Hop til indhold
Guest VarmePia

Starson, du der er så klog på skat, registrering eu borger.

Recommended Posts

​Hejsa Gerog, tak for dit svar, jeg var lige ved at tro, der var en nem genvej :) men desværre så står der: Dit cpr-nummer skal fremgå af den valgte legitimation.  Så det bider også sig selv i numsen :( 

 

Knus Pia

​Satans, det så jeg ikke.
Der ingen anden udvej end at du må ringe til Borgerservice og spørge om hjælp, selvom det oftest tager lang tid at komme igennem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu har jeg begrænset tid her til morgen, så i kan få hele forløbet fra min oplevelse af det her cirkus fra 2012 og så ha 2014 tilgode. 

En pige fra EU, som jeg møder ret tilfældigt spørger om jeg vil hjælpe med at skatteregistrere hende, da hun gerne ville bostætte sig i DK. Hun havde på daværende tidspunkt opholdt sig i DK i 6 (!!!) år on and off uden at finde nogen der var villig til at hjælpe hende. 

Jeg undersøgte sagen lidt, læste blandt andet skats folder, og nåede fremt til at vi "bare lige" skulle op på skattekontoret i Viborg, ha lavet et budget af en revisor, oprettet et firma og lavet en ansøgning om EU opholdsbevis. 

Afsted vi kom og ind til en revisor i Viborg. Ham forklarer vi sagen og han ligger et budget, da jeg spørger hvordan hun så ellers skal forholde sig og åbne firmaet så hun kunne få dokumentationen som statsforvaltningen skriver på online inden hun får det cprnummer, som skal bruges til det, der bliver han svar skyldig. Den kunne han ikke lige gennemskue men bad mig så om at spørge hos skat, da >> de jo må vide det <<. 

Hos skat gik jeg med ind hvor pigen trækker et nummer. Godt ankommet ved skranken så spørger jeg hvordan pigen skal skatteregistrere sig. Damen ved skranken der ellers havde talt i et meget almindelig toneleje før svarer så med meget meget høj stemme: JEG VED VIRKELIG IKKE HVORDAN MAN SKATTEREGISTRER SIG SOM PROSTITUERET, DET SPØRGSMÅL HAR JEG ALDRIG FÅET FØR, HVEM ER DU I ØVRIGT, HAR DU EN ØKONOMISK INTERESSE I AT *BIB* ARBEJDER SOM PROSTITUERET? 

Ja, virkningen udeblev selvfølgelig ikke. Alle i lokalet drejede hovederne og overbegloede os, specielt mig. 

- Jeg har ingen interesse i at *bib* arbejder overhovedet, jeg forsøger at hjælpe hende med at få orden i hendes skat, svarer jeg, kan vi ellers fortsætte den her snak uden at du hæver stemmen? 

Skattedamen nu med sammenknebne øjne og endnu højere stemme: JEG HAR PLIGT TIL AT INFORMERE P_O_L_I_T_I_E_T HVIS JEG MISTÆNKER AT *BIB* ER LEDSAGET AF HENDES BAGMAND!!!! Hun kigger nu rundt i lokalet og nikker til alle der er tilstede for ligesom at høste noget anerkendelse. 

- Hvorfor spørger du ikke bare *bib* om jeg er hendes bagmand? 

Skattedamen tygger et sekund mere end nødvendigt på min svar ingen hun siger til pigen: IS THAT WOMAN TAKING THE MONEY YOU EARN AS A PROSTETUTE FROM YOU? 

Pigen, som ind til dette havde været i lykkelig uvidenhed om samtalens indhold, da hun ikke forstod en bønne fik nu alle regnbuens farver i ansigtet mens hun hurtigt lænede sig frem og hviskede no helt klar i håbet om at samtalen kunne fortsætte i et mere behersket toneleje. 

Skattedamen så nu lidt ærgerlig ud, da chancen for at blive frokoststuens helt resten af ugen tydeligvis var ved at glide hende af hænderne, så da hun spørger om pigens cprnummer og hun ikke har noget, så slår hun ud med hånden og vimler os af med et: jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal hjælpe, når *bib* ikke har et cprnummer, jeg kan jo ikke slå hende op, i må komme tilbage når hun har det. 

Pigen og jeg forlader skat temmelig slukørede. 

Op på hesten igen tænker jeg og afsted det går til Statsforvaltningen, hvor ansøgningen om EU opholdsbevis skal afleveres personligt. Belært af episoden med skattedamen så går jeg ikke med ind. 

Pigen kommer ud efter en rum tid og fortæller så at ansøgningen er afleveret. På nyidanmark.dk har vi læst at sagsbehandlingstiden er 2 til 4 uger så nu er det bare at vente. 

8 uger efter hvor der stadig ikke er kommet noget fra statsforvaltningen, så kontakter jeg dem på pigens vegne og de fortæller nu, at grunden til at sagen trækker ud er, at der ikke er den dokumentation der er behov for ( manglende registrering af firma ). De kan godt se problematikken og indrømmer at det ikke er første gang de ser den slags og siger så, at vi må vente lidt endnu mens de færdigbehandler sagen. 

I mellemtiden har pigen taget kontakt til Pro Vest, da hun tror hun kan få pengene tilbage for et sommerhus som hun har fortrudt at hun har lejet ved at anmelde ejeren af huset for storstilet menneskehandel og alfonseri - ( desværre er det min erfaring fra mange mange samtaler med klinikejere og private udlejere at udenlandske piger trækker offerkortet med det omgående, hvis de ikke lige får deres vilje og at politiet meget kritikløst tror på dem ). Jeg taler med Pro Vest i telefonen og tror nu, at de ligesom vil gå ind i sagen om skatteregistreringen, det vil de gerne. Det vil sige, det de gør er faktisk at annulere den process som allerede er i gang, da pigen nu har en ide om at hun vil tage tilbage til sit eget land. Jeg skriver en mail til Pro Vest, hvor jeg i stærke vendinger udtrykker min bekymring for deres "skatterådgivning" da pigen jo allerede har arbejdet i 6 i DK uden at betale en bøjet femøre i skat alt imens hun har købt en stor fed villa i hendes hjemland og en endnu større villa som hun lejer ud i Spanien + en helt ny bil. Jeg får en sur mail tilbage om at jeg ikke skal bekymre mig om deres rådgivning. 

Et par dage senere får jeg så et lidt halvlummert opkald fra pigen, hvor jeg nemt kan høre at hun har højtaleren sat til, hvor hun så pludselig siger >> hvormange piger er det du gerne vil ha kommer til Danmark? << Nu er jeg altså ikke mere åndsvag end at jeg godt kan regne ud, at jeg nu også skal ha et dyt i bamsen, da hun jo nok havde glemt at oplyse Pro Vest om de 6 år, villaerne og bilen så jeg svare hurtigt >> Du sagde jo, at du skulle ha penge for at få dem herop, så bolden ligger nu hos dig.... << smak så blev røret smækket på. 

Hvad kan man så lære af det? Ingenting positivt. 

 

Knus Pia

Redigeret af VarmePia

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis det spørgsmål kan fordre en så lang tråd her, og man ser hvor mange annoncer der er for udenlandske piger, kunne der sikkert være gode penge i at rådgive tilrejsende GP'er. Hvis det altså ikke blev set som rufferi at tjene penge på andres prostitution ;)

​Det er ikke rufferi at modtage betaling for at rådgive en prostitueret :) 

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det er ikke rufferi at modtage betaling for at rådgive en prostitueret :) 

Knus Pia

​Jamen, så er der jo klart en mulighed for dygtige mennesker der kan gennemskue den urskov af regler der forvirrer ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg begrænset tid her til morgen, så i kan få hele forløbet fra min oplevelse af det her cirkus fra 2012 og så ha 2014 tilgode. 

En pige fra EU, som jeg møder ret tilfældigt spørger om jeg vil hjælpe med at skatteregistrere hende, da hun gerne ville bostætte sig i DK. Hun havde på daværende tidspunkt opholdt sig i DK i 6 (!!!) år on and off uden at finde nogen der var villig til at hjælpe hende. 

Jeg undersøgte sagen lidt, læste blandt andet skats folder, og nåede fremt til at vi "bare lige" skulle op på skattekontoret i Viborg, ha lavet et budget af en revisor, oprettet et firma og lavet en ansøgning om EU opholdsbevis. 

Afsted vi kom og ind til en revisor i Viborg. Ham forklarer vi sagen og han ligger et budget, da jeg spørger hvordan hun så ellers skal forholde sig og åbne firmaet så hun kunne få dokumentationen som statsforvaltningen skriver på online inden hun får det cprnummer, som skal bruges til det, der bliver han svar skyldig. Den kunne han ikke lige gennemskue men bad mig så om at spørge hos skat, da >> de jo må vide det <<. 

Hos skat gik jeg med ind hvor pigen trækker et nummer. Godt ankommet ved skranken så spørger jeg hvordan pigen skal skatteregistrere sig. Damen ved skranken der ellers havde talt i et meget almindelig toneleje før svarer så med meget meget høj stemme: JEG VED VIRKELIG IKKE HVORDAN MAN SKATTEREGISTRER SIG SOM PROSTITUERET, DET SPØRGSMÅL HAR JEG ALDRIG FÅET FØR, HVEM ER DU I ØVRIGT, HAR DU EN ØKONOMISK INTERESSE I AT *BIB* ARBEJDER SOM PROSTITUERET? 

Ja, virkningen udeblev selvfølgelig ikke. Alle i lokalet drejede hovederne og overbegloede os, specielt mig. 

- Jeg har ingen interesse i at *bib* arbejder overhovedet, jeg forsøger at hjælpe hende med at få orden i hendes skat, svarer jeg, kan vi ellers fortsætte den her snak uden at du hæver stemmen? 

Skattedamen nu med sammenknebne øjne og endnu højere stemme: JEG HAR PLIGT TIL AT INFORMERE P_O_L_I_T_I_E_T HVIS JEG MISTÆNKER AT *BIB* ER LEDSAGET AF HENDES BAGMAND!!!! Hun kigger nu rundt i lokalet og nikker til alle der er tilstede for ligesom at høste noget anerkendelse. 

- Hvorfor spørger du ikke bare *bib* om jeg er hendes bagmand? 

Skattedamen tygger et sekund mere end nødvendigt på min svar ingen hun siger til pigen: IS THAT WOMAN TAKING THE MONEY YOU EARN AS A PROSTETUTE FROM YOU? 

Pigen, som ind til dette havde været i lykkelig uvidenhed om samtalens indhold, da hun ikke forstod en bønne fik nu alle regnbuens farver i ansigtet mens hun hurtigt lænede sig frem og hviskede no helt klar i håbet om at samtalen kunne fortsætte i et mere behersket toneleje. 

Skattedamen så nu lidt ærgerlig ud, da chancen for at blive frokoststuens helt resten af ugen tydeligvis var ved at glide hende af hænderne, så da hun spørger om pigens cprnummer og hun ikke har noget, så slår hun ud med hånden og vimler os af med et: jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal hjælpe, når *bib* ikke har et cprnummer, jeg kan jo ikke slå hende op, i må komme tilbage når hun har det. 

Pigen og jeg forlader skat temmelig slukørede. 

Op på hesten igen tænker jeg og afsted det går til Statsforvaltningen, hvor ansøgningen om EU opholdsbevis skal afleveres personligt. Belært af episoden med skattedamen så går jeg ikke med ind. 

Pigen kommer ud efter en rum tid og fortæller så at ansøgningen er afleveret. På nyidanmark.dk har vi læst at sagsbehandlingstiden er 2 til 4 uger så nu er det bare at vente. 

8 uger efter hvor der stadig ikke er kommet noget fra statsforvaltningen, så kontakter jeg dem på pigens vegne og de fortæller nu, at grunden til at sagen trækker ud er, at der ikke er den dokumentation der er behov for ( manglende registrering af firma ). De kan godt se problematikken og indrømmer at det ikke er første gang de ser den slags og siger så, at vi må vente lidt endnu mens de færdigbehandler sagen. 

I mellemtiden har pigen taget kontakt til Pro Vest, da hun tror hun kan få pengene tilbage for et sommerhus som hun har fortrudt at hun har lejet ved at anmelde ejeren af huset for storstilet menneskehandel og alfonseri - ( desværre er det min erfaring fra mange mange samtaler med klinikejere og private udlejere at udenlandske piger trækker offerkortet med det omgående, hvis de ikke lige får deres vilje og at politiet meget kritikløst tror på dem ). Jeg taler med Pro Vest i telefonen og tror nu, at de ligesom vil gå ind i sagen om skatteregistreringen, det vil de gerne. Det vil sige, det de gør er faktisk at annulere den process som allerede er i gang, da pigen nu har en ide om at hun vil tage tilbage til sit eget land. Jeg skriver en mail til Pro Vest, hvor jeg i stærke vendinger udtrykker min bekymring for deres "skatterådgivning" da pigen jo allerede har arbejdet i 6 i DK uden at betale en bøjet femøre i skat alt imens hun har købt en stor fed villa i hendes hjemland og en endnu større villa som hun lejer ud i Spanien + en helt ny bil. Jeg får en sur mail tilbage om at jeg ikke skal bekymre mig om deres rådgivning. 

Et par dage senere får jeg så et lidt halvlummert opkald fra pigen, hvor jeg nemt kan høre at hun har højtaleren sat til, hvor hun så pludselig siger >> hvormange piger er det du gerne vil ha kommer til Danmark? << Nu er jeg altså ikke mere åndsvag end at jeg godt kan regne ud, at jeg nu også skal ha et dyt i bamsen, da hun jo nok havde glemt at oplyse Pro Vest om de 6 år, villaerne og bilen så jeg svare hurtigt >> Du sagde jo, at du skulle ha penge for at få dem herop, så bolden ligger nu hos dig.... << smak så blev røret smækket på. 

Hvad kan man så lære af det? Ingenting positivt. 

 

Knus Pia

​Den proces her minder mig om en gammel Asterix-historie, hvor han skal gennemgå en række prøver.

Tju-bangprøverne består han let, så vidt jeg husker, men den hårdeste er alligevel at løbe ind i det romerske bureaukrati. Her bliver han sendt fra kontor til kontor for at få diverse blanketter for at kunne opfylde stadigt nye krav undervejs, og da han efterhånden ender i det kontor, hvor han begyndte, går han op i en spids.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja sådan som Varme Pia beretter, sker det så sandelig hos skrankepaverne i det offentlige. Visse skrankepaver må være små mennesker der blev mobbet i barndommen og i deres opdragelse, og som i kraft af af deres position senere i livet, behandler andre mennesker som det rene lort.

Dertil skal jeg så lige sige at da jeg havde brug for råd og vejledning, var den kontrolchef jeg samtalede med meget kompetent, samt forklarede og vejledte mig, så jeg ikke pludselig stod med dilleren i slåhøjde.

Dette har lært MIG, at indenfor det offentlige skal man ikke gå til røven, men til hovedet (læs den kompetente, der ved noget om sagen).

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

ja hvis de ikke vil hjælpe selv om der står at man skal henvende sig til skattekontoret så er det op ad bakke det kan jeg godt se!

send hende til Viborg så skal jeg nok gå med hende:grin:

Redigeret af champ

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Der findes ikke et skattecenter i Viborg. Heller ikke i 2012.

ja hvis de ikke vil hjælpe selv om der står at man skal henvende sig til skattekontoret så er det op ad bakke det kan jeg godt se!

send hende til Viborg så skal jeg nok gå med hende:grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mig bekendt skal du ikke som eu borger der flytter til danmark, registrere et firma for at få et CPR nummer, så man kan få et NemID.

A ) Flyt til danmark, få en bopælsadresse, tilmelde sig folkeregistret på den adresse.

B )Kontakt Borgersevice, CPR nummer tildeles, NemID kan også oprettes, og Sundhedskort tilsendes senere.

C) Gå på virk.dk efter NemID er oprettet, opret firmaregistrering, få tildelt CVR nummer.

D) Begynd at arbejde.

Hvor svært kan det være ?

P.S. Er selv udenlandsk statsborger, og har lige checket op på ovenstående..

Redigeret af Francois

Del dette indlæg


Link til indlæg

Francois

100 % korrekt. For danskere og EU borgere er det nemt, billigt og hurtigt at ordne alle formalia for at påbegynde en selvstændig virksomhed i Danmark.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

haha Starson! godt set! jeg skal nok tage med hende til Herning så!:grin:

​God ide.

Hvor mon Pia og veninden har været?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mig bekendt skal du ikke som eu borger der flytter til danmark, registrere et firma for at få et CPR nummer, så man kan få et NemID.

A ) Flyt til danmark, få en bopælsadresse, tilmelde sig folkeregistret på den adresse.

B )Kontakt Borgersevice, CPR nummer tildeles, NemID kan også oprettes, og Sundhedskort tilsendes senere.

C) Gå på virk.dk efter NemID er oprettet, opret firmaregistrering, få tildelt CVR nummer.

D) Begynd at arbejde.

Hvor svært kan det være ?

P.S. Er selv udenlandsk statsborger, og har lige checket op på ovenstående..

​Tak for info. Det kræver så sikkert man er i besiddelse af et "rigtigt" pas fra landet man kommer fra, og ikke alle de mærkelige pasfarver folk futter rundt med.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit bud er borgerservice!

her burde man jo da også i det mindste blive ledt videre til rette vedkommende, selv om det i dette tilfælde ikke virker sådan!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit bud er borgerservice!

Det er et rigtigt godt bud! Der er nemlig rigtigt mange mennesker, som ikke ved hvad forskellen er på et borgerservicecenter og et skattecenter.

Der er heller ikke særligt mange mennesker der ved, at man i dag slet ikke kan møde uanmeldt op på et skattecenter. Man skal lave en aftale på forhånd (telefonisk eller via tast-selv).

Og desværre er det alt for let, at være arrogant overfor de mennesker som ikke ved sådanne ting, men som "burde" vide det....

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Undskyld mig dette link siger altså der er et skattecenter i viborg http://www.denmark.net/firma/viborg/viborg/told-og-skat/told-og-skatteregion-viborg-b29.html så mund ikke det er her Pia og hendes veninde har været

Det er så spørgsmålet om det er et skatte center der har med det efterspurgte at gøre, mange skatte centre kan jo have specifikke områder de administrerer.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

 

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Undskyld mig dette link siger altså der er et skattecenter i viborg http://www.denmark.net/firma/viborg/viborg/told-og-skat/told-og-skatteregion-viborg-b29.html så mund ikke det er her Pia og hendes veninde har været

Det er et tussegammelt link du har fundet.

Told- og skatteregionerne blev omlagt og mange nedlagt i 2005 og omdøbt til skattecentre. Og Viborg fik ikke tildelt et skattecenter ved den lejlighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jamen Starson, det er da muligt at jeg husker forkert og at det var i 2010, helt ærlig mand, du VIL bare ha ret og du VIL bare så tvil om alt hvad jeg siger og alt hvad jeg gør. Jesus, get a life. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Pia

Francois har givet opskriften ovenfor i denne tråd. Det er så let som at koge et æg.

Så glem din irritation over Starson, og fortæl efterfølgende gerne, hvor let og smertefrit det endte med at gå. :-)

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Pia

Francois har givet opskriften ovenfor i denne tråd. Det er så let som at koge et æg.

Så glem din irritation over Starson, og fortæl efterfølgende gerne, hvor let og smertefrit det endte med at gå. :-)

GF

​Hejsa, jeg har noteret Francois vejledning og håber på det går så smertefrit, for det kør rundt system der er med de andre papirer, det er altså for tungt at danse med.  

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...