Hop til indhold
Guest Liderlig-fyr

Ofte Paris og London

Recommended Posts

Tjae... mange af argumenterne i denne her tråd er på kort tid blevet gentaget mange gange. ;-)

Men jeg tror simpelt hen, at London og Paris har så stor symbolsk betydning, fordi de vel sagtens er de største byer i Vesteuropa - kan man ramme dém, kan man ramme alle!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej allesammen.

Jeg tror ikke det er helt tilfældigt, at det er Frankrig som er udsat Og det er der nok mange faktorer til, Det kan være Frankrigs deltagelse på Mali, hvor de nedkæmper islamister. En anden ting kunne være, de yderst skrappe krav Frankrig, har til tørklæder i skolerne, Og det er ulovligt at muslimer må udføre eller udøve deres religion i offentlig rum. Ja og man har jo de seneste år set mere og mere skepsis og spændinger fra Frankrig over for, Muslimer. Det kan være faktorer der spiller ind. Der gør, at de radikaliserede vanvids terrorister fra IS vælger Frankrig.

Det er lige blevet sagt at Frankrig bomber IS højborg. Raqqa i det, nordlige Syrien lige nu. Så mon ikke de fleste lande nu opjustere trussels niveauet. 

God aften.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg ser det er de historiske referencer udtryk for ren offer retorik, der om end at der kan argumenteres med Storbritanniens og Frankrigs imperiale historie, så holder det i en nutidig kontekst ikke stik.

Der er simpelthen helt grundlæggende tale om angreb mod en overlegen vestlig kultur, og de principper om frihed og demokrati vores nationer bygger på.

Landene i Mellemøsten er fejlslagne stater, ødelagte af sekteriske og religiøse konflikter, historisk funderede og betingede, uanset vestlig indblanding gennem tiden.

Mennesker med rod i, eller reference til Mellemøsten som inspiration til deres ekstremisme, hader helt grundlæggende den frihed, den sekularisme som vesten står for.

I min optik er Storbritannien og Frankrig særligt hårdt ramt, fordi de mere konsekvent end andre lande fra vores oplyste del af verden, har understøttet kampen for vores værdier med militære midler i en region, der som eksponent for kaos, nepotisme, korruption og borgerkrig hjemme, og som eksportør af og sponsor for terrorisme ude, har den virkelige skyld for de forbrydelser fanatikere begår i vestens hovedstæder.

Briterne og franskmændene er hårdføre, de bøjer sig ikke - på vej ud fra stadion i Paris sang de overlevende Marseillaisen.

Der kommer et svar, måske har terroristerne sømmet det søm mere, de manglede til deres egen ligkiste, Frankrig er bare ikke stærke nok til alene at udrydde IS, sammen med USA og os, kan vi hvis vi vil.

Tyskerne har klaret frisag fordi de alt for længe af historiske grunde ikke har villet deltage, med andet end checkhæftet, men også de er ved at vågne til en erkendelse at de kan blive nødt til at stille op militært, i lyset af den styrke de udgør militært og økonomisk.

Vive La France Vive La liberte

Marseillaisen

mqdefault.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=1QQ2k3UpHwQ

Bare en tragedie at Saudierne går for at være vores venner i den kamp, af 2 onder er de værre end Iran, og kunne vi bytte dem ud med Iran i dag, ville Iran faktisk være at foretrække, da de kan slå IS sammen med os, saudierne burde vi invadere og besætte i 10 år i stedet, men de skylder os jo for mange penge for våben til et  værdiløst parade forsvar, hvor de betaler fattige afrikanere for at føre deres krig på jorden i Yemen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 24 minutter siden:

Briterne og franskmændene er hårdføre, de bøjer sig ikke - på vej ud fra stadion i Paris sang de overlevende Marseillaisen.

Den forstår jeg ikke, Rejsenetværk. Bomberne gik da af uden for stadion. Inden for anede de dårligt, hvad der skete.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Lurendrejeren

Havde læst det i en seriøs avis, men nu er det eneste søgeresultat jeg får Se og Hør:

Terrorangrebet mod stadion fik fodboldfans til at bryde ud i sang.
All Over og YouTube
Lørdag, 14. november 2015 - 13:53 - af Line Frandsen
"Det franske folk er i chok og sorg over fredagens vanvittige angreb i Paris – men det franske folk beviser også, at de står sammen midt i tragedien.

Denne video viser nemlig det rørende øjeblik, hvor hundredvis af evakuerede tilskuere – hånd i hånd – synger Frankrigs nationalsang, mens de stille forlader dét stadion, der var et af målene for fredagens vanvittige terrorangreb."

 

Ok Lurendrejer, jeg nåede ikke at ændre "overlevende" til tilskuerne", men det er vel ikke helt forkert at betegne dem som overlevende, eftersom at der var tale om et forsøg, men et mislykket forsøg på et selvmordsangreb mod stadion.

Der kunne også lige så godt have været andre ofre udenfor stadion, da selvmordsbomberne sprængte deres bomber.

Selvmordsbombere forsøgte at trænge ind på stadion
De selvmordsbombere, der dræbte sig selv uden for Stade de France fredag aften, ville ind på stadion.
http://www.dr.dk/nyheder/udland/selvmordsbombere-forsoegte-traenge-ind-paa-stadion

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er ikke det at ENgland og Frankrig har været kolonimagter som sådan, der gør at de er åbentlyse terrormål. Det er det at deres fortid som kolonimagt gør at de har mange historiske bånd med områder med uro. De historiske bånd gør, at der lever mange mennesker fra kolonierne, som ikke er ordenligt integrerede i samfundet. I Paris, i les banlieues findes der mange steder der er mere algiersk end fransk. Og Frankrigs historie i Algeriet har ikke været entydig positiv, så det er nok nemmere at rekruttere utilpassede unge der end i 16. arrondissement. Uanset at vi ikke har været dygtige til integration, har vi dog ikke fostret den slags (endnu). Men det kommer muligvis. For vi ER jo et mål. Symbolværdien er bare større i Paris. Den har en historie med dekadent livsstil, med demokratiske revolutioner, og en aktivistisk udenrigspolitik, der IKKE tager med fløjlshandsker på dem man er uenige med. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Geilekarl skrev, for 17 timer siden:

Har man egentlig en forklaring på det ofte er disse 2 byer som rammes af Terror?

Skyldes det " bare " det er store byer? Eller måske det faktum det er Englands og Frankrigs hovedstad? ( er de 2 lande værre end så mange andre?)

Eller hvad skyldes det egentlig de så ofte rammer de 2 steder?

p.s hvis du læser mit indlæg som jeg kommer med egne holdninger, har du læst forkert! Det er udelukkende ment spørgende

Er det da oftere London og Paris? 

Så vidt jeg husker har London været angrebet en gang, Paris nu to, Madrid en gang, Ankara en gang, Beirut en gang, osv.. osv...

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 16 timer siden:

Netop Frankrig og storbritanien var store kolonimagter - Frankrig helt op til begyndelsen af 60'erne. Det betyder, at de har mange - rigtig mange - statsborgere, der har rødder i andre dele af verdenen, som har oplevet at blive betragtet og behandlet som andenrangsborgere med delvis begrænsede rettigheder, som ligger øverst i arbejdsløshedsstatistikken, og som er udsat for racisme og undertrykkelse. På den baggrund kan det ikke undre, at nogle (mange?) bliver radikaliseret og/eller handler i afmagt.

Derfor bliver de to nationer til et symbol på undertrykkelsen og forskelsbehandlingen. Det er efter min mening væsentlig årsag til, at det netop er her, de fleste og voldsomste terroranslag sker.

Det er mit indtryk at indvandrere fra de tidligere kolonier er mere accepteret i England end i mange andre lande, der er dog en stor underklasse i England, nogle samler sig i ghettoer og mener at deres fattigdom er alle andres skyld.

Frankrig har jeg ingen erfaring med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 12 timer siden:

Som jeg ser det er de historiske referencer udtryk for ren offer retorik, der om end at der kan argumenteres med Storbritanniens og Frankrigs imperiale historie, så holder det i en nutidig kontekst ikke stik.

Der er simpelthen helt grundlæggende tale om angreb mod en overlegen vestlig kultur, og de principper om frihed og demokrati vores nationer bygger på.

Landene i Mellemøsten er fejlslagne stater, ødelagte af sekteriske og religiøse konflikter, historisk funderede og betingede, uanset vestlig indblanding gennem tiden.

Mennesker med rod i, eller reference til Mellemøsten som inspiration til deres ekstremisme, hader helt grundlæggende den frihed, den sekularisme som vesten står for.

I min optik er Storbritannien og Frankrig særligt hårdt ramt, fordi de mere konsekvent end andre lande fra vores oplyste del af verden, har understøttet kampen for vores værdier med militære midler i en region, der som eksponent for kaos, nepotisme, korruption og borgerkrig hjemme, og som eksportør af og sponsor for terrorisme ude, har den virkelige skyld for de forbrydelser fanatikere begår i vestens hovedstæder.

Briterne og franskmændene er hårdføre, de bøjer sig ikke - på vej ud fra stadion i Paris sang de overlevende Marseillaisen.

Der kommer et svar, måske har terroristerne sømmet det søm mere, de manglede til deres egen ligkiste, Frankrig er bare ikke stærke nok til alene at udrydde IS, sammen med USA og os, kan vi hvis vi vil.

Tyskerne har klaret frisag fordi de alt for længe af historiske grunde ikke har villet deltage, med andet end checkhæftet, men også de er ved at vågne til en erkendelse at de kan blive nødt til at stille op militært, i lyset af den styrke de udgør militært og økonomisk.

Vive La France Vive La liberte

Marseillaisen

mqdefault.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=1QQ2k3UpHwQ

Bare en tragedie at Saudierne går for at være vores venner i den kamp, af 2 onder er de værre end Iran, og kunne vi bytte dem ud med Iran i dag, ville Iran faktisk være at foretrække, da de kan slå IS sammen med os, saudierne burde vi invadere og besætte i 10 år i stedet, men de skylder os jo for mange penge for våben til et  værdiløst parade forsvar, hvor de betaler fattige afrikanere for at føre deres krig på jorden i Yemen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Mange menesker i de arabiske lande har et stort mindreværdskompleks over for vesten, derfor hader og misunder vi os. Hvad har de at vise frem, hvad kan de. Nogle lande er styrtrige på olie, som udenlandske firmaer og eksperter henter op.

Ud over dadler, figner og citrusfrugter hvad har de ellers at sælge, der er ingen industriproduktion og eksport. 

Nogle menesker påstår at de syriske flygtninge er veluddannede, vi får læger og ingeniører  mm.med flygtningestrømmen. Hvorfor har man så ikke formået at opbygge et samfund der kunne handle med omverdenen. I Syrien har der trods diktatur (eller på grund af) været ro i mange år.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Paris og London er ofte terror målene, fordi terroristerne aldrig kom videre i geografi-timerne.

København er det en by i Sverige ?

Berlin tja... alle terrorister får nok sex på Artemis, King George, Caligula og de andre bordeller, så de gider ikke at sprænge sig selv i luften.

Rom, Prag, Warszawa  har ikke så mange mellemøstlige indvandrer (procentsmæssig ) som de overnævnte byer...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Bear skrev, for 2 timer siden:

Er det da oftere London og Paris? 

Så vidt jeg husker har London været angrebet en gang, Paris nu to, Madrid en gang, Ankara en gang, Beirut en gang, osv.. osv...

Du erindrer nok det store angreb den 7.7.2005 i London som fyldte meget i medierne. 14 dage efter nemlig 21.7 var der endnu et Terror angreb, hvor der sprang bomber på 4 undergrundsstationer. Mener der har været en gang mere i nyere tid og udover det har der været enormt mange afværgede terrorforsøg i London. 

Fik ikke skrevet det, men med paris og london tænkte jeg på i europa som de fleste har opfattet… 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...