Hop til indhold
Morten1981

Utro ? Går du til GP selvom du er gift ?

Recommended Posts

Jasmin skrev, for 2 minutter siden:

 

Hvis man ikke er villig til at tage chancen for at det sker - så er det et fuldkommen validt argument og så kan pigen handle derefter.... og hvis hun ikke vil have en mand der ikke kan håndtere dette problem - så kan hun skifte ham ud

 

Skifte ham ud med hvad, en ÆRLIG mand der ER villig til at sætte sit sexliv på stand-by i en årrække? Det tror jeg er en MEGET sjældent kombination, (og iøvrigt nok ikke en mand hun vil synes er synderligt spændende at være sammen med inden de får børn).

Du glemmer at langt de fleste kvinder IKKE vil acceptere at manden får sit sexbehov dækket hos andre kvinder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 1 minut siden:

Skifte ham ud med hvad, en ÆRLIG mand der ER villig til at sætte sit sexliv på stand-by i en årrække? Det tror jeg er en MEGET sjældent kombination, (og iøvrigt nok ikke en mand hun vil synes er synderligt spændende at være sammen med inden de får børn).

Du glemmer at langt de fleste kvinder IKKE vil acceptere at manden får sit sexbehov dækket hos andre kvinder.

det er muligt - men så kan hun skifte ham ud med ... ingenting... det er der altså rigtig mange kvinder der gør...  og hvis hun synes det er et bedre valg er det altså fair nok!!! 

Hellere klare turen alene end med en mand der ikke holder hvad han lover fremfor at miste alt det man har bygget op sammen med en der ikke var villig til at ofre alt det han lovede inden hele spillet gik i gang...  jeg forstår godt de kvinder der siger fra overfor det...   

det er ganske enkelt for stor en skuffelse at opdage at manden ikke var villig til at ofre det han lovede han ville 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 6 minutter siden:

det er muligt - men så kan hun skifte ham ud med ... ingenting... det er der altså rigtig mange kvinder der gør...  og hvis hun synes det er et bedre valg er det altså fair nok!!! 

Hellere klare turen alene end med en mand der ikke holder hvad han lover fremfor at miste alt det man har bygget op sammen med en der ikke var villig til at ofre alt det han lovede inden hele spillet gik i gang...  jeg forstår godt de kvinder der siger fra overfor det...   

det er ganske enkelt for stor en skuffelse at opdage at manden ikke var villig til at ofre det han lovede han ville 

 

Det er egentlig underligt at en person med så meget sexdrive som du tilsyneladende selv har, kan foreslå at man bare kan ofre sin sexlyst i en længere årrække for at få børn.

Jeg er af den faste overbevisning at det er bedre for både, mænd, kvinder og børnene at manden diskret får dækket sit behov et andet sted, mens tørken står på.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 35 minutter siden:

Det er egentlig underligt at en person med så meget sexdrive som du tilsyneladende selv har, kan foreslå at man bare kan ofre sin sexlyst i en længere årrække for at få børn.

Jeg er af den faste overbevisning at det er bedre for både, mænd, kvinder og børnene at manden diskret får dækket sit behov et andet sted, mens tørken står på

Nej det er ikke spor underligt.... for jeg har aldrig nogensinde LOVET min mand at den sexlyst vil vare for evigt... 

Ej heller har jeg LOVET ham at jeg aldrig vil knalde med andre.... jeg har aldrig lovet mere end jeg kan holde og jeg har ISÆR ikke  lovet ham at han vil være mere end nummer 10 i rækken den dag baby ankommer..... han ved hvad han går ind til 

Hver gang der har været en mulig problemstilling, så har jeg bevidst valgt at bruge 10 min af mit liv på at sætte mig ind i den, snakket med min partner om det, overvejet mulighederne og så meldt ud derefter

At træffe informerede valg er ikke raket-videnskab

Og der er det at sige til det.... hvis kvinden ikke vil have man er hende UTRO - og monogami betyder at manden går på stand by sammen med hende.... så lover i mere end i kan holde hvis i lader det komme bag på jer at kvinden smækker benene sammen efter babys ankomst

Så er det JER der har lovet for meget fordi i ikke brugte 10 min på at overveje de komplikationer der kunne støde til og som i sagtens  kunne have fundet alverdens litteratur om... 

Havde i brugt de 10 min på i det mindste at blive bevidste om problemet, så kunne det være i ikke havde lovet mere end i kunne holde og så kunne det være at der ikke blev anbragt en bombe under de børn i selv har været med til at lave... 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er så børn der aldrig ville være blevet sat i verden, hvis vi ikke havde "lovet mere end vi kunne holde".

Du virker som at du har et meget "sort/hvidt" syn på sagen (og mange andre også iøvrigt ;) ), der er med garanti ikke ret mange mennesker (hverken mænd eller kvinder) der regner med at løftet om troskab medfører nul sex i en årrække, når de står foran præsten til deres bryllup.

Jeg er stadig mere for min egen noget mere pragmatiske løsning.

Iøvrigt tror jeg at din forretning nyder ret godt af at der er en del mænd der har valgt samme løsning ;)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 46 minutter siden:

Selvfølgelig kan man det... bare fordi informationen ikke kommer flyvende som stegte duer eller bliver serveret på et sølvfad har man altså ikke pludselig ansvarsfri og har ret til at påstå man ikke vidste det på forhånd... eller i det mindste vidste at muligheden var til stede... 

Der findes 100-vis af lærebøger der beskriver dette... at mændene ikke læser dem er mændenes fejl.... og KUN mændenes fejl... der er tusindvis hvis ikke millioner af sites der beskriver "whats to expect when you're expecting" - og det er en del af læsestoffet... 

man(d) har da pligt til at informerer sig i noget så vigtigt som graviditet og familie-forøgelse.... og både mænd og piger i DK kan som udgangspunkt læse når de går ud af folkeskolen

Nej - men strålende ide i øvrigt... gid der var! 

Nej det kan man ikke - men man kan tale med sin partner om problemstillingen og blive enige om en håndtering af HVIS det sker... INDEN problemet opstår... det er ikke raketvidenskab at tale med sin partner

Der er ingen regel uden undtagelse... og der er ingen skam i at tage sorgerne på forskud hvis den eneste løsning bagefter er en potentiel bombe under hele forholdet... 

I sætter hele jeres verden på spil fordi i ikke i det mindste PRØVEDE at forberede jer... 

Det er et fuldkommen rimeligt argument... hvad der IKKE er rimeligt er mændenes løsning på at at de ikke sætter sig ind i tingene INDEN .... 

Hvis man ikke er villig til at tage chancen for at det sker - så er det et fuldkommen validt argument og så kan pigen handle derefter.... og hvis hun ikke vil have en mand der ikke kan håndtere dette problem - så kan hun skifte ham ud

ÆRLIGHED... hvad blev der nogensinde af ærlighed?  

 

Det er da indbegrebet af virkelig ringe planlægning... 

Siden hvornår er det blevet raket-videnskab at tænke en lille smule langsigtet ??  

Der skal ikke nogen videre intelligens til at tage den her problemstillling op INDEN graviditeten...  og sørge for at man ikke fuldkommen uforberedt konstaterer at "fuck ... jeg har ikke noget sexliv længere".

det er som om at fordi det er jer mænd - så skal i ikke tænke mere end 3 md frem.... og mere end det - så beskrives det som super-intelligent strategi... ærlig talt... livet er ikke så kompliceret hvis man bruger hovedet (det øverste)

Ja - det gør vi ... og det er sgu trist... 

Og det er vi så en hel branche der kan lukrere på.... det er fandme trist...  

Set i lyset af hvordan det kunne være grebet an - så er det faktisk pisseærgeligt :( 

Nixen bixen. Gennem den lange gravidtet, fødsel og småbørnsperiode (måske to af slagsen i forlængelse af hinanden), så hænger ingen mænd sig i, dét, der virker som, irrelevante problemstillinger og luksusbehov. Man gør i stedet det man SKAL gøre i den givne situation, og tilsidesætter sig selv, fordi sådan et årelangt forløb kan ikke planlægges....

Nå pis, barnet har falsk strubehoste. Hvad gør jeg?

Nå, barnet har udslæt i knæhaserne. Hvad gør jeg?

Nå, ingen pladser i vuggestuerne og køen i pladsanvisningen vokser for hvert minut. Hvad gør jeg?

Nå, barnet har sociale problemer med de andre børn og får et raserianfald hver dag. Hvad gør jeg?

Nå barnet skal til svømning og har glemt badetøjet. Hvad gør jeg?

Det optager meget praktisk tid og det er DE ting man forholder sig til. Ikke..

"Hmmm, der er måske en mulighed for at fruen mister lysten til sex over tid. Hvad kan jeg potentielt gør, såfremt vi ender i den situation?"

Ja, man kan altid være bagklog, eller forklog, men helt praktisk er der urimelige små chancer for at lægge en langsigtet plan for sexlivet, når man rammer denne del af livet.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 14 minutter siden:

Iøvrigt tror jeg at din forretning nyder ret godt af at der er en del mænd der har valgt samme løsning ;)

ja - det var den del jeg udtrykte var ret ærgelig....  

og du kan godt kalde det sort hvidt at forlanger en vis omtanke fremadrettet....  selv synes jeg nu ikke det er noget stort krav at stille... 

og om man er gift eller ej inden projekt baby er jo ligemeget... det tager 5 min og en nem-id at blive skilt hvis det er det det kommer an på 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tip toe skrev, for 17 minutter siden:

Nixen bixen. Gennem den lange gravidtet, fødsel og småbørnsperiode (måske to af slagsen i forlængelse af hinanden), så hænger ingen mænd sig i, dét, der virker som, irrelevante problemstillinger og luksusbehov. Man gør i stedet det man SKAL gøre i den givne situation, og tilsidesætter sig selv, fordi sådan et årelangt forløb kan ikke planlægges....

Nå pis, barnet har falsk strubehoste. Hvad gør jeg?

Nå, barnet har udslæt i knæhaserne. Hvad gør jeg?

Nå, ingen pladser i vuggestuerne og køen i pladsanvisningen vokser for hvert minut. Hvad gør jeg?

Nå, barnet har sociale problemer med de andre børn og får et raserianfald hver dag. Hvad gør jeg?

Nå barnet skal til svømning og har glemt badetøjet. Hvad gør jeg?

Det optager meget praktisk tid og det er DE ting man forholder sig til. Ikke..

"Hmmm, der er måske en mulighed for at fruen mister lysten til sex over tid. Hvad kan jeg potentielt gør, såfremt vi ender i den situation?"

Ja, man kan altid være bagklog, eller forklog, men helt praktisk er der urimelige små chancer for at lægge en langsigtet plan for sexlivet, når man rammer denne del af livet.

præcis... det er alt det man forholder sig til EFTER undfangelsen ... når baby er i maven eller ude efter 9 md og ofte flere babyer  i streg... 

mit krav (eller bare forslag hvis mænd er allergiske overfor krav) er at mændene burde have forholdt sig til problemstillingen INDEN i gik i gang med projekt baby.... det har jeg selv gjort, det har jeg forlangt af min mand og det er ikke et urimeligt forlangende at bede sin partner overveje det scenarie..... 

"hvad skal vores løsning være hvis du ikke gider sex når du har født???"   det er ikke et svært spørgsmål at stille sin kone.....  og det er et make-or-break i næsten alle forhold hvad svaret er..... både for ham og hende

alligevel er der tilsyneladende INGEN der har stillet det spørgsmål til deres koner... eller af dem selv har overvejet de komplikationer der kunne være forbundet med at det sker... 

det er da tilladt at være pragmatisk inden det går løs.... og ikke EFTER så man skal være pragmatisk på Bears facon... (uanset om det betyder kunder i biksen  hos mig)

det er forsent at forholde sig til det EFTER babys ankomst... for der er verden nøjagtig som du beskriver så fint..... fyldt med ting der tilsidesætter en selv... 

der er tusindvis af ting man kan forholde sig til forlods (være forklog) så man ikke bliver "fuck - nu har jeg ikke noget sexliv"-chokeret når det sker... det her er en af de ting man rent faktisk med fordel kan tage op til debat

... og i betragtning af hvor meget sex fylder hos jer er det da en gåde hvorfor i vælger den problemstilling fra - man skulle tro den stod højt på listen 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er mange "Hvad-nu-hvis?" samtaler man BURDE tage hele livet igennem?

Hvad nu hvis jeg bliver fyret, kan vi så klare os økonomisk?

Hvad nu hvis jeg får kræft, hvad gør vi så?

Hvad nu hvis jeg får en depression, er vi så i stand til at takle det?

Hvad nu hvis vi blivet skilt, hvordan fordeler vi så goderne?

Hvad nu hvis jeg bliver langtidssygemeldt pga stress, hvordan håndterer vi det?

Hvad nu hvis hunden får knogleskørhed, har vi en plan for det?

De er alle væsentlige og kan have impact på ens egen velfærd HVIS det sker, men, man kan praktisk talt ikke forholde sig til dem alle, og kender formentlig heller ikke alle de risicis man kan bliver bombarderet med.

I stedet forholder man sig adaptivt til den situation man nu engang ER i, og så finder den løsning man har brug for.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tip toe skrev, for 10 minutter siden:

Der er mange "Hvad-nu-hvis?" samtaler man BURDE tage hele livet igennem?

Hvad nu hvis jeg bliver fyret, kan vi så klare os økonomisk?

Hvad nu hvis jeg får kræft, hvad gør vi så?

Hvad nu hvis jeg får en depression, er vi så i stand til at takle det?

Hvad nu hvis vi blivet skilt, hvordan fordeler vi så goderne?

Hvad nu hvis jeg bliver langtidssygemeldt pga stress, hvordan håndterer vi det?

Hvad nu hvis hunden får knogleskørhed, har vi en plan for det?

De er alle væsentlige og kan have impact på ens egen velfærd HVIS det sker, men, man kan praktisk talt ikke forholde sig til dem alle, og kender formentlig heller ikke alle de risicis man kan bliver bombarderet med.

I stedet forholder man sig adaptivt til den situation man nu engang ER i, og så finder den løsning man har brug for.

så bliver man godt nok taget med bukserne nede ofte.... 

vi har både kræft og depressioner på min side af familien... jeg er i højrisiko for nogle former for cancer ... så de snakke har vi da taget...  hvad nu hvis - for det sker nok på et tidspunkt... hvem passer ungerne/haven/familien og alt det praktiske ect... 

om min mand bliver fyret er så ikke så afgørende, men vi har da snakket om hvad der ville ske hvis mine porteføljer tabte al deres værdi...  ville vi så kunne klare os, hvad vi så skulle vælge at sælge og hvad vi skulle beholde... 

vi har mange mange husdyr... så selvfølgelig har vi snakket om hvordan vi tackler deres sygdomme....værdigt liv og alt det der... 

alle disse ting er væsentlige og MEGET relevante "hvad nu hvis"... fuldkommen ligesom vi forlængst har valgt privatskole til ungerne fordi den offentlige er håbløs, sørget for den nærmeste familie i tilfælde af sygdom og snakket om hvad vi gør når vores forældre måske bliver demente eller får alzheimers eller nedsunkne rygge

alle de ting er snakket igennem uden at det har kostet os andet end en god snak... så vi har en ide om hvad vi  gør hvis det sker.... hvis er en risiko... og risici kan forebygges med lidt fremsynethed... 

først at tænke på ulykkerne når de sker er i min optik en meget... laissez faire måde at behandle sit liv på.... men to each his own....  whatever works... 

 

det er nok derfor jeg bliver så irriteret når folk altid siger "du har det også så nemt" eller "du er nu også så heldig" - gu er jeg røv - jeg er bare godt forberedt fordi jeg ikke venter med at overveje problemerne til de er der.. 

jeg har som regel brugt tid på at fixe dem eller lægge en strategi inden... det tager jo ingen tid... og det er ingen skam at planlægge sit held lidt :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 7 minutter siden:

så bliver man godt nok taget med bukserne nede ofte.... 

vi har både kræft og depressioner på min side af familien... jeg er i højrisiko for nogle former for cancer ... så de snakke har vi da taget...  hvad nu hvis - for det sker nok på et tidspunkt... hvem passer ungerne/haven/familien og alt det praktiske ect... 

om min mand bliver fyret er så ikke så afgørende, men vi har da snakket om hvad der ville ske hvis mine porteføljer tabte al deres værdi...  ville vi så kunne klare os, hvad vi så skulle vælge at sælge og hvad vi skulle beholde... 

vi har mange mange husdyr... så selvfølgelig har vi snakket om hvordan vi tackler deres sygdomme....værdigt liv og alt det der... 

alle disse ting er væsentlige og MEGET relevante "hvad nu hvis"... fuldkommen ligesom vi forlængst har valgt privatskole til ungerne fordi den offentlige er håbløs, sørget for den nærmeste familie i tilfælde af sygdom og snakket om hvad vi gør når vores forældre måske bliver demente eller får alzheimers eller nedsunkne rygge

alle de ting er snakket igennem uden at det har kostet os andet end en god snak... så vi har en ide om hvad vi  gør hvis det sker.... hvis er en risiko... og risici kan forebygges med lidt fremsynethed... 

først at tænke på ulykkerne når de sker er i min optik en meget... laissez faire måde at behandle sit liv på.... men to each his own....  whatever works... 

 

det er nok derfor jeg bliver så irriteret når folk altid siger "du har det også så nemt" eller "du er nu også så heldig" - gu er jeg røv - jeg er bare godt forberedt fordi jeg ikke venter med at overveje problemerne til de er der.. 

jeg har som regel brugt tid på at fixe dem eller lægge en strategi inden... det tager jo ingen tid... og det er ingen skam at planlægge sit held lidt :) 

Og jeg reagerer nok mest fordi jeg ikke spilder tid på skyldfølelser og fortidens påstede fejltagelser, som man alligevel ikke kan bruge til noget fremadrettet. :)

Vi er alle liderlige og fyldt med fejl. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tip toe skrev, Lige nu:

Og jeg reagerer nok mest fordi jeg ikke spilder tid på skyldfølelser og fortidens påstede fejltagelser, som man alligevel ikke kan bruge til noget fremadrettet. :)

Vi er alle liderlige og fyldt med fejl. :D 

skyldfølelser kan man heller ikke bruge til noget som helst :)  vi begår fejl uanset hvor dårligt vi har det med det bagefter... 

men fanden stå i det hvis man begår fejl man kunne have undgået hvis man havde tænkt sig om....  lidt lige som når man spilder penge på en gigolo/GP hvor man skulle være gået igen.. *ggg* :D:D:D:D:D:D:D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, 1 time siden:

så bliver man godt nok taget med bukserne nede ofte.... 

vi har både kræft og depressioner på min side af familien... jeg er i højrisiko for nogle former for cancer ... så de snakke har vi da taget...  hvad nu hvis - for det sker nok på et tidspunkt... hvem passer ungerne/haven/familien og alt det praktiske ect... 

om min mand bliver fyret er så ikke så afgørende, men vi har da snakket om hvad der ville ske hvis mine porteføljer tabte al deres værdi...  ville vi så kunne klare os, hvad vi så skulle vælge at sælge og hvad vi skulle beholde... 

vi har mange mange husdyr... så selvfølgelig har vi snakket om hvordan vi tackler deres sygdomme....værdigt liv og alt det der... 

alle disse ting er væsentlige og MEGET relevante "hvad nu hvis"... fuldkommen ligesom vi forlængst har valgt privatskole til ungerne fordi den offentlige er håbløs, sørget for den nærmeste familie i tilfælde af sygdom og snakket om hvad vi gør når vores forældre måske bliver demente eller får alzheimers eller nedsunkne rygge

alle de ting er snakket igennem uden at det har kostet os andet end en god snak... så vi har en ide om hvad vi  gør hvis det sker.... hvis er en risiko... og risici kan forebygges med lidt fremsynethed... 

først at tænke på ulykkerne når de sker er i min optik en meget... laissez faire måde at behandle sit liv på.... men to each his own....  whatever works... 

 

det er nok derfor jeg bliver så irriteret når folk altid siger "du har det også så nemt" eller "du er nu også så heldig" - gu er jeg røv - jeg er bare godt forberedt fordi jeg ikke venter med at overveje problemerne til de er der.. 

jeg har som regel brugt tid på at fixe dem eller lægge en strategi inden... det tager jo ingen tid... og det er ingen skam at planlægge sit held lidt :) 

Jeg må nok bare konstatere at du planlægger dit liv betydeligt mere end jeg nogensinde kommer til. Vi (min kone og jeg) hverken kan eller vil tage en beslutning up-front om hvordan vi vil reagere på alverdens situationer, vi er nemlig begge klar over at det kan man ikke, det er umuligt at forudsige hvordan man reagerer i krise situationer en gang ude i fremtiden, vi har udviklet os oms mennesker i årenes løb, og det reaktions mønster som jeg havde som 25 årig er ret forskelligt fra det reaktions mønster jeg har som 50+ årig, den loyalitet og hengivenhed jeg føler overfor min kone er også blevet større med årene, jeg vil kunne tilgive hende ting i dag som jeg næppe ville have tilgivet for 20 år siden osv..osv..

At forberede sig på alle de situationer "up-front" anser jeg for temmelig værdiløst, især hvis man allerede nu skal love at håndtere en given situation på en bestemt måde, 1, 5, 10 eller 20 år før den opstår. Der er situationer som man ikke kan sætte sig ind i før man står i dem, en sexløst liv er en af dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 55 minutter siden:

Der er situationer som man ikke kan sætte sig ind i før man står i dem, en sexløst liv er en af dem.

Fair nok at i har det sådan.... men jeg må virkelig stille spørgsmåltegn ved dit udsagn...  for hånden på hjertet har jeg ikke oplevet noget endnu jeg ikke på en eller anden måde var forberedt eller kunne forberede mig på ... så jeg har svært ved at tro at i skulle være fuldkommen ude af stand til rent empatisk at vurdere abstrakte scenarier... 

Det er jo ligepræcis abstrakt... for man har ikke prøvet det endnu... men da min forrige mand pludselig ikke gad sexe nok med mig mere og i øvrigt ikke var mig utro (så det var ikke derfor) - der fyrede jeg ham da på gråt papir... det havde jeg besluttet lang tid inden jeg blev gift - jeg ville ikke leve i et ægteskab uden tiltrækkelig sex med min partner... 

Hvis jeg kan træffe den beslutning lang tid inden jeg nogensinde stod foran præsten - hvorfor skulle mænd så have det anderledes ?  

Den eneste situation hvor jeg vil give dig ubetinget 110% ret - det er en situation hvor man mister et barn... DEN kan ikke forudsiges for større sorg kan ikke ramme et menneske....  men alt andet... det er et spørgsmål om tilstrækkelig associations-kapacitet og med din evne til at sætte dig ind i flygtninges trængsler generelt - så er det ikke en evne du umiddelbart mangler - det kan jeg da læse :)  :) 

Men fair nok hvis du ikke mener at du og fruen kan... jeg vil blot mene at i sagtens kan men vælger at lade være .... og det er jo også fint nok. To each his own  :) 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 18 minutter siden:

Fair nok at i har det sådan.... men jeg må virkelig stille spørgsmåltegn ved dit udsagn...  for hånden på hjertet har jeg ikke oplevet noget endnu jeg ikke på en eller anden måde var forberedt eller kunne forberede mig på ... så jeg har svært ved at tro at i skulle være fuldkommen ude af stand til rent empatisk at vurdere abstrakte scenarier... 

Det er jo ligepræcis abstrakt... for man har ikke prøvet det endnu... men da min forrige mand pludselig ikke gad sexe nok med mig mere og i øvrigt ikke var mig utro (så det var ikke derfor) - der fyrede jeg ham da på gråt papir... det havde jeg besluttet lang tid inden jeg blev gift - jeg ville ikke leve i et ægteskab uden tiltrækkelig sex med min partner... 

Hvis jeg kan træffe den beslutning lang tid inden jeg nogensinde stod foran præsten - hvorfor skulle mænd så have det anderledes ?  

Fordi at det forhold man har til sin ægtefælle er anderledes 5 år efter man er blevet gift end da man blev gift. Som sagt, der er ting som 50 årige Bear vil kunne tilgive den kvinde som jeg har levet sammen med i 27 år, som den 25 årige Bear aldrig ville have accepteret. Man flytter sig og ændrer sig igennem årene. En 25 årig Bear ville sandsynligvis aldrig være blevet med en kvinde der havde sagt at jeg måtte acceptere nogle år med lidt eller intet sex, men den 50 årige Bear er glad for at han ikke blev stillet overfor det ultimatum, da han så var gået glip af at leve med sit livs kærlighed 25 år efter.

Jasmin skrev, for 18 minutter siden:

Den eneste situation hvor jeg vil give dig ubetinget 110% ret - det er en situation hvor man mister et barn... DEN kan ikke forudsiges for større sorg kan ikke ramme et menneske....  men alt andet... det er et spørgsmål om tilstrækkelig associations-kapacitet og med din evne til at sætte dig ind i flygtninges trængsler generelt - så er det ikke en evne du umiddelbart mangler - det kan jeg da læse :)  :) 

Men fair nok hvis du ikke mener at du og fruen kan... jeg vil blot mene at i sagtens kan men vælger at lade være .... og det er jo også fint nok. To each his own  :) 

Jeg kan heller ikke forestille mig at miste min kone, mine forældre, mine søskende. Jeg kan faktisk dårligt forestille mig et liv uden min kone. Jeg har set min kone miste sin mor, og hun havde på ingen måde forestillet sig hvor hårdt det ramte.

Flygtninge har intet med denne her debat at gøre, jeg påstår afgjort ikke at jeg kan forestille mig hvordan det må være at flygte over hals og hoved og miste alt hvad man har og kender, men jeg kan ikke forestille mig andet end at det må være forfærdeligt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 44 minutter siden:

Fair nok at i har det sådan.... men jeg må virkelig stille spørgsmåltegn ved dit udsagn...  for hånden på hjertet har jeg ikke oplevet noget endnu jeg ikke på en eller anden måde var forberedt eller kunne forberede mig på ... så jeg har svært ved at tro at i skulle være fuldkommen ude af stand til rent empatisk at vurdere abstrakte scenarier... 

Det er jo ligepræcis abstrakt... for man har ikke prøvet det endnu... men da min forrige mand pludselig ikke gad sexe nok med mig mere og i øvrigt ikke var mig utro (så det var ikke derfor) - der fyrede jeg ham da på gråt papir... det havde jeg besluttet lang tid inden jeg blev gift - jeg ville ikke leve i et ægteskab uden tiltrækkelig sex med min partner... 

Hvis jeg kan træffe den beslutning lang tid inden jeg nogensinde stod foran præsten - hvorfor skulle mænd så have det anderledes ?  

Den eneste situation hvor jeg vil give dig ubetinget 110% ret - det er en situation hvor man mister et barn... DEN kan ikke forudsiges for større sorg kan ikke ramme et menneske....  men alt andet... det er et spørgsmål om tilstrækkelig associations-kapacitet og med din evne til at sætte dig ind i flygtninges trængsler generelt - så er det ikke en evne du umiddelbart mangler - det kan jeg da læse :)  :) 

Men fair nok hvis du ikke mener at du og fruen kan... jeg vil blot mene at i sagtens kan men vælger at lade være .... og det er jo også fint nok. To each his own  :) 

Hvad hvis samlivet ophørte pga. sygdom ???
Ville du så også forlade ham eller gå i byen i det skjulte for ikke såre ham?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Annette6 skrev, for 2 timer siden:

Hvad hvis samlivet ophørte pga. sygdom ???
Ville du så også forlade ham eller gå i byen i det skjulte for ikke såre ham?

Der ville jeg blot meddele at jeg gik i byen efter behov... hvis han ikke ville acceptere det ville jeg forlade ham.... plain and simple

Jeg ville aldrig tillade nogen at begrænse mig, men omvendt ville jeg aldrig forlade nogen pga sygdom hvis det at samlivet ophørte var eneste symptom... så fuck da det. 

Men en mand der arbitrært bare ikke har lyst og som i øvrigt er sund og rask.... ud til højre med ham... 

Det står en hver frit for at have krav... og kan partneren ikke leve op til det - så må man jo tage konsekvensen.... det gælder i min optik alle ... mænd og kvinder alike... 

Men jeg ville aldrig nogensinde lyve om at jeg gjorde det... ej heller ville jeg underholde med det med mindre han spurgte til det

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 9 timer siden:

 

men fanden stå i det hvis man begår fejl man kunne have undgået hvis man havde tænkt sig om....  lidt lige som når man spilder penge på en gigolo/GP hvor man skulle være gået igen.. *ggg* :D:D:D:D:D:D:D 

Det er bare en kæmpe pisfuckøv-følelse. Når det sker (og det ER sket) så står jeg bagefter som en idiot på gaden, og drømmer om de ting jeg i stedet burde have brugt pengene på, mens jeg overvejer hvorfor fanden jeg ignorerede to tusind alarmklokker, som bimlede om ørene sekundet efter hun åbnede døren. :D 

Det er hårdt at være dum og liderlig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Jasmin skrev, for 14 timer siden:

jeg bliver nødt til at sige det som jeg ser det.... det er udtalelser som denne der gør at mænd i højere og højere grad bliver reduceret til omvandrende sæd-donorer... 

for JO - det kan hun med rette forvente.... for det er en del af det at blive mor!!! Det hører med... og hvis manden ikke kan rumme det - så er det HAM der er galt på den

Tingene ændrer sig tilbage til normalen over tid for de fleste kvinder... og så kan man genfinde hinanden...  hvis der er noget at finde... 

Men hvis manden ikke er parat til at barnet pludselig er på 1-9 pladsen og han roder rundt et sted langt nede af listen når baby ankommer... så skal han seriøst overveje det INDEN projekt barn går i gang... 

Det er et velkendt faktum at mange hvis ikke de fleste kvinder bliver sådan en overgang (nogle længere tid end andre) og hvis manden ikke er parat til det... jamen så er det ikke nu han skal være far...  

det er en del af ligningen for langt hovedparten... det er simpel biologi...  så jo... hun kan med rette forvente at manden accepterer det 100% 

Tror de fleste Mænd har det fint med det en periode! Men det er mere når det bliver en permanent ny tilstand der kan vare i årevis

Du vil jo iøvrigt ikke selv holde dig tilbage hvis manden en længere periode ikke kunne have sex pga sygdom eller andet. Det er altså meget at kræve af et andet menneske man sætter sexlivet på standby i årevis

fair nok hvis det gør mig til en omvandrende sæddonor i din optik lever jeg fint med

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 5 timer siden:

Tror de fleste Mænd har det fint med det en periode! Men det er mere når det bliver en permanent ny tilstand der kan vare i årevis

så har det jo ikke nødvendigvis noget at gøre med graviditeten... så skal man nok se sig om efter andre grunde til at sexlivet er stoppet...   for ja - det kan godt vare lang tid før kroppen og psyken er normal igen - men en permanent tilstand er mere end vane end noget at gøre med biologi... 

og dårlige vaner kan brydes... hvis det altså er det man vil :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Jasmin skrev, for 2 timer siden:

så har det jo ikke nødvendigvis noget at gøre med graviditeten... så skal man nok se sig om efter andre grunde til at sexlivet er stoppet...   for ja - det kan godt vare lang tid før kroppen og psyken er normal igen - men en permanent tilstand er mere end vane end noget at gøre med biologi... 

og dårlige vaner kan brydes... hvis det altså er det man vil :)

Jeg kan informere dig om det er sværere end som så som du også kan se på andre debattører i denne tråd ;-) ( og se i diverse statistikker etc)

Det er ikke kun biologi men andre prioriteter og anden måde at gribe livet an på som jeg har skrevet i tidligere indlæg. Og det kommer i forbindelse med de kære børns ankomst.

 

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg griner, smiler ja det fortsætter og fortsætter.

Når vi er i forhold, relation, ægteskab med et andet menneske og det ikke er TRASH. Så mener jeg at man har et ansvar.

Når jeg ser de fleste svar herinde så er det undskyldning på undskyldning.

Hvorfor er det at de fleste af os, opfører os som robotter ? 

Det er da langt bedre at blive skilt end at bedrage et andet menneske med en løgn eller en fortielse.

Hvad hjælper det at have et illusions-forhold, hvor det hele er et bedrag.

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Morten1981 skrev, for 34 minutter siden:

Jeg griner, smiler ja det fortsætter og fortsætter.

Når vi er i forhold, relation, ægteskab med et andet menneske og det ikke er TRASH. Så mener jeg at man har et ansvar

Naturligvis har man det. Ansvar over for Kone/Mand men absolut også Børn

Når jeg ser de fleste svar herinde så er det undskyldning på undskyldning.

Hvorfor er det at de fleste af os, opfører os som robotter ?

Det er da langt bedre at blive skilt end at bedrage et andet menneske med en løgn eller en fortielse.

Hvad hjælper det at have et illusions-forhold, hvor det hele er et bedrag.

Kedelig for dig dine forhold ikke stikker dybere end sex. Kærlighed nærhed og så meget andet er for mange andre mindst ligeså vigtige hvis ikke mere vigtige.

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 15 minutter siden:

Kedelig for dig dine forhold ikke stikker dybere end sex. Kærlighed nærhed og så meget andet er for mange andre mindst ligeså vigtige hvis ikke mere vigtige.

Morten har da dybest set ret... 

hvis kærligheden og nærheden  med et andet menneske betyder mest - hvordan får man så sig selv til at lyve overfor dem?? 

Det er løgnen jeg ikke kan forlige med kærlighed.... jeg forstår ikke hvordan man kan elske nogen ... og jeg mener VIRKELIG  elske.... og samtidig lyve dem lige op i hovedet

 

i min verden udelukker de 2 ting hinanden.....  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 1 time siden:

Morten har da dybest set ret... 

hvis kærligheden og nærheden  med et andet menneske betyder mest - hvordan får man så sig selv til at lyve overfor dem?? 

Det er løgnen jeg ikke kan forlige med kærlighed.... jeg forstår ikke hvordan man kan elske nogen ... og jeg mener VIRKELIG  elske.... og samtidig lyve dem lige op i hovedet

 

i min verden udelukker de 2 ting hinanden.....  

 

Jasmin, du virker så radikal og seriøs omkring din opinion, at man tænker: Ønsker du overhovedet besøg af gifte mænd?

Er det ikke lidt som at være medlem af Greenpeace og købe en bil i energiklasse G...? :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...