Hop til indhold
Eventyrlige Alice

SEX UDEN GUMMI TILLADT ELLER EJ? ?

Recommended Posts

Gæst

Hvordan kan det være at hver gang i drenge laver en kalkuleret risiko med eget helbred som beviseligt er væsentlig større end den risiko pigerne løber ved samme adfærd - så får vi piger at vide vi skal "tage det roligt" eller "bilder os selv ind" at vores risiko er mindre...  hvorfor kan i ikke tage jeres risiko med stil i stedet for at blive nedladende ? 

Risikoen ved som pige at modtage kontra give fransk ER mindre - dermed ikke sagt ikke eksisterende... men den ER mindre.... ganske enkelt pga den måde slimhinderne kommer i nærkontakt med smitten og vigtigst af alt... vi har bare flere pikke i munden der har været i nærkontakt med sygdomme end munde i fissen der har selv samme... 

og fordi vi sutter på alt der kommer gennem døren - så gør i også hvis der ikke er gummi på!! 

Som sagt - det er et numbers game... og det er os piger der trækker nitten mht at blive smittet i halsen og dermed jer drenge der løber risikoen for at få det vi lige har fået... 

Får vi piger noget i fissen - så er i home free fordi i knalder os med kondom.... men voila - så længe der er piger der siger "pyt - det var kun en gang jeg blev syg" og stadig sutter lystigt løs.... så er risikoen jeres... og større!!  

Det er virkeligheden... og det er ikke et spørgsmål om tankegang... der er et spørgsmål om ren statistik

Hvis det er så beviseligt at risikoen er så meget større, at den forskel betyder noget, jamen så er jeg da modtagelig for fakta. Jeg har adskillige gange i løbet af årene søgt entydig info omkring dette emne, og jeg kan ikke finde noget der fortæller andet end "man kan blive smittet ved oralsex, men sandsynligheden er langt langt mindre end ved penetrering og analsex". 

Der er måske heller ikke så underligt, at det kan være svært at finde bevis for en nævneværdigt forskel på det orale i forhold til om det er kvinden eller manden der modtager, vel sagtens fordi smittefaren er meget lille.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uden at det på nogen måde er ment som pral - nærmere en indrømmelse af fremadskridende alder - så tænker jeg at det antal blowjobs jeg har fået nok snart runder firecifret. Antallet af fisser der er blevet slikket er tæt på det samme.

Det er sket verden rundt, de aller fleste har været uden gummi, og jeg har, så vidt vides, aldrig været smittet. Og ja, jeg er blevet checket løbende - min læge er godt klar over mine eskapader og insisterer på at der jævnligt kontrolleres. 

Og du kalder dig Professor?! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Og du kalder dig Professor?! 

Hvad er det specifikt, som får dig til at betvivle, at han er professor? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Professoren

Når man ikke kan være det i virkeligheden, så kan man være det på EG ;)

I er bare misundelige :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Blue, du kunne jo ringe til AIDS-fonden og stille spørgsmålet, nu du tilsyneladende underkender min fremlæggelse.....

Slut herfra

Det handler jo ikke om, at jeg ikke tror på, at det er deres opfattelse. Min egen læge har en anden opfattelse. Så for mig handler det ikke om, at finde nogen der bakker et argument op, men en samlet og ensartet udmelding blandt de såkaldte eksperter der burde vide noget om det.  Og så længe jeg ikke kan finde dokumentation, som lever op til denne ensartethed nøjedes jeg med at forholde mig til det man kan blive enige om, nemlig "Man kan smittes via orale lege. Smittefaren er markant mindre end ved penetrering i mis og numsehul"

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er det specifikt, som får dig til at betvivle, at han er professor? 

Fordi manden helt håbløst tager EET eksempel (her sig selv) som et argument for, at en given adfærd nok ikke kan være farlig.

Altså det er jo ren 3. klasse argumentation....

"Min gamle oldemor røg som en skorsten og blev 94 år..." ...så derfor er det "bevist", at rygning ikke dræber?!!

 

 

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvordan kan det være at hver gang i drenge laver en kalkuleret risiko med eget helbred som beviseligt er væsentlig større end den risiko pigerne løber ved samme adfærd - så får vi piger at vide vi skal "tage det roligt" eller "bilder os selv ind" at vores risiko er mindre...  hvorfor kan i ikke tage jeres risiko med stil i stedet for at blive nedladende ? 

Sådan er det vel heller ikke hver gang, men din bedrevidende og forvrøvlede kommentar kan nok fremprovokere en modsigelse, som du så opfatter som "nedladende." Prøv med de samme briller at læse dit eget indlæg.

Jeg vil undlade at spise popcorn mens jeg venter på at du forklarer forskellen på "usandsynligt" og "minimal risiko," for enten vil jeg lide en trist død, tynget af umenneskelig overvægt eller også vil jeg få blodprop af saltmængden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Blue, du kunne jo ringe til AIDS-fonden og stille spørgsmålet, nu du tilsyneladende underkender min fremlæggelse.....

Undskyld, men du må da mene AIDS-linien? Din fremlægelse gik ikke på smitte til modtager af fellatio, men du giver nu altså Blue ret:

 Mao den der tager noget i munden løber den største risiko.

Del dette indlæg


Link til indlæg

https://aidsfondet.dk dem her, der har aids-linjen, så same same. Jeg koncentrerede mig om, hvorvidt jeg kan blive smittet ved at modtage oralsex. Den søde mand sagde, at risikoen er så minimal, at det nærmest er usandsynligt. Og på det grundlag bestemte jeg mig for, at det stadig er muligt at slikke mig, hvis man har lyst. Ham jeg snakkede med, sagde også at risikoen er større ved at sutte pik end mis, og at den der tager noget i munden løber større risiko end den der lader sig slikke.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

...Fordi manden helt håbløst tager EET eksempel (her sig selv) som et argument for, at en given adfærd nok ikke kan være farlig...

Nu ligger du vist mere i professorens indlæg end meningen var.. Han konkluderede IKKE noget som helst, ud fra sit eksempel.. Lisåvel som jeg IKKE konkluderer at kønssygdomme ikke findes, når jeg skriver at jeg ikke har pådraget mig nogen endnu. Undlad venligst, for debattens niveau, at tillægge folk holdninger som de ikke har udtalt sig om.. Havde det været Detektor, havde du uden konkurrence vundet Ugens Stråmand!.

Redigeret af KF
Ugens Stråmand

Del dette indlæg


Link til indlæg

https://aidsfondet.dk dem her, der har aids-linjen, så same same. Jeg koncentrerede mig om, hvorvidt jeg kan blive smittet ved at modtage oralsex. Den søde mand sagde, at risikoen er så minimal, at det nærmest er usandsynligt. Og på det grundlag bestemte jeg mig for, at det stadig er muligt at slikke mig, hvis man har lyst. Ham jeg snakkede med, sagde også at risikoen er større ved at sutte pik end mis, og at den der tager noget i munden løber større risiko end den der lader sig slikke.

 

Ang. oralsex, der er større risiko at blive smittet, hvis man giver sammenlignet med den som modtager?

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Hvor stor er risikoen?", "Betyder forskellen mellem hvis mænd eller kvinder giver oralsex noget?" Etc etc etc....

Altså kære venner i syndens univers: Risikoen har ingen betydning for hvis i bliver rammet eller ikke, den har kun betydning for statistisk viden.
Det er fuldstændigt og totalt meningsløst at gøre en statistiskt grundet risikovurdering af ubeskyttet sex for personligt brug. Den vurdering er bare waste of time og betyder intet i virkeligheden. 


Vi ved nogle grundlæggende ting om sex og sygdomme: 
1.Der findes en risiko at rammes af diverse sygdomer når man dyrker sex.
2. Den som ikke har sex, rammes ikke af disse sygdommer.
Ergo: Alle som dyrker sex, løber en risiko. Dem som ikke dyrker sex løber en hel masse andre risici. F.eks. at dø af tristesse.

Derfor drejer det sig om en personlig holdning til tingen, livet og sexen.
Statistiken er ikke personlig; den tager kun hensyn til tal og cifre. 

Et af de ting amerikanere frygter allermest er terrorisme. Når IRA og ETA var som værst i 80'erne sank antalet amerikaner der rejste til Europa med 15 procenter. Man var bange for at blive bombet. Det drejede sig om mere end en million amerikaner som aktivt valgte at afstå fra sine rejser.

Men:
der er 35.079 gange større risiko for en amerikan at dø af hjerteanfald end fra terrorisme.
Der er 33.842 gange større risiko at dø af cancer.
Der er 23.528 gange større risiko at dø af fedme.
Og 5.882 gange større risiko at dø af medicinsk fejlbehandling hjemme i USA.


En amerikansk matematiker sagde apropos frygten for terrorisme,  at det var bedre at flygte fra USA og risikere at terrorister bomber dig udenlands.  Så kan i hvert fald ikke din kone skyde dig ihjel hjemme i USA.
Rent statistiskt var risikoen langt større nemlig, at blive skudt af sine kone, end at dø fra terrorisme.

Jeg har altid synts at det er vanvittigt at bruge statistik til at skabe sine personlige livsholdninger. Uanset om det drejer sig om sex, biler, mad eller noget andet. Statistik er kun et matematiskt forhold, intet andet. Og noget som vi har uhyre svært at forholde os realistiskt til.

Der findes meget at sige om frygten for terrorisme.  Og hvad den koster og har kostet samfundet.
Men nu drejer det jo sig om risikoen ved ubeskyttet sex. Den findes, men statistiken har ikke noget som helst at gøre med om du bliver rammet eller ikke. 


I øvrigt er risikoen at dø af ubeskyttet sex 452 gange større end at dø af terrorisme.

Del dette indlæg


Link til indlæg

...I øvrigt er risikoen at dø af ubeskyttet sex 452 gange større end at dø af terrorisme.

Jeg kan li de odds!  :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

https://aidsfondet.dk dem her, der har aids-linjen, så same same. Jeg koncentrerede mig om, hvorvidt jeg kan blive smittet ved at modtage oralsex. Den søde mand sagde, at risikoen er så minimal, at det nærmest er usandsynligt. Og på det grundlag bestemte jeg mig for, at det stadig er muligt at slikke mig, hvis man har lyst. Ham jeg snakkede med, sagde også at risikoen er større ved at sutte pik end mis, og at den der tager noget i munden løber større risiko end den der lader sig slikke.

 

(Arh, tak - det ser ud til navnet "aids-linien" er næsten nedlagt, men nummeret er det samme)
Præcis - og derfor var dit svar til Blue forkert:

Der er måske heller ikke så underligt, at det kan være svært at finde bevis for en nævneværdigt forskel på det orale i forhold til om det er kvinden eller manden der modtager, vel sagtens fordi smittefaren er meget lille.

Blue, du kunne jo ringe til AIDS-fonden og stille spørgsmålet, nu du tilsyneladende underkender min fremlæggelse.....

Slut herfra

Men måske var det fordi Blue var tvetydig og først skrev:

Hvis det er så beviseligt at risikoen er så meget større, at den forskel betyder noget, jamen så er jeg da modtagelig for fakta. Jeg har adskillige gange i løbet af årene søgt entydig info omkring dette emne, og jeg kan ikke finde noget der fortæller andet end "man kan blive smittet ved oralsex, men sandsynligheden er langt langt mindre end ved penetrering og analsex". 

Men konteksten var jo Jasmins grundløse påstand om, at det er mindre risikabelt for kvinder at modtage oral uden end for mænd at modtage oral uden. Derfor handler det om at modtage - ikke at give oral.

Hvis der er nævneværdig forskel taler alt for - alt andet lige - at kvindelige modtagere har større risiko end mandlige modtagere, da kvinder har langt mere eksponeret slimhinde end mænd. Det vil dog nok være på decimalerne, idet smitte fra munden er nærmest ikke-eksisterende (medmindre der er blod), jvf. at kys altid har været betragtet som 100 % sikkert - når det gælder hiv ... 

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu ligger du vist mere i professorens indlæg end meningen var.. Han konkluderede IKKE noget som helst, ud fra sit eksempel.. Lisåvel som jeg IKKE konkluderer at kønssygdomme ikke findes, når jeg skriver at jeg ikke har pådraget mig nogen endnu. Undlad venligst, for debattens niveau, at tillægge folk holdninger som de ikke har udtalt sig om.. Havde det været Detektor, havde du uden konkurrence vundet Ugens Stråmand!.

Eller Professoren prisen for Ugens Mest Ligegyldige indlæg i en debat om risici .... Hvad fanden skal en lille personlig anekdote om "alle de fisser..." belyse? Hvis det da ikke er et forsøg på at beskrive egen erfaring med dum adfærd?! Hvad skal vi så bruge det til!?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Eller Professoren prisen for Ugens Mest Ligegyldige indlæg i en debat om risici .... Hvad fanden skal en lille personlig anekdote om "alle de fisser..." belyse? Hvis det da ikke er et forsøg på at beskrive egen erfaring med dum adfærd?! Hvad skal vi så bruge det til!?

Du kan da bare springe det over, som du ikke kan bruge til noget.

Men at begynde at tillægge folk meninger de ikke har ytret sig om, er dårlig stil, slet og ret.. lad de folkevalgte om det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan da bare springe det over, som du ikke kan bruge til noget.

Men at begynde at tillægge folk meninger de ikke har ytret sig om, er dårlig stil, slet og ret.. lad de folkevalgte om det.

Læser du hvad skriver? Og hvad manden skrev ? Og så driller jeg lidt fordi hans avatar og hans argumenter ikke rigtigt harmonerer 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Læser du hvad skriver? Og hvad manden skrev ? Og så driller jeg lidt fordi hans avatar og hans argumenter ikke rigtigt harmonerer 

Suk.. manden har fortalt at han har fået og givet, masser af oralsex uden at blive smittet. *punktum*

Ovenstående er et meget simpelt, korrekt, og let forståeligt udsagn!.

Der ér ingen argumenter, eller konklusioner i hans indlæg.

Jeg opgiver at debattere med dig McQueen, du benægter faktuelt korrekte udsagn, og tillægger andre synspunkter de (vi) på intet tidspunkt har udtrykt. Det virker enormt kværulerende, grænsende til fuldstændigt tidsspilde. 

KF.

 

Redigeret af KF
Korrektur

Del dette indlæg


Link til indlæg

Suk.. manden har fortalt at han har fået og givet, masser af oralsex uden at blive smittet. *punktum*

Ovenstående er et meget simpelt, korrekt, og let forståeligt udsagn!.

Der ér ingen argumenter, eller konklusioner i hans indlæg.

Jeg opgiver at debattere med dig McQueen, du benægter faktuelt korrekte udsagn, og tillægger andre synspunkter de (vi) på intet tidspunkt har udtrykt. Det virker enormt kværulerende, grænsende til fuldstændigt tidsspilde. 

KF.

 

Og hvor i består relevansen af mandens indlæg i en debat om statistisk signifikans??

Minder blot om dem der altid dumsmart har en personlig anekdote eller "altså selv har set"...som et patetisk forsøg på modsvar til mere besindige personers samtale om generelle tendenser, viden om adfærd, risici og empirisk evidens.

Hvis du ikke selv kan se dét, så lad mig pointere det og bland dig udenom .... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Hvor stor er risikoen?", "Betyder forskellen mellem hvis mænd eller kvinder giver oralsex noget?" Etc etc etc....

Altså kære venner i syndens univers: Risikoen har ingen betydning for hvis i bliver rammet eller ikke, den har kun betydning for statistisk viden.
Det er fuldstændigt og totalt meningsløst at gøre en statistiskt grundet risikovurdering af ubeskyttet sex for personligt brug. Den vurdering er bare waste of time og betyder intet i virkeligheden. 


Vi ved nogle grundlæggende ting om sex og sygdomme: 
1.Der findes en risiko at rammes af diverse sygdomer når man dyrker sex.
2. Den som ikke har sex, rammes ikke af disse sygdommer.
Ergo: Alle som dyrker sex, løber en risiko. Dem som ikke dyrker sex løber en hel masse andre risici. F.eks. at dø af tristesse.

Derfor drejer det sig om en personlig holdning til tingen, livet og sexen.
Statistiken er ikke personlig; den tager kun hensyn til tal og cifre. 

Et af de ting amerikanere frygter allermest er terrorisme. Når IRA og ETA var som værst i 80'erne sank antalet amerikaner der rejste til Europa med 15 procenter. Man var bange for at blive bombet. Det drejede sig om mere end en million amerikaner som aktivt valgte at afstå fra sine rejser.

Men:
der er 35.079 gange større risiko for en amerikan at dø af hjerteanfald end fra terrorisme.
Der er 33.842 gange større risiko at dø af cancer.
Der er 23.528 gange større risiko at dø af fedme.
Og 5.882 gange større risiko at dø af medicinsk fejlbehandling hjemme i USA.


En amerikansk matematiker sagde apropos frygten for terrorisme,  at det var bedre at flygte fra USA og risikere at terrorister bomber dig udenlands.  Så kan i hvert fald ikke din kone skyde dig ihjel hjemme i USA.
Rent statistiskt var risikoen langt større nemlig, at blive skudt af sine kone, end at dø fra terrorisme.

Jeg har altid synts at det er vanvittigt at bruge statistik til at skabe sine personlige livsholdninger. Uanset om det drejer sig om sex, biler, mad eller noget andet. Statistik er kun et matematiskt forhold, intet andet. Og noget som vi har uhyre svært at forholde os realistiskt til.

Der findes meget at sige om frygten for terrorisme.  Og hvad den koster og har kostet samfundet.
Men nu drejer det jo sig om risikoen ved ubeskyttet sex. Den findes, men statistiken har ikke noget som helst at gøre med om du bliver rammet eller ikke. 


I øvrigt er risikoen at dø af ubeskyttet sex 452 gange større end at dø af terrorisme.

Jag vet inte om jag håller med Bananas, eller så tänker vi lika men uttrycker det på olika sätt. Riskstatistik är inte bara en opersonlig siffra, utan den visar på sannolikheten att jag personligen råkar ut för någonting. Men, sannolikhet är något som är mycket missförstått. Första gången jag gör något som  har 0,01 %  sannolikhet för att jag ska råka illa ut  kan jag likväl råka  illa ut  och  jag kan (om jag har tur)  göra något som har 10  % sannolikhet för att  jag ska råka illa  ut tusen gånger och ändå  klara mig. Personligen har jag knullat  en  tjejkompis utan  kondom och utan att  hon hade skydd  för vi var kåta och jag har gjort en  flickvän med barn för kondomen gick sönder  ...

Riskerna har ändå betydelse för där det finns större risker finns det högre angelägenhetsgrad att skydda sig. Det gäller både på personlig nivå och samhällelig nivå. Men som Bananas helt riktigt påpekar så är vi inte konsekventa i våra riskbedömningar. Jag kan tänka mig att det är många som gladeligen cyklar till en bordell eller glädjeflicka utan cykelhjälm, men är livrädda för att ens ha franskt utan kondom. 

Fast i riskvärderingen får kanske vägas in att om man blir påkörd på cykel så kommer hustrun att tycka synd om en (förutsatt att man inte talar om vart man var på väg :-) ), medan om man får en STD kommer hustrun att kasta ut en med huvudet före ...

Men eftersom jag just nu inte har någon hustru som kan trösta mig när jag ligger på sjukhuset så har jag cykelhjälm när jag cyklar och knullar gärna glädjeflickor utan kondom baserat på min personliga riskbedömning.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man vælger selv om man vil havde sex med gummi eller ej selvfølgelig er oral bedre uden gummi ;) men i mange bordeller/klinikker bliver pigerne regelmæssigt undersøgt for diverse kønssygdomme så det ikke noget der gøre mig spor bange helst fortrækker jeg sex med kondom så man på den sikre sider :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...