Hop til indhold
Gæst

Sociale Medier

Recommended Posts

Gæst

Hej, håber alle har nydt Deres jul..

Har studset lidt over hvor meget vi bruger sociale medier såsom Facebook, Whatsapp, Tinder, Skype mv mv..

Hvor meget af det kan/vil vi undvære til daglig. Er vi afhængig af at skulle tjekke, opdaterer status konstant..

image.jpeg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Er eroguide ikke også et socialt medie? 

Nej vi er ikke afhængige. Vi kan bare vælge at lade være med at bruge tid på det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
troldmanden skrev, for 1 minut siden:

Er eroguide ikke også et socialt medie? 

Nej vi er ikke afhængige. Vi kan bare vælge at lade være med at bruge tid på det. 

Trold, mv mv skulle gerne dække alle medier jeg ikke har skrevet..:-D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg vil da gerne være ærlig.. Jeg bruger måske lidt for meget tid på Facebook og IPad lidt for meget for tiden.. Fordi jeg er igang med at hjælpe nyt cykelhold.. Hvilket åbenbart tager meget mere tid end jeg regnede med dengang .. Men når jeg ikke gør det.. Er jeg god til at give mobil osv. Ro og hvile :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Just One skrev, for 6 timer siden:

Hej, håber alle har nydt Deres jul..

Har studset lidt over hvor meget vi bruger sociale medier såsom Facebook, Whatsapp, Tinder, Skype mv mv..

Hvor meget af det kan/vil vi undvære til daglig. Er vi afhængig af at skulle tjekke, opdaterer status konstant..

image.jpeg

Jeg må nok indrømme, at når jeg ser sådanne spørgsmål uden at trådstarter selv løfter sløret for sin tilgang til spørgsmålet, så synes jeg egentlig at det virker som et forsøg på at snage, så ingen kommentarer herfra.

 

Redigeret af strange

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
strange skrev, for 25 minutter siden:

Jeg må nok indrømme, at når jeg ser sådanne spørgsmål uden at trådstarter selv løfter sløret for sin tilgang til spørgsmålet, så synes jeg egentlig at det virker som et forsøg på at snage, så ingen kommentarer herfra.

Hvorfor altid så negativ strange? 

Op med (jule)humøret. ;) 

Der er så vidt vides ingen formkrav for, hvordan et spørgsmål skal stilles her. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... jeg er ikke på Facebook eller Twitter. har en Instagram profil, men får den aldrig checket, tager yderst sjældent selfies, checker min LinkedIn et par gange om ugen og ellers kommunikerer jeg lidt herinde i perioder. jeg foretrækker klart at bruge emails, SMS og lidt telefonsamtaler til at kommunikere med min omgangskreds. for mig er det det mest givende. Hvad andre gør, er deres sag, men hvis man er 'på' over det hele, så æder det uforholdsmæssigt af ens fri tid, tænker jeg. så det er bevidste fravalg, jeg har foretaget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
strange skrev, for 11 timer siden:

Jeg må nok indrømme, at når jeg ser sådanne spørgsmål uden at trådstarter selv løfter sløret for sin tilgang til spørgsmålet, så synes jeg egentlig at det virker som et forsøg på at snage, så ingen kommentarer herfra.

 

Tak for din kommentar.. :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er helt åbenlyst undergået de flestes opmærksomhed, at de såkaldte sociale medier i virkelighedens verden i høj grad viser sig at være asociale medier.

Hvem er det, der til familiefester sidder passivt hen med næsen begravet i mobilen, mens fjolsbogens opdateringer tjekkes?

Hvem er det, der med samme aktivitet forstyrrer andre i teatret, biffen og på museer you name it?

Jeg vil ikke nævne det handle, der i alvor herinde skrev, at hvis man ikke var på fjolsbog, så havde man ikke noget socialt liv, men i min verden forholder det sig om end ikke diametralt modsat, så dog noget anderledes!.

Fortsat god jul. ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 3 minutter siden:

Det er helt åbenlyst undergået de flestes opmærksomhed, at de såkaldte sociale medier i virkelighedens verden i høj grad viser sig at være asociale medier.

Hvem er det, der til familiefester sidder passivt hen med næsen begravet i mobilen, mens fjolsbogens opdateringer tjekkes?

Hvem er det, der med samme aktivitet forstyrrer andre i teatret, biffen og på museer you name it?

Jeg vil ikke nævne det handle, der i alvor herinde skrev, at hvis man ikke var på fjolsbog, så havde man ikke noget socialt liv, men i min verden forholder det sig om end ikke diametralt modsat, så dog noget anderledes!.

Fortsat god jul. ;) 

God jul til dig.

Ja og du har self. også oplevet det i dit job, at man taler til en på stigende passager, der så hiver ørepropperne ud eller kigger op fra deres Smartphone og helt åndssvagt siger HVA, asocialt individ.

De er jo helt væk hvis den er glemt i bussen, de ringer jo til gud og hver mand for at få fat i lortet. Here Jemini.

Det er vel den profil der altid kommenterer alt, i alle tråde med inhold- og værdiløse kommentarer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Til dem som er imod sociale medier, alt med måde!  Jeg bruger alle kommunikationsformer både sociale medier, email, tlf. og breve. Jeg synes det er praktisk at sende juleønsker via FB til venner, piger og familie fra nært og fjernt samt se billeder folk deler, det er stemningensbilleder som kan være sjove, hyggelige og frække osv. 

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 10 minutter siden:

God jul til dig.

Ja og du har self. også oplevet det i dit job, at man taler til en på stigende passager, der så hiver ørepropperne ud eller kigger op fra deres Smartphone og helt åndssvagt siger HVA, asocialt individ.

De er jo helt væk hvis den er glemt i bussen, de ringer jo til gud og hver mand for at få fat i lortet. Here Jemini.

Det er vel den profil der altid kommenterer alt, i alle tråde med inhold- og værdiløse kommentarer.

Når jeg er i det humør, bruger jeg af og til følgende trick.:

Jeg bevæger læberne, som om jeg snakker til dem, og når de så hiver propperne ud og kommer med det berygtede, bøvede hva?, så kigger jeg bare forundret på dem eller forklarer, at jeg bare illustrerede, hvor åndsvagt de opfører sig i det offentlige rum! :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og i morgen siger de alle ' Vi havde en hyggelig aften . . . ' :-(:-(

Føler ofte at jeg er til Indremissionsk bønnemøde i frokostpausen - ALLE sider med bøjet hoved og foldede hænder . . . . :-(

26.12.party-FB.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
an2n skrev, for 5 minutter siden:

Og i morgen siger de alle ' Vi havde en hyggelig aften . . . ' :-(:-(

Føler ofte at jeg er til Indremissionsk bønnemøde i frokostpausen - ALLE sider med bøjet hoved og foldede hænder . . . . :-(

26.12.party-FB.jpg

Ét eller andet sted så jeg en samling billeder, der illustrerede det samme, bare endnu mere grelt. Det foregik overalt, selv i Grand Canyon. :( 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 10 minutter siden:

Når jeg er i det humør, bruger jeg af og til følgende trick.:

Jeg bevæger læberne, som om jeg snakker til dem, og når de så hiver propperne ud og kommer med det berygtede, bøvede hva?, så kigger jeg bare forundret på dem eller forklarer, at jeg bare illustrerede, hvor åndsvagt de opfører sig i det offentlige rum! :P 

Tak min ven.

That´s a good One - Det vil jeg tage til efterretning, og anvende det i situationen.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

I kan brokke jer alt det I vil, i stedet for at forstå det er nye tider, nye medier, nye kommunikationsformer. Sociale medier, tables og smattphones er kommet for at blive, jeg skriver netop dette indlæg fra min smart telefon, mens jeg er i hyggelig selskab.

Onslow hvis du vil have deres opmærksomhed så skriv et besked på FB :lol:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Sociale medier er ligesom et reality show. Forskellen er vel bare at vi alle er deltagere og tilskuere på samme tid. :lol:

Redigeret af troldmanden
Tilføjelse af Nilles favorit smiley.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 10 minutter siden:

jeg skriver netop dette indlæg fra min smart telefon, mens jeg er i hyggelig selskab.

Du må da kede dig Nille siden du har tid til, at skrive herinde. Når du nu er i hyggeligt selskab. Er det netop ikke der man skal lade tlf ligge. Og hygge om den eller dem man er sammen med??

God hygge til dig.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 2 minutter siden:

Du må da kede dig Nille siden du har tid til, at skrive herinde. Når du nu er i hyggeligt selskab. Er det netop ikke der man skal lade tlf ligge. Og hygge om den eller dem man er sammen med??

God hygge til dig.

KK

Åh ja. det burde være indlysende, men nok kun for os, der har et "virkeligt" liv. ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, Lige nu:

Du må da kede dig Nille siden du har tid til, at skrive herinde. Når du nu er i hyggeligt selskab. Er det netop ikke der man skal lade tlf ligge. Og hygge om den eller dem man er sammen med??

God hygge til dig.

KK

Jeg er vant til at have flere bolde i luften. Det tager kun 1 min at svare herinde, Du må kede dig siden du har tid til at svare på mit indlæg :lol: hygge !

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 10 minutter siden:

Du må da kede dig Nille siden du har tid til, at skrive herinde. Når du nu er i hyggeligt selskab. Er det netop ikke der man skal lade tlf ligge. Og hygge om den eller dem man er sammen med??

God hygge til dig.

KK

Lige præcis, men det er sikkert bare Nilles måde at hygge sig på, når han er i et selskab. Atter et intetsigende oneliners, der kun skrives for at blive bemærket.

Næh på den måde skider man på dem man er i selskab med, der er vigtigere ting at værdsætte, end det hyggelige selskab.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
kanonkongen skrev, for 8 minutter siden:

Du må da kede dig Nille siden du har tid til, at skrive herinde. Når du nu er i hyggeligt selskab. Er det netop ikke der man skal lade tlf ligge. Og hygge om den eller dem man er sammen med??

God hygge til dig.

KK

Han er ikke den eneste KK :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 1 minut siden:

Jeg er vant til at have flere bolde i luften. Det tager kun 1 min at svare herinde, Du må kede dig siden du har tid til at svare på mit indlæg :lol: hygge !

Se Nille nu jeg jo heller ikke sammen med nogen. Og ja med mindre du måske bare sidder alene. og uanset hvor lang tid det tager at svare er det 1 min. tid der er spildt på din veninde. Som sagt, hvis du koncentrerede dig om hende.så ville hun nok blive glad. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...