Hop til indhold
Guest stump

Nu får Bonnie pengene til en pølsevogn

Recommended Posts

Gæst

Enhver kan sælge Cocio og hottere, men øjnene skal jo også gerne mættes :)

Men behøver de bliver det, i lige netop pølsevognen? Hver ting, til sin tid.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg så også den udsendelse. Jeg syntes at det er dejligt med så meget overskud. Men jeg bliver bekymret over hvor langt nede man skal være for at få en pølsevogn. Eller noget hjælp og det gælder ikke kun for GPERE der vil du af branchen men hele vejen rundt i vores system og samfund. Jeg tænker på uanset hvad eller hvem vi er skal vi mødes med respekt. Selvfølgelig skal det gå begge veje. 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

...det er kun et spørgsmål om hvor man kan forhandle sig til den bedste service.

Kære Hr. Stor Pik, du må forstå at det handler om hvor man kan indkøbe de bedste produkter, så man kan servere de ypperligste retter for kunderne.  God service bør være  en selvfølge :)

Har du smagt en skoldet fra bassinet med kage, fra Dørken Kiosken udenfor Give? De er lavet efter egen opskrift.. absolut anbefalelsesværdig :wub:

Redigeret af KF
Pølsefingre

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men behøver de bliver det, i lige netop pølsevognen? Hver ting, til sin tid.

Nej, men man kan leve højt på det længe og fremfor den uopnåelige, få inspiration til at besøge en glædespige :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Hr. Stor Pik, du må forstå at det handler om hvor man kan indkøbe de bedste produkter, så man kan servere de ypperligste retter for kunderne.  God service bør være en selvfølge :) Har du smagt en skoldet fra bassinet med kage, fra Dørken Kiosken udenfor Give? De er lavet efter egen opskrift.. absolut anbefalelsesværdig :wub:

Desværre nej, ikke endnu, men det er noteret til et tidspunkt hvor min vej vil falde forbi. Tak

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så kunne man da vist ikke udtrykke sig mere nedladende i den holdning. 

- jo kan man faktisk - det er en forstærkning af ordet :

Den kommer her : Så kunne man da vist ikke udtrykke sig mere nedladende i den holdning., det er når nedladende er mere end nedladende     - -  jeg synes min version meget mere matcher hans modbydelige kvindesyn

Del dette indlæg


Link til indlæg

...Men jeg bliver bekymret over hvor langt nede man skal være for at få en pølsevogn...

Jeg er bekymret for om en Pølsevogn er det der skal til, for at Bonnie får det liv hun ønsker sig.. hun risikerer jo at det kun er en omvej, fyldt med bristede illusioner, stress, ubetalte regninge, osv osv..

Har hun dét i sig, som det kræver at starte selvstændig forretning, med ansvar, pligter, bøvl og besvær, for små penge.. og stadig smile og servicere alle kunder, så de kommer igen?

Jeg tror desværre ikke, at pølsevognsindsamlingen vil ende med at være en skillevej i livet. Måske vil hun senere se tilbage på det, som et år eller to, fyldt med forventningspres, knokleri, stress over hele tiden at være i formiddagspressens søgelys,  osv..

Redigeret af KF
Et mellemrum i overskud
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Har hun dét i sig, som det kræver at starte selvstændig forretning, med ansvar, pligter, bøvl og besvær, for små penge.. og stadig smile og servicere alle kunder, så de kommer igen?

Ja begge brancher handler jo om at give kunden en god oplevelse, så de kommer igen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er bekymret for om en Pølsevogn er det der skal til, for at Bonnie får det liv hun ønsker sig.. hun risikerer jo at det kun er en omvej, fyldt med bristede illustrationer, stress, ubetalte regninge, osv osv..

Har hun dét i sig, som det kræver at starte selvstændig forretning, med ansvar, pligter, bøvl og besvær, for små penge.. og stadig smile og servicere alle kunder, så de kommer igen?

Jeg tror desværre ikke, at pølsevognsindsamlingen vil ende med at være en skillevej i livet. Måske vil hun senere se tilbage på det, som et år eller to, fyldt med forventningspres, knokleri, stress over hele tiden at være i formiddagspressens søgelys,  osv..

Hej KF.

Ja jeg håber det er bristede illusioner du mener. Hendes drøm er jo en pølsevogn, Nogle venlige menneskere. Donere nogen penge for, at drømmen kan, opfyldes. For mig virker det til, at de mennesker der, har givet penge, har gjort det af et godt hjerte. Og det respektere jeg meget. At nogen, har overskud til at give til nogen for at deres drøm kan opfyldes.

Set i lyset af hun har været selvstændig GPér i mange år. Kender hun nok mere en godt til. Pligter, service overfor gæster /kunder, ja ikke mindst alt de bøvl GPére også må udsættes for. Tror derfor hun er klar.

Om det sidste du skriver, må tiden jo vise. Men igen, mon ikke Bonnie kender alt til, at knokle, og stresse det tror jeg nok. Hun er jo ikke Novice som selvstændig, Måske nok som ejer af en pølsevogn. Dog tror jeg da det lære hun hurtigt. Ja jeg har masser af tiltro til hende.

Off Topic. Ja Trosborg er et lækkert sted at spise. Når man har været til møder på kommunen.

God lørdag KF.

KK

  • Synes godt om 5

Del dette indlæg


Link til indlæg

What's the big deal? Vi elsker at deltage i frelsningen af andre fortabte mennesker. Og det er altid god media, Vi spytter gerne på tiggere, og går så hjem og elsker en god historie i TV'et hvor vi tager en bajer, giver nogle penge og deler det hele på FaceBook. Eller sådan noget. Observere nu alle selvfede-hurtige-til-tastaturet-moralister at jeg ikke moraliserer over dette. Kun beskriver fakta. Nu fik Bonnie del af vores medfølelse, simpelt hen fordi hun har delet sin historie med os. Og skal det sige os noget om os selve, så er det indsigten om at alle mennesker vi møder der ude har en historie - selv om vi ikke kender den. Tiggeren, flygtningen, GP'en, pølsemanden etc etc.

I har vel set denne historie, om den hjemløse manden der takket være en komiker og youtube endte op med en egen villa.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

God lørdag KK

Hendes drøm er at få sig en pølsevogn, jep jep, og folk donere af et godt hjerte, jep jep. .

Men, for der ér jo et kæmpe men, hvis det virkelig har været hendes drøm at få en pølsevogn, så havde hun nok haft én . . Det kræver trods alt ikke det store, at starte med en lejet vogn..

Jeg deler desværre ikke din optimistiske tiltro til projektet, men det vil glæde mig usigeligt hvis min pessimisme bliver gjort til skamme! 

Vi må se..

Hygge

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spot on 3d applause Men hvis hun ikke har en formål med indtjeningen, eller magter situationen man har bragt sig selv i, så er det jo en dødfødt tanke.

- kan du forklare den dødfødte tanke lidt mere - altså "pinde lidt mere ud" - - -  men inden da skal du altså tææææænke på, at det var det eneste mulige i hendes situation og hendes situation var ens i alle år, indtil kollaps og en ven der blev myrdet - hun mistede en nærstående og støtte  ( hun mistede en ven og det uagtet han måske ikke havde "helt rent mel i posen") - han var en ven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kender du det ord der hedder "Den sociale arv"      -Bonnie´s og lillesøsters barndom har næppe været en "Dans på roser" -  hendes egen mor "stank" jo langt væk af den uhyggelige sandhed -  her ud over døde lillesøster (16 år) af en overdosis af et eller andet som hun tjente til ved at trække på Skelbækgade på Halmtorvet. 16 år - 16 år - 16 år - 16 år

Er der noget der begynder at dæmre for dig???:idea:

Og så synes jeg faktisk det klappende fjols af en smiley er helt vrangforstillet indplaceret - der er hverken hoved eller hale

Ja jeg går tæt på dig :wink: -  for du indbyder selv til det!!!!  -  kom så BD - kom så - forklar:)

 

Mange hilsner

Nyder livet

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

God lørdag KK

Hendes drøm er at få sig en pølsevogn, jep jep, og folk donere af et godt hjerte, jep jep. .

Men, for der ér jo et kæmpe men, hvis det virkelig har været hendes drøm at få en pølsevogn, så havde hun nok haft én . . Det kræver trods alt ikke det store, at starte med en lejet vogn..

Jeg deler desværre ikke din optimistiske tiltro til projektet, men det vil glæde mig usigeligt hvis min pessimisme bliver gjort til skamme! 

Vi må se..

Hygge

Hej KF

Nu kender jeg ikke Bonnie, Men forklaringen kunne, også være at Bonnie ikke ville have to forretninger. Ja man kan gisne meget. Men det kræver dog lidt mere at have to steder, For tvivler da på hun vil ha vognen til at stå ved bordellet. De erhvervsdrivende jeg, kender, De feder den ikke af. Det er skam hårdt arbejde.

Men ja vi må se.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej KF.

Ja jeg håber det er bristede illusioner du mener. Hendes drøm er jo en pølsevogn, Nogle venlige menneskere. Donere nogen penge for, at drømmen kan, opfyldes. For mig virker det til, at de mennesker der, har givet penge, har gjort det af et godt hjerte. Og det respektere jeg meget. At nogen, har overskud til at give til nogen for at deres drøm kan opfyldes.

Set i lyset af hun har været selvstændig GPér i mange år. Kender hun nok mere en godt til. Pligter, service overfor gæster /kunder, ja ikke mindst alt de bøvl GPére også må udsættes for. Tror derfor hun er klar.

Om det sidste du skriver, må tiden jo vise. Men igen, mon ikke Bonnie kender alt til, at knokle, og stresse det tror jeg nok. Hun er jo ikke Novice som selvstændig, Måske nok som ejer af en pølsevogn. Dog tror jeg da det lære hun hurtigt. Ja jeg har masser af tiltro til hende.

Off Topic. Ja Trosborg er et lækkert sted at spise. Når man har været til møder på kommunen.

God lørdag KF.

KK

Kære kanonkonge :)

Et godt skriv fra din side -  meget indsigtsfuld -  og det forbavser mig ikke med din uddannelse -  jeg er helt enig med dig.

- Hendes drøm er jo en pølsevogn    - ja det er det hun pt. kan se som det hun kan klare, og det skal man faaaandeme respektere, man må aaaaldrig taget modet fra mennesker der i forvejen ligger ned; men der imod støtte mest muligt på deres egne præmisser. 

Man må aldrig dumpe andet menneske i dets egen anerkendelse 

Jeg hørte engang en håndværker sige : det mine øjne ser  - kan mine hænder også lave  ( :wink:han så en pølsevogn - det forstod han- så det kan også klare)

Mange hilsner

Nyder livet - -  og forhåbentlig også, hvis muligt nyde en ristet med brød hos Bonnie

 

Redigeret af Nyder livet
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

med chance for at blive beskyldt for alverdens ting....vil lige smide dette fakta ind i denne tråd:

Citat fra DR:

158.991 kroner er blevet samlet ind.

Og hun modtager størstedelen af de penge så snart overførslen er gået igennem - noget går til administration og revisor.

Spørgsmålet er hvor mange penge er der ?????....er man ude i at der er nogle smarte der lugter penge, og udnytter en ulykkelig situation ????...en anden form for "alfonseri" noget pigen desværre kender for godt...hele beløbet burde go ubeskåret til projektet :smile:

Del dette indlæg


Link til indlæg

- kan du forklare den dødfødte tanke lidt mere - altså "pinde lidt mere ud" - - -  men inden da skal du altså tææææænke på, at det var det eneste mulige i hendes situation og hendes situation var ens i alle år, indtil kollaps og en ven der blev myrdet - hun mistede en nærstående og støtte  ( hun mistede en ven og det uagtet han måske ikke havde "helt rent mel i posen") - han var en ven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kender du det ord der hedder "Den sociale arv"      -Bonnie´s og lillesøsters barndom har næppe været en "Dans på roser" -  hendes egen mor "stank" jo langt væk af den uhyggelige sandhed -  her ud over døde lillesøster (16 år) af en overdosis af et eller andet som hun tjente til ved at trække på Skelbækgade på Halmtorvet. 16 år - 16 år - 16 år - 16 år

Er der noget der begynder at dæmre for dig???:idea:

Og så synes jeg faktisk det klappende fjols af en smiley er helt vrangforstillet indplaceret - der er hverken hoved eller hale

Ja jeg går tæt på dig :wink: -  for du indbyder selv til det!!!!  -  kom så BD - kom så - forklar:)

Mange hilsner

Nyder livet

Kære Nyder livet

Jamen jeg skal da gerne forsøge så langt min ringe intelligens rækker. Jeg er enig i at den sociale arv er en svær ting at bryde, og hun har været ude for nogle oplevelser som jeg tror de fleste ville have svært ved at bære, og det er flot især hvis der IKKE har været støtte fra moderen eller nære pårørende.. Så ja hun har ikke haft et misundelse værdig liv. Så jeg håber da for hende at hun får sin drøm opfyldt og kan håndtere det, måske ved rigtige venners hjælp. Citat >Det er i nøden man skal lære sine RIGTIGE venner at kende<

Nu har jeg så også oplevet det, at være tæt på en person, som stod på jernbanebroen og kun ventede på at toget kom så han kunne gøre en ende på sin lidelse, og for at gøre den historie kort så som muligt, så lykkedes det at få vedkommende ud på den anden side, det var hårdt arbejde men det lykkedes.

Redigeret af BigDick
Mellemrum i overskud
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

...er man ude i at der er nogle smarte der lugter penge, og udnytter en ulykkelig situation ????...en anden form for "alfonseri" noget pigen desværre kender for godt...hele beløbet burde go ubeskåret til projektet :smile:

Nu ser du vist spøgelser hvor der ingen er.. :blink:

Hvem skulle ellers betale omkostningerne ved indsamlingen? Den studerende, som tog initiativet? Det er helt almindeligt at omkostningerne går fra det indsamlede beløb, Røde Kors, Børnefonden, Julemærkehjemmene, osv osv betaler også deres omkostninger ud fra de indsamlede bidrag.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

Nu ser du vist spøgelser hvor der ingen er.. :blink:

Hvem skulle ellers betale omkostningerne ved indsamlingen? Den studerende, som tog initiativet? Det er helt almindeligt at omkostningerne går fra det indsamlede beløb, Røde Kors, Børnefonden, Julemærkehjemmene, osv osv betaler også deres omkostninger ud fra de indsamlede bidrag.

slap du nu bare af m8...;-), hvis du lægger mærke til det så bliver der stillet nogle helt relevante spørgsmål ved indsamlingen, og det er helt normalt at ved private indsamlinger, der går hele beløbet ubeskåret til formålet...

Redigeret af Grækeren

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu vi snakker indsamlinger:

For få år siden samlede Master Fatman (også kaldet Platman) ind til børn i Mellemamerika. Hvad gik pengene til:

Eks-konens narko-forbrug!!!!!

Bare til orientering.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

slap du nu bare af m8...;-)

Så skider jeg da i bukserne..

 ...det er helt normalt at ved private indsamlinger, der går hele beløbet ubeskåret til formålet...

Ja EFTER omkostningerne er betalt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

...158.991 kroner er blevet samlet ind.

Spørgsmålet er hvor mange penge er der ?????....er man ude i at der er nogle smarte der lugter penge, og udnytter en ulykkelig situation ????...

1. har du selv besvaret.

2. Nej, selvfølgelig ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så skider jeg da i bukserne..

Ja EFTER omkostningerne er betalt.

Ja der er ALTID - ALTID nogen der har sablen i pengekassen ved indsamlinger, uden undtagelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

ja, og her er der et ..servicegebyr på 8,75 % af det indsamlede beløb altså ca 13.000 kr penge som burde tilkomme Bonnie i dette helt fantastiske initiativ fra en journaliststuderende på DR..;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

ja, og her er der et ..servicegebyr på 8,75 % af det indsamlede beløb altså ca 13.000 kr penge som burde tilkomme Bonnie i dette helt fantastiske initiativ fra en journaliststuderende på DR..;-)

Ja grådigheden kender åbenbart ingen grænser for visse personer.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

hmmm - nu kommer jeg vist seriøst til at tisse på folks sukkermadder:

Det kan godt være at der er indsamlet 158 000 kr til at hjælpe Bonnie med en pølsevogn - men hvis hun får det beløb forærende, er det jo en gave, og gaver skattepligtige i Danmark, så hun får vel kun lov til at beholde det halve.

Sørgeligt, men sandt. Uanset hvor urimeligt det end er.

Vores allesammens Skat har altid været den største rocker af dem alle!

 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...