Hop til indhold
Guest Liderlig-fyr

Hvad driver egentlig nej siden?

Recommended Posts

er du tosset mand. Har du ikke læst tråden?

nej siden består af alle kvinder minus aktive prostituerede samt mænd med feministiske træk (samlet set alle rødstrømper uden skelen til køn). Det er jo sådan ca mere end halvdelen af befolkningen.

uha uha.

Ja-siden består så af maskuline mænd med fluekneppertræk? Den udgør næppe hele den anden halvdel af befolkningen, som du har udeladt fra dine betragtninger.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

er du tosset mand. Har du ikke læst tråden?

nej siden består af alle kvinder minus aktive prostituerede samt mænd med feministiske træk (samlet set alle rødstrømper uden skelen til køn). Det er jo sådan ca mere end halvdelen af befolkningen.

uha uha.

Der et masser af kvinder der ikke går ind for forbud og som ikke er prostituerede. Fx alle dem der tager forskningen seriøst, liberalister og nogle af dem der kan huske hvad frisind betød da de var unge i 70'erne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvfølgelig har jeg læst tråden.

Jeg spørger ikke til hvem nej siden består af, men om de udgør en trussel. Har de nogen politisk indflydelse? 

Ja, de har helt sikkert en politisk indflydelse. I både det nordiske og det europæiske samarbejde er der også en del medvind til nej-siden.

På den nordiske side er der forbud i Norge, Sverige og Island (lande vi normalt sammenligner os med).

På den europæiske side må vi notere et ret nyt prostitutionsforbud i Frankrig. Et generelt EU-forbud kunne godt komme i spil i en tilvalgsordning på EU-retssamarbejdet, men Tyskland og Benelux er vist foreløbigt modstandere af noget sådant. Men der er vel principielt et katosk EU-flertal. Det kan man vel nævne, nu hvor det er så moderne at tale om religion.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja, de har helt sikkert en politisk indflydelse. I både det nordiske og det europæiske samarbejde er der også en del medvind til nej-siden.

På den nordiske side er der forbud i Norge, Sverige og Island (lande vi normalt sammenligner os med).

På den europæiske side må vi notere et ret nyt prostitutionsforbud i Frankrig. Et generelt EU-forbud kunne godt komme i spil i en tilvalgsordning på EU-retssamarbejdet, men Tyskland og Benelux er vist foreløbigt modstandere af noget sådant. Men der er vel principielt et katosk EU-flertal. Det kan man vel nævne, nu hvor det er så moderne at tale om religion.

Ja. Det var jo faktisk utrolig tæt på at ske herhjemme også. Den forrige regering havde det jo skrevet ind i regeringsgrundlaget. Nu var det heldigvis den dårligste der har været i flere årtier, hvilket gjorde den utrolig upopulær - det reddede nok vores interesse. En regering i medvind havde sgu bare vedtaget det; på trods af at 75% af befolkningen var imod.

Jeg tror personligt ikke på et forbud vil komme fra EU. De har andre og - med al respekt - større fisk at stege lige nu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har i mange år hørt på kvinder i egen tilstedeværelse uanet mit dobbeltliv blæse for trompeter og trommer om mig og de andre " ludere " Deres mødre har måske kæmpet for søsterkærlighed, det frie valg over vores kroppe, det findes bare ikke mere. Vores fælles kamp, en kamp for ligestilling af sind og krop er taget over med sort sky, nu vil " hende der " skabe forbud og fortælle mig, hvad min krop må bruges til. Min krop bliver slave for hendes eller Deres nej.  

Jeg vejes, måles og vurderes mens hende som ønsker ejerskab over mig, mine valg og vigtigst min krop går fri. I min terminologi virker deres nej til medbestemmelse over min krop som en forbrydelse, min krop og sjæl bliver hendes fangeskab, hvornår bliver jeg løsladt?

Nej tilhængere kidnapper vores sjæl og krop mens de taler om rufferi, alfonseri, og ulykkelighed uagtsomt de faktisk begår den største forbrydelse og fjerner vores frie valg. 

Hvorfor og hvad der driver dem, godt spørgsmål ! 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der et masser af kvinder der ikke går ind for forbud og som ikke er prostituerede. Fx alle dem der tager forskningen seriøst, liberalister og nogle af dem der kan huske hvad frisind betød da de var unge i 70'erne.

ironi er en svær ting og generalisering i stor stil er tilladt for visse personer med de "rigtige" holdninger (indtil de med armen vredet godt om på ryggen erkender sin brøde), hvor visse andre for samme forseelse straks køres under jorden i gravdybde.

Og jeg er da i øvrigt enig i dit indlæg.

men men. Nu stod et udsagn som dette helt uanfægtet i tråden:

"Vil tage den et skridt videre og sige at ingen kvinde formentlig ønsker at der skal sættes en kroner og ører værdi på hendes køn, da alle kvinder nok går med en romantisk forestilling om at deres køn har en værdi som antager uendelige proportioner."

ups. Der har vi igen en vild generalisering. Godt at en mandsperson kan fortælle alle os andre hvad alle kvinder føler.

 

Redigeret af News

Del dette indlæg


Link til indlæg

ironi er en svær ting 

 

Ja, et stykke tid efter mit svar gik det op for mig at du nok var ironisk. Mit svar gav dog mening i tråden alligevel, heldigvis.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...