Hop til indhold
rsv1000

besøg hos venide

Recommended Posts

Jeg vil mene, at det er respektløst og en viden man skal holde for sig selv.

• Synes godt om 12

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej - det vil stille hende i en rigtigt ubehagelig situation, hvor hendes private identitet knyttes direkte til hendes GP identitet efter dit valg. Et er tilfældigt uplanlagt møde med en man kender privat, noget andet er at opsøge hende fordi du har en mistanke om hvem GP'en XXX er udenfor denne verden.

Skulle hun fortælle dig det en gang kan du altid tilstå at du har haft mistanken længe :) - men det er ikke dit valg at knytte hendes to identiter sammen.

• Synes godt om 9

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du skal både holde dig væk og holde din viden for dig selv. Ellers kan det på mange måder ødelægge frygteligt meget. Både for hende og for dig.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 9

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest ACDsee

Hvad får dig til at tro hun ønsker sin vens besøg?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad end et møde måtte resultere i - husk, hun får også noget på dig.

Og det kunne måske komme til at sive i hendes venindekredes, og ramme tilbage på dig.

Skjold.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis det er din veninde, hvordan kan det så være din første overvejelse at besøge hende som GP og ikke at fortælle hende at du har opdaget det (og derfor kan andre måske opdage det). (Spørgsmålet er retorisk, jeg har gættet svaret).

Jeg er ikke enig i Findus' etiske fordring om at lade som ingenting. Hvis jeg vidste at en ven foretog sig noget, der er tabuiseret og som han derfor skjuler, men som jeg har opdaget - ja så ville jeg altså sige det - på en eller anden måde. Ellers vil det ligge som en løgn mellem os, fordi jeg vidste noget om hans sårbarhed, som han ville tro var skjult for mig og alle andre. Men folk har det forskelligt med den slags.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man har luret at en veninde har job som GP er det så ok at besøge hende?

Man køber ikke sex af sine venner...

Hvis man gerne vil i bukserne på sin veninde, så må man bruge den traditionelle løsning herpå... scor hende!

Du kan også forsøge at sende hende et lille kæreste-brev ala "Vil du være min bolle-ven?  [  ] JA  [  ] NEJ"....:P

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Står fuldstændig i Bebop og Filosoffen's hjørne her.

Hvis du har kunnet kæde to og to sammen, kan andre også - hvem er den næste ven (eller fjende?) som måske gør den samme opdagelse.

Jeg havde åbent fortalt min ven at jeg havde kunnet finde bindeledet mellem hendes private- og "hygge"-liv, og (hvis hun ønskede det) hjulpet med at tætne lækagen, så andre venner ikke laver den samme opdagelse.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Står fuldstændig i Bebop og Filosoffen's hjørne her.

Hvis du har kunnet kæde to og to sammen, kan andre også - hvem er den næste ven (eller fjende?) som måske gør den samme opdagelse.

Jeg havde åbent fortalt min ven at jeg havde kunnet finde bindeledet mellem hendes private- og "hygge"-liv, og (hvis hun ønskede det) hjulpet med at tætne lækagen, så andre venner ikke laver den samme opdagelse.

Men alt i alt er det vel en ubehagelig situation?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Er man venner, hjælper man hinamdem. Også selv om man skal fortie lidt. Så hold mund. 

Men fakta er jo du har lyst til at knalde med hende. Jamen så lav en aftale. Mød op og spil overrasket og se hvad der sker. Men vær parat til at du måske ser et venskab dø. 

Alternativt, glem det hele.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er man venner, hjælper man hinamdem. Også selv om man skal fortie lidt. Så hold mund. 

Men fakta er jo du har lyst til at knalde med hende. Jamen så lav en aftale. Mød op og spil overrasket og se hvad der sker. Men vær parat til at du måske ser et venskab dø. 

Alternativt, glem det hele.  

Don't like...

4051132318_thumbs_down_answer_2_xlarge.j

Redigeret af Ratata
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Don't like...

4051132318_thumbs_down_answer_2_xlarge.j

Nej så liderlig kan/må man fandme ikke være!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Hvilke af de optegnede løsninger kan i ikke lide. ?

I har bemærket at der er tre, ikke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

Hvis man har luret at en veninde har job som GP er det så ok at besøge hende?

Nej jeg ville aldrig besøge en veninde som jeg havde opdaget var GP. Hvorfor sætte hende i en situation som meget vel kan føles akavet og pinlig for hende og hun kan begynde at ligge søvnløs om natten omkring hvorvidt du nu holder din kæft, hvis du møder op som kunde.

Men har hun gjort noget hvor alle kan finde ud af ret nemt hvem hun er, f.eks. at hun bruger et ikke hemmeligt nummer eller sådan noget, så ville jeg nok fortælle hende det af hensyn til hende selv og samtidig sige at jeg holder min mund, men besøge hende ville jeg stadig ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Besøg hende og få en eller flere fjender for livet. Det er livet  nu altså for kort til.

Glem det - tag en tur i skoven og nyd livet så længe du har det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Det er SÅ meget No-go...

Jeg har prøvet det - og man dåner ikke af liderlighed når ens kammerat står der.

Nææææh man dør af skam over at stå der i startkabler og små trusser.

Så lad være - hvis hun ikke har fortalt dig om sit erhverv så er det fordi at det er Hendes egen lille hemmelige verden.

Og hvis du møder op så er det venskab slut.

Hun vil føle sig krænket og ydmyget.

I værste fald vil hun trække sig helt fra dig og eventuelle fælles venner.

Redigeret af Trinetease
Havde en tilføjelse

Del dette indlæg

Link til indlæg

Men alt i alt er det vel en ubehagelig situation?

Uden tvivl - men hvad gør man ikke for venner og veninder? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hun vil nok ikke have lyst til at gøre det med en hun kender. Jeg kunne forestille mig, at det er noget hun gerne vil adskille fra sit normale liv.

Hvad vil du så gøre, gå igen og hygge dig med at hun er "afsløret" eller true hende med at fortælle det til andre?

Det lyder som en dårlig ide. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

....

Jeg er ikke enig i Findus' etiske fordring om at lade som ingenting. Hvis jeg vidste at en ven foretog sig noget, der er tabuiseret og som han derfor skjuler, men som jeg har opdaget - ja så ville jeg altså sige det - på en eller anden måde. Ellers vil det ligge som en løgn mellem os, fordi jeg vidste noget om hans sårbarhed, som han ville tro var skjult for mig og alle andre. Men folk har det forskelligt med den slags.

En etisk fordring om altid at tie hvis man opdager en ven/veninde foretager sig noget tabubelagt? - tja, joe - øhh ...  

Der er jo så ikke tale om en længere beretning fra trådstarter om pigen og hans forhold til hende. Det vi har er - "hvis man har luret at en veninde har job som GP er det så OK at besøge hende?" - så reelt forholder vi os til hvad vi hver især lægger i "veninde", "luret" og "job som GP". Det jeg har forudsat, når jeg nu bliver tvunget til at tænke over det, er en almindeligt velfungerende pige, som jeg ikke nødvendigvist kender indgåede, som må forventes at kunne træffe sine egne valg og kende konsekvenserne så godt som man nu kan. Hun er af den ene, anden eller tredje gode grund startet i branchen, og jeg knytter ved et freak tilfælde privatpersonen til GP'en. Der vil jeg under ingen omstændigheder lægge kortene på bordet. Hun foretager sig noget der er tabubelagt og stigmatiserende i den almene offentlighed i den tro, at ingen i hendes omgangkreds kender til det. Giver jeg min viden til kende vil det kun skamme hende ud og skræmme hende og sandsynligvis betyde at hun i panik og ydmygelse trækker sig fra kontakten med mig. Under de forudsætninger er det bedre, at "hun ikke ved, at jeg ved" - og intet kommer videre.

Flytter du om på forudsætningerne, men ikke nødvendigvis på en gang - pigen er ustabil og hun kan ikke overskue konsekvenserne af sine valg, jeg frygter hendes grunde for at starte er alle de forkerte, hun har efterladt en motorvej af information, der knytter hendes rigtige identitet og GP-identitet sammen, jeg er så nært knyttet til hende at jeg føler et særligt ansvar for hende -  ja så er det at lade som ingenting selvfølgelig ikke det rigtige. 

Redigeret af Findus
Stavefejl
  • Synes godt om 5

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mit svar til trådens starter er kort. 

Nej!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det jeg har forudsat, når jeg nu bliver tvunget til at tænke over det, er en almindeligt velfungerende pige, som jeg ikke nødvendigvis kender indgåede, som må forventes at kunne træffe sine egne valg og kende konsekvenserne så godt som man nu kan. Hun er af den ene, anden eller tredje gode grund startet i branchen, og jeg knytter ved et freak tilfælde privatpersonen til GP'en. Der vil jeg under ingen omstændigheder lægge kortene på bordet.

O.k. - langt hen ad vejen på samme galej. Blot afhænger det af, hvor "freak" tilfældet er ... (se nedenfor).

Hun foretager sig noget der er tabubelagt og stigmatiserende i den almene offentlighed i den tro, at ingen i hendes omgangkreds kender til det. Giver jeg min viden til kende vil det kun skamme hende ud og skræmme hende og sandsynligvis betyde at hun i panik og ydmygelse trækker sig fra kontakten med mig. Under de forudsætninger er det bedre, at "hun ikke ved, at jeg ved" - og intet kommer videre.

Måske. Her må den enkelte gøre op med sig selv, hvad man kan leve med af fortielse i forholdet. Det kan vi have det forskelligt med, hver især.

Jeg har flere gange spekuleret over, hvordan jeg vil reagere over for vedkommende, hvis jeg ved et tilfælde opdager en ven(inde) er utro. Jeg ved det heldigvis ikke endnu :-)

Flytter du om på forudsætningerne, (...)  hun har efterladt en motorvej af information, der knytter hendes rigtige identitet og GP-identitet sammen, (...)

Selv hvis det ikke er "en motorvej," ville jeg. Jeg har et par enkelte gange gjort det modsatte: Gjort to gp'er (og en mandlig eroguide-bruger) opmærksom på, at hun (han) var indiskret med sin identitet. Men det er selvfølgelig en helt anden boldgade, hvor jeg ikke har en relation forudgående. Men det er nok den erfaring, jeg bygger min fordring på: Hvis jeg kan trække forbindelsen, så kan andre også, og så vil jeg have det dårligt med ikke at gøre opmærksom på det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er så absolut IKKE ok at besøge hende. Fortæl hendes diskret (uden andre tilstede) om din hobby (så hun ikke føler sig nedgjort pga sit taburamte erhverv) og hvilken opdagelse du derved har gjort dig. Snak med hende på en måde så hun ikke føler du framer hende, men støtter hende. 

Men ALDRIG besøg din veninde, medmindre hun selv har givet tilladelse til dette. Hvis hun ikke har fortalt om sit erhverv, tyder det på et ønske om at forblive anonym. Havde min kammerat dukket op i min dør, ville jeg dø langsomt indeni af skam, og det vil din veninde i den grad også.

Ingen tvivl om hun nyder sit erhverv, men derfra og til at ønske at hele verden kender til det, der er altså langt.

Så vis dig som den ven din veninde tror du er, og hold privatliv og arbejde adskilt.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja selvfølgelig, men husk og bede om rabat.:-D

Ja, selvfølgelig. Det er sgu et frit land, og har hun et problem med, at folk hun kender skulle dukke op som kunder, så er det hendes problem og ikke dit. Det er hende, der vælger at være luder og ikke dig. Personlig synes jeg, at det ville være vildt frækt at besøge hende. Lad være med at tage folks moralske opstød til dig. Du bestemmer selv din egen moral, og så kan du bare spille dum, når du møder hende. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...