Hop til indhold
Gæst

Sociale Medier

Recommended Posts

BigDick skrev, for 1 minut siden:

Lige præcis, men det er sikkert Nilles måde at hygge sig på, når han er i selskab. Atter et intetsigende oneliners, der kun skrives for at blive bemærket. 

Jeg kan ikke forstå jeres modvilje mod sociale medier... Det er måske noget I ikke forstår ? Det er kommet for at blive.... Om I vil det eller ej. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 3 minutter siden:

Jeg kan ikke forstå jeres modvilje mod sociale medier... Det er måske noget I ikke forstår ? Det er kommet for at blive.... Om I vil det eller ej. 

Jamen hvem siger han er imod det. Han bruger bare ikke tiden på de sociale medier, når han er sammen med mennesker. Det gør du så Nille ja som sagt hun må jo kede dig.

Redigeret af kanonkongen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 8 minutter siden:

Jeg kan ikke forstå jeres modvilje mod sociale medier... Det er måske noget I ikke forstår ? Det er kommet for at blive.... Om I vil det eller ej. 

Sikkert nok og fred være med det. hvis det for nogle er vigtigere, at være på de sociale medier, end at være nærværende sammen med deltagerne i sammen komsten, så kan jeg lige så godt skride.For så er jeg jo IKKE vigtig at være i selskab med.

Hvad med dem der lægger op at så fik jeg det og det at spise i går og i forgårs og den og dem har jeg kneppet, her får kneppe ynglet skiftet ble, er det at være social.

fuldstændigt intetsigende.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 3 minutter siden:

Sikkert nok og fred være med det. hvis det for nogle er vigtigere, at være på de sociale medier, end at være nærværende sammen med deltagerne i sammen komsten, så kan jeg lige så godt skride.For så er jeg jo IKKE vigtig at være i selskab med.

Man behøver ikke at sidde klistret op af folk hele tiden, jeg hopper ud og vi går en god tur for at forbrænde julemaden :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 2 minutter siden:

Man behøver ikke at sidde klistret op af folk hele tiden

Det gør du jo så heller ikke EG er jo mere vigtig kan jeg se. :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 8 minutter siden:

Man behøver ikke at sidde klistret op af folk hele tiden, jeg hopper ud og vi går en god tur for at forbrænde julemaden :P 

Det har ikke en skid med at gøre, at være klistret op af folk, men bare ganske pli og almindeligt samvær, i hyggeligt selskab.

Jeg mener at hvis man ikke kan undvære at være på fjolsbog, når man er i selskab med andre, bla. når man sidder og spiser, så er så er sgu sølle. Jeg skal da gerne medgive at det er ok, når der strækkes ben, eller holdes rygepause eller hvad der nu foretages udenfor det samlede selskab.

Hvis jeg er inviteret til sammenkomst lægger jeg da telefon/tablet hos værten/-inden og beder om, at skulle der være et opkald så vil jeg gerne hentes, og ja den pågældende besvarer tlf. opkaldet, så det afventer min tilstedekomst. 

Redigeret af BigDick
Tilføkjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg

I mangel af bedre - kan i alle sammen have en rigtig god jul det der er tilbage af den ;) .. Må i få ondt i maven af alt den dejlige julemad og fyldte hjerter fra familiens omsorg og kærlighed !! 

 

Jeg ønsker jer en fantastisk dag og nu vil jeg forlade de sociale medier fordi familien kalder til julefrokost med god mad <3 ;) 

 

Kram Dani 

Redigeret af Daniella

Del dette indlæg


Link til indlæg
Daniella skrev, for 1 minut siden:

I mangel af bedre - kan i alle sammen have en rigtig god jul det der er tilbage af den ;) .. Må i få ondt i maven af alt den dejlige julemad og fyldte hjerter fra familiens omsorg og kærlighed !! 

 

Jeg ønsker jer en fantastisk dag og nu vil jeg forlade de sociale medier fordi familien kalder til julefrokost med god mad <3 ;) 

 

Kram Dani 

Hej Dani.

God julefrokost til dig. Her er det heldigvis overstået. Maven er fyldt og kan ikke mere. :lol: Og familien og vennerne er også vigtigere end EG, Facebook, Twitter osv osv. Man ved aldrig hvad dagen bringer imorgen. 

Og ja fantastisk dag til dig også, så vil jeg se Stoke - Man U i tossekassen :lol:

Juleknus herfra til dig.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 timer siden:

Det er helt åbenlyst undergået de flestes opmærksomhed, at de såkaldte sociale medier i virkelighedens verden i høj grad viser sig at være asociale medier.

Hvem er det, der til familiefester sidder passivt hen med næsen begravet i mobilen, mens fjolsbogens opdateringer tjekkes?

Hvem er det, der med samme aktivitet forstyrrer andre i teatret, biffen og på museer you name it?

Jeg vil ikke nævne det handle, der i alvor herinde skrev, at hvis man ikke var på fjolsbog, så havde man ikke noget socialt liv, men i min verden forholder det sig om end ikke diametralt modsat, så dog noget anderledes!.

Fortsat god jul. ;) 

Jeg er helt enig Onslow, nogen gange minder frokostpausen om et bønnemøde, alle sidder med bøjet hoved og foldede hænder.

Nu om stunder kan man ikke sige, jeg har lige løbet en god tur i skoven, nej det hele er dokumenteret og lagt ud.

En selfiestang bør egentlig hedde en egoiststang, se mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 37 minutter siden:

Det har ikke en skid med at gøre, at være klistret op af folk, men bare ganske pli og almindeligt samvær, i hyggeligt selskab.

Jeg mener at hvis man ikke kan undvære at være på fjolsbog, når man er i selskab med andre, bla. når man sidder og spiser, så er så er sgu sølle. Jeg skal da gerne medgive at det er ok, når der strækkes ben, eller holdes rygepause eller hvad der nu foretages udenfor det samlede selskab.

Hvis jeg er inviteret til sammenkomst lægger jeg da telefon/tablet hos værten/-inden og beder om, at skulle der være et opkald så vil jeg gerne hentes, og ja den pågældende besvarer tlf. opkaldet, så det afventer min tilstedekomst. 

Problemet er vel egentligt at mobil og senere smartphone kom så hurtigt at man ikke har nået at udvikle en kultur om hvordan man opfører sig i selskab med andre, Dekom så samtidig med at fødselstallet dalede og der kom en masse curlingbørn der voksede op med telefonerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gungner skrev, for 2 minutter siden:

Problemet er vel egentligt at mobil og senere smartphone kom så hurtigt at man ikke har nået at udvikle en kultur om hvordan man opfører sig i selskab med andre, De kom så samtidig med at fødselstallet dalede og der kom en masse curlingbørn der voksede op med telefonerne.

Ja det har du ganske ret i, curlingbørn og forældre der har devisen >Du skal ikke fortælle mig/os hvordan vi skal opføre os> nogle lort egoister hele bundtet.

Bare se i skolen når der forbydes at bruge disse ting i timerne, hele verden går jo i stå.,,,,Det er næsten værre end voldtægt og overgreb.

Gud fri mig vel en flok tosser, de må jo ikke have noget......eller i det mindste et kedeligt liv.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er såmænd ikke sværere end som så.

Når jeg har gæster, slukker jeg min handy meget demonstrativt, så selv de mest fatsvage kan forstå, hvad meningen er.

Hvis de så alligevel finder det legitimt at surfe/snakke, spørger jeg lige ud, om jeg keder dem.

Det er der endnu ingen, der har turdet svare ja til, og i så fald ville de straks blive opfordret til at vinde terræn og opsøge mindre kedelige mennesker.

Hvis de efter at have benægtet min kedsommelighed, stadig fremturer, finder jeg støvsugeren frem og går i gang.

Det sidste er sket én gang, og da fattede vedkommende budskabet og undskyldte sin opførsel.

Se, det var en sand solstrålehistorie. ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 1 minut siden:

Ja det har du ganske ret i, curlingbørn og forældre der har devisen >Du skal ikke fortælle mig/os hvordan vi skal opføre os> nogle lort egoister hele bundtet.

Bare se i skolen når der forbydes at bruge disse ting i timerne, hele verden går jo i stå.,,,,Det er næsten værre end voldtægt og overgreb.

Gud fri mig vel en flok tosser, de må jo ikke have noget......eller i det mindste et kedeligt liv.

Jeg får ofte spørgsmålet "hvorfor tager du ikke din telefon"?

Fordi jeg ikke har den med.

På en arbejdsplads i udlandet hvor jeg var i sommers var der et piktogram med mobiltelefon forbudt, alle de unge havde deres telefoner med.

Del dette indlæg


Link til indlæg

De flest har vel prøvet at tale med en perso, vedkommendes telefon ringer, der er kommet en SMS.

Ved kommende svarer øjeblikkeligt på SMS,en underforstået, dette er vigtigere end dig.

Det kan være vigtigt, så kan man sige "dette er vigtigt, jeg må svare på denne SMS"

Jeg vender ryggen til og går.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lidt udenfor trådens emne, men sjov alligevel.

Hørt i herrernes omklædningsrum sidste tirsdag:

En mobiltelefon ringer, og en af mændene tager den "hands-free", med højttaler på, imens han snører sine sko.

Alle andre i rummet lytter med.

Manden: HALLO!

Kvinde: Skat - det er mig. Er du i klubben?

Manden: Ja

Kvinden: Jeg står på Strandvejen og har fundet en skøøøn læderjakke. Den koster kun 7.500,- kr. Er det OK, hvis jeg køber den?

Manden: Ja da, naturligvis, hvis du synes så godt om den.

Kvinden: Nu hvor jeg har dig, så var jeg også lige forbi Mercedes, for at få monteret en ny stjerne. De havde lige fået 2007 modellen, og de havde en super rap sort SL500. Det var lige sådan en, jeg altid har ønsket mig.

Manden: Hvad kostede den?

Kvinden: 2,2 mill. kr. i standard versionen.

Manden: OK, så køb den da, men for den pris skal der også være vinterdæk med i handlen.

Kvinden: Tak, Skat! Hvor er du dog dejlig. Så var der kun én ting til. Det sommerhus, vi så på sidste år, er til salg igen til 10.500.000 kr.

Manden: OK, tilbyd dem bare 10 mio. kr. Det vil de sikkert acceptere. Hvis ikke, så gi' dem de sidste 500.000,- Det er sku en OK pris.

Kvinden: OK. Vi ses senere. Jeg elsker dig, skat!

Manden; Farvel - Jeg elsker også dig.

 

Telefon samtalen slutter, og de andre mænd i omklædningsrummet stirrer på ham - måbende - indtil manden med et stort smil siger:

Er der nogen der ved, hvis telefon det her er?   :lol: :lol: :lol:

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg


Facebook beklager nytårs-app

Af Thomas Stærmose (BNB)
27. december 2014, 19:55
Facebook beklager, at en ny app, der gengiver det forgangne år, også er kommet til at omfatte triste begivenheder såsom dødsfald.
http://www.b.dk/tech/facebook-beklager-nytaars-app

"selv om Eric Meyer behændigt havde forsøgt at undgå at klikke sig ind på sin egen udgave af appen, dukkede den pludselig op i hans feed. Det skriver bt.dk.

»Eric - sådan så dit år ud!« skrev appen. Med et billede af den nu afdøde datter som bærende billede.

»Jeg opsøgte ikke sorgen denne eftermiddag, men den fandt mig alligevel, og jeg har designere og programmører at takke for det. Designere og programmører et eller andet sted på Facebook,« skrev Eric Meyer om oplevelsen juleaftensdag på sin blog."

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Gungner skrev, for 9 minutter siden:

De flest har vel prøvet at tale med en perso, vedkommendes telefon ringer, der er kommet en SMS.

Ved kommende svarer øjeblikkeligt på SMS,en underforstået, dette er vigtigere end dig.

Det kan være vigtigt, så kan man sige "dette er vigtigt, jeg må svare på denne SMS"

Jeg vender ryggen til og går.

I mange år havde jeg et job, hvor jeg havde mange korte spontane besøg på mit kontor. Ofte ringede en af mine telefoner, og den besøgende blev ofte helt frustreret når jeg blot lod den ringe. 

Din telefon ringer. Mig: ja det kan jeg høre, men lige nu er det dig jeg taler med. Den ringende telefon forstyrrede disse, ofte unge, mennesker så meget at jeg måtte slukke  telefonen, for at få afsluttet samtalen med ham :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det er utroligt hvad Fjolsbog kan tillade sig, de har ingen skam i livet.Sgu utroligt at man er så arrogant, og ikke har styr på hvad de ansatte foretager sig, men du kan jo hellr ikke få slettet en profil, på en af dine afdøde familiemedlemmer.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden:

I mange år havde jeg et job, hvor jeg havde mange korte spontane besøg på mit kontor. Ofte ringede en af mine telefoner, og den besøgende blev ofte helt frustreret når jeg blot lod den ringe. 

Din telefon ringer. Mig: ja det kan jeg høre, men lige nu er det dig jeg taler med. Den ringende telefon forstyrrede disse, ofte unge, mennesker så meget at jeg måtte slukke  telefonen, for at få afsluttet samtalen med ham :) 

Det er den rette indstilling, man kan jo også svare og sige jeg er optaget og ringer tilbage. Så har man været høflig over for alle parter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Gungner skrev, for 2 minutter siden:

Det er den rette indstilling, man kan jo også svare og sige jeg er optaget og ringer tilbage. Så har man været høflig over for alle parter.

Ja men tager man telefonen, så har man jo afbrudt samtalen. Ofte vil det betyde at man taber tråden, eller dynamikken. Jeg kom senere på en anden arbejdsplads, hvor vi havde en knap på telefonen, så den blev stillet tilbage til omstillingen, det virkede også på mobilen. Genialt system. Man skulle bare huske at trykke sig ind igen ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gungner skrev, for 3 minutter siden:

Det er den rette indstilling, man kan jo også svare og sige jeg er optaget og ringer tilbage. Så har man været høflig over for alle parter.

Jeg oplever mest at det er "unge" ledere og mellemledere, der udviser foragt for den de taler med, hvis der besvares et opkald under en sådan samtale. Måske årsdagen er at de ikke vil lade noget gå deres næse forbi. "Vores" generation havde mere pli.

Det er dæleme at udvise foragt for den person man samtaler med i nuet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er selv tæt på at være slave af min telefon både i forhold til FB og EG og andre sociale medier, men når det er sagt så tror jeg vi de kommende år vil opleve flere og flere især unge mennesker (omkring de 20-25) årringe der vælger de sociale medier fra igen, om ikke permanent så i en del sammenhænge tilfordel for den "ægte" sammenvær.

kan i alle have en skøn 2 juledag.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 3 timer siden:

Jeg kan ikke forstå jeres modvilje mod sociale medier... Det er måske noget I ikke forstår ? Det er kommet for at blive.... Om I vil det eller ej. 

Det er jo ikke foragt foer sociale medier det drejer sig om, det er kulturen rundt dem. Smartphonen er vigtigere end den person jeg er sammen med.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...