Hop til indhold
Guest stump

Nu får Bonnie pengene til en pølsevogn

Recommended Posts

Hvis skattefar kommer med riven her, kan de penge så ikke parkeres under en eller anden smart konstruktion, så alle pengene kan bruges ubeskåret til formålet, eller skatten udskydes på ubestemt tid?

Jeg ved godt at Skat ikke laver lovene, men hvis en revisor eller advokat kan kringle den, kunne det måske være en løsning.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

hmmm - nu kommer jeg vist seriøst til at tisse på folks sukkermadder:

Det kan godt være at der er indsamlet 158 000 kr til at hjælpe Bonnie med en pølsevogn - men hvis hun får det beløb forærende, er det jo en gave, og gaver skattepligtige i Danmark, så hun får vel kun lov til at beholde det halve.

Sørgeligt, men sandt. Uanset hvor urimeligt det end er.

Vores allesammens Skat har altid været den største rocker af dem alle!

 

mon ikke det kan klemmes ind under denne undtagelse, så bidragene er skattefrie?

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947453&vId=211047

tror der er tænkt over den detalje.

Del dette indlæg


Link til indlæg

.....

tror der er tænkt over den detalje.

Umiddelbart vil jeg sige at det er ualmindeligt ringe tænkt helt generelt.

I vores nabo-land Sverige har de en meget mere elegant løsning:

 Alle gaver er generelt skattefrie så længe at gaven bare ikke på nogen måde kan siges at træde i stedet for løn for eller fra et arbejde

 

Vi kan hurtigt blive enige om at det meste rimelige er at gaven BURDE være skattefri.

Men som altid med dansk skat er der fundet en overbureaukratisk latterlig kompliceret løsning, af nogen latterligt inkompente, nøjeregnende, børnehaveagtigt milimeterretfærdige bureaukrater og polikere - de kunne jo bare have kopieret svenskerne.

Jeg er forøvrigt ikke sikker på at undtagelsen kan siges at gælde - der står jo følgende:

Gaver, der stammer fra indsamlede bidrag, er skattefri for modtageren hvis en af følgende betingelser er opfyldt:

  • Gaven har udelukkende karakter af en anerkendelse af modtagerens fortjenester
  • Gaven er givet i anledning af modtagerens alvorlige sygdom eller tilskadekomst
  • Gaven er givet til personer, der har været udsat for en ulykke, forbrydelse eller katastrofe eller til disses efterladte.

 

- "en anderkelse af fortjenester"?? Hvilken fortjeneste fortjener anerkendelse?

- Modtageres alvolige sygdom eller tilskadekomst?? Man kan vil ikke rigtigt påstå at hun pludseligt er blevet syg eller kommet tilskade. At sige at hele hendes liv er sygt eller kommet tilskade er vist ikke en anderkendt diagnose

- udsat for en ulykke, forbrydelse eller katastrofe?? Igen kan man vel ikke påstå at hele hendes liv er en katastrofe eller ulykke.

 

p.s.: News- det var ikke en kritik af dit indlæg - kun af dansk skat.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Umiddelbart vil jeg sige at det er ualmindeligt ringe tænkt helt generelt.

I vores nabo-land Sverige har de en meget mere elegant løsning:

 Alle gaver er generelt skattefrie så længe at gaven bare ikke på nogen måde kan siges at træde i stedet for løn for eller fra et arbejde

 

Vi kan hurtigt blive enige om at det meste rimelige er at gaven BURDE være skattefri.

Men som altid med dansk skat er der fundet en overbureaukratisk latterlig kompliceret løsning, af nogen latterligt inkompente, nøjeregnende, børnehaveagtigt milimeterretfærdige bureaukrater og polikere - de kunne jo bare have kopieret svenskerne.

Jeg er forøvrigt ikke sikker på at undtagelsen kan siges at gælde - der står jo følgende:

Gaver, der stammer fra indsamlede bidrag, er skattefri for modtageren hvis en af følgende betingelser er opfyldt:

  • Gaven har udelukkende karakter af en anerkendelse af modtagerens fortjenester
  • Gaven er givet i anledning af modtagerens alvorlige sygdom eller tilskadekomst
  • Gaven er givet til personer, der har været udsat for en ulykke, forbrydelse eller katastrofe eller til disses efterladte.

 

- "en anderkelse af fortjenester"?? Hvilken fortjeneste fortjener anerkendelse?

- Modtageres alvolige sygdom eller tilskadekomst?? Man kan vil ikke rigtigt påstå at hun pludseligt er blevet syg eller kommet tilskade. At sige at hele hendes liv er sygt eller kommet tilskade er vist ikke en anderkendt diagnose

- udsat for en ulykke, forbrydelse eller katastrofe?? Igen kan man vel ikke påstå at hele hendes liv er en katastrofe eller ulykke.

 

p.s.: News- det var ikke en kritik af dit indlæg - kun af dansk skat.

tror netop udgiften til revisor er givet godt ud. Det skal nok lykkes at undslippe skatten.

Redigeret af News
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Sådan er det blevet i Danmark - selvom man får det hele forærende kan man ikke engang åbne en pølsevogn uden også at engagere en revisor!

 

ahhh det er vel ikke sådan det hænger sammen nødvendigvis.

Revisor skal bruges til aflæggelse af indsamlingsregnskabet. Det er et lovkrav.

Derudover kan revisor rådgive om ansøgning om fritagelse af skat for Bonnie.

Der står ingen steder, at revisor er nødvendig for at få pølsevognen.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

ahhh det er vel ikke sådan det hænger sammen nødvendigvis.

Revisor skal bruges til aflæggelse af indsamlingsregnskabet. Det er et lovkrav.

Derudover kan revisor rådgive om ansøgning om fritagelse af skat for Bonnie.

Der står ingen steder, at revisor er nødvendig for at få pølsevognen.

 

Kære News:)

Der er meget rigtigt i det du skriver:wink: - jeg vil bare supplere med lidt mere :                 

Alle uanset selvstændig, lønmodtager, idrætsforening, Eroguide, en 7ende klasses elev, en GP:wub:  - - osv  kan gøre brug af en revisor, en revisor er din købte og betalte bedste ven når man er i kontakt med SKAT, og deres rådgivningsområde er meget bredt med alt det "med SKAT".  Særligt i Bonnie´s tilfælde vil jeg anbefale, at en revisor (og måske også en Advokat!!!! ) er ind over indledningsvis, det drejer sig simpelthen om at så mange penge som muligt tilgår Bonnie - og selvfølgelig helst ubeskåret - om muligt. Og selvfølgelig også en revisor når Bonnie´s pølsevogn er idriftsat med Bonnie ved roret

En revisor kan helt naturligt sælge ydelser til alle, du får en regning med SE nr. ligesom de selvstændige erhvervsdrivende. Regningen fra en revisor er den beste udgift i et helt regnskabsår!!! - det er din garanti for, at du har betalt den skat du skal - og hverken mere eller mindre.

Søg ALDRIG skatterådgivning hos skattefolk - for det første hører de sjældent til de "skarpeste knive i skuffen" og deres rådgivning kan AAALDRIG blive loyal overfor dig -  forstå det så - alle sammen herinde:). Lovgivningsmæssige "huller - finter - opståede nye muligheder - osv      -  nej - nej - nej, det fortæller de sgu da ikke om - eller for det meste kender dem slet ikke.

Jeg har selv været selvstændig i mere end 30 år og har alle år haft en revisor, som også har rådgivet i andre ting, eks. testamente - mine erstatningskrav - gældssanering af min xés SU gæld - gæld nulstillet - ejendomskøb og salg - realkredit - osv        - -, han har sparet mig for mange udgifter:) og tjent mange ekstra penge til mig:)

Endvidere stol ALDRIG helt på en : ejendomsmægler - bilforhandler - din bank/din bankrådgiver - forsikringsselskab - realkreditinstitut - osv de er mest loyale overfor deres egen pengepung - altså have snablen dybt ned i din pengepung.

Mange hilsner

Nyder livet       og sammen med en revisor

 

 

Redigeret af Nyder livet
  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg

Søg ALDRIG skatterådgivning hos skattefolk - for det første hører de sjældent til de "skarpeste knive i skuffen" og deres rådgivning kan AAALDRIG blive loyal overfor dig -  forstå det så - alle sammen herinde:). Lovgivningsmæssige "huller - finter - opståede nye muligheder - osv      -  nej - nej - nej, det fortæller de sgu da ikke om - eller for det meste kender dem slet ikke. 

Kære Nyder livet.

Der er jeg så ikke helt enig med dig, kun et stykke af vejen. Da jeg skulle starte med mit bijob, som efter adskillige år stadig er i en gråzone, kontaktede jeg SKAT for en samtale mht. hvordan jeg skulle forholde mig desangående.

Den medarbejder jeg mødtes med, var usikker på råd og vejledning, men var yderst behjælpelig med at få kontakt med sin foresatte, som er den der er med når der er kontrolaktioner indenfor det aktuelle område. Utrolig venlig og samarbejdsvillig med hensyn til råd og vejledning.

Det viste sig da også, at da det gik galt i en razzia, var de råd som jeg havde fået og efterlevede på bedste evne med til at der ikke blev nogen sag.

Ovennævnte er et eksempel på at det altså godt kan lade sig gøre at få råd og vejledning som er til fordel forden enkelte.

Redigeret af BigDick
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Nyder livet.

Der er jeg så ikke helt enig med dig, kun et stykke af vejen. Da jeg skulle starte med mit bijob, som efter adskillige år stadig er i en gråzone, kontaktede jeg SKAT for en samtale mht. hvordan jeg skulle forholde mig desangående.

Den medarbejder jeg mødtes med, var usikker på råd og vejledning, men var yderst behjælpelig med at få kontakt med sin foresatte, som er den der er med når der er kontrolaktioner indenfor det aktuelle område. Utrolig venlig og samarbejdsvillig med hensyn til råd og vejledning.

Det viste sig da også, at da det gik galt i en razzia, var de råd som jeg havde fået og efterlevede på bedste evne med til at der ikke blev nogen sag.

Ovennævnte er et eksempel på at det altså godt kan lade sig gøre at få råd og vejledning som er til fordel forden enkelte.

Kære B..D...:)

Det er jo altid op til den enkelte selv at være "sin egen lykkes smed" når man søger sin kilde til vejledning/rådgivning.

- og så : bijob i et årelangt uafklaret gråzone område - både lavt og højtplaceret skattefolk tænker så det knager - du endte i en razzia - du slap med skrækken = jeg synes sgu det lyder som en stinkende farlig cocktail:shock: - hvad pokker er det du render rundt og laver mand:):):) og tilmed er SKAT lige i røven ???:twisted: - beder du ikke selv om problemer? det lyder farligt; men også spændende, som nattens gerninger der ikke kan tåle dagens lys.    

Hvis jeg havde spurgt min egen revisor om hjælp til det som du nævner, så havde han sagt nej. De kan ikke tåle også at have "Snavstøj" på tørresnoren.  Du skal se de registrerede og de statsautoriserede revisorer som "økonomiens "Rådgivende ingeniører" - det er meget vigtigt at omdømmet er pletfri.

Det glæder mig at du klarede frisag - det må ha været noget meget specielt - -  ja, - nu kender jeg dig ikke; men det er da vist kun dig der kan finde på den slags:P og så tilmed slippe godt fra det :P - selv med SKAT lige i røven

Citat af en Russisk general der deltog i 2. Verdenskrig : det var i virkeligheden tyskerne der lærte os at føre krig!!!!! - ja det var - for havde de ikke taget ved lære og forstået alvoren, så var Moskva faldet og sikkert meget mere. Det var også dyre lærepenge: alt 24mill russere mistede livet.

Man kan sige, at du også på en eller anden måde også påvirkede myndighederne - ved at konfrontere dem.

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Må indrømme at jeg kan ikke se Bonnie stå på et hjørne dag ud og dag ind med en pølsevogn - men derimod tror jeg hun vil kunne sælge pølser og lave lidt show ved firmafester, polterabends o.lign. hvor hun kun hyres ind nogle få timer - hun må bare lige have pølsevognen udstyret med et par stripperstænger :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære B..D...:)

Det er jo altid op til den enkelte selv at være "sin egen lykkes smed" når man søger sin kilde til vejledning/rådgivning.

- og så : bijob i et årelangt uafklaret gråzone område - både lavt og højtplaceret skattefolk tænker så det knager - du endte i en razzia - du slap med skrækken = jeg synes sgu det lyder som en stinkende farlig cocktail:shock: - hvad pokker er det du render rundt og laver mand:):):) og tilmed er SKAT lige i røven ???:twisted: - beder du ikke selv om problemer? det lyder farligt; men også spændende, som nattens gerninger der ikke kan tåle dagens lys.    

Hvis jeg havde spurgt min egen revisor om hjælp til det som du nævner, så havde han sagt nej. De kan ikke tåle også at have "Snavstøj" på tørresnoren.  Du skal se de registrerede og de statsautoriserede revisorer som "økonomiens "Rådgivende ingeniører" - det er meget vigtigt at omdømmet er pletfri.

Det glæder mig at du klarede frisag - det må ha været noget meget specielt - -  ja, - nu kender jeg dig ikke; men det er da vist kun dig der kan finde på den slags:P og så tilmed slippe godt fra det :P - selv med SKAT lige i røven

Citat af en Russisk general der deltog i 2. Verdenskrig : det var i virkeligheden tyskerne der lærte os at føre krig!!!!! - ja det var - for havde de ikke taget ved lære og forstået alvoren, så var Moskva faldet og sikkert meget mere. Det var også dyre lærepenge: alt 24mill russere mistede livet.

Man kan sige, at du også på en eller anden måde også påvirkede myndighederne - ved at konfrontere dem.

Mange hilsner

Nyder livet

Kære Nyder livet.

Revisorer har desværre ikke altid det pletfrie renommé som praler af.

Ha ha, nej det er skam ikke så slemt, som det er skrevet/opfattet, jeg skal med glæde redegøre for sagens gang, som sådan uden at afsløre for meget.

Sagen er ganske kort at der blev antruffet 2 personer ved en kontrolaktion, og i den forbindelse konstateredes det ved gennemgangen af de pgl. oplysninger at mit navn var blevet noteret i disse. I den forbindelse modtog jeg en henvendelse fra SKAT, at de ville sætte pris på at få tilsendt alle relevante dokumenter vedrørende mit arrangement med disse 2 CVR. Nr. som dokumentation for deres påstand. (Ja det var så ikke lige de ord der blev brugt, men meningen var ikke til at tage fejl af)

Efter ca. 1 md. modtog jeg en henvendelse fra SKAT at de nu havde gennemgået den af mig til dem fremsendte dokumentation og kunne bekræfte at der intet var at bemærke, og at det stemte ganske overens med det de 2 havde dokumenteret, samt at det var efter de regler, jeg havde fået oplyst ved min første henvendelse. 

 

Redigeret af BigDick
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Må indrømme at jeg kan ikke se Bonnie stå på et hjørne dag ud og dag ind med en pølsevogn - men derimod tror jeg hun vil kunne sælge pølser og lave lidt show ved firmafester, polterabends o.lign. hvor hun kun hyres ind nogle få timer - hun må bare lige have pølsevognen udstyret med et par stripperstænger :)

Hun ville jo gerne lave noget i en helt anden sammenhæng, end nøgen / halvnøgen.

 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Må indrømme at jeg kan ikke se Bonnie stå på et hjørne dag ud og dag ind med en pølsevogn - men derimod tror jeg hun vil kunne sælge pølser og lave lidt show ved firmafester, polterabends o.lign. hvor hun kun hyres ind nogle få timer - hun må bare lige have pølsevognen udstyret med et par stripperstænger :)

Jeg må nok indrømme at dine svar i denne tråd giver mig en noget anderledes opfattelse af dig. På mig virker de bedrevidende og egentlig også fordømmende, det havde jeg ikke lige forventet. :shock:

Jeg håber og tror ikke, at Bonnie læser med, for der er da ikke meget positivt at hente i dine 5 indlæg, men selvfølgelig fair nok, det er din mening.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må nok indrømme at dine svar i denne tråd giver mig en noget anderledes opfattelse af dig. På mig virker de bedrevidende og egentlig også fordømmende, det havde jeg ikke lige forventet. :shock:

Jeg håber og tror ikke, at Bonnie læser med, for der er da ikke meget positivt at hente i dine 5 indlæg, men selvfølgelig fair nok, det er din mening.

hold da op mand. Hvis man ikke kan gennemskue at kommentaren med stripperstang er skrevet som en morsomhed, så er det ikke nemt at skrive noget her. 

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

hold da op mand. Hvis man ikke kan gennemskue at kommentaren med stripperstang er skrevet som en morsomhed, så er det ikke nemt at skrive noget her. 

Måske.

Men jeg synes, at det er svært at tage din kommentar alvorligt, når man læser dit første meget nedladende indlæg på denne tråd. Men den var måske også en (slet skjult) morsomhed?

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg er ikke sikker på at jeg orke at læse hele tråden men men har i nogen ide om hvad der skal til for at holde og drive en fødevare virksonhed ?? 

jeg nævner i flæng : 

- egenkontrol (dagligt-ugenlig-måndligt)

- nærgingsbrev (læse+prøve)

- hygiene bevis (læse+prøve)

- optagelse i nærnings databasen 

- ansøning til opstart af fødevarevirksomhed 12 side med beskrivelse af processer i fødevare fremstilling

- regnskab

- indkøb

jeg tror bare at jeg stopper her, det er ikke så let at have en pølsevogn og jeg kan godt forstå at man ser det som en relativ enkel ting. 

t De af jer som har arbejdet i en fødevareproducere virksomhed vil nok give mig ret så let er det heller ikke så hvis Bonni når til at åbne vil jeg da 
ønske hende held og lykke 

 

MH

 

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske.

Men jeg synes, at det er svært at tage din kommentar alvorligt, når man læser dit første meget nedladende indlæg på denne tråd. Men den var måske også en (slet skjult) morsomhed?

suk, er det nedladende at mene, at de 160000 kr. må hun da selv kunne tjene? Jeg må indrømme, at jeg ikke har gidet at svare folk, der digter sjove historier om min person og mit menneskesyn. Hvad tjener en luder om måneden? Kunne hun ikke bare leje en pølsevogn til at starte med, som andre brugere har været inde på?  

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

suk, er det nedladende at mene, at de 160000 kr. må hun da selv kunne tjene? Jeg må indrømme, at jeg ikke har gidet at svare folk, der digter sjove historier om min person og mit menneskesyn. Hvad tjener en luder om måneden? Kunne hun ikke bare leje en pølsevogn til at starte med, som andre brugere har været inde på?  

suk, er det nedladende at mene, at der er piger, der måske af en eller flere grunde, har brug for hjælp på en eller anden måde får den til at genstarte et 'normalt' liv bare fordi de måske har taget en forkert beslutning tidligere i deres liv? Måske blevet presset til det.

Og så må jeg nok indrømme, at jeg har svært ved at forstå, hvorfor det er så problematisk, at nogen vil samle penge ind for at give hende muligheden for at starte 'et nyt liv', det må det da være bidragydernes valg, hvad de bruger deres penge til.

Redigeret af comeback
Et ekstra afsnit i indlægget

Del dette indlæg


Link til indlæg

suk, er det nedladende at mene, at der er piger, der måske af mange forskellige grunde, har brug for hjælp på en eller anden måde til at genstarte et 'normalt' liv fordi de måske har taget en forkert beslutning tidligere i deres liv?

Hør nu lige her kære ven. Pigen har jo haft job som gudinde, og den slags tjener altså penge på deres ydelser. Det skulle ikke undre mig, hvis hun har skrabet en million til side. Hvad har den forkerte beslutning været? Hun har jo skabt glæde i sit job som gudinde, og alle kan bryde med social arv, hvis de bare gider. Hvorfor skal hun absolut have en pølsevogn for at få en ny start? Hvorfor pokker kan hun ikke selv tjene til den? Men bevares, hvis folk vil give gudinden en pølsevogn, så dem om det. 

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Hør nu lige her kære ven. Pigen har jo haft job som gudinde, og den slags tjener altså penge på deres ydelser. Det skulle ikke undre mig, hvis hun har skrabet en million til side. Hvad har den forkerte beslutning været? Hun har jo skabt glæde i sit job som gudinde, og alle kan bryde med social arv, hvis de bare gider. Hvorfor skal hun absolut have en pølsevogn for at få en ny start? Hvorfor pokker kan hun ikke selv tjene til den? Men bevares, hvis folk vil give gudinden en pølsevogn, så dem om det. 

Tak for belæringen om hvad 'gudinder' er og hvordan de tjener penge og hvor mange.

Dit argument om at hun 'måske' har skrabet en million til side er da ubrugeligt; noget du ved eller er det bare en gang hjernespind?

Og den markerede sætning, hvor du inddirekte skriver at alle kan arbejde som glædespige er da noget sludder. Det kræver kræver da rigtig meget af de kvinder, der er i dette erhverv.

Jeg synes at du skal undersøge dette, før du skriver igen

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pool

Hahaha! 

Er du seriøs? Du skal jo ikke bolle hende, hun skal bare serverer dig en Cocio og en hotter.

tjek og hun er sikkert sindsyg god til at håndtere pølserne. Jeg skal sku nok smutte forbi og købe en pølse hos hende. :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg finder det egentlig ret upassende, at visse debattører gør sig sjove på bekostning af en ret sørgelig skæbne.

Kan der ikke gøres en indsats for at finde tilbage til den fine linje mellem hvad der sjovt og hvad der er usympatisk drilleri?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Om folk vil donere til en pølsevogn, skal jeg ikke blande mig i, men det der undrer mig er, at hun har vel en relativt høj timeløn som GP set ift. en alm. lønmodtager løn.
Hvordan kan det være, hun ikke selv kan spare sammen til den? Nu har jeg ikke set dokumentaren, så det kan være, der er en forklaring på det.

Der er folk derude, der tjener mindre og som kan spare sammen til den, og så kan hun vel også med den timeløn hun holder sig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om folk vil donere til en pølsevogn, skal jeg ikke blande mig i, men det der undrer mig er, at hun har vel en relativt høj timeløn som GP set ift. en alm. lønmodtager løn.
Hvordan kan det være, hun ikke selv kan spare sammen til den? Nu har jeg ikke set dokumentaren, så det kan være, der er en forklaring på det.

Der er folk derude, der tjener mindre og som kan spare sammen til den, og så kan hun vel også med den timeløn hun holder sig.

Hun lider af bulimi og anoreksi. Det har muligvis en effekt på indtjeningsmulighederne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Om folk vil donere til en pølsevogn, skal jeg ikke blande mig i, men det der undrer mig er, at hun har vel en relativt høj timeløn som GP set ift. en alm. lønmodtager løn.
Hvordan kan det være, hun ikke selv kan spare sammen til den? Nu har jeg ikke set dokumentaren, så det kan være, der er en forklaring på det.

Der er folk derude, der tjener mindre og som kan spare sammen til den, og så kan hun vel også med den timeløn hun holder sig.

Det er muligt, at hun har en høj timeløn som GP, men hun tjener altså kun penge, når der er kunder i butikken.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...