Hop til indhold
Guest Liderlig-fyr

Hvad driver egentlig nej siden?

Recommended Posts

Guest Liderlig-fyr

overskriften siger det hele....

denne ikke altid kønne evindelige ja/ nej debat til prostitution.

Hvad driver egentlig nej siden? Hvorfor kæmpe så indædt imod nogen som ikke vil have deres erhverv nedlagt? hvis man er af den overbevisning det er skadelig for den enkelte person. Jamen det er der jo så meget der er, som vi ikke kæmper en indædt kamp for at få forbudt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Axl Rose

Der er utvivlsomt mange kvinder som er endt i prostitution uden at de har gjort det som et aktivt valg.  Det være sig udenlandske handlede piger eller danske piger, som enten er blevet lokket eller presset ind i branchen - eller for at skaffe penge til et dyrt misbrug. Derudover kan mænd være nogle egoistiske svin, som ikke behandler pigen med nogen form for respekt.

Gør man prostitution ulovligt er der nogen der påstår at ovenstående problemer løses...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har tænkt på, at havde kvinder ikke muligheden for at vælge prostitution, ville de bare blive udnyttet endnu mere både seksuelt og slaveagtigt i hjemmet og på arbejdspladserne - men at de har denne mulighed for at sige fra og ernære sig selv, bekommer selvfølgelig ikke visse ægtemænd og slavepiskere.

Pigernes medsøstre er selvfølgelig heller ikke interesseret i at de ikke bare kan gå og lade stå til, uden at manden har andre muligheder, når trangen kommer over ham.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Mænd er nogle svin! ? 

En udtalelse man kan ligge lidt forskelligt i :-)

Men prostitutionsdebatten kan godt undre en!

Hvis man har Kvinderne i branchen ve og vel for øje. Skulle man jo gå efter det næstbedste, såfremt man ikke kan få forbuddet igennem.

Det næstbedste ville jo være at hjælpe Kvindernes nuværende forhold… sætte spørgsmålstegn ved fængsling af tlf piger… ønske en overfaldsalarm til praktiserende Kvinder, så der holder en politibil lynhurtig ved overfald…. få lavet en lovgivning og en indsats der i større grad forhindrer trafficking… finde en løsning, hvor evt bagmænd ikke kan "tvinge" en pige ind i prostitution og tage alle de lynhurtige penge som det kan give hvis du dropper skat og moms (og ser væk fra risikoen som rammer pigen) osv osv osv osv

Men alle disse ting virker ikke til at interessere modstanderne! man går primært kun efter et forbud BOM!! 

Andre end mig som kan få den tanke… gad vide om samtlige modstandere har Kvinderne i branchen ve og vel for øje? eller er der mon ikke nogen som ønsker Mænd ikke skal have så let adgang til sex og med forbuddet "straffe" disse Mænd?  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Andre end mig som kan få den tanke… gad vide om samtlige modstandere har Kvinderne i branchen ve og vel for øje? eller er der mon ikke nogen som ønsker Mænd ikke skal have så let adgang til sex og med forbuddet "straffe" disse Mænd?  

Ja, du er bestemt ikke den eneste, der kan få den tanke... :) 

Når vi taler om tidligere prostituerede med dårlige erfaringer med branchen, så er det mændene de bebrejder, og de kan slet ikke forestille sig, at alle andre kvinder i branchen ikke har det på samme måde. Så dér er det måske meget nemt at se, hvorfor de går efter mændene. 

Jeg tror helt klart også, at der findes kvinder, der ser glædespiger som en trussel. En trussel mod ægteskabets trygge rammer og som den farlige forførerske, der kan lede mænd i fordærv. 

Når der også er mænd, som er ivrige modstandere, så tror jeg også, at der kan spille andre ting ind. Kvinder skal helst være ærbare, uskyldige og "rene". De skal spille kostbare og ikke bare dele ud af sit "allerhelligste" til fremmede mænd for ussel mammon. Glædespiger bliver skruebrækkeren i den gamle idé om, hvordan kvinder skal opføre sig, og ideen om at sex KUN må foregå mellem elskende mennesker, for alt andet er jo beskidt, amoralsk og noget fyføj ulækkert noget. Det kan måske også få nogle mænd til at føle sig truet. For tænk hvis alle kvinder kunne finde på det... Uhauha. :) 

Så jeg tror helt sikkert, at der kan ligge andre ting, end at ville kvinderne i branchen det bedste, bag en kraftig modstand mod, at vi lovligt kan lave disse aftaler om sex med hinanden... Det lyder bare bedre, når man bruger det argument ik'... ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Når vi taler om tidligere prostituerede med dårlige erfaringer med branchen, så er det mændene de bebrejder, og de kan slet ikke forestille sig, at alle andre kvinder i branchen ikke har det på samme måde. Så dér er det måske meget nemt at se, hvorfor de går efter mændene. 

 

er det ikke lidt af en generalisering?

Del dette indlæg


Link til indlæg

er det ikke lidt af en generalisering?

Jeg kan gå med til en upræcis formulering. :) 

I mine tanker havde jeg de tidligere prostituerede, der er stået frem og har råbt højest i medierne. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan gå med til en upræcis formulering. :) 

I mine tanker havde jeg de tidligere prostituerede, der er stået frem og har råbt højest i medierne. 

svært at indrømme fejl :-)

Selv Tanja Rahm erkender, at der findes kvinder, der ikke har det på samme måde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

svært at indrømme fejl :-)

Selv Tanja Rahm erkender, at der findes kvinder, der ikke har det på samme måde.

Næeh, det er da ikke svært at indrømme :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Næeh, det er da ikke svært at indrømme :) 

ahh ok, så det var en fejl :-)

så er jeg rolig. Gummidrengen fik jo grovfilen igår for samme forseelse :-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

ahh ok, så det var en fejl :-)

Ja, det var en fejl, at formuleringen ikke var præcis nok - det har jeg allerede skrevet én gang. :) 

Jeg forsøger så godt som muligt at skære alting kraftigt ud i pap, så søgende kværulanter ikke kan finde ammunition til at starte en åndssvag og ligegyldig diskussion - kun for diskussionens skyld - men det lykkes desværre ikke for mig hver gang. 

Redigeret af Nikita Darling

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, det var en fejl, at formuleringen ikke var præcis nok - det har jeg allerede skrevet én gang. :) 

Jeg forsøger så godt som muligt at skære alting kraftigt ud i pap, så søgende kværulanter ikke kan finde ammunition til at starte en åndssvag og ligegyldig diskussion - kun for diskussionens skyld - men det lykkes desværre ikke for mig hver gang. 

nå nå. 

Men når andre generaliserer og du går i kødet på dem, så er du jo så også en kværulant, ikk?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, kværulanterne findes herinde, ingen tvivl om det, og så er der de kværulantiske kværulanter. Dem har vi også – i hvert tidligere – set herinde. :-(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Stop nu Snews. Den der trættekære modus er så genkendelig-og ødelæggende. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Når der også er mænd, som er ivrige modstandere, så tror jeg også, at der kan spille andre ting ind. Kvinder skal helst være ærbare, uskyldige og "rene". De skal spille kostbare og ikke bare dele ud af sit "allerhelligste" til fremmede mænd for ussel mammon. Glædespiger bliver skruebrækkeren i den gamle idé om, hvordan kvinder skal opføre sig, og ideen om at sex KUN må foregå mellem elskende mennesker, for alt andet er jo beskidt, amoralsk og noget fyføj ulækkert noget. Det kan måske også få nogle mænd til at føle sig truet. For tænk hvis alle kvinder kunne finde på det... Uhauha. :) 

 

Der kan bestemt spille andre ting ind for de mænd, der er prostitutionsmodstandere.

Ihukommende min fordums løbebane som Casanova føler jeg mig rimeligt sikker på, at der er ret gode scoremuligheder i dette standpunkt :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ihukommende min fordums løbebane som Casanova føler jeg mig rimeligt sikker på, at der er ret gode scoremuligheder i dette standpunkt :)

Hehe... Ja, man får sgu nok ikke mange pluspoint for at sige: "Ja, jeg er totalt tilhænger af det dér købesex - det skal folk da bare have lov til, og de kan skam sagtens være nogle flinke fyre, dem der gør det - som jeg i øvrigt ikke gør, og aldrig kunne drømme om!" :D Der kommer truslen mod kvinderne ind i billedet ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så jeg tror helt sikkert, at der kan ligge andre ting, end at ville kvinderne i branchen det bedste, bag en kraftig modstand mod, at vi lovligt kan lave disse aftaler om sex med hinanden... Det lyder bare bedre, når man bruger det argument ik'...

;)

 

Skal jeg tolke det som, at du mener at tidligere gp'ere gør det for, at gøre karriere ud af det når de skaber disse debatter?

For det tror jeg i hvert fald på ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hehe... Ja, man får sgu nok ikke mange pluspoint for at sige: "Ja, jeg er totalt tilhænger af det dér købesex - det skal folk da bare have lov til, og de kan skam sagtens være nogle flinke fyre, dem der gør det - som jeg i øvrigt ikke gør, og aldrig kunne drømme om!" :D Der kommer truslen mod kvinderne ind i billedet ;) 

Et eksempel på en uheldig scorereplik kunne også være: "Jojo, det er nu ikke så slemt med det der købesex. Det bruger jeg da selv nogle gange, men det er lidt dyrt, så jeg vil faktisk lige så gerne have gratis sex. Det kan også være ganske godt."

Den kan godt medføre et tilbud om, at få skåret pikken af.:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er helt klart nogle mænd for hvem rønnebærene er sure og måske nogle mænd der bare har et helt skævt syn på de prostituerede. Da jeg så denne kommentar i Politiken skulle jeg lige til at fare i blækhuset, men tror ikke der kan flyttes mange synspunkter når man er så forudindtaget:

Fra Politiken d. 20/9, kommentar til Tanja Rahm's artikel :

Jørgen Skov

siger bl.a.

Set fra en Darwinistisk synsvinkel vil kun en afsporet, forstyrret mand - røre ved noget andre på en daglig basis gennemknepper - altså lige undtagen overophedede teenagere.

 

Dette er da så langt fra hvad jeg har oplevet, og en helt usædvanligt negativ indstilling, "...røre ved noget.." Hvor er personen henne?
 
Men sikkert populær hos kæresten/konen :???:

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

...

Jeg tror helt klart også, at der findes kvinder, der ser glædespiger som en trussel. En trussel mod ægteskabets trygge rammer og som den farlige forførerske, der kan lede mænd i fordærv. 

... 

Så jeg tror helt sikkert, at der kan ligge andre ting, end at ville kvinderne i branchen det bedste, bag en kraftig modstand mod, at vi lovligt kan lave disse aftaler om sex med hinanden... Det lyder bare bedre, når man bruger det argument ik'... ;) 

Se så er vi inde på en af mine kæpheste - beklager :D Jeg tror noget af den foragt der rettes imod os der besøger jer piger, og jer piger er i familie med den foragt som vi mødte Quartars håndboldhold med - for vi har korssluttet spillets regler med penge, og sat det sædvanlige hieraki af status og attraktivitet ud af kraft og derfor møder vi vrede fra dem der besidder status i det spil. Jeg tror nogle kvinder føler sig truet som du siger - truet på deres attraktivitet fordi de er oppe mod og føler sig sammenlignet med piger der burde være fuldstændigt udenfor min rækkevidde. 

 

...

Når der også er mænd, som er ivrige modstandere, så tror jeg også, at der kan spille andre ting ind. Kvinder skal helst være ærbare, uskyldige og "rene". De skal spille kostbare og ikke bare dele ud af sit "allerhelligste" til fremmede mænd for ussel mammon. Glædespiger bliver skruebrækkeren i den gamle idé om, hvordan kvinder skal opføre sig, og ideen om at sex KUN må foregå mellem elskende mennesker, for alt andet er jo beskidt, amoralsk og noget fyføj ulækkert noget. Det kan måske også få nogle mænd til at føle sig truet. For tænk hvis alle kvinder kunne finde på det... Uhauha. :) 

....

Hehe - da jeg var ung studerende engang i førromersk jernalder faldt jeg ret konsekvent for de attraktive politisk engagerede piger - og jeg er vel ikke den eneste der forsøgt at sweettalke med mit engagement og menneskesyn ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skal jeg tolke det som, at du mener at tidligere gp'ere gør det for, at gøre karriere ud af det når de skaber disse debatter?

For det tror jeg i hvert fald på ;)

Det håber jeg faktisk virkelig ikke! :huh: Og det var ikke præcist det, jeg mente.

Jeg tror, at nogle af dem er voldsomt bitre på de mænd, som købte sex af dem - ergo mænd, der køber sex. Det var bare det, jeg mente. :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det håber jeg faktisk virkelig ikke! :huh: Og det var ikke præcist det, jeg mente.

Jeg tror, at nogle af dem er voldsomt bitre på de mænd, som købte sex af dem - ergo mænd, der køber sex. Det var bare det, jeg mente. :) 

 

Ok, de vil skære alle over med samme kam... ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...