Hop til indhold
NorthPole

Racisme på EG?

Recommended Posts

Hvad siger moderatorerne til udsagt direkte af racistisk karakter? 

Det er fint at have en saglig debat med argumenter direkte for og imod. Men f.eks er der et par stykker der direkte har sammenlignet flygtninge med aber. Samt en anden der mener at flygtninge er her for at voldtage og slå ihjel. Begge udsagt er ulovlige (imod racisme paragraffen). Andre personer er tidligere blevet dømt for tilsvarende udsagn (f.eks mogens camre). 

Jeg vil blot høre hvordan EG regner med at forholde sig til dette? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
NorthPole skrev, for 11 minutter siden:

Hvad siger moderatorerne til udsagt direkte af racistisk karakter? 

Det er fint at have en saglig debat med argumenter direkte for og imod. Men f.eks er der et par stykker der direkte har sammenlignet flygtninge med aber. Samt en anden der mener at flygtninge er her for at voldtage og slå ihjel. Begge udsagt er ulovlige (imod racisme paragraffen). Andre personer er tidligere blevet dømt for tilsvarende udsagn (f.eks mogens camre). 

Jeg vil blot høre hvordan EG regner med at forholde sig til dette? 

Som admin eller moderator skal man uden tvivl sympatisere med den slags holdninger for at lade talsmændene komme så uhæmmet til orde.

Jeg tror også man på kommandobroen ser på hvad der 'giver bedst'  og jeg tror faktisk at man har kalkuleret med at hovedparten af brugerne her tilhører et segment af befolkningen hvor racismen er udtalt. Det giver nok en øget tilstrømning af 'klick' at racistiske udtalelser har så frit spil her, men jeg ved at det i pro-prostitutionspolitiske kredse er en kilde til bekymring.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bundstokken skrev, for 44 minutter siden:

Som admin eller moderator skal man uden tvivl sympatisere med den slags holdninger for at lade talsmændene komme så uhæmmet til orde.

Jeg tror også man på kommandobroen ser på hvad der 'giver bedst'  og jeg tror faktisk at man har kalkuleret med at hovedparten af brugerne her tilhører et segment af befolkningen hvor racismen er udtalt. Det giver nok en øget tilstrømning af 'klick' at racistiske udtalelser har så frit spil her, men jeg ved at det i pro-prostitutionspolitiske kredse er en kilde til bekymring.

Jeg husker der var en politisk bruger-afstemning her på EG , (jeg har prøvet at søge, men kan ikke finde den) Det tættest jeg kunne finde var denne debattråd i hyggesnak: 

https://www.eroguide.dk/forum/topic/38022-eroguide-er-et-finurligt-sted/?page=1

Resultatet af bruger-afstemningen: Langt de fleste brugere herinde var DF'er. Så det er ikke overraskende at debatter herinde bærer præg af disse.

Jeg synes der er for meget politik og politiske holdninger på EG, lad os tale om sex på neutral grund som EG var, da det startede !

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 37 minutter siden:

Det er et relevant spørgsmål, jeg ved ikke om racisme paragraffer gælder i et privat forum.

 dog er det svært at gøre andet end at smide folk ud, for folk sidder bag anonyme nicks og skriver. 

Jo, racismeparagraffen gælder skam. Udtalelserne er jo offentligt tilgængelige på samme måde som hvis de blev skrevet i en avis.

 

Moderator skal selvfølgelig straks slette den slags indlæg, når han/hun bliver opmærksom på dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Yehudi skrev, for 2 minutter siden:

Jo, racismeparagraffen gælder skam. Udtalelserne er jo offentligt tilgængelige på samme måde som hvis de blev skrevet i en avis.

 

Moderator skal selvfølgelig straks slette den slags indlæg, når han/hun bliver opmærksom på dem.

Den slags indlæg skal bare anmeldes.

Kan sites gøres til ansvar for disse racistiske udtalelser hvis de ikke bliver slettet ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ikke jurist så jeg ved ikke nok om det. Jeg husker den gamle grønjakke sag hvor en Jens Olaf jersild blev dømt nogle dagbøder for at give grønjakkerne taletid uden at forholde sig kritisk til deres udsagn. Dommen blev stadfæstet i samtlige danske retsinstanser og han blev først frikendt i den europæiske menneskerettighedsdomstol. 

Sagen er godt nok fra 80'erne og der er løbet meget vand ind under bækken siden. Men set i lyset af den er det problematisk at give sådanne udtalelser frit spil

ps. iøvrigt hvis man er DFer eller deler den type holdninger burde man så ikke undlade at anke sager til den europæiske menneskerettighedsdomstol? EU og europæisk samarbejde er jo også af det onde. 

pps just for the record så agter jeg ikke at melde nogen incl eg til nogen som helst. Men savner blot en udmelding fra EG. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror at der er noget du har misforstået...du er på EuroGuide.dk

Den side du måske havde i tankerne da du blev liderlig hedder EroGuide.dk, men jeg har hørt at den er lidt kedelig grundet lav aktivitet      :ph34r:

 

 

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 47 minutter siden:

Den slags indlæg skal bare anmeldes.

Kan sites gøres til ansvar for disse racistiske udtalelser hvis de ikke bliver slettet ?

Medieansvarsloven gælder ikke her

http://www.pressenaevnet.dk/Love-og-regler/Medieansvarsloven.aspx#Kapitel%201

 

Om der er andre muligheder for at gøre sitet ansvarlig, skal ikke kunne sige. Jeg har aldrig hørt om en sådan sag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er ingen af os der er mere anonyme, end at myndighederne med en dommerkendelse i hånden, kan kræve identiteten bag vores IP adresser udleveret.

Hvis politiet kan få en sådan kendelse, så har vi også bragt os selv i en sådan situation, at vi risikerer at blive anklaget, og skulle forsvare os i en retssag.

Det er formentlig de færreste der aktivt søger at sløre sig på nettet, med alle de midler der vanskeliggør at vi bliver afsløret.

Men vil myndighederne, og kan de på et retsmæssigt grundlag søge opklaret hvem vi er, ja så er det formentlig næsten kun et spørgsmål om prioritering, og ressourcer at finde frem til os.

Det skal nok være alvorligere, end som nu Onslow før myndighederne går hele vejen efter os, hvis de mener at have belæg for at gøre det, men sidder vi ukritisk bag en simpel statisk IP adresse, og udsætter vi os selv for at kunne blive anklaget for strafbare ytringer, så vil vi også udgøre de laveste frugter der kan plukkes - uden det store spild af mandetimer til formålet.

Det er op til os selv at vælge vores ord med omhu - valget er vores eget.

I første række er det næppe forum der kommer under anklage, om end sitet i sidste ende nok kan pådrage sig et ansvar - måske efter en eller flere overhørte advarsler?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun

Godt at se at Onslows tåbelige og provokerende indlæg ikke længere kan læses på denne tråd. Det er da en begyndelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 8 timer siden:

Den slags indlæg skal bare anmeldes.

Kan sites gøres til ansvar for disse racistiske udtalelser hvis de ikke bliver slettet ?

Selvfølgelig kan det det, ligesom en redaktør kan straffes for, at hans medie viderebringer racistiske udtalelser, dog ikke hvis en gæst fremsætter udtalelserne i en direkte udsendelse - men i en eventuel genudsendelse skal de klippes væk.  Admin skal naturligvis have en rimelig frist til at opdage og fjerne dem, men den vil de formentlig overskride.
Men i øvrigt mener jeg ikke, at det tjener noget (fornuftigt) formål at politianmelde den slags udtalelser. Jeg foretrækker at lade idioterne lufte deres idioti, så vi ved, hvad vi er op imod.
Om de skal slettes her, det er en helt anden sag.

Redigeret af Moan

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Stabilizer

Det lyder rigtig rigtig fornuftigt!

Vi skal huske hvad EG er, et forum hvor vi kan hjælpe hinanden, til nogle gode oplevelser sexuelt

Der skal da også være plads til andet, men der har været en del strenge, hvor det er tydeligt, at hensigten har været at ophidse stemningen

Så tumbs up herfra!

 

VH

Del dette indlæg


Link til indlæg

Springer (af bl.a. denne grund) Hyggesnak-underforumet over. 

EG's styrke er i udvekslingen af erfaringer med GP. Det andet fås bedre mange andre steder off- og online i dagens Danmark :-)

 

Redigeret af Thai-fan

Del dette indlæg


Link til indlæg
NorthPole skrev, for 19 timer siden:

Hvad siger moderatorerne til udsagt direkte af racistisk karakter? 

Det er fint at have en saglig debat med argumenter direkte for og imod. Men f.eks er der et par stykker der direkte har sammenlignet flygtninge med aber. Samt en anden der mener at flygtninge er her for at voldtage og slå ihjel. Begge udsagt er ulovlige (imod racisme paragraffen). Andre personer er tidligere blevet dømt for tilsvarende udsagn (f.eks mogens camre). 

Jeg vil blot høre hvordan EG regner med at forholde sig til dette? 

Du kan da så springe de tråde over :!: Det er jo et frit land vi lever i :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tatra
Thai-fan skrev, for 24 minutter siden:

Springer (af bl.a. denne grund) Hyggesnak-underforumet over. 

EG's styrke er i udvekslingen af erfaringer med GP. Det andet fås bedre mange andre steder off- og online i dagens Danmark :-)

 

Amen to that, brother!

Luk det forum!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Tatra skrev, for 55 minutter siden:

Amen to that, brother!

Luk det forum!

Hoooooooold nu op. 

Fordi nogle få ikke kan holde kammertonen, så skal alle andre frirum lukkes? 

Det er sgu ligesom knivloven. 10 kan ikke finde ud af at opføre sig ordentligt, og 2-3 millioner andre fratages et af deres basale værktøjer. 

Jesus altså. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 1 time siden:

Hoooooooold nu op. 

Fordi nogle få ikke kan holde kammertonen, så skal alle andre frirum lukkes? 

Det er sgu ligesom knivloven. 10 kan ikke finde ud af at opføre sig ordentligt, og 2-3 millioner andre fratages et af deres basale værktøjer. 

Jesus altså. 

 

 

Det er jo en ting at bære kniv, men noget helt andet at løbe rundt og vifte med den foran menneskerne i kvarteret.
Dernede i "Hyggekvarteret" har vi en hel flok der løber rundt og vifter med knive oppe i ansigtet på almindeligt hyggeligt folk. Noget skal da gøres før noget alvorligt sker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Det er jo en ting at bære kniv, men noget helt andet at løbe rundt og vifte med den foran menneskerne i kvarteret.
Dernede i "Hyggekvarteret" har vi en hel flok der løber rundt og vifter med knive oppe i ansigtet på almindeligt hyggeligt folk. Noget skal da gøres før noget alvorligt sker.

Ja, men hjælper det at bruge måneder på at lave en lov, der rammer alle andre? Og så lave den om, til noget der er endnu mere umuligt at leve med.  Kunne man ikke bare lave en lov der forbød at true, eller skære i folk, med en kniv? 

Nå, den lov har vi vist i forvejen :) 

Bananas, det jeg mener er, at mindre problemer, som nu det med at nogle få truer med kniv - afføder nye love! Love der detaljeret beskriver hvor et helt bestemt våben må forefindes. Det er simpelthen ikke den lovgivende magts opgave at gå i så små detaljer. Og det er i særdeleshed ikke den lovgivende magts opgave at gøre hverdagen for 99.9 af befolkningen umulig at være i, blot fordi en mikroskopisk del af befolkningen er nogle klaphatte, der ikke ejer empati og næstekærlighed, og er så afstumpede at de ikke  evner at forestille sig deres ofres fremtid. 

Du rammer jo for fanden ikke disse klaphatte - de bliver da ved med at gå med kniv, have skydevåben osv. De er da p... ligeglade. De får en bøde - ja men de kan ikke betale, de kommer i spjældet, ja men de kommer hurtigt ud igen. Og mens de er i spjældet, kan de passende netværke.

De mennesker der benytter knive og andre våben i deres kriminelle tilværelse, er helt ligeglade med alt. De har indset at deres liv, for altid, allerede er ødelagt, at hele deres tilværelse bliver på bunden af samfundet, på evig flugt. 

Den lov er et typisk eksempel på at den lovgivende forsamling ikke aner en disse om hvordan "folket" lever og arbejder. 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, 1 time siden:

Ja, men hjælper det at bruge måneder på at lave en lov, der rammer alle andre? Og så lave den om, til noget der er endnu mere umuligt at leve med.  Kunne man ikke bare lave en lov der forbød at true, eller skære i folk, med en kniv? 

Nå, den lov har vi vist i forvejen :) 

Bananas, det jeg mener er, at mindre problemer, som nu det med at nogle få truer med kniv - afføder nye love! Love der detaljeret beskriver hvor et helt bestemt våben må forefindes. Det er simpelthen ikke den lovgivende magts opgave at gå i så små detaljer. Og det er i særdeleshed ikke den lovgivende magts opgave at gøre hverdagen for 99.9 af befolkningen umulig at være i, blot fordi en mikroskopisk del af befolkningen er nogle klaphatte, der ikke ejer empati og næstekærlighed, og er så afstumpede at de ikke  evner at forestille sig deres ofres fremtid. 

Du rammer jo for fanden ikke disse klaphatte - de bliver da ved med at gå med kniv, have skydevåben osv. De er da p... ligeglade. De får en bøde - ja men de kan ikke betale, de kommer i spjældet, ja men de kommer hurtigt ud igen. Og mens de er i spjældet, kan de passende netværke.

De mennesker der benytter knive og andre våben i deres kriminelle tilværelse, er helt ligeglade med alt. De har indset at deres liv, for altid, allerede er ødelagt, at hele deres tilværelse bliver på bunden af samfundet, på evig flugt. 

Den lov er et typisk eksempel på at den lovgivende forsamling ikke aner en disse om hvordan "folket" lever og arbejder. 

Jeg bliver lidt usikker .... du forstår vel at jeg snakker symboliskt, ikke?:???:

Hvis vi nu bliver ved med knivanalogien, så lever de allerfleste af os et helt liv uden at nogensinde blivet truet eller værre af nogen med kniv.

Men herinde går det ikke en dag, uden at det viftes. Som nogle siger, de går ikke en gang ind i hyggekvarteret. Er det ikke lidt ærgerligt, eftersom der faktiskt også findes hyggelige indlæg og tråde, og nogle gange tilmed interessante?  Jeg er ved at følge trop, læser ikke længere tråde eller indlæg som jeg ellers havde blandet mig i for et år siden. 

Jeg har meget svært at tro at ledelsen kan blive straffet for at lægge platform til racisme, Men spørgsmålet er stadig: er det den stemning de vil have herinde?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, den 24/1/2016 at 15:50:

Jeg synes der er for meget politik og politiske holdninger på EG, lad os tale om sex på neutral grund som EG var, da det startede !

Ja vi skal tale om sex, og om andre emner, der hører til under bæltestedet.

Vi skal have en mere lummer stemning :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 46 minutter siden:

Ja vi skal tale om sex, og om andre emner, der hører til under bæltestedet.

Vi skal have en mere lummer stemning :) 

Kære Gerog:)

-eeeeenig (ligesom på generalforsamlinger : geeeeenvalg)

Men det kræver jo, at der skabes en slibrig - lummer - liderlig - fissestemning - græænse overskridende knep og knald, samt at det kan formidles videre i skrift som de  3 æér : æggende - vækkende og dækkende 

En som jeg synes magte at skrive om sex - sexakter - osv  er Rejsenetvaerk om hans FKK - ture  -  det samme gjorde jo faktisk Borende X når havde været på pigebesøg hos Nikita. Og sikkert mange andre.

Det eneste jeg selv kan bidrage med ( jeg kan jo ikke bidrage med andres eskapader) er det slibrige fra min egen fortid : beskrivelse af Istedgade dengang i de fede sextider - min deltagelse i liveshow dengang - de 2 tidligere FKK i Kbh. - Min første kunde som gigolo; madam Hazel hun gav lyst til at fortsætte - hvorfor gjorde jeg egentlig dette sælge mig selv til kvinder - kønssygdomme dengang før HIV, hvor udbredt var det egentlig, brugte jeg selv gummi , nej  Monberg & Thorsen´s grisebil på Grønland - hvordan kom GPér:wub: og kunder egentlig i kontakt med hinanden:) dengang før IT - Herreklubben og vores slavinde:wub: - det mest beskidte og slimmede bordel jeg nogensinde har besøgt det var i Istanbul - gangbang her og der - "Provinshandelskammeret" og min første negerpige:wub: til 0kr. - og swingerlivet i mit forrige ægteskab - dating og fisse - mine mange skriverier med udenlandske kvinder, hvorfor det? - hvorfor er jeg ikke i stand til at købe sex hos en GP- - og sikkert meget andet efterhånden som det dukker op 

- har det interesse ???+

Mange hilsner

Nyder livet;)

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nyder livet skrev, for 56 minutter siden:

Min første kunde som gigolo

Du må gerne oprette en tråd om din tid som gigolo.... det kan måske få nogle andre brugere på banen inden for samme emne.

Men de andre ting du nævner, har da bestemt også sin berettigelse - helt bestemt :)

Redigeret af gerog

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kan undre at alle dem der brokker sig over hyggesnak, ikke opretter en masse emner at diskutere i generel....... det kan da umuligt være hyggesnaks skyld at der ikke sker noget i generel ;) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...