Hop til indhold
Gæst

Begrebsforvirring i købesexbranchen

Recommended Posts

BX - du ved godt selv, at det er en ommer :-)

Nej da. En sexhandler formidler sex til en kunde og bliver derved sexformidler. En kreditformidler sælger/formidler kredit til en kunde – ligesom en fiskehandler "formidler" fisk til en kunde. Anderledes er det ikke.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

BX - du har misforstået ordet. Læs selv:

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=formidle

At formidle er at fungere som mellemled, ikke at levere selv.

 

Og læser du bare lidt videre i dit eget link, står der:

NOGEN/NOGET formidler NOGET ((videre) (til NOGEN)). Eksempler: formidle et budskab

Ergo nogen (= glædespigen) formidler noget ( = sex) til nogen ( = kunden). Altså: Sexformidleren formidler sex til kunden.

Formidle kan altså (også) betyde sælge, videregive, overdrage.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forkert:

Avisen/journalisten formidler budskabet fra den interviewede til læseren.

Uanset hvilken af betydningerne i ordbogen, du vælger, står formidleren altid mellem de to hovedaktører - afsender/modtager, producent/aftager, sælger/køber osv. - og er ikke selv aktør.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forkert:

Avisen/journalisten formidler budskabet fra den interviewede til læseren.

Uanset hvilken af betydningerne i ordbogen, du vælger, står formidleren altid mellem de to hovedaktører -afsender/modtager, sælger/køber osv. - og er ikke selv aktør.

Så læser du også ordbogen, som Fanden læser Bibelen, og så kan mine pædagogiske evner kun komme til kort.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det siger vi BX.

*****

Til eventuelt interesserede:

Se selv efter, hvad der står i ........

 

jeg tvivler på der er nogen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

News

Har du noget indhold at bidrage med selv?

Eller koncentrerer din indsats sig om parasitiske indlæg af typen "flueknepperi", "uinteressant", "jeg har fundet et hår i din suppe" og lignende ad infinitum et nauseam?

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg tvivler på der er nogen.

Sikkert flere end til dine spredte "stjernedrys".

Del dette indlæg


Link til indlæg

News

Har du noget indhold at bidrage med selv?

ja.

men ikke i dine og BX's gentagne ligegyldige fnidderindlæg om ord og grammatik, hvor den ene forsøger at være mere trættekær og stædig end den anden.

tag det dog på pm.

Redigeret af News

Del dette indlæg


Link til indlæg

News

Tråden handler om "begrebsforvirring i købesexbranchen". Så jeg synes ikke, at du har nogen god grund til at beklage dig over, at man (hidtil BX, jeg, Troldmanden og Warmgun) i tråden diskuterer begrebet "sexformidler".

Eller sagt kortere: Klap i - eller bidrag!

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

ja.

men ikke i dine og BX's gentagne ligegyldige fnidderindlæg om ord og grammatik, hvor den ene forsøger at være mere trættekær og stædig end den anden.

tag det dog på pm.

Selvom GF og jeg er uenige i sagens substans, så fører vi i det mindste en ordentlig og respektfuld tone over for hinanden. Helt det samme kan du næppe sige.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kald dem Sexterapeuter. Lad det være en 3½ års bachelor- uddannelse og kør lortet over sygesikringen med henvisningsårsag: "Blå Boller" eller "Lange Løg" så skal i se det straks bliver legalt.

Men hvor skal pengene komme fra spørger i? - Privatiser DR og tag licensmidlerne. (Dem vi giver til hinanden) Jeg vil personligt hellere betale for at Bjarne kan få tømt bollerne før han eksplodere på strøget i kaskader af seksuel frustration, sæd og dynamit end jeg vil se på Mette Blomsterberg der i ramme alvor viser hvordan hun laver jordbærsaft i bedste sendetid.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sexterapeut er vel et udmærket forslag, Buzz!

Dit andet afsporingsindlæg vil jeg ikke forfølge, så fristende det end er  :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kald dem Sexterapeuter. Lad det være en 3½ års bachelor- uddannelse og kør lortet over sygesikringen med henvisningsårsag: "Blå Boller" eller "Lange Løg" så skal i se det straks bliver legalt.

Men hvor skal pengene komme fra spørger i? - Privatiser DR og tag licensmidlerne. (Dem vi giver til hinanden) Jeg vil personligt hellere betale for at Bjarne kan få tømt bollerne før han eksplodere på strøget i kaskader af seksuel frustration, sæd og dynamit end jeg vil se på Mette Blomsterberg der i ramme alvor viser hvordan hun laver jordbærsaft i bedste sendetid.

Buzz Light

Genialt!

Når de så er Sexterapeuter, holder vi jo også op med at være "gæster" og bliver "klienter" eller måske ligefrem "patienter", og får en henvisning på sygesikringens regning.

Jeg er med på det forslag hele vejen!

GF

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Buzz Light

Genialt!

Når de så er Sexterapeuter, holder vi jo også op med at være "gæster" og bliver "klienter" eller måske ligefrem "patienter", og får en henvisning på sygesikringens regning.

Jeg er med på det forslag hele vejen!

GF

 

Så har vi fundet ud af hvad Good Fun vil give for at få ret, 4,7 mia kr.  :lol: 

Redigeret af DETH

Del dette indlæg


Link til indlæg

Buzz Light

Genialt!

Når de så er Sexterapeuter, holder vi jo også op med at være "gæster" og bliver "klienter" eller måske ligefrem "patienter", og får en henvisning på sygesikringens regning.

Jeg er med på det forslag hele vejen!

GF

 

Nu er det ikke, fordi rønnebærene er sure, men betegnelsen har tidligere været fremført herinde. Blot ikke af mig. Prøv søgefunktionen.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Generelt er det jo ligesom bare ord som beskriver, hvordan branchen fungerer på godt og ondt. Men jeg synes at det ord der fungerer for den enkelte glædespige og gæst er individuelt. Så der vil altid blive brugt mange forskellige ord det giver mangfoldighed :razz:

Alice. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er det ikke, fordi rønnebærene er sure, men betegnelsen har tidligere været fremført herinde. Blot ikke af mig. Prøv søgefunktionen.

Ingen problemer med rønnebærene for mit vedkommende. Forslaget er genialt uanset ophavet. :-)

Og BX: Jeg har kun været medlem i 1 år. Og ser jo heller ikke alt :-).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så har vi fundet ud af hvad Good Fun vil give for at få ret, 4,7 mia kr.  :lol: 

Deth

Jeg får da vist ikke ret - hvad skulle det være i? Jeg synes til gengæld, at forslaget er både sjovt og opfindsomt :-).

Hvad tænker du på med de 4,7 mia. kr.? Jeg er ikke lige med på referencen der ...

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deth

Jeg får da vist ikke ret - hvad skulle det være i? Jeg synes til gengæld, at forslaget er både sjovt og opfindsomt :-).

Hvad tænker du på med de 4,7 mia. kr.? Jeg er ikke lige med på referencen der ...

GF

At manden blever til en kunde ;) 4,7 mia er hvad alle licens pengene beløber sig til :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen, det gør han jo netop ikke med det forslag.

Han bliver derimod klient eller, hvis han er rigtig "syg" og skal have mange "behandlinger", patient:grin:

OK angående de 4,7 mia. kr.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Som jeg ser det, er der vel mere tale om en selvstændig forretningsdrivende, da de kan blive registeret med et CVR-nummer og selv bestemmer deres arbejdstid og arbejdsforhold. 

Det kan godt være, at de jf. nuværende regler skal oprette virksomhed/cvr og betale skat mv., men dette forhold er ikke med til at definere det at "sælge" sex.

Jeg ser helt anderledes på "køb" og "salg" af sex.

Sex kan IKKE sælges eller købes, idet sex er en betegnelse for noget to mennesker gør sammen (med hinanden). Ligesom man f.eks. "taler" sammen, eller "griner" sammen, eller "ser på stjerner" sammen, eller "hygger" sig sammen osv. osv...

Hvis man f.eks. "griner" sammen(med hinanden), har den ene så leveret en ydelse til den anden? Og i så fald, hvem er det egentligt der "giver" og hvem er det der "modtager" ?

I mine øjne, er sexsælger/sexarbejder/prostituerede noget så simpelt som elskerinder som bare har sat deres krav om at blive "begavet"/"forkælet"/"forført"/"kurtiseret" i system.

Jeg kan til nøds gå med til at kalde dem professionelle elskerinder...

Og da elskerinder pr. definition kun kan modtage gaver, burde deres indtægt også beskattes som modtagne gaver (fra 3. mand). Dvs. de driver ikke virksomhed/skal ikke have cvr/skal ikke betale moms/skal ikke betale arbejdsmarkedsbidrag osv. osv.

Det vil også løse problematikkerne omkring "sexkøberens" juridiske krav på "leverancen". For hvornår er "sex" egentligt "leveret" ?

Hvis man definerer det som "gave", så er pengene simpelthen tabt, når gaven er givet - slut prut... (hvilket jo egentligt er i meget god overensstemmelse med det der pt. sker i "virkeligheden").

Mao. man betaler IKKE for sex!!

Man giver en GAVE, og så HÅBER man at man får sex!!! (præcis som ved alle andre elsker/elskerinde-forhold)

Redigeret af Filosoffen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...