.... det er kun en regel for mig selv - den gælder selvfølgelig ikke manden for det har jeg ikke ret til at bestemme ... men den gælder mig selv :) 

Jeg siger ALDRIG nej... jeg kan sige "vent lige til jeg har stillet gryden fra mig" eller "øjeblik så sovsen ikke brænder på" eller "du må gøre arbejdet for jeg er træt baby" - men jeg siger aldrig nogensinde nej... 

så er det svært ikke at have gejsten :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 6 minutter siden:

jeg melder rent ud hvad jeg vil have... det er hemmeligheden... jeg siger hvad jeg gerne vil have og melder klart og uomtvisteligt ud hvordan tingene forholder sig hvis jeg ikke får det...  jeg er ikke bange for at i talesætte alle mine egne ønsker og fantasier så de er håndgribelige og jeg opfordrer hele tiden min mand ( og alle mine partnere før ham) til at gøre det samme så det bliver mere varieret... 

men den vigtigste faktor er nok min hjemmestrikkede regel.... det er kun en regel for mig selv - den gælder selvfølgelig ikke manden for det har jeg ikke ret til at bestemme ... men den gælder mig selv :) 

Jeg siger ALDRIG nej... jeg kan sige "vent lige til jeg har stillet gryden fra mig" eller "øjeblik så sovsen ikke brænder på" eller "du må gøre arbejdet for jeg er træt baby" - men jeg siger aldrig nogensinde nej... 

så er det svært ikke at have gejsten :) 

Ja, men desværre lever mange andre kvinder efter livsfilosofien:

- Tænk mere over hvad andre tænker om dig.

- Giv aldrig slip på dig selv

- Fald i et med baggrunden

- Vær forbeholden og hold igen

- Sig nej, selvom du mener ja

- Du er aldrig god nok

De kvinder skal jo også ha nogen at gifte sig med :D Ligesom.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Gina Faith skrev, for 19 timer siden:

 

Det er sådan en lidt letkøbt "offentlig enighed". Man ser selvsamme kvinder blive skilt i deres 30'ere eller 40'ere og gå fuldstændig crazy amok i dating og sexmøder.

Hvis børn/familie/livet dræner en person, så er det med garanti en blanding af alverdens ting, hvor lysten/behovet/overskuddet daler drastisk. Hun orker f.eks. ikke veninde-cafeture alt for ofte. Hun fravælger måske middag/bar/biograf med manden - "vi bliver hjemme i stedet". Eller små ting, som at sætte håret smart hver dag eller passe hjemmet med blomster. Listen kan blive lang.

"Manglende lyst" gælder givetvis for mange ting i hendes liv - men det er den manglende sexlyst, der optager mændene. ;)

....Og børnene får skylden. :D 

 

Mvh,

/Gina.

Hendes prioriteringer og lyster skifter markant ved barnets ankomst....

Sex er røget i baggrunden og betyder uendeligt lidt i forhold til hendes nye status som mor til nogle små guldklumper. Forme dem, beskytte dem og give dem nogle gode rammer til opvæksten bliver pludselig altoverskyggende og indholdet i livet. Cafe og biograf besøg falder i baggrunden og det samme gør intimiteten med manden. Manden bliver mere set som en provider og medhjælp til at hjælpe  hende med at skabe disse rammer. Og han skal da lige vove på at være en rebel og rode lidt for så bliver han mødt af en brok mængde af en uendelig størrelse :-D 

Hvorfor sætte håret, barbere missen og generelt gøre noget ud af sig selv når man ikke ønsker hvad sådan noget pjank kan føre med sig :-) 

Det går så ofte galt for hende. Den ønskede familieidyl krakellerer. Enten bliver gnidninger for store og et brud er uungåeligt. Ellers finder manden andre interessante misser og de glider fra hinanden som intime partnere. Den dag missen vågner op igen og ønsker sex igen kan det intime partnerskab være svær at vække igen. Man er gledet fra hinanden og har svær ved at finde sammen igen. Her kan et brud også være en mulighed hvor du ser kvinden skifte karakter for alvor og vil indhente det " forsømte" som du nævner. Mange lykkedes det for at genskabe intimiteten efter nogle år og forholdet blomstrer op igen til nye højder. Her har ventetiden have været det hele værd :-) 

Summa summarum. Jeg har svært ved at se manden er den store synder og skal bebrejdes det hele når sådan noget sker. Hun kan da ikke forvente et væsen som tænker på sex ca hver 15 sekund bare fra den ene dag til den anden accepterer og lever med at sex er no go fordi det lige pludselig er sådan hun har det.

Hvis hun ikke af sig selv sætter ham fri eller på ingen måde ønsker sætte ham fri til fri sex kan hun da ikke kræve aftalen om ingen utroskab bliver overholdt. Da et ret urimeligt krav 

Hun elsker velsagtens ham stadig siden de er sammen og hvis han stadig elsker hende trods den nye situation og har lyst til at fortsætte i den familie de har sammen kan det jo sagtens være en god løsning trods han i al hemmelighed får stillet det seksuelle andetsteds.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Tip toe skrev, for 18 timer siden:

Jo tak den har jeg hørt mange, mange, mange, mange, mange gange før. Det virker som sexologernes første replik når de får en frustreret ægtemand ind i samtalerummet.

Men faktum er at jeg har gjort mange indsatser (og gør det fortsat). Men når hendes forklaringer består af bortforklaringer og evige udsættelser, så må man bare erkende livets fakta:

Sex betyder ikke længere noget særligt for hende. Punktum. Den kan være svær at forstå, men er ikke nødvendigvis usand.

Ved ikke om du gør det. ...... Men man skal ikke presse for meget på med at få sex :-) ikke fordi du nødvendigvis får mere sex ud af at lade være, men det skaber en ond spiral

hun kommer til at føle sig meget utilstrækkelig og du får megen focus på frustrationerne over afvisningerne.

Når du alligevel har valgt dobbeltliv modellen hvor du besøger andre kvinder så ville jeg mene det bedste er at læne sig tilbage og selvfølgelig gøre opmærksom på pikken er klar såfremt hun skulle få lyst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, 1 time siden:

Hendes prioriteringer og lyster skifter markant ved barnets ankomst....

Sex er røget i baggrunden og betyder uendeligt lidt i forhold til hendes nye status som mor til nogle små guldklumper. Forme dem, beskytte dem og give dem nogle gode rammer til opvæksten bliver pludselig altoverskyggende og indholdet i livet. Cafe og biograf besøg falder i baggrunden og det samme gør intimiteten med manden. Manden bliver mere set som en provider og medhjælp til at hjælpe  hende med at skabe disse rammer. Og han skal da lige vove på at være en rebel og rode lidt for så bliver han mødt af en brok mængde af en uendelig størrelse :-D 

Hvorfor sætte håret, barbere missen og generelt gøre noget ud af sig selv når man ikke ønsker hvad sådan noget pjank kan føre med sig :-) 

Det går så ofte galt for hende. Den ønskede familieidyl krakellerer. Enten bliver gnidninger for store og et brud er uungåeligt. Ellers finder manden andre interessante misser og de glider fra hinanden som intime partnere. Den dag missen vågner op igen og ønsker sex igen kan det intime partnerskab være svær at vække igen. Man er gledet fra hinanden og har svær ved at finde sammen igen. Her kan et brud også være en mulighed hvor du ser kvinden skifte karakter for alvor og vil indhente det " forsømte" som du nævner. Mange lykkedes det for at genskabe intimiteten efter nogle år og forholdet blomstrer op igen til nye højder. Her har ventetiden have været det hele værd :-) 

Summa summarum. Jeg har svært ved at se manden er den store synder og skal bebrejdes det hele når sådan noget sker. Hun kan da ikke forvente et væsen som tænker på sex ca hver 15 sekund bare fra den ene dag til den anden accepterer og lever med at sex er no go fordi det lige pludselig er sådan hun har det.

Hvis hun ikke af sig selv sætter ham fri eller på ingen måde ønsker sætte ham fri til fri sex kan hun da ikke kræve aftalen om ingen utroskab bliver overholdt. Da et ret urimeligt krav 

Hun elsker velsagtens ham stadig siden de er sammen og hvis han stadig elsker hende trods den nye situation og har lyst til at fortsætte i den familie de har sammen kan det jo sagtens være en god løsning trods han i al hemmelighed får stillet det seksuelle andetsteds.

 

Jeg kan genkende rigtig meget i det som du skriver, jeg benyttede mig af den løsning som jeg anså for at være den der havde den mindste risiko for at ende i en skilsmisse, nemlig at benytte GP'ere, ud fra betragtningen at jeg sandsynligvis ikke ville blive følelsesmæssigt involveret (og vice-versa) og derfor ikke ville blive forelsket til anden side med deraf følgende skilsmisse. Jeg er udmærket klar over at det, set fra min kones side, var den nok mest uacceptable løsning, af en eller anden grund som jeg stadig ikke forstår vil GP besøg være endnu mere uacceptabelt for hende end hvis jeg havde en affære. 

Men det VAR ventetiden værd, ungerne er blevet store, og de sidste 2-3 år har vi genfundet sexlysten, og mine GP besøg er stort set stoppet. (dermed ikke sagt at jeg ikke kan falde i igen ind imellem, men det bliver meget sjældent hvis det sker).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 24 minutter siden:

Jeg kan genkende rigtig meget i det som du skriver, jeg benyttede mig af den løsning som jeg anså for at være den der havde den mindste risiko for at ende i en skilsmisse, nemlig at benytte GP'ere, ud fra betragtningen at jeg sandsynligvis ikke ville blive følelsesmæssigt involveret (og vice-versa) og derfor ikke ville blive forelsket til anden side med deraf følgende skilsmisse. Jeg er udmærket klar over at det, set fra min kones side, var den nok mest uacceptable løsning, af en eller anden grund som jeg stadig ikke forstår vil GP besøg være endnu mere uacceptabelt for hende end hvis jeg havde en affære. 

Men det VAR ventetiden værd, ungerne er blevet store, og de sidste 2-3 år har vi genfundet sexlysten, og mine GP besøg er stort set stoppet. (dermed ikke sagt at jeg ikke kan falde i igen ind imellem, men det bliver meget sjældent hvis det sker).

En solstråle historie, det kan altså lykkedes når det gribes rigtig an, til lykke med det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 2 timer siden:

Summa summarum. Jeg har svært ved at se manden er den store synder og skal bebrejdes det hele når sådan noget sker. Hun kan da ikke forvente et væsen som tænker på sex ca hver 15 sekund bare fra den ene dag til den anden accepterer og lever med at sex er no go fordi det lige pludselig er sådan hun har det.

jeg bliver nødt til at sige det som jeg ser det.... det er udtalelser som denne der gør at mænd i højere og højere grad bliver reduceret til omvandrende sæd-donorer... 

for JO - det kan hun med rette forvente.... for det er en del af det at blive mor!!! Det hører med... og hvis manden ikke kan rumme det - så er det HAM der er galt på den

Tingene ændrer sig tilbage til normalen over tid for de fleste kvinder... og så kan man genfinde hinanden...  hvis der er noget at finde... 

Men hvis manden ikke er parat til at barnet pludselig er på 1-9 pladsen og han roder rundt et sted langt nede af listen når baby ankommer... så skal han seriøst overveje det INDEN projekt barn går i gang... 

Det er et velkendt faktum at mange hvis ikke de fleste kvinder bliver sådan en overgang (nogle længere tid end andre) og hvis manden ikke er parat til det... jamen så er det ikke nu han skal være far...  

det er en del af ligningen for langt hovedparten... det er simpel biologi...  så jo... hun kan med rette forvente at manden accepterer det 100% 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 4 minutter siden:

jeg bliver nødt til at sige det som jeg ser det.... det er udtalelser som denne der gør at mænd i højere og højere grad bliver reduceret til omvandrende sæd-donorer... 

for JO - det kan hun med rette forvente.... for det er en del af det at blive mor!!! Det hører med... og hvis manden ikke kan rumme det - så er det HAM der er galt på den

Tingene ændrer sig tilbage til normalen over tid for de fleste kvinder... og så kan man genfinde hinanden...  hvis der er noget at finde... 

Men hvis manden ikke er parat til at barnet pludselig er på 1-9 pladsen og han roder rundt et sted langt nede af listen når baby ankommer... så skal han seriøst overveje det INDEN projekt barn går i gang... 

Det er et velkendt faktum at mange hvis ikke de fleste kvinder bliver sådan en overgang (nogle længere tid end andre) og hvis manden ikke er parat til det... jamen så er det ikke nu han skal være far...  

det er en del af ligningen for langt hovedparten... det er simpel biologi...  så jo... hun kan med rette forvente at manden accepterer det 100% 

Det er lige så simpel biologi at mænd ikke kan undvære sex i lange perioder, så derfor bliver kvinder simpelthen nødt til at acceptere at deres mænd går ud og får sex andetsteds hvis kvinden i et parforhold ikke vil være en del af det. Og det er der MEGET få kvinder der vil acceptere, nok af den simple årsag at risikoen for at manden forsvinder ud af parforholdet er uforholdsmæssig stor.

Jeg ved godt at du, Jasmin, tilhører en af de meget få polygame kvinder der selv dyrker sex med mange partnere, og som også accepterer hvis din mand gør det samme. Men du bliver nok nødt til at forstå at du langt fra er repræsentativ for kvinder generelt her. Rigtig mange kvinder forventer at manden parkerer sit sexdrive i en årrække, og så står klar når (og hvis) hun på et tidspunkt får lyst igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 1 minut siden:

Jeg ved godt at du, Jasmin, tilhører en af de meget få polygame kvinder der selv dyrker sex med mange partnere, og som også accepterer hvis din mand gør det samme. Men du bliver nok nødt til at forstå at du langt fra er repræsentativ for kvinder generelt her. Rigtig mange kvinder forventer at manden parkerer sit sexdrive i en årrække, og så står klar når (og hvis) hun på et tidspunkt får lyst igen.

det er jeg helt med på 

og det er derfor jeg siger... hvis man som mand ikke er klar på det - så skal man sgu overveje det INDEN man starter projekt barn...  

for hvis i ikke  er indstillet på at det sker - og det gør det for de fleste - så er det jer der har sovet i timen... og jer der skulle have overvejet det inden i startede med projekt baby... 

min mand og jeg er begge skruk i en grad der er helt hen i vejret - og vi har ofte snakket om hvad vi gør hvis mit sexdrive går på standby...  og han er klar på at det kan ske

det er som om det kommer bag på mænd... og i bliver lige overraskede over at ryge på sidstepladsen i kvindens liv hver gang....  og sætter forholdet på spil fordi i er dårligt forberedte

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 1 minut siden:

det er jeg helt med på 

og det er derfor jeg siger... hvis man som mand ikke er klar på det - så skal man sgu overveje det INDEN man starter projekt barn...  

for hvis i ikke  er indstillet på at det sker - og det gør det for de fleste - så er det jer der har sovet i timen... og jer der skulle have overvejet det inden i startede med projekt baby... 

min mand og jeg er begge skruk i en grad der er helt hen i vejret - og vi har ofte snakket om hvad vi gør hvis mit sexdrive går på standby...  og han er klar på at det kan ske

det er som om det kommer bag på mænd... og i bliver lige overraskede over at ryge på sidstepladsen i kvindens liv hver gang....  og sætter forholdet på spil fordi i er dårligt forberedte

Hvis din holdning er at mænd bør være villige til at sætte deres sexliv på standby i årevis for at få børn, så tror jeg at vi uddør som art meget hurtigt. 

For du bliver nødt til at erkende at de fleste kvinder IKKE vil acceptere at han får dækket sit behov andetsteds.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 1 minut siden:

det er jeg helt med på 

og det er derfor jeg siger... hvis man som mand ikke er klar på det - så skal man sgu overveje det INDEN man starter projekt barn...  

for hvis i ikke  er indstillet på at det sker - og det gør det for de fleste - så er det jer der har sovet i timen... og jer der skulle have overvejet det inden i startede med projekt baby... 

min mand og jeg er begge skruk i en grad der er helt hen i vejret - og vi har ofte snakket om hvad vi gør hvis mit sexdrive går på standby...  og han er klar på at det kan ske

det er som om det kommer bag på mænd... og i bliver lige overraskede over at ryge på sidstepladsen i kvindens liv hver gang....  og sætter forholdet på spil fordi i er dårligt forberedte

Det KAN man ikke. Der findes ingen lærebog som alle mænd læser, hvor der står på side 1, at efter graviditet og barn kan der indfinde sig en lang årrække hvor kvinden lukker for vandet og manden må undværre sin sex derhjemme. Der findes ingen 50årig mænd der holder informationsforedrag om dette for kommende fædre. Man KAN mentalt ikke forberede sig på dette, og det er heller ikke en galaktisk regel at det gælder alle uden undtagelse.

"Sorry skat, men jeg har ikke lyst til få børn, pga risikoen for nedsat sexlyst årene efter". 

Når graviditeten indfinder sig så handler ALT om børn. ALT. Verden bliver ret lille og detaljefikseret omkring det som er relevant. 

Mænd (og kvinder) er ikke superintelligente strategi-eksperter der kan planlægge sit liv og sin velfærd 10 år ud i fremtiden og forberede sig på alle tænkelige scenarier. En dag vågner man bare op og tænker "fuck ... jeg har ikke noget sexliv længere".

Sædproduktionen holder ikke pause, impulserne sendes ud i kalorius, hjernen drøner derud med ustyrlige tanker om sex, og man har intet sted at få luftet ventilen.

Og så går man på nettet....

Resten af historien kender vi. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tip toe skrev, for 47 minutter siden:

Det KAN man ikke.

Selvfølgelig kan man det... bare fordi informationen ikke kommer flyvende som stegte duer eller bliver serveret på et sølvfad har man altså ikke pludselig ansvarsfri og har ret til at påstå man ikke vidste det på forhånd... eller i det mindste vidste at muligheden var til stede... 

Citat

Der findes ingen lærebog som alle mænd læser, hvor der står på side 1, at efter graviditet og barn kan der indfinde sig en lang årrække hvor kvinden lukker for vandet og manden må undværre sin sex derhjemme.

Der findes 100-vis af lærebøger der beskriver dette... at mændene ikke læser dem er mændenes fejl.... og KUN mændenes fejl... der er tusindvis hvis ikke millioner af sites der beskriver "whats to expect when you're expecting" - og det er en del af læsestoffet... 

man(d) har da pligt til at informerer sig i noget så vigtigt som graviditet og familie-forøgelse.... og både mænd og piger i DK kan som udgangspunkt læse når de går ud af folkeskolen

Citat

Der findes ingen 50årig mænd der holder informationsforedrag om dette for kommende fædre.

Nej - men strålende ide i øvrigt... gid der var! 

Citat

Man KAN mentalt ikke forberede sig på dette, og det er heller ikke en galaktisk regel at det gælder alle uden undtagelse.

Nej det kan man ikke - men man kan tale med sin partner om problemstillingen og blive enige om en håndtering af HVIS det sker... INDEN problemet opstår... det er ikke raketvidenskab at tale med sin partner

Der er ingen regel uden undtagelse... og der er ingen skam i at tage sorgerne på forskud hvis den eneste løsning bagefter er en potentiel bombe under hele forholdet... 

I sætter hele jeres verden på spil fordi i ikke i det mindste PRØVEDE at forberede jer... 

Citat

"Sorry skat, men jeg har ikke lyst til få børn, pga risikoen for nedsat sexlyst årene efter". 

Det er et fuldkommen rimeligt argument... hvad der IKKE er rimeligt er mændenes løsning på at at de ikke sætter sig ind i tingene INDEN .... 

Hvis man ikke er villig til at tage chancen for at det sker - så er det et fuldkommen validt argument og så kan pigen handle derefter.... og hvis hun ikke vil have en mand der ikke kan håndtere dette problem - så kan hun skifte ham ud

ÆRLIGHED... hvad blev der nogensinde af ærlighed?  

Citat

Sædproduktionen holder ikke pause, impulserne sendes ud i kalorius, hjernen drøner derud med ustyrlige tanker om sex, og man har intet sted at få luftet ventilen.

Det er da indbegrebet af virkelig ringe planlægning... 

Siden hvornår er det blevet raket-videnskab at tænke en lille smule langsigtet ??  

Der skal ikke nogen videre intelligens til at tage den her problemstillling op INDEN graviditeten...  og sørge for at man ikke fuldkommen uforberedt konstaterer at "fuck ... jeg har ikke noget sexliv længere".

det er som om at fordi det er jer mænd - så skal i ikke tænke mere end 3 md frem.... og mere end det - så beskrives det som super-intelligent strategi... ærlig talt... livet er ikke så kompliceret hvis man bruger hovedet (det øverste)

Citat

Og så går man på nettet....

Resten af historien kender vi. :) 

Ja - det gør vi ... og det er sgu trist... 

Og det er vi så en hel branche der kan lukrere på.... det er fandme trist...  

Set i lyset af hvordan det kunne være grebet an - så er det faktisk pisseærgeligt :( 

Redigeret af Jasmin
fejl i citatet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...